• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2012

Started by krøvel vellevold, November 04, 2011, 16:58:40 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Ricky

Rett skal være rett, Davy kaller det den "dystreste totalstatusen" noensinne etter syv runder. De lagene som burde være nede i bunnen sammen med oss har tatt mange poeng, og vi har heller ingen penger til å gjennomføre en full makeover som i f.eks '98.

roaldinho

Quote from: Spelaren on May 08, 2012, 11:39:48 AM
Quote from: Jose Arrogantio on May 08, 2012, 11:30:56 AM
Quote from: krøvel vellevold on May 08, 2012, 09:00:19 AM
Quote from: dudo on May 07, 2012, 23:04:03 PM
Davy melder at 4 poeng på 7 kamper er det dårligste Brann har startet med noensinne.


Enda en feil av denne klovnen som mange tror er en guru som kan alt om fotball.


Hva er den dårligste starten vi har hatt?


Vel, 1998 var dårligere i det minste. Ni runder spelt og 0-4-5 med fire poeng og 9-16 i målforskjell. Etter sju runder var det 0-3-4 og 6-10 - eitt poeng verre enn no.


Stemmer, og det var også den sesongen der vi tapte sist hjemme for Godset (før denne sesongen).
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Spelaren

Quote from: roaldinho on May 08, 2012, 13:15:35 PM
Quote from: Spelaren on May 08, 2012, 11:39:48 AM
Quote from: Jose Arrogantio on May 08, 2012, 11:30:56 AM
Quote from: krøvel vellevold on May 08, 2012, 09:00:19 AM
Quote from: dudo on May 07, 2012, 23:04:03 PM
Davy melder at 4 poeng på 7 kamper er det dårligste Brann har startet med noensinne.


Enda en feil av denne klovnen som mange tror er en guru som kan alt om fotball.


Hva er den dårligste starten vi har hatt?


Vel, 1998 var dårligere i det minste. Ni runder spelt og 0-4-5 med fire poeng og 9-16 i målforskjell. Etter sju runder var det 0-3-4 og 6-10 - eitt poeng verre enn no.


Stemmer, og det var også den sesongen der vi tapte sist hjemme for Godset (før denne sesongen).


Stemmer det at det var Jostein Flo som scoret? Mot det som skulle bli Hansasvingen?
Gå av.

roaldinho

Quote from: Spelaren on May 08, 2012, 15:41:50 PM
Quote from: roaldinho on May 08, 2012, 13:15:35 PM
Quote from: Spelaren on May 08, 2012, 11:39:48 AM
Quote from: Jose Arrogantio on May 08, 2012, 11:30:56 AM
Quote from: krøvel vellevold on May 08, 2012, 09:00:19 AM
Quote from: dudo on May 07, 2012, 23:04:03 PM
Davy melder at 4 poeng på 7 kamper er det dårligste Brann har startet med noensinne.


Enda en feil av denne klovnen som mange tror er en guru som kan alt om fotball.


Hva er den dårligste starten vi har hatt?


Vel, 1998 var dårligere i det minste. Ni runder spelt og 0-4-5 med fire poeng og 9-16 i målforskjell. Etter sju runder var det 0-3-4 og 6-10 - eitt poeng verre enn no.


Stemmer, og det var også den sesongen der vi tapte sist hjemme for Godset (før denne sesongen).


Stemmer det at det var Jostein Flo som scoret? Mot det som skulle bli Hansasvingen?
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

roaldinho

Askar på Twitter:

"Til alle deppa bergensere.Håper dere har billetter til Seinfeld i morgen.Vi trenger alle en morsom opplevelse nå."
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Markmus

Vestlandshallen er ikke stor nok til å romme alle deppa bergensere...
Ka du ve?

hansastril

Nesten ironisk om vi synger vestlandes konger mot Sogndal 16.Mai. Tenk at Sogndal skulle spille bedre fotball enn oss denne sesongen.
Stolt og kry

Nixon

Foreslår at vi bytter ut konge med klovner...
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Nixon on May 09, 2012, 07:37:45 AM
Foreslår at vi bytter ut konge med klovner...


