• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

"Doffen" til Brann ?

Started by Gulløl, November 05, 2007, 21:05:44 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Ser at "Doffen" har fått 2 tilbud fra eliteserieklubber. Det ene tilbudet er nok fra Brann tror jeg. Det var nok ikke tilfeldig at Brann satte press på Martin Andresen i forrige uke for å få en endelig avklaring. Når Brun Hansen fikk vite hvilke vei det gikk i forrige uke, har han nok jobbet intensivt rundt et "Doffen case" der tilbudet trolig er blitt sendt like i etterkant at det var avklart at Start rykket ned.

Brann trenger en midtbanedirigent i landslagsklasse med stor løpskapasitet(som Martin manglet). Doffen er nok mannen som Mjelde og Brun Hansen har siktet seg ut.

Selv om Brann har tre sentrale midtbane spillere som holder høyt nivå trenger de en til slik at de har dobbel dekning, spesielt med hensyn til at Erik Bakke er mye skadeutsatt.

Enig ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

monzilla

Spørsmålet er om han er typen vi trenger, om vi i det heletatt trenger en ny spiller på sentral midtbane.

Christoball

hehe, skal vi se hvor lenge vi klarer å holder liv i denne tråden før vi får beskjed om å ta det i "overganger"?
ellers er eg mye enig med deg, spennende spiller, men ikke en Andresen-erstatter... har vel aldri vært kjent for så mange positive assist, men heller arbeidshesten som gjør grov jobben... kunne vært spennende sammen med hassan kanskje... men det er ikke spilleren med det store overblikket(!)...

Lurkin

Neeeeeeeeeeei.

Vi trenger KLASSESPILLERE. Strømstad er bedre enn Doffen, og de to presterte å rykke ned fra Tippeligaen. Vi hadde Scharner, han gikk til Wigan og spiller bra der. Doffen gikk til Wigan og ble sendt i retur. Doffen holder et bra nivå, men han løfter ikke laget. Gi meg et annet alternativ.
Berømte Brann fra Bergen


Ferguson

Lillestrøm å Brann e i førersete om han ifølge TV2Sporten. LSK stikker vel av med han.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Gulløl

"Doffen" er en Helge Haugen med teknikk, om han finner tilbake til taktene fra 2 - 3 år tilbake.

Med stor fare for at skadeutsatte Bakke er ute mye neste sesong har Brann kun Jaiteh og Fakiri igjen på sentral midtbane.

Det at Solli kan brukes sentralt er ikke noe god løsning, han fungerer mye bedre på høgre kant og må satses på der. Det viste tydelig kampen mot Tromsø.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

steinbygger

Vil ikke ha Doffen, har alltid ment at han har vært oppskrytt (men det mente jeg om Solli også) Vil anta at LSK med Nordli og Marius Johnsen vil være førstevalget til Doffen.

Baunebob

Stiller meg ikke negativ, men ikke drastisk positiv heller.
Kommer vel til å koste sitt, og vet ikke om det er snakk om en spiller som kan være sterkt delaktig til en evt. ny gullsesong.

RC

Han gråter jo hele tiden..

Heller Somen Tchoy(?) bra stabæk. Men tviler.

Baunebob

Utifra Tv2 sporten nå, virker Hæstad bra intr. i Lsk. Gjør meg ingenting om de svir av 10 mill for han.

De meldte også at Strømstad ville helst utenlands.

HansaInferno

Quote from: "RC"Han gråter jo hele tiden..

Heller Somen Tchoy(?) bra stabæk. Men tviler.


Ja, grinegutten er ikke for oss. Gi oss en mann i det minste.
Breiflabben, baby!

