• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Partoutkort 2013

Started by Nixon, October 14, 2011, 16:03:35 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

For øvrig var det bare solgt 1744 billetter til MFK - AaFK i kveld. Det forteller litt om et sesongkortsalg i Molde som er ute av alle proporsjoner. De selger like mange kort som oss, og tilskuertallene deres er (derfor) på ca 75 % av våre. Men når det kommer en kamp der kortet ikke gjelder, så er tilskuertallet sikkert godt under halvparten av hva vi ville klart på en tilsvarende kamp. Vi har jo pleiet å ha omtrent det dobbelte av dette når vi en sjelden gang har spilt treningskamp på Stadion rett før seriestart. Og da mot lag som ikke skaper den helt store entusiasmen. MFK møtte altså erkerivalen. Hvor mye ville MFK hatt mot f.eks. LSK? 1000?
Legg ned hele klubben!

krakra

Erkerival og erkerival..

krøvel vellevold

Quote from: krakra on March 16, 2012, 22:19:28 PM
Erkerival og erkerival..


Er ikke MFK og AaFK erkerivaler?
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on March 16, 2012, 22:27:06 PM
Quote from: krakra on March 16, 2012, 22:19:28 PM
Erkerival og erkerival..


Er ikke MFK og AaFK erkerivaler?


Du får vel ikke større erkerival for Aafk enn Molde.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Og i Sogndals øyne er vi den store erkerivalen. Selv gir vi vel litt faen. Det var jo Moldes tall det var snakk om og for dem er det RBK som rr erkerivalen

Gulløl

March 16, 2012, 23:32:48 PM #455 Last Edit: March 16, 2012, 23:37:27 PM by Gulløl
Quote from: krøvel vellevold on March 16, 2012, 21:55:55 PM
På de feltene som ikke er free seating har det vært solgt 30-40 plasser siden mandag. All fremgang skjer på Hansa og Søndre. BT har ikke hatt fremgang på lang tid.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: krakra on March 16, 2012, 23:30:11 PM
Og i Sogndals øyne er vi den store erkerivalen. Selv gir vi vel litt faen. Det var jo Moldes tall det var snakk om og for dem er det RBK som rr erkerivalen
Legg ned hele klubben!

Nixon

Bare det at det er kamp mellom fjorårets to gullvinnere burde trukket flere folk.

Ellers enig med Krøvel. Kan ikke sammenligne dette med Sogndal. Vi har et lillebror/storebror-forhold og er ikke erkerivaler i samme grad som i forhold til VIF og RBK.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on March 17, 2012, 00:03:57 AM
Bare det at det er kamp mellom fjorårets to gullvinnere burde trukket flere folk.



Ja, det er faktisk Charity Shield dette... hehe...
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Lurer på om Brann har tenkt å la det bli med Daffys sightseeing som markedsføring av p-kort. Tross alt er det jo begrenset hvor mange som gidder å se en sånn video. Minsteprisen på 2000 har de riktignok fått med i ingressen på forsiden, men saken har jo allerede falt langt ned. Man kan jo også spørre seg om hvor mange som er inne på brann.no i løpet av to dager. Brann kan gjerne vise til et x antall tusen "unike brukere", men jeg tror det reelle antallet forskjelige personer er en god del lavere. Uansett er det vel liten tvil om at langt fra alle Brann-interesserte frekventerer brann.no flere ganger i uken.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Det sies at da Branns salgssjef for bedriftskunder stilte opp i media og annonserte fire ledige losjer på Stadion, så forsvant disse på et blunk. Et hint til andre som selger ting på Stadion?
Legg ned hele klubben!

ostraume

Om noen lurte så sendte jeg mail til post@brann.no på mandag og spurte om man må bytte partoukort, og ba om bekreftelse på at de hadde fått med seg at jeg faktisk hadde fornyet kortet (vet jeg har betalt for å si det sånn), Enda intet svar.

