• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treningskamper 2012

Started by Atlin, December 13, 2011, 17:13:56 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Quote from: krakra on February 01, 2012, 14:30:10 PMDet er en utrolig at noen etter halvannet år med Skarsfjord fortsatt mener at det er en reell konkurranse.


Jeg tror nok at vi alle er enige om at Skarsfjord er mer forhåndsbestemt enn mange andre trenere. Uenigheten går vel heller mer på graderingen av "umulig å spille seg inn på laget".
Rød makt på Hansa

ostraume

Quote from: Nixon on February 01, 2012, 13:52:48 PM
Quote from: dudo on February 01, 2012, 13:44:08 PM
Hva er det som skjer her nå, driver folk og benekter at Skarsfjord setter en ellever, og er ekstremt motvillig til å gjøre endringer i denne?


Nei, Skarsfjord bærer vel med seg arven fra tiden med Eggen og vil ha en mest mulig fast ellever. Og han har selvsagt hatt en tanke med å hente Nordkvelle. Noe annet ville vært oppsiktsvekkende. Men at slaget er tapt for de andre tviler jeg på. "Gullgutten" Mjelde måtte f.eks. skifte posisjon i fjor, så Skarsfjord kan tenke i andre baner også.


Dette er selvsagt 100% riktig. Man kan diskutere om Skarsfjord burde rotert mer, men personlig har jeg sans for gamle-Eggen sin policy om å bruke få spillere som får god samhandling. Nå er ikke Skarsfjord på Eggen-nivå når det gjelder å spillemønster, men det er det strengt tatt ingen trenere i TL som er.

Denne sytingen om "hvor er Haugen" er ekstremt forutsigbar og jeg frykter vi kommer vi lese mye om det på forumet i vår og sommer. Jeg tror du har rett i at Nordkvelle er tiltenkt OM, men på hvilken måte er det verre enn å tiltenke, og gi tid, Haugen i samme rolle? For det er jo det du ønsker.

Bentley beviste forresten i fjor at det går fint at å spille seg ut av laget. Mens gullgutten Mjelde, som det påpekes, ble flyttet rundt over det hele og fikk lite spilletid i sin ønskeposisjon. Selv Guastavino ble flyttet mellom OM og høyre kant så intet klippekort der heller.

Kan legge at gull-laget til Mjelde heller ikke drev og roterte særlig mye, der var det et rimelig fast lag som gjorde jobben. Det var vel bare høyrebacken der Dahl og Guntveit byttet en god del.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Quote from: Klaus_Brann on February 01, 2012, 14:33:07 PM
Quote from: krakra on February 01, 2012, 13:24:17 PM
Det går på å dele ut klippekort, og ikke gi de bak en reell mulighet til å spille seg inn på laget. En veldig svak policy.


Det går ut på at Nordkvelle spiller "for the greater good", en del av konspirasjonen mot Haugen. Mjelde ble for obvious, men Skars kan kanskje komme unna med å lure Bergen ved å si at Nordkvelle er bedre, i alle fall denne sesongen.
Det går på at Skarsfjord bestemmer seg kjapt og enkelt for hvem som er best, uten å gi andre en reell mulighet til å motbevise det. Og når han har bestemt seg skal det ekstremt mye til før han ombestemmer seg. Påstander om at jeg bare klager på klippekortene som holder Haugen ut av laget er useriøse og fordummende. Jeg var like kritisk til Bentleys klippekort, at Labukas fikk komme innpå i hver eneste kamp uten å bidra med noen verdens ting, og at Yaw aldri fikk en sjanse til å bevise at han var bedre enn Grorud til tross for gode prestasjoner i fjor. Det var flere som ikke presterte spesielt godt, men de hadde ingen naturlige konkurrenter så det er vanskelig å kritisere, men det er naturlig å anta at en konkurrent neppe hadde danket noen av dem ut i løpet av sesongen hvis Skarsfjord først hadde bestemt seg. Du var vel en av få som kritiserte at Opdal ble vraket uten noen mulighet til å gjøre noe med det, selv om det viste seg å være en riktig avgjørelse.

Tipper at Fakiri og Groruds plass i førsteelveren forsvant med en gang Demir og Jonsson signerte sine kontrakter.