Tifo-gruppen har jo på sett og vis begynt  :P .
Sogndal-kampen kan bli flau. Veldig flau.
Gå av.

dudo

Husker ikke om det var i denne tråden vi hadde diskusjonen, men kampen i dag har som kommentatorene har påpekt i aller høyeste grad visst at langpasningen ikke har utspilt sin rolle! Og det blir til og med god fotball om man gjør det riktig!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dex1974

Quote from: hansastril on May 08, 2012, 23:47:18 PM
Nesten ironisk om vi synger vestlandes konger mot Sogndal 16.Mai. Tenk at Sogndal skulle spille bedre fotball enn oss denne sesongen.


He he...faktisk var det på vei hjem fra Sogndal i 2002 jeg diktet teksten ;)

Ikke på supporterbussen men på rutebussen tilbake til Tiggerstaden der jeg bor!
Sang den for flere på fotikken på gravølet etter 16.mai tapet for Bryne og til neste hjemmekamp mot Odd begynte man å synge den på Store Stå!

Og i Kaunas på høsten da vi røk mot Suduva diktet jeg og klovneversjonen :

"Vestlandets klovner vi e Brann
Vi e flaue alle mann av skandalelaget Brann"

Hjemmesupporterne trodde vi hetset de og bomarderte oss med pappkrus og sneiper  ;D
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Utmedsnolken

I år slår vi de dårlige lagene og taper mot de "gode". Uvanlig for å være oss, men da rykker man iallefall ikke ned. Hvis vi bare hadde sluttet med å gi vekk mål på elendig markeringer og billige straffer, så kunne vi kanskje sett litt oppover også. Håper markus fikser den biffen
"og der snubler Sæternes igjen"

Hatleking

Bentley, Ojo og Askar med 4 mål kvar. Mjelde og Barmen med 2 og Austin med eitt mål. Bra fordeling av måla sålangt, og det er vel akkurat desse seks spelarane som utgjer førsteelleveren pt.

Sindre32

Quote from: Utmedsnolken on May 14, 2012, 08:23:21 AM
I år slår vi de dårlige lagene og taper mot de "gode". Uvanlig for å være oss, men da rykker man iallefall ikke ned. Hvis vi bare hadde sluttet med å gi vekk mål på elendig markeringer og billige straffer, så kunne vi kanskje sett litt oppover også. Håper markus fikser den biffen

Sindre32

Quote from: Hatleking on May 17, 2012, 18:16:32 PM
Bentley, Ojo og Askar med 4 mål kvar. Mjelde og Barmen med 2 og Austin med eitt mål. Bra fordeling av måla sålangt, og det er vel akkurat desse seks spelarane som utgjer førsteelleveren pt.


Får håpe spillet forbedrer seg ytterligere med Jonsson bak, får vi mer stabilitet i bakre rekker fremover kan dette gå fra veldig kjipt på våren til veldig moro på høsten.

Hatleking

Quote from: Sindre32 on May 17, 2012, 18:22:27 PM
Quote from: Hatleking on May 17, 2012, 18:16:32 PM
Bentley, Ojo og Askar med 4 mål kvar. Mjelde og Barmen med 2 og Austin med eitt mål. Bra fordeling av måla sålangt, og det er vel akkurat desse seks spelarane som utgjer førsteelleveren pt.


Får håpe spillet forbedrer seg ytterligere med Jonsson bak, får vi mer stabilitet i bakre rekker fremover kan dette gå fra veldig kjipt på våren til veldig moro på høsten.


Heilt klårt. Jonsson verka i går som veldig kompetent og bestemt. No er det riktignok berre ein kamp, men eg har trua.

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

1908

Jo mindre gratiskamper på tv jo flere kommer det på stadion..

