• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ståtribune på Stadion

Started by Bataljonen, May 21, 2006, 22:27:57 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Bataljonen

Hansatribunen vil til neste år bli Bataljonens tribune og det vil bli en sittetribune med "ståplasser". Hva mener dere om dette ? Er det ønskelig å få en debatt rundt dette temaet om å få gjort om tribunen til en "rein" ståtribune ? Dvs. få fjernet setene ? Vet det var snakk om dette i 1999.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

GamleErik

ttaler seg kun som privatperson og har ingenting å gjøre med Brann Bataljonen Bergen sitt offisielle syn på ulike saker.

C@Bøe_79

Blir for mye arbeid,like greit å ha seter..
Påbudt med bølgebrytere på ståtribuner,og da er det like greit å la vær..
Det er forresten påbudt fra NFF å sitte på sitte-tribuner:p (haha lol)
Ellers kunne jeg tenkt meg stå-tribune..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Stoffi

For min del blir det nesten det samme.

Minuset med ståplasser blir vel at man ikke har noen fast plass å forholde seg til og at man ikke kan sitte i pausen. Men dette er ingen store saker.

Plusset blir at man får en mer "levende" tribune med ståplasser, man er rett og slett mer mobil og kan hoppe og bevege seg mer. Det blir mer plass og man får stått tettere noe som gir en tettere konsentrasjon av sangere.

StÃ¥ skal jeg uansett om det er seter eller ikke.  :)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Bruiser

Et veldig stort minus ved å fjerne seta blir jo det faktum at stadion mister enormt mange tilskodera og mykje av atmosfæren i europacupkamper iom at det er ikkje lov å stå.

Syns ikkje det er verdt å fjerne seta når man mister viktige plasser og atmosfære i kamper i Europa, sjølv om man kanskje får det "lille ekstra" ved å stå på norske ligakamper.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Bataljonen

Quote from: "GamleErik"Verdt å lese fra NSA


Er akkurat pga dette jeg vil ha en diskusjon omkring temaet.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Stoffi

Quote from: "Bruiser"Et veldig stort minus ved å fjerne seta blir jo det faktum at stadion mister enormt mange tilskodera og mykje av atmosfæren i europacupkamper iom at det er ikkje lov å stå.

Syns ikkje det er verdt å fjerne seta når man mister viktige plasser og atmosfære i kamper i Europa, sjølv om man kanskje får det "lille ekstra" ved å stå på norske ligakamper.


Vi må jo selvfølgelig ha seter vi kan sette inn til slike kamper hvis vi skal ha ståtribune.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Bataljonen

Det er sikkert mange fordeler og ulemper å gjøre om nedre Hansa til ståtribune, kanskje vi skulle belyse disse for å gjøre debatten enklere ?
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Bruiser

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Bruiser"Et veldig stort minus ved å fjerne seta blir jo det faktum at stadion mister enormt mange tilskodera og mykje av atmosfæren i europacupkamper iom at det er ikkje lov å stå.

Syns ikkje det er verdt å fjerne seta når man mister viktige plasser og atmosfære i kamper i Europa, sjølv om man kanskje får det "lille ekstra" ved å stå på norske ligakamper.


Vi må jo selvfølgelig ha seter vi kan sette inn til slike kamper hvis vi skal ha ståtribune.

Om det er ei muligheit kan jo det sikkert være et alternativ å gjere Hansa om til ståtribune.

Men uavhengig om det er ståplasser eller ikkje, bør det jo vere mulig å få til synging uansett.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Ingo

Dette argumentet med Europa cup kamper virker litt søkt, nå har vi vel spilt ca 2 hjemmekamper de sesongene vi har vært med, da har det vært kvalifisering med lite attraktive lag der det har vært mye ledige plasser. Man kunne reservere plasser selv om det er ståplasser, ved at ett felt var for de med partourkort.
Plassene blir da billigere noe som gjør at man for folk som er ute etter billige plasser, fremfor å synge

abe78

Det er et spørsmål som må besvares før vi starter debatten.

Er det lov å stå på en sittetribune?

Jeg tror ikke dette er lov og dermed er diskusjonen unødvendig. Setene må fjernes. Du står på sittetribune i dag sier du? Det spiller ingen rolle, om dette er reglene vi Brann være de første til å få de presisert om Bataljonen står i hver kamp på Hansa.
.og husk!

Smitty

det fint lov og stå på en sittetribune.. behold setene, mer attraktivt da...

Stoffi

Quote from: "abe78"Det er et spørsmål som må besvares før vi starter debatten.

Er det lov å stå på en sittetribune?

Jeg tror ikke dette er lov og dermed er diskusjonen unødvendig. Setene må fjernes. Du står på sittetribune i dag sier du? Det spiller ingen rolle, om dette er reglene vi Brann være de første til å få de presisert om Bataljonen står i hver kamp på Hansa.


Hvem bryr seg? Ikke jeg, ikke sidemannen min, ikke de bak meg, ikke de bak der igjen, osv osv. Det blir akkurat som at det er forbudt å spytte, hvem skal håndheve?
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Bruiser

Quote from: "Ingo"Dette argumentet med Europa cup kamper virker litt søkt, nå har vi vel spilt ca 2 hjemmekamper de sesongene vi har vært med, da har det vært kvalifisering med lite attraktive lag der det har vært mye ledige plasser. Man kunne reservere plasser selv om det er ståplasser, ved at ett felt var for de med partourkort.
Plassene blir da billigere noe som gjør at man for folk som er ute etter billige plasser, fremfor å synge

Europa er jo et klart mål, so eg forstår ikkje heilt korleis du kan hevde Europa er søkt for en klubb som Brann. Før eller seinare får vi møte store klubber frå større ligaer og då skal eg love deg plassane blir selgde fort og gæli.

Syns det bør finnes en måte å bevare atmosfæra sjølv om en ikkje står. Man treng jo ikkje å bli en blyg liten faen kun pga man sitt på raua. Dessuten er det som sagt ikkje sikkert noken som stopper dykk frå å stå sjølv om det er seteplasser der.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

C@Bøe_79

Sponsoren tviler jeg på godtar at dere fjerner setene,ergo slag tapt!
Penger er makt..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Ricky

Gjør vel ingenting å ha seter der.. Folk står på sittetribunene overalt, den 'regelen' brytes oftere enn fartsgrensen i Eidsvågstunnelen.
Store Stå-folket vil nok tidsnok finne ut det samme som vi på Hansa fant ut for flere år siden; det går fint an å kombinere stemning og komfort.

Problemet jeg ser for meg, er heller det at folk gjerne kommer til å plassere seg helt etter eget forgodtbefinnende, til stor frustrasjon for dem som kommer luntende med billetter til de aktuelle setene.

abe78

Quote from: "Smitty"det fint lov og stå på en sittetribune.. behold setene, mer attraktivt da...


Kilde?
.og husk!

abe78

.og husk!

atlascopo

Kanaris har ikke seter på sine plasser. Men klanen er rett. Men nå sto jo vi på øvre felt Z hele enga kampen. Så ser ikke helt problemet. Er mye bedre når alle har ett sete å sette seg på i pausen osv. Bedre plass får du også, når alle har sin plass.

Atlet Orvanger

Vi ser i dag hvor lite attraktive ståplassene på SS er, kan derfor aldri tenke meg at vi vil klare å fylle opp nedre Hansa om denne omgjøres til ståtribune. Behold setene på Hansa. Jeg står selv på SS, men kommer ikke til å flytte til en eventuell stråtribune på Hansa.

Bataljonen

Quote from: "abe78"Det er et spørsmål som må besvares før vi starter debatten.

Er det lov å stå på en sittetribune?

Jeg tror ikke dette er lov og dermed er diskusjonen unødvendig. Setene må fjernes. Du står på sittetribune i dag sier du? Det spiller ingen rolle, om dette er reglene vi Brann være de første til å få de presisert om Bataljonen står i hver kamp på Hansa.


Vi har gitt Brann klar beskjed om at vi ønsker å "stå" på sittetribunen i Hansa til neste år. Og dette er akseptert fra Brann sin side. En av hovegrunnene til dette er nettopp at tribunen er delt opp i en øvre og en nedre del med avsatsen i mellom. Da vil vi ikke være til sjenanse for de som ønsker sitte på øvre del.
Store deler av felt Z står på kamper idag og er ikke til sjenanse for andre på tribunen.

Jeg tror også at det har litt å si på stemningen om man sitter eller står på en kamp. For mitt vedkommende er det mye lettere å engasjere seg og ikke minst synge om man står kontra å sitte. Her tror jeg flere vil samtykke.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Xminator

Så lenge man unngår numererte plasser vil dette fungere brillefint.

HansaZ

Den positive biten med nummererte plasser er at en da kan få fast plass sammen med sine venner/veninner, noe som i seg selv ofte gjør det letter for folk å blir med på en sang.

Xminator

Den negative er at folk ikke kommer før kampen starter. Trodde man lærte denne på Felt-å?

Smitty

Quote from: "abe78"
Quote from: "Smitty"det fint lov og stå på en sittetribune.. behold setene, mer attraktivt da...


Kilde?

Brann sa for en liten stund tilbake, når det var klart at bataljonen skulle flytte bort på hansa at om man ønsker og stå på en sittetribune så er det ingenting som skal stå i veien for det.


skal se om eg finner link

Bataljonen

Quote from: "Smitty"
Quote from: "abe78"
Quote from: "Smitty"det fint lov og stå på en sittetribune.. behold setene, mer attraktivt da...


Kilde?

Brann sa for en liten stund tilbake, når det var klart at bataljonen skulle flytte bort på hansa at om man ønsker og stå på en sittetribune så er det ingenting som skal stå i veien for det.


skal se om eg finner link


Dette kan jeg bekrefte, se svar over.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

krøvel vellevold

Positivt med unummerert: Man kan ta med seg nye folk. (Bra for rekrutteringen). Man slipper å stå med de samme hver jævla kamp. F.eks. veldig festlig hvis du får fast plass ved siden av noen du ikke tåler trynet på...

Negativt med unummerert: Er tribunen utsolgt, blir det jo et helvetes stress for de sist ankomne Ã¥ finne de siste ledige sitteplassene som gjerne er gjemt innimellom masse folk. Man risikerer at fjortiser (og i mai ogsÃ¥ russ)  kupper midten (eller forviller seg dit fordi de ikke vet bedre) ved Ã¥ komme halvannen time før kampstart. Og sÃ¥ mÃ¥ de som gjerne helst burde stÃ¥tt i midten (de som skal starte sangene) stÃ¥ langt ute pÃ¥ siden nÃ¥r de kommer dinglende.  Man kan ikke forlange at alle skal komme to timer før avspark heller! Syns det hadde vært greit om man hadde sin faste plass Ã¥ gÃ¥ til, jeg!

Ståplass med sete tror jeg er det som er mest fristende for folk. Tror tiden der folk syns det er OK å stå som sild i tønne, er på vei ut. Skal supportergjengen vokse, må folk ha det komfortabelt der de står. Det er greit med litt armslag og plass, samt et sete å sitte på i pausen. Dessuten tror jeg ikke det er marked for 4000 ståplasser,når det er 18000 sitteplasser ellers på Stadion. Men skulle det i fremtiden vise seg at 20000 blir for lite, så vil det jo være greit å kunne gjøre de 2000 sitteplassene på Nedre Hansa om til 4000 ståplasser, og dermed øke kapasiteten fra 20000 til 22000.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "Xminator"Den negative er at folk ikke kommer før kampen starter. Trodde man lærte denne på Felt-å?


Sant nok, men det er kanskje det eneste negative også. For jeg tror at litt av hemmeligheten til Hansa sitt oppsving de siste årene er at folk har faste plasser. Det blir på mange måter lettere å synge når man kjenner sidemannen og klarer å skape et miljø rundt der man sitter/står.

Og hvis man klarer å skape litt entusiasme rundt det å lage stemning før kampen kan det bli bra likevel. Slik som mot VIF.

Og apropos å komme før kampen. Leser i en annen tråd at mange vil ha ølservering under tribunen før kampen. Det kommer i alle fall til å gjøre at folk kommer sent inn på tribunen...
Rød makt på Hansa

C@Bøe_79

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Xminator"Den negative er at folk ikke kommer før kampen starter. Trodde man lærte denne på Felt-å?


Sant nok, men det er kanskje det eneste negative også. For jeg tror at litt av hemmeligheten til Hansa sitt oppsving de siste årene er at folk har faste plasser. Det blir på mange måter lettere å synge når man kjenner sidemannen og klarer å skape et miljø rundt der man sitter/står.

Og hvis man klarer å skape litt entusiasme rundt det å lage stemning før kampen kan det bli bra likevel. Slik som mot VIF.

Og apropos å komme før kampen. Leser i en annen tråd at mange vil ha ølservering under tribunen før kampen. Det kommer i alle fall til å gjøre at folk kommer sent inn på tribunen...
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

DJ_ADG

får meg é det bare stå tribunne som é noke. Nedre del av Hansa passer bra som en stå tribunne.

Det finnes jo også supportere som vil sitte, så é øvre del av Hansa en god plass.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Northside

Vet en del land bruker "stå plass seter", adg har vel noen eksempler på hva eg mener.
Det er altså seter du kan stå på, men, som er godkjent under europa kamper osv.

bryr meg egentlig ikke så mye om det er seter eller ikke, så lenge folk står kampen gjennom uansett resultat så er eg fornøyd.

Er ikke så veldig positiv til nummererte plasser, mener det ikke skal være det på en supporter tribune slik som nedre Hansa skal bli.

enavgutta


C@Bøe_79

Quote from: "NorthsideFCDH"Vet en del land bruker "stå plass seter", adg har vel noen eksempler på hva eg mener.
Det er altså seter du kan stå på, men, som er godkjent under europa kamper osv.

bryr meg egentlig ikke så mye om det er seter eller ikke, så lenge folk står kampen gjennom uansett resultat så er eg fornøyd.

Er ikke så veldig positiv til nummererte plasser, mener det ikke skal være det på en supporter tribune slik som nedre Hansa skal bli.