Proft og kundevennlig.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lister

Da må det ha oppstått en feil et sted, ville nok sendt en ny mail og purret. Etter min erfaring har de, hvertfall i det siste, vært flinke å svare på alt innen rimelig tid.
Guinness - Makes you drunk

stig

Dag Frode har svart litt på dette om partoutkortsalg og salg til enkeltkamper. Verdt å merke seg at Brann fra og med 16. mai vil legge ut alle tv-satte hjemmekamper.
Nettsideansvarlig

krøvel vellevold

Fra teksten det er linket til over: "Dag Frode svarte på våre spørsmål omkring dette og når det gjelder avisannonser er han krystallklar på at utgiftene til dette ikke samsvarer med antall solgte kort etter en annonse."

Hva er dette for noe forbanna piss? Hva baserer de dette på? Unødvendig store og uinteressante annonser om "kjøp partoutkort" fra tidligere sesonger? Dette er jo håpløst! Tidligere sesonger har man ikke hatt noe salgsargument, for faen! Prisene har vært de samme høye som før, og laget har vært forventet i bunnstriden.

I år har de en nyhet - et salgsargument. Man har et bra pristilbud, og Brann har et spennende lag. Derfor vil effekten bli en annen. De nye prisene må kommuniseres ut og ikke gjemmes bort langt nede på brann.no eller i reklamemailer fra Daffy til gamle p-kort-innehavere som sikkert forlengst har markert Daffy-mailene som spam.

Jeg har gjentatt en del ganger nå at en annonse på 10-15 x 10 cm på sportssidene vil bli oppdaget av alle avislesere som er opptatt av Brann. Disse koster 20-30000 inkl. moms. Som noen påpekte, er sikkert den reelle prisen lavere også. Og da trenger man kun å selge ti av de billigste kortene for å gå i balanse. Hvis man ikke kan selge 10 p-kort som følge av en annonse om billigere priser (i en avis med 236 000 lesere), så lurer jeg på hvor mange p-kort man selger av at Daffy har tribunesightseeing på en allerede bortgjemt sak på brann.no!
Legg ned hele klubben!

Nixon

Det er i alle fall en god nyhet at Brann nå skal legge flere kamper ut for salg. Det har jo vært helt håpløst at man f.eks. etter en god kamp på Stadion, når man er i begeistret kjøpsmodus, ikke har hatt mulighet til å kjøpe billett til neste hjemmekamp eller kampen etter.

Brann må ha som mål å gjøre det lettest mulig å kjøpe billetter til flest mulig kamper. Da er det i alle fall ikke tilgjengelighet som står i veien for salget.
Rød makt på Hansa

osoerli

Høyrest ut som Daffy treng eit aldri så lite lite oppgraderingskurs i marknadsføring.  Den der annonsevegringa hans høyrest mildt sagt rar ut.  Det kan vel godt hende han har målt ein gong i tida kor mange partoutkort han selte i dagane like etter ei avissannonse.  Og det var bare 10.  Men effekten av ei annonse varer kanskje litt lenger.  Og med gjentaking av annonser aukar gjerne effekten.  Og sal av 1 partoutkort genererer gjerne fleire i form av vener, slekt som blir dratt med av han som kjøpte etter å ha blitt påminna av den annonsa.  I tillegg effekten av at han som kjøpte det partoutkortet også kjøper året etter, og året etter det igjen.  Har du målt den Daffy?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

stig

Så vidt jeg forsto han, og som var et viktig poeng var kostnader. Når forrige annonse var vet jeg ikke, men han var da klar på at bevegelsen i salget var merkbart mindre enn ved en mail-kampanje. En da veldig rimelig mailkampanje gav større effekt. Når du skriver at 1 partoutkort gjerne genererer slekt og venner, og fornying i påfølgende år, så gjelder det også salg som kommer etter en mailkampanje.

Så kan vi vel diskutere oss grønn om de sparer seg til fant, og på sikt taper på å ikke pøse ut reklame.

Et veldig relevant spørsmål er selvsagt om de nye prisene er blitt kommunisert godt nok ut. Det er jo tross alt noe nytt. 
Nettsideansvarlig

Nixon

Quote from: osoerli on March 18, 2012, 11:23:58 AMI tillegg effekten av at han som kjøpte det partoutkortet også kjøper året etter, og året etter det igjen.  Har du målt den Daffy?


