• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Partoutkort 2011

Started by osoerli, October 26, 2010, 19:46:25 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

osoerli

Quote from: krakra on November 01, 2010, 11:37:00 AM
Finanskrisen har også senket prisen på spillere, noe som gjør at vi ikke lenger trenger like tunge investeringer. 10 mill i 2007 hadde gitt oss en bra spiller, i dag kan vi få 2 og kanskje tilogmed 3 klassespillere for den summen hvis vi handler klokt,.

Det er klart.  Og det at "alle" går som bosmenn gjer jo at vi også kan hente bosmenn, ikkje bare avgi.
No er det jo ikkje alle selgeklubbar, som vil ta inn over seg at prisen har gått ned i same grad som kjøpeklubbar.  Er vel ikkje meir enn 1 månad sidan Fagermo sa han skulle selja Børven for 70 mill om 1-2 år.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!


Stoffi

November 01, 2010, 12:26:47 PM #152 Last Edit: November 01, 2010, 12:29:22 PM by Stoffi

Quote



Denne delen av posten din er fornuftig. Du argumenterer slik som det skal gjøres. Bra skrevet, selv om jeg ikke nødvendigvis er enig i alt. Jeg har vel forresten aldri hevdet at du stiller deg ukritisk. I dag leste jeg bloggen din for første gang, siden vi begge nevner den i denne diskusjonen. Og jeg fant noe vi er enig i, at Opdal ikke er god nok nå.

Quote


Jeeeezes! Er det personangrep å si at du er medgangssupporter når du ikke gidder å være med når vi har motgang? Stakkars deg, men det er i det minste saklig. En medgangssupporter er en som hopper av når motgangen kommer, men gladelig kommer tilbake når det blir suksess. At du har "holdt ut" i 17 år som stort sett har endt med tabellplasseringer på øvre halvdel, motbeviser ikke det. Du gidder ikke betale penger inn til klubben, før "produktet" er godt nok for deg. Men en sportslig forbedring kommer neppe uten penger. Men de er det tydeligvis andre enn deg som skal komme med. Du skal bare skumme fløten og kose deg med suksessen vi andre skaper grobunn for ved å i det minste holde klubben i live økonomisk.




Denne delen av innlegget derimot, er ikke like bra. Det er usaklig, urimelig, konklusjoner som er på vidden og typisk for dette forumet. "medgangssupporter" har lenge vært et skjellsord som noen supersupportere slenger ut når andre er kritisk til klubben. Dette ble forsåvidt diskutert da jeg brukte forumet aktivt for noen år siden også.


Man kan sammenligne det med et vanstyrt land. La oss ta u-hjelp som eksempel:

Det fiktive afrikanske landet Ulabanda har lenge mottatt u-hjelp fra Norge, men en diktator styrer landet rett på ræv. Norge vil så gjerne hjelpe landet og dets innbyggere, men styret greier det ikke. De ødsler pengene vekk. Norge forlanger deretter resultater før u-hjelpen gjenopptas.

Den dag i dag skjer det i f. eks Nord Korea, der man setter inn økonomiske sanksjoner for å tvinge ledelsen til å gå av.

Jeg handler i tråd med FN og den vestlige verden. Jeg nekter å bidra med penger til vanstyring, der pengene mine går til skyhøye lønninger som lønner udugelige døgendikter.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

krøvel vellevold

Quote from: Stoffi on November 01, 2010, 12:26:47 PMDenne delen av innlegget derimot, er ikke like bra. Det er usaklig, urimelig, konklusjoner som er på vidden og typisk for dette forumet. "medgangssupporter" har lenge vært et skjellsord som noen supersupportere slenger ut når andre er kritisk til klubben. Dette ble forsåvidt diskutert da jeg brukte forumet aktivt for noen år siden også.


Man kan sammenligne det med et vanstyrt land. La oss ta u-hjelp som eksempel:

Det fiktive afrikanske landet Ulabanda har lenge mottatt u-hjelp fra Norge, men en diktator styrer landet rett på ræv. Norge vil så gjerne hjelpe landet og dets innbyggere, men styret greier det ikke. De ødsler pengene vekk. Norge forlanger deretter resultater før u-hjelpen gjenopptas.

Den dag i dag skjer det i f. eks Nord Korea, der man setter inn økonomiske sanksjoner for å tvinge ledelsen til å gå av.

Jeg handler i tråd med FN og den vestlige verden. Jeg nekter å bidra med penger til vanstyring, der pengene mine går til skyhøye lønninger som lønner udugelige døgendikter.



Poenget er at vi har en egeninteresse av at Brann skal komme på fote igjen. Om Jens Jensen eller Ole Olsen styrer klubben i 2011, så blir det håpløst for dem hvis de skal starte med likviditetsproblemer fordi Brann-fansen nektet klubben inntekter høsten 2010. At Brann kaster penger ut av vinduet, betyr ikke at klubben hadde klart seg like "bra" med f.eks. 20 mill mindre i inntekt. De skal f.eks. betale lønninger, gjeld, faste utgifter som strøm, osv. Situasjonen blir i hvert fall ikke bedre av at Branns budsjetter sprekker så det synger. Det er heller ikke gitt at alle betaler p-kortene sine med en gang RBH & co forsvinner. Folk vil gjerne "vente og se" om de nye får suksess, så det er ikke sikkert pengene strømmer inn så snart det skjer forandringer i ledelsen. RBH & co får fjernes på andre måter enn at klubben straffes økonomisk. Og når det gjelder Nord-Korea: Ser det ut til at de økonomiske sanksjonene har virket? Har regimet trukket seg? Har 50 års boikott av Cuba virket?