StuckedPaaOstlandet

Quote from: roaldinho on May 18, 2012, 06:46:46 AM


Brann er også ett av lagene som blir vist på tv nærmest hver runde, har ingenting med NFF å gjøre, TV2, og Max vil ha seere, og det er derfor RBK, brann, VIF og viking vil ha de fleste tv-kampene. De færreste gidder å se Hønefoss mot Ulf. Jo flere seere, jo mer penger. At RBK går oftest har nok derfor med at det er det laget som tydeligvis trekker flest seere, trolig rett foran brann, utover i sesongen vil det bli litt justert etter tabellsitutuasjonen da drama i nedrykks- og toppsonen selger.

Nixon

Ja, det er markant forskjell på seertall når f.eks. TV2 viser Brann og RBK, og tildels VIF, i forhold til når ingen av disse lagene er i aksjon. Så det har ingenting med at noen skal være snille mot trønderne. Her er det pengene som rår. Husk at Tv-selskapene har betalt mye penger for disse rettighetene.
Rød makt på Hansa

Leffen

Gleder meg til Demir får ut sitt potensiale. Da har vi alle forutsetninger for dobling på kant. Endelig.

Spelaren

Ubeseiret på 16. mai, er det ikkje Brann som har denne rekorden no? Rbk taper jo som vanlig heime mot små tullelag, og Vikings ubeseiret-siden-1992-rekke tok endelig slutt.

Me tapte sist i 2002, mot Bryne.
Gå av.

Hatleking

Det at Grønner kom inn i staden for Grorud - er det eit teikn om at Grønner rykker eit hakk opp og Grorud eit tilsvarande ned? Per dags dato set eg Kalvenes føre Grorud, og kanskje Grønner mellom der. Sistnemnde fekk eit bra innhopp mot LSK utan å bli satt på dei største testane, men han verka spanande.

StuckedPaaOstlandet

Grorud er nok foran Grønner pdd. Ingenting å tjene på å sette innpå eldre spillere med en så solid ledelse, det hadde hvert fall folk her inne reagert på. Håper han vil få flere sjanser utover, slik at han får kjent på nivået.

psv-hasund

Jeg tror at Grorud vil komme inn i tette kamper, og Grønner i de kampene som er nesten avgjort

Utmedsnolken

Quote from: roaldinho on May 18, 2012, 06:46:46 AM


Brannsupportere skal ikke klage mye over andre lags tv-kamper. LSK-Brann var jo et katastrofalt valg med tanke på underholdning og tabellplasseringer og ble sannsynligvis kun plukket ut fordi Brann på tv gir alltid gode seertall.

(nå var jo den kampen tidenes lykketreff da, men tviler på at de trodde det på forhånd)
"og der snubler Sæternes igjen"

krakra

LSK-kampen ble plukket ut foran sesongen. På det tidspunktet visste man at Brann var millimetre unna medalje i 2011, og hadde hentet flere nye spillere og at LSK hadde satset knallhardt foran årets sesong. Syns ikke det var et så urimelig valg på det tidspunktet.

Sindre32

Quote from: krakra on May 18, 2012, 13:33:34 PM
LSK-kampen ble plukket ut foran sesongen. På det tidspunktet visste man at Brann var millimetre unna medalje i 2011, og hadde hentet flere nye spillere og at LSK hadde satset knallhardt foran årets sesong. Syns ikke det var et så urimelig valg på det tidspunktet.

Hatleking

Tilsvarande kamp i fjor var jo òg eit fyrverkeri, så det var nok ikkje heilt ubegrunna.

Klaus_Brann

Brann mot LSK, VIF, Viking og RBK er vel kamper som bruker aa vaere bankers paa gratis-tv, med god grunn.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

I følge VG sin nye superbørs er det Brann som har flest avslutninger på mål i år. Vi har 58, mens Rosenborg og Sandnes Ulf kommer på plassene bak med 52 og 49 avslutninger. Regner med at det er inkludert Haugen og Barmen sine tilbakespill til motstanderen sin keeper...