I ukepressen er veldig ofte det første abonnementsåret et rent tapsprosjekt fordi det koster så mye penger å hente abonnenter. Det være seg om de gir rabatter eller har utgifter på reklame, telefonsalg, DM-er og ikke minst dyre vervepremier og velkomstgaver. Så her måles suksessen i hvor lenge de klarer å holde på abonnenten og ikke at det skal gå i pluss første året.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Kostnader... Han tenker vel fremdeles bare på helsider og halvsider... Men det er unødvendig når det kommer til en kundegruppe som leser de samme 5-6 sidene i avisen på jakt etter nyheter om klubben. Da trenger man ikke noen gigantannonse for å bli sett.

Det har forresten kommet meg for øre at Brann skal ha et ekstrabilag i BT foran hver hjemmekamp i år. Hallo? Hva koster ikke det? Hva slags kost/nytte er det i det? Til hver kamp skal de betale dyrt for å selge billetter til én kamp, mens de vegrer seg for å bruke noen titalls tusen for å kjøpe annonser som selger p-kort? Jeg vet ikke hva et ekstrabilag i BT koster, men med tanke på at en helside koster over 100 000, så koster det nok sikkert minst en halv million. Skal dette måles i billettsalg, så må man jo selge mange tusen ekstra billetter til hver kamp for at dette skal gå i balanse. Samtidig tviler de på at de kan selge 10-20 p-kort som følge av en annonse... Hvor er logikken?
Legg ned hele klubben!

Lister

March 18, 2012, 12:14:59 PM #470 Last Edit: March 18, 2012, 13:18:59 PM by Lister
Tror nok enkeltes tiltro her på papiraviser er langt mer utdatert.
Hva baseres dette på? Egen synsing?

Enig i at eksponering bør bli bedre og at ringvirkningene nok er større enn ett enkeltsalg, men det kan sies om alle salg også og er ikke knyttet utelukkende til papiraviser.

Hvis ene leiren her mener at annonsering i papiraviser er den mest kostnadseffektive løsningen og daffy i andre leiren mener at epost er mest kostnadseffektivt så mener jeg at begge tar feil.

En mulig ide kunne vært at Brann kontaktet alle sine samarbeidspartnere for å høre om de kunne bidra til økt eksponering. Brann har sponsorer og sammarbeidspartnere i mange bransjer, flere at disse knyttet til media og kommunikasjon og de aller fleste av disse med en lokal tilknytning til Bergen. Felles økt eksponering vil gagne alle parter.
Guinness - Makes you drunk

krøvel vellevold

Er vel ingen som påstår at papiravis-reklame er det mest effektive. Nettreklame er nok sikkert vel så effektivt. Men å begrense det hele til e-poster, blir for dumt. Hvor mange leser egentlig reklamemailer? En del blir sikkert filtrert ut som spam allerede før de når inboxen, andre sletter dem før de åpner dem. Noen åpner dem kanskje, men stopper etter fire linjer fordi det ikke virker interessant. Saken er jo at nyheten om reduserte priser må ut til folket, og da begrenser det seg veldig når man holder seg til brann.no og e-post. Folk reagerer også på at Brann maser om høye priser for helsider og halvsider, når de kunne gjort det nesten like synlig og mye billigere med en 10x10 cm på riktig sted. Og å sammenligne med tidligere år, når man tidligere år ikke har kunnet lokke med hverken lavere priser eller et håp om noe annet enn bunnstrid, så blir det håpløst. Og når man på toppen av det hele åpenbart har kjempetro på papiravis når man har tenkt å gi ut ekstrabilag i BT til hver hjemmekamp, så er det ingen som ser logikken i at Brann mener papiraviser ikke genererer noe p-kort-salg.
Legg ned hele klubben!

Lister

March 18, 2012, 13:20:19 PM #472 Last Edit: March 18, 2012, 13:24:14 PM by Lister
Det spørs jo om dette billaget er noe Brann betaler for. BT er jo tross alt en sponsor.