Jeg kaller deg ikke "medgangssupporter" fordi du er kritisk til klubben. Jeg er også kritisk til klubben. Derimot skinner det gjennom at du ikke gidder å gå på Stadion fordi Brann er så dårlige. Og de som hopper av karusellen når Brann er dårlige, kaller jeg medgangssupportere. I hvert fall i utvidet forstand. De ekstreme medgangssupporterne er jo der bare når Brann tar gull eller spiller cupfinale. I den kategorien kommer ikke du.

Jeg stiller på Stadion fordi jeg har en interesse av det. Ikke fordi Brann er så jævlig gode, eller fordi det alltid er så utrolig moro. Men man vet aldri når Brann kan gi en god opplevelse. Brann har vunnet fem hjemmekamper i år. Altfor lite, men jeg ville ikke vært de fem kampene foruten. Jeg hadde også en god opplevelse da vi utlignet mot LSK langt på overtid - selv om det ikke ble seier i den kampen. Som sagt; man vet aldri utfallet av en kamp, og derfor stiller folk gang på gang. - selv om de har blitt skuffet de tre forrige gangene.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Når det å være supporter begynner å handle mest om penger er det kanskje på tide å gi seg med å være supporter...
Rød makt på Hansa


Stoffi

November 01, 2010, 13:10:44 PM #156 Last Edit: November 01, 2010, 13:12:34 PM by Stoffi
Quote from: krøvel vellevold on November 01, 2010, 12:46:31 PM
Quote from: Stoffi on November 01, 2010, 12:26:47 PMDenne delen av innlegget derimot, er ikke like bra. Det er usaklig, urimelig, konklusjoner som er på vidden og typisk for dette forumet. "medgangssupporter" har lenge vært et skjellsord som noen supersupportere slenger ut når andre er kritisk til klubben. Dette ble forsåvidt diskutert da jeg brukte forumet aktivt for noen år siden også.


Man kan sammenligne det med et vanstyrt land. La oss ta u-hjelp som eksempel:

Det fiktive afrikanske landet Ulabanda har lenge mottatt u-hjelp fra Norge, men en diktator styrer landet rett på ræv. Norge vil så gjerne hjelpe landet og dets innbyggere, men styret greier det ikke. De ødsler pengene vekk. Norge forlanger deretter resultater før u-hjelpen gjenopptas.

Den dag i dag skjer det i f. eks Nord Korea, der man setter inn økonomiske sanksjoner for å tvinge ledelsen til å gå av.

Jeg handler i tråd med FN og den vestlige verden. Jeg nekter å bidra med penger til vanstyring, der pengene mine går til skyhøye lønninger som lønner udugelige døgendikter.



Poenget er at vi har en egeninteresse av at Brann skal komme på fote igjen. Om Jens Jensen eller Ole Olsen styrer klubben i 2011, så blir det håpløst for dem hvis de skal starte med likviditetsproblemer fordi Brann-fansen nektet klubben inntekter høsten 2010. At Brann kaster penger ut av vinduet, betyr ikke at klubben hadde klart seg like "bra" med f.eks. 20 mill mindre i inntekt. De skal f.eks. betale lønninger, gjeld, faste utgifter som strøm, osv. Situasjonen blir i hvert fall ikke bedre av at Branns budsjetter sprekker så det synger. Det er heller ikke gitt at alle betaler p-kortene sine med en gang RBH & co forsvinner. Folk vil gjerne "vente og se" om de nye får suksess, så det er ikke sikkert pengene strømmer inn så snart det skjer forandringer i ledelsen. RBH & co får fjernes på andre måter enn at klubben straffes økonomisk. Og når det gjelder Nord-Korea: Ser det ut til at de økonomiske sanksjonene har virket? Har regimet trukket seg? Har 50 års boikott av Cuba virket?

Jeg kaller deg ikke "medgangssupporter" fordi du er kritisk til klubben. Jeg er også kritisk til klubben. Derimot skinner det gjennom at du ikke gidder å gå på Stadion fordi Brann er så dårlige. Og de som hopper av karusellen når Brann er dårlige, kaller jeg medgangssupportere. I hvert fall i utvidet forstand. De ekstreme medgangssupporterne er jo der bare når Brann tar gull eller spiller cupfinale. I den kategorien kommer ikke du.

Jeg stiller på Stadion fordi jeg har en interesse av det. Ikke fordi Brann er så jævlig gode, eller fordi det alltid er så utrolig moro. Men man vet aldri når Brann kan gi en god opplevelse. Brann har vunnet fem hjemmekamper i år. Altfor lite, men jeg ville ikke vært de fem kampene foruten. Jeg hadde også en god opplevelse da vi utlignet mot LSK langt på overtid - selv om det ikke ble seier i den kampen. Som sagt; man vet aldri utfallet av en kamp, og derfor stiller folk gang på gang. - selv om de har blitt skuffet de tre forrige gangene.


