• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ståtribune på Stadion

Started by Bataljonen, May 21, 2006, 22:27:57 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

BRANN gutten fra Os!

Quote from: "Bataljonen"Det er sikkert mange fordeler og ulemper å gjøre om nedre Hansa til ståtribune, kanskje vi skulle belyse disse for å gjøre debatten enklere ?


er det ikje mulig og ta f.eks dei to midterste feltene til stå då?
RANN<3

Bataljonen

Quote from: "BRANN gutten fra Os!"
Quote from: "Bataljonen"Det er sikkert mange fordeler og ulemper å gjøre om nedre Hansa til ståtribune, kanskje vi skulle belyse disse for å gjøre debatten enklere ?


er det ikje mulig og ta f.eks dei to midterste feltene til stå då?


Siden vi ønsker å ha sanggruppen og de som vil synge på midtre feltene så tror jeg ikke at de vil sitte og synge men kommer til å stå.

Spørsmålet er om vi skal selge disse plassene som "ståplasser" med sete.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

purolatino

Synes helt klart at det er en fordel å selge dem som "ståplasser med sete", ikkje å forakte å ha et sete å slenge baken ned på i pausen !
E det helt utenkelig å gå i dialog med Brann om en slik løsning på langsiden?, det bør jo gå ann å høre med de å lufte ideen, vi taper jo ingeting på det. Ellers synes eg Bataljonen burde ta kontakt med Brann og høre ka planene e for den videre utbyggingen, nesten 1000 mindre plasser i klokkesvingen osv......
Synes Brann holder kortene angående utbyggingen litt vel hemmlig, utrolig irriterendes, de burde være mer åpne, det er mange som er innterresert i å vite ka som skjer fremover.
Dette er noe eg mener Bataljonen bør ta ansvar for, eg som enkelt person kan jo bombe de med mail, men kommer nok aldri til å få noen svar.

Klaus_Brann

Quote from: "paf"


Jeg er veldig enig!
Det utgjør for min del en stor forskjell å stå på kamp versus å sitte.
� sitte på ræva så og si hele kampen å synge, for kun å reise seg opp ved cornere og store sjanser er lite stemningsskapende.
Men derimot å stå å synge gjennom hele kampen blir fort mye mer engasjerende, og det er mye lettere å bli revet med i kampen nå man står i forhold til å sitte.
Hvis det fortsatt skal være sitteplasser så kan det jo også bli evt. problemer i fremtiden for Brann hvis NFF kløner det til og skal bøtelegge Brann eller no hvis ikke de får supporterene til å "oppføre" seg under kamp, og få de til å sitte på en sittetribune.Men inntil videre synes jeg vi skal ha stående sittetribune.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: "purolatino"Synes helt klart at det er en fordel å selge dem som "ståplasser med sete", ikkje å forakte å ha et sete å slenge baken ned på i pausen !
E det helt utenkelig å gå i dialog med Brann om en slik løsning på langsiden?, det bør jo gå ann å høre med de å lufte ideen, vi taper jo ingeting på det. Ellers synes eg Bataljonen burde ta kontakt med Brann og høre ka planene e for den videre utbyggingen, nesten 1000 mindre plasser i klokkesvingen osv......
Synes Brann holder kortene angående utbyggingen litt vel hemmlig, utrolig irriterendes, de burde være mer åpne, det er mange som er innterresert i å vite ka som skjer fremover.
Dette er noe eg mener Bataljonen bør ta ansvar for, eg som enkelt person kan jo bombe de med mail, men kommer nok aldri til å få noen svar.
Legg ned hele klubben!

Bataljonen

Quote from: "purolatino"Synes helt klart at det er en fordel å selge dem som "ståplasser med sete", ikkje å forakte å ha et sete å slenge baken ned på i pausen !
E det helt utenkelig å gå i dialog med Brann om en slik løsning på langsiden?, det bør jo gå ann å høre med de å lufte ideen, vi taper jo ingeting på det. Ellers synes eg Bataljonen burde ta kontakt med Brann og høre ka planene e for den videre utbyggingen, nesten 1000 mindre plasser i klokkesvingen osv......
Synes Brann holder kortene angående utbyggingen litt vel hemmlig, utrolig irriterendes, de burde være mer åpne, det er mange som er innterresert i å vite ka som skjer fremover.
Dette er noe eg mener Bataljonen bør ta ansvar for, eg som enkelt person kan jo bombe de med mail, men kommer nok aldri til å få noen svar.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe


Northside

Quote from: "purolatino"



Tror du overdriver litt for mye. Har stått på Hansa før + diverse bortetribuner rundt om i landet. Har stort sett ingen problemer med det og Hansa er en av de beste tribunene bak mål i dette landet, du ser helt fint når du står der.

purolatino

Eg synes det med "å stå i en lang pølse" greiene er litt dårlig unnskyldning for dårlig stemmning. Vi har alltid stått i en lang pølse på Store Stå, men vi greide å lage bra og fryktet stemning allikavell!!
Klanen på Vestbredden står i en "lang pølse", god stemning der også!
La oss si vi får 13 rader på nedre seksjon, det vil være en tribune seksjon som er over dobbel så stor som dagen SS og mye brattere, og mye bedre fasiliteter, sammenligne en sånn tribune med dagen SS, blir jo himmel og helvete. Synes i bunn og grunn at å skylde den dårlige stemningen på SS de siste årene med dårlig tribune er litt dårlig, sannheten er jo at dagens SS tribune er bedre enn den var tidligere, husk at vi bygget opp trinnene osv.......(ble ingen super tribune, men bedre enn den var). Det som ødla stemmningen på stadion var generasjons skifte, de eldre ønsket seg bedre fasiliteter, fjortis invasjon?, utestengelse av mange med inngjerdingen av BB felt!

krøvel vellevold

Quote from: "purolatino"Eg synes det med "å stå i en lang pølse" greiene er litt dårlig unnskyldning for dårlig stemmning. Vi har alltid stått i en lang pølse på Store Stå, men vi greide å lage bra og fryktet stemning allikavell!!
Klanen på Vestbredden står i en "lang pølse", god stemning der også!
La oss si vi fÃ¥r 13 rader pÃ¥ nedre seksjon,  


Problemet til SS er jo at vi står i en lang pølse. Den gangen SS virkelig var gode, var vi ikke så mange som nå. Klanen klager forresten også over at de står i en lang pølse. Og de har 17 rader...

Men en annen ting: Dagens supportergjeng utgjør kanskje 5% av tilskuerne på Stadion, BBB har et medlemstall som kanskje utgjør 10% av tilksuerne. Og alle som er medlemmer går sikkert ikke på Stadion heller, så kanskje er bare 6-7% av stadiongjengerne BBB-medlemmer. Da kommer spørsmålet: HVorfor skulle Brann ta hensyn til en såpass marginal gruppe? Hvorfor skulle denne lille grupperingen få førsteprioritet for valg av fremtidige plasser? Man kan argumentere med at "jammen det er jo vi som lager stemningen". Men for det første er jo det en sannhet med store modifikasjoner. Ofte drukner jo SS i stemningen fra resten av Stadion, og dessuten tror jeg Brann driter i om SS lager stemning eller ikke. Kort sagt: Vi har ikke akkurat gode kort på hånden. Vi kan selvsagt si at vi KAN bli så og så mange tusen syngende i fremtiden. Men jeg tviler på at Brann vil se på det som noe annet enn drømmer og fantasier fra supporternes side. Skulle BBB hatt noe å si, burde mange flere meldt seg inn i BBB. Men så lenge folk ikke vil melde seg inn pga "eg syns han og han i styret e domme og teite", "eg hasje lyst å bli assosiert me di der", "eg syns de e tøft å være litt sånn anti-organisatorisk og alternativ", og "eg mellar meg isje inn før ting e akkorat sånn som eg ve ha det", så får heller ikke BBB noen makt til å sette press på Brann.
Legg ned hele klubben!

Pondan

Quote


Aldri i livet om jeg kommer til og kalle en tribune for noe Bataljonen eller noe.. Vi er store stå, vi kommer alltid til og vere det.. Vi endrer ikke navn osv fordi vi bytter tribune.. BBB er ikke særlig mer enn en vennegjeng. Det vises på medlemstallene..

krøvel vellevold

Quote from: "Pondan"[ BBB er ikke særlig mer enn en vennegjeng. Det vises på medlemstallene..