Dessuten er det nok flere som leser et billag med informasjon enn som ser på en annonse, nesten uavhengig av størrelse og plassering. Spesielt hvis du har tidligere nevnt målgruppe i tankene så støvsuger jo disse avisene for all info om Brann.
Guinness - Makes you drunk

Nixon

Quote from: Lister on March 18, 2012, 13:20:19 PMDet spørs jo om dette billaget er noe Brann betaler for. BT er jo tross alt en sponsor.


Pluss at et billag åpner for annonseinntekter fra andre sponsorer og samarbeidspartnere. Så kostnaden for Brann trenger nødvendigvis ikke å være så stor.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Lister on March 18, 2012, 13:20:19 PM
Dessuten er det nok flere som leser et billag med informasjon enn som ser på en annonse, nesten uavhengig av størrelse og plassering.

Det er jeg nå ikke så sikker på. Når Brann-interesserte åpner avisen, så leser de nok sporten på jakt etter siste nytt om Brann. Mange Brann-interesserte leser gjerne bare sporten. De forventer ikke å finne Brann-stoff andre steder i avisen. Ekstrabilag midt i avisen blir derfor lett oversett. I hvert fall hvis leser nr. 1 napper det ut sammen med alle de andre reklamebilagene inni avisen. Da vil kanskje ikke leser nr. 2 og 3 vite om ekstrabilaget engang. Uansett så er det jo bare tullereportasjer i slike ekstrabilag. Gladsaker, propaganda, tidløst stoff, uviktigheter. Folk er mer opptatt av siste nytt. Det vet de at de finner i sporten, derfor leser de sporten, og derfor vil en annonse der bli oppdaget.
Legg ned hele klubben!

Utmedsnolken

så hvor mye informasjon har egentlig kommet ut til folket om prisreduksjonen? det stod jo redaksjonelt i BT før jul, men da var jo ikke det mulig å kjøpe billetter enda. Står det noe om det i epostene fra algerøy? og finnes det en eneste artikkel/annonse hvor dette faktisk er hovedoppslaget og ikke noe som evt. blir nevnt langt nede?
"og der snubler Sæternes igjen"

Lister

Quote from: krøvel vellevold on March 18, 2012, 13:40:09 PM
Det er jeg nå ikke så sikker på. Når Brann-interesserte åpner avisen, så leser de nok sporten på jakt etter siste nytt om Brann. Mange Brann-interesserte leser gjerne bare sporten. De forventer ikke å finne Brann-stoff andre steder i avisen. Ekstrabilag midt i avisen blir derfor lett oversett. I hvert fall hvis leser nr. 1 napper det ut sammen med alle de andre reklamebilagene inni avisen. Da vil kanskje ikke leser nr. 2 og 3 vite om ekstrabilaget engang. Uansett så er det jo bare tullereportasjer i slike ekstrabilag. Gladsaker, propaganda, tidløst stoff, uviktigheter. Folk er mer opptatt av siste nytt. Det vet de at de finner i sporten, derfor leser de sporten, og derfor vil en annonse der bli oppdaget.


Du mener at folk heller vil lese ren propaganda fremfor propaganda ispedd substans? Tror nok folks reklamefilter er langt sterkere enn folks billagsfilter. Dessuten blir slike billag også annonsert på forsiden.
Guinness - Makes you drunk

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on March 18, 2012, 13:40:09 PMMange Brann-interesserte leser gjerne bare sporten.


He he, hvor tar du dette fra? Hvor mange er "mange" i dette tilfelle som er så enfoldige og dumme?:)
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on March 18, 2012, 13:40:09 PMFolk er mer opptatt av siste nytt. Det vet de at de finner i sporten, derfor leser de sporten, og derfor vil en annonse der bli oppdaget.


