• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kamptråd: VIF - Brann, søndag 19. april

Started by Lenemora_85, February 16, 2009, 21:02:51 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Markmus

Får håpe Nilsen forteller spillerne før kampen at kroppskontakt ikke er lov!
Ka du ve?

Northside

Quote from: Super Hasund on April 15, 2009, 15:42:32 PM
Eg holder til på flybasen på rygge så eg tenkte å dra på ullevål til helgen. E sant at det ikke er mulig lenger å kjøpe plasser blandt brann supporterene? For jævlig viss eg må sitte med de tre amøbene i blått. Då blir eg meget skuffet


Nekter å tro at VIF stenger dørene for flere hundre Brann supportere fordi man ikke skal selge etter Onsdagen. Klovnefakter som Brann har klart å tredd igjennom.

Ja, dere leser riktig. Dette er det Brann som ønsker, ikke VIF!

krøvel vellevold

Quote from: Northside on April 15, 2009, 18:35:05 PM
Quote from: Super Hasund on April 15, 2009, 15:42:32 PM
Eg holder til på flybasen på rygge så eg tenkte å dra på ullevål til helgen. E sant at det ikke er mulig lenger å kjøpe plasser blandt brann supporterene? For jævlig viss eg må sitte med de tre amøbene i blått. Då blir eg meget skuffet


Nekter å tro at VIF stenger dørene for flere hundre Brann supportere fordi man ikke skal selge etter Onsdagen. Klovnefakter som Brann har klart å tredd igjennom.

Ja, dere leser riktig. Dette er det Brann som ønsker, ikke VIF!


Enda en grunn til at RBH bør gå! Den saken e grei!
Legg ned hele klubben!

branngirl85

Quote from: Northside on April 15, 2009, 18:35:05 PM
Quote from: Super Hasund on April 15, 2009, 15:42:32 PM
Eg holder til på flybasen på rygge så eg tenkte å dra på ullevål til helgen. E sant at det ikke er mulig lenger å kjøpe plasser blandt brann supporterene? For jævlig viss eg må sitte med de tre amøbene i blått. Då blir eg meget skuffet


Nekter å tro at VIF stenger dørene for flere hundre Brann supportere fordi man ikke skal selge etter Onsdagen. Klovnefakter som Brann har klart å tredd igjennom.

Ja, dere leser riktig. Dette er det Brann som ønsker, ikke VIF!


Det står på VIF sine hjemmesider at det blir solgt billetter utenfor inngang 16, kampdag :) Så det burde ikke være noe problem !

BBBTore

Mvh
Tore Veiby
Bataljonen

BrannSupporter

Quote from: branngirl85 on April 16, 2009, 07:32:58 AM
Quote from: Northside on April 15, 2009, 18:35:05 PM
Quote from: Super Hasund on April 15, 2009, 15:42:32 PM
Eg holder til på flybasen på rygge så eg tenkte å dra på ullevål til helgen. E sant at det ikke er mulig lenger å kjøpe plasser blandt brann supporterene? For jævlig viss eg må sitte med de tre amøbene i blått. Då blir eg meget skuffet


Nekter å tro at VIF stenger dørene for flere hundre Brann supportere fordi man ikke skal selge etter Onsdagen. Klovnefakter som Brann har klart å tredd igjennom.

Ja, dere leser riktig. Dette er det Brann som ønsker, ikke VIF!


Det står på VIF sine hjemmesider at det blir solgt billetter utenfor inngang 16, kampdag :) Så det burde ikke være noe problem !


Ja, det skulle bare mangle. Allikevel skriver altså brann.no at salget foregår utelukkende på deres hjemmeside mens fakta er at man kan kjøpe både på bataljonen.no og utenfor Ullevaal.

Alzheimer/Silverspurs

Trivelig for Engen at dei prøver å opprettholde "vi er så jævla østkant at vi nesten bur på gata, slik dei stakkars oldeforeldra våre gjorde i Kristiania, og forresten må vi ta oss et skudd sidan vi alle har det så jævlig. Derfor må alle heie på oss for østkant betyr tradisjon og folkelighet"-myten med å be rap-legendene Warlocks frå Groruddalen om å spele før kamp.