Og derfor kan ikke BBB sette makt bak kravene heller. Vi kan ikke kreve de beste plassene når vi ikke er flere.
Legg ned hele klubben!

purolatino

Hele poenget er at vi er mange som forsatt ønsker å stå på kampene, gjerne med et sete bak vi kan slenge baken ned på i pausen, og det er bedre å stå på langsiden enn kortsiden, derfor bør vi se om det er en liten mulighet for dette når de skal bygge ny tribune der Gamle Sitte er idag, det skader ikkje å prøve! Det er hele poenget!
Eg e enig i at neste Ã¥r samles vi pÃ¥ Hansa tribunen! Men som sagt, mener eg vi bør kjempe for Ã¥ kunne fÃ¥ muligheten til Ã¥ stÃ¥ pÃ¥ langsiden, dÃ¥ mener eg ikkje en egen BBB seksjon med billige/rabatt pÃ¥ billetter, betaler gjerne 250-300kr for et sete pÃ¥ en eventuellt nedre seksjon midt pÃ¥ midtsirkelen med mulighet for Ã¥ stÃ¥ uten Ã¥ ødlegge sikten for de pÃ¥ en eventuell øvre seksjon! NÃ¥ har eg sagt mitt og avslutter diskusjonen fÃ¥r mitt vedkommende.  :D , sÃ¥ fÃ¥r styret i BBB velge om de gidder Ã¥ ta det opp med Brann eller ikkje!

abe78

Quote from: "purolatino"...så får styret i BBB velge om de gidder å ta det opp med Brann eller ikkje!


Håper aldri det blir tatt opp. Bedre å stå på Hansa. Har sittet bak målet siden tribunen var ny (rad 6). Ser ikke alltid godt det som foregår på motsatt 16 metersfelt, men du verden det er kult når Brann presser mot Hansa i andre omgang.

Trykket kommer til å bli noe helt annet neste år. Tror veldig mange vil få seg en skikkelig aha-opplevelse når hele Hansa synger for full hals. Tror det er muligheter for at nesten hele Hansa blir en "sitteplass-ståtribune", selv om det bare blir lagt til rette for dette på nedre del.

Gleder meg!
.og husk!

Nixon

Quote from: "Pondan"
Quote


Aldri i livet om jeg kommer til og kalle en tribune for noe Bataljonen eller noe.. Vi er store stå, vi kommer alltid til og vere det.. Vi endrer ikke navn osv fordi vi bytter tribune.. BBB er ikke særlig mer enn en vennegjeng. Det vises på medlemstallene..


Har BBB plutselig bestemt at begrepet Store Stå skal begraves? Er ikke det litt overilt?

Store Stå har fått et litt frynsete rykte de siste årene, og mange har forlatt tribunen. Greit nok. Men jeg tviler på at navnet er så ødelagt at det ikke kan tas med bort på Nedre Hansa. Store Stå er jo selve arnestedet for syngende supportere i Norge, og navnet fortjener å leve videre!

Nytt sted.
Nye muligheter.
Samme navn.
Tro det skal gå helt fint!
Rød makt på Hansa

Stoffi

Quote from: "purolatino"Hele poenget er at vi er mange som forsatt ønsker å stå på kampene, gjerne med et sete bak vi kan slenge baken ned på i pausen, og det er bedre å stå på langsiden enn kortsiden, derfor bør vi se om det er en liten mulighet for dette når de skal bygge ny tribune der Gamle Sitte er idag, det skader ikkje å prøve! Det er hele poenget!
Eg e enig i at neste Ã¥r samles vi pÃ¥ Hansa tribunen! Men som sagt, mener eg vi bør kjempe for Ã¥ kunne fÃ¥ muligheten til Ã¥ stÃ¥ pÃ¥ langsiden, dÃ¥ mener eg ikkje en egen BBB seksjon med billige/rabatt pÃ¥ billetter, betaler gjerne 250-300kr for et sete pÃ¥ en eventuellt nedre seksjon midt pÃ¥ midtsirkelen med mulighet for Ã¥ stÃ¥ uten Ã¥ ødlegge sikten for de pÃ¥ en eventuell øvre seksjon! NÃ¥ har eg sagt mitt og avslutter diskusjonen fÃ¥r mitt vedkommende.  :D , sÃ¥ fÃ¥r styret i BBB velge om de gidder Ã¥ ta det opp med Brann eller ikkje!


