• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Etter kampen: Brann - Tromsø (26.10)

Started by Ricky, October 26, 2008, 21:00:56 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Ricky

1-1, og vi har endelig passert den magiske grensen på 30 poeng. Vi passerte også VIF på målforskjell, og avanserte til åttende..
Ellers hjalp vi Tromsø i bronsekampen, hvilket kan bety at RBK blir stående uten medalje for andre år på rad (har vel ikke skjedd på 100 år) eller for den saks skyld e-cupdeltakelse neste år. Fattigmannstrøst, men sånn blir det når man må grave dypt for å finne lyspunkter.
Vi må tilbake til den gode, gamle 12-lagsserien for å finne en sesong hvor vi har vunnet færre kamper enn i år. Men slår vi VIF, så tangerer vi i alle fall de 8 seirene vi klarte i 2002-sesongen.

Heia Mjelde og lykke til Robbie!

Tobey

"Snart vet hele Europa kem vi é" Rennes 07.

smaalanda

KMO!!!

Herr Smed

Alle må gå.

PelleB

08 sesongen har vært TRAGISK! Kampen i dag summerte i så måte dette opp på en utmerket måte. Stemning... Hmmm det vi er kjent for kan vi ikke lenger ta kreditt for! Vi har en masse publikumere på kamp ja, men de er stille som i en kirke. Vi får bare innse at dette fikser de bedre i Lillestrøm, Fredrikstad, Bærum og Oslo..
«Verdensmesterskapet er en ordentlig internasjonal begivenhet».
"Gazza"  priceless :)

thesevs

"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

thesevs

Monsamjeldens takketale, Winters takketale, buing på RBH og Revheim....

http://www.youtube.com/watch?v=oD7AJsETNu0
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

krøvel vellevold

October 27, 2008, 00:02:30 AM #7 Last Edit: October 27, 2008, 00:06:35 AM by krøvel vellevold
Quote from: PelleB on October 26, 2008, 22:46:12 PM
08 sesongen har vært TRAGISK! Kampen i dag summerte i så måte dette opp på en utmerket måte. Stemning... Hmmm det vi er kjent for kan vi ikke lenger ta kreditt for! Vi har en masse publikumere på kamp ja, men de er stille som i en kirke. Vi får bare innse at dette fikser de bedre i Lillestrøm, Fredrikstad, Bærum og Oslo..


Brann-publikummet har i 2008 fremstått som et oppskrytt og patetisk møkkapublikum!

Og at bare 11000 gadd å stille opp på CL-kvalik mot Marseille, skulle vel si det meste. I serien er det jo bare såvidt vi slår Viking på antall. Så hverken i antall eller i stemning er vi gode.

Men at det skal være så mye bedre stemning de stedene du nevner, er jeg ikke nødvendigvis enig i. Og å komme trekkende med Stabæk, blir for dumt!
Legg ned hele klubben!

Markmus

hehe, Stabæk faktisk... at hyllesten av Winters og Mjelde ble mer stemningsfull enn gullfeiringen til Stabæk skulle vel si sitt.
Ka du ve?

Xminator

Om ikke annet bør kampen være en fortsatt vekker for de som sitter på pengesekken. Dette kommer til å gå rett til helvete om de fortsetter å knuge kroner før neste sesong.


krøvel vellevold

Det vittige er jo at den sangen som runget mest i går, var jo faktisk "Gullet ska hem" når avskjedsseansen med Mjelde og Robbie var på vei mot slutten. Fikk nesten tårer i øyekroken over det trøkket som var på den sangen. Det var lenge siden vi sang den sist. Men den var liksom selve "2007-sangen", og det passet å hylle Mjelde for 2007-gullet med den sangen. Og for den saks skyld å hinte til at gullet ska hem i 2009. Det skjer neppe, men vi kan nå i hvert fall synge den i starten av neste sesong når håpet ennå er der... Den sangen er uansett utrolig viktig for stemningen på Stadion. Dessverre er det nok sjelden vi kan synge den i en hel sesong.
Legg ned hele klubben!

thesevs

Som mange andre før meg har poengtert - sanggruppen må tilbake! Og en bør snarest hente inn Vidar Lønn-Arnesen som (da) capo...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

nummer9

Hva er reglene for dette skobyttet som TIL-spilleren gjorde rett for han ga assist på målet til TIL? Irriterte meg over dette under kampen, og lurte på om det er det samme som ved medisinsk tilsyn. Noen som vet?

Nixon

Quote from: thesevs on October 27, 2008, 13:26:13 PM
Som mange andre før meg har poengtert - sanggruppen må tilbake!


Bataljonen har vel på mange måter vært like dårlig til å forvalte gullet stemningsmessig som det Brann har gjort sportslig...
Rød makt på Hansa

The Boss

Quote from: nummer9 on October 27, 2008, 14:57:42 PM
Hva er reglene for dette skobyttet som TIL-spilleren gjorde rett for han ga assist på målet til TIL? Irriterte meg over dette under kampen, og lurte på om det er det samme som ved medisinsk tilsyn. Noen som vet?