1. Sikkert for å få fleire folk på kamp sidan ikkje ein gong den 13 000-manns store Klanen klarer å skaffe meir enn 8 000 fans på austlandet til å gå på kamp ellers.

2. Sikkert for å fyre opp stemninga med "Hater Bergen By"-låta til bandet.

Satsar på at grafitti-og-dansing-er-det-viktigaste-i-livet-mitt-gjengen frå Groruddalen har med nok boksar til å gasse ned Vestbredden eller ka det heiter der dyrehagen står.

Xminator

PVM mister kampen. Holmvik sliter også med skade. Det er jo bare å hive innpå de venstrebente erstatterene - - - ehem.

Drunkie

Quote from: Xminator on April 16, 2009, 14:38:33 PM
PVM mister kampen. Holmvik sliter også med skade. Det er jo bare å hive innpå de venstrebente erstatterene - - - ehem.


Udjus har vel en grei venstrefot! :P
Start prosjekt omplassering fra keeper til alt annet!

Zolkan

Trenger man å være redd for å ikke få billett til bortefeltet?

Som påpekt, det bør vel være grei skuring å få kjøpt billetter på stadion kampdagen?

Huff

Quote from: Xminator on April 16, 2009, 14:38:33 PM
PVM mister kampen. Holmvik sliter også med skade. Det er jo bare å hive innpå de venstrebente erstatterene - - - ehem.


Lukter nytt stortap med andre ord.

Eivind b

hvortid kommer det ut mer info om turen til oslo?hvormange er det på natt bussen no?
Vi får ødlege stemen alle mann som reiser og håpe det hjelper
Vi har et super lag på gang

stig

Prøver å komme ut med info etterhvert som spørsmål dukker opp.

Påmeldt 32 på natt og 18 på dagbuss. God plass på begge bussene med andre ord.
Nettsideansvarlig

branngirl85


Brannmann!

Quote from: branngirl85 on April 17, 2009, 07:48:30 AM
Samlingstedet blir Saras eller?  ???


Det er vel blitt sagt hele tiden eller? lengre oppe i tråden

stig

Saras telt ja. Har helt glemt å legge det ut på forsiden
Nettsideansvarlig

branngirl85


Brannfan23

Håper Onstad får sjansen på søndag..Synes han fortjener å vise frem at han duger til å utdanke ørnene, som på gang på gang viser at de er ganske ustabil..

Brannfan23

Hadde ikkje skadet å spilt en 4-3-1-2 formasjon med Nielsen og Hansen på topp eller Karadas/Hansen. Klepp kan brukes som hengende spiss...

Klaus_Brann

Ja, Sigurdsson er jo kapabel til å sørge for 10 baklengs alene i år, så det er kanskje på tide at denne Onstad får prøve seg...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


branngirl85



BBB-Tony

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=7561&gad=CNPbmKYFEgjfPn-1VP1DPhjxj6D8AyDrgLc1

Brann har problemer med billettsalget til VIF-Brann. Alle som kjøpte billett(er) på brann.no i løpet av onsdag etter 10:30 blir nødt til å hente billetten(e) i Oslo.

Anbefaler de av dere som må hente billetten(e) i Oslo å være ute i god tid.

Stemmer forøvrig det som Kai-Olai skriver ovenfor. De åpnet hvertfall 12:00 i fjor.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

branngirl85

Hvortid sånn ca regner bussen med å være i Osloby på søndag? :P

Eivind b

April 17, 2009, 14:00:32 PM #75 Last Edit: April 17, 2009, 15:55:37 PM by BBB-Tony
det tar ca 8 timer så er vi i oslo.
Vi har et super lag på gang

The Boss


branngirl85

April 17, 2009, 14:15:23 PM #77 Last Edit: April 17, 2009, 15:55:52 PM by BBB-Tony
Quote from: Eivind b on April 17, 2009, 14:00:32 PM
det tar ca 8 timer så er vi i oslo.