Det fins nok av eksempler på statsoverhoder som har gått av når kritikken har blitt for sterk. Dårlig økonomisk grunnlag kun fordi en bestemt ledelse er ved makten er en faktor som kan få hoder til å rulle. Dårlig økonomi gjør at prestasjonene blir dårligere og folket blir sulten på et regimeskifte. Om ikke det skjedde med Cuba eller Nord Korea, har det skjedd i mange andre land opp gjennom historien. Man kan på noen måter si det skjedde med Irak, der folket stort sett jublet over at Saddam ble styrtet. Om de fortsatt jubler derimot, er en annen sak.....

En aldri så liten diggresjon her.


Det økonomiske grunnlaget til Brann synker, noe som forhåpentligvis får konsekvenser i form av en vital ledelse som styrer klubben i riktig retning. Når landet ledes av fornuftige mennesker, skal jeg støtte opp. Så lenge det er håp og folk gjør sitt beste, så er jeg der. Når det ikke er håp og ingen gjør sitt beste og er styrt av folk jeg ikke har tillit til, da forsvinner min støtte som dugg for solen. Dette har ingenting med medgangssupporter å gjøre, det handler om at jeg er en ansvarlig supporter som setter foten ned og sier at nok er nok. Det får være grenser på vanstyring. Og jeg har gitt dette mye tid. Dette har vært i emning siden midten av 2000-tallet. Jeg har sittet stille og håpet at det skulle gå bedre.

I 2007(og forøvrig sesongene før), gjennom hele sesongen, mente jeg at vi burde kvitte oss med Mjelde asap. Jeg spådde at et gull under Mjelde ville bety innledningen på en ny tørkeperiode med ugudelige resultater. Mjelde ødela mye, og det ser vi fruktene av nå.

Prisen av dette betaler vi nå, som jeg sa den gang. 10 år med dritt er hva vi er inne i nå, og alt pga alle maste om det jævla gullet og hvor god Mjelde var. Mjelde var en katastrofe, han startet en periode med latskap og elendig spillerinnsats, han lot spillerne få makt og han jaget vekk de dugeligste folkene i klubben. Mjeldes dårlige fotballkunnskaper var grunnen til dette. Noe av det samme skjedde i Lyn for noen år siden, med spillere som Tommy Berntsen fikk for mye makt, noe som førte til at de avsatte trenere. Det er nå for faen ikke et jævla demokrati.


Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

krøvel vellevold

November 01, 2010, 13:37:04 PM #157 Last Edit: November 01, 2010, 13:38:36 PM by krøvel vellevold
Nå forsvant vel ikke Saddam som Iraks leder grunnet en økonomisk boikott?

Selvfølgelig var vi opptatt av "det jævla gullet"! Hvem andre enn deg ville vært det foruten? Bestemoren din? Hadde vi ikke tatt gull i 2007, hadde det nå kanskje vært 47 år siden forrige gull. Da hadde DET vært grunnen til at folk ikke gadd å kjøpe p-kort i 2011... "Vi vinner jo aldri noe"...

Men forstår du ikke at hvis alle hadde gjort som deg (droppet å fornye p-kortet), så hadde Brann vært konk før nyttår?
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on November 01, 2010, 13:37:04 PMMen forstår du ikke at hvis alle hadde gjort som deg (droppet å fornye p-kortet), så hadde Brann vært konk før nyttår?


Ja, men da skal det visstnok komme en "vital ledelse som skal styre klubben i riktig retning". Men hvem vil overta et konkursbo og starte den lange veien tilbake til å kunne kjempe mot RBK og VIF?
Rød makt på Hansa

Utmedsnolken

Quote from: Straffe!!! on November 01, 2010, 12:48:11 PM


En ekte supporter hadde selvsagt fornyet kortet etter fristen for å gi Brann mest mulig penger. Medgangssupporter!
"og der snubler Sæternes igjen"

krøvel vellevold

November 01, 2010, 14:05:16 PM #160 Last Edit: November 01, 2010, 14:06:51 PM by krøvel vellevold
Quote from: Utmedsnolken on November 01, 2010, 13:52:33 PM
Quote from: Straffe!!! on November 01, 2010, 12:48:11 PM


En ekte supporter hadde selvsagt fornyet kortet etter fristen for å gi Brann mest mulig penger. Medgangssupporter!

Eller gitt hele formuen sin til Brann?

Folk kjøper jo p-kort fordi de har en interesse av å se Brann. Når da Brann gir deg valget mellom å kjøpe p-kortet til f.eks. 3000 i stedet for 3240, så velger man jo det første. Tross alt er det mye større forskjell for Brann om du betaler 0 eller 3000, enn om du betaler 3000 eller 3240.
Legg ned hele klubben!

Stoffi

Quote from: krøvel vellevold on November 01, 2010, 13:37:04 PM
Nå forsvant vel ikke Saddam som Iraks leder grunnet en økonomisk boikott?

Selvfølgelig var vi opptatt av "det jævla gullet"! Hvem andre enn deg ville vært det foruten? Bestemoren din? Hadde vi ikke tatt gull i 2007, hadde det nå kanskje vært 47 år siden forrige gull. Da hadde DET vært grunnen til at folk ikke gadd å kjøpe p-kort i 2011... "Vi vinner jo aldri noe"...