Er helt uenig med deg, og 95% av fotballsupporterene i Europa er nok også enig i deg. Når så du sist en fotballkamp der supporterene sto på Langsiden i utlandet?
Som en annen nevner, det er enormt når Brann presser mot Hansa, det skaper en helt annen giv enn når man er på langsiden.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

paf

Drar frem denne eldgamle tråden. TIng skjer nå, og Brann er villig til å gjøre om til ståplasser på nedre Hansa om interessen er tilstede. Bataljonen og medlemsutvalget har derfor laget en spørreundersøkelse for å finne ut om du har lyst til å stå hvis det blir ordentlige ståplasser. Undersøkelsen tar under 30 sekunder å svare på, og det kan gjøres her: http://surveymonkey.com/s/staaplass

Northside

BGG med ny artikkel angående ståplasser:
http://www.bgg08.com/index.php/8-news/27-stem-ja-til-stafelt-pa-frydenbo-tribunen

Stem "JA" dersom du ønsker å kjøpe billett på et eventuelt ståfelt!

Northside

Ryktes at det allerede er en god del som har svart. Håper alle som leser dette tar seg bryet med å stemme "ja".

Lasaron

Jeg kan ikke svare på den, for jeg er for ståtribune, men vil ikke stå på den selv.
Tren på langskudd

Northside

Quote from: Lasaron on September 17, 2013, 15:47:45 PM
Jeg kan ikke svare på den, for jeg er for ståtribune, men vil ikke stå på den selv.


Da stemmer du Ja uansett, så får vi i det minste en tribune uten seter ;)

osoerli

Eg vil sitta i pausen.
Men uansett så har eg slutta å gå på Stadion.
Frå den dagen Skarsfjord fekk forlenga kontrakten.
Kjem ikkje tilbake før ny trenar er ansatt.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

brann89

Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Klaus_Brann

Quote from: osoerli on September 17, 2013, 21:47:49 PM
Eg vil sitta i pausen.
Men uansett så har eg slutta å gå på Stadion.
Frå den dagen Skarsfjord fekk forlenga kontrakten.
Kjem ikkje tilbake før ny trenar er ansatt.


Null problem å sitte i pausen selv om setene er borte. Hvis du ikke lenger går på stadion har du heller ingenting du skulle ha sagt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

Fra  Bataljonen.no:

QuoteBrann ønsker ikke å gå i gang med et slikt prosjekt før de får en indikator på hvor mange som er interessert i åkjøpe billett på en slik tribune. Fullt forståelig, og derfor har Medlemsutvalget og Bataljonen laget en enkel undersøkelse som vi ønsker at så mange som mulig svarer på. Undersøkelsen er anonym og man forplikter seg ikke til noe som helst.


Full forståelig at Brann ønsker å ta en undersøkelse rundt dette?
Som supportergruppe bør det være en selvfølge at det jobbes for et skikkelig ståfelt, skal ikke være behov for noe undersøkelse.

Nå ryktes det heldigvis at det er mange som har stemt "ja", så får vi håpe dette går i orden.

Av erfaring vet jeg folk er negativ til nye ting. Skepsisen var f.eks stor når vi skulle endre til "free seating", men det endte visst positivt det også når folk fikk prøvd feltet.

stig

Som supportergruppe er det selvsagt at det jobbes for et skikkelig ståfelt. Brann er ingen supportergruppe og de ønsker at markede kartlegges får de foretar endring. Den jobber har supporterne fått.

Nettsideansvarlig

Gulløl

October 02, 2013, 22:35:04 PM #76 Last Edit: October 02, 2013, 22:58:38 PM by Gulløl
Går mot ståtribune på Stadion neste år.
Hvis interessen er stor nok vil Brann fjerne seter.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Gar-mot-staplasser-pa-Stadion-neste-ar-396011_1.snd#.UkyPbNxdVjY

1174 er interessert i Ã¥ bruke stÃ¥feltet etter spørreundersøkelsen, sÃ¥ fÃ¥r vi se hvor mange av de som svarte JA som pingler ut til det behagelige livet med ræven pÃ¥ et sete likevel. NÃ¥ er det helt opp til publikum selv om det blir noe av stÃ¥feltet, blir det bare solgt 300 partoutkort der blir det definitivt ikke noe av.  Blir det derimot solgt 800 blir det helt sikkert noe av, det bør vi vel klare eller .......?? I dag er det 249 supportere som har partoutkort pÃ¥ sangfeltet sÃ¥ her mÃ¥ det mobiliseres fra flere. Blir det ikke stÃ¥felt ved denne anledningen blir nok saken død og gravlagt for veldig mange Ã¥r fremover. "StÃ¥feltprosjektet" trenger nok bidrag fra supportere fra andre felt og tribuner som er villig til Ã¥ flytte pÃ¥ seg for at dette skal bli noe av. Stiller f.eks. felt Z opp for denne stÃ¥tribunen ?? Noen andre som vil bekrefte at de flytter til stÃ¥feltet fra noen av de andre tribunene ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

1908


dokken

Kravet om 800 solgte er ren utpressing fra Brann-ledelsen. Det virker også ganske urealistisk. 800 er 10-15 prosent av alle som (reelt) går på Stadion. Ingenting tyder på publikumsøkning neste år, så det er jo bare snakk om å flytte folk fra andre tribuner (ingen tror vel at muligheten til å stå alene vil trekke folk).

Og hva er poenget med en ståtribune hvis den fylt opp av partoutkortinnehavere? Gir jo ingen fleksibilitet. 400 p-kort burde holde lenge, det er 100 flere enn på syngefeltet i dag. Mulig det blir litt glissent der i noen kamper, men det er det jo på alle tribuner.

En av fordelene med stå er jo at en halvfull tribune kan samle seg og lage god stemning. Med faste seter sitter fort folk spredd rundt.

Gulløl

October 02, 2013, 23:06:13 PM #79 Last Edit: October 02, 2013, 23:28:31 PM by Gulløl
Quote from: dokken on October 02, 2013, 22:50:38 PM
800 er 10-15 prosent av alle som (reelt) går på Stadion.


Noen som kan huske omtrent hvor mye gamle store stå utgjorde prosentmessig av totalen ? Var vel noe høyere en 15 % ?
Et nytt stÃ¥felt konsept mÃ¥ vel bygges opp over noen Ã¥r. NÃ¥ var ikke jeg pÃ¥ møtet i kveld men 800 er vel ikke et absolutt krav eller hva sa Algerøy ??  Kan tenke meg at 500 burde være akseptabelt for klubben i denne omgang for Ã¥ gÃ¥ inn for investeringen pÃ¥ 400k slik at stÃ¥feltet blir realitet. SÃ¥ fÃ¥r en hÃ¥pe pÃ¥ og jobbe for en økning til 800 pÃ¥ et par Ã¥rs sikt. Det som bekymrer meg litt er at nÃ¥ som det blir felt A og B som blir stÃ¥felt kan det medføre at det er en del "vanemennesker" som fremdeles vil forbli pÃ¥ felt C fordi de "mÃ¥" være bak mÃ¥l akkurat der de pleier og dermed boikotter det nye stÃ¥feltet. For Ã¥ unngÃ¥ dette hÃ¥per jeg Brann har sÃ¥ pass prisdifferanse fra stÃ¥-A/B til sitte-C slik at det ikke blir for fristende Ã¥ forbli pÃ¥ C.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

At 1100 har svart ja til ståfelt, må man jo definitivt ta med en klype salt. Det er vel ingen sak å stemme flere ganger. At det plutselig skal bli veldig mye mer attraktivt å stå på et supporterfelt bare fordi setene er vekke, kan jeg ikke skjønne. Det er langt fra å svare ja på en slik undersøkelse, til å faktisk kjøpe p-kort der. Pr i dag er det vel ikke mer enn 500-600 som står på de tre bataljonsfeltene - enkeltbilletter inkludert.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Jeg mener fortsatt det beste stedet for en ståtribune er "motsatt" langside (dvs søndre). Da får vi tilbake litt av det gamle med fiffen på ene siden og deres motsetning på en ståtribune. Søndre er desverre ikke egnet til dette slik den er nå, og siden alle utbyggingsplaner nok er på is til 2050, så er selvsagt en ståtribune på Hansa eneste alternativ.

Det blir ståtribune om nok mennesker med meningen stiller på årsmøtet. Da kan Algerøy klovne så mye han vil uten å ha den dritt han skulle sagt.

dudo

Jeg svarte ja i solidaritet, og fordi jeg mener Brann skal ha et ståfelt. Det kan jeg fint gjøre på årsmøtet også.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

paf

Quote from: krøvel vellevold on October 03, 2013, 04:52:05 AM
At 1100 har svart ja til ståfelt, må man jo definitivt ta med en klype salt. Det er vel ingen sak å stemme flere ganger. At det plutselig skal bli veldig mye mer attraktivt å stå på et supporterfelt bare fordi setene er vekke, kan jeg ikke skjønne. Det er langt fra å svare ja på en slik undersøkelse, til å faktisk kjøpe p-kort der. Pr i dag er det vel ikke mer enn 500-600 som står på de tre bataljonsfeltene - enkeltbilletter inkludert.