Lister

Quote from: Klaus_Brann on February 01, 2012, 14:33:07 PM
Det går ut på at Nordkvelle spiller "for the greater good", en del av konspirasjonen mot Haugen. Mjelde ble for obvious, men Skars kan kanskje komme unna med å lure Bergen ved å si at Nordkvelle er bedre, i alle fall denne sesongen.


Ingen fare for neste sesong heller, da henter vi en skadet PVM, etter at han er blitt fristilt fra AFC Bromley i sommervinduet og Farnborough Old Boys Guild Reserves i vintervinduet, utelukkende for å holde haugen ute av laget.
Guinness - Makes you drunk

krakra

Quote from: ostraume on February 01, 2012, 14:38:49 PM
Quote from: Nixon on February 01, 2012, 13:52:48 PM
Quote from: dudo on February 01, 2012, 13:44:08 PM
Hva er det som skjer her nå, driver folk og benekter at Skarsfjord setter en ellever, og er ekstremt motvillig til å gjøre endringer i denne?


Nei, Skarsfjord bærer vel med seg arven fra tiden med Eggen og vil ha en mest mulig fast ellever. Og han har selvsagt hatt en tanke med å hente Nordkvelle. Noe annet ville vært oppsiktsvekkende. Men at slaget er tapt for de andre tviler jeg på. "Gullgutten" Mjelde måtte f.eks. skifte posisjon i fjor, så Skarsfjord kan tenke i andre baner også.


Dette er selvsagt 100% riktig. Man kan diskutere om Skarsfjord burde rotert mer, men personlig har jeg sans for gamle-Eggen sin policy om å bruke få spillere som får god samhandling. Nå er ikke Skarsfjord på Eggen-nivå når det gjelder å spillemønster, men det er det strengt tatt ingen trenere i TL som er.

Denne sytingen om "hvor er Haugen" er ekstremt forutsigbar og jeg frykter vi kommer vi lese mye om det på forumet i vår og sommer. Jeg tror du har rett i at Nordkvelle er tiltenkt OM, men på hvilken måte er det verre enn å tiltenke, og gi tid, Haugen i samme rolle? For det er jo det du ønsker.

Bentley beviste forresten i fjor at det går fint at å spille seg ut av laget. Mens gullgutten Mjelde, som det påpekes, ble flyttet rundt over det hele og fikk lite spilletid i sin ønskeposisjon. Selv Guastavino ble flyttet mellom OM og høyre kant så intet klippekort der heller.

Kan legge at gull-laget til Mjelde heller ikke drev og roterte særlig mye, der var det et rimelig fast lag som gjorde jobben. Det var vel bare høyrebacken der Dahl og Guntveit byttet en god del.
Det skal ikke avgjøres nå om det er Haugen eller Nordkvelle som skal spille mye. De skal konkurrere på likt grunnlag og den som er best som skal få spille. Hvem som er best skal ikke avgjøres i januar, et par uker ut i oppkjøringen.

At Bentley og Mjelde er alt du har å komme med som argument imot klippekortordningen til Skarsfjord viser jo hvor utrolig lite skyts dere som er uenige i at Skarsfjord deler ut klippekort har. Bentley var elendig helt fra starten av, men startet vel ti kamper på rad. Han var uaktuell fra start de to første rundene og startet 19 kamper.

At lagets klart dårligste spiller, som ikke sies å ha vært annet enn elendig "bare" startet 19/28 kamper, og at Mjelde etter en halv sesong i sin beste posisjon med dårlig spill bare ble flyttet et hakk til siden er "bevisene" imot Skarsfjords klippekort-ordning sier vel sitt.

kabelmann

Quote from: krakra on February 01, 2012, 14:30:10 PM
Det var vel en eneste spiller som mistet plassen sin i førsteelveren i fjor uten å bli skadet og det var bentley.


Næh. Opdal og.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Quote from: kabelmann on February 01, 2012, 14:46:03 PM
Quote from: krakra on February 01, 2012, 14:30:10 PM
Det var vel en eneste spiller som mistet plassen sin i førsteelveren i fjor uten å bli skadet og det var bentley.


Næh. Opdal og.
Opdal spilte utelukkende i sesongstarten fordi Piotr var skadet. Så snart Piotr var frisk og rask var Opdal ute, og det var åpenbart planen hele veien.

ostraume

Quote from: krakra
Tipper at Fakiri og Groruds plass i førsteelveren forsvant med en gang Demir og Jonsson signerte sine kontrakter.


