• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2012

Started by krøvel vellevold, November 04, 2011, 16:58:40 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

osoerli

Quote from: Utmedsnolken on April 17, 2012, 10:32:24 AM
Ifølge RBH i BA, så er planen at Brann ikke skal ha noen tabellmål før i 2015. Virker lovende for de neste sesongene


Er vel det same som å seia at supporterane kan gå heim og heller koma attende i 2015.
Målet må alltid vera gull!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!


dudo

En målsetting om antall poeng er det minste man kan forvente. Det er heller ikke uvanlig at bedrifter har et mål om hvor stor del av markedet de skal ha - tilsvarende tabellplassering.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Ut fra rapporten om formasjonstrening ser det ut som man spekulerer på en 4-3-3 formasjon mot Haugesund.

Sæv - Zsolt - Grorud - Demir
Haugen - Fakiri - Nordkvelle
Askar - Ojo - Bentley

Det kan jo fungere, selv om jeg ville sett Barmen på laget før noen av de tre i midtbaneleddet.

Jeg tror likevel at ett tradisjonelt spisspar med Ojo og Niasse kunne gitt en del problemer for motstanderene, men det må vel trenerbytte til før vi ser en spissduo igjen.

Jose Arrogantio

Quote from: Xminator on April 18, 2012, 18:52:55 PM
Ut fra rapporten om formasjonstrening ser det ut som man spekulerer på en 4-3-3 formasjon mot Haugesund.

Sæv - Zsolt - Grorud - Demir
Haugen - Fakiri - Nordkvelle
Askar - Ojo - Bentley

Det kan jo fungere, selv om jeg ville sett Barmen på laget før noen av de tre i midtbaneleddet.

Jeg tror likevel at ett tradisjonelt spisspar med Ojo og Niasse kunne gitt en del problemer for motstanderene, men det må vel trenerbytte til før vi ser en spissduo igjen.


Ville vært spennende. Har hatt lyst til å se Bentley på topp i en 4-3-3.

dudo

Betyr dette at vi stiller med bredere vinger og snur V-en i midtbaneleddet?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Kan vi ikke risikere at 4-3-3 fort blir 4-5-1?
Rød makt på Hansa

olebrann3

Med  Skarsfjord som trener tror jeg mer at det er en 4-5-1

Huff

April 18, 2012, 20:20:12 PM #408 Last Edit: April 18, 2012, 20:27:53 PM by Huff
Trekk ned de tre offensiv midtbanespillere, så blir 4-2-3-1 også 4-5-1. Tror nok en snakker om det Dudo skisserer, nemlig bredere kanter og omvendt V. Fordelen er at en får brukt Nordkvelle der han hører hjemme, samt at Mjelde mister klippekortet. Slik Brann ser ut per nu (medregnet skader) tror jeg dette er den klart beste formasjonen for oss.

Men skal vi pole langpasninger på Ojo driter jeg i om en kaller det 4-2-3-1, 4-3-3, 4-4-2 eller 1-3-6.

Quote from: Xminator on April 18, 2012, 18:52:55 PM
Det kan jo fungere, selv om jeg ville sett Barmen på laget før noen av de tre i midtbaneleddet.


Talentene har vi ikke råd til å bruke, nei...det var i forfjor. Vi bruker vanvittig mye talenter, nei, i fjor var visst dette (nr,16 av 16 lag på talentbruk i 2011?). Joda, nå husker jeg det; ''Talentene må gripe sjansen!'' Barmen har sålangt kun hat to innhopp der han har vært den beste midtbanespilleren vår. På disse to kampene har han skort ett mål. Han har overhodet ikke ''grepet sjansen'', da snakker vi minst hattrick over et innhopp på 5.min.

Xminator

Quote from: olebrann3 on April 18, 2012, 20:08:16 PM
Med  Skarsfjord som trener tror jeg mer at det er en 4-5-1


Det er avhengig av spillertyper også. Om det er 4-5-1 så er det av den offensive typen. Ikke glem at Haugen og Nordkvelle er i leddet bak, og Askar er den mest defensive av de 3 fremme.

Det kan virke, det er ihverfall på papiret en mer offensiv 11'er.

Klaus_Brann

Quote from: osoerli on April 16, 2012, 09:31:23 AM
Quote from: Klaus_Brann on April 16, 2012, 06:03:57 AM
Quote from: osoerli on April 16, 2012, 00:58:27 AM
Han stakk forøvrig rett i garderoben etter byttet utan å gå bort til trener og benk og shaka hands som vel er vanleg høflighet i fotball.



Det er greit å ikke like Mjelde, men å komme med tull som dette er unødvendig. Han var kjapt bortom Skars.


Javel?  Det såg ikkje slik ut frå der eg sto.


Fra tv'en saa det veldig saan ut i alle fall.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: SK on April 18, 2012, 06:48:00 AM
Quote from: Klaus_Brann on April 18, 2012, 00:59:25 AM
Quote from: SK on April 17, 2012, 19:00:15 PM
Hvis vi ikke har noe tabellmål kan en like godt trekke hele laget fra serien.


Det er det vel noen aar siden vi hadde?
Husket Nilsen sa paa et av supportermoeten at det ikke var saa viktig, osv.


Nei, det gjoer det absolutt ikke, jeg er helt enig at det er skammelig. Trist at vi har kommet dit, eller fortsatt med dette. Brann SKAL vaere en toppklubb, det er ikke noe verre enn det. Vi SKAL vaere blant de 3-4 beste hvert aar. Mulig at de har en slik maalsetning innad, men det kan ogsaa fint kommuniseres utad, vi er tross alt Brann.

En mellomsesong naa og da er selvfoelgelig lov, men det skal vaere unntaket.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on April 16, 2012, 07:46:17 AM
Quote from: Klaus_Brann on April 16, 2012, 06:04:40 AM
Quote from: dudo on April 16, 2012, 01:01:15 AM
Joda, han fikk seg et klaps på skulderen eller noe på vei inn i garderoben.

Dette er de facto kapteinen vår, folkens. Mannen med det jeg oppfatter som dårligst holdninger i hele stallen.


Den får Skarsfjord ta på sin kappe.


Ja og nei. De dårlige holdningene (slik jeg oppfatter dem, ihvertfall) er ikke Skars skyld. Og det er dem som er de viktigste.


Det er da soleklart at det er Skars sin feil og hans problem at han har valgt en kaptein som ikke passer til jobben.
Og om det er daarlige holdninger hos andre spillere paa laget, er det hans forbannede jobb aa endre de holdningene. Mestrer han ikke det, eller ikke faar vekk disse spillerne, kan han pakke sakene. Det kan han foroevrig uansett snart.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Ricky on April 18, 2012, 08:41:46 AMegentlig ganske sløkket.


Hvor konkret snakker du om?
Sier man at vi skal ta 2. plass i aar er jeg enig, men hvis man sier at Brann skal vaere blant de tre beste i aar, boer ikke det vaere noe problem.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: SK on April 18, 2012, 17:32:25 PM
Quote from: Ricky on April 18, 2012, 08:41:46 AMegentlig ganske sløkket.


Helt enig. Den samme Andresen (eller var det Miller?) sa vel at han ikke samlet paa soelv, slike holdninger liker man.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Huff

Quote from: Xminator on April 18, 2012, 18:52:55 PM
Sæv - Zsolt - Grorud - Demir
Haugen - Fakiri - Nordkvelle
Askar - Ojo - Bentley


Sånn apropos laguttaket har jeg allerede indikert at jeg er fornøyd med Mjelde ut, 4-3-3 og skuffet over at Barmen nok en gang forbigåes etter å ha ''grepet sjansen''.