Slik eg har skjønt det skal ikke dette være noe problem, og tromsø spilleren gjorde ikke noe 'ulovlig' i går..

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on October 27, 2008, 13:03:35 PM
Det vittige er jo at den sangen som runget mest i går, var jo faktisk "Gullet ska hem" når avskjedsseansen med Mjelde og Robbie var på vei mot slutten. Fikk nesten tårer i øyekroken over det trøkket som var på den sangen. Det var lenge siden vi sang den sist. Men den var liksom selve "2007-sangen", og det passet å hylle Mjelde for 2007-gullet med den sangen. Og for den saks skyld å hinte til at gullet ska hem i 2009. Det skjer neppe, men vi kan nå i hvert fall synge den i starten av neste sesong når håpet ennå er der... Den sangen er uansett utrolig viktig for stemningen på Stadion. Dessverre er det nok sjelden vi kan synge den i en hel sesong.


Ja, det var virkelig et verdig farvel.
Mr. Gull ble hyllet med gullsangen. Nydelig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

13.Malin

Innrømmer jeg selv gråt en del på kampen. Først når Robbie og Mons Ivar hadde sine takketaler,
og etterpå da vi ventet på de i garasjen.
Robbie fikk en rose, og jeg hadde kjøpt en bukett til Mons Ivar. Dette ble de glade for begge to, og da var det verdt slitet med å lete etter blomster i Bergen på en søndag :)  Fikk og klem av Mons Ivar, det var litt stas :)
Det morsomme var at Mons Ivar smilte og lo og var i kjempehumør,menst vi som ventet på han i garasjen stod og grein.. Robbie var vel egentlig også i ganske så godt humør, han trøstet oss og sa at alt var greit, det var ok :) 



krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

vebo

Faen! Dette er en mannesport! Slutt med sutringen!! Det er for faen ikke Backstreet Boys som legger opp!
Tiocfaidh ár lá

McManaman

Quote from: vebo on October 28, 2008, 13:45:37 PM
Faen! Dette er en mannesport! Slutt med sutringen!! Det er for faen ikke Backstreet Boys som legger opp!


Mannesport og mannesport...
Rugby, DET er mannesport det, fotball det er en sport for overbetalte pappagutter, men nok om det.

vebo

Tiocfaidh ár lá

13.Malin

Quote from: vebo on October 28, 2008, 13:45:37 PM
Faen! Dette er en mannesport! Slutt med sutringen!! Det er for faen ikke Backstreet Boys som legger opp!


Tror kanskje denne var ment til meg :P
Syns litt "sutring" er lov. Det er trist at de ikke skal være der lenger! Og jeg så menn gråte på stadion, så det er jammen ikke bare oss jenter som er sånn.


(Og om backstreet boys hadde lagt opp kunne jeg ikke brydd meg mindre :) )

McManaman

October 28, 2008, 15:52:31 PM #23 Last Edit: October 28, 2008, 15:54:58 PM by McManaman
Quote from: vebo on October 28, 2008, 14:55:27 PM
Så finn deg et rugbyforum :P


Hehe, har nok liten interesse av rugby, så jeg står over akkurat det.

Men det må være lov å bli litt rørt eller lei seg når to store brannprofiler trekker seg tilbake etter "lang og tro tjeneste" som det stod på banneret til bataljonen, uten at enkelte skal komme og heve seg over andre og be dem slutte å sutre. Det falt nok noen tårer ned på trønderbartene da gamlefar Eggen trakk seg for RBK, og da andre legender som Bop Paisley og Brian Clough trakk gav seg i sin tid trillet tårene da også, uten at jeg skal prøve å sammenligne Mjelde så altfor mye med disse. Men når man ber folk om å slutte å sutre når Branns mest suksessrike trener på aldri så mange tiår gir seg, så opptrer man ganske respektløs etter min mening.

Yngve

Quote from: McManaman on October 28, 2008, 14:43:08 PM
Quote from: vebo on October 28, 2008, 13:45:37 PM
Faen! Dette er en mannesport! Slutt med sutringen!! Det er for faen ikke Backstreet Boys som legger opp!


Mannesport og mannesport...
Rugby, DET er mannesport det, fotball det er en sport for overbetalte pappagutter, men nok om det.



Ein idrett der du ikkje har lov til å hiva ballen framover er ikkje nokon mannesport. Det er vel i utgangspunkltet hands. Snakkar me mannesport snakkar me Aussie rules.

McManaman

Quote from: Yngve on October 28, 2008, 16:56:38 PM
Quote from: McManaman on October 28, 2008, 14:43:08 PM
Quote from: vebo on October 28, 2008, 13:45:37 PM
Faen! Dette er en mannesport! Slutt med sutringen!! Det er for faen ikke Backstreet Boys som legger opp!