Disse "ståplass-setene" er ikke godkjent til bruk i Norge,noe med seteryggen....
Ellers kunne jeg godt tenkt meg å høre hvorfor vi skal ta vekk setene??????
Det funker fint slik det er no!!!
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Northside

Quote from: "C@Bøe_79"
Disse "ståplass-setene" er ikke godkjent til bruk i Norge,noe med seteryggen....
Ellers kunne jeg godt tenkt meg å høre hvorfor vi skal ta vekk setene??????
Det funker fint slik det er no!!!


regner med det blir større kapasitet uten seter? setene tar jo en del plass.
men med tanke på tifo så bør vi beholde setene :wink:

C@Bøe_79

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "C@Bøe_79"
Disse "ståplass-setene" er ikke godkjent til bruk i Norge,noe med seteryggen....
Ellers kunne jeg godt tenkt meg å høre hvorfor vi skal ta vekk setene??????
Det funker fint slik det er no!!!


regner med det blir større kapasitet uten seter? setene tar jo en del plass.
men med tanke på tifo så bør vi beholde setene :wink:


Med Ståplasser faller prisen på partourkort drastisk,og argumentet med pris ovenfor "fjortissene" går til helvete.
Det blir også vanskelig å "styre" plasseringer på feltet,for da må man ha fysiske sperringer for "sang-gruppen". Det slipper du med faste plasser..

Og som Nixon(tror jeg) skrev,er mye av grunnen til at Hansa er som det er at de blir vant til plassen sin. Og du føler deg mer fortrolig med folkene rundt deg.. Det fins mange argumenter for å fjerne setene,men flere for å beholde de. Og at ute i europa er store stå-tribuner,er ikke et godt argument..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Romani3

De kan no ikkje tvinge oss te å sette oss ner hvis vi står. Då tenker eg på hvis hele Hansa står. Kem sku ha nåkke i mot det? Og hvis nåkken reiser seg opp, så gjør jo forhåpentligvis resten det òg.
color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

C@Bøe_79

Får vi hele nedre Hansa,så er det ikke noe problem..
Alle vil vel stå da uansett,vil jeg tro..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

paf


BrannFa(e)n

Jeg tror man bør se det an. Jeg har en idé, men den er vanskelig å gjennomføre da. Det kommer kanskje til å oppstå en del missforståelser.

Vi bør se an interessen. Jeg vet ikke om interessen er såpass stor at man kan selge ut 4000 sesongkort bare der. Derfor bør man ha en sånn fin stjerne etter prisen når man bestiller sesongkort på Bataljonsfeltet neste sesong. Det man oppgir er prisen for sesongkort med sitteplass. Er interessen såpass stor at fler enn 2000 vil bestille sesongkort, gjør man det om til ståplasser. Dette vil jo føre til at sesongkortet blir billigere enn antatt, og kanskje lettere å akseptere enn hvis prisen f.eks ble skrudd opp.

Quote from: "Info om Sesongkort 2006"Bataljonsfeltet: 1000 kroner*

* = Veil. pris for sesongkort m/sitteplass. V/stor interesse vil kapasitet øke og sitteplassene omgjort til ståplasser. Veil. pris for sesongkort m/ståplass vil evt. bli 800 kr.


Tror jeg skal la Brann få stå for skrivingen, bare et eksempel det der.

For å få meldingen ut til folket om interessen er stor nok kan Brann legge det som vedlegg når man får sesongkortet, man kan publisere nyhet på Brann.no og man kan kontakte BA/BT.
rannfasiten

krøvel vellevold

Quote from: "paf"


Med seter bør Nedre Hansa selges som "Ståplass med sete". De som likevel kjøper her og insisterer på at de foran skal sitte, har dermed ingenting de skulle ha sagt.

Når det gjelder dette med ay det skal være forbudt å stå på sittetribune, så er vel dette for folk skal få mulighet til å kunne sekampen sittende, uten å måtte reise seg pga de foran. F.eks. er jo dette et problem for eldre, uføre, funksjonshemmede, osv. Det må vel være annerledes om man selger som "ståplass med sete". Da er man jo advart allerede ved billettkjøp om at her må man regne med å måtte ST� for å kunne se kampen.

Har NFF planer om at f.eks. Klanen må sitte i fremtiden? I så fall kjemper vel NFF mot overmakten...
Legg ned hele klubben!

paf

Quote from: "krøvel vellevold"
Har NFF planer om at f.eks. Klanen må sitte i fremtiden? I så fall kjemper vel NFF mot overmakten...

Den tidligere Vålerengen-treneren Dag Steinar Vestlund - nå arrangementsansvarlig i NFF - begrunner dette med sikkerhet i et intervju i den 12. mann. Jeg er vel uenig i argumentasjonen hans, og anbefaler at Bataljonen jobber gjennom NSA for å få snudd synspunktene og regelverket.

Stoffi

Quote from: "paf"
Quote from: "krøvel vellevold"
Har NFF planer om at f.eks. Klanen må sitte i fremtiden? I så fall kjemper vel NFF mot overmakten...

Den tidligere Vålerengen-treneren Dag Steinar Vestlund - nå arrangementsansvarlig i NFF - begrunner dette med sikkerhet i et intervju i den 12. mann. Jeg er vel uenig i argumentasjonen hans, og anbefaler at Bataljonen jobber gjennom NSA for å få snudd synspunktene og regelverket.


Hvordan skal man kontrollere at folk sitter? Hva hvis Brann scorer? Hva hvis Brann har en stor sjanse? Skal man da få lov til å stå i 20 sekunder? Hvem tar tiden?
Dette blir snikk-snakk og tull som ikke fungerer i praksis. Når 1000-4000 mennesker finner ut at de skal stå, så er det ingen som kan hindre dem i det.
FÃ¥ er vi svak, sammen er vi sterk.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Nixon

I artikkelen som det blir referert til sier NFF at det kan bli aktuelt med bøter eller andre sanksjoner ovenfor arrangøren. I vårt tilfelle Brann. Og det spørs vel om vi vil gjøre slik at Brann får trøbbel og økonomiske utgifter hvis NFF virkelig setter makt bak kravet.

Men jeg klarer ikke helt å se for meg at dette skal være noe problem på en slik tribune som Hansa. At NFF skal lage mye oppstyr og få mye bråk for noe som ikke sjenerer en eneste person. Men så er jeg vel ganske naiv...
Rød makt på Hansa

C@Bøe_79

Da kan vi kjøre saken videre og vinne,og NFF ender opp med saksomkostninger...
Der er som Krøvel sier: Hvis 2000 pÃ¥ nedre  Hansa reiser hva skal Brann gjøre da,kaste de ut?
Det er en regel som er så og si umulig å håndheve,utennom om bøter som NFF er ekspert på..
Jeg personlig mener at dette kan utprøves.
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

SKBMiller

er umulig å gjennomføre et forbud mot at folk står. Klanen og Bastion står jo alltid.. aldri vært noen problemer med det vel?

Stoffi

Er vel bare til å sette opp partoutkortprisen med en hundrings for å betale bøtene da.
Lettere sagt enn gjort, men men.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Bataljonen

Quote from: "Stoffi"Er vel bare til å sette opp partoutkortprisen med en hundrings for å betale bøtene da.
Lettere sagt enn gjort, men men.


Tror ikke dette er en løsning vi vil gå for ihvertfall.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe


abe78

Du er veldig naiv her.

Det er mye mer som skal til for å lage en godkjent ståtribune. Bølgebrytere er det første, egen inngang er en annen. Jeg synes også det er mer naturlig at en supportergruppe står bak det ene målet som er vanlig i 97,6 % av resten av Europa.

Nå har vel i hvert fall halvparten av de som har ytret seg her sagt at de kommer til å stå, men at de ønsker faste plasser i form av seter. Dette er også den enkleste løsningen å gjennomføre.
.og husk!

purolatino

Quote from: "abe78"Du er veldig naiv her.

Det er mye mer som skal til for å lage en godkjent ståtribune. Bølgebrytere er det første, egen inngang er en annen. Jeg synes også det er mer naturlig at en supportergruppe står bak det ene målet som er vanlig i 97,6 % av resten av Europa.

Nå har vel i hvert fall halvparten av de som har ytret seg her sagt at de kommer til å stå, men at de ønsker faste plasser i form av seter. Dette er også den enkleste løsningen å gjennomføre.


No snakker eg om en ståtribune med seter eller sittetribune hvor man har mulighet får å stå !

BRANN gutten fra Os!

Quote from: "Bataljonen"Det er sikkert mange fordeler og ulemper å gjøre om nedre Hansa til ståtribune, kanskje vi skulle belyse disse for å gjøre debatten enklere ?


er det ikje mulig og ta f.eks dei to midterste feltene til stå då?
RANN<3

Bataljonen

Quote from: "BRANN gutten fra Os!"
Quote from: "Bataljonen"Det er sikkert mange fordeler og ulemper å gjøre om nedre Hansa til ståtribune, kanskje vi skulle belyse disse for å gjøre debatten enklere ?


er det ikje mulig og ta f.eks dei to midterste feltene til stå då?


Siden vi ønsker å ha sanggruppen og de som vil synge på midtre feltene så tror jeg ikke at de vil sitte og synge men kommer til å stå.

Spørsmålet er om vi skal selge disse plassene som "ståplasser" med sete.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

purolatino

Synes helt klart at det er en fordel å selge dem som "ståplasser med sete", ikkje å forakte å ha et sete å slenge baken ned på i pausen !
E det helt utenkelig å gå i dialog med Brann om en slik løsning på langsiden?, det bør jo gå ann å høre med de å lufte ideen, vi taper jo ingeting på det. Ellers synes eg Bataljonen burde ta kontakt med Brann og høre ka planene e for den videre utbyggingen, nesten 1000 mindre plasser i klokkesvingen osv......
Synes Brann holder kortene angående utbyggingen litt vel hemmlig, utrolig irriterendes, de burde være mer åpne, det er mange som er innterresert i å vite ka som skjer fremover.
Dette er noe eg mener Bataljonen bør ta ansvar for, eg som enkelt person kan jo bombe de med mail, men kommer nok aldri til å få noen svar.

Klaus_Brann

Quote from: "paf"


Jeg er veldig enig!
Det utgjør for min del en stor forskjell å stå på kamp versus å sitte.
� sitte på ræva så og si hele kampen å synge, for kun å reise seg opp ved cornere og store sjanser er lite stemningsskapende.
Men derimot å stå å synge gjennom hele kampen blir fort mye mer engasjerende, og det er mye lettere å bli revet med i kampen nå man står i forhold til å sitte.
Hvis det fortsatt skal være sitteplasser så kan det jo også bli evt. problemer i fremtiden for Brann hvis NFF kløner det til og skal bøtelegge Brann eller no hvis ikke de får supporterene til å "oppføre" seg under kamp, og få de til å sitte på en sittetribune.Men inntil videre synes jeg vi skal ha stående sittetribune.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: "purolatino"Synes helt klart at det er en fordel å selge dem som "ståplasser med sete", ikkje å forakte å ha et sete å slenge baken ned på i pausen !
E det helt utenkelig å gå i dialog med Brann om en slik løsning på langsiden?, det bør jo gå ann å høre med de å lufte ideen, vi taper jo ingeting på det. Ellers synes eg Bataljonen burde ta kontakt med Brann og høre ka planene e for den videre utbyggingen, nesten 1000 mindre plasser i klokkesvingen osv......
Synes Brann holder kortene angående utbyggingen litt vel hemmlig, utrolig irriterendes, de burde være mer åpne, det er mange som er innterresert i å vite ka som skjer fremover.
Dette er noe eg mener Bataljonen bør ta ansvar for, eg som enkelt person kan jo bombe de med mail, men kommer nok aldri til å få noen svar.
Legg ned hele klubben!

Bataljonen

Quote from: "purolatino"Synes helt klart at det er en fordel å selge dem som "ståplasser med sete", ikkje å forakte å ha et sete å slenge baken ned på i pausen !
E det helt utenkelig å gå i dialog med Brann om en slik løsning på langsiden?, det bør jo gå ann å høre med de å lufte ideen, vi taper jo ingeting på det. Ellers synes eg Bataljonen burde ta kontakt med Brann og høre ka planene e for den videre utbyggingen, nesten 1000 mindre plasser i klokkesvingen osv......
Synes Brann holder kortene angående utbyggingen litt vel hemmlig, utrolig irriterendes, de burde være mer åpne, det er mange som er innterresert i å vite ka som skjer fremover.
Dette er noe eg mener Bataljonen bør ta ansvar for, eg som enkelt person kan jo bombe de med mail, men kommer nok aldri til å få noen svar.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe


Northside

Quote from: "purolatino"



Tror du overdriver litt for mye. Har stått på Hansa før + diverse bortetribuner rundt om i landet. Har stort sett ingen problemer med det og Hansa er en av de beste tribunene bak mål i dette landet, du ser helt fint når du står der.

purolatino

Eg synes det med "å stå i en lang pølse" greiene er litt dårlig unnskyldning for dårlig stemmning. Vi har alltid stått i en lang pølse på Store Stå, men vi greide å lage bra og fryktet stemning allikavell!!
Klanen på Vestbredden står i en "lang pølse", god stemning der også!
La oss si vi får 13 rader på nedre seksjon, det vil være en tribune seksjon som er over dobbel så stor som dagen SS og mye brattere, og mye bedre fasiliteter, sammenligne en sånn tribune med dagen SS, blir jo himmel og helvete. Synes i bunn og grunn at å skylde den dårlige stemningen på SS de siste årene med dårlig tribune er litt dårlig, sannheten er jo at dagens SS tribune er bedre enn den var tidligere, husk at vi bygget opp trinnene osv.......(ble ingen super tribune, men bedre enn den var). Det som ødla stemmningen på stadion var generasjons skifte, de eldre ønsket seg bedre fasiliteter, fjortis invasjon?, utestengelse av mange med inngjerdingen av BB felt!

krøvel vellevold

Quote from: "purolatino"Eg synes det med "å stå i en lang pølse" greiene er litt dårlig unnskyldning for dårlig stemmning. Vi har alltid stått i en lang pølse på Store Stå, men vi greide å lage bra og fryktet stemning allikavell!!
Klanen på Vestbredden står i en "lang pølse", god stemning der også!
La oss si vi fÃ¥r 13 rader pÃ¥ nedre seksjon,  


Problemet til SS er jo at vi står i en lang pølse. Den gangen SS virkelig var gode, var vi ikke så mange som nå. Klanen klager forresten også over at de står i en lang pølse. Og de har 17 rader...