I ettertid har nok en ting slåptt meg, hva i helvete gjør Grorud i ellveren? Kalvenes er ingen god stopper, men i det minste ikke direkte dårlig. I tillegg virker det som Zsolt presterer bedre med Kalven. 

ostraume

"Edgen" til Grorud er at han er vår raskeste stopper, tragisk nok. Resten er sørgelige trege. Tror det vipper ting i hans favør. Ellers enig med deg at Kalven er å foretrekke.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Tviler på at Grønner ville vært dårligere enn noen av dem, men han får vel vente til han er gammel nok

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on April 19, 2012, 19:10:56 PM
Tviler på at Grønner ville vært dårligere enn noen av dem, men han får vel vente til han er gammel nok


Han må vente til Grorud, Kalvenes og Austin er alle skadet.

roaldinho

Quote from: Jose Arrogantio on April 19, 2012, 19:35:21 PM
Quote from: krakra on April 19, 2012, 19:10:56 PM
Tviler på at Grønner ville vært dårligere enn noen av dem, men han får vel vente til han er gammel nok


Han må vente til Grorud, Kalvenes og Austin er alle skadet.


Tar sikkert Claus Lundekvam ut av pensjon før de satser på Grønner.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

ostraume

Er det kun jeg som har null tro på Grønner? Hadde han i det minste hatt fart...
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Nja, jeg har ikke troen på at han kommer til å spille på landslaget noen gang, men han gjør det jo bra på u-landslag og i andrelagskamper og burde følgelig kanskje foretrekkes foran en gammel krok som Kalvenes, som jo ikke gjør det spesielt bra noen steder.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

I det minste? Fart er vel det eneste han mangler.

dudo

Han er vel ikke den mest hodesterke heller? Ihvertfall er han ikke veldig storvokst.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

roaldinho

Quote from: ostraume on April 19, 2012, 20:41:44 PM
Er det kun jeg som har null tro på Grønner? Hadde han i det minste hatt fart...


Det har heller ikke Mertesacker, treg som en snegl, men likevel var han en av de beste spillerne i Bundesliga da han var der. Et godt fotballhode, fysikk og timing kan man komme langt med. Erfaring kommer etterhvert.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krakra

Quote from: dudo on April 19, 2012, 20:49:04 PM
Han er vel ikke den mest hodesterke heller? Ihvertfall er han ikke veldig storvokst.
Vil ikke kalle hodestyrken verken en styrke eller svakhet. Iallefall ikke i forhold til alder eller potensiale. Han kommer nok aldri til å bli rask, nen kan nok bli en bra hodespiller. Min mening er at alt av duellspill enten det er i luften eller bakken er 50% mentalt 25% teknikk og 25% fysikk. Grønner hae det mentale og er rimelig duellsterk. Ikke veldig høy, men i følge Branns tall(litt tvilende til dem) er han litt høyere enn Kalvenes

dudo

Joda, Puyol er jo kroneksempelet på at man overhodet ikke trenger være noen kjempe - eller lynrask - for å være en fantastisk forsvarsspiller.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Min mening er at veldig mye av det å være en forsvarsspiller er mentalt. Klokskap, ro, kjapp oppfattelse, evnen til å lese spillet og viljen til å gi 100% i alle dueller utgjør veldig mye. Fart, teknikk og styrke/høyde er luksusferdigheter. Dog du må jo ha et minimum og det er vel det Kalven begynner å mangle.
Se på Kalvens gode kamper i fjor. Han var verken rask, sterk, høy eller god teknisk da. Men hadde ro og en voldsom krigerinnstilling, samt rutine og trygghet.
Se på Grorud. Rask, god relativt høy og sterk og egentlig brukbar teknisk, men han er stresset, ufokusert og sliter når tng går kjapt.
Zsolt også. Høy og bra med muskler, men sliter i duellspillet fordi han blir for puslete.

Grønner fremstår som en sterkere Kalvenes type med bedre pasningsfot. Han har de mentale forutsetningene på plass i tillegg til et par "luksusvarer". Så gjenstår det å se om han kan videreføre dem til TL. Når drt gjelder farten hans er jeg mer spent på farten i hodet enn den i beina.

krøvel vellevold

Quote from: dudo on April 19, 2012, 22:04:49 PM
Joda, Puyol er jo kroneksempelet på at man overhodet ikke trenger være noen kjempe - eller lynrask - for å være en fantastisk forsvarsspiller.


