• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2012

Started by krøvel vellevold, November 04, 2011, 16:58:40 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Huff

Quote from: Gulløl on April 24, 2012, 18:39:31 PM
La oss få et underholdene Brann!
http://www.brann.no/blogger/tor-owe-rennemo/la-oss-fa-et-underholdene-brann/


Hehe, selv propagandaministeriet slår sprekker...

Denne Rennemo er vel hentet inn fordi han er noe av det minst kritiske en kan finne vest for Pyongyang. Når selv så regimetro folk ytrer sin -milde- kritikk kan en lure på hvem en har igjen som støtter antifotballfløyen på stadion.

nero

Poenget er vel at det ikke er noen fløyer på Stadion, da de fleste ikke har all verdens peiling på fotball slik som fks vår venn RBH. Da blir det jo opp til den til enhver tid sittende trener, og derfor går vi fra relativt hodeløs angrepsfotball under MIM til antifotball under Nilsen og nå under Nilsens assistent. Poenget er dette; det finnes ingen plan for fotballen klubben skal stå for.
Lions led by donkeys.

stig

Hvem er denne Rennemo? Har han kjennskap til korridorene? Jeg blir i hvert fall overrasket om Brann plutselig legger om stilen, og prøver noe helt nytt. Nå tror jeg det gjelder å få til det vi faktisk prøver på.
Nettsideansvarlig

Klaus_Brann

Quote from: kabelmann on April 24, 2012, 07:56:41 AM
Quote from: Klaus_Brann on April 24, 2012, 04:42:23 AM
De spilte seg frem til sjanser paa en penere maate, men ang. dette er jeg mest opptatt av sjanser, det er tross alt det som foerer til maal, ikke hvor fint man spiller seg frem til maalene.


Musikk i Skarsfjords ører.


Kortsiktig driter jeg i hvordan vi scorer, da vi kjapt trenger aa samle poeng hvis vi skal ha noen sjanse for topp 3 i aar, men langsiktig er det selvfoelgelig ikke en fotball jeg vil ha.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Tåkefyrsten ber oss vente til 2015, da skal vi være i Norgestoppen! Det begynner å haste litt da. Om trenden fortsetter er det ikke usannsynlig vi kan være i norgestoppen av adecco i 2013. Da er det 2014 som første sesong i tippeliga og det virker litt vel optimistisk å være i norgestoppen i 2015...

Jeg vil ikke vente. Jeg vil se ett Brannlag som faktisk spiller fotball til helgen!

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nixon

Jeg kan ikke helt se at "spare seg til fant" og spillestil nødvendigvis må være en side av samme sak. Har vi ikke spillere som er gode nok til å spille annerledes?
Rød makt på Hansa

kabelmann

Slik jeg leser uttalelser fra Skarsfjord og Moldestad så spiller man nå en fotball som tilsvarer spillernes ferdigheter.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Spelaren

"Spare seg til fant" er skudd ut over sidelinjen når me er blant dei som tjener og bruker mest penger i landet.
Trond Sollied sa ein gang at han trengte tre veker på å spele inn sitt 4-3-3-system i eit lag - eg er overbevist over at ein trener med tilsvarende tro på sunn fotball ville ha entret garderoben med pondus og bravur, observert spelaranes ferdigheter på video på forhånd, deretter treningsfeltet for så å drille roller - og skapt eit lag lenge før me skriver 2015.

Men i Brann er dette for ambisiøst. Alle mulige smålag skal bli våre argeste konkurrenter om å overleve eller kapre ein plass på midten før me igjen skal vise ambisjoner. Og dette er klimaet han forventer at Algerøy og co skal selge billetter, losjer og reklameplass i? Og det atpåtil med fare for å sende halve Stadion på legevakten med kink i nakken, svarte heller så langt ned me skal synke.
Gå av.

Markmus

Quote from: Xminator on April 25, 2012, 06:59:36 AM
Tåkefyrsten ber oss vente til 2015, da skal vi være i Norgestoppen!


Da er det bare å lage et enormt banner som dekker store deler av Hansa hvor det står "Venter til 2015" eller noe i den dur og så stikke når kampen starter.
Ka du ve?

