• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Strømsgodset - Brann

Started by Natan, July 25, 2007, 09:12:49 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brannmus

En ting jeg har merket meg, som er litt herlig er at Mjelde-må-gå-gjengen spesielt har en helt herlig argumentasjon for hvorfor Mjelde er så udugelig.

Mjelde må gå fordi han er så elendig taktikker at Brann slipper inn to unødvendige mål på slutten. Skandale. Bevis for hans inkompetanse.

De fire målene Brann scorer før det da? Nei, det kommer etter gode prestasjoner fra spillerne, og tabber fra motstanderen. Det har selvfølgelig ingenting med Mjeldes taktiske evner, disposisjoner og forberedelser inn mot kampen.

Nå trenger ikke dette bli den fjerde eller femte aktive Mjelde må gå (ASAP) tråden som eksisterer, men må nesten nevnes når folk virker direkte skuffet over Brann seire, og mangelen på amunisjon de da får til kjeppsaken sin..

sydnes76

Quote from: "Nesten"
Quote from: "Tom C"
Quote from: "Nesten"Det Brann må fokusere på er NESTE kamp, intet annet. Alle tilløp til "uansvarlig opptreden" må stoppes, Friele og andre tullinger som skal forberede noe bør få beskjed om å holde kjeft og huske hva som skjedde høasten 2006. Husk hva som skjedde ifjor vil være en effektiv replikk til alle såkalt Brannfans som ødelegger med "irresposible behavior".
kanpen mot publaget fra Wales, en gjeng ølmager med fulltidsjobb bør ikke fokuseres på men tas som skyggetrening. En treningskveld. Egentlig håper jeg Brann taper 1-2 med et B-lag mot waliserne. Og at ingen skades selvsagt. 0-7 og null skader er bedre enn 2-1 og strekk på Dahl


Piper du ennå?? Er det ikke bedre isåfall å heller si "Unnskyld" for alt pisset du har liret av deg i denne tråden om hvor elendig vi kom til å fremstå mot godset? Les gjennom tråden en gang til og se hvor mye drit du har kommet med, og vurder deretter om det er naturlig for noen som helst å ta deg alvorlig...

-
Brann har ikke vunnet serien siden 1963 NITTENSEKSTITRE !
Jeg tror jeg vet grunnen, det er innstillingen til bergensere flest og har lite med annet å gjøre. Samme årsak førte til flausen i fjor høst. Har ingenting med sportslige, formmessige eller lagmessige forhold å gjøre. Det var saker og ting som foregikk oppe i skallen på spillerne ifjor som førte til at de gav fra seg gullet. Og hvorfor foregikk det saker og ting oppe i hodet på spillerne. Uten tvil pga bergens påvirkning enten man peker på avisene, andre medier, folk flest, fansen , TV2 ! eller riksmediene som også hypet mye.


Fint! Da kan vi avskrive Mjeldes påståtte dårlige taktikk, elendige vurderingsevne, hans mangler som motivator osv. Du har jo funnet grunnen...Ting må henge sammen når man skriver mange innlegg, ellers mister man troverdigheten.

Stoffi

Quote from: "Brannmus"En ting jeg har merket meg, som er litt herlig er at Mjelde-må-gå-gjengen spesielt har en helt herlig argumentasjon for hvorfor Mjelde er så udugelig.

Mjelde må gå fordi han er så elendig taktikker at Brann slipper inn to unødvendige mål på slutten. Skandale. Bevis for hans inkompetanse.

De fire målene Brann scorer før det da? Nei, det kommer etter gode prestasjoner fra spillerne, og tabber fra motstanderen. Det har selvfølgelig ingenting med Mjeldes taktiske evner, disposisjoner og forberedelser inn mot kampen.

Nå trenger ikke dette bli den fjerde eller femte aktive Mjelde må gå (ASAP) tråden som eksisterer, men må nesten nevnes når folk virker direkte skuffet over Brann seire, og mangelen på amunisjon de da får til kjeppsaken sin..




Du er like tulling som de som skriker om at "mjelde-hatere" bør bruke enkelttap som argument for at han er en dårlig trener. Forventer ikke at du skal være hjernekirurg, men enkeltkamper er enkeltkamper, man må se det store bildet.

Du skriver at denne tråden ikke skal bli en Mjelde-tråd, men du åpner jo ballet og gjør nettopp det du sier andre ikke skal gjøre. Tragisk.