Krøvel. Vi har veldig god oversikt over hvem som har svart flere ganger og hva disse har svart. MÃ¥let var ikke Ã¥ finne ut hvor mange som ønsker en stÃ¥tribune men hvor mange som faktisk ønsker Ã¥ stÃ¥ der.. En interessant del av undersøkelsen er at ogsÃ¥ folk fra andre deler av stadion ønsker Ã¥ stÃ¥ hvis det blir en skikkelig stÃ¥tribune. Ca 170 av de som svarte ja sitter i dag pÃ¥ andre tribuner,  mens rundt 100 ikke gÃ¥r pÃ¥ stadion i dag. Men de aller fleste av de som har svart ja er pÃ¥ andre deler av Frydenbø-tribunen i dag. Selv stÃ¥r jeg pÃ¥ nedre felt D nÃ¥, men ønsker absolutt Ã¥ flytte til en skikkelig stÃ¥tribune nÃ¥r vi fÃ¥r det til.

paf

Quote from: Gulløl on October 02, 2013, 23:06:13 PM
Quote from: dokken on October 02, 2013, 22:50:38 PM
800 er 10-15 prosent av alle som (reelt) går på Stadion.


Noen som kan huske omtrent hvor mye gamle store stå utgjorde prosentmessig av totalen ? Var vel noe høyere en 15 % ?
Et nytt stÃ¥felt konsept mÃ¥ vel bygges opp over noen Ã¥r. NÃ¥ var ikke jeg pÃ¥ møtet i kveld men 800 er vel ikke et absolutt krav eller hva sa Algerøy ??  Kan tenke meg at 500 burde være akseptabelt for klubben i denne omgang for Ã¥ gÃ¥ inn for investeringen pÃ¥ 400k slik at stÃ¥feltet blir realitet. SÃ¥ fÃ¥r en hÃ¥pe pÃ¥ og jobbe for en økning til 800 pÃ¥ et par Ã¥rs sikt. Det som bekymrer meg litt er at nÃ¥ som det blir felt A og B som blir stÃ¥felt kan det medføre at det er en del "vanemennesker" som fremdeles vil forbli pÃ¥ felt C fordi de "mÃ¥" være bak mÃ¥l akkurat der de pleier og dermed boikotter det nye stÃ¥feltet. For Ã¥ unngÃ¥ dette hÃ¥per jeg Brann har sÃ¥ pass prisdifferanse fra stÃ¥-A/B til sitte-C slik at det ikke blir for fristende Ã¥ forbli pÃ¥ C.

Gamle store stå hadde en kapasitet på 3.000. Totalkapasiteten på stadion varierte jo litt opp gjennom årene, men frem til utbyggingene av Hansa og Bt-tribunen, var kapasiteten rundt 21.000. Husk at da var også svingene rene ståområder med svært dårlig kvalitet, og ståplasser var over 50% av totalkapasiteten.

krøvel vellevold

Quote from: paf on October 03, 2013, 07:05:22 AMVi har veldig god oversikt over hvem som har svart flere ganger og hva disse har svart.


Hvordan?
Legg ned hele klubben!

Nixon

October 03, 2013, 07:43:34 AM #86 Last Edit: October 03, 2013, 07:50:32 AM by Nixon
Quote from: krøvel vellevold on October 03, 2013, 07:21:02 AM
Quote from: paf on October 03, 2013, 07:05:22 AMVi har veldig god oversikt over hvem som har svart flere ganger og hva disse har svart.


Hvordan?


Linken du svarte på er personlig og knyttet til e-postadressen din. Men en slik link kan jo lett sendes videre til folk som ikke står på mailinglisten til Brann eller Bataljonen (vil vel tro at en del ja-folk kanskje har gjort dette for å få flest mulig med) og blir da alle svarene registrert på samme person? I så fall er systemet ganske sårbart dersom man skal luke ut disse i ettertid.
Rød makt på Hansa

dudo

Quote from: Nixon on October 03, 2013, 07:43:34 AM
Quote from: krøvel vellevold on October 03, 2013, 07:21:02 AM
Quote from: paf on October 03, 2013, 07:05:22 AMVi har veldig god oversikt over hvem som har svart flere ganger og hva disse har svart.

Hvordan?