Spelaren

Nokon som gidder å lage ein ny tråd, også? Sesongen 2015 - "Venter i spenning"...
Gå av.

krøvel vellevold

2015 - ikke verdt å vente på
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Tåkefyrsten kom et nytt gullkorn i BT i dag. Personlig var jeg ikke klar over at Skarsfjord kommer fra en intelligent familie med akademikere. Føler meg veldig berolighet siden Drillo kommer fra arbeiderklassen :P
____________
- Hva med Rune Skarsfjords bønn om mer penger. Får han det?

- Jeg vet Rune er en intelligent mann fra en intelligent familie med akademikere. I en ønskeverden ville jeg ha sagt det samme som ham, og han sier det ut ifra hans sportslige ønsker. Rune jobber ut fra det han har, sier Moldestad.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

pidre

Vel har eg forståelse av at klubben må bygge seg opp igjen etter at den vart kjørt i grøfta av RBH, men måten det vert gjort på stiller eg spørsmålstegn ved. Ræææva fotball, sviktende interesse og liten tro.

Er det så fordømt vanskelig å fatte? Spille fin fotball og gi dei unge muligheter. Folk som Mjelde, Hassan og Grorud er ikkje framtida, inn med typer som Barmen, Grønner og Larsen. Dette vil skape engasjement, fleire tilskurere og ikkje minst TRO på fremtiden.

Har vansker med å se at resultatene med bra fotball og mer bruk av talentene vil kunne bli dårligere enn med dagens drittspill.
Saludar a los monos!

nero

Men de kan i hvert fall  ikke klage hvis publikumstallene fortsetter å synke. De har jo i praksis avskrevet tre sesonger, og klart sagt fra om at vi ikke kan vente oss noe særlig den nærmeste tiden. Et år i adecco, eller to-tre sesonger i nedrykksstriden vil nok påvirke økonomien positivt. Jadda.
Lions led by donkeys.

Utmedsnolken

Hvor mye oppbygging trenger vi egentlig? Vi går i overskudd, har en av de høyeste omsetningene og er blant de med høyest lønnsbudsjett? For meg høres dette ut som en klubb som absolutt burde vært i toppen. Nilsen og Skarsfjord har jo bygget opp nesten hele troppen, forhåpentligvis med tanke på sin egen spillestil. Det er ingen grunn, til at vi ikke skal ha muligheter til å kjempe i toppen
"og der snubler Sæternes igjen"

krakra

At verken økonomien eller stallen er stabil nok til å kjempe i toppen ennå har jeg full forståelse for. Der er enorme endringer som er gjort de siste årene og slikt tar tid til å sette seg.

krakra

Jeg er derfor enig led de som mener at kritikken først og fremst bør gå på drittfotballen og talentangsten. Den var der i fjir også og vi så sjeldent(aldri) tendenser til noe solid grunnspill.
Resultatene vil gå opp og ned og det er greit akkurat nå, men det kommer ikke til å endre seg til vi har en solid spillestil som gjennomsyrer klubben og gjør oss langt mindre avhengig av enkeltspilleres dagsform

Lasaron

Herved krever jeg at Moldestad, Bruun, Skarsfjord og co aldri mer sier noe som helst negativt om lavt publikumsoppmøte. De var jo så frekk å kalle målene sine for ambisiøse. Det er en skam!
Med den fjerdeplassen vi hadde i fjor ville medalje vært et naturlig mål i år. Og det skal ikke være noe automatikk i at de skal bli slaktet hvis de ikke når målet.

Jeg krever også at Skarsfjord aldri mer snakker om det gode talentarbeidet, og at er de gode nok er de gamle nok, og at de må gripe sjansen.

Sånn.
Tren på langskudd

Belfort

Hvordan er det mulig og kvele interessen mer enn hva Tåkefyrsten gjør i dag!!  Er helt sykt at en styreleder går ut og sier at det er først i 2015 vi kan forvente storspill og medaljer. Egentlig kunne han bare sagt at vi alle kan holde oss unna stadion i 3 år fremover.

Nixon

Burde ikke vi med kjøpsloven i hånden kunne forlange nedsatt pris frem til det store året 2015? Det vil jo (nesten) være som om Tine gikk ut og sa at på grunn av få melkekyr vil de kun fylle en halv liter i melkekartongene noen år fremover, men at prisen vil være den samme!:)
Rød makt på Hansa

Gulløl

April 25, 2012, 15:18:49 PM #521 Last Edit: April 25, 2012, 15:21:23 PM by Gulløl
Det kommer ALDRI til å skje i Skarsfjord sin tid i Brann at han kommer til å gå ut med en målsetning om medalje og ihvertfall ikke gull, uansett om han får forlenget kontrakten til 2020. Det må i tilfelle være om det kommer et styre som tvinger han til det.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hatleking

Det er i grunn ganske frustrerande å sjå mangelen på midlar, kompetanse og sportsleg appellerande spelestil i ein by full av ressursar. Brann skal ikkje vera eit middelmådig lag som Haugesund, Sogndal og slikt. Me er jo den nest største byen i Noreg.

dudo

Midlene har vi da. Både på lønnsbudsjettet og overgangsbudsjettet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Huff

det er å spare seg til fant

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Utmedsnolken

Påfyllet har jo vært gjort og mye penger er brukt (bla. på Bentley). Det er klubben sin feil hvis de har gjort så mange bomkjøp, men det bør de ikke bruke som unnskyldning til hvorfor vi ikke skal ha forventninger.
"og der snubler Sæternes igjen"

Ricky

Quote from: Belfort on April 25, 2012, 14:31:44 PM
Hvordan er det mulig og kvele interessen mer enn hva Tåkefyrsten gjør i dag!!  Er helt sykt at en styreleder går ut og sier at det er først i 2015 vi kan forvente storspill og medaljer. Egentlig kunne han bare sagt at vi alle kan holde oss unna stadion i 3 år fremover.


Etter å ha lest BT-artikkelen igjen, ser jeg at Moldestad egentlig ikke sier stort annet enn hva man kan forvente av en styreleder etter at kun fem serierunder er spilt.

Det Moldestad faktisk er sitert på:
- Sesongen har nettopp begynt, og det er mange poeng som skal deles ut. Jeg ser inn i 2012 med forventning og spenning. Og med enda større forventninger i årene som kommer, sier styreleder Moldestad.

- Syv poeng til medaljestriden er da ingenting, hvem snakker om krise? undrer Moldestad.

- Vi kan ikke bare kjøpe nytt. Vi må bygge over tid, og da må vi tåle motgang. Den glade bergenser liker aldri å tape, og det gjør ikke styret heller, men det å tåle motgang og ta risikoen med dårlige resultater, blir en naturlig del av det å bygge over tid, sier Moldestad.

- Alternativet til å bruke penger er å bygge opp ungdomsbiten, og det er god grunn til å bygge videre på den fantastiske ungdomsgjengen vi har. Det kommer ikke til å bli noen økte spillerinvesteringer uten at det er økonomisk forsvarlig. Spillerbudsjettet er brukt opp, men hvis vi selger spillere eller får større inntekter, så kan det skje.

- Hardball, Trond Mohn og andre investorer er utrolig flinke til å bidra. Men all støtte fordrer at vi har en ansvarlig økonomisk drift. Og det kan uansett ikke være slik at vi tar imot penger for å kjøpe. Driften må vi selv ta hånd om, og den gir ikke rom for ytterligere investeringer nå, sier Moldestad.

- Når vi ikke ligger der vi ønsker på tabellen, er det lett å blande inn følelser, men nå har vi muligheten til at folk begynner å forstå litt av dette, sier Moldestad.

- Brann var inne i en krise i perioden fra 2007 til 2010, men ikke nå. Da brukte vi tre-fire år på å skjønne at klubben var på feil spor. Vi hadde en god spillerstall, men økonomien var svært dårlig og konsekvensen var at vi måtte bruke ordet krise, sier Moldestad om perioden som blant annet inkluderte et underskudd på 25 millioner kroner i 2009.

- Nå har vi lagt om og fått en bedret økonomisk situasjon. Rune (Skarsfjord) har bare brukt de midlene han har til rådighet, og dermed tar det tid. Resultatene er en konsekvens av det han har, og det må vi i styret akseptere, sier Moldestad.

- Vi kan tape seks-syv kamper, og få en dårlig sesong, men hvis vi skulle la oss styre av å tape noen fotballkamper, så ville ikke det underbygge vår langsiktige tankegang. Det ville være å diskreditere personene du har ansatt. Disse må få tid.

Lagt til av BT:

Lars Moldestad avviser å bruke mer penger på å bygge en sterkere Brann-stall.
Han ber publikum om å vente til 2015, da skal Brann være i norgestoppen.