Er det negativt å erstatte svake punkt på laget med nye spillere nå?

Du ville forresten ha inn Skage for Fakiri i fjor vår, helst fra start mot Rosenborg, hvordan går det med dette talentet?

Og igjen, ingen er uenig med deg i at Skarsfjord ønsker å sette en stabil 11er.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Quote from: ostraume on February 01, 2012, 14:57:00 PM
Quote from: krakra
Tipper at Fakiri og Groruds plass i førsteelveren forsvant med en gang Demir og Jonsson signerte sine kontrakter.


Er det negativt å erstatte svake punkt på laget med nye spillere nå?

Du ville forresten ha inn Skage for Fakiri i fjor vår, helst fra start mot Rosenborg, hvordan går det med dette talentet?

Og igjen, ingen er uenig med deg i at Skarsfjord ønsker å sette en stabil 11er.
Jeg tror du vet utmerket godt hva jeg mener, så denne vridingen kan du spare deg for. Jeg mener det er negativt at man bestemmer seg i januar for hvem som skal spille alle kampene en sesong(med forbehold for skader og karantener) og at det må prestasjoner helt ned på Bentley-nivå for at man gjør og valget sitt og sette den aktuelle spilleren på benken i noen få kamper.
Konkurranse er sunt, men det holder ikke å si "Er du god nok får du spille. De må bare bevise det". En førsteelveren blir ikke ustabil for man gjør noen endringer i førsteelveren i løpet av en sesong, eller lar to jevngode spillere får like muligheter til å vise seg frem i favorittposisjonen gjennom en oppkjøring.

Skage er vel en av mange Branntalenter gjennom tidene som har gått fra å være talent til enn 2. divisjonsspiller. Slikt skjer når man aldri får tillitt eller utfordringer.

ostraume

Elsker logikken din i argumentasjonen rundt talenter: Slår de ikke gjennom så er det fordi de ikke har fått nok tillit eller utfordringer. Kjenner du begrepet sirkelargumentasjon?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

February 01, 2012, 15:23:31 PM #360 Last Edit: February 01, 2012, 15:25:12 PM by krakra
Du må gjerne forklare hvordan det er sirkelargumentasjon. Noen faller av fordi de ikke er gode nok, men alle? Neppe. Det er en grunn til at Brann år etter år er nederst på talentspilletid-listen. At ingen fra eget juniorlag har slått igjennom i Brann på nærmere ti år og at det er flere store Hordalandstalenter som spiller fast i TL, men ingen i Brann.

Når man ser at en innkjøpt afrikaner får starte 19 kamper med prestasjoner som ikke ville vært godt nok for en eneste kamp fra start hos et lokalt talent, og en litauner som ikke bidrar med noen verdens ting står med flere minutter spilletid og antall kamper enn hele juniorlaget vårt tilsammen, minus den ene spilleren vi hentet inn fra en annen klubb før sesongen så ser man litt hvorfor.

krakra

February 01, 2012, 15:28:00 PM #361 Last Edit: February 01, 2012, 15:32:09 PM by krakra
Quote from: Nixon on February 01, 2012, 14:37:28 PM
Quote from: krakra on February 01, 2012, 14:30:10 PMDet er en utrolig at noen etter halvannet år med Skarsfjord fortsatt mener at det er en reell konkurranse.


Jeg tror nok at vi alle er enige om at Skarsfjord er mer forhåndsbestemt enn mange andre trenere. Uenigheten går vel heller mer på graderingen av "umulig å spille seg inn på laget".
Nærmest umulig. Var det noen spillere som ikke startet mot RBK, eller var skadet, i fjor som spilte seg inn i førsteelveren uten at noen av de faste ble skadet? Skjedde det i 2010 at noen som ikke startet de to første kampene under Skarsfjord(og ikke var skadet eller hadde karantene) spilte seg inn i førsteelveren uten at noen foran ble skadet? Jeg kommer ikke på noen. Det er temmelig ekstremt og han ble kritisert for akkurat det samme i FKH.

INntrykket fra FKH var at han stort sett brukte de samme spillerne, uansett prestasjon og om han etterhvert fant ut at noen ikke var gode nok, så hentet han inn nye spillere for å ta plassen deres fremfor å gi de bak en sjanse. Mye tyder på at han gjør det samme i BRann.