Brann har definitivt vært for slappe med å spre budskapet om de billige partoutkortene i vinter. Men disse billagene har vel en helt annen misjon enn det annonsene du har etterlyst ville ha hatt. Vi snakker vel her om like mye langsiktig merkevarebygging som en kjapp salgsutløsende effekt. Derfor blir det litt feil å slakte billagene bare fordi man er misfornøyd med Brann sitt partoutsalg-opplegg.
Rød makt på Hansa

steinbygger

Jeg kjøper at Brann ikke bruker penger hvis ikke de kan regne det hjem, men at de ikke bruker barter avtaler med sponsorene synes jeg er rart. Keyteq kan lage gode nettannonser som kan brukes på Brann.no, ba.no og bt.no. Sparebanken Vest kan sende ut nyhetsbrev til sine kunder med hvor budskapet er at som stolt sponsor så oppfordrer man kundene til å støtte Brann. Chess kan gjøre det samme til sine kunder i Hordaland. BT kan også sende ut informasjon til alle sine abonnenter. Videre kan vel flex reklame utforme reklame som kan brukes på tide sine busser.  Hva kan så Brann gi tilbake? Brann kan oppfordre sine tilhengere om å støtte opp om navngitte sponsorer, Brann har vel også en av de største FB gruppene i Norge, er mange sponsorer som kunne tenkt seg å få tak i den listen. I tillegg har jo Brann billetter og spillere som sponsorene kan bruke ovenfor sine kunder.

krøvel vellevold

Quote from: Lister on March 18, 2012, 13:52:24 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 18, 2012, 13:40:09 PM
Det er jeg nå ikke så sikker på. Når Brann-interesserte åpner avisen, så leser de nok sporten på jakt etter siste nytt om Brann. Mange Brann-interesserte leser gjerne bare sporten. De forventer ikke å finne Brann-stoff andre steder i avisen. Ekstrabilag midt i avisen blir derfor lett oversett. I hvert fall hvis leser nr. 1 napper det ut sammen med alle de andre reklamebilagene inni avisen. Da vil kanskje ikke leser nr. 2 og 3 vite om ekstrabilaget engang. Uansett så er det jo bare tullereportasjer i slike ekstrabilag. Gladsaker, propaganda, tidløst stoff, uviktigheter. Folk er mer opptatt av siste nytt. Det vet de at de finner i sporten, derfor leser de sporten, og derfor vil en annonse der bli oppdaget.


Du mener at folk heller vil lese ren propaganda fremfor propaganda ispedd substans? Tror nok folks reklamefilter er langt sterkere enn folks billagsfilter. Dessuten blir slike billag også annonsert på forsiden.


Skal man treffe Branns avislesende potensielle kunder, så må man annonsere der disse garantert leser i en avis; nemlig sportssidene. Midtsidene - hvor ekstrabilagene ligger - er ikke der hvor det er flest Brann-interesserte som leser.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on March 18, 2012, 13:57:57 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 18, 2012, 13:40:09 PMMange Brann-interesserte leser gjerne bare sporten.


He he, hvor tar du dette fra? Hvor mange er "mange" i dette tilfelle som er så enfoldige og dumme?:)


Selvsagt er det en stor andel Brann-supportere som først og fremst er opptatt av sporten, kanskje litt nyheter, men definitivt blar raskt forbi midtsidene hvor det bare er annonser og dilldall. Det er uansett større sjanse for at en Brann-interessert leser sporten enn noe annet i avisen.
Legg ned hele klubben!

Lister

Står det "stort Brann-bilag" på forsiden av avisen er vel sjangsen større for at en som er intressert i Brann plukker ut dette og leser det før han leser resten av sportssidene.
Guinness - Makes you drunk

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on March 18, 2012, 14:12:01 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 18, 2012, 13:40:09 PMFolk er mer opptatt av siste nytt. Det vet de at de finner i sporten, derfor leser de sporten, og derfor vil en annonse der bli oppdaget.


Brann har definitivt vært for slappe med å spre budskapet om de billige partoutkortene i vinter. Men disse billagene har vel en helt annen misjon enn det annonsene du har etterlyst ville ha hatt. Vi snakker vel her om like mye langsiktig merkevarebygging som en kjapp salgsutløsende effekt. Derfor blir det litt feil å slakte billagene bare fordi man er misfornøyd med Brann sitt partoutsalg-opplegg.