Men forstår du ikke at hvis alle hadde gjort som deg (droppet å fornye p-kortet), så hadde Brann vært konk før nyttår?
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Markmus

Soffi, så at Brann hadde sin beste periode på mange år under Mjelde taler i mot Mjelde? En ting er at du har et annet syn på ting, men det du sier faller jo på sin egen urimelighet.

edit: Med mindre du køddet...?
Ka du ve?

Stoffi

Quote from: Markmus on November 01, 2010, 17:07:14 PM
Soffi, så at Brann hadde sin beste periode på mange år under Mjelde taler i mot Mjelde? En ting er at du har et annet syn på ting, men det du sier faller jo på sin egen urimelighet.

edit: Med mindre du køddet...?

Jasså?

Alt jeg spådde har jo gått i oppfyllelse, alt gikk til HELVETE etter gullsesongen etter at Mjelde fikk nøkkelmennesker til å forlate klubben, etter at den enorme satsingen tok en pause. Som jeg har sagt hele tiden, min BESTEMOR hadde vunnet det gullet.


Det var nok av spillere som var sterkt misfornøyd med Mjelde. Per Ove gikk jo som en konsekvens av Mjelde, noe som ser ut til å ha fått katastrofale følger.

Når dyktige folk rundt Mjelde gikk og pengesekken ble delvis snøret igjen, gikk det rett vest slik det måtte gå.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

krøvel vellevold

Quote from: Stoffi on November 01, 2010, 15:54:26 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 01, 2010, 13:37:04 PM
Nå forsvant vel ikke Saddam som Iraks leder grunnet en økonomisk boikott?

Selvfølgelig var vi opptatt av "det jævla gullet"! Hvem andre enn deg ville vært det foruten? Bestemoren din? Hadde vi ikke tatt gull i 2007, hadde det nå kanskje vært 47 år siden forrige gull. Da hadde DET vært grunnen til at folk ikke gadd å kjøpe p-kort i 2011... "Vi vinner jo aldri noe"...

Men forstår du ikke at hvis alle hadde gjort som deg (droppet å fornye p-kortet), så hadde Brann vært konk før nyttår?


Saddam Hussain trakk seg ikke som følge av noen økonomisk boikott.

Dette med å fortelle Brann om grunnen til at du ikke kjøper p-kort, er vel noe du har kommet på senere. Det har du ikke nevnt tidligere. Hvis et par tusen hadde gjort det (altså gjort det klart overfor Brann at de dropper p-kortet pga ditt og datt), så hadde det kanskje gitt en effekt. Da blir i hvert fall saken annerledes enn om alle skal holde seg hjemme i det stille. En slik "trusselaksjon" kunne man sikkert få folk som aldri i verden vil droppe p-kortet til å være med på. I hvert fall så lenge det blir med trusselen og ledelsen trekker seg før sesongen starter...

Det der med at du hadde akseptert nedrykksstrid bare du hadde tro på ledelsen, har jeg lite tro på. Du hadde neppe hatt tiltro til noen som ledet Brann i nedryksstrid. Det er i hvert fall mitt tips.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Stoffi on November 01, 2010, 17:33:21 PM
Quote from: Markmus on November 01, 2010, 17:07:14 PM
Soffi, så at Brann hadde sin beste periode på mange år under Mjelde taler i mot Mjelde? En ting er at du har et annet syn på ting, men det du sier faller jo på sin egen urimelighet.

edit: Med mindre du køddet...?

Jasså?

Alt jeg spådde har jo gått i oppfyllelse, alt gikk til HELVETE etter gullsesongen etter at Mjelde fikk nøkkelmennesker til å forlate klubben, etter at den enorme satsingen tok en pause. Som jeg har sagt hele tiden, min BESTEMOR hadde vunnet det gullet.


Det var nok av spillere som var sterkt misfornøyd med Mjelde. Per Ove gikk jo som en konsekvens av Mjelde, noe som ser ut til å ha fått katastrofale følger.

Når dyktige folk rundt Mjelde gikk og pengesekken ble delvis snøret igjen, gikk det rett vest slik det måtte gå.



Er det Mjelde eller RBH som er roten til alt ondt?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

November 01, 2010, 17:45:26 PM #166 Last Edit: November 01, 2010, 17:47:04 PM by krøvel vellevold
Sitat Stoffi:
QuoteJeg har vel forresten aldri hevdet at du stiller deg ukritisk.


Her er et par sitater fra deg:

"Du, Krøvel, gjør ikke mye godt for Brann ved å finne deg i alt. "

"Gå på stadion som vanlig og vær fornøyd, og ledelsen kommer aldri til å innse at de er på feil spor.
Kanskje du også mener vi bør være fornøyd med det vi har og tenke på at andre klubber har det verre?"
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on November 01, 2010, 17:36:07 PMDet der med at du hadde akseptert nedrykksstrid bare du hadde tro på ledelsen, har jeg lite tro på. Du hadde neppe hatt tiltro til noen som ledet Brann i nedryksstrid. Det er i hvert fall mitt tips.


"Vi svikter aldri Brann" er en velkjent frase. Og de fleste Brannsupportere sier i alle fall i begynnelsen at de skal følge Brann i vonde dager også, selv om de rykker ned i Adecco og det som verre er. De tenker kanskje ikke på at dersom Brann gjør det så dårlig må de nødvendigvis spille dårlig og ha upopulære spillere, trenere, ledere og styre. Slik de har nå.