Men en annen ting: Dagens supportergjeng utgjør kanskje 5% av tilskuerne på Stadion, BBB har et medlemstall som kanskje utgjør 10% av tilksuerne. Og alle som er medlemmer går sikkert ikke på Stadion heller, så kanskje er bare 6-7% av stadiongjengerne BBB-medlemmer. Da kommer spørsmålet: HVorfor skulle Brann ta hensyn til en såpass marginal gruppe? Hvorfor skulle denne lille grupperingen få førsteprioritet for valg av fremtidige plasser? Man kan argumentere med at "jammen det er jo vi som lager stemningen". Men for det første er jo det en sannhet med store modifikasjoner. Ofte drukner jo SS i stemningen fra resten av Stadion, og dessuten tror jeg Brann driter i om SS lager stemning eller ikke. Kort sagt: Vi har ikke akkurat gode kort på hånden. Vi kan selvsagt si at vi KAN bli så og så mange tusen syngende i fremtiden. Men jeg tviler på at Brann vil se på det som noe annet enn drømmer og fantasier fra supporternes side. Skulle BBB hatt noe å si, burde mange flere meldt seg inn i BBB. Men så lenge folk ikke vil melde seg inn pga "eg syns han og han i styret e domme og teite", "eg hasje lyst å bli assosiert me di der", "eg syns de e tøft å være litt sånn anti-organisatorisk og alternativ", og "eg mellar meg isje inn før ting e akkorat sånn som eg ve ha det", så får heller ikke BBB noen makt til å sette press på Brann.
Legg ned hele klubben!

Pondan

Quote


Aldri i livet om jeg kommer til og kalle en tribune for noe Bataljonen eller noe.. Vi er store stå, vi kommer alltid til og vere det.. Vi endrer ikke navn osv fordi vi bytter tribune.. BBB er ikke særlig mer enn en vennegjeng. Det vises på medlemstallene..

krøvel vellevold

Quote from: "Pondan"[ BBB er ikke særlig mer enn en vennegjeng. Det vises på medlemstallene..


Og derfor kan ikke BBB sette makt bak kravene heller. Vi kan ikke kreve de beste plassene når vi ikke er flere.
Legg ned hele klubben!

purolatino

Hele poenget er at vi er mange som forsatt ønsker å stå på kampene, gjerne med et sete bak vi kan slenge baken ned på i pausen, og det er bedre å stå på langsiden enn kortsiden, derfor bør vi se om det er en liten mulighet for dette når de skal bygge ny tribune der Gamle Sitte er idag, det skader ikkje å prøve! Det er hele poenget!
Eg e enig i at neste Ã¥r samles vi pÃ¥ Hansa tribunen! Men som sagt, mener eg vi bør kjempe for Ã¥ kunne fÃ¥ muligheten til Ã¥ stÃ¥ pÃ¥ langsiden, dÃ¥ mener eg ikkje en egen BBB seksjon med billige/rabatt pÃ¥ billetter, betaler gjerne 250-300kr for et sete pÃ¥ en eventuellt nedre seksjon midt pÃ¥ midtsirkelen med mulighet for Ã¥ stÃ¥ uten Ã¥ ødlegge sikten for de pÃ¥ en eventuell øvre seksjon! NÃ¥ har eg sagt mitt og avslutter diskusjonen fÃ¥r mitt vedkommende.  :D , sÃ¥ fÃ¥r styret i BBB velge om de gidder Ã¥ ta det opp med Brann eller ikkje!

abe78

Quote from: "purolatino"...så får styret i BBB velge om de gidder å ta det opp med Brann eller ikkje!


Håper aldri det blir tatt opp. Bedre å stå på Hansa. Har sittet bak målet siden tribunen var ny (rad 6). Ser ikke alltid godt det som foregår på motsatt 16 metersfelt, men du verden det er kult når Brann presser mot Hansa i andre omgang.

Trykket kommer til å bli noe helt annet neste år. Tror veldig mange vil få seg en skikkelig aha-opplevelse når hele Hansa synger for full hals. Tror det er muligheter for at nesten hele Hansa blir en "sitteplass-ståtribune", selv om det bare blir lagt til rette for dette på nedre del.

Gleder meg!
.og husk!

Nixon

Quote from: "Pondan"
Quote


Aldri i livet om jeg kommer til og kalle en tribune for noe Bataljonen eller noe.. Vi er store stå, vi kommer alltid til og vere det.. Vi endrer ikke navn osv fordi vi bytter tribune.. BBB er ikke særlig mer enn en vennegjeng. Det vises på medlemstallene..


Har BBB plutselig bestemt at begrepet Store Stå skal begraves? Er ikke det litt overilt?

Store Stå har fått et litt frynsete rykte de siste årene, og mange har forlatt tribunen. Greit nok. Men jeg tviler på at navnet er så ødelagt at det ikke kan tas med bort på Nedre Hansa. Store Stå er jo selve arnestedet for syngende supportere i Norge, og navnet fortjener å leve videre!

Nytt sted.
Nye muligheter.
Samme navn.
Tro det skal gå helt fint!
Rød makt på Hansa

Stoffi

Quote from: "purolatino"Hele poenget er at vi er mange som forsatt ønsker å stå på kampene, gjerne med et sete bak vi kan slenge baken ned på i pausen, og det er bedre å stå på langsiden enn kortsiden, derfor bør vi se om det er en liten mulighet for dette når de skal bygge ny tribune der Gamle Sitte er idag, det skader ikkje å prøve! Det er hele poenget!
Eg e enig i at neste Ã¥r samles vi pÃ¥ Hansa tribunen! Men som sagt, mener eg vi bør kjempe for Ã¥ kunne fÃ¥ muligheten til Ã¥ stÃ¥ pÃ¥ langsiden, dÃ¥ mener eg ikkje en egen BBB seksjon med billige/rabatt pÃ¥ billetter, betaler gjerne 250-300kr for et sete pÃ¥ en eventuellt nedre seksjon midt pÃ¥ midtsirkelen med mulighet for Ã¥ stÃ¥ uten Ã¥ ødlegge sikten for de pÃ¥ en eventuell øvre seksjon! NÃ¥ har eg sagt mitt og avslutter diskusjonen fÃ¥r mitt vedkommende.  :D , sÃ¥ fÃ¥r styret i BBB velge om de gidder Ã¥ ta det opp med Brann eller ikkje!


Er helt uenig med deg, og 95% av fotballsupporterene i Europa er nok også enig i deg. Når så du sist en fotballkamp der supporterene sto på Langsiden i utlandet?
Som en annen nevner, det er enormt når Brann presser mot Hansa, det skaper en helt annen giv enn når man er på langsiden.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

paf

Drar frem denne eldgamle tråden. TIng skjer nå, og Brann er villig til å gjøre om til ståplasser på nedre Hansa om interessen er tilstede. Bataljonen og medlemsutvalget har derfor laget en spørreundersøkelse for å finne ut om du har lyst til å stå hvis det blir ordentlige ståplasser. Undersøkelsen tar under 30 sekunder å svare på, og det kan gjøres her: http://surveymonkey.com/s/staaplass

Northside

BGG med ny artikkel angående ståplasser:
http://www.bgg08.com/index.php/8-news/27-stem-ja-til-stafelt-pa-frydenbo-tribunen

Stem "JA" dersom du ønsker å kjøpe billett på et eventuelt ståfelt!

Northside

Ryktes at det allerede er en god del som har svart. Håper alle som leser dette tar seg bryet med å stemme "ja".

Lasaron

Jeg kan ikke svare på den, for jeg er for ståtribune, men vil ikke stå på den selv.
Tren på langskudd

Northside

Quote from: Lasaron on September 17, 2013, 15:47:45 PM
Jeg kan ikke svare på den, for jeg er for ståtribune, men vil ikke stå på den selv.


Da stemmer du Ja uansett, så får vi i det minste en tribune uten seter ;)

osoerli

Eg vil sitta i pausen.
Men uansett så har eg slutta å gå på Stadion.
Frå den dagen Skarsfjord fekk forlenga kontrakten.
Kjem ikkje tilbake før ny trenar er ansatt.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

brann89

Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Klaus_Brann

Quote from: osoerli on September 17, 2013, 21:47:49 PM
Eg vil sitta i pausen.
Men uansett så har eg slutta å gå på Stadion.
Frå den dagen Skarsfjord fekk forlenga kontrakten.
Kjem ikkje tilbake før ny trenar er ansatt.


Null problem å sitte i pausen selv om setene er borte. Hvis du ikke lenger går på stadion har du heller ingenting du skulle ha sagt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

Fra  Bataljonen.no:

QuoteBrann ønsker ikke å gå i gang med et slikt prosjekt før de får en indikator på hvor mange som er interessert i åkjøpe billett på en slik tribune. Fullt forståelig, og derfor har Medlemsutvalget og Bataljonen laget en enkel undersøkelse som vi ønsker at så mange som mulig svarer på. Undersøkelsen er anonym og man forplikter seg ikke til noe som helst.


Full forståelig at Brann ønsker å ta en undersøkelse rundt dette?
Som supportergruppe bør det være en selvfølge at det jobbes for et skikkelig ståfelt, skal ikke være behov for noe undersøkelse.

Nå ryktes det heldigvis at det er mange som har stemt "ja", så får vi håpe dette går i orden.

Av erfaring vet jeg folk er negativ til nye ting. Skepsisen var f.eks stor når vi skulle endre til "free seating", men det endte visst positivt det også når folk fikk prøvd feltet.

stig

Som supportergruppe er det selvsagt at det jobbes for et skikkelig ståfelt. Brann er ingen supportergruppe og de ønsker at markede kartlegges får de foretar endring. Den jobber har supporterne fått.

Nettsideansvarlig

Gulløl

October 02, 2013, 22:35:04 PM #76 Last Edit: October 02, 2013, 22:58:38 PM by Gulløl
Går mot ståtribune på Stadion neste år.
Hvis interessen er stor nok vil Brann fjerne seter.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Gar-mot-staplasser-pa-Stadion-neste-ar-396011_1.snd#.UkyPbNxdVjY

1174 er interessert i Ã¥ bruke stÃ¥feltet etter spørreundersøkelsen, sÃ¥ fÃ¥r vi se hvor mange av de som svarte JA som pingler ut til det behagelige livet med ræven pÃ¥ et sete likevel. NÃ¥ er det helt opp til publikum selv om det blir noe av stÃ¥feltet, blir det bare solgt 300 partoutkort der blir det definitivt ikke noe av.  Blir det derimot solgt 800 blir det helt sikkert noe av, det bør vi vel klare eller .......?? I dag er det 249 supportere som har partoutkort pÃ¥ sangfeltet sÃ¥ her mÃ¥ det mobiliseres fra flere. Blir det ikke stÃ¥felt ved denne anledningen blir nok saken død og gravlagt for veldig mange Ã¥r fremover. "StÃ¥feltprosjektet" trenger nok bidrag fra supportere fra andre felt og tribuner som er villig til Ã¥ flytte pÃ¥ seg for at dette skal bli noe av. Stiller f.eks. felt Z opp for denne stÃ¥tribunen ?? Noen andre som vil bekrefte at de flytter til stÃ¥feltet fra noen av de andre tribunene ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

1908


dokken

Kravet om 800 solgte er ren utpressing fra Brann-ledelsen. Det virker også ganske urealistisk. 800 er 10-15 prosent av alle som (reelt) går på Stadion. Ingenting tyder på publikumsøkning neste år, så det er jo bare snakk om å flytte folk fra andre tribuner (ingen tror vel at muligheten til å stå alene vil trekke folk).

Og hva er poenget med en ståtribune hvis den fylt opp av partoutkortinnehavere? Gir jo ingen fleksibilitet. 400 p-kort burde holde lenge, det er 100 flere enn på syngefeltet i dag. Mulig det blir litt glissent der i noen kamper, men det er det jo på alle tribuner.

En av fordelene med stå er jo at en halvfull tribune kan samle seg og lage god stemning. Med faste seter sitter fort folk spredd rundt.

Gulløl

October 02, 2013, 23:06:13 PM #79 Last Edit: October 02, 2013, 23:28:31 PM by Gulløl
Quote from: dokken on October 02, 2013, 22:50:38 PM
800 er 10-15 prosent av alle som (reelt) går på Stadion.


Noen som kan huske omtrent hvor mye gamle store stå utgjorde prosentmessig av totalen ? Var vel noe høyere en 15 % ?
Et nytt stÃ¥felt konsept mÃ¥ vel bygges opp over noen Ã¥r. NÃ¥ var ikke jeg pÃ¥ møtet i kveld men 800 er vel ikke et absolutt krav eller hva sa Algerøy ??  Kan tenke meg at 500 burde være akseptabelt for klubben i denne omgang for Ã¥ gÃ¥ inn for investeringen pÃ¥ 400k slik at stÃ¥feltet blir realitet. SÃ¥ fÃ¥r en hÃ¥pe pÃ¥ og jobbe for en økning til 800 pÃ¥ et par Ã¥rs sikt. Det som bekymrer meg litt er at nÃ¥ som det blir felt A og B som blir stÃ¥felt kan det medføre at det er en del "vanemennesker" som fremdeles vil forbli pÃ¥ felt C fordi de "mÃ¥" være bak mÃ¥l akkurat der de pleier og dermed boikotter det nye stÃ¥feltet. For Ã¥ unngÃ¥ dette hÃ¥per jeg Brann har sÃ¥ pass prisdifferanse fra stÃ¥-A/B til sitte-C slik at det ikke blir for fristende Ã¥ forbli pÃ¥ C.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

At 1100 har svart ja til ståfelt, må man jo definitivt ta med en klype salt. Det er vel ingen sak å stemme flere ganger. At det plutselig skal bli veldig mye mer attraktivt å stå på et supporterfelt bare fordi setene er vekke, kan jeg ikke skjønne. Det er langt fra å svare ja på en slik undersøkelse, til å faktisk kjøpe p-kort der. Pr i dag er det vel ikke mer enn 500-600 som står på de tre bataljonsfeltene - enkeltbilletter inkludert.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Jeg mener fortsatt det beste stedet for en ståtribune er "motsatt" langside (dvs søndre). Da får vi tilbake litt av det gamle med fiffen på ene siden og deres motsetning på en ståtribune. Søndre er desverre ikke egnet til dette slik den er nå, og siden alle utbyggingsplaner nok er på is til 2050, så er selvsagt en ståtribune på Hansa eneste alternativ.

Det blir ståtribune om nok mennesker med meningen stiller på årsmøtet. Da kan Algerøy klovne så mye han vil uten å ha den dritt han skulle sagt.

dudo

Jeg svarte ja i solidaritet, og fordi jeg mener Brann skal ha et ståfelt. Det kan jeg fint gjøre på årsmøtet også.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

paf

Quote from: krøvel vellevold on October 03, 2013, 04:52:05 AM
At 1100 har svart ja til ståfelt, må man jo definitivt ta med en klype salt. Det er vel ingen sak å stemme flere ganger. At det plutselig skal bli veldig mye mer attraktivt å stå på et supporterfelt bare fordi setene er vekke, kan jeg ikke skjønne. Det er langt fra å svare ja på en slik undersøkelse, til å faktisk kjøpe p-kort der. Pr i dag er det vel ikke mer enn 500-600 som står på de tre bataljonsfeltene - enkeltbilletter inkludert.