I Sportsklubben snakker alle nå om å bygge seg sakte opp mot målet i strategiplanen som sier at Brann skal være i norgestoppen i 2015.

Styrelederen sier Brann har det sportslige apparatet på plass som trengs for å bringe klubben frem mot norgestoppen i 2015. Skarsfjord har kontrakt ut 2014.

Xminator

Så kort fortalt. Hold kjeft og godtta at klubben skaper 3-4 sjanser i hver kamp og stort sett er en lidelse å se på. Kanskje vi skulle klare å holde 0'en noen ganger og klare 0-0 eller til og med ett supert 1-0 resultat!

Vi får se hva Skarsfjord kommer dragende med til helgen. Om det ikke inkluderer Barmen, men har gitt Nordkvelle og Mjelde nye hull i klippekortet så sier det seg selv hvilken vei man sikter i spillet. Husk nakkekrage! Og bruk oransje ball så vi ser den igjen i skyene!

Leffen

April 26, 2012, 11:19:53 AM #529 Last Edit: April 26, 2012, 11:28:07 AM by Leffen

Gulløl

Forfatterne Frode Grytten og Henning H. Bergsvåg med splitter nytt Brann-dikt. En lydkollasje sammensatt utelukkende av uttalelser og sitater fra Brannmiljøet. Opptak fra Bergen offentlige bibliotek 25.April.2012.

"Jeg kan stå her til det blir mørkt"- Heia Brann!
http://www.youtube.com/watch?v=9a1hYXHTWug&list=UUnzLShXSiXfbGR4zjaPAN3Q&index=1&feature=plcp

;D ;D
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Inspirert av Frode Grytten. Ikke like bra, men ingen skal kunne forvente det før 2015:


Mange år med byssan-lull
før vi kan ta seriegull
Skal du se på, må du skaffe
fire liter knallsterk kaffe

Tjue tolv pluss tjue tretten
Regnestykket gjør meg gretten.
For det gir den nette sum:
Stadda uten publikum

Tjue fjorten blir det bra
Like god som Sogndal da
Tjue femten får vi takken:
Alle har fått kink i nakken

Maling tørke, gresset gro
Like gøy som Brann é no.
Måke ballen frem, é greien
Treffer den et fly på veien?
Legg ned hele klubben!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: dudo on April 26, 2012, 21:37:58 PM
Hoho!


Såpass dårlig altså... Da blir nok 2015 litt for ambisiøst for meg...
Legg ned hele klubben!

dudo

Neida, jeg lo. Det var en ektefølt "hoho", men jeg følte ikke for å utdype mer. Sitter tross alt og ser på fotball, må ha rett fokus.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Huff

Der tok du situasjonen på kornet Krøvel.

Foreslår at denne settes melodi på.

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on April 26, 2012, 13:19:08 PM
Forfatterne Frode Grytten og Henning H. Bergsvåg med splitter nytt Brann-dikt. En lydkollasje sammensatt utelukkende av uttalelser og sitater fra Brannmiljøet. Opptak fra Bergen offentlige bibliotek 25.April.2012.

"Jeg kan stå her til det blir mørkt"- Heia Brann!
http://www.youtube.com/watch?v=9a1hYXHTWug&list=UUnzLShXSiXfbGR4zjaPAN3Q&index=1&feature=plcp

;D ;D


Herlige saker. Spot on.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on April 26, 2012, 21:34:59 PM
Inspirert av Frode Grytten. Ikke like bra, men ingen skal kunne forvente det før 2015:


Mange år med byssan-lull
før vi kan ta seriegull
Skal du se på, må du skaffe
fire liter knallsterk kaffe

Tjue tolv pluss tjue tretten
Regnestykket gjør meg gretten.
For det gir den nette sum:
Stadda uten publikum

Tjue fjorten blir det bra
Like god som Sogndal da
Tjue femten får vi takken:
Alle har fått kink i nakken

Maling tørke, gresset gro
Like gøy som Brann é no.
Måke ballen frem, é greien
Treffer den et fly på veien?


Du bør tipse denne Osdal om dette, kanskje han kan få det på trykk! Herlig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Skarsfjord kommer ut av skapet:
no ska vi begrense tapet.
Måke ballen fra oss fort.
Da kan vi få uavgjort!