Linken du svarte på er personlig og knyttet til e-postadressen din. Men en slik link kan jo lett sendes videre til folk som ikke står på mailinglisten til Brann eller Bataljonen (vil vel tro at en del ja-folk kanskje har gjort dette for å få flest mulig med) og blir da alle svarene registrert på samme person? I så fall er systemet ganske sårbart dersom man skal luke ut disse i ettertid.

Hvorfor i all verden fikk jeg da flere mailer til samme adresse?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on October 03, 2013, 07:43:34 AM
Quote from: krøvel vellevold on October 03, 2013, 07:21:02 AM
Quote from: paf on October 03, 2013, 07:05:22 AMVi har veldig god oversikt over hvem som har svart flere ganger og hva disse har svart.


Hvordan?


Linken du svarte på er personlig og knyttet til e-postadressen din. Men en slik link kan jo lett sendes videre til folk som ikke står på mailinglisten til Brann eller Bataljonen (vil vel tro at en del ja-folk kanskje har gjort dette for å få flest mulig med) og blir da alle svarene registrert på samme person? I så fall er systemet ganske sårbart dersom man skal luke ut disse i ettertid.


Jo men var det ikke en åpen løsning også, der hvem som helst kunne gå inn og stemme?
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Quote from: dudo on October 03, 2013, 07:59:03 AM
Quote from: Nixon on October 03, 2013, 07:43:34 AM
Quote from: krøvel vellevold on October 03, 2013, 07:21:02 AM
Quote from: paf on October 03, 2013, 07:05:22 AMVi har veldig god oversikt over hvem som har svart flere ganger og hva disse har svart.


Hvordan?


Linken du svarte på er personlig og knyttet til e-postadressen din. Men en slik link kan jo lett sendes videre til folk som ikke står på mailinglisten til Brann eller Bataljonen (vil vel tro at en del ja-folk kanskje har gjort dette for å få flest mulig med) og blir da alle svarene registrert på samme person? I så fall er systemet ganske sårbart dersom man skal luke ut disse i ettertid.


Hvorfor i all verden fikk jeg da flere mailer til samme adresse?


Eg fikk to, men den andre var en purring. Svarte naturligvis ja.
GÃ¥ av.

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on October 03, 2013, 08:13:06 AM
Quote from: Nixon on October 03, 2013, 07:43:34 AM
Quote from: krøvel vellevold on October 03, 2013, 07:21:02 AM
Quote from: paf on October 03, 2013, 07:05:22 AMVi har veldig god oversikt over hvem som har svart flere ganger og hva disse har svart.


Hvordan?


Linken du svarte på er personlig og knyttet til e-postadressen din. Men en slik link kan jo lett sendes videre til folk som ikke står på mailinglisten til Brann eller Bataljonen (vil vel tro at en del ja-folk kanskje har gjort dette for å få flest mulig med) og blir da alle svarene registrert på samme person? I så fall er systemet ganske sårbart dersom man skal luke ut disse i ettertid.


Jo men var det ikke en åpen løsning også, der hvem som helst kunne gå inn og stemme?


Det vet jeg ikke. Jeg har bare svart på mailen jeg fikk og der står det: Denne linken er knyttet unikt til denne undersøkelsen og e-postadressen din. Vennligst ikke videresend denne meldingen.
Rød makt på Hansa

dokken

Quote from: Gulløl on October 02, 2013, 23:06:13 PM
Quote from: dokken on October 02, 2013, 22:50:38 PM
800 er 10-15 prosent av alle som (reelt) går på Stadion.


Noen som kan huske omtrent hvor mye gamle store stå utgjorde prosentmessig av totalen ? Var vel noe høyere en 15 % ?
Et nytt stÃ¥felt konsept mÃ¥ vel bygges opp over noen Ã¥r. NÃ¥ var ikke jeg pÃ¥ møtet i kveld men 800 er vel ikke et absolutt krav eller hva sa Algerøy ??  Kan tenke meg at 500 burde være akseptabelt for klubben i denne omgang for Ã¥ gÃ¥ inn for investeringen pÃ¥ 400k slik at stÃ¥feltet blir realitet. SÃ¥ fÃ¥r en hÃ¥pe pÃ¥ og jobbe for en økning til 800 pÃ¥ et par Ã¥rs sikt. Det som bekymrer meg litt er at nÃ¥ som det blir felt A og B som blir stÃ¥felt kan det medføre at det er en del "vanemennesker" som fremdeles vil forbli pÃ¥ felt C fordi de "mÃ¥" være bak mÃ¥l akkurat der de pleier og dermed boikotter det nye stÃ¥feltet. For Ã¥ unngÃ¥ dette hÃ¥per jeg Brann har sÃ¥ pass prisdifferanse fra stÃ¥-A/B til sitte-C slik at det ikke blir for fristende Ã¥ forbli pÃ¥ C.