I Bergen eller Oslo??

Eivind b

vilken vei vill bussen ta om e-16 ikke blir åpnet igjen i morgen?
Vi har et super lag på gang

1908

E16 er stengt mellom Vinje og Gudvangen etter et større steinras.. Kjører bussen no RV7 over Hardangervidden?

Bussturen bort til oslo vil ta 11-12 timer.. Turen hjem bør gå mye fortere, 9-10 timer kanskje..

1908


osoerli

Quote from: Brannfan23 on April 17, 2009, 11:42:59 AM
Hadde ikkje skadet å spilt en 4-3-1-2 formasjon med Nielsen og Hansen på topp eller Karadas/Hansen. Klepp kan brukes som hengende spiss...

Ikkje dumt.  Kanskje litt dristig på bortebane, men den som intet våger..., angrep er beste forsvar.
Då må laget bli slik:

                       Opdal
Sævarsson   Karadas    Sigurdsson    Holmvik
Solli                  Fakiri (Jaiteh)                Gylfi
                        Huseklepp
                 Hansen        Nielsen

Forsøket med Karadas på topp må snarast ta slutt.  Mannen er kun målfarleg på døball.
Guntveits inngripen på det (feilaktig) annulerte målet til Tromsø kvalifiserer til benken.
Bjarnason  har taklingsvegring, for mykje rygging, lite press.  Huseklepp vandrar bak spissane og forar dei med ballar.  Gylfi og Huseklepp byttar plass att og fram gjennom heile kampen.  Nielsen må ta eindel defensive løp for Huseklepp.  Hansen må få sjansen.  Kan uansett ikkje vera mindre målfarleg enn dei spissane me har.

Ikkje det at eg trur Nilsen vil mønstra dette laget,...........på ei stund enno.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Quote from: 1908 on April 17, 2009, 18:52:12 PMRV7 over hardangervidden kan vi glemme.. Siste ferge over Hardangerfjorden går 02.20.... 20 min etter bussen skal gå...


Ser ikke noe problem med denne ruten. Det vil ta sin tid å komme seg til Bruravik med vanlig Bataljonsbuss-fart. Så ventetiden her på neste ferge 05.10 vil ikke være så lang, maks en time. Noe som, sett i lys av omstendighetene, kanskje er det beste alternativet.
Rød makt på Hansa

Eivind b

hvortid får vi noe info om dette med vei og det av de som vet det?
er alle som har med turen og gjøre lagt seg?
Vi har et super lag på gang

Kai-Olai

Det er vel strengt talt ett fett hvilken vei dere kjører, så lenge dere kjører, rekker kampen, og kommer hjem igjen?

Dere har jo fått plass på bussen, det er fortsatt plass igjen på bussen, og det værste som skjer er at dere kommer dere til Oslo ett par timer senere.. Det er det uansett ikke noe å få gjort noe med..

Jeg ser ikke helt grunnen til å stresse sånn med dette, all den tid det ikke har noe som helst å si, uansett..
Bussturen kommer til å bli som en hvilken som helst annen busstur.. Lang, slitsom, og med svett sete..

Kan heller ikke se at turen kan bli noe dyrere, selv om en skulle måtte ta en ferge eller to.. Og uansett så er det sikkert noe som evt. går an å gjøre opp for ved en senere anledning.. Hvis ikke kommer nok infoen iløpet av morgendagen..
Er da vitterlig lenge igjen til bussen drar enda, og vil tro det planlegges og sjekkes nå.. Men ting tar tid..
Det skal jo koordineres både med utleier av buss, sjåfør (kanskje det må inn ekstra sjåfør, med tanke på kjøre-/hvile-tid) og en hel del andre parter enn bare Bataljonen i seg selv..

Og de som styrer med det er det kanskje ikke like lett å få fatt i en så vakker fredagskveld som dette faktisk er!