Denne kampen var ihvertfall et løft. Jeg så ikke kampen, men fulgte den på nettet og så fotballxtra. Virker som om Andresen spilte en god kamp, stemmer det?
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

sydnes76

Jepp Andresen var god, Tijan likeså. Helt klart et løft med tanke på innsats og presisjon/plan i spillet.

Tom C

Synes hele laget var bra i dag, og da mener jeg spillere ledere og saft-flaske-fyllere...

Nei, alvorlig så spilte  Brann meget bra med høy agressivitet og pasningssikkerhet gjennom det meste av kampen... Utfordringen blir, for å bruke et typisk RBK-sitat, å "gjenskape prestasjoner"...
Aldri mer Obos....

Nixon

Herlig seier! 4-0 hadde sett bedre ut i årboken, men betyr ingenting. Og når resten av resultatene også gikk vår vei denne helgen er det bare deilig å være Brannsupporter!
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: "vebo"Hvor mange var vi i dag? 1000?


Tror vi var flere. Det skal være plass til 1600 i den svingen, og det ble sagt at det var utsolgt 20 minutter før kampstart mens det forsatt stod mange Brannsupportere i kø. Det løste seg heldigvis, ellers hadde de vel stormet tribunen!:)
Rød makt på Hansa


Klaus_Brann

Quote from: "sydnes76"Jepp Andresen var god, Tijan likeså. Helt klart et løft med tanke på innsats og presisjon/plan i spillet.


Ja. Jeg lar meg imponere mer og mer av Jaiteh; han vant en del baller i dag, og jobbet godt..
Det samme gjelder Winters, han ser ut til å passe perfekt med Helstad, hvor han åpner opp for Helstad, og serverer han.
Bra oppmøte, litt tamt til å være så mange, men det kom seg etter hvert og mye humor på "tribunen"!hehe
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Det som var tett var på puben hvor de en stund spilte Brannsanger, så satt de på no popdrit..Snakket med flere av servitøsene og spurte hva de holdt på med..Og da svarte de med at "nei, nå har vi jo spilt fotballsanger i hele dag, så nå kunne det godt være en pause fra det"...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Rune felt F

Med unntakk av Viking-Start så gikk alle resultatene vår vei denne runden. Brann var gode i går, men det må også nevnes at vi kommer ikke til å møte særlig enklere motstand i resten av sesongen. Helstad hadde noen kanonsjanser i går han burde scoret på, og mot Vif neste helg så bør den presisjonen bli bedre skal vi ha håp om 3 poeng. Viking er begynt å se skummel ut, de virker sterke for tiden.

Northside

I følge Godset så var vi over 2000 Bergensere på bortefeltet. (400+ mer enn lovlig).
http://img263.imageshack.us/img263/636/p1011017tn5.jpg

At de tar 150kr for dette drite er utrolig, så nesten 16meteren....

Stemningen var elendig pga en haug med Norway cup pakk tok plassene i midten, dermed så stod syngene supportere alt for spredd. I tillegg egnet ikke "tribunen" seg for noe synging.

Det vi må gjøre neste gang noe slikt kan skje er å organisere. Få de syngene til å samles på et sted og skape trøkk.

Ellers så var det en flott bortekamp og en fin tur!

Nixon

Quote from: "NorthsideFCDH"I følge Godset så var vi over 2000 Bergensere på bortefeltet. (400+ mer enn lovlig).


Pluss var det noen hundre Brannsupportere på langsidene. Det viste seg da Brann skårte!:)
Rød makt på Hansa

vebo

Quote from: "Nixon"
Quote from: "vebo"Hvor mange var vi i dag? 1000?


Tror vi var flere. Det skal være plass til 1600 i den svingen, og det ble sagt at det var utsolgt 20 minutter før kampstart mens det forsatt stod mange Brannsupportere i kø. Det løste seg heldigvis, ellers hadde de vel stormet tribunen!:)


Ja, hadde selv reservert billett gjennom brann.no sitt nye reservasjonssystem (http://www.brann.no/index.php?mapping=245) siden jeg er på ferie østpå for sommeren, men når jeg kom frem fikk jeg beskjed om at Branns server var nede og at jeg bare måtte stille meg i kø. Var heldigvis tidlig ute. Og forresten "buss for tog" må brenne!
Tiocfaidh ár lá

steinbygger

Quote from: "NorthsideFCDH"
Stemningen var elendig pga en haug med Norway cup pakk tok plassene i midten, dermed så stod syngene supportere alt for spredd. I tillegg egnet ikke "tribunen" seg for noe synging.

Det vi må gjøre neste gang noe slikt kan skje er å organisere. Få de syngene til å samles på et sted og skape trøkk.