Krøvel. Vi har veldig god oversikt over hvem som har svart flere ganger og hva disse har svart. MÃ¥let var ikke Ã¥ finne ut hvor mange som ønsker en stÃ¥tribune men hvor mange som faktisk ønsker Ã¥ stÃ¥ der.. En interessant del av undersøkelsen er at ogsÃ¥ folk fra andre deler av stadion ønsker Ã¥ stÃ¥ hvis det blir en skikkelig stÃ¥tribune. Ca 170 av de som svarte ja sitter i dag pÃ¥ andre tribuner,  mens rundt 100 ikke gÃ¥r pÃ¥ stadion i dag. Men de aller fleste av de som har svart ja er pÃ¥ andre deler av Frydenbø-tribunen i dag. Selv stÃ¥r jeg pÃ¥ nedre felt D nÃ¥, men ønsker absolutt Ã¥ flytte til en skikkelig stÃ¥tribune nÃ¥r vi fÃ¥r det til.

paf

Quote from: Gulløl on October 02, 2013, 23:06:13 PM
Quote from: dokken on October 02, 2013, 22:50:38 PM
800 er 10-15 prosent av alle som (reelt) går på Stadion.


Noen som kan huske omtrent hvor mye gamle store stå utgjorde prosentmessig av totalen ? Var vel noe høyere en 15 % ?
Et nytt stÃ¥felt konsept mÃ¥ vel bygges opp over noen Ã¥r. NÃ¥ var ikke jeg pÃ¥ møtet i kveld men 800 er vel ikke et absolutt krav eller hva sa Algerøy ??  Kan tenke meg at 500 burde være akseptabelt for klubben i denne omgang for Ã¥ gÃ¥ inn for investeringen pÃ¥ 400k slik at stÃ¥feltet blir realitet. SÃ¥ fÃ¥r en hÃ¥pe pÃ¥ og jobbe for en økning til 800 pÃ¥ et par Ã¥rs sikt. Det som bekymrer meg litt er at nÃ¥ som det blir felt A og B som blir stÃ¥felt kan det medføre at det er en del "vanemennesker" som fremdeles vil forbli pÃ¥ felt C fordi de "mÃ¥" være bak mÃ¥l akkurat der de pleier og dermed boikotter det nye stÃ¥feltet. For Ã¥ unngÃ¥ dette hÃ¥per jeg Brann har sÃ¥ pass prisdifferanse fra stÃ¥-A/B til sitte-C slik at det ikke blir for fristende Ã¥ forbli pÃ¥ C.

Gamle store stå hadde en kapasitet på 3.000. Totalkapasiteten på stadion varierte jo litt opp gjennom årene, men frem til utbyggingene av Hansa og Bt-tribunen, var kapasiteten rundt 21.000. Husk at da var også svingene rene ståområder med svært dårlig kvalitet, og ståplasser var over 50% av totalkapasiteten.

krøvel vellevold

Quote from: paf on October 03, 2013, 07:05:22 AMVi har veldig god oversikt over hvem som har svart flere ganger og hva disse har svart.


Hvordan?
Legg ned hele klubben!

Nixon

October 03, 2013, 07:43:34 AM #86 Last Edit: October 03, 2013, 07:50:32 AM by Nixon
Quote from: krøvel vellevold on October 03, 2013, 07:21:02 AM
Quote from: paf on October 03, 2013, 07:05:22 AMVi har veldig god oversikt over hvem som har svart flere ganger og hva disse har svart.


Hvordan?


Linken du svarte på er personlig og knyttet til e-postadressen din. Men en slik link kan jo lett sendes videre til folk som ikke står på mailinglisten til Brann eller Bataljonen (vil vel tro at en del ja-folk kanskje har gjort dette for å få flest mulig med) og blir da alle svarene registrert på samme person? I så fall er systemet ganske sårbart dersom man skal luke ut disse i ettertid.
Rød makt på Hansa

dudo

Quote from: Nixon on October 03, 2013, 07:43:34 AM
Quote from: krøvel vellevold on October 03, 2013, 07:21:02 AM
Quote from: paf on October 03, 2013, 07:05:22 AMVi har veldig god oversikt over hvem som har svart flere ganger og hva disse har svart.

Hvordan?

Linken du svarte på er personlig og knyttet til e-postadressen din. Men en slik link kan jo lett sendes videre til folk som ikke står på mailinglisten til Brann eller Bataljonen (vil vel tro at en del ja-folk kanskje har gjort dette for å få flest mulig med) og blir da alle svarene registrert på samme person? I så fall er systemet ganske sårbart dersom man skal luke ut disse i ettertid.

Hvorfor i all verden fikk jeg da flere mailer til samme adresse?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on October 03, 2013, 07:43:34 AM
Quote from: krøvel vellevold on October 03, 2013, 07:21:02 AM
Quote from: paf on October 03, 2013, 07:05:22 AMVi har veldig god oversikt over hvem som har svart flere ganger og hva disse har svart.


Hvordan?


Linken du svarte på er personlig og knyttet til e-postadressen din. Men en slik link kan jo lett sendes videre til folk som ikke står på mailinglisten til Brann eller Bataljonen (vil vel tro at en del ja-folk kanskje har gjort dette for å få flest mulig med) og blir da alle svarene registrert på samme person? I så fall er systemet ganske sårbart dersom man skal luke ut disse i ettertid.


Jo men var det ikke en åpen løsning også, der hvem som helst kunne gå inn og stemme?
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Quote from: dudo on October 03, 2013, 07:59:03 AM
Quote from: Nixon on October 03, 2013, 07:43:34 AM
Quote from: krøvel vellevold on October 03, 2013, 07:21:02 AM
Quote from: paf on October 03, 2013, 07:05:22 AMVi har veldig god oversikt over hvem som har svart flere ganger og hva disse har svart.


Hvordan?


Linken du svarte på er personlig og knyttet til e-postadressen din. Men en slik link kan jo lett sendes videre til folk som ikke står på mailinglisten til Brann eller Bataljonen (vil vel tro at en del ja-folk kanskje har gjort dette for å få flest mulig med) og blir da alle svarene registrert på samme person? I så fall er systemet ganske sårbart dersom man skal luke ut disse i ettertid.


Hvorfor i all verden fikk jeg da flere mailer til samme adresse?


Eg fikk to, men den andre var en purring. Svarte naturligvis ja.
GÃ¥ av.

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on October 03, 2013, 08:13:06 AM
Quote from: Nixon on October 03, 2013, 07:43:34 AM
Quote from: krøvel vellevold on October 03, 2013, 07:21:02 AM
Quote from: paf on October 03, 2013, 07:05:22 AMVi har veldig god oversikt over hvem som har svart flere ganger og hva disse har svart.


Hvordan?


Linken du svarte på er personlig og knyttet til e-postadressen din. Men en slik link kan jo lett sendes videre til folk som ikke står på mailinglisten til Brann eller Bataljonen (vil vel tro at en del ja-folk kanskje har gjort dette for å få flest mulig med) og blir da alle svarene registrert på samme person? I så fall er systemet ganske sårbart dersom man skal luke ut disse i ettertid.


Jo men var det ikke en åpen løsning også, der hvem som helst kunne gå inn og stemme?


Det vet jeg ikke. Jeg har bare svart på mailen jeg fikk og der står det: Denne linken er knyttet unikt til denne undersøkelsen og e-postadressen din. Vennligst ikke videresend denne meldingen.
Rød makt på Hansa

dokken

Quote from: Gulløl on October 02, 2013, 23:06:13 PM
Quote from: dokken on October 02, 2013, 22:50:38 PM
800 er 10-15 prosent av alle som (reelt) går på Stadion.


Noen som kan huske omtrent hvor mye gamle store stå utgjorde prosentmessig av totalen ? Var vel noe høyere en 15 % ?
Et nytt stÃ¥felt konsept mÃ¥ vel bygges opp over noen Ã¥r. NÃ¥ var ikke jeg pÃ¥ møtet i kveld men 800 er vel ikke et absolutt krav eller hva sa Algerøy ??  Kan tenke meg at 500 burde være akseptabelt for klubben i denne omgang for Ã¥ gÃ¥ inn for investeringen pÃ¥ 400k slik at stÃ¥feltet blir realitet. SÃ¥ fÃ¥r en hÃ¥pe pÃ¥ og jobbe for en økning til 800 pÃ¥ et par Ã¥rs sikt. Det som bekymrer meg litt er at nÃ¥ som det blir felt A og B som blir stÃ¥felt kan det medføre at det er en del "vanemennesker" som fremdeles vil forbli pÃ¥ felt C fordi de "mÃ¥" være bak mÃ¥l akkurat der de pleier og dermed boikotter det nye stÃ¥feltet. For Ã¥ unngÃ¥ dette hÃ¥per jeg Brann har sÃ¥ pass prisdifferanse fra stÃ¥-A/B til sitte-C slik at det ikke blir for fristende Ã¥ forbli pÃ¥ C.


Daffy snakket først om at nå måtte ståfeltet bli smikk fullt av partoutkort, og nå måtte supporterne mobilisere. Da det ble påpekt at det aldri hadde vært meningen at ståfeltet skulle fylles opp kun av partoutkortinnehavere (noe av poenget er jo at det skal bli lettere å ta med seg tjommier inn på tribunen og rekruttere flere engasjerte tilskuere) sa han at hvis det ble solgt 800 av 1200 tilgjengelige plasser før jul, ville Brann gå for det.

Jeg oppfattet det som ren utpressing fra hans side. 800 plasser er det samme som to fullsatte felt med seter. Det er helt urealistisk at så mange mennesker betaler Brann 2000-2300 kroner innen jul for å få rett til å stå på et ståfelt som kanskje skal komme.

Hvor mange plasser tror Daffy at han vil selge før jul til de samme feltene med sitteplasser? I fjor var det vel under 50 prosent av p-kortholderne som hadde fornyet kortene sine før jul. I år bli det trolig enda lavere andel. At Brann endte på 7000 "solgte" partoutkort i år (Daffys tall) kan utelukkende skyldes mange kort som er gått til bedrifter som del av sponsoravtaler o.l. Dette er jo usynlige, ikke-eksisterende tilskuere.

Blant oss 6-7000 virkelige tilskuere (vi som faktisk er til stede) er det kanskje 4-5000 med partoutkort. Og det er blant oss det må rekrutteres ståplasstilskuere.

Om pris: Daffy sa at ståfeltet vil koste det samme som tilsvarende plasser koster i dag, med seter. Med andre ord 2000 kr for partoutkort + medlemskap i Bataljonen.

Det kan virke ulogisk at stå og sete koster det samme, men jeg synes egentlig det er greit nok. 2300 kroner er ganske billig, blir vel 150 kroner kampen. Dessuten betyr det at tilskuere som ikke har noen plan om å bidra til stemningen kan kjøpe et sete på et annet billigfelt i stedet for å stå og kope på det som skal være "kokefeltet".

Når det gjelder undersøkelsen: Det var vel fullt mulig å svare fra flere ip-adresser, siden den ble sendt ut i såpass mange kanaler (jeg svarte minst tre ganger). Dessuten har selvsagt en del svart ja i sympati med ideen, uten at de selv vil flytte vekk fra kamerater, familie etc på sitt sete. Tror derfor man skal ta tallet 1100 med en stor klype salt.

Likevel: Imponerende stor andel som har svart positivt. Klarer man å samle 4-500 på et ståfelt i de vanlige kampene neste år, er det en kjempesuksess. Så kan det gradvis bygge seg opp over tid. Men da må Algerøy glemme dette kravet om 800 partoutkort før jul. Det kommer ikke til å skje.

Gulløl

Nevnte Algerøy hvor free seating feltet på nedre Frydenbø A skulle flytte til nå som det blir ståfelt der ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

1908


Northside

Prisen på 2300 inkludert medlemskap er bra. Ta det på avbetaling, så blir det 175kr per måned + 200kr i medlemskap til Bataljonen. Det er noe alle bør klare!

Jeg har stor tro på et ståfelt uten seter, men det må for all del ikke bli felt A og B i hjørnet. Kjernen av supportere må ha en plassering sentralt på tribunen skal vi klare å få de utenfor kjernen med på sangene.

Nixon

Ståfeltet bør vel ikke være det billigste feltet på Stadion heller. Da tiltrekker man seg bare prisjegere som ikke bidrar til stemningen.
Rød makt på Hansa


krøvel vellevold

Quote from: Huff on October 03, 2013, 17:18:03 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 25, 2006, 23:08:23 PM
Den gangen SS virkelig var gode


1941-1943?


Det tok deg altså 7 år og 4 måneder å komme på den kommentaren?
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Henki

Quote from: Klaus_Brann on October 03, 2013, 19:11:32 PM


Så et bedre alternativ er altså ett felt, mao. felt A ytterst, eller ikke noe ståfelt i det hele tatt?
Ballen skal fremover!

Brann_ruler86

Fra http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Gar-mot-statribune-pa-Stadion-neste-ar-396011_1.snd#.Uk3FUVO5eRM

Quote


Nå, er det noe grunn til optimisme? Nå er det flere stadioner i tippeligaen hvor ståfelt har blitt opprettet i løpet av de siste sesongene som bryter med NFF sitt regelverk, så det gir vel litt grunn til håp?? Anser det selvsagt som et meget lite håp, men det er ihvertfall der...
GÃ¥ ta banen!

Klaus_Brann

Quote from: Henki on October 03, 2013, 19:55:52 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 03, 2013, 19:11:32 PM


Så et bedre alternativ er altså ett felt, mao. felt A ytterst, eller ikke noe ståfelt i det hele tatt?


Flink til å gjette er du, det skal du ha.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

1908

Kan noen fortelle meg hvorfor Brann må gjerde inn feltene vi skal ha som ståtribune?? Godset har 2 felt i midten uten noe gjerder..

Northside

Strengere regler angående ståfelt kom før denne sesongen etter hva jeg har forstått. Klubber som allerede hadde ordnet seg ståfelt slapp unna reglene.
Jeg er derimot usikker på når Godset fikk ståfelt?

VIF, LSK, Aalesund, FFK og flere andre klubber slapp i det minste unna reglene.

Hvorfor NFF krever 2,3m høyt gjerde mellom fans av samme lag, det må du nesten spørre gudene om.
Ofte er skillet mellom bortefans og hjemmefans vesentlig mindre.

Lasaron

Det er fordi ansatte i NFF må gjøre noe for å forsvare stillingene sine. De må kunne si: Se, dette har vi gjort i det siste for å bedre sikkerheten og utvikle produktet. Du finner lignende igjen i diverse offentlige organ også. Statens kartverk, f eks. Med jevne mellomrom forandrer de på stedsnavn for å vise at de gjør noe, for å forsvare stillingene sine. Holsnøy, Holsnøyni, Holsnøyna, Holsnøyne.
Tren på langskudd

Northside

Da har Brann publisert nyheten om ståfelt på Frydenbø-tribunen neste år!
Det blir i midten av tribunen der som dagens "Free seating" er.