Nå overlevde Stoffi 2002, så han kan ha ordene sine i behold.
På en annen side var det før han ble bortskjemt med et gull...
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Stoffi on November 01, 2010, 17:33:21 PMAlt jeg spådde har jo gått i oppfyllelse,


Nåja, ikke at Brann ALDRI kom til å ta gull med Mons Ivar Mjelde...;)
Rød makt på Hansa

krakra

Ja, det er mange som støtter laget i motgang, men endel av disse støtter tydeligvis bare klubben i motgang hvis spillerne er fra øverste hylle, gir alt, treneren er best i landet, alle i ledelsen har topp kompetanse, vi spiller god og underholdende fotball og har en trygg økonomi. Hvis alt dette er på plass skal man støtte laget uansett.

Huff

Som en som faktisk har fornyet (i forgårs) vil jeg faktisk si at jeg -basert på argumentasjonen hans- ikke vil vurdere Stoffi som en medgangssupporter. Har ingen tro på at aksjonsformen hans kan føre noe positivt med seg -med mindre han skulle fått over 50 prosent av de andre p-kortholderne med seg og de hadde gitt RBH skylden i klare ordelag- men forstår definitivt poenget. Selv tror jeg det å ikke fornye i protest mot RBH kun vil få negative konsekvenser, men gjør dette Stoffi til medgangsupporter? Jeg er ikke sikker.


Markmus

November 01, 2010, 18:33:56 PM #171 Last Edit: November 01, 2010, 18:35:28 PM by Markmus
Quote from: Stoffi on November 01, 2010, 17:33:21 PM
Quote from: Markmus on November 01, 2010, 17:07:14 PM
Soffi, så at Brann hadde sin beste periode på mange år under Mjelde taler i mot Mjelde? En ting er at du har et annet syn på ting, men det du sier faller jo på sin egen urimelighet.

edit: Med mindre du køddet...?

Jasså?

Alt jeg spådde har jo gått i oppfyllelse, alt gikk til HELVETE etter gullsesongen etter at Mjelde fikk nøkkelmennesker til å forlate klubben, etter at den enorme satsingen tok en pause. Som jeg har sagt hele tiden, min BESTEMOR hadde vunnet det gullet.


Det var nok av spillere som var sterkt misfornøyd med Mjelde. Per Ove gikk jo som en konsekvens av Mjelde, noe som ser ut til å ha fått katastrofale følger.

Når dyktige folk rundt Mjelde gikk og pengesekken ble delvis snøret igjen, gikk det rett vest slik det måtte gå.



Hvilken planet har du vært på de siste årene? "Mjelde fikk nøkkelmennesker til å forlate klubben"?

La meg spørre på en annen måte; er det deg, Roald?

Faktum er at vi ikke hadde hatt en så ekstrem suksess disse årene om ikke Mjelde hadde vært der. Uten ham hadde ikke Brann fått hele Bergen med på å dra klubben opp av dritten den befant seg i.
Ka du ve?

Stoffi

Quote from: krøvel vellevold on November 01, 2010, 17:37:22 PM
Quote from: Stoffi on November 01, 2010, 17:33:21 PM
Quote from: Markmus on November 01, 2010, 17:07:14 PM

Er det Mjelde eller RBH som er roten til alt ondt?


Mjelde var grunnen til at RBH ble ansatt og vi mistet POL.

Quote from: krøvel vellevold on November 01, 2010, 17:45:26 PM
Sitat Stoffi:
QuoteJeg har vel forresten aldri hevdet at du stiller deg ukritisk.


Her er et par sitater fra deg:

"Du, Krøvel, gjør ikke mye godt for Brann ved å finne deg i alt. "

"Gå på stadion som vanlig og vær fornøyd, og ledelsen kommer aldri til å innse at de er på feil spor.
Kanskje du også mener vi bør være fornøyd med det vi har og tenke på at andre klubber har det verre?"



Du finner jo deg i det. Så det stemmer jo bra. ^^

Quote from: Nixon on November 01, 2010, 18:07:58 PM
Quote from: Stoffi on November 01, 2010, 17:33:21 PMAlt jeg spådde har jo gått i oppfyllelse,


Nåja, ikke at Brann ALDRI kom til å ta gull med Mons Ivar Mjelde...;)


Det spådde jeg jo aldri. ;) Jeg sa jo at til og med min bestemor kunne tatt seriegull.

Quote from: krøvel vellevold on November 01, 2010, 17:45:26 PM
Sitat Stoffi:
QuoteJeg har vel forresten aldri hevdet at du stiller deg ukritisk.


Her er et par sitater fra deg:

"Du, Krøvel, gjør ikke mye godt for Brann ved å finne deg i alt. "

"Gå på stadion som vanlig og vær fornøyd, og ledelsen kommer aldri til å innse at de er på feil spor.
Kanskje du også mener vi bør være fornøyd med det vi har og tenke på at andre klubber har det verre?"

Quote from: Markmus on November 01, 2010, 18:33:56 PM
Quote from: Stoffi on November 01, 2010, 17:33:21 PM
Quote from: Markmus on November 01, 2010, 17:07:14 PM
Soffi, så at Brann hadde sin beste periode på mange år under Mjelde taler i mot Mjelde? En ting er at du har et annet syn på ting, men det du sier faller jo på sin egen urimelighet.

edit: Med mindre du køddet...?