Det er bare å droppe den siste halvliteren og komme tidlig det, men for mange av de som reiser på tur er det desverre viktigere å bli mest mulig full (derav dårligere stemning borte enn hjemme) enn å støtte laget.

Brannmus

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Brannmus"En ting jeg har merket meg, som er litt herlig er at Mjelde-må-gå-gjengen spesielt har en helt herlig argumentasjon for hvorfor Mjelde er så udugelig.

Mjelde må gå fordi han er så elendig taktikker at Brann slipper inn to unødvendige mål på slutten. Skandale. Bevis for hans inkompetanse.

De fire målene Brann scorer før det da? Nei, det kommer etter gode prestasjoner fra spillerne, og tabber fra motstanderen. Det har selvfølgelig ingenting med Mjeldes taktiske evner, disposisjoner og forberedelser inn mot kampen.

Nå trenger ikke dette bli den fjerde eller femte aktive Mjelde må gå (ASAP) tråden som eksisterer, men må nesten nevnes når folk virker direkte skuffet over Brann seire, og mangelen på amunisjon de da får til kjeppsaken sin..


Du er like tulling som de som skriker om at "mjelde-hatere" bør bruke enkelttap som argument for at han er en dårlig trener. Forventer ikke at du skal være hjernekirurg, men enkeltkamper er enkeltkamper, man må se det store bildet.

*Snufs* Tulling? Nå såret du meg virkelig.. Hadde aldri trodd jeg skulle høre noe slikt fra deg..

Hvorfor må du ty til skjellsord hver gang noen er uenig med deg i noe Stoffi? Er ikke første gangen du slenger ut bemerkninger om at folk er idioter fordi de stiller spørsmål vedrørende noens engasjement rundt Mjelde-må-gå-saken. Om du ikke vil ha diskusjoner, så kan du starte din egen blogg og sutre i vei om alt som måtte plage deg, og ikke tenke på at noen tar det opp til debatt.

Og for å holde dette litt på sporet.. Enkeltkamper er enkeltkamper ja.. Men setter du nok av dem sammen, så ser du at Brann leder serien, klart, og har vunnet de aller fleste enkeltkampene sine.

Kampen mot Strømsgodset var en solid prestasjon av laget, og en solid prestasjon av Mjelde mener jeg. For andre seriekamp på rad leverer vi en nærmest feilfri innsats og vinner. Det er i hvert fall jeg fornøyd med..

Klaus_Brann

Quote from: "steinbygger"
Quote from: "NorthsideFCDH"
Stemningen var elendig pga en haug med Norway cup pakk tok plassene i midten, dermed så stod syngene supportere alt for spredd. I tillegg egnet ikke "tribunen" seg for noe synging.

Det vi må gjøre neste gang noe slikt kan skje er å organisere. Få de syngene til å samles på et sted og skape trøkk.



Det er bare å droppe den siste halvliteren og komme tidlig det, men for mange av de som reiser på tur er det desverre viktigere å bli mest mulig full (derav dårligere stemning borte enn hjemme) enn å støtte laget.


Vanligvis er jeg enig med deg, jeg liker å ta noen øl før kamp, men ser ikke akkurat poenget med å bli snydens.Men som Northside sier så var problemet at de syngende sto altfor spredt..Det må være den verste "tribunen" i hele Norge, det er tragisk at de får lov til å ha det slik. Man så jo ikke de tre målene i 2. med mindre man sto så og si fremst, pga. ekstremt lav helling..
Da vi kom inn var det ingen synging, og det var allerede masse folk der, så det burde gått fint for de å lage stemning, eller er det virkelig slik at de 200(?) på puben er de eneste blant de ca. 2000 som synger??Det tror jeg ikke..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Brannmus"En ting jeg har merket meg, som er litt herlig er at Mjelde-må-gå-gjengen spesielt har en helt herlig argumentasjon for hvorfor Mjelde er så udugelig.

Mjelde må gå fordi han er så elendig taktikker at Brann slipper inn to unødvendige mål på slutten. Skandale. Bevis for hans inkompetanse.

De fire målene Brann scorer før det da? Nei, det kommer etter gode prestasjoner fra spillerne, og tabber fra motstanderen. Det har selvfølgelig ingenting med Mjeldes taktiske evner, disposisjoner og forberedelser inn mot kampen.

Nå trenger ikke dette bli den fjerde eller femte aktive Mjelde må gå (ASAP) tråden som eksisterer, men må nesten nevnes når folk virker direkte skuffet over Brann seire, og mangelen på amunisjon de da får til kjeppsaken sin..