Gledelig nyhet! Nå håper jeg virkelig folk kan samles på tribunen igjen. Vet at enkelte på Z-feltet har snakket om å komme ned til denne feltet nå som setene blir fjernet.
Med splittelse i Klanen og økonomisk krise der, så har vi tidenes mulighet til å bli desidert best i Supporter-Norge, slik som vi var kjent for en periode før i tiden.

Brann sin nyhet:
http://www.brann.no/news/article/5z56ke0o0faz1dnpjwvr04y3z/title/det-blir-statribune-pa-stadion

Bataljonen med kommentar:
http://www.brann.no/news/article/g650c99wlhhz1eh51fsgmqiab/title/bataljonen---statribune-er-enestaende

Slik kjøper du billett. De som har fornyet en annen plass, kan altså gi en lyd til Brann og bytte plass over til det nye feltet:
http://www.brann.no/news/article/4wllgv9stg481ub26dbtbo0im/title/slik-kjoper-du-partoutkort-pa-statribunen

1908

Klanen har no vært dårlig lenge.. Fula og Kjernen har tatt over for å være de største mener jeg.. Men dette var kanon.. Godt at vi får feltet bak mål =)

tildovrefaller

Ståtribune kan også være farlig, pga lettere trengsel.
Skjedd mange forferdelige tragedier pga trengsel, vil ikke tippe opp i navn...

Ikke det at jeg tror det blir et problem pÃ¥ stadion med det første  ;D, men man mÃ¥ ha det i bakhode......

Northside

Quote from: tildovrefaller on November 25, 2013, 16:44:10 PM
Ståtribune kan også være farlig, pga lettere trengsel.
Skjedd mange forferdelige tragedier pga trengsel, vil ikke tippe opp i navn...

Ikke det at jeg tror det blir et problem pÃ¥ stadion med det første  ;D, men man mÃ¥ ha det i bakhode......



Kom gjerne med eksempel på en tragedie som skyldes ståfeltet.

Og hvordan kan det bli lettere trengsel? Med ståfeltet som blir gjerdet inn vil man til en hver til vite hvor mange det er inne på feltet, slik det er i dag så kan hvem som helst komme å stille seg på "free seating-feltet".
Med ståfelt blir det i tillegg bølgebrytere, det er det ikke på felt med seter...

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Henki

Quote from: Northside on November 25, 2013, 16:57:52 PM

Kom gjerne med eksempel på en tragedie som skyldes ståfeltet.

Og hvordan kan det bli lettere trengsel? Med ståfeltet som blir gjerdet inn vil man til en hver til vite hvor mange det er inne på feltet, slik det er i dag så kan hvem som helst komme å stille seg på "free seating-feltet".
Med ståfelt blir det i tillegg bølgebrytere, det er det ikke på felt med seter...


Det finnes definitivt tribuneulykker der tribunen har vært en av faktorene i hvorfor ting gikk galt. Nå kommer jo ikke det til å bli noe problem på Stadion på grunn av de tingene du trekker frem ellers i posten din.

Jeg tror det blir et bra tilbud for dem som ønsker en ståtribune på Stadion. Og veldig fint at det blir feltet rett bak målet i tillegg!
Ballen skal fremover!

Brann_ruler86

Strålende nyheter, dette har vi ventet på lenge! Og ikke minst langt tryggere enn slik det er i dag der setene fremstår som reneste snublefeller til tider.

Når det gjelder farer ved trengsel så har det vært flere stadionkatastrofer i moderne tid der folk har omkommet i trengsel på stadionanlegg der det bare er seter. Ved ulykker som Hillsborough og Heysel (for å ta de mest kjente) var det veldig mange andre faktorer enn bare ståplassene som spilte inn. For vår del blir det ingen grunn til bekymring. Min drøm er ståplasser på hele nedre Hansa, men jeg tror nok det må skje noe drastisk skal vi ha noen mulighet til å fylle det...
GÃ¥ ta banen!

Northside

Quote from: Brann_ruler86 on November 25, 2013, 18:57:35 PM
Når det gjelder farer ved trengsel så har det vært flere stadionkatastrofer i moderne tid der folk har omkommet i trengsel på stadionanlegg der det bare er seter. Ved ulykker som Hillsborough og Heysel (for å ta de mest kjente) var det veldig mange andre faktorer enn bare ståplassene som spilte inn. For vår del blir det ingen grunn til bekymring. Min drøm er ståplasser på hele nedre Hansa, men jeg tror nok det må skje noe drastisk skal vi ha noen mulighet til å fylle det...


Det som er poenget mitt. Med riktig antall tilskuere på tribunen så har det aldri vært problemer. Slipper man for mye folk inn på ett felt, så kan det bli trengsel om det er seter eller ikke seter.
At ståtribuner er farlig er bare propaganda fra enkelte luringer i Engelsk fotball som ønsker sittende supportere, så har da enkelte latt seg lure av denne propagandaen.

Nå må tribunen vår fylles igjen ;)

Brannfan23

Hva blir kapasiteten på staddaen når vi får ståtribune?

Brann_ruler86

Quote from: Brannfan23 on November 25, 2013, 21:13:55 PM
Hva blir kapasiteten på staddaen når vi får ståtribune?


Det er ikke kjent enda. Fra Brann.no:

Quote
- I dag er det 500 sitteplasser der vi skal bygge om til ståtribune. Den endelige tilskuerkapasiteten fastsettes av NFF som sertifiserer tribunen for bruk, men det er klart at ståtribunen på Frydenbø vil øke tilskuerkapasiteten på Stadion noe, sier Algerøy.

GÃ¥ ta banen!

Corran

En ting jeg lurer på er hvorfor det midterste feltet?
Så lenge det kun er en del som skal brukes vil det jo sperre sikten om noen på sidefeltene vil sitte og ikke stå på en sittetribune. Måten de gjør det på legger jo opp til at hele nedre Hansa er ståtribune men 2/3 av tribunen skal ha snublefeller som noen kalte det lengre oppe.
Ikke misforstå meg jeg er helt for ståtribune men mener at hele nedre Hansa burde blitt det. Og hvis de kun vil ha en del så burde det jo blitt på en kant rent logisk sett
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

stig

Reglene til NFF hindrer å ta mer enn et felt slik det er nå. Kapasiteten kan ikke overstige 1000 stk, noe to eller flere felt vil gjøre.

Midterste feltene er selvsagt mest interessant. Man plasserer ikke supportergruppen nede i et hjørnet.
Nettsideansvarlig

Brannfan23

Når ståtribunen kommer på frydenbø, så er vel det ikke nødvendig å ha ståplass på gamle tribunen vel?

Northside

Quote from: Brannfan23 on November 27, 2013, 23:29:14 PM
Når ståtribunen kommer på frydenbø, så er vel det ikke nødvendig å ha ståplass på gamle tribunen vel?


Du tenker Felt T?

Lasaron

Quote from: Northside on November 28, 2013, 13:24:41 PM
Quote from: Brannfan23 on November 27, 2013, 23:29:14 PM
Når ståtribunen kommer på frydenbø, så er vel det ikke nødvendig å ha ståplass på gamle tribunen vel?


Du tenker Felt T?


Felt T betjener et totalt annet tilskuersegment enn den nye ståtribunen er ment for.

Forøvrig sitter jeg over felt T, og kunne godt tenkt meg at tribunen ble flyttet noen meter nærmere banen. På hele gamle langside går det forsåvidt an å ha svakere helning nederst, og få på plass flere seter nærmere banen.
Tren på langskudd

Herman1


Jeg har forstått det slik at det pågår en internasjonal debatt omkring lydnivået fra supporterne ved sitteplasser kontra ståplasser.

I den sammenheng lurer jeg på hva dere mener om saken. Var "Store Stå" så kraftige og anerkjente fordi ståplasser forsterket lydnivået, eller er det ingen korrelasjon mellom ståplasser og lydnivå/engasjement?


Lasaron

Du er fysisk i bedre stand til å lage høy lyd med stemmen når du står. Det er også lettere å være livlig på andre måter når du allerede står.

Forøvrig har ståplasser til alle tider vært dyrere enn sitteplasser, og fattige mer livlige enn rike.
Tren på langskudd

Herman1

Quote from: Lasaron on November 28, 2013, 17:40:51 PM
Du er fysisk i bedre stand til å lage høy lyd med stemmen når du står. Det er også lettere å være livlig på andre måter når du allerede står.

Forøvrig har ståplasser til alle tider vært dyrere enn sitteplasser, og fattige mer livlige enn rike.


Jeg trodde ståplasser pleide å være billigere enn sitteplasser, jeg???

Lasaron

Quote from: Herman1 on November 28, 2013, 17:45:37 PM
Quote from: Lasaron on November 28, 2013, 17:40:51 PM
Du er fysisk i bedre stand til å lage høy lyd med stemmen når du står. Det er også lettere å være livlig på andre måter når du allerede står.

Forøvrig har ståplasser til alle tider vært dyrere enn sitteplasser, og fattige mer livlige enn rike.


Jeg trodde ståplasser pleide å være billigere enn sitteplasser, jeg???


Nettopp. Akkurat.  :)  Jeg skrev feil.
Tren på langskudd

Brannfan23

Quote from: Northside on November 28, 2013, 13:24:41 PM
Quote from: Brannfan23 on November 27, 2013, 23:29:14 PM
Når ståtribunen kommer på frydenbø, så er vel det ikke nødvendig å ha ståplass på gamle tribunen vel?


Du tenker Felt T?


Japp. Er meningsløs å ha ståplasser der når man kan enten flytte tribunen nærmere banen(som er sikkert utrolig kostbar) eller bare sette opp en liten provisorisk sittetribune.

Northside

Så plutselig en blogg på fremsiden her.

"Store stå é tilbake!"
http://www.bataljonen.no/?page=26&news=1103

1908

Er det noen som vet hvordan de skal gjøre dette? Med tanke på at kun de som har billett osv til felt S kommer på feltet??

stig

Nettsideansvarlig

1908

Blir det egen inngang midt på tribunen? Må folk vise partourkortet om de skal inn og ut fra felt S?

Northside

Quote from: 1908 on November 30, 2013, 10:02:00 AM
Blir det egen inngang midt på tribunen? Må folk vise partourkortet om de skal inn og ut fra felt S?


NFF har firt litt på kravene. De som har billett på dette feltet vil kunne benytte samme innganger, kiosker og toaletter slik som alle andre på Frydenbø-tribunen.

Det blir en eller annen form for inngjerding rundt feltet fordi NFF krever at Brann til en hver tid har kontroll på antall tilskuere på dette feltet. Alle med billett der vil få en eget farge på billetten, slik at denne billetten bare vises raskt til vakt som står ved "åpningen" til feltet (han ser fargen på billetten og slipper deg inn på feltet).

Etter hva jeg har forstått så er dette planen. Hvorfor NFF stresser slik med dette må gudene vite. Ståfeltet foran gamle tribunen (Felt T) får i det minste stryk på samtlige sikkerhetsregler NFF har tryllet frem for ståfelt :D

osoerli

Ser her
http://www.bataljonen.no/?page=26&news=1103
at setene må tilbake til kvar kamp i europacup (i 2015 altså).
Det betyr vel at trappetrinna ikkje blir bygt om for å få fleire trinn, og at folk soleis kan stå tettare.
Har litt problem med å forstå korleis ein då skal få inn fleire folk.

Men eg hugsar eg såg i ein tidlegare tråd foto av ein type bølgebryterar for ståtribunar med klappsete som tok minimalt med plass.  Hadde desse kunna blitt godkjent for E-cup?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dokken

I realiteten blir vel dette feltet stående tomt på e-cupkampene. Er jo nok av seter andre steder til å ha mer enn nok kapasitet på de aller fleste e-cupkamper.

Dette er et minimalt problem, det er vel maks tre e-cupkamper som har vært utsolgt på Stadion gjennom historien (Sampdoria 1989, Levski 2001, Everton 2008).

Skulle vi kvalifisere oss til CL (lov å drømme), så er det en liten kostnad å skru opp igjen seter.

Lasaron

Tror den der kampen mot Liverpool også var litt utsolgt.
Tren på langskudd

Northside

Quote from: dokken on December 11, 2013, 12:37:03 PM
Skulle vi kvalifisere oss til CL (lov å drømme), så er det en liten kostnad å skru opp igjen seter.


Gratis, dugnad ;)

Gulløl

Quote from: Lasaron on December 11, 2013, 13:30:39 PM
Tror den der kampen mot Liverpool også var litt utsolgt.


Var 12700 mot Liverpool. Om det var utsolgt kan det være fordi at noen av stå feltene ikke kunne brukes. Sikkert andre som husker dette bedre en meg.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dokken

Liverpool var også utsolgt, ja. Derimot er jeg ikke sikker på om Sampdoria ble helt utsolgt. Var uansett en annen tid, med en helt annen stadion enn i dag. (og helt andre sikkerhetskrav)

Nixon

Quote from: Gulløl on December 11, 2013, 13:43:18 PM
Quote from: Lasaron on December 11, 2013, 13:30:39 PM
Tror den der kampen mot Liverpool også var litt utsolgt.


Var 12700 mot Liverpool. Om det var utsolgt kan det være fordi at noen av stå feltene ikke kunne brukes. Sikkert andre som husker dette bedre en meg.


Når det var 17.000 mot Sampdoria og bare 12.700 mot Liverpool kan jeg ikke tenke meg annet enn at kapasiteten var endret pga nye regler. Begge var forøvrig to herlige kamper med god stemning!
Rød makt på Hansa

paf

Quote from: dokken on December 11, 2013, 13:57:42 PM
Liverpool var også utsolgt, ja. Derimot er jeg ikke sikker på om Sampdoria ble helt utsolgt. Var uansett en annen tid, med en helt annen stadion enn i dag. (og helt andre sikkerhetskrav)

Sampdoria var ikke utsolgt.

Klaus_Brann

Quote from: dokken on December 11, 2013, 12:37:03 PM
I realiteten blir vel dette feltet stående tomt på e-cupkampene. Er jo nok av seter andre steder til å ha mer enn nok kapasitet på de aller fleste e-cupkamper.

Dette er et minimalt problem, det er vel maks tre e-cupkamper som har vært utsolgt på Stadion gjennom historien (Sampdoria 1989, Levski 2001, Everton 2008).

Skulle vi kvalifisere oss til CL (lov å drømme), så er det en liten kostnad å skru opp igjen seter.