Northside

Selv mener jeg at Doffen er et litt oppskrytt navn som deretter gir en sinnsykt pris. Litt lik Braaten. Aldri likt den fyren og mente hele tiden han var oppskrytt. Vi ser jo hvordan det går med han for tiden...

dudo

Hæstad har kvaliteter vi mangler på midtbanen pr i dag, og er en av landets beste på sitt område. Synes heller ikke han fremstår som usympatisk eller grinete, men jeg har ikke akkurat hatt fokuset rettet mot han i veldig stor grad... Ulempen er at han er en litt endimensjonal spiller, men som mange sier er han er litt bedre utgave av Haugen. Den samme karakteristikken ble jo også av mange gitt til Gashi...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Doffen85

Leste noe om Vålerenga og Lillestrøm et sted før idag, men kan ikke helt se hva Enga skal med han nå...

fortune

Et lite spørsmål her.. Er det noen av våre sentrale spillere som kan gå rett inn i Martins rolle som playmaker OG anker, ala Alonso og Pirlo? Hæstad fikser iallefall ikke det...
First is first, second is nothing

xTaTic

Quote from: "fortune"Et lite spørsmål her.. Er det noen av våre sentrale spillere som kan gå rett inn i Martins rolle som playmaker OG anker, ala Alonso og Pirlo? Hæstad fikser iallefall ikke det...

Det må vel helst være Bakke som passer best inn der.

enavgutta


vebo

Quote from: "enavgutta"


Bare jeg som ser ironien her:P
Tiocfaidh ár lá

Janki

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3106661.ece

Rykter.... Så ta det med ro... Brann nekter for Hæstad kontakt.

Belfort

Quote from: "Janki"http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3106661.ece

Rykter.... Så ta det med ro... Brann nekter for Hæstad kontakt.


Betryggende.

tormi

Jeg foretrekker spillere som kan oppnå noe i hodedueller. Det er vi alltid i manko på! Med andre ord : Doffen is out!
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Asbjørn

...det jeg spør meg om da, er : Hvem i huleste skal Brann hellergå for???
Muulig å hente (Tchoi er ikke... Grindheim neppe mer attraktiv enn Hæ...)
Strand skal inn for Winter, selv om han spilte saentr midtbane lørdag...

Syns ikke det rimer at Brann ikke er på banen mht Hæ. Cloud talk kanskje???

Han er jo ypperlig som stabilisator slik at Hassan evt Bakke kan go forward...

dudo

Grindheim er mer attraktiv en Hæstad i mine øyne, men tviler på at VIF slipper han til oss.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Asbjørn

Quote from: "dudo"Grindheim er mer attraktiv en Hæstad i mine øyne, men tviler på at VIF slipper han til oss.


Ne topp  :?

fortune

Hæstad har da aldri vært noe anker eller stabilisator.. Forcen hans er jo aggressivitet og kondisjon, evnen til å løpe fra boks til boks og å krige, dvs det omvendte av å stabilisere midtbanen. Han ville passe perfekt foran en stabilisator, problemet er vel da at man er avhengig av at ankeret også styrer spillet, for det kan ikke Doffen. Ser ikke at Hæstad passer inn hos oss i det hele tatt, samtidig ser jeg ikke mange andre spillere i Norge som kan gjøre det heller..
First is first, second is nothing

Janki

Quote from: "dudo"Grindheim er mer attraktiv en Hæstad i mine øyne, men tviler på at VIF slipper han til oss.


Nå er VIF og Lillestrøm de klubbene som har meldt sin interesse for Hæstad... Blir trangt på den sentrale midtbanen der... Så noen må sikkert "ut"?? eller?

dudo

Det må da ikke flere ut der enn inn hos oss... ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

fortune

Ser ikke helt hvor LSK skal plassere Doffen. Både Brenne og Riise er jo indreløpere i landslagsklasse...
First is first, second is nothing

Janki

Quote from: "dudo"Det må da ikke flere ut der enn inn hos oss... ;-)
Sant nok... men med tanke på at Andresen, Grindheim Og Hæstad er landslagspillere er det egentlig lite gunstig, for dem at allle 3 blir værende der... eller;)

Asbjørn

Quote from: "fortune"Hæstad har da aldri vært noe anker eller stabilisator.. Forcen hans er jo aggressivitet og kondisjon, evnen til å løpe fra boks til boks og å krige, dvs det omvendte av å stabilisere midtbanen. Han ville passe perfekt foran en stabilisator, problemet er vel da at man er avhengig av at ankeret også styrer spillet, for det kan ikke Doffen. Ser ikke at Hæstad passer inn hos oss i det hele tatt, samtidig ser jeg ikke mange andre spillere i Norge som kan gjøre det heller..