Nå skal jo Brann gi ut disse ekstrabilagene i forkant av hjemmekampene, så misjonen er nok å trekke flere folk til hver kamp. Men i og med at avisene allerede skriver et par sider om Brann hver dag, så tviler jeg på at enda flere sider gjør at interessen blir så mye større pga det. Om det står 16 sider om Brann før en kamp - eller bare 3 sider - så tviler jeg på at det gjør så mye forskjell. (Hadde det stått null og niks om Brann i avisene før kampene, så hadde selvsagt situasjonen vært en helt annen). Men det kommer selvsagt an på kvaliteten på bilagene. Jeg ser for meg en masse totalt uinteressant fjas om spilleres middagsfavoritter, bak kulissene hos materialforvalteren, hvor flott det er i losjene på Stadion, osv. Hvorfor de tror at dette skal lokke folk - når de ikke tror at prisinfo om "15 kamper for kun kr 2000 - 1000 for barn/honnør" i en annonse på sportssidene engang kan lokke 10 ekstra p-kort-kjøpere, er for meg en gåte.

Jeg vil også ta med en annen ting angående dette med ekstrabilag. At noe kommer gratis i posten eller som ekstrabilag i avisen, betyr ikke nødvendigvis at det blir lest.

Et par eksempler:

BT leses daglig av 236 000 mennesker. Men BT-magasinet - som er innlegg i lørdagsavisen - leses bare av 171 000. Og i det bilaget står det jo til og med noe interessant! Ekstrabilag er irriterende ting som detter ut av avisen når du leser den. Derfor blir de lagt til side og kanskje aldri lest.

Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Lister on March 18, 2012, 14:41:35 PM
Står det "stort Brann-bilag" på forsiden av avisen er vel sjangsen større for at en som er intressert i Brann plukker ut dette og leser det før han leser resten av sportssidene.


Hvorfor? Det er jo på sportssidene du finner de skikkelige Brann-nyhetene. Siste nytt, om du vil. Et sånt ekstrabilag vil jo antagelig bare bestå av tidløse "hva liker du best å spise til middag?"-reportasjer. Ting som du kan legge til side for å lese når du har tid. Og dermed risikerer aldri å bli lest. Disse Brann-bilagene er jo ikke noe nytt. De har jo pleid å komme noen ganger i løpet av året. Det står ikke mye interessant der...
Legg ned hele klubben!

kabelmann

En Brann-interessert ville selvsagt fått med seg disse bilagene om det var så at de skulle komme før hver hjemmekamp. Det kan ikke sammenlignes med et Living-bilag, Coop-bilag eller andre bilag som ofte ender sine liv i papirbosset før de engang har blitt åpnet.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nixon

Nå er beregning av lesertall en høyst usikker vitenskap. Og jeg skal vedde ganske mye på at mange har lest BT-magasinet og har bare svart at de har lest BT del tre eller noe sånt.

Slik jeg kjenner deg Krøvel har du kanskje Bergens største sperre for fjas, så jeg skjønner godt at du finner slike bilag uinteressante. Helt greit. Men jeg tror at veldig mange også vil finne det interessant å lese om spillere og trenere i en litt annen setting enn på sportssidene. Jeg tror Brann er godt stoff også i et reklamebilag.

Og jeg synes fortsatt at det blir feil å sette dette opp i mot salgsannonser på sportssidene. Brann burde absolutt gjort det i vinter, men det trenger ikke å bety at dette er feil.
Rød makt på Hansa

Nixon

March 18, 2012, 15:20:57 PM #487 Last Edit: March 18, 2012, 15:25:14 PM by Nixon
Quote from: steinbygger on March 18, 2012, 14:30:36 PMHva kan så Brann gi tilbake? Brann har vel også en av de største FB gruppene i Norge, er mange sponsorer som kunne tenkt seg å få tak i den listen.


Det ville jeg vært veldig forsiktig med. Tror mange hadde blitt sure dersom Brann f.eks. hadde gitt vekk mailadresser fra sin Facebook-gruppe eller mailingliste. Ingen vil ha innboksen full av mail som de ikke har spurt etter. Vet ikke om det er helt lovlig heller. For da tror jeg de i så fall må opplyse om dette når folk melder seg på og at folk aktivt må krysse av en aksept-boks.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on March 18, 2012, 15:04:05 PM
Nå er beregning av lesertall en høyst usikker vitenskap. Og jeg skal vedde ganske mye på at mange har lest BT-magasinet og har bare svart at de har lest BT del tre eller noe sånt.

Slik jeg kjenner deg Krøvel har du kanskje Bergens største sperre for fjas, så jeg skjønner godt at du finner slike bilag uinteressante. Helt greit. Men jeg tror at veldig mange også vil finne det interessant å lese om spillere og trenere i en litt annen setting enn på sportssidene. Jeg tror Brann er godt stoff også i et reklamebilag.

Og jeg synes fortsatt at det blir feil å sette dette opp i mot salgsannonser på sportssidene. Brann burde absolutt gjort det i vinter, men det trenger ikke å bety at dette er feil.


Det jeg syns er rart, er at de ikke tror på noen effekt av en annonse som informerer om de nedsatte p-kort-prisene - og mener det blir altfor dyrt, når de samtidig skal kjøre på med et helt jævla bilag foran hver hjemmekamp. Det virker som at de tror at jo mer jo bedre. At Brann liksom trekker mer publikum på å ha 20 sider i avisen på en uke, enn om det står 10 sider. Tror neppe det er sånn det fungerer. Det er jo ikke slik at det skrives for lite om Brann i avisene, og at klubben ikke får oppmerksomhet i media. Blir ikke folk interessert av relevant kamp-forhåndsstoff i BT og BA med 1 side tirsdag, 1 side onsdag, 1 side torsdag, 2 sider fredag, 2 sider lørdag og 2 sider søndag, så hjelper det neppe mye med 16 ekstra sider med propaganda-/kosereportasjer i et ekstrabilag.

Men den aller mest relevante infoen må de komme med selv; nemlig å opplyse folk om de nedsatte prisene. Den må de imidlertid annonsere der Brann-interesserte leser i en avis; nemlig sporten. Nest best er det selvsagt å komme med en sånn "annonse" eller "redaksjonell tekst" i et bilag. Men jeg tviler på at de kommer til å bruke så mye energi på det. De sier jo selv at det ikke hjelper å informere i avis...
Legg ned hele klubben!

Nixon

Ja, jeg er enig at en prisreduksjon må annonseres et annet sted enn i et bilag. Jeg er ikke uenig i det. Det er nettopp derfor jeg tror at dette er vel så mye langsiktig merkevarebygging som rent salg. Og jeg kan ikke skjønne at det skal være feil dersom det ikke koster Brann noe særlig. Kanskje de til og med kan tjene penger på et slikt bilag dersom de selger ut alle annonsene.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on March 18, 2012, 15:29:24 PM
Ja, jeg er enig at en prisreduksjon må annonseres et annet sted enn i et bilag. Jeg er ikke uenig i det. Det er nettopp derfor jeg tror at dette er vel så mye langsiktig merkevarebygging som rent salg. Og jeg kan ikke skjønne at det skal være feil dersom det ikke koster Brann noe særlig. Kanskje de til og med kan tjene penger på et slikt bilag dersom de selger ut alle annonsene.


Ja jeg kjenner ikke økonomien i slike bilag.
Legg ned hele klubben!

Herman

Quote from: Lister on March 18, 2012, 14:41:35 PM
Står det "stort Brann-bilag" på forsiden av avisen er vel sjangsen større for at en som er intressert i Brann plukker ut dette og leser det før han leser resten av sportssidene.

'
Det hadde i hvert fall jeg gjort.