Du er like tulling som de som skriker om at "mjelde-hatere" bør bruke enkelttap som argument for at han er en dårlig trener. Forventer ikke at du skal være hjernekirurg, men enkeltkamper er enkeltkamper, man må se det store bildet.

Du skriver at denne tråden ikke skal bli en Mjelde-tråd, men du åpner jo ballet og gjør nettopp det du sier andre ikke skal gjøre. Tragisk.



Denne kampen var ihvertfall et løft. Jeg så ikke kampen, men fulgte den på nettet og så fotballxtra. Virker som om Andresen spilte en god kamp, stemmer det?


Finfin dobbeltmoral Stoffi. I den ene tråden etter den andre irettesetter du Xminator for å gå på mannen og ikke ballen, og ber mod stenge han ute, eller gi han advarsler...
Det blir litt bajsing når du gjør akkurat det samme her selv, kanskje ikke i like sterke ordlag, men dog.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

SKBMiller

de syngende må bare presse seg inn til midten. var greit med plass bak mplet der vi sto.. og kom litt før ja. men tribunen er et dårlig utgangspunkt uannsett

The Boss

Herregud for et forbanna latterlig annlegg! Godset - et lag fullstendig uten sjel.. Kem gidder å følge d laget? Måtte de rykke ned å samtidig bombe hele marinelyst..

The Boss

Gidder ikke lese 100 poster om noen allerede har nevnt det, men var det noen som fikk med seg hva Martin gjorde midt i 2 omgang? Når tabbe-johnsen får behandling for en skade går Martin bak målet til Håkon og stiller seg opp til godset fansen, som klikker gal.. Mange som løper ned mot gjerdet å skjeller martin huden full.. Martin står der 30 sek ca før han klapper å løper vekk.. Noen som fikk med seg dette??

Klaus_Brann

Oi?Det fikk jeg ikke med meg..Det var jo forsåvidt vanskelig å få meg seg noe særlig fra den idiotiske gressplenene..Rart det ikke har blitt nevnt i noen medier da..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

SKBMiller

lurer jeg også på. kan noensom er registrerte spørre på godset forumet?

Klaus_Brann

Det sto ikke noe om det der så vidt jeg kunne se, så da har det sikkert ikke vært noen big deal..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Jeg tror ikke han gjorde så mye. Et hat-objekt som Andresen trenger bare å drikke vann og stirre opp på supportertribunen for at de skal klikke.
Rød makt på Hansa

Chrisstah

var noen som fikk med seg ka som skjedde da halve tribunen reiste seg opp å jublet etter frisparket godset hadde i første omgang utenfor 16 meteren?

trodde de det var mål ? haha
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Baunebob

Quote from: "Chrisstah"var noen som fikk med seg ka som skjedde da halve tribunen reiste seg opp å jublet etter frisparket godset hadde i første omgang utenfor 16 meteren?

trodde de det var mål ? haha


Merket dette jeg og. På tv kunne man høre en voldsom jubling etter frisparket.

Godsepakk, hehe.

Natan

Herlig tur og masse Brann-supportere!
Mitt innspill i Mjelde-debatten: Denne kampen viste at Fagermo har litt å gå før han når nivået til Mjelde, taktisk sett en overlegen seier til Brann.

Baunebob

Håper Mjelde-motstandere som kommer og foreslår Fagermo, Sandstø og annet trenerdritt til å ta over Brann, innser at Mjelde er bedre å ha.

KongHarry

Quote from: "Baunebob"Håper Mjelde-motstandere som kommer og foreslår Fagermo, Sandstø og annet trenerdritt til å ta over Brann, innser at Mjelde er bedre å ha.


Dream on.

Klaus_Brann

Det drøyeste på Marienlyst var forøvrig at vi måtte betale hele 150 spenn for å stå på en gressplen. Det hadde vært helt ok, om man hadde stått på en tribune, men det gjør man ikke..
Stabæk har forstått dette, og tar vel 60 spenn eller noe sånt i kikkertsvingen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Chrisstah

Quote from: "Klaus_Brann"Det drøyeste på Marienlyst var forøvrig at vi måtte betale hele 150 spenn for å stå på en gressplen. Det hadde vært helt ok, om man hadde stått på en tribune, men det gjør man ikke..
Stabæk har forstått dette, og tar vel 60 spenn eller noe sånt i kikkertsvingen.


kikkertsvingen er no mye bedre enn det dritet som e i Drammen, så ikke en dritt. så akkuratt 16 meter streken som var rett foran oss.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Klaus_Brann

Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "Klaus_Brann"Det drøyeste på Marienlyst var forøvrig at vi måtte betale hele 150 spenn for å stå på en gressplen. Det hadde vært helt ok, om man hadde stått på en tribune, men det gjør man ikke..
Stabæk har forstått dette, og tar vel 60 spenn eller noe sånt i kikkertsvingen.


kikkertsvingen er no mye bedre enn det dritet som e i Drammen, så ikke en dritt. så akkuratt 16 meter streken som var rett foran oss.