Slapp heller av, og gled dere til turen! Infoen om hvilken vei bussen tar er det ikke vits å få før en møter opp.. Med mindre en da har tenkt å kjøre privatbil bak bussen.. Og forresten, trenger ikke infoen da heller, det er jo bare til å slenge seg på..


stig

Hei og hå.
Må tjene til livet opphold også, innemellom oppdateringene.
Nettopp snakket med sjåfør og vi vil selvsagt bli rammet av dette raset. Imorgen kl 12 skulle det være besiktelse og da avgjøres om veien forblir stengt. Hvis den blir det må vi ta ferge fra Bruravik. Han håpte det ville bli satt opp ekstra ferge,men om ikke det skjer,så satser vi på første ferge søndag morgen, som Nixon sa høyere oppe.Antatt ankomsttid i Oslo er i utgangspunktet kl 11,så vi tåler 1 time eller 2 med forsinkelser. Oppmøte tid ved avreise vil vi ikke gjøre noe med.
Nettsideansvarlig

1908

Quote from: Nixon on April 17, 2009, 19:41:15 PM
Quote from: 1908 on April 17, 2009, 18:52:12 PMRV7 over hardangervidden kan vi glemme.. Siste ferge over Hardangerfjorden går 02.20.... 20 min etter bussen skal gå...


Ser ikke noe problem med denne ruten. Det vil ta sin tid å komme seg til Bruravik med vanlig Bataljonsbuss-fart. Så ventetiden her på neste ferge 05.10 vil ikke være så lang, maks en time. Noe som, sett i lys av omstendighetene, kanskje er det beste alternativet.


Da må du nokk skjekke rutene en gang til Nixon.. 05.10 er mandag-fredag.. Første ferge søndag morgen går ikke før 07.10.. Vente så lenge på en ferge tror jeg neppe blir tatt godt imot..

Spelaren

Gå av.

Innlandsmax

Quote from: osoerli on April 17, 2009, 19:23:34 PM

Då må laget bli slik:

                       Opdal
Sævarsson   Karadas    Sigurdsson    Holmvik
Solli                  Fakiri (Jaiteh)                Gylfi
                        Huseklepp
                 Hansen        Nielsen

Mnjaaaa. Liker en hel del ved denne, men ikke alt. To raske og en kjempe foran høres bra ut. Karadas har jeg ikke veldig tillit til for tiden, og ser ikke helt hva galt Bjarnason har gjort. Karadas kan være supersub, og komme inn overtent og vill og gal det siste kvarteret. Gylfi på kant? Tja. Men hva skal man gjøre? Greit med en del harde karer mot VIF, greit nok sånn sett.

krøvel vellevold

April 17, 2009, 22:13:59 PM #89 Last Edit: April 17, 2009, 22:15:35 PM by krøvel vellevold
Quote from: Spelaren on April 17, 2009, 21:08:16 PM


Mens vpn.no fortsetter å være like poengløse når de skal "harselere" med Brann, Bergen og bergensere. Det går i at byen brenner ned - som om det ikke har brent en del i Oslo også det siste halvåret (les Urtegata), at vi skarrer, at Brann-publikum er et pøbelpublikum (ja for Klanen er jo kjent for å være mors beste barn), osv. Det samme gamle, med andre ord.

For øvrig er det jo morsomt at både store deler av Vestlandet og vel hele Sørlandet skarrer. Men det er KUN bergensere som blir assosiert med skarring... Så viktige er vi bergensere altså!
Legg ned hele klubben!

kabelmann

Og fransk er jo kjent som et sensuelt språk de luxe. Ikke rart sånn som de skarrer.

Det er bare å avskaffe rrrrrulle-rrrrren så fort som mulig. Det de har å vise til der borte er intet annet enn en kjønnsløs møkkadialekt.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nixon

Quote from: 1908 on April 17, 2009, 20:33:07 PM
Quote from: Nixon on April 17, 2009, 19:41:15 PM
Quote from: 1908 on April 17, 2009, 18:52:12 PMRV7 over hardangervidden kan vi glemme.. Siste ferge over Hardangerfjorden går 02.20.... 20 min etter bussen skal gå...