Yngve

Quote from: Herman on March 18, 2012, 20:16:17 PM
Quote from: Lister on March 18, 2012, 14:41:35 PM
Står det "stort Brann-bilag" på forsiden av avisen er vel sjangsen større for at en som er intressert i Brann plukker ut dette og leser det før han leser resten av sportssidene.

'
Det hadde i hvert fall jeg gjort.


Mens eg hoppar lett over slike bilag då det omtrent berre er drit som står i dei.

Laga av ein eller kretaiv fyr, med nokre dårlege artiklar laga av marknadsavdelinga.

Eg spyr.

Lister

Hadde du skrevet det om alt annet enn Brann hadde jeg vært 100% enig.

Jeg kan ikke fordra markedssvada, men slike billag står fortsatt høyere på listen min enn reklame.
Guinness - Makes you drunk

dudo

Det er ikke alltid jeg leser noe, men jeg blar alltid igjennom slike bilag.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: Lister on March 18, 2012, 20:36:36 PM
Hadde du skrevet det om alt annet enn Brann hadde jeg vært 100% enig.

Jeg kan ikke fordra markedssvada, men slike billag står fortsatt høyere på listen min enn reklame.


Men syns du slike propaganda-bilag har mer lesverdighet enn de redaksjonelle sakene BT selv lager? Syns du det er mer spennende å lese hva materialforvalteren har å gjøre før kamp, enn å se i sportsseksjonen om det står noe nytt om Brann?
Legg ned hele klubben!

Lister

De få gangene jeg tar i en analog avis ville jeg ristet ut billaget først, så gått til sporten og uansett totalt ignorert alt som var av reklame.
Guinness - Makes you drunk

krøvel vellevold

Quote from: Lister on March 18, 2012, 20:41:14 PM
De få gangene jeg tar i en analog avis ville jeg ristet ut billaget først, så gått til sporten og uansett totalt ignorert alt som var av reklame.


Men hva tror du det kommer til å stå i dette bilgaet som ikke står i avisen mellom to hjemmekamper?

I løpet av de to ukene mellom to hjemmekamper står det gjerne 2 dager x 4 sider etter to kamper, 3 dager x 2 sider foran to kamper, og 9 dager x 1 side de andre dagene. Dette er totalt 23 sider. Kanskje det står mindre enn det i løpet av to uker, men oppimot 20 sider over to uker står det lett om Brann i BT. I tillegg kanskje enda flere sider i BA. Så kommer altså Brann med et ekstrabilag fullt av tidløse reportasjer laget kanskje en uke før de kommer på trykk. Dette bilaget har f.eks. 32 sider, men da er sikkert bare halvparten "redaksjonelt" stoff. Og det er da jeg lurer på; hva er det de 16 sidene med svada kan gjøre for å øke interessen for å gå på Stadion, som ikke de rundt 20 vanlige avissidene med dagsaktuelle saker klarer å gjøre for interessen? Får folk mer lyst til å gå på Stadion av at et Brann-magasin skriver om Erik Mjeldes fritidsinteresser og hvor glad Kim Ojo er for å være i Brann?

Brann burde konsentrere seg om å informere sitt potensielle publikum om nedsatte priser på p-kort/billetter. Det er slikt som kan få folk opp av stolen og opp på Stadion. Ikke kjedelige og subjektive svadareportasjer á la brann.no. Det er jo ikke slik at Brann ikke får medieoppmerksomhet og at det ikke skrives om klubben i avisene.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Dessuten er vel de som kjøper BT fremfor BA generellt mer interessert i nyheter og artikler med litt mer substans.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on March 18, 2012, 20:38:40 PMMen syns du slike propaganda-bilag har mer lesverdighet enn de redaksjonelle sakene BT selv lager? Syns du det er mer spennende å lese hva materialforvalteren har å gjøre før kamp, enn å se i sportsseksjonen om det står noe nytt om Brann?


Men et bilag skal da ikke konkurrere med eller erstatte det redaksjonelle stoffet som uansett står i avisen. Ser ikke at det skal være et argument mot et bilag at man synes det er mest spennende med nyheter på sportssidene. Det tror jeg alle synes.
Rød makt på Hansa

Go Up