Ellers topper Ojo fortsatt offside-listen med 25 offside, men her har Angan fra Molde kommet farlig nær med 22 offside. Så her må Ojo passe seg og ta sine forholdsregler!
Rød makt på Hansa

Utmedsnolken

Lars tjærnås analyserer Brann (og resten av Big 4): http://mobil.bt.no/mfotball/?art=237517#.T7pz77dhic1
"og der snubler Sæternes igjen"

dudo

For å ta det interessante, nemlig avsnittet om Brann, så skriver han dette:

"For lite kompakte:

Brann har vært ujevne, og delvis uheldige. I flere kamper har de fått «dårlig betalt» for helt ok prestasjoner, til og med 10 mot 11 i kampen mot Vålerenga dominerte de stort. Likevel er det selvsagt for enkelt å si at nedturen fra i fjor skyldes marginer alene.

Delvis har enkeltspillere som ikke bare dominerte for Brann, men også i ligaen, vært ujevne. Kim Ojo og Rodolph Austin var enere i hvert sitt ledd i hele fjor, og har kun vært det i glimt eller deler av kamper så langt i år.

Et kjennetegn på de fleste lag som oppnår suksess er at de opptrer kompakte og med autoritet defensivt. Brann har i store perioder slitt med laget har fått «strekk i laget» litt for tidlig i kampene, det vil si at avstandene defensivt har vært for store mellom lagdeler, og mellom enkeltspillere i hver lagdel. Konkret har de ofte slitt på egen venstreside, spesielt tidlig i sesongen, og har stor avstand fra kant til back, og mellom kant og de to sentrale.

Offensivt har også avstand vært et nøkkelpunkt, men her mellom Kim Ojo og de øvrige. Ballen har noen ganger blitt spilt såpass tidlig opp mot Ojo at resten av laget ikke har «flyttet etter». Spesielt mangelfullt har samarbeidet mellom Ojo og «den hengende spissen» vært, nesten uansett hvem som har hatt denne rollen. Hvor virkningsfullt det er når dette fungerer så vi i 2. omg mot Sogndal, hvor Erik Mjelde konstant var tett rundt, og til og med ofte foran nigerianeren.

Denne relasjonen mellom disse to rollene blir sentral i jakten på å komme tilbake til nivået fra i fjor."
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

roaldinho

Enten må Brann finne en som kan overta Gustavinho-rollen og kan bekle den på samme måte, eller så må man forandre formasjon.

Haugen må spille sentral midtbane da han i mine øyne drar seg ned på midtbanen og lager et stort gap mellom han og Ojo offensivt. Er ikke like ille som da Mjelde spilte venstrekant og holdt seg stort sett sentralt, men det er ikke bra dette heller.

Barmen og Austin på midtbanen med Haugen og til dels Nordkvelle som backup. En ny offensiv midtbane inn som kan bekle rollen Gustavinho hadde, med Mjelde og til dels Nordkvelle som backup.

4-3-3 tror jeg kunne fungert sånn som laget er nå:

Piotr - Demir, Zsolt, Jonsson, Birkir - Barmen, Austin, Haugen - Akabueze, Ojo, Askar. Austin og Haugen har glimrende pasningsfot og kan sende ballen ut på kantene som da kan legge inn. Austin eller Barmen kan også holde igjen om begge backene er med frem samtidig sånn at midtstopperne kan trekke ut på sidene om det skulle bli kontring. Barmen er flink å time løpene og komme til sjanser, og kan dermed løpe inn i boksen når innleggene kommer.
Mjelde backup for Barmen, Nordkvelle for Haugen og Barmen kan ta Austins rolle om Austin er ute. Sokolowski er så mye skadet at jeg ikke regner med han, men han finner vel en plass når han er tilbake, eller om.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Samtidig, et annet sted i Bergen:

"Freder Skarsfjord
I Bergen får Rune Skarsfjord litt mer arbeidsro av Bergens Tidendes kommentator Tore Strand, selv om publikum vender laget ryggen.

