• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Nye tanker om Nystemte synging

Started by tippetuppen, August 30, 2006, 11:25:12 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

tippetuppen

E det så nøye då

Kirk

Kunne faktisk blitt konge til neste år hvis Hansatribunen blir den "syngetribunen" som det jobbes med.

Alt er klart til kamp, lagene stÃ¥r oppstilt og Hanøy gir klarsignal: "Til Ã¥ synge  Nystemten i dag: Hansatribunen"

tippetuppen

Genialt. Men trenger vel ikke å bruke Hanøy. Sangen startes automatisk av Hansa...

Hva sier styret til dette? Noe forslag å gi videre til sportsklubbens ledelse?
E det så nøye då

krøvel vellevold

Quote from: "tippetuppen"Husker noen da Tommy Sulen & Co eller "guttene" som de kalte seg sang nystemte?  


Er dette de samme som er casual-gjengen "Guttene"?
Legg ned hele klubben!

tippetuppen

kjære krøvel. tror du de noengang har stått med mikrofon på gressmatten for å synge "nasjonalsangen" foran hele stadion? de er da ikkje så "tøffe"
E det så nøye då

Nixon

Jeg synes ikke det er noen god ide.

Jeg tror at litt av høytideligheten vil forsvinne når sangen nærmest på slump skal startes av en tribune. Og tror neppe heller det kommer til å gå helt smertefritt i kamp etter kamp.

Blir det gjort på denne måten er jeg redd for at det ganske kjapt blir slik at spillerne begynner å gjøre seg klare mens vi synger når det ikke er noen fast ramme rundt Nystemten.

Jeg tror mye ville vært bedre hvis Brann kunne innsett at det vi trenger er forsangere.
Det betyr at det er en person som leder allsangen i et toneleie og i et tempo som er passende for flesteparten av stadionpublikumet. Ikke et solonummer slik det er altfor ofte nå. Nystemten på Stadion er ikke stedet for å vise at man kan synge i toneleier vi andre bare kan drømme om.

Det synes jeg at styret kunne formidlet videre til Brann.
Rød makt på Hansa

slang

ansa 08

grei

Rått og rått. Det er jo nesten ingen som synger med uansett, og de som synger gjør det lavt. Derfor er ikke dette det stolte øyeblikket enkelte skal ha det til, dessverre.

tippetuppen

er jo ingen som synger med når det av og til høres helt jævlig ut på anlegget.. blir jo overdøvet av operasangere osv. da synger ikke jeg med iallefall.. men den spesielle opplevelsen i 2004 var herlig. hørte hele stadda synge med
E det så nøye då

positiv

koffor ikkje gjøre som liverpool???
synge YNWA når spillerene er klare på banen??
ødt blod på HANSA

Dr. Nansen

Quote from: "positiv"koffor ikkje gjøre som liverpool???
synge YNWA når spillerene er klare på banen??


ka med alle som ikkje e liverpool fans då?? ska vi og vere me å synge "liverpool sin sang"..? dårlig ide..

Chrisstah

Quote from: "Dr. Nansen"
Quote from: "positiv"koffor ikkje gjøre som liverpool???
synge YNWA når spillerene er klare på banen??


ka med alle som ikkje e liverpool fans då?? ska vi og vere me å synge "liverpool sin sang"..? dårlig ide..


er vel egentlig ikke liverpool sang! synger ikke celtic den og? eg syns uansett dette er en dårlig ide!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Dr. Nansen

Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "Dr. Nansen"
Quote from: "positiv"koffor ikkje gjøre som liverpool???
synge YNWA når spillerene er klare på banen??


ka med alle som ikkje e liverpool fans då?? ska vi og vere me å synge "liverpool sin sang"..? dårlig ide..


er vel egentlig ikke liverpool sang! synger ikke celtic den og? eg syns uansett dette er en dårlig ide!


stemmer vel det.. poenget er vel at vi ikkje trenger å "stjele" andre sine sanger når vi har vår egen! hadde vert rått om hele stadion var med for full hals på nystemten! men det er vel ønsketenking..

positiv

mente å synge nystemten på samme måte liverpool synger YNWA før hver kamp....
ødt blod på HANSA

Dr. Nansen

Quote from: "positiv"mente å synge nystemten på samme måte liverpool synger YNWA før hver kamp....

gazi

Jeg synest vi skal gjøre noe lignende det Celtic gjør, starte Nystemten på anlegget, og så la den fade ut etter en liten stund, slik at folket kan synge den i fred.

Se her f.eks hvordan det kan gjøres: http://youtube.com/watch?v=YOyoixsRkQ4

DJ_ADG

Quote from: "gazi"Jeg synest vi skal gjøre noe lignende det Celtic gjør, starte Nystemten på anlegget, og så la den fade ut etter en liten stund, slik at folket kan synge den i fred.

Se her f.eks hvordan det kan gjøres: http://youtube.com/watch?v=YOyoixsRkQ4


Det e en veldig god dersom man finner Nystemten på cd med riktig tempo, eks en med bare melodi.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Alexåsane

Quote from: "gazi"Jeg synest vi skal gjøre noe lignende det Celtic gjør, starte Nystemten på anlegget, og så la den fade ut etter en liten stund, slik at folket kan synge den i fred.

Se her f.eks hvordan det kan gjøres: http://youtube.com/watch?v=YOyoixsRkQ4


Det der e jo rett og slett flott
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!


Kruxleiven

Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "Dr. Nansen"
Quote from: "positiv"koffor ikkje gjøre som liverpool???
synge YNWA når spillerene er klare på banen??


ka med alle som ikkje e liverpool fans då?? ska vi og vere me å synge "liverpool sin sang"..? dårlig ide..


er vel egentlig ikke liverpool sang! synger ikke celtic den og? eg syns uansett dette er en dårlig ide!


Og Ajax?

Candyman

Quote from: "Alexåsane"
Quote from: "gazi"Jeg synest vi skal gjøre noe lignende det Celtic gjør, starte Nystemten på anlegget, og så la den fade ut etter en liten stund, slik at folket kan synge den i fred.

Se her f.eks hvordan det kan gjøres: http://youtube.com/watch?v=YOyoixsRkQ4


Det der e jo rett og slett flott

Fantastisk. Må si som en som kommenterte videoen på youtube:
"Gooseflesh, that's the mind of football"

Det fikk jeg og. Og jeg er ikke verken Liverpool eller Celticfan, bare fotballfan!
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

ctine

Kanskje vi da burde vurdere om det lar seg gjøre å få legge teksten ut på skjermene på Stadion, slik at alle kan se de....
kte lidenskap har et navn...Brann...og Christine;)

DJ_ADG

Denne tråden handler om NYSTEMTEN, ikkje YNWA som folk skriver om kem som synger YNWA, og det e mange klubber, Celtic, Liverpool, St Pauli, AC Milan, Club Brügge, Ajax osv. Men vi i Bergen synger Nystemten
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

steinbygger

med den flyten peddien har nå for tiden, så fikser han stones til neste hjemmekamp. Ett par dagers språkkurs så sitter teksten

Go Up