Kjøper egentlig den...
Men Grind har i det store & hele samma rollen... bedre offensivt, true.

Så nei, jeg vender tilbake, hvem i huleste skal  Brann gå for i en tilnærmet "Andresen-roille" - som er kjøpbar...???

Utenlandske preferanser, möjligt...

fortune

Så treg og statisk som Hassan har vært i høst kunne vel den rolle passe ham:) Han har helt klart evnen til å styre spillet og å tre ballen i bakrom til Helstad. (når man treffer bjørnsson med bakromspasninger treffer man hvem som helst). Bakke er jo også et alternativ, men jeg liker ikke å bygge laget rundt en som er så mye skadet. Jaiteh har ikke vist seg som en  playmaker de kampene jeg har sett ham i.
First is first, second is nothing

HeiaBrann!

Hva med Fredheim Holm? For min del, tror jeg Hæstad hadde blitt en fin tilvekst, men ingen spiller som kommer til å ha klippekort, men velkommen til Brann er han i mine øyne!

Snublefot

hæstad er jo på mange måter en bedre utgave av gashi.. og vi så jo alle hvordan gashi typen fotballspillere lykkes i brann med fotballen vi spiller..

Asbjørn

Quote from: "fortune"Så treg og statisk som Hassan har vært i høst kunne vel den rolle passe ham:) Han har helt klart evnen til å styre spillet og å tre ballen i bakrom til Helstad. (når man treffer bjørnsson med bakromspasninger treffer man hvem som helst). Bakke er jo også et alternativ, men jeg liker ikke å bygge laget rundt en som er så mye skadet. Jaiteh har ikke vist seg som en  playmaker de kampene jeg har sett ham i.

Hassan er vel neppe god nok "defensivt" for & si det sånn (men statisk i høst, yupp... :( )
Jaiteh er ingen playmaker pr dato, og kan nok bli en defensiv hero med stunder, men ikke i løpet av vinteren...
Bakke er ikke'no & satse på som støttespiller, nope (som du sier, en støttespiller må være på banen, ikke på treatment'en)
Og Jan Gunna' bør få være i fred ute på kanten, Huse' eller ikke Huse...

Så nei, min deal er altså egentlig at "bia Hæ" kan få ligge defensivt & frese...
...men kjøper den at Brann tydeligvis ikke syns om tanken...

Stoffi

Slike rykter pleier ofte å være sanne, selv om Brann avkrefter.

Andresen ryktene er et eksempel, alt av rykter viser seg å stemme.

Hæstad føler jeg er litt oppskrytt, men han kan være en bra mann for Brann. Men han blir nok 3. eller 4. valg.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Nightfox

Jeg noterer meg selv for et hat-trick og sier dra til helvete doffen. Du er ikke god nok....

thesevs

Quote from: "Nightfox"Jeg noterer meg selv for et hat-trick og sier dra til helvete doffen. Du er ikke god nok....


Doffen, Huseklepp og Andresen får gjennomgå av deg i kveld... innestengt aggresjon?

Doffen: Vel, kanskje en god Eliteseriespiller, men ikke en spiller jeg tror passer i Brann

Huseklepp: Kan ikke si jeg hater gutten, vel og merke så lenge han signerer for Brann igjen. Drar han så føler jeg Brann har gitt ham så mange sjanser til å fortsette, slik at da har han valgt selv å forlate Brann til fordel for en annen klubb.

Andresen: Mange andre har sagt det før meg: han har oppfylt kontrakten med Brann. 20mill fra Hardball fordelt over nye 3 år fristet ikke - han ville ha nye utfordringer. Om dette blir VIF så lykke til... det kommer ikke til å bli lett å trene et slikt søppellag til noe som helst. Som Mini sa: det er ikke på elitenivå man begynner å øve seg som trener. Rekdal var jo spillende trener en gang mellom 2001 og 2003, og sistnevnte år var jo det nummeret før VIF røk ned (endte på kval. hvor de vant). Da han gikk over i ren trenerrolle ble det 2.plass i 2004 og gull i 2005. 2006 gikk det på ræv...