Jasså?

Alt jeg spådde har jo gått i oppfyllelse, alt gikk til HELVETE etter gullsesongen etter at Mjelde fikk nøkkelmennesker til å forlate klubben, etter at den enorme satsingen tok en pause. Som jeg har sagt hele tiden, min BESTEMOR hadde vunnet det gullet.


Det var nok av spillere som var sterkt misfornøyd med Mjelde. Per Ove gikk jo som en konsekvens av Mjelde, noe som ser ut til å ha fått katastrofale følger.

Når dyktige folk rundt Mjelde gikk og pengesekken ble delvis snøret igjen, gikk det rett vest slik det måtte gå.



Hvilken planet har du vært på de siste årene? "Mjelde fikk nøkkelmennesker til å forlate klubben"?

La meg spørre på en annen måte; er det deg, Roald?

Faktum er at vi ikke hadde hatt en så ekstrem suksess disse årene om ikke Mjelde hadde vært der. Uten ham hadde ikke Brann fått hele Bergen med på å dra klubben opp av dritten den befant seg i.


POL gikk jo som en direkte konsekvens av at Mjelde ikke fikk sparken. Det var vel og en debatt innad i klubben om dette, de som var for Mjelde og de som var mot. I tillegg var mange spillere sterkt kritisk til Mjelde, og vi mistet gullmannen Andresen samt flere pga Mjelde.

Så ja, han fikk mange nøkkelpersoner til å forlate klubben, og banet dermed vei for RBH. :) Han er forøvrig en fin fyr, Mjelde. Hyggelig og likandes. Men han skulle hatt endel flere år på ræven først.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

vebo

Slutt med den kukequotingen da.
Tiocfaidh ár lá

dudo

Quote from: vebo on November 01, 2010, 21:43:14 PM
Slutt med den kukequotingen da.


Har prøvd å legge inn forlag i forslagstråden (eller hva den heter) om at cursoren må hoppe helt til bunnen med en gang, det må da la seg gjøre? Ikke for det, jeg har jo ikke fått svar.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Quote from: Stoffi on November 01, 2010, 20:54:06 PM
POL gikk jo som en direkte konsekvens av at Mjelde ikke fikk sparken. Det var vel og en debatt innad i klubben om dette, de som var for Mjelde og de som var mot. I tillegg var mange spillere sterkt kritisk til Mjelde, og vi mistet gullmannen Andresen samt flere pga Mjelde.

Så ja, han fikk mange nøkkelpersoner til å forlate klubben, og banet dermed vei for RBH. :) Han er forøvrig en fin fyr, Mjelde. Hyggelig og likandes. Men han skulle hatt endel flere år på ræven først.


1. Lær deg å quote.

2. Er det Mjeldes skyld at POL gikk? Presset Mjelde POL ut eller gikk han frivillig? Sistnevnte selvsagt.

3. Vi mistet Andresen på grunn av Mjelde? Joda, men det var fordi Andresen ville bli trener i Brann, ikke fordi han ikke likte Mjelde.

Du ser vel at argumentene dine faller på sin egen urimelighet?
Ka du ve?

osoerli

Dagens nyhet får meg ikkje til å løpe og fornye akkurat.
Men det var greit å få det endeleg avklart.
No manglar me berre sportssjef og ein truverdig slagkraftig spelarstall.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Huff

Quote from: krøvel vellevold on November 02, 2010, 07:04:21 AM


Negativ jeg og, men dette er tross alt sunnmøringer som får tilbud om å spare noen kroner. Tror ikke du skal tenke for mye på at de er raskere å fornye enn oss så lenge det er kroner og øre inne i bildet.

Yngve

Stoffi, du må gje deg med dette Mjelde-hatet ditt. Du har rett i at det var ei slags konflikt med Mjelde og POL. Men det er berre ein månad sidan Mjelde sjølv stadfesta at den stridsøksa var gravlagt, og at dei ikkje hadde nokon problem med å jobba saman igjen.

krøvel vellevold

Når Brann ligger an til å selge under 5000 p-kort til 2011, og RBH ikke ser ut til å ta hintet, så virker vel denne stille kampanjen om at "vi fornyer ikke p-kortet før RBH er vekk" rimelig bortkastet. I hvert fall når man ikke foretar seg noe annet enn en stille protest. RBH ser i stedet sitt snitt til å villede publikum ved å fortelle om at de "allerede har solgt p-kort for ti mill". For folk som ikke kan regne, så høres jo ti mill veldig mye ut. "Jøss, ti millioner? Og det allerede før inneværende sesong er ferdig? Her går det unna!", tenker man gjerne. Men vi er ikke dumme. Vi vet sånn noenlunde hva snittprisen på et p-kort er, og vi kan enkelt regne ut omtrent hvor mange som har kjøpt. Vi vet også at det fra nå av er ca 300 kroner dyrere å fornye kortet. Regner med at de fleste som har tenkt å fornye, vil unngå å måtte betale 300 kroner til. Unntaket er dem som ikke hadde penger akkurat nå.
Legg ned hele klubben!

dudo

Quote from: krøvel vellevold on November 02, 2010, 09:46:53 AM
Når Brann ligger an til å selge under 5000 p-kort til 2011


Og dette baserer du på at vi har solgt like mange partoutkort som på samme tid i fjor? (Eller var ikke fristen litt senere i fjor?) Er ikke det litt ekstremt?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: dudo on November 02, 2010, 11:36:59 AM
Quote from: krøvel vellevold on November 02, 2010, 09:46:53 AM
Når Brann ligger an til å selge under 5000 p-kort til 2011


Og dette baserer du på at vi har solgt like mange partoutkort som på samme tid i fjor? (Eller var ikke fristen litt senere i fjor?) Er ikke det litt ekstremt?