Romarius

For å ta det med Haugen. Jeg tror faktisk fort han kan bli en fast spiller ved siden av Austin på DM. Jeg er langt fra sikker på at Sokolowski blir en suksess (eller i det hele tatt i kampform), og da kan veien inn på laget være kort for Haugen. Ingen ting i veien for å ha en liten og kreativ fyr i den posisjonen.

krakra

February 01, 2012, 15:33:43 PM #363 Last Edit: February 01, 2012, 15:38:40 PM by krakra
Quote from: Romarius on February 01, 2012, 15:31:30 PM
For å ta det med Haugen. Jeg tror faktisk fort han kan bli en fast spiller ved siden av Austin på DM. Jeg er langt fra sikker på at Sokolowski blir en suksess (eller i det hele tatt i kampform), og da kan veien inn på laget være kort for Haugen. Ingen ting i veien for å ha en liten og kreativ fyr i den posisjonen.
Man må jo ha i bakhodet hvem som er trener. Hvor stor muligheten er for at denne treneren vraker et førstevalg hvis han ikke presterer topp og hvor stor muligheten er for at denne treneren foretrekker en liten og kreativ defensiv midtbanespiller foran en med sin force i ballgjennvinning og trygge pasninger.

Det er ingenting i veien for at Haugen kan spille DM hvis det han har vist så langt i oppkjøringen fortsetter, men jeg har likevel ingen tro på at det skjer. Soko har hatt en negativ periode vi skal sikkert være "tålmodige" med ham(et begrep som ikke er det samme for spillere i midten av 20-årene som for ungguttene tydeligvis). JEg traff ganske godt med mitt tips på Skarsfjords talentbruk i fjor, selv om enkelte mente at 2-3 seriekamper var for lite til å konkludere med at talentene ikke ville få spilletid. I år blir det nok litt mer, men vi kommer fortsatt ikke til å se et lokalt talent spille fast og kommer fortsatt til å være blant de 2-3 lagene som bruker dem minst. De som forsvarer Skarsfjords manglende talentsatsing i fjor og sier at talentene må overbevise i 2. divisjon i år for å få sjansen kommer forøvrig til å unnskylde årets manglende talentsatsning med at det ikke betyr noe særlig å storspille i 2. divisjon fordi nivåforskjellen er så stor.
Austin kommer også til å bli kaptein, men Skarsfjord kommer til å påstå at ingenting er avgjort helt fem til mars.
Det er årets tips.

Romarius

Quote from: krakra on February 01, 2012, 15:33:43 PM
Quote from: Romarius on February 01, 2012, 15:31:30 PM
For å ta det med Haugen. Jeg tror faktisk fort han kan bli en fast spiller ved siden av Austin på DM. Jeg er langt fra sikker på at Sokolowski blir en suksess (eller i det hele tatt i kampform), og da kan veien inn på laget være kort for Haugen. Ingen ting i veien for å ha en liten og kreativ fyr i den posisjonen.
Man må jo ha i bakhodet hvem som er trener. Hvor stor muligheten er for at denne treneren vraker et førstevalg hvis han ikke presterer topp og hvor stor muligheten er for at denne treneren foretrekker en liten og kreativ defensiv midtbanespiller foran en med sin force i ballgjennvinning og trygge pasninger.


Er jo ikke sikkert han har så mange andre valg. Soko har spilt lite de siste årene, og er ikke sikkert han er klar til seriestart. Da er det vel Mjelde som er alternativet. Gjør Haugen det bra i treningskampene, er det ikke utenkelig at han blir valgt før Mjelde i denne posisjonen. Haugen var tross alt ikke så langt fra førstelaget i fjor, så vil da ikke være en stor sensasjon om han er på laget i seriestarten. Tross Skarsfjord.

krakra

Soko har vel vært skadefri siden i fjor sommer og jeg tipper at "tålmodigheten" vi skal vise ham gjør at han starter mot RBK uavhengig av daværende nivå hvis han holder seg skadefri til da. Med forbehold om nysigneringer er neppe oddsen høy for at vi starter med samme lag som RBK som på fredag. Med Mjelde på høyre og Bentley på venstre kant.

Er du ikke i førsteelveren er du ganske langt unna under Skarsfjord.

Klaus_Brann

Quote from: Lister on February 01, 2012, 14:40:33 PM
Quote from: Klaus_Brann on February 01, 2012, 14:33:07 PM
Det går ut på at Nordkvelle spiller "for the greater good", en del av konspirasjonen mot Haugen. Mjelde ble for obvious, men Skars kan kanskje komme unna med å lure Bergen ved å si at Nordkvelle er bedre, i alle fall denne sesongen.


Ingen fare for neste sesong heller, da henter vi en skadet PVM, etter at han er blitt fristilt fra AFC Bromley i sommervinduet og Farnborough Old Boys Guild Reserves i vintervinduet, utelukkende for å holde haugen ute av laget.


Det skal du ikke se bort fra, og da begynner Haugen å bli for gammel til å være ung og lovende, og kommer til å avskiltes som en en som aldri slo til. Så drar han til Mjøndalen og storspiller der i tre år, og kroner det med opprykk. Før han blir hentet tilbake av Monsamjelden, mens han klager over altfor lite spilletid sist, før han gjør en helt middels sesong på DM, mens krakra går bananas fordi han fortsatt ikke får prøve seg på OM.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Romarius

Kan godt hende, og jeg tror også du har rett i at Soko er et førstevalg. Sier bare at jeg ikke tror veien inn på laget er så lang for Haugen på DM. Jeg ser nemlig lett for meg at Soko kan bli denne sesongens "Bentley". I tillegg har han vært mye plaget med skader, noe som kan gjenta seg i år.
Så opp med hodet Kra!

krakra

Quote from: Romarius on February 01, 2012, 15:51:11 PM
Kan godt hende, og jeg tror også du har rett i at Soko er et førstevalg. Sier bare at jeg ikke tror veien inn på laget er så lang for Haugen på DM. Jeg ser nemlig lett for meg at Soko kan bli denne sesongens "Bentley". I tillegg har han vært mye plaget med skader, noe som kan gjenta seg i år.
Så opp med hodet Kra!
Men fjorårssesongens Bentley startet jo 19/28 kamper. Så han var rimelig fast.

Klaus_Brann

Quote from: Romarius on February 01, 2012, 15:51:11 PM
Kan godt hende, og jeg tror også du har rett i at Soko er et førstevalg. Sier bare at jeg ikke tror veien inn på laget er så lang for Haugen på DM. Jeg ser nemlig lett for meg at Soko kan bli denne sesongens "Bentley". I tillegg har han vært mye plaget med skader, noe som kan gjenta seg i år.
Så opp med hodet Kra!


Jeg for min del har større tro på Soko enn Kvelle, da han har mer "roen" med ball.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Vel, Haugen har mer roen med ball enn Soko.

Romarius

Quote from: krakra on February 01, 2012, 15:52:16 PM
Quote from: Romarius on February 01, 2012, 15:51:11 PM
Kan godt hende, og jeg tror også du har rett i at Soko er et førstevalg. Sier bare at jeg ikke tror veien inn på laget er så lang for Haugen på DM. Jeg ser nemlig lett for meg at Soko kan bli denne sesongens "Bentley". I tillegg har han vært mye plaget med skader, noe som kan gjenta seg i år.
Så opp med hodet Kra!
Men fjorårssesongens Bentley startet jo 19/28 kamper. Så han var rimelig fast.


Men han hadde heller ikke mange gode alternativer (Holmvik og Mjelde - mener dog begge disse var bedre enn Bentley i fjor, spesielt Holmvik).
Haugen derimot bør jo være et godt alternativ.

krakra

Han hadde kanskje ikke mange gode alternativer, men han hadde bedre og brukte dem ikke. Skarsfjord er veeeldig tålmodig med de han mener er gode nok for førsteelveren og ditto utålmodig med de andre. Så jeg har mine tvil. Det viktigste er ikke hvor god Soko er, men hvor god Skarsfjord tror han er, eller vil bli hvis han spiller fast.