Det er ikke poenget for min del. Poenget er at supportergruppen må stå midt på nedre uansett om det er serie eller e-cup, både lydmessig og for det visuelle.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Landåsgutt

http://www.youtube.com/watch?v=apX5V1IJCW4

Her er hvordan Hannover har det, sikkert noe sånt Brann kommer med også

Brann_ruler86

De fleste klubbene i Bundesliga har ordentlige ståtribuner som enkelt kan bygges om til sittetribuner, se bare på dette bildet fra Dortmund!
http://i.imgur.com/OiED5Ia.jpg
GÃ¥ ta banen!

osoerli

Quote from: Landåsgutt on December 11, 2013, 19:18:57 PM
http://www.youtube.com/watch?v=apX5V1IJCW4

Her er hvordan Hannover har det, sikkert noe sånt Brann kommer med også


http://www.safestandingroadshow.co.uk/
Rail seats ja.  Håpar det blir slike på stadion.  Går utfrå desse er godkjent for E-cup.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Quote from: Brann_ruler86 on December 11, 2013, 20:17:24 PM
De fleste klubbene i Bundesliga har ordentlige ståtribuner som enkelt kan bygges om til sittetribuner, se bare på dette bildet fra Dortmund!
http://i.imgur.com/OiED5Ia.jpg


Kanskje ikkje sÃ¥ enkelt nÃ¥r dei mÃ¥ berast til og frÃ¥ eit lagerrom i kjellaren.  Ganske stor plass i denne kjellaren vil dei ogsÃ¥ ta.

Men ser dei har støyp mellomtrinn under setene, som er lurt.  DÃ¥ er blir det jo plass til dobbelt sÃ¥ mange pÃ¥ stÃ¥felt som sittefelt.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Brann_ruler86

Når 30 supportere i Malmö kan bære på plass 3000 seter skal vi fint klare 500. Klappseter vil også ta en del mindre plass enn de som er i Dortmund.

http://www.mff.se/Aktuellt/Nyheter/2013-08-10_tack_staplats

Jeg vil mye heller ha en ordentlig ståtribune enn rail seats.
GÃ¥ ta banen!

Northside

Quote from: osoerli on December 11, 2013, 20:29:44 PM
http://www.safestandingroadshow.co.uk/
Rail seats ja.  HÃ¥par det blir slike pÃ¥ stadion.  GÃ¥r utfrÃ¥ desse er godkjent for E-cup.


De rail setene er mer i veien enn vanlige seter grunnet bølgebryterne. I tillegg koster det en formue.
Kun noe tull de prøver å få solgt i England, da vanlige ståplasser skremmer vettet av lettlurte folk der.

Brøndby klarer lett å fylle hele nedre tribunen med seter de få gangene det er behov, da klarer vi lett å montere fast 500 seter 1 ganger hvert tiende år.

1908

Rail seats så jo bare helt tragisk ut.. 2 litt overvektige, så kommer jo de knapt forbi hverandre..

Klaus_Brann

Quote from: Landåsgutt on December 11, 2013, 19:18:57 PM
http://www.youtube.com/watch?v=apX5V1IJCW4

Her er hvordan Hannover har det, sikkert noe sånt Brann kommer med også


Det var jo veldig enkelt å få frem igjen i alle fall.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

December 12, 2013, 00:18:24 AM #147 Last Edit: December 12, 2013, 00:41:14 AM by Klaus_Brann
Quote from: Northside on December 11, 2013, 21:51:31 PM
Quote from: osoerli on December 11, 2013, 20:29:44 PM
http://www.safestandingroadshow.co.uk/
Rail seats ja.  HÃ¥par det blir slike pÃ¥ stadion.  GÃ¥r utfrÃ¥ desse er godkjent for E-cup.


De rail setene er mer i veien enn vanlige seter grunnet bølgebryterne. I tillegg koster det en formue.
Kun noe tull de prøver å få solgt i England, da vanlige ståplasser skremmer vettet av lettlurte folk der.

Brøndby klarer lett å fylle hele nedre tribunen med seter de få gangene det er behov, da klarer vi lett å montere fast 500 seter 1 ganger hvert tiende år.


Så BGG kjemper ikke for at vi skal stå på midten i alle e-cupkampene med andre ord?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Superjack

Quote from: Nixon on December 11, 2013, 13:58:39 PM
Quote from: Gulløl on December 11, 2013, 13:43:18 PM
Quote from: Lasaron on December 11, 2013, 13:30:39 PM
Tror den der kampen mot Liverpool også var litt utsolgt.


Var 12700 mot Liverpool. Om det var utsolgt kan det være fordi at noen av stå feltene ikke kunne brukes. Sikkert andre som husker dette bedre en meg.


Når det var 17.000 mot Sampdoria og bare 12.700 mot Liverpool kan jeg ikke tenke meg annet enn at kapasiteten var endret pga nye regler. Begge var forøvrig to herlige kamper med god stemning!


Ja, Liverpool kampen var utsolgt pga uefa sitteregler, kunne sikkert vært solgt 40000 billetter til den kampen. Fikk tilbud om over 2000 kr fra en liverpoolsupporter for min. Solgte den til ekte brannsupporter til pålydende.

Når sist brydde Bergensere seg om E-cup? Et ikkeproblem med ståplassene, og skulle Brann komme til CL blir det nok penger til portable gullseter som monteres av innleide nordsjøarbeidere på overtid.

Brannsupporter.

Northside

Quote from: Klaus_Brann on December 12, 2013, 00:18:24 AM
Så BGG kjemper ikke for at vi skal stå på midten i alle e-cupkampene med andre ord?


Jo, selvsagt. Men vi har et håp om at vi får stå oppe i de kampene med lite tilskuere. Da trengs ikke setene.

Gulløl

December 12, 2013, 13:59:23 PM #150 Last Edit: December 12, 2013, 14:08:32 PM by Gulløl
Hallelujah ! :-)
http://www.brann.no/news/article/wk5qrcnnlv0s1qolgmbejcmr0/title/tv-her-fjernes-sitteplassene

Og dette medfører økning fra 500 - 1000 plasser. Ny totalkapasiteten på Brann Stadion blir vel da like i underkant av 18 000.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

- Bataljonen har lovet oss at dette vil heve stemningen kraftig, så nå spiller vi ballen over til dem, påpeker Knut Iversen.

Ja, de fordømte setene har stoppet mye av lyden på de feltene...
Rød makt på Hansa

Northside

Quote from: Nixon on December 12, 2013, 14:04:03 PM
- Bataljonen har lovet oss at dette vil heve stemningen kraftig, så nå spiller vi ballen over til dem, påpeker Knut Iversen.

Ja, de fordømte setene har stoppet mye av lyden på de feltene...


Fjerningen av de fordømte feltene gjør i det minste at flere supportere fra andre felt nå har meldt flytting til "Store Stå".
Allerede der har du en viss effekt.

Nixon

Ja, det vil sikkert automatisk gi en "viss" effekt. Men skal stemningen bli betraktelig bedre (som det kan virke som at Bataljonen har lovet Brann...) må det jobbes aktivt med saken. Det må en aldri så liten holdningsendring til. Så jeg håper ikke at Bataljonen nå lener seg tilbake og tror at jobben er gjort. For så enkelt er det neppe.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Nå skal jeg være litt uhørt positiv her. Selv kommer jeg til å fortsette på gamle sitte, men jeg tror denne omleggingen til ståtribune kan være med å fyre opp den positive sirkelen vi er inne i nå, og gi oss flere poeng.

* Det er lettere å lage god stemning når man står, og kombinert med den nye entusiasmen grunnet Norling tror jeg førstte hjemmekamp fort kan bli en kamp med mye bedre stemning enn på lenge.
* Hvis det er slik at folk fra felt z kommer "tilbake" blir det enda større effekt.
* Da blir det igjen mer attraktivt for nye å henge seg på de som synger.
* Stemningen vil lettere bli god andre steder på stadion.
* Det blir i det hele tatt gøyere å gå på stadion, noe som vil føre til at flere kommer, bedre sponsorobjekt osv.
* Flere vil ønske å dra på bortekamper.

Oppsummert: støtten fra tribunen kan økes betraktelig, og det kan bety noen poeng.
Tren på langskudd

Northside

Quote from: Nixon on December 12, 2013, 15:10:10 PM
Ja, det vil sikkert automatisk gi en "viss" effekt. Men skal stemningen bli betraktelig bedre (som det kan virke som at Bataljonen har lovet Brann...) må det jobbes aktivt med saken. Det må en aldri så liten holdningsendring til. Så jeg håper ikke at Bataljonen nå lener seg tilbake og tror at jobben er gjort. For så enkelt er det neppe.


Der er jeg enig. Håper dette motiverer til å jobbe skikkelig med å løfte stemningen.
Alt ligger til rette, spesielt med en "ny start" nå som vi har Norling på sidelinjen.

Klaus_Brann

Quote from: Northside on December 12, 2013, 11:44:05 AM
Quote from: Klaus_Brann on December 12, 2013, 00:18:24 AM
Så BGG kjemper ikke for at vi skal stå på midten i alle e-cupkampene med andre ord?


Jo, selvsagt. Men vi har et håp om at vi får stå oppe i de kampene med lite tilskuere. Da trengs ikke setene.


Ja, på kamper mot jallalag er det jo greit, men om vi skulle komme oss inn i gruppespillet kommer det jo til bli trangere også oppe, og vi kan fort ende med 3 kamper som setene må opp igjen på.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on December 12, 2013, 15:10:10 PM
Ja, det vil sikkert automatisk gi en "viss" effekt. Men skal stemningen bli betraktelig bedre (som det kan virke som at Bataljonen har lovet Brann...) må det jobbes aktivt med saken. Det må en aldri så liten holdningsendring til. Så jeg håper ikke at Bataljonen nå lener seg tilbake og tror at jobben er gjort. For så enkelt er det neppe.


Det gjør de vel neppe, men det blir jo mye mer tydelig at dette blir et sangfelt og at det forventes at folk bidrar. Blander du dette med større engasjement grunnet vår nye trener, blir det automatisk bedre.
Folk kan jo heller ikke sette seg på dette feltet slik det var blitt en kultur for i år.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

Quote from: Klaus_Brann on December 12, 2013, 17:18:02 PM
Ja, på kamper mot jallalag er det jo greit, men om vi skulle komme oss inn i gruppespillet kommer det jo til bli trangere også oppe, og vi kan fort ende med 3 kamper som setene må opp igjen på.


Nå er jeg ikke helt sikker på hvilken løsning Brann til slutt har valgt, men det som er vanlig er at seter lett monteres igjen. At det gjerne er 10 seter per sett eller noe slikt.
Vi får se hva Brann velger, de er informert om dette.

Brann_ruler86

Veldig positivt at det settes opp mellomtrinn slik at kapasiteten dobles på feltet. Hadde forventet en økning i kapasitet, men ikke så mye. Gleder meg veldig til å stå på et ordentlig supporterfelt neste sesong! ;D
GÃ¥ ta banen!

Klaus_Brann

Quote from: Northside on December 12, 2013, 21:43:13 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 12, 2013, 17:18:02 PM
Ja, på kamper mot jallalag er det jo greit, men om vi skulle komme oss inn i gruppespillet kommer det jo til bli trangere også oppe, og vi kan fort ende med 3 kamper som setene må opp igjen på.


Nå er jeg ikke helt sikker på hvilken løsning Brann til slutt har valgt, men det som er vanlig er at seter lett monteres igjen. At det gjerne er 10 seter per sett eller noe slikt.
Vi får se hva Brann velger, de er informert om dette.


Vi får håpe det. Uansett er dette fantastisk og Brann bør jo også nyte godt av det hvis vi går mot fullere stadion i årene fremover.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

December 18, 2013, 17:48:03 PM #161 Last Edit: December 18, 2013, 17:58:24 PM by Gulløl
Et bilde som gir gode vibrasjoner for oss som elsket stemningen som var på Store Stå tribunen frem til 1998 når bulldoserne tok knekken på den.




Nå er en ny Store Stå tribune under oppbygging. Det hadde vært fantastisk om en kunne gjenskape noe av den gamle Store Stå stemningen og at det på sikt kanskje kan bli Store Stå på hele nedre Frydenbø.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Ja. Ståtribune på hele nedre om noen år hadde vært magisk, og bør være målet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Quote from: Klaus_Brann on December 18, 2013, 18:30:34 PM
Ja. Ståtribune på hele nedre om noen år hadde vært magisk, og bør være målet.



Hva vil kapasiteten i så tilfelle bli? Hvor mange må man være på nedre for at det ikke bare skal se stusselig ut?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

VVB

Hva var kapasiteten på gammle Store Stå?

Spelaren

Quote from: VVB on December 18, 2013, 18:36:33 PM
Hva var kapasiteten på gammle Store Stå?




Føltes ihvertfall sånn.
"Trekk innovar" og så ble det koselig og klamt.
GÃ¥ av.

Henki

Quote from: Spelaren on December 18, 2013, 22:16:54 PM
Quote from: VVB on December 18, 2013, 18:36:33 PM
Hva var kapasiteten på gammle Store Stå?




Føltes ihvertfall sånn.
"Trekk innovar" og så ble det koselig og klamt.


Var den ikke rundt 3000 da?
Ballen skal fremover!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on December 18, 2013, 18:36:10 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 18, 2013, 18:30:34 PM
Ja. Ståtribune på hele nedre om noen år hadde vært magisk, og bør være målet.



Hva vil kapasiteten i så tilfelle bli? Hvor mange må man være på nedre for at det ikke bare skal se stusselig ut?


Det blir bare gjetning fra min side, men det er vel ca. 1/4 som blir ståplasser nå, og da blir det vel 3500-4000 ståplasser totalt hvis man gjør om hele nedre.
Hvis det stemmer med 3000 på gamle store stå, som Henki sier, bør vi fint kunne klare å bygge opp miljøet igjen til å kunne fylle hele nedre med stående om et par år.
Men det avhenger jo også av hvordan Brann presterer;) De gjør den desidert viktigste jobben for å skape stemning.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on December 18, 2013, 17:48:03 PM
Et bilde som gir gode vibrasjoner for oss som elsket stemningen som var på Store Stå tribunen frem til 1998 når bulldoserne tok knekken på den.




Det var nå vel først etter 2006 at bulldoserne tok knekken på den...
Legg ned hele klubben!

1908

Quote from: Klaus_Brann on December 18, 2013, 22:24:08 PM
Quote from: dudo on December 18, 2013, 18:36:10 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 18, 2013, 18:30:34 PM
Ja. Ståtribune på hele nedre om noen år hadde vært magisk, og bør være målet.