Det er en forskjell: I fjor var det 75 kroners prisstigning etter første frist. I år er det rundt 300. 75 kroner betyr jo lite, men 300 kroners prisstigning vil nok de fleste unngå hvis de kan. Derfor vil det nok være færre som fornyer etter første prisstigning denne gang.

Mulig "under 5000" er i overkant pessimistisk, men det blir neppe så veldig mye mer enn 5-6000 når bare 3000 har fornyet før en prisstigning på ca 300.

En annen ting er at de ti millene RBH snakket om, også kan være utenom vip'ene - som jo regnes med i p-kortsalget. Ergo KAN det være solgt en del mer enn 3000.
Legg ned hele klubben!

krakra

Nå tar du utgangspunkt i at RBHs "10 millioner" er nøyaktig, noe det neppe er. Vi kan ha solgt for 11 millioner, eller tilogmed 12 og vi kan også ha solgt for 8-9 millioner.

dudo

Jeg tror faktisk han sa "litt mer enn", og gjentok "litt" flere ganger. Så 10 mill er nok en bra sum å regne ut fra.

Ellers tror jeg det er litt hipp som happ når folk betaler, men at mønsteret er rimelig likt fra år til år.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: dudo on November 02, 2010, 12:19:16 PM
Jeg tror faktisk han sa "litt mer enn", og gjentok "litt" flere ganger. Så 10 mill er nok en bra sum å regne ut fra.

Ellers tror jeg det er litt hipp som happ når folk betaler, men at mønsteret er rimelig likt fra år til år.


ja det er mulig folk ikke gidder å betale nå når de i oktober/november er lei. Kanskje det selges en del når det nærmer seg seriestart og folk har fått 2010-elendigheten på avstand? Eller kanskje ikke... Når det er 6 minusgrader og snøstorm ute, Huseklepp er solgt, Moen er solgt, Solli er solgt, og Brann har tapt 1-3 for et spansk 3.divisjonslag og 0-5 for Sogndal på La Manga... da tar interessen seg neppe opp igjen...

Men jeg tviler på at mønsteret i når folk betaler vil være helt likt som i fjor. Som sagt: I fjor var det 75 kroners økning etter første frist. I år er det 300. Man skulle tro en større andel valgte å betale før første frist da.
Legg ned hele klubben!

dudo

Hva var p-kortinntektene i fjor? Og VIP? Hvor langt på vei er vi i mål i så måte?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on November 02, 2010, 12:23:52 PMMen jeg tviler på at mønsteret i når folk betaler vil være helt likt som i fjor. Som sagt: I fjor var det 75 kroners økning etter første frist. I år er det 300. Man skulle tro en større andel valgte å betale før første frist da.


Ja, men det er kanskje en litt mer "vent og se-holdning" i år enn i fjor, både i forhold til det sportslige og ledelsen. Og jeg tviler på at alle disse lar være å fornye, selv om de må betale 300 kroner mer. Det er tross alt ikke snakk om en formue. Så jeg tror at vi er nærmere 8000 enn 5000 for å si det slik.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: dudo on November 02, 2010, 12:39:22 PM
Hva var p-kortinntektene i fjor? Og VIP? Hvor langt på vei er vi i mål i så måte?


Med 10000 p-kort, er det vel grunn til å anta at det var rundt 30 mill.

Når det gjelder VIP/restaurant/losjer, så er disse ikke med i de 3000. Deres fornyelsesfrist er ut på nyåret.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on November 02, 2010, 12:46:56 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 02, 2010, 12:23:52 PMMen jeg tviler på at mønsteret i når folk betaler vil være helt likt som i fjor. Som sagt: I fjor var det 75 kroners økning etter første frist. I år er det 300. Man skulle tro en større andel valgte å betale før første frist da.


Ja, men det er kanskje en litt mer "vent og se-holdning" i år enn i fjor, både i forhold til det sportslige og ledelsen. Og jeg tviler på at alle disse lar være å fornye, selv om de må betale 300 kroner mer. Det er tross alt ikke snakk om en formue. Så jeg tror at vi er nærmere 8000 enn 5000 for å si det slik.


Vente og se, ja... Men sannsynligheten for at de ser noe som trigger dem, er vel ikke særlig stor. Hvis de venter og ser om Brann henter inn noen klassespillere, en ny trener (det er jo nå bestemt at det ikke blir), at RBH trekker seg, at resultatene i treningskampene blir knall, osv., så er det vel strengt tatt ikke så mye håp om at disse til slutt vil bestemme seg for å gå for en fornyelse. I fjor gjorde vi det jo ikke så verst i oppkjøringen, så det trakk jo sikkert en del etternølere.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Jeg tror at for mange er det å vente nå mer som en protest enn at det nødvendigvis må skje så veldig mye positivt før de likevel fornyer. Vi får se.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on November 02, 2010, 12:55:04 PM
Jeg tror at for mange er det å vente nå mer som en protest enn at det nødvendigvis må skje så veldig mye positivt før de likevel fornyer. Vi får se.