Nei, men han kompenserer jo med masse hår. Har Grønner det?
Legg ned hele klubben!

dudo

Quote from: krøvel vellevold on April 19, 2012, 22:46:31 PM
Quote from: dudo on April 19, 2012, 22:04:49 PM
Joda, Puyol er jo kroneksempelet på at man overhodet ikke trenger være noen kjempe - eller lynrask - for å være en fantastisk forsvarsspiller.


Nei, men han kompenserer jo med masse hår. Har Grønner det?


Nei, men han er enda ung. Det kommer med (h)årene.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: dudo on April 19, 2012, 22:48:21 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 19, 2012, 22:46:31 PM
Quote from: dudo on April 19, 2012, 22:04:49 PM
Joda, Puyol er jo kroneksempelet på at man overhodet ikke trenger være noen kjempe - eller lynrask - for å være en fantastisk forsvarsspiller.


Nei, men han kompenserer jo med masse hår. Har Grønner det?


Nei, men han er enda ung. Det kommer med (h)årene.

Går det ikke helst motsatt vei?
Legg ned hele klubben!

pidre

Quote from: krøvel vellevold on April 20, 2012, 05:45:45 AM
Quote from: dudo on April 19, 2012, 22:48:21 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 19, 2012, 22:46:31 PM
Quote from: dudo on April 19, 2012, 22:04:49 PM
Joda, Puyol er jo kroneksempelet på at man overhodet ikke trenger være noen kjempe - eller lynrask - for å være en fantastisk forsvarsspiller.


Nei, men han kompenserer jo med masse hår. Har Grønner det?


Nei, men han er enda ung. Det kommer med (h)årene.

Går det ikke helst motsatt vei?


Det kan eg stadfeste.
Saludar a los monos!

dudo

Det spørs jo hvor ung man er. Han kan fortsatt spare.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Grønner kan jo også kanskje bli raskere.
Tren på langskudd

dudo

I skrivende stund er vi på kvalikplass. Putter Odd, så er vi på direkte nedrykk.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: dudo on April 22, 2012, 18:06:53 PM
I skrivende stund er vi på kvalikplass. Putter Odd, så er vi på direkte nedrykk.


Men hvis LSK taper for MFK i morgen, er vi foran dem.
Legg ned hele klubben!

dudo

Det er mildt sagt en mager trøst. Men selvsagt helt korrekt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Skal vi først ligge der nede kan vi like godt ligge helt på bunn.
Rød makt på Hansa

Kai-Olai

Quote from: Nixon on April 22, 2012, 18:23:10 PM
Skal vi først ligge der nede kan vi like godt ligge helt på bunn.


Det kommer nok aldri til å skje. Ihvertfall ikke før Stabæk evt. går konkurs og fjernes fra serien.. :)

krøvel vellevold

Quote from: Kai-Olai on April 22, 2012, 18:25:53 PM
Quote from: Nixon on April 22, 2012, 18:23:10 PM
Skal vi først ligge der nede kan vi like godt ligge helt på bunn.


Det kommer nok aldri til å skje. Ihvertfall ikke før Stabæk evt. går konkurs og fjernes fra serien.. :)


Ta ikke den. Stabæk var klart bedre enn oss i treningskampen en uke før seriestart. At Stabæk er dårlige nå, betyr ikke nødvendigvis at de blir dårlige gjennom hele sesongen.
Legg ned hele klubben!

krakra

Det samme gjelder da oss. Vi har en klarr bedee stall enn Stabæk

Nixon

Nå tenkte ikke jeg gjennom hele sesongen. Men nå. For da kan det kanskje skje noe.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: krakra on April 22, 2012, 18:33:15 PM
Det samme gjelder da oss. Vi har en klarr bedee stall enn Stabæk


Det samme gjelder ikke oss.
Legg ned hele klubben!

dudo

Stabæk har ny stall og ny trener og så videre. Vi har stort sett den samme stammen og en trener som på to år ikke har fått satt noe spill. Hva er mest sannsynlig, at Stabæk etterhvert får spilt inn laget, eller at Skarsfjord finner opp kruttet på nytt?