I fjor mente jo Skarsfjord at det var riktig å bruke Bentley så mye, selv om han slet i starten, fordi han leverte viktige prestasjoner utover i sesongen. Så han har jo sine egne måter i vurdere spillere på.

kabelmann

Ser ikke bort ifra at Haugen muligens er en spiller Skarsfjord ikke ser passer helt inn i opplegget. Det er jo en spiller som på mange måter ble prakket på Brann av noen overivrige supportere.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Klaus_Brann

Quote from: krakra on February 01, 2012, 15:55:33 PM
Vel, Haugen har mer roen med ball enn Soko.


Sjokk. Så du mener han er bedre som DM enn Soko?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on February 01, 2012, 18:18:21 PM
Quote from: krakra on February 01, 2012, 15:55:33 PM
Vel, Haugen har mer roen med ball enn Soko.


Sjokk. Så du mener han er bedre som DM enn Soko?
Jeg sier at han er bedre med ball og har større ro enn det Soko noen sinne har hatt. Om han er bedre som DM vet jeg ikke. Det er åpenbart at han har tatt veldig store steg på de områdene som gjorde han dårlig som DM i fjor, og hvor god Soko er for tiden er det vel ingen som egentlig vet.

kabelmann

Quote from: krakra on February 01, 2012, 18:26:34 PM
Jeg sier at han er bedre med ball og har større ro enn det Soko noen sinne har hatt.


Artig hvor enorme kunnskaper du har om alt og alle som spiller i de to-tre øverste divisjonene våre. Det er jo bare å putte et navn inn på ene siden så kommer det ut en avhandling på den andre.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Jeg sier da at jeg ikke vet hvor god Soko er nå, men da han var på sitt beste hadde han ikke større ro med ballen enn Haugen. Han er vel ikke akkurat en ukjent spiller, som få vet noe om.

dudo

Quote from: kabelmann on February 01, 2012, 18:56:12 PM
Quote from: krakra on February 01, 2012, 18:26:34 PM
Jeg sier at han er bedre med ball og har større ro enn det Soko noen sinne har hatt.


Artig hvor enorme kunnskaper du har om alt og alle som spiller i de to-tre øverste divisjonene våre. Det er jo bare å putte et navn inn på ene siden så kommer det ut en avhandling på den andre.


Uten at jeg nødvendigvis er helt med på sammenligningen til kråken skal det da ikke enormt mye kunnskap til norsk fotball til for å sitte med et inntrykk av Sokolowski.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

kabelmann

Nei nei, for all det, det skal ikke det. Saken er at det kunne vært hvem som helst, meningene er like bastante og ekskluderende uansett. Soko er bare en av ørten.

Hvis det er så at Haugen er så mye bedre med ball og har så mye større ro enn Soko, så er jeg redd vi har "kjøpt" katten i sekken.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Det er ikke mange i TL som er bedre med ball enn Haugen nei. En god del av dem spiller i Molde. Men Soko er bra nok med ball han, bare relativt omstendelig.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on February 01, 2012, 19:16:43 PM
Det er ikke mange i TL som er bedre med ball enn Haugen nei.


Hva baserer du dette på? Hans spill i Adeccoen?

krakra

Quote from: Jose Arrogantio on February 01, 2012, 19:18:44 PM
Quote from: krakra on February 01, 2012, 19:16:43 PM
Det er ikke mange i TL som er bedre med ball enn Haugen nei.


Hva baserer du dette på? Hans spill i Adeccoen?
og i Brann

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on February 01, 2012, 19:19:13 PM
Quote from: Jose Arrogantio on February 01, 2012, 19:18:44 PM
Quote from: krakra on February 01, 2012, 19:16:43 PM
Det er ikke mange i TL som er bedre med ball enn Haugen nei.


Hva baserer du dette på? Hans spill i Adeccoen?
og i Brann


Da har du sett noe jeg ikke har sett.

krakra


kabelmann

Quote from: krakra on February 01, 2012, 19:19:13 PM
Quote from: Jose Arrogantio on February 01, 2012, 19:18:44 PM
Quote from: krakra on February 01, 2012, 19:16:43 PM
Det er ikke mange i TL som er bedre med ball enn Haugen nei.


Hva baserer du dette på? Hans spill i Adeccoen?
og i Brann


Du minner meg om Skarsfjord. Du har bestemt deg på forhånd hvem som er best og disse får klippekort.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Har ikke sagt at Haugen er bedre enn Soko jeg, og innrømmer gjerne at Soko er bedre med ball hvis han skulle vise det, men jeg tror det ikke. Alle har sine meninger om hvem som er best eller ikke.