Jaja, men poenget var uansett at det er opp mot skandaløst å ta 150 spenn for noe slikt..De leverer jo absolutt ikke varen vi betaler for..Jeg så ingen av Helstad sine mål...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Mobben

Et par filmer når vi går syngende ut "stadion"porten etter kampen:

http://www.youtube.com/watch?v=OOyLIEHV2i0

http://www.youtube.com/watch?v=hLetkx0fhbE

Når det gjelder stadion, så leste eg her inne et sted før kampen at ikkje alle ville se de nærmeste meterne av banen. Så vi va tidlig ute og stod helt fremme ved gjerdet, der såg man så vidt dødlinjen. Helt enig i at det er skandaløst å ta 150 kr for å stå der.

BrannSupporter

Quote from: "Nixon"
Quote from: "NorthsideFCDH"I følge Godset så var vi over 2000 Bergensere på bortefeltet. (400+ mer enn lovlig).


Pluss var det noen hundre Brannsupportere på langsidene. Det viste seg da Brann skårte!:)


Ja, og på langsiden til venstre for oss var det en gjeng som hadde sikret seg minst 50 plasser bortover på rad 1. På høyre side var det også veldig mange. For øvrig veldig artig når samme tribune (godset-supp altså) jublet for scoring i 30 sek da Winsnes hadde et frispark i nettveggen.

krøvel vellevold

Quote from: "Nesten"
Quote from: "Tom C"
Quote from: "Nesten"Det Brann må fokusere på er NESTE kamp, intet annet. Alle tilløp til "uansvarlig opptreden" må stoppes, Friele og andre tullinger som skal forberede noe bør få beskjed om å holde kjeft og huske hva som skjedde høasten 2006. Husk hva som skjedde ifjor vil være en effektiv replikk til alle såkalt Brannfans som ødelegger med "irresposible behavior".
kanpen mot publaget fra Wales, en gjeng ølmager med fulltidsjobb bør ikke fokuseres på men tas som skyggetrening. En treningskveld. Egentlig håper jeg Brann taper 1-2 med et B-lag mot waliserne. Og at ingen skades selvsagt. 0-7 og null skader er bedre enn 2-1 og strekk på Dahl


Piper du ennå?? Er det ikke bedre isåfall å heller si "Unnskyld" for alt pisset du har liret av deg i denne tråden om hvor elendig vi kom til å fremstå mot godset? Les gjennom tråden en gang til og se hvor mye drit du har kommet med, og vurder deretter om det er naturlig for noen som helst å ta deg alvorlig...

-
Brann har ikke vunnet serien siden 1963 NITTENSEKSTITRE !
Jeg tror jeg vet grunnen, det er innstillingen til bergensere flest og har lite med annet å gjøre. Samme årsak førte til flausen i fjor høst. Har ingenting med sportslige, formmessige eller lagmessige forhold å gjøre. Det var saker og ting som foregikk oppe i skallen på spillerne ifjor som førte til at de gav fra seg gullet. Og hvorfor foregikk det saker og ting oppe i hodet på spillerne. Uten tvil pga bergens påvirkning enten man peker på avisene, andre medier, folk flest, fansen , TV2 ! eller riksmediene som også hypet mye.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

BrannSupporter

Quote from: "krøvel vellevold"

Toppen ble nådd da de til og med kom med dette "ååååååå RO-SEN-BORG aaaaah iiiii!"-ropet når Opdal skjøt ut. Det er jo virkelig et "Klanen Copyright-rop"!



Og så vidt jeg hørte erstattet de Rosenborg med "mora di"

BrannSupporter

Sendte mail til Godset for å høre hvor mange vi var på bortefeltet. Fikk bare svar om at vi offisielt var 1600.

Har noen mobilbilder fra kampen:
http://bildr.no/view/90678
http://bildr.no/view/90679
http://bildr.no/view/90680
http://bildr.no/view/90681

Og en liten snutt fra 2000 rødkledde som forlater Marienlyst.
http://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=2B4EFB14497BE92D

Go Up