- Resultatene er svakere enn forventet, og det er selvfølgelig hovedtrenerens ansvar. Men jeg kan ikke se annet enn at Skarsfjord har alle forutsetninger for å gjøre jobben. Det er tidlig i sesong, og Brann har både hatt skader og marginer imot til nå, sier Strand."


Altså det motsatte av hva jeg sier om skader og marginer. Jeg vet hvem jeg holder en knapp på, for å si det sånn. Jeg lurer veldig på hvilke forutsetninger Strand mener Skarsfjord har. Det må gå på ressurser, annet ser jeg ikke.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Mener du vi ikke har hatt uflaks med skader? Og fått litt dårlig betalt denne sesongen?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Dårlig betalt mot hvem? Vif, men hvem ellers? Skadene forklarer ikke i særlig grad de voldsomme strukturelle manglene

dudo

Jeg synes egentlig ikke vi har fått så dårlig betalt, nei. Mot VIF, så definitivt. Men ut over det vet jeg ikke.

Du overser uansett glatt poenget: At man med et vel innkjørt system er langt mindre avhengig av enkeltspillerne. Klart, en spiller som Austin merkes når er ute, men vi har ikke hatt vesentlig større grad av skadeproblemer enn flere av de andre lagene - som ligger over oss på tabellen. Sogndal har f eks en lengre skadeliste enn oss, og har vel hatt det hele sesongen.

Og så hovedpoenget: De manglende ballvinningene. Intensiteten har falt veldig mange hakk siden vårsesongen i fjor.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Seriøst, har Strand skrevet dette?
Gå av.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Kan noen sende tabellen til Langeland og spørre hvor Sogndal er nå?

dudo

Uavhengig av siste kamp, så kommer vi til å gå inn i sommerferien med en følelse av at ting er på bedringens vei. Altså blir vi sittende med Skarsfjord, så da får vi forholde oss til det.

Når så sesongen begynner igjen, derimot, bør vi ha alle muligheter til en flying start. Vi begynner hjemme mot Stabæk, borte mot Hønefoss, og hjemme mot Odd og AaFK. Dette bør fort gi 8-9 poeng, og vi kan finne på å komme oss helt opp i ryggen på topp 5. Altså 6. plass, for dere som har litt tungt for det. Det fordrer dog at vi ikke taper mot Hønefoss.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

De fire kampene boer minimum vaere 9 poeng.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Jeg kan leve med 8, all den tid det innebærer at vi tar poeng mot Hønefoss. Uansett så ligger alt til rette for en pangstart på sommersesongen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

roaldinho

Hønefoss blir en tøff kamp. Nå er ikke akkurat Vif noe særlig, men Hønefoss har vist at de kan. De burde riktignok kvitte seg med Islendingen i midtforsvaret. På nivå med Grorud. Håper selvsagt på seier, men uavgjort (Spørs hvordan kampen er såklart) kan være ok.

Hjemme mot Stabæk skal det være 3 poeng, et tap der bør få Bruun og co til å reagere og sette Skarsfjord utenfor Nav.

Aafk viser ingenting borte, veldig svake der. Er vel Rekdal som forandrer på spillestilen hjemme og borte. Sliter riktignok mot Aafk uansett hvor man er, og man kan til nøds leve med 1 poeng, men skal man oppover bør sånne kamper vinnes.

Odd har et godt lag, ingen tvil om det. Uansett skal det være seier, men frykter egentlig denne kampen.

8-9 poeng er absolutt greit, det er tross alt 3 hjemmekamper.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Jeg tror også Hønefoss blir den tøffeste av de kampene, normalt bør vi vinne alle fire, men ingenting er som normalt lenger.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

Quote from: krakra on May 23, 2012, 16:20:01 PM
Dårlig betalt mot hvem? Vif, men hvem ellers? Skadene forklarer ikke i særlig grad de voldsomme strukturelle manglene


Må ta tak i denne.
Hjemme mot VIF - et sykt ran. Vi kjører over pakket i 85 minutter. Også med 10 mann. Burde vunnet.
Borte mot Molde - Vi er spillemessig ekstremt underlegne, men skaper flere store sjanser, og kunne lett hentet en U, litt tur så hadde det blitt seier.
Hjemme mot SIF - Rimelig tragisk kamp, men vi fortjener minst en U.
Borte mot Haugesund - En ekstremt tragisk kamp, men vi fortjener en U.