Men jeg får meg uansett ikke helt til å tro at vi rykker ned.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: dudo on April 22, 2012, 18:47:10 PM
Stabæk har ny stall og ny trener og så videre. Vi har stort sett den samme stammen og en trener som på to år ikke har fått satt noe spill. Hva er mest sannsynlig, at Stabæk etterhvert får spilt inn laget, eller at Skarsfjord finner opp kruttet på nytt?

Men jeg får meg uansett ikke helt til å tro at vi rykker ned.


Men hvilke tre lag er dårligere enn oss?
Legg ned hele klubben!

dudo

Det var det da. Jeg kan gi deg to, Stabæk og Sandnes Ulf. Jeg er rimelig sikker på at vi havner foran dem i november. Rimelig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Tror nok flertallet av Sogndal, Sandnes Ulf, Stabæk, FFK, LSK, Viking, Odd og Hønefoss ender bak oss til slutt. Jeg er ikke redd for nedrykk. Jeg er mer redd for at  i skal etablere oss som en grå, kjedelig, destruktiv middelmådighet som, i gode år, er i medaljekampen av og til.
Ambisjonsnivået også blant folk flestbare sank og sank etter at RBH ble sportssjef. En len opptur i fjor, men nå er vi tilbake til det nivået hvor treneren kan si seg fornøyd med antifotball og tap mot drittklubben FKH uten at det reageres noe særlig. Mjelde måtte nok hatt politibeskyttelse om han hadde stått og skrytt
etter en slik kamp

Vi spiller den samme møkkafotballen som vi for få år siden hatet og foraktet. Vi viste ingen nåde for lagene som sto for denne drittfotballen. At de var fattige og hadde dårlige staller var ingen unnskyldning. I fjor var denne møkkafotballen delvis aksptert fordi vi fikk "gode" resultater. En 4. plass var.altså så bra at vi kunne se Mellom fingrene på antifotballen som spilles. Det er skremmende. Tålmodighet er greit,  men drittfotball og manglende ambisjoner bør ikke aksepteres

Hatleking

Det er direkte latterleg at ein så stor klubb som Brann heller ser seg tilbake enn framover. Grep må gjerast! Eg kan ikkje heilt sjå for meg at Skarsfjord er den som skal føre oss ut i Europa. Solbakken er no ledig, og det er ein kjempesjanse for oss no!

Huff

Quote from: krakra on April 22, 2012, 21:52:31 PM
Tror nok flertallet av Sogndal, Sandnes Ulf, Stabæk, FFK, LSK, Viking, Odd og Hønefoss ender bak oss til slutt. Jeg er ikke redd for nedrykk. Jeg er mer redd for at  i skal etablere oss som en grå, kjedelig, destruktiv middelmådighet som, i gode år, er i medaljekampen av og til.
Ambisjonsnivået også blant folk flestbare sank og sank etter at RBH ble sportssjef. En len opptur i fjor, men nå er vi tilbake til det nivået hvor treneren kan si seg fornøyd med antifotball og tap mot drittklubben FKH uten at det reageres noe særlig. Mjelde måtte nok hatt politibeskyttelse om han hadde stått og skrytt
etter en slik kamp

Vi spiller den samme møkkafotballen som vi for få år siden hatet og foraktet. Vi viste ingen nåde for lagene som sto for denne drittfotballen. At de var fattige og hadde dårlige staller var ingen unnskyldning. I fjor var denne møkkafotballen delvis aksptert fordi vi fikk "gode" resultater. En 4. plass var.altså så bra at vi kunne se Mellom fingrene på antifotballen som spilles. Det er skremmende. Tålmodighet er greit,  men drittfotball og manglende ambisjoner bør ikke aksepteres


Det er også viktig å poengtere at denne drittfotballen er slik vi etter treners egne utsagn ønsker å spille. Langpasninger, destruktiv antifotball. Slik skal Brann spille, Skarsfjord etterlyser helt åpent mer av dette.


Go Up