Daffy snakket først om at nå måtte ståfeltet bli smikk fullt av partoutkort, og nå måtte supporterne mobilisere. Da det ble påpekt at det aldri hadde vært meningen at ståfeltet skulle fylles opp kun av partoutkortinnehavere (noe av poenget er jo at det skal bli lettere å ta med seg tjommier inn på tribunen og rekruttere flere engasjerte tilskuere) sa han at hvis det ble solgt 800 av 1200 tilgjengelige plasser før jul, ville Brann gå for det.

Jeg oppfattet det som ren utpressing fra hans side. 800 plasser er det samme som to fullsatte felt med seter. Det er helt urealistisk at så mange mennesker betaler Brann 2000-2300 kroner innen jul for å få rett til å stå på et ståfelt som kanskje skal komme.

Hvor mange plasser tror Daffy at han vil selge før jul til de samme feltene med sitteplasser? I fjor var det vel under 50 prosent av p-kortholderne som hadde fornyet kortene sine før jul. I år bli det trolig enda lavere andel. At Brann endte på 7000 "solgte" partoutkort i år (Daffys tall) kan utelukkende skyldes mange kort som er gått til bedrifter som del av sponsoravtaler o.l. Dette er jo usynlige, ikke-eksisterende tilskuere.

Blant oss 6-7000 virkelige tilskuere (vi som faktisk er til stede) er det kanskje 4-5000 med partoutkort. Og det er blant oss det må rekrutteres ståplasstilskuere.

Om pris: Daffy sa at ståfeltet vil koste det samme som tilsvarende plasser koster i dag, med seter. Med andre ord 2000 kr for partoutkort + medlemskap i Bataljonen.

Det kan virke ulogisk at stå og sete koster det samme, men jeg synes egentlig det er greit nok. 2300 kroner er ganske billig, blir vel 150 kroner kampen. Dessuten betyr det at tilskuere som ikke har noen plan om å bidra til stemningen kan kjøpe et sete på et annet billigfelt i stedet for å stå og kope på det som skal være "kokefeltet".

Når det gjelder undersøkelsen: Det var vel fullt mulig å svare fra flere ip-adresser, siden den ble sendt ut i såpass mange kanaler (jeg svarte minst tre ganger). Dessuten har selvsagt en del svart ja i sympati med ideen, uten at de selv vil flytte vekk fra kamerater, familie etc på sitt sete. Tror derfor man skal ta tallet 1100 med en stor klype salt.

Likevel: Imponerende stor andel som har svart positivt. Klarer man å samle 4-500 på et ståfelt i de vanlige kampene neste år, er det en kjempesuksess. Så kan det gradvis bygge seg opp over tid. Men da må Algerøy glemme dette kravet om 800 partoutkort før jul. Det kommer ikke til å skje.

Gulløl

Nevnte Algerøy hvor free seating feltet på nedre Frydenbø A skulle flytte til nå som det blir ståfelt der ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

1908


Northside

Prisen på 2300 inkludert medlemskap er bra. Ta det på avbetaling, så blir det 175kr per måned + 200kr i medlemskap til Bataljonen. Det er noe alle bør klare!

Jeg har stor tro på et ståfelt uten seter, men det må for all del ikke bli felt A og B i hjørnet. Kjernen av supportere må ha en plassering sentralt på tribunen skal vi klare å få de utenfor kjernen med på sangene.

Nixon

Ståfeltet bør vel ikke være det billigste feltet på Stadion heller. Da tiltrekker man seg bare prisjegere som ikke bidrar til stemningen.
Rød makt på Hansa


krøvel vellevold

Quote from: Huff on October 03, 2013, 17:18:03 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 25, 2006, 23:08:23 PM
Den gangen SS virkelig var gode


1941-1943?


Det tok deg altså 7 år og 4 måneder å komme på den kommentaren?
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Henki

Quote from: Klaus_Brann on October 03, 2013, 19:11:32 PM


Så et bedre alternativ er altså ett felt, mao. felt A ytterst, eller ikke noe ståfelt i det hele tatt?
Ballen skal fremover!

Go Up