Dødball, heading, mål imot.
Venstrebacken bare rot.
Kick'n'run, hawaii og gamp:
"Dette var en kjempekamp"!

Legg ned hele klubben!

Spelaren

Vår taktikk, det er å sende
ballen opp til Himmelen
velsignes skal den, i Guds hende
før den sendes ned igjen

Der skal Ojo, troens mann
hoppe opp og nikke til
score mål for SK Brann
Synd at ikkje ballen vil
Gå av.

nero

Imponerende lyriske evner! ;D

Vi må vel snart ha en diktsamling fra Bataljonens potente poeter!
Lions led by donkeys.

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on April 26, 2012, 13:19:08 PM
Forfatterne Frode Grytten og Henning H. Bergsvåg med splitter nytt Brann-dikt. En lydkollasje sammensatt utelukkende av uttalelser og sitater fra Brannmiljøet. Opptak fra Bergen offentlige bibliotek 25.April.2012.

"Jeg kan stå her til det blir mørkt"- Heia Brann!
http://www.youtube.com/watch?v=9a1hYXHTWug&list=UUnzLShXSiXfbGR4zjaPAN3Q&index=1&feature=plcp

;D ;D


Er så jævlig bra! Hysterisk når Grytten kommer med "I - A - I - A - O!" Og "det VAR marginer!"
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Henki

Quote from: krøvel vellevold on April 26, 2012, 21:34:59 PM
Inspirert av Frode Grytten. Ikke like bra, men ingen skal kunne forvente det før 2015:


Mange år med byssan-lull
før vi kan ta seriegull
Skal du se på, må du skaffe
fire liter knallsterk kaffe

Tjue tolv pluss tjue tretten
Regnestykket gjør meg gretten.
For det gir den nette sum:
Stadda uten publikum

Tjue fjorten blir det bra
Like god som Sogndal da
Tjue femten får vi takken:
Alle har fått kink i nakken

Maling tørke, gresset gro
Like gøy som Brann é no.
Måke ballen frem, é greien
Treffer den et fly på veien?



Ta det fra en norsklærer: Dette var bra! :D
Ballen skal fremover!

Spelaren

Quote from: krøvel vellevold on April 27, 2012, 21:31:27 PM
Her har denne Osdal fullført verket: http://brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/734730_ventepoesi


"Kanskje ikke like bra som Frode Gryttens nyeste, men det kan heller ingen forvente av meg før i 2015."

;D

Doddo har mykje å lære av denne karen.
Gå av.

OmOssSjølOgHansaøl

Strålende poesi, fra både Grytten & Bergsvåg og Krøvel. :)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

krøvel vellevold

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on April 28, 2012, 17:12:59 PM
Strålende poesi, fra både Grytten & Bergsvåg og Krøvel. :)


Problemet for mitt vedkommende er at det fort kan bli et gap mellom det folk forventer, og det jeg er i stand til å levere. Men jeg jobber langsiktig, og skal være helt oppe der med Grytten og Bergsvåg i... ja dere vet årstallet.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

April 28, 2012, 19:13:14 PM #547 Last Edit: April 28, 2012, 19:20:32 PM by Gulløl
, dikt om Brann
av Krøvel


Langpasningen fra 2012 til 2015, dikt om Brann
av Krøvel


, dikt om Brann
av Krøvel


, dikt om Brann
av Krøvel
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Du lager boktitlene. Jeg lager diktene.

Dette heter "Sesongen 2012":

Det var uflaks.
Dette smerter i kroppen.
Hvem snakker om krise?
Kun syv poeng til toppen!

Det var marginer imot.
En helt jevn batalje.
Hvem snakker om krise?
Kun syv poeng til medalje!

Det var ikke fortjent.
Det river i kropp og sjel.
Hvem snakker om krise?
Kun syv poeng til øvre del!

Det er dommeren sin feil
at dette gikk i dass
Hvem snakker om krise?
Kun syv poeng til trygg plass

Seks poeng å kjempe om
Bare til orientering
Hvem snakker om krise?
Kun syv poeng under kvalifisering

Det ble ikke gull.
Det ble ingen kake.
Hvem snakker om krise?
I tjue femten é vi tilbake.


Legg ned hele klubben!

dudo

Fakarten, krøvel - dette er jo skikkelig vittig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up