• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Terje Hauge

Started by steinbygger, May 15, 2006, 13:13:02 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

steinbygger

Dette har forsåvidt ikke så mye med Brann å gjøre, men jeg synes det er på sin plass å gratulere Terje Hauge som skal dømme CL finalen. Det er blitt skrevet mye om dommerene i tippeligaen i år og det er ikke å legge skjul på at mye av det som er skrevet er riktig. Det er er mange som mener at nivået er tippeligaen er for dårlig, den debatten skal ikke jeg ta, men det er ingen tvil om at nivået blandt dommerene er for ujevnt og desverre så er vi ett at lagene som virkelig for lide under det. Skulle ønske at NFF var tøff nok til å lage norges beste dommer få dømme norges beste lag foran norges beste publikum.

Lykke til Terje!

runarnormann

Gratulerer Terje.  Kanskje folk naa kan snakke om annet enn det straffe du ga som sendt Viking opp til eliten... Oooops I did it again!
egenden Alf Dahl

Candyman

Slenger meg på i tilfelle han leser dette... Gratulerer! Virkelig en stor bragd. Arsenal - Barca! Lykke til!
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

runarnormann

Derfor er ikke han VM dommer!
egenden Alf Dahl

Superjack

At anglofile nordmenn skriker skandale er litt trist.
Ja, TH skulle latt spillet gå videre og godkjent målet på 1-0 og ikke vist ut Lehman? Kanskje.
Filmingen forut for 1-0 målet til arsenal er tilnærmet umulig å få med seg.
Offsiden på 1-1 målet er heller ikke av de enkleste.

Klart kampen blir preget av at Lehman blir utvist, men avgjørelsen på den var helt kurant.

Og det beste laget vant til slutt.

mvh Arsenalfan
Brannsupporter.

Xminator

Begge måter å dømme på ville vert riktig. Jeg skjønner derimot ikke dem som mener det "ødela" kampen. For den nøytrale tilskuer var det strengt tatt det beste som kunne skje at Barcelona ikke tok ledelsen.

1-0 til Arsenal satte virkelig fart i kampen. 2-1 til Barcelona gjorde de siste 10 minuttene til noe av det kjedeligste jeg har sett... Takk Hauge for at det ikke ble 80 minutter trille ball istedenfor.

tormi

Og etter min mening var det heller ikke offside. Når man på TV bilder ikke kan med sikkerhet si at det er offside, at man kanskje er 10-20 cm foran den andre på det meste, da er det grunn for "tvil".

En "tvilsavgjørelse" skal komme det angripende laget til gode! Ergo har han sitt på det tørre.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Bataljonen

Quote from: "tormi"
En "tvilsavgjørelse" skal komme det angripende laget til gode! Ergo har han sitt på det tørre.


Og desverre skjer dette meget sjelden, oftest blir det dømt 9 av 10 den ANDRE veien !
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Superjack

Skal man da konkludere med at Erik Soler, som kalte Terje Hauge en skandale, en fjott?!?
Brannsupporter.

Xminator

Erik Soler er en fjott.

Christian

Solér og Fjøra er gode fjotter begge to.

Wenger like så. Hvordan kan han sutre over at Barca fikk et mål som kanskje var offside (skjønt umulig å si sikkert selv med tv-bildene), når de selv scorte på et frispark de fikk på filming. Han skal vel egentlig prise seg lykkelig for at Arsenal ikkje måtte avslutte kampen med ni mann...

xTaTic

Det finnes sikkert sterkere ord man kan bruke som Soler, men fjott er en grei start!

Terje Hauge kunne nok hatt en bedre dag på jobben, og at linjemannen ikke får med seg at det filmes før frisparket som fører til Arsenal målet er helt fantastisk!

...men tror nok de fleste kan være enig i at det beste laget endte opp med seieren.
Nå er det bare å krysse fingrene for at Henry ikke vil spille for noen av de to lagene til neste år, og at Peddilusken klarer å overtale ham! :D

Stoffi

Terje Hauge gjorde en ok figur. Han kunne ikke vite at det var fordel forut for det røde kortet, og han blåste kjapt.

1-0 målet skulle ikke ha vært frispark, men linjemannen sin feil.

1-1 målet er ikke bevist offside i følge bildene, og er derfor ingen feil. Og når ikke tv-bildene greier å avgjøre det, hvordan skal en linjedommer greie det???

Pluss 2 gule kort som var filming i stedet for frispark.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Alexåsane

og henry fikk et feil idømt gult kort.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Snublefot

Quote from: "Alexåsane"og henry fikk et feil idømt gult kort.


feil? er du syk mann?  hadde han ikke vært sÃ¥ heldig Ã¥ tatt ballen skulle han hatt rødt.

hopper inn bakfra med strake bein og knottene først..

syke mann!!

Benny Gullfot

Tror vi kan prise oss lykkelig over at Terje Hauge er fra Bergen og ikke får lov til å dømme Brann.

Vi får nok avgjørelser i mot oss.

tormi

Det blir rett og slett latterlig av Arsenal å sutre og klage. Det var de som profiterte på annulering + feilaktig mål som de fikk.

Arsenal hadde aldri reist seg på 1-0 Barcelona.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Azzurri

Terje Hauge er tragisk dårlig, og det er helt ufattelig at han har nådd så langt internasjonal som han har gjort! TAKK! Takk for at den mannen ikke dømmer Brann kamper, da tror jeg tonen blant dere Hauge elskere hadde vært en annen...

ps! Jeg holder ikke med Arsenal. Laget er Liverpool...så det! :)

Tobby

PS: Her snakke me om BRANN!
rann Bataljonen Bømlo

Go Up