Haugen har sine svakheter han, uten tvil, men de ligger ikke i ballbehandlingen.

Xminator

Til helvete med Haugen, det er en masse spennende nykommere i denne kampen. Det vil være bra for serienervene om de viser seg frem positivt. Samarbeidet Austin-Sokolowski. Blir Demir ett like viktig offensivt våpen som Sævarsson var i fjor, det vil gjøre Brann mye mer uforutsigbare i angrepsspillet. Og er Niasse spilleren som får høyresiden i angrepet til å blomstre? Vil Jonsson vise seg frem som en spiller som gjør det vanskelig å velge stoppere i 2012? Rikelig poenger i denne kampen.

Jose Arrogantio

Quote from: Xminator on February 01, 2012, 22:15:12 PM
Vil Jonsson vise seg frem som en spiller som gjør det vanskelig å velge stoppere i 2012? Rikelig poenger i denne kampen.


Håper mest han er så god at det ikke blir vanskelig :)

roaldinho

Mjelde er ikke god nok, han har for svakt tempo og svake balleveringer. De burde puttet innpå en annen spiller istedenfor for å opprettholde tempoet. Mjelde drar seg også alltid inn i banen, og det blir vanskelig å komme gjennom.

Haugen som DM når man vet at hans kvaliteter er offensive er et misbruk av talentet. Hvorfor i all verden gjøre Haugen god som deffensiv midtbane når han allerede har kvaliteter som offensiv? Må da være bedre å gjøre han bedre som offensiv der han allerede har mye kvalitet.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Quote from: kabelmann on February 01, 2012, 19:14:57 PM
Nei nei, for all det, det skal ikke det. Saken er at det kunne vært hvem som helst, meningene er like bastante og ekskluderende uansett. Soko er bare en av ørten.

Hvis det er så at Haugen er så mye bedre med ball og har så mye større ro enn Soko, så er jeg redd vi har "kjøpt" katten i sekken.


Akkurat. Uansett hvem det snakkes om er det slik, men det er vel kanskje lett å si at Soko ikke er like bra med ball, når man VET at at Haugen er best med ball. Uansett.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Xminator on February 01, 2012, 22:15:12 PM
Til helvete med Haugen, det er en masse spennende nykommere i denne kampen. Det vil være bra for serienervene om de viser seg frem positivt. Samarbeidet Austin-Sokolowski. Blir Demir ett like viktig offensivt våpen som Sævarsson var i fjor, det vil gjøre Brann mye mer uforutsigbare i angrepsspillet. Og er Niasse spilleren som får høyresiden i angrepet til å blomstre? Vil Jonsson vise seg frem som en spiller som gjør det vanskelig å velge stoppere i 2012? Rikelig poenger i denne kampen.


Har forsvunnet litt dette, men det er et veldig spennende lag vi stiller med som jeg gleder meg til å se/høre om...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Quote from: Klaus_Brann on February 02, 2012, 00:38:25 AM
Quote from: kabelmann on February 01, 2012, 19:14:57 PM
Nei nei, for all det, det skal ikke det. Saken er at det kunne vært hvem som helst, meningene er like bastante og ekskluderende uansett. Soko er bare en av ørten.

Hvis det er så at Haugen er så mye bedre med ball og har så mye større ro enn Soko, så er jeg redd vi har "kjøpt" katten i sekken.


Akkurat. Uansett hvem det snakkes om er det slik, men det er vel kanskje lett å si at Soko ikke er like bra med ball, når man VET at at Haugen er best med ball. Uansett.


Vet ikke hvor god Soko er med ball, men Haugen har vel talent nok til å bli veldig god med ballen. Noe som kan gjøre han blant de beste i TL med ball.  Han er god nå, men ikke noe revolusjonerende. Det er opp til Haugen og Brann hvor bra han blir, men at han kan bli veldig god med ballen tviler jeg ikke på.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Jose Arrogantio

Quote from: roaldinho on February 02, 2012, 00:35:25 AM


Haugen som DM når man vet at hans kvaliteter er offensive er et misbruk av talentet. Hvorfor i all verden gjøre Haugen god som deffensiv midtbane når han allerede har kvaliteter som offensiv? Må da være bedre å gjøre han bedre som offensiv der han allerede har mye kvalitet.