Altså dårlig betalt i 4 av sesongens 11 kamper, jeg trodde det var grei konsensus om at vi har fått færre poeng enn "fortjent". Mot Viking har vi flaks som klarer U, de resterende 6 er greie nok.

og til dudo:
Jeg er helt enig i Brann sitt offensive spill lugger, for all del, vi er likevel blant de lagene som har scoret mest i ligane. Når det gjelder dette med manglende struktur: Jeg synes det er tullprat. Det er ikke noe problem å se hvordan Brann skal spille. Etablert forsvar skal stort sett angripes på to måter:
1) DMer som crosser til motsatt kant, dobling på kant og innlegg (evt. skjære inn for skudd). Sæv gjør dette hele tiden. Og det gir jevnlig resultat.
2) Lang ball mot Ojo, og en OM som skal gå på løp i nærheten av duellen.

i fjor hadde vi i tillegg: 3) spille opp feilvendt OM, som rettvender seg og utfordrer neste pressledd.
Hva er vanskelig å forstå med denne strukturen? Etter min mening så skyldes luggingen først og fremst at vi har hatt mye skader, og ikke fått satt et samspilt lag. Ikke at Skarsfjord er idiot. Nå taler jeg nok for mange døve ører, jeg er klar over at når man først har bikket over i treneren-må-gå-modus, så har det ingenting å si hva som skjer på banen etterpå. Mjelde hentet første gull på 44 år, uten at brorparten av Mjeldehaterne endret sitt syn på idioten likevel.

Når det gjelder skader og struktur: Det er soleklart at enkeltspillere som mangler vil påvirke en forhåndsplanlagt struktur. Uten DMer som evner å slå en crosser så faller 1. Uten Ojo faller 1 og 2. I en ideell verden hadde vi hatt dekning som gjorde andre kunne komme inn i samme rollen, men det har vi rett og slett ikke. Spillet må legges opp etter spillermaterialet, og når materialet blir skadet så er det klart at spilletstrukturen lider.

Videre må det med at vi sliter på midtstopperplass og er helt avhengig av at svensken er skadefri og konge. Det ramlet inn mål på defensiv dødball de første kampene, og det skyldes utelukkende svakt forsvarsspill. Grorud holder ikke nivået, og ingen struktur i verden kunne reddet oss fra de defensive feilene som har blitt gjort.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Jeg tror vi (jeg) har falt litt definisjonsfellen. Det jeg mener er mangel på struktur er dette med alt for stor avstand mellom lagdelen, og innad i lagdelene. Det var riktignok litt bedre i går, så det kan det hende de jobber godt med. I så måte må jeg protestere på ditt pt 2. Jeg tror du nevner OMen i nærheten fordi det er slik en SKAL løse en slik situasjon. Sannheten er at OM hittil i år har ligget hjelpesløst langt unna Ojos dueller, utenom Mjelde i 2. omgang mot Sogndal.

Samtidige bevegelser, løp før pasningene slås etc - slike ting er ikke spilleravhengig. De kan trenes inn som en del av grunnspillet. Dette er et punkt som både går på underholdning og poengfangst, og som jeg synes det er smått utrolig at Skarsfjord ikke har tatt tak i. Ikke på to år.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Ser Skarsfjord prøver å skjule seg bak Bentleys suksess, og at det er fordi Bentley kan spille anderledes uten Guastavino. Det er tull. Bentley's godspill er ett resultat av Bentley. Ikke spillestil. Jeg kan godt se for meg at han hadde vert ENDA bedre nå om Guastavino hadde spilt i 10'er-rollen.


Go Up