Men den protesten hjelper jo ikke en dritt. I hvert fall ikke når ingen gir beskjed om hvorfor de protesterer - eller at de protesterer i det hele tatt. Og har de bestemt seg for å ikke fornye før dagens regime går av, blir de nok ikke å se på Stadion i 2011...
Legg ned hele klubben!

dudo

Quote from: krøvel vellevold on November 02, 2010, 12:50:09 PM
Quote from: dudo on November 02, 2010, 12:39:22 PM
Hva var p-kortinntektene i fjor? Og VIP? Hvor langt på vei er vi i mål i så måte?


Med 10000 p-kort, er det vel grunn til å anta at det var rundt 30 mill.

Når det gjelder VIP/restaurant/losjer, så er disse ikke med i de 3000. Deres fornyelsesfrist er ut på nyåret.


Jeg har fått det for meg at det var snakk om i overkant av 25 mill, regner med det bare er salget til privatmarkedet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Huff

Slik jeg tolket artikkelen om budsjettkutt fra noen uker siden er i alle fall den vesentlige forskjellen fra i år til neste år at Brann regner med en rimelig kraftig nedgang i p-kortslaget. Dette gjør det selvsagt ikke bedre, men ledelsen er i alle fall ikke uforberedt på en nedgag dette året.

dudo

Under "kortsiktig gjeld"-avsnittet i 09-regnskapet står "forskudd partoutkort" oppført med like under 22 mill. Er dette tallet jeg er ute etter, eller er det mindre enn det totale p-kort-salget?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on November 02, 2010, 13:08:10 PM
Quote from: Nixon on November 02, 2010, 12:55:04 PM
Jeg tror at for mange er det å vente nå mer som en protest enn at det nødvendigvis må skje så veldig mye positivt før de likevel fornyer. Vi får se.


Men den protesten hjelper jo ikke en dritt. I hvert fall ikke når ingen gir beskjed om hvorfor de protesterer - eller at de protesterer i det hele tatt. Og har de bestemt seg for å ikke fornye før dagens regime går av, blir de nok ikke å se på Stadion i 2011...


Kall det gjerne utsettelse da pga misnøye eller fordi de har Brann langt oppe i halsen akkurat nå. Jeg tror ikke at økningen fra 75 til 300 kroner vil ha så mye å si. Og at ditt anslag blir for pessimistisk. Men vi får som sagt se, om vi er nærmere 8000 enn 5000.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on November 02, 2010, 14:28:07 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 02, 2010, 13:08:10 PM
Quote from: Nixon on November 02, 2010, 12:55:04 PM
Jeg tror at for mange er det å vente nå mer som en protest enn at det nødvendigvis må skje så veldig mye positivt før de likevel fornyer. Vi får se.


Men den protesten hjelper jo ikke en dritt. I hvert fall ikke når ingen gir beskjed om hvorfor de protesterer - eller at de protesterer i det hele tatt. Og har de bestemt seg for å ikke fornye før dagens regime går av, blir de nok ikke å se på Stadion i 2011...


Kall det gjerne utsettelse da pga misnøye eller fordi de har Brann langt oppe i halsen akkurat nå. Jeg tror ikke at økningen fra 75 til 300 kroner vil ha så mye å si. Og at ditt anslag blir for pessimistisk. Men vi får som sagt se, om vi er nærmere 8000 enn 5000.


Nei, når 3000 ikke inkluderer VIP og restaurant, så ser det jo noe lysere ut. VIP-boksene er jo alene 700+ seter, og var ikke de utsolgt i fjor? Hvis halvparten fornyer der, så kan man jo plusse på 350. Så er det restaurant-greiene; det er vel de som har de øverste radene på den "vanlige" tribunedelen av SpV. Der kan man vel legge til noen hundre som fornyer der også, så da er man jo på god vei mot 4000 - selv med en eventuell halvering i VIP/restaurant-markedet.

Før dette ti millioner-greiene til RBH, tippet jeg selv 7-8000. Jeg tror det skal bli tøft uansett, hvis det ikke gjøres forandringer i ledelsen, det ikke kommer inn attraktive spillere, det ikke blir overraskende gode resultater på forsesongen, eller lignende. Eller sagt på en annen måte: Mister vi alle de vi tror vi mister, det bare kommer uinteressante nye spillere, dagens regime blir sittende, og treningskampresultatene på forsesongen blir drit, skal vi slite veldig med å klare 8000.
Legg ned hele klubben!

dudo

Man har allerede nådd målene for 2011 når det gjelder bedriftsmarkedet. Hva som er budsjettert vet jeg dog ikke.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

November 02, 2010, 15:48:51 PM #199 Last Edit: November 02, 2010, 15:50:31 PM by Gulløl
Kan tenke meg at det er få eller ingen på dette forumet ut fra dagens kjente faktorer som tror på et partoutkortsalg på over 8000 for 2011. Men det er ganske sannsynlig at ledelsen på Stadion likevel slår til med 10000 i budsjettet, med etterfølgende økonomisk baksmell. Så får vi se i ettertid om milliontapene får noen følger for ledelsen og spesielt RBH på toppen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up