Haugens kvaliteter skal jo visstnok være hans pasningsfot og ro og teknikk med ballen. Det er ferdigheter som er godt å ha i en DM slik vi spiller, og er derfor ikke så altfor negativ til å trene Haugen til en DM. Han har jo visstnok blitt sterkere i det siste også, så får han til det defensive arbeidet kan han funke godt der.

krakra

Hvorfor er det godt å ha pasningsfot og teknikk på DM slik vi spiller? Ballen går jo i hovedsak over hodet på midtbanen.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on February 02, 2012, 00:47:47 AM
Hvorfor er det godt å ha pasningsfot og teknikk på DM slik vi spiller? Ballen går jo i hovedsak over hodet på midtbanen.


Mente mest i forhold til formasjon, med to DM er det ikke nødvendig å ha to Austiner, da er det bedre å ha en playmaker type ved siden av Austin tror jeg. Men Torp var da nyttig spiller å ha med sin teknikk i fjor. Vi spiller heller ikke bare poleballer opp, selv om vi gjør mye det.

krakra

February 02, 2012, 00:51:34 AM #396 Last Edit: February 02, 2012, 00:57:03 AM by krakra
Torp var god å ha for å holde på ballen så vi ikke mistet den og fikk kontringer i mot, men han fikk ikke akkurat skapt all verdens med den. Vi trenger ikke ha to Austiner, men jeg tror ikke Skarsfjord hadde hatt noe imot en Austin med en trygg pasningsfot ved siden av dagens Austin. Han hadde neppe grått over den manglende kreativiteten.

Ellers mener jeg helt klart at det beste for et talent som skal ta steget er å spille på seg trygghet og selvtillitt i den rollen han behersker best, ikke der han er svakest, men kan bli god om noen år når han blir større og sterkere. Fysikken utvikler seg uansett uavhengig av posisjonen han spiller i.

Men jeg tror ikke Haugen blir satset på som DM heller jeg. Han må nok belage seg på å måtte "bevise" på innhopp i flere forskjellige posisjoner i år igjen. Mjelde mente jo at han ble svekket av å bli flyttet rundt i 2010, Nordkvelle sier at han ikke vil klage på å måtte spille DM, men at det viktigste for at han skal prestere er at han får en bestemt rolle å konsentrere seg om og det var flere spillere som klaget på at de ble flyttet rundt i 2010 under Nilsen. Men de som ikke har skjønt det ennå vil neppe skjønne at det blir veldig vanskelig for et ungt talent å bevise noe som helst når man verken får tillitt over tid, spille der man er best eller engang konsentrere seg om en bestemt rolle.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on February 02, 2012, 00:51:34 AM
Torp var god å ha for å holde på ballen så vi ikke mistet den og fikk kontringer i mot, men han fikk ikke akkurat skapt all verdens med den.


Nei, men da kan det jo hende at Haugen er mer kreativ og har bedre pasningsfot så vi får gjort noe med ballen.

krakra

Quote from: Jose Arrogantio on February 02, 2012, 00:52:37 AM
Quote from: krakra on February 02, 2012, 00:51:34 AM
Torp var god å ha for å holde på ballen så vi ikke mistet den og fikk kontringer i mot, men han fikk ikke akkurat skapt all verdens med den.


Nei, men da kan det jo hende at Haugen er mer kreativ og har bedre pasningsfot så vi får gjort noe med ballen.
Hjelper vel lite når spillet ikke er lagt opp til at de dype midtbanespillerne skal være kreative, men gjennvinne ballen og først og fremst konsentrere seg om å ikke miste den. Kreative pasninger er ofte en god del mer risikofylte enn støttepasninger, og det liker visst ikke Skarsfjord.

Nixon

Quote from: krakra on February 02, 2012, 00:47:47 AM
Hvorfor er det godt å ha pasningsfot og teknikk på DM slik vi spiller? Ballen går jo i hovedsak over hodet på midtbanen.


Jeg skjønner ikke hvofor du ikke er mer aktiv i Skarsfjord-tråden. Du mener jo øyensynlig at fyren er inkompetent og ikke så rent lite autistisk. Tror du ikke at Skarsfjord kan endre spillestil ut fra styrkene til spillerne han har til rådighet?
Rød makt på Hansa

Go Up