Mannesport og mannesport...
Rugby, DET er mannesport det, fotball det er en sport for overbetalte pappagutter, men nok om det.



Ein idrett der du ikkje har lov til å hiva ballen framover er ikkje nokon mannesport. Det er vel i utgangspunkltet hands. Snakkar me mannesport snakkar me Aussie rules.


Det at man ikke har lov til å kaste ballen framover har ingen innvirkning på at man er nødt til å tåle en saftig dose juling som ville gitt en "mann" som Huseklepp mareritt i flere måneder i etterkant, så jeg velger fremdeles å kalle rugby for en mannesport. Men NOK om det  :P


Spelaren

No må dokkar vere greie med ho, Brannbloggen hennes er jo eit friskt og feminimt alternativ til den andre bloggen, samt Doddos raljeringer på bt.no. Baller kan de ha på banen.  ;D

Gå av.

Markmus

Quote from: Northside on October 28, 2008, 21:04:39 PM
"Se Mons Ivar" synges:

http://www.youtube.com/watch?v=bbVBczdVFSM

Synes det var fantastisk trøkk på "Se Mons Ivar" etter kamp slutt. Helt fantastisk!
Ka du ve?

13.Malin

Quote from: Spelaren on October 29, 2008, 01:20:22 AM
No må dokkar vere greie med ho, Brannbloggen hennes er jo eit friskt og feminimt alternativ til den andre bloggen, samt Doddos raljeringer på bt.no. Baller kan de ha på banen.  ;D




Hvilken blogg er det snakk om nå  ? :)

Spelaren

Quote from: 13.Malin on October 29, 2008, 08:28:34 AM
Quote from: Spelaren on October 29, 2008, 01:20:22 AM
No må dokkar vere greie med ho, Brannbloggen hennes er jo eit friskt og feminimt alternativ til den andre bloggen, samt Doddos raljeringer på bt.no. Baller kan de ha på banen.  ;D




Hvilken blogg er det snakk om nå  ? :)



Seriøst? Den du linker til under avataren din...
Gå av.

13.Malin

Quote from: Spelaren on October 29, 2008, 14:27:47 PM
Quote from: 13.Malin on October 29, 2008, 08:28:34 AM
Quote from: Spelaren on October 29, 2008, 01:20:22 AM
No må dokkar vere greie med ho, Brannbloggen hennes er jo eit friskt og feminimt alternativ til den andre bloggen, samt Doddos raljeringer på bt.no. Baller kan de ha på banen.  ;D




Hvilken blogg er det snakk om nå  ? :)



Seriøst? Den du linker til under avataren din...


Ah :) Jeg vet ikke hvor mange som har blogg her inne jeg vettu :)

Tobey

Quote from: 13.Malin on October 29, 2008, 17:58:34 PM
Quote from: Spelaren on October 29, 2008, 14:27:47 PM
Quote from: 13.Malin on October 29, 2008, 08:28:34 AM

Hvilken blogg er det snakk om nå  ? :)



Seriøst? Den du linker til under avataren din...


Ah :) Jeg vet ikke hvor mange som har blogg her inne jeg vettu :)


Anbefaler alle å gå inn på bloggen hun linker til i avataren, hehehe!
"Snart vet hele Europa kem vi é" Rennes 07.

McManaman

Quote from: Tobey on October 29, 2008, 21:12:23 PM
Quote from: 13.Malin on October 29, 2008, 17:58:34 PM
Quote from: Spelaren on October 29, 2008, 14:27:47 PM
Quote from: 13.Malin on October 29, 2008, 08:28:34 AM

Hvilken blogg er det snakk om nå  ? :)



Seriøst? Den du linker til under avataren din...


Ah :) Jeg vet ikke hvor mange som har blogg her inne jeg vettu :)


Anbefaler alle å gå inn på bloggen hun linker til i avataren, hehehe!


Ja, det er en bra blogg, så jeg støtter opp under den :)

SKBMiller

Virker som en bra blogg ja, takk for tipset =)

13.Malin


Stian

Hva i alle dager har dette med Brann-Tromsø og gjøre? Hold dere til tema.

McManaman

Quote from: Stian on November 01, 2008, 13:52:28 PM
Hva i alle dager har dette med Brann-Tromsø og gjøre? Hold dere til tema.


Godt du kom og fikk stoppet dette midt mens det pågikk på sitt verste!

Somewhat back to topic: Olafur må være den sikreste straffeskyteren Brann har hatt gjennom tidene! Straffen mot TIL var nok en iskald oppvisning i hvordan straffer skal skytes. Den mannen klarer jo ikke å bomme, straffene hans er en fryd å se på.

kapteinen

Z

Go Up