Hva vil kapasiteten i så tilfelle bli? Hvor mange må man være på nedre for at det ikke bare skal se stusselig ut?


Det blir bare gjetning fra min side, men det er vel ca. 1/4 som blir ståplasser nå, og da blir det vel 3500-4000 ståplasser totalt hvis man gjør om hele nedre.
Hvis det stemmer med 3000 på gamle store stå, som Henki sier, bør vi fint kunne klare å bygge opp miljøet igjen til å kunne fylle hele nedre med stående om et par år.
Men det avhenger jo også av hvordan Brann presterer;) De gjør den desidert viktigste jobben for å skape stemning.


No var vell sikkert 1/3 av store stå den harde kjernen.. Så var neppe mer enn 1000/1500 som var aktive der..

Klaus_Brann

Quote from: 1908 on December 18, 2013, 23:06:48 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 18, 2013, 22:24:08 PM
Quote from: dudo on December 18, 2013, 18:36:10 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 18, 2013, 18:30:34 PM
Ja. Ståtribune på hele nedre om noen år hadde vært magisk, og bør være målet.



Hva vil kapasiteten i så tilfelle bli? Hvor mange må man være på nedre for at det ikke bare skal se stusselig ut?


Det blir bare gjetning fra min side, men det er vel ca. 1/4 som blir ståplasser nå, og da blir det vel 3500-4000 ståplasser totalt hvis man gjør om hele nedre.
Hvis det stemmer med 3000 på gamle store stå, som Henki sier, bør vi fint kunne klare å bygge opp miljøet igjen til å kunne fylle hele nedre med stående om et par år.
Men det avhenger jo også av hvordan Brann presterer;) De gjør den desidert viktigste jobben for å skape stemning.


No var vell sikkert 1/3 av store stå den harde kjernen.. Så var neppe mer enn 1000/1500 som var aktive der..



Nei, det er vel forsåvidt sant, men stående var nå de fleste i alle fall, og det er mye lettere å henge seg på om det blir et felt dedikert til stemning enn om man bare sitter, halvsløver og er på facern.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kagain

Quote from: krøvel vellevold on December 18, 2013, 22:57:05 PM

Det var nå vel først etter 2006 at bulldoserne tok knekken på den...


Takk for oppklaring. Jeg begynte å lure på om jeg var blitt tidlig dement eller noe, for jeg synes så vitterlig å huske at jeg var på Store Stå under en solid 8-2 seier fra Brann en gang i 2001-2004 et sted, og at jeg var med der i kvalikkampen da Erik Mjelde (i mitt hode i alle fall) fikk sin debut og at jeg også hadde stått der den kampen Stig Krohn Haaland og Robbie Winters debuterte.

hasunds

Desse tiltaka vil eg ha: På kort sikt få igang ein pøb på hansatribunen. Dette klarer KjErnen i trheim. Sparebankvest har det og bør vera enkelt. Neste steg få vekk seta på heile nedre. Deretter få heile Hansa som ståtribune gjerne med nokre nye kortveggar i kvar svingende. Køyr på. Engasjerande tiltak og på lengre sikt inntektskapande.
Ahlsen-Geddi-Kniksen-Hasund

Gulløl

Noen som vet om Brann kommer til å rød male betongen, vil ta seg mye bedre ut visuelt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on December 19, 2013, 16:45:41 PM
Noen som vet om Brann kommer til å rød male betongen, vil ta seg mye bedre ut visuelt.


Godt forslag, det bør du sende inn til Brann om de ikke allerede har tenkt på det. Kanskje Bataljonen kan arrangere dugnad så er det fort gjort.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

1908

Bataljonen skrev på face at de har det under vudering.. Jeg mener de burde malt det rødt som trappene.. Ser fort mye bedre ut..

huleste

Helt enig! Om det skulle bli glissent på en kamp eller to, så vil det se særdeles mye bedre ut med rød betong.

Nixon

Male betongen rød? Supporterne skal være rød og betongen grå!
Rød makt på Hansa

1908

Nixon: Om du tror feltet blir fullt på hver kamp, så må du tro om igjen...

Nixon

Quote from: 1908 on December 19, 2013, 18:34:15 PM
Nixon: Om du tror feltet blir fullt på hver kamp, så må du tro om igjen...


Må man tro det for å ville ha betongen grå?
Rød makt på Hansa

1908

Hvorfor vil du ha betongen grå?

Nixon

Rød makt på Hansa

tsrqpo

Quote from: Nixon on December 19, 2013, 19:01:11 PM


En stadion i klubbens farger er det samme som å ha jubel på kasett og malte supporterer?
Ka med setene, burde de vert grå? Blå?

1908

hahaha. Om du mener presenning med supportere på er like dumt som å male et felt rødt, så jaja.. Var vell idiotisk å male trappen rød og da?

Nixon

He he, neida, bare mal i vei. Jeg fikk bare så gode vibber da jeg så det åpne gråe feltet på bildet. Ble tatt tilbake til ungdommen på Store Stå der betongfeltet var grått og helt naturlig. Og så kom folk og skulle male det rødt!! Så hadde jeg fått velge ville jeg faktisk hatt det grått. Men har ikke så sterke følelser som innleggene skulle tyde på!:)
Rød makt på Hansa

1908

Store stå hadde 3-4 rader.. Var aldri grått i midten.. Dette feltet som kommer no blir noe helt annent... Der blir det mye fortere synlig om det ikke er fullt..

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on December 19, 2013, 19:01:11 PM


For min del er det ikke for å skjule åpne flekker, men for at det ser mye bedre ut. Hvis det er glissent er det jo heller ikke sånn at man ikke ser at det er glissent der pga. at betongen er rød.
Jeg håper og tror jo uansett at vi presterer godt nok fremover til at ikke så mye av det kommer til syne uansett.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

Dersom feltet males rødt, så er det for at det skal se bedre ut når det ikke er kamp.
Regner også trinnene blir malt på siden, altså ikke på underlaget vi står på (slik trappene nå er malt).

Gamle Store Stå var litt lavere, så nesten ikke tribunen når man stod på banen.

Men for min del har det ikke så mye å si. Grå betong og noen bølgebrytere så er jeg fornøyd :D

1908

Noen som vet om noe er gjort siden siste bilde? =)

huleste

Ser at staatribunen males rodt og med Frydenbo-reklame. Meget mye penere enn graa betong.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Quote from: Gulløl on December 19, 2013, 16:45:41 PM
Noen som vet om Brann kommer til å rød male betongen, vil ta seg mye bedre ut visuelt.


Flott Brann at dere gikk for forslaget mitt :-)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Mitt neste forslag er at det kommer opp 3-4 web-kamera mot Stadionmatten og tribunene fra forskjellige vinkler linket mot hjemmesiden. Burde vore gjort for lenge siden.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: Gulløl on January 13, 2014, 17:45:53 PM
Mitt neste forslag er at det kommer opp 3-4 web-kamera mot Stadionmatten og tribunene fra forskjellige vinkler linket mot hjemmesiden. Burde vore gjort for lenge siden.


Nå viser Brann videoer fra tribunen etter kampene. Noe som vel burde holde. For utenom noen timer hver 14. dag fra mars til november blir det kanskje Norges kjedeligste web-tv dersom de skal stå der fast. Ikke trener laget på Stadion og Brann kan sannsynligvis heller ikke ha kamera rettet mot gressmatten under kamp pga rettigheter. Så det hele blir ganske bortkastet etter min mening.
Rød makt på Hansa

1908

Quote from: Gulløl on January 13, 2014, 17:40:07 PM
Quote from: Gulløl on December 19, 2013, 16:45:41 PM
Noen som vet om Brann kommer til å rød male betongen, vil ta seg mye bedre ut visuelt.


Flott Brann at dere gikk for forslaget mitt :-)


Tror du at det var din forslag som bestemte dette?? Neppe...

Klaus_Brann

Quote from: 1908 on January 14, 2014, 15:48:40 PM
Quote from: Gulløl on January 13, 2014, 17:40:07 PM
Quote from: Gulløl on December 19, 2013, 16:45:41 PM
Noen som vet om Brann kommer til å rød male betongen, vil ta seg mye bedre ut visuelt.


Flott Brann at dere gikk for forslaget mitt :-)


Tror du at det var din forslag som bestemte dette?? Neppe...


Det kan det fint ha vært. Bataljonen jobber tett med Brann om dette.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

1908

Tror heller det er Frydenbø som forlangte det :)

Northside

Frydenbø har ikke forlangt det. Men tror de nå de siste dagene kom frem til at det var en lur løsning ;)


1908

Store stå begynner å bli ferdig.. Var å tok noen bilder før årsmøte på Torsdag..









Mangler mellomtrinn og avsperringer på sidene.. Ellers er jeg usikker på om de får godkjent bølgebrytere som står på linje som disse.. Er mye folk imellom bryterene. Kommer det trykk fremover tror jeg dagens løsning ikke vil holde.. Men det vil tiden vise..

Salget går også veldig dårlig. Ifølge Daffy er det bare rundt 250 solgte.. Men han var helt sikker på at han har svart alle som ikke sto på felst S og ville flytte over. Men jeg kjenner ei som ikke har fått svar.. Så igjen viser jo Daffy at han ikke har kontroll.. Ca 30 stk fra Z er meldt ned.. Men det er altså veldig mange ledige plasser igjen..



1908

Ser bedre ut på avstand og litt mer rett forfra =)

Gulløl

250 solgte er ikke mye når det er plass til 1000. Men det er vel en sjanse for at en passerer 300 før seriestart. Og med forhåpentligvis medaljekamp fra starten av bør en vel kunne doble til 600 kanskje. Konseptet "Store Stå" tar vel en stund å innarbeide igjen.

For ordens skyld var samme feltet på 500 sitteplasser i fjor.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Hva er det med ny-gresset på midten ?? Ser ut som det gror jævlig dårlig. Var det på Plantasjen Roald kjøpte dette i fjor høst ?

Noen som ellers vet om undervarmen er satt på ? Eller er det full sparekampanje for å hente inn igjen Roald sitt lønnspålegg ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

TheRock

Man kunne jo valgt en annen utforming på feltet på partoutkortsidene. Rød og hvite striper på tvers av feltet gir meg "adgang forbudt"-assosiasjoner, i motsetning til resten av feltene som er tydelig markert med Bataljonen eller en bokstav.

Har neppe veldig mye å si for salget, men det finnes alltid noen der ute som ikke er informert om ståtribunen.

Brann_ruler86

Quote from: TheRock on February 23, 2014, 15:31:26 PM
Man kunne jo valgt en annen utforming på feltet på partoutkortsidene. Rød og hvite striper på tvers av feltet gir meg "adgang forbudt"-assosiasjoner, i motsetning til resten av feltene som er tydelig markert med Bataljonen eller en bokstav.

Har neppe veldig mye å si for salget, men det finnes alltid noen der ute som ikke er informert om ståtribunen.


Det ser ganske tåpelig ut ja. Fremstår som "ikke tilgjengelig" i min bok.



Det blir ikke så mye bedre når man går videre for å kjøpe partoutkort. Det står ingenting på den siden om at det er ståplasser og klikker man på selve felter får man opp dette.



Eneste plassen jeg ser at dette feltet er angitt som ståfelt er på oversiktskartet som er utenfor siden der man kjøper partoutkortet. Og der står det ingenting om at dette feltet heter FB-S.
http://brann.keydev.no/sitefiles/1/billettkart_2014_partoutkort.jpg

Med andre ord så syns jeg dette fremstod noe uklart fra Brann sin side.
GÃ¥ ta banen!

Ojo

Quote from: Gulløl on February 22, 2014, 23:54:02 PM
Hva er det med ny-gresset på midten ?? Ser ut som det gror jævlig dårlig. Var det på Plantasjen Roald kjøpte dette i fjor høst ?

Noen som ellers vet om undervarmen er satt på ? Eller er det full sparekampanje for å hente inn igjen Roald sitt lønnspålegg ?


Det lurer jeg også på. Ser helt grusomt ut. Hvor lenge skal det se sånn ut? Nærmer seg et helt år nå, vel.

Northside

Algerøy gjør alt han kan for at salget på Store Stå ikke skal bli bra.

Hvorfor går han rundt i korridorene på Stadion å sier at salget er elendig? Feltet utgjorde 500 plasser i fjor, jeg tviler på at det var solgt mer enn 500 partoutkort i 2013 på det samme feltet.

250 partoutkort nå er mest sannsynlig en økning på samme tid som i fjor. Ikke bare er nedgangen bremset, men det er en ørliten oppgang.

Hadde Bataljonen og Brann gått sammen om promotere dette feltet, kjøre noen kampanjer osv, så ville det blitt solgt langt flere partoutkort der.

Edit: Ser at 250 sesongkort er 35 flere partoutkort enn vi hadde på det samme feltet i 2013. Det gjenstår fortsatt 5 uker til seriestart!

ostraume

Algerøy har bestemt seg for at dette feltet blir en fiasko, og realitet står ikke i veien for det.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on February 23, 2014, 19:45:06 PM
Algerøy har bestemt seg for at dette feltet blir en fiasko, og realitet står ikke i veien for det.


På samme måte som han har bestemt seg for at pris ikke betyr noe.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Den ståtribunen blir bra. Kombinasjonen av at ståtribune genererer mer liv og røre, positivitet og optimisme rundt klubben, og at folk fra felt z slutter seg til, vil gjøre at det både vil se og høres bra ut. Flere vil raskt komme til i løpet av våren.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Corran

Og regner med at han ikke har tatt med alle de som har fornyet på andre steder og flytter til ståfeltet. Når eg kjenner minst 5-10 som har flyttet ned der så er nok ikke det alle :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

1908

Han sa at han hadde svart ALLE som har meldt flytting.. Er det noen som ikke har fått svar?? (De som sto på felt S og har sendt mail får ikke svar pga dere sto der store stå er no)

dokken

Har ikke fått svar. Ga beskjed før jul om at jeg ville flytte. Vet om minst en som er i samme posisjon. Så da er det 252 solgte...

Northside

På siste oversikten over fornyelser hadde de ikke fått med min fornyelse etter Skarsfjord sin avgang. Vet om minst en til som manglet på den siden.
Fakta er at de har et elendig system å forholde seg til.

Lasaron

Alt tyder på at billettsystemet og styringen er dårlig. Her må ledelsen gjøre noe.

Rolf Barmen, ta tak!
Tren på langskudd

dokken

Nytt bilde av nye Store Stå, med mellomtrinn på plass:


aleksanderhjelleseth

Det ser veldig bra ut! Takk for at du la ut bildet, har tenkt på hvordan det kom til å bli. Kjenner eg gleder meg til seriestart, endelig skal fotball bety noe for meg igjen.

krøvel vellevold

Ja de mellomtrinnene er viktige hvis meningen skal være at folk skal stå tettere. For ingen gidder jo å stå bakerst på et trinn, så da ville jo folk stått EN på hvert trinn så lenge det bare er halvfullt.
Legg ned hele klubben!