Hvem vet hvor god Andresen er som trener....
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Red Rabitt

ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

PhilLynott

Quote from: "Red Rabitt"Vi vil ha somen!


Men Stabæk vil ikke at vi skal ha Somen. De sier konsekvent nei til spilleroverganger til andre norske klubber.
Tror riktignok ikke vi hadde fått Somen uansett, neste klubb for ham blir nok  av et annet kaliber enn hva vi er vant med i Tippeligaen.
Men vi har jo Jaiteh, han spilte jo fletten av Somen på Stadion i juli!

Red Rabitt

Stabæk sier det, men finner sikkert fort nok ut at det ikke går, blir ikke særlig attraktive av den holdningen der. Må ha fri flyt av varer vet du:)
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

PhilLynott

Hehe, det er alltids håp;)

smaalanda

Det der om at Stabæk aldri selger til en norsk klubb skal du ta med en klype salt. Er det noen Bohninen kviner om hver jævla uke i sporten er jo hvor små ressurser di har i Stabæk og blalbalba. Tror pipen kunne fått en annen lyd hadde noen slengt et 10-15 mill bud på bordet.
KMO!!!

Xminator


vebo

Tiocfaidh ár lá

RC

Vi må ikke glemme at vi også har Nicolai Misje i bakhånd til neste sesong. Han får nå en god vinter på seg og jeg håper han er tilbake for fullt.
Ett stort talent!

Er ikke beskymrer over dekningen på den sentrale midtbanen.
Vi har tre der, Bakke, El Fakiri og Jaiteh.
Solli kan spille der om det trengs.
Misje kan det samme.
PVM kan trekkes inn.
Cato kan flyttes opp ved nød.

Men har vi en Hassan i dårlig form og en skadet Bakke... Ja, jeg blir da usikker på kvaliteten.

Rasten

synes brann skal hente inn en annen gammel kjenning jeg, Oluf, hent han hjem til Bergen fra england det er en spiller som kunne gitt Bakke den roen med ballen så han kan gjøre sine kunster, Seyi Olofinjana er mannen brann burde se etter i steden fom doffen som ikke hever brann men vil bli en middels spiller, det trenger ikke brann betale milioner for!

RC

Quote from: "Rasten"synes brann skal hente inn en annen gammel kjenning jeg, Oluf, hent han hjem til Bergen fra england det er en spiller som kunne gitt Bakke den roen med ballen så han kan gjøre sine kunster, Seyi Olofinjana er mannen brann burde se etter i steden fom doffen som ikke hever brann men vil bli en middels spiller, det trenger ikke brann betale milioner for!


"Ola" har vel nettopp forlenget sin avtale med Wolves. Kommer neppe!
Selv om det hadde vært en drøm...

Bruiser

Dokke skal ikkje ta det for gitt at Bakke blir ut neste år. Han var ganske klar på når han signerte at han ikkje kom tilbake til Norge for å bli, og det skal ikkje meir til enn nokre gode kamper i vårsesongen neste år før budet er der. Samtidig har han ei lang skadehistorie. Dessuten skal vi som seriemester ta til takke med spelerar som har bytta på å varme benken så lenge Andresen var her? Er ikkje det lurt å heile tida prøve å heve kvaliteten?

Erstattast ikkje Andresen i vinter med ein like god/betre speler med dei samme kvalitetane som kan styre midtbana i samme manér, er det ei falitterklæring om at Brann ikkje har skjønt korleis man bygger på suksess. Kva slags beskjed gir det når man går ut og seier at man ikkje har planer om å erstatte ein av klubbens desidert viktigaste spelerar?

Eg kjenner panikken brer seg i kroppen mtp at det her er ei svært sannsynleg midtbane neste år om klubben ikkje er på hugget i vinter:

PVM - Jaiteh - Solli - Guntveit
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Go Up