Ser ikke noe problem med denne ruten. Det vil ta sin tid å komme seg til Bruravik med vanlig Bataljonsbuss-fart. Så ventetiden her på neste ferge 05.10 vil ikke være så lang, maks en time. Noe som, sett i lys av omstendighetene, kanskje er det beste alternativet.


Da må du nokk skjekke rutene en gang til Nixon.. 05.10 er mandag-fredag.. Første ferge søndag morgen går ikke før 07.10.. Vente så lenge på en ferge tror jeg neppe blir tatt godt imot..


Da blir det nok litt annerledes. Men jeg vil jo tro at man setter opp ekstraferger og i alle fall kjører vanlig midtukerute når eneste fergefrie vest-øst-forbindelsen er stengt.

Men det er uansett ikke noe jeg er bekymret over siden jeg ikke skal ta den bussen!:) Og dere andre rekker jo kampen. Det tar bare litt lengre tid...;)
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: kabelmann on April 17, 2009, 22:27:19 PM
Og fransk er jo kjent som et sensuelt språk de luxe. Ikke rart sånn som de skarrer.

Det er bare å avskaffe rrrrrulle-rrrrren så fort som mulig. Det de har å vise til der borte er intet annet enn en kjønnsløs møkkadialekt.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on April 17, 2009, 22:43:59 PM


Så din erfaring med østlendinger er folk som sier: Skarru værra med å se litt pono?
Rød makt på Hansa

kabelmann

Quote from: krøvel vellevold on April 17, 2009, 22:43:59 PM
Såså... det er mange østlendinger som holder med Brann.

Ok ok, disse er selvsagt tilgitt. Men som det ble sagt i en eller annen bergensk hiphoplåt i sin tid:
"Så til alle de det gjelder, dokkar kan ete drit". Herlig harry.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

kabelmann

Quote from: krøvel vellevold on April 17, 2009, 23:05:39 PM

Såså... det er mange østlendinger som holder med Brann ;)

Det fiffige er at når de endelig klarer å uttale r-en i et ord, så får de jaggu meg en talefeil et annet sted i ordet. "Bronse" for eksempel. Hva blir det? Joda, "Bronsje", selvfølgelig.
Dessverre har jeg fullstendig jernteppe her nå, for det finnes flere av de der.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Yes!wehavenobananas

April 17, 2009, 23:39:37 PM #97 Last Edit: April 17, 2009, 23:41:13 PM by Yes!wehavenobananas
Det er vel bare i visse områder i Norge og i India så vidt jeg vet man finner folk som "ruller" på r'en. Det er faktisk et realtivt sjeldent språkfenomen på verdensbasis.

Enda et lite sidesprang her: Siddiser skarrer vel også en god del på r'en?

krøvel vellevold

Quote from: Yes!wehavenobananas on April 17, 2009, 23:39:37 PM
Det er vel bare i visse områder i Norge og i India så vidt jeg vet man finner folk som "ruller" på r'en. Det er faktisk et realtivt sjeldent språkfenomen på verdensbasis.

Enda et lite sidesprang her: Siddiser skarrer vel også en god del på r'en?


Sier ikke inderne "L" i stedet for "R"? Eller er det bare kineserne? Og jo; siddisene skarrer. Bergensere skarrer, en del striler skarrer, sunnhordlendinger og hardinger skarrer, florøværinger skarrer vel, rogalendinger skarrer, sørlendinger skarrer, og jaggu meg skarrer en del østlendinger også. Arne Næss senior for eksempel. Men det er kun bergensere som forbindes med skarringen. Vi er skarringens representanter utad.
Legg ned hele klubben!

kabelmann

Quote from: Yes!wehavenobananas on April 17, 2009, 23:39:37 PM
Det er vel bare i visse områder i Norge og i India så vidt jeg vet man finner folk som "ruller" på r'en. Det er faktisk et realtivt sjeldent språkfenomen på verdensbasis.

Enda et lite sidesprang her: Siddiser skarrer vel også en god del på r'en?

Nja, hva med engelsk og spansk? Begge språk er vel en del nærmere rulle-r enn skarre-r (finnes det noe i mellom?).
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Go Up