This Charming Man

Quote from: Lasaron on February 24, 2014, 12:09:19 PM
Alt tyder på at billettsystemet og styringen er dårlig. Her må ledelsen gjøre noe.

Rolf Barmen, ta tak!


Word. Fornyet først på Z (til feil pris på nettet, kr 1000 for mye), før jeg sendte mail om flytting til ståtribunen. Dette ble tydeligvis veldig komplisert for Brann. Mailkorrespondansen mellom meg og dem i sakens anledning er tragikomisk lesning. Vitner om et system som ikke funker, og en mann som ikke håndterer jobben sin.

Nå er omsider alt i boks. Det tok ca 2,5 måneder med mail frem og tilbake før alle penger er refundert og plassbytte registrert.

PS: får meg til å tenke på ansiennitetslistene til Algerøy ifm cupfinalen 2011. Haha!
Bruun-Hansen, Jæger, Algerøy, Reistad, J. T. Guntveit og Nystemten må gå!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Sindre32

Lurer på hva som lukter verst av fylleånde og dugnadsånde.

Buljongmannen

Uten medlemskap i Bataljonen koster et partoutkort 3900 kr. Ifølge Branns billettside.

Limstift

Quote from: Buljongmannen on March 05, 2014, 23:45:31 PM
Uten medlemskap i Bataljonen koster et partoutkort 3900 kr. Ifølge Branns billettside.


Men dersom du kjøper partoutkort på Store Stå koster det 2300, og det inkluderer medlemskap i Bataljonen.
Alle må gå!

Gulløl

Store StÃ¥ fÃ¥r nesten to helsider i Bergens Tidende i dag. God reklame  :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain

Samtidig får BGG litt positivt vinkling på sitt arbeid og, slik at de ikke blir stemplet som "de som kun er ute etter å lage trøbbel fra Brann, så som å mobbe Rune'n vekk fra trenervirket"

Northside

Algerøy avviser i den samme artikkelen at de var skeptisk til ståfeltet:

Quote- De ansvarlige var ikke særlig interesserte, de ville ha dette feltet gjemt i et hjørne, sier han.

Det avviser Algerøy i Brann.

- Vi var for sÃ¥ vidt ikke skeptiske til stÃ¥felt som sÃ¥dan. Men i utredningen vÃ¥r anbefalte vi Ã¥ ha feltet pÃ¥ siden, fordi det ville være enkelt logistikkmessig. StÃ¥felt mÃ¥ blant annet ha egen inngang. Men vi gikk i dialog med fansen, mottok deres klare ønske om plassering og fant ut at vi kunne bruke det sÃ¥kalte syngefeltet, sier han.


Hvorfor tok det da så fryktelig lang tid fra årsmøtevedtaket ble vedtatt, til arbeidet med feltet startet?

Hvorfor skjedde det fint lite før Bataljonen virkelig "pushet" på Brann i denne saken?

Hvorfor krevde Brann/Algerøy en undersøkelse for å i det hele tatt opprette ståfeltet?

Hvorfor konkluderte Algerøy konsekvent at feltet måtte være nede i hjørnet av Hansatribunen, all den tid vi sa det ikke var nødvendig og ønskelig?

Hvorfor måtte Bataljonen invitere over representant fra NFF for å kunne fire på kravene, kunne ikke Algerøy undersøkt dette med en gang?

Hvorfor var ikke planene for dette feltet klar når salget av partoutkort startet?

Hvorfor krevde Algerøy på et medlemsmøte at Bataljonen måtte forhåndsselge x-antall partoutkort, ett antall som var 3-4 ganger høyere enn i fjor, før Brann ville avgjøre om det ble ståfelt eller ikke?

Kanskje denne Thomas i BT burde tatt en ny prat med denne journalisten som publiserte saken.

Nixon

Jeg skjønner at du gjerne vil i avisen. Men hvorfor bry seg om slike detaljer? Gi jernet med det dere kan gjøre noe med; å få sangfeltet til å fungere best mulig!
Rød makt på Hansa

Northside

Quote from: Nixon on March 10, 2014, 12:17:29 PM
Jeg skjønner at du gjerne vil i avisen. Men hvorfor bry seg om slike detaljer? Gi jernet med det dere kan gjøre noe med; å få sangfeltet til å fungere best mulig!


Hadde jeg ønsket å tatt det i avisen, så hadde det vært på trykk nå.

Corran

Skuffende at kun 300 partoutkort er solgt til ståfeltet Men kommer vel mer
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Northside

50 partoutkort mer på det feltet enn totalt fjor.
Jeg tipper vi klarer nærmere 400 partoutkort der, det er bra!

Corran

Kanskje meg som hadde litt vel store forventninger :-)
Personlig sitter eg bak storestå så eg håper det blir fult der da det skaper større stemning på sittetribunen bak også
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kagain

JEg håper i alle fall at Storestå blir like poppis som det var den gang da. Vil være en fin fjær i hatten for diverse supporterorganisasjoner.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

March 13, 2014, 14:45:21 PM #235 Last Edit: March 13, 2014, 14:48:17 PM by Gulløl
Stemmer det at hele Store StÃ¥ skal gjerdes inne  og hvor høyt skal gjerdet være ? Er det rundt hele feltet eller bare bak og pÃ¥ siden ? Brann kunne økt salget pÃ¥ Store StÃ¥ ved Ã¥ gitt info om dette, for nÃ¥ blir muligheten for Ã¥ trekke inn fra sidene og fra andre felt pÃ¥ Frydenbø borte slik jeg forstÃ¥r det. Siden det gjerdes inne skal det vel være en form for billett kontroll for Ã¥ komme inn pÃ¥ Store StÃ¥ kanskje(?). Noen som vet ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Seeteufel

Det er helt korrekt, Gulløl!

Store Stå blir pga NFF sitt regelverk helt inngjerdet. Vi er pådriver for ikke for høye gjerder, og må ha et avvik på regelverket i den forbindelse. Begrunnelsen for avviket er sikkerhet, og det er sannsynlig at vi får tillatelse med avvik.

I praksis betyr det at det er kun de med partoutkort eller enkeltbillett til Store Stå som har adgang på tribunen, og at ikke supportere fra plasser bortenfor kan trekke inn mot midten slik mange gjorde f.eks forrige sesong.

Vi har forsøkt å få det ut, bl.a. i media og gjennom Brann, men åpenbart ikke kommet helt i mål på dette. Kommer definitivt til å bli mer fokus på denne saken nå før seriestart.

Men oppfordringen er klokkeklar: Om du skal kjøpe nytt partoutkort og ønsker å stå - kjøp på Store Stå. Har du kjøpt allerede et annet sted, send en mail til dfa@brann.no og be om å bli flyttet til Store Stå.

Mvh
Roger
Le jeu avant tout

Corran

Til og med jeg har fått med meg at det blir gjerdet inn. Håper bare ikke gjerdene blir for høye da dette kan være til sjenanse for oss som sitter bak store stå:-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Northside

Mener det nå er bestemt at gjerdene blir ca like høy som bølgebryterne på feltet. Mye bedre enn NFF sitt krav på 2,3 meter.

1908

Syns det er helt greit at Store stå blir avsperret.. Da unngår mann å få inn alt mulig av supportere som vil stå der pga det er kult. Må må folk kjøpe fast plass der. Som regel er det supportere som har lyst å lage liv..

Seeteufel

Det er fullt mulig å kjøpe enkeltbillett til Store Stå. Det som ikke er mulig er å ha billett et annet sted enn på Store Stå og komme inn på ståfeltet likevel.
Le jeu avant tout

Gulløl

March 13, 2014, 22:37:06 PM #241 Last Edit: March 13, 2014, 22:39:40 PM by Gulløl
En del av de som synes det er kult(og ikke synger med) vil vel komme på Store Stå uansett. Men kanskje det er et flertall av de "kule" som liker å ha et sete disponibelt og at de derfor forsvinner ut på sidene. Siden feltet blir forsterket med en del stemning skapende folk fra felt Z og fra andre steder på Stadion blir det trolig et mer tydelig supporter og sangfelt en tribuneområdet har vært siste årene.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Buljongmannen

Det koster 3900 kr for et partoutkort for voksne på ståfeltet. Ifølge Branns billettsider. Dersom man er medlem av Bataljonen koster det 2200 kr. Skal det virkelig være så stor prisforskjell?

Gulløl

Quote from: Buljongmannen on March 14, 2014, 00:14:04 AM
Det koster 3900 kr for et partoutkort for voksne på ståfeltet. Ifølge Branns billettsider. Dersom man er medlem av Bataljonen koster det 2200 kr. Skal det virkelig være så stor prisforskjell?


Da har du sett feil. Det er øvre Frydenbø B-C-D som koster 3900 kr.
Store Stå koster 2200 kr og da får en medlemskapet i Bataljonen til verdi 200 kr inklusiv i prisen.

Du får kikke her så ser du det:
http://brann.keydev.no/sitefiles/1/billettkart_2014_partoutkort.jpg
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: Gulløl on March 14, 2014, 00:24:57 AM
Det er øvre Frydenbø B-C-D som koster 3900 kr.


Her er det feil på Brann sine sider. Kanskje ikke så overraskende... Jeg sitter på felt D, og det koster ikke 3.900 kroner. Men det samme som felt A, 2.900 kroner.

Daffy! Hvis du leser her inne. Fiks det!
Rød makt på Hansa

stig

Nettsideansvarlig

Buljongmannen


Nixon

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Hordene-apner-for-alle-428638_1.snd#.Uzq_OirSf-k

Som et lite apropos til stÃ¥tribunen pÃ¥ Hansa: Hordene i Stavanger ser ikke ut til Ã¥ ha klart Ã¥ utnytte sitt lille stÃ¥felt. NÃ¥ mÃ¥ de gÃ¥ vekk fra regelen om  medlemskap for Ã¥ fylle det opp.
Rød makt på Hansa

Giles

April 01, 2014, 16:23:11 PM #248 Last Edit: April 01, 2014, 16:24:42 PM by Giles
Blir stusselig med et tredjepart fullt felt. Ser uansett litt merkelig ut og er ikke det som behøves for å skape stemning på stadion. Se tilbake.
Brann Stadion kommer i fyr av seg selv når det er grunn til det og da mener jeg hele Stadion. Reaksjonene er spontane og følger rytmen i kampen.
Gamle Store Stå var uorganiserte men mange og de mente noe med å være der. Skal supporterkulturen vokse så lær av fortiden. Begynn med å stille tidlig på Stadion og psyk ut motstanderen maksimalt. De må få beskjed om at det ikke er noe å hente for dem i Bergen.
Det vil også være herlig befriende med en virkelig uavhengig supporterklubb uten servile og tafatte ledere. Politisk korrekthet dreper engasjement. La det syde og koke. Motstanderen skal herjes med (men absolutt ikke som i Sverige). Finn snarest tilbake til humoren som levde i den uavhengige supporterkulturen. Den ser ut til å ha avgått ved døden.
Tar også gjerne korps med gamle menn i flosshatt på sidelinjen.
Hvis spillet bedres vil resten gå av seg selv.


Northside

Quote from: Nixon on April 01, 2014, 14:27:17 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Hordene-apner-for-alle-428638_1.snd#.Uzq_OirSf-k

Som et lite apropos til stÃ¥tribunen pÃ¥ Hansa: Hordene i Stavanger ser ikke ut til Ã¥ ha klart Ã¥ utnytte sitt lille stÃ¥felt. NÃ¥ mÃ¥ de gÃ¥ vekk fra regelen om  medlemskap for Ã¥ fylle det opp.


Slik jeg har forstått det så kan man kjøpe partoutkort på Store Stå uten å være medlem. Koster da ca 1500kr mer enn partoutkort med medlemskap hos Bataljonen.

Enkeltbilletter kan også kjøpes uten medlemskap, det koster ikke noe ekstra.

Per nå ligger vi rett under 300 partoutkort på et felt som i utgangspunktet tar 500 personer. Når det var 500 personer på dette feltet i fjor så det stapp fullt ut, det vil det gjøre i år også. Ingen krise, men selvsagt noe å jobbe med.

Brann/Algerøy har blitt informert for flere uker siden at vi kan være med å promotere første kampen og Store Stå. Mange ideer ble diskutert. Felles er at vi ikke har hørt noe som helst siden den møtet.

Virkelig dårlig jobb av Brann i forkant av seriestarten på hjemmebane!

Brann_ruler86

Massiv kred til de som har stått på for å få ståtribune på stadion, dette var virkelig andre boller! Bra med folk på feltet, og selv om det fortsatt var plass til mange flere der jeg stod på det som tidligere var felt B, så føltes det som om feltet var veldig godt befolket. Også herlig å rable etter scoring uten fare for å gå på tryne over seteradene. Følte stemningen var tidvis ganske bra, litt rotete ettersom det var litt for mange som ville være forsangere i kveld, men alt i alt en veldig positiv opplevelse å være "tilbake på Store Stå".
GÃ¥ ta banen!

krøvel vellevold

Quote from: Brann_ruler86 on April 06, 2014, 21:11:35 PM
Massiv kred til de som har stått på for å få ståtribune på stadion, dette var virkelig andre boller! Bra med folk på feltet, og selv om det fortsatt var plass til mange flere der jeg stod på det som tidligere var felt B, så føltes det som om feltet var veldig godt befolket. Også herlig å rable etter scoring uten fare for å gå på tryne over seteradene. Følte stemningen var tidvis ganske bra, litt rotete ettersom det var litt for mange som ville være forsangere i kveld, men alt i alt en veldig positiv opplevelse å være "tilbake på Store Stå".


Bra det er lagt inn ekstra trinn. Veldig avgjørende for om dette blir en sukses. Hadde vært håpløst om man skulle stått på de vanlige betongtrinnene - uten ekstratrinn, slik at alle som havnet bakerst på et trinn bare hadde sett bakhodet til den foran. Også bra at man fremdeles har et alternativ for dem som ønsker å ha et sete å hvile på i pausen, litt armslag og ikke minst en fast plass å gå til. Så blir det spennende å se om det funket i dag bare fordi det var litt spesielt med første kamp med ståtribune igjen, første hjemmekamp for sesongen og første hjemmekamp til Norling.
Legg ned hele klubben!

1908

Syns det var digg Ã¥ stÃ¥ litt tett og  at det var folk over alt.. Fikk skikkelig Store StÃ¥ følelsen tilbake :D

Go Up