• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Vi skulle bare hentet.....

Started by espen, October 14, 2005, 17:50:15 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

espen

Freddy Adu - D.C. United og Andy Williams - Real Salt Lake. Begge kan nok brukes som spiss eller midtbane.. Og Freddy har en fart som får Brian West til å ligne på en småfeit sofasliter!

Begge to er relativt unge og har potensiale til å bli meget gode spillere, meget teknisk og godt overblikk. Jeg kan ikke tenke meg at de vil si nei til å komme ut til Europa hvor de begge har muligheten til å starte en karriere hvor fotball faktisk får den kudosen den fortjener..

De er begge uansett verdt å ta turen over dammen for å sjekke ut.
Kanskje vi skulle sendt Mjelde en liten mail..

My two cents

Espen

Xminator

Hvilke kilder har du for dette?

Nixon

Freddy Adu er det store vidunderbarnet borte i USA. Pele kaller han gudegaven. Han debuterte i ligaen som den best betalte spilleren med 7 millioner i årslønn som 14-åring. Han har store sponsoravtaler med Nike og Pepsi. Store klubber i England, Spania og Italia følger han tett.

Joda. Han kommer sikkert til Brann. Bare de sjekker han ut først...
Rød makt på Hansa

Mr_Soma

Haha...dette er det dummeste jeg har hørt på lenge lenge!

Sitter du på vorspiel Espen?

Freddy Adu jages av alt som er av toppklubber her i Europa, Real Madrid,Chelsea,Man Utd bl.a ,  han har til og med hatt en egen sending i "60'minutes" som omhandlet alt dette.

Som Nixon skrev, så har altså Pelé i likhet med Robinho kalt han en "gudegave" til fotballen.

Freddy Adu hadde en prislapp på over 35 mill som 14-åring, Alex Ferguson reiste ens ærend til Usa for å overtale han til å signere for United.

Adu har forøvrig sponsoravtaler verdt 50 mill pund, jeg gjentar, 50 millioner PUND.

- Han har kontrakt i DC United til sommeren 2008.

Lykke til med jakten Espen!

les mer her: http://www.vg.no/spesial/bakgrunn/?id=819

espen

HaHa! Freddy Adu har utalt at han sitter meget stor pris på publikums entusiasme og har nylig nevnt at han kunne tenke seg å reise til Europa. At han hadde 10 miller i årslønn visste jeg ikke, men det inkluderer samtlige sponsor avtaler. At han kunne reist til brann som ett springbrett til europa er kanskje ikke umulig, men at større klubber hadde snappet han opp er nok mer sannsynlig.

Fotballen i amerika dør sakte og en fotball "stjerne" ønsker nok heller å spille fotball i norge for litt mindre penger hvor muligheten til å spille i europa er større en i USA. Personlig ville jeg hvertfall foretrukket det enn 10 tusen halvdøde amerikanere som ikke lager atmosphere for fem flate øre.

Men jeg skal være enig at det er en langshot ;)

Men Andy Williams tjener faktisk bare 300k, og er nok ikke priset altfor høyt og er ikke utenkellig. Det er overaskende nok en del talenter i amerkiansk liga, selvom kvaliteten på lagene kanskje ikke er den beste.


Espen

cyp

Kommer Freddy Adu til Brann ska eg løpe naken fra huset mitt til stadion. Dette er faktisk noe av det dummeste jeg har hørt. Regnes som kanskje verdens største fotballtalent og som sagt tidligere har verdensklasse klubber prøvd å snappe ham opp. Jada, han kommer nok til middelhavsfarererne i norsk fotball!
elt O e snobbete!!

enavgutta

Husker jeg kjøpte han til Brann i fjorårets utgave av FM. Egentlig ganske utrolig at det var mulig :-D

Virker som enkelte tar litt mye av FM verdenen inn i forumet her..

espen

Quote from: "enavgutta"Husker jeg kjøpte han til Brann i fjorårets utgave av FM. Egentlig ganske utrolig at det var mulig :-D

Virker som enkelte tar litt mye av FM verdenen inn i forumet her..


Jeg vet ikke med deg men jeg så han faktisk live da han scorte ett meget bra mål for noen uker siden. Kanskje jeg ikke gjorde skikkelig research men jeg begrunner hvertfall ikke mine argumenter på data spill.

Poenget var.... siden vi diskuterer innkjøp for 2006 sesongen, at det finnes utrolig mange talenter utenfor våre landegrenser som venter på at noen skal komme å snappe dem opp.. Norge er kanskje ikke det mest lukrative landet å mellom lande i, men det er definitivt et springbrett til resten av europa.

BL

Quote from: "espen"At han kunne reist til brann som ett springbrett til europa er kanskje ikke umulig, men at større klubber hadde snappet han opp er nok mer sannsynlig.


Jo, det rett og slett er umulig. Han trenger nemlig ikkje noe springbrett.
Hansa-
Felt Z

Nixon

Quote from: "espen"Poenget var.... siden vi diskuterer innkjøp for 2006 sesongen, at det finnes utrolig mange talenter utenfor våre landegrenser som venter på at noen skal komme å snappe dem opp.. Norge er kanskje ikke det mest lukrative landet å mellom lande i, men det er definitivt et springbrett til resten av europa.


USA er i så måte et spennende land. Såvidt jeg vet har de lønnstak i den amerikanske ligaen, så Brann kan faktisk være konkurransedyktig på lønn.
Rød makt på Hansa

abe78

Jeg skal være presis (og litt usaklig - beklager det)

Det er 0,000000000000000000000000000000001 % sjanse for at Edu kommer til Brann. Jeg tror faktisk at han er blandt de siste av de store stjernene som hadde kommet til Brann. Hva jeg begrunner det med?

1. Han er verdens mest etterspurte spiller.
2. Han tjener vannvittig mye mer en de 10 millionene du nevner
3. Han kommer til å velge seg ut en klubb som er viden kjent i USA - da det vil øke hansreklame inntekter i hjemlandet.
4. Han liker ikke trynet på en del Peddien.
.og husk!

Lennono8

Gud bedre for en dum tråd!!

Er det noen som har hørt om David Beckham? Ganske bra spiller. Tror han er i Real Madrid for tiden...

Freddy Adu kan vi med andre ord bare glemme. Større sjanse for at Brad Pitt komer til Den Nationale Scene og spiller i Eggum-stykket som settes opp i disse dager. Menmen...send en mail til POL så får vi se.

Lurkin

Ahaha, Freddy Adu, dummeste jeg har hørt. Fikk meg en god latter.

Freddy Adu fikk tilbud om kontrakt av Inter Milan som 12 åring, selve sign-on fee'n var på 5 mill NOK. Moren sa nei, og fikk senere en sponsoravtale med Nike som sikrer han 7 mill NOK i året.
Også trolig til å bli den yngste som spiller i VM siden Pele (17 år), faktisk så blir han yngre ettersom han nettopp fyller 17 når VM starter.

Jeg tror faktisk, som den spekulanten jeg er, at klubber som Real Madrid, PSV, Chelsea, Man Utd, Milan, Inter, Barcalona, Ajax og resten som lukter på han er villige til å betale helt enorme summer for Adu. Hadde ikke forbauset meg om han ble verdens dyreste spiller når han blir 18.

Jeg går så langt som å si at Adu ligger på lister sammen med Ronaldinho, Robinho, Essien, Gerrard osv som den mest usannsynlige spilleren vi i det hele tatt kan få.

Men TAKK for en god latter!
Berømte Brann fra Bergen

Mr_Soma

Forstår ikke helt hvordan du kan være fotballinteressert og samtidig ikke ha hørt om Freddy Adu?

Nixon

Rød makt på Hansa

Superjack

Ja, Brann må søren meg skynte seg, men jeg hører POL var i Torino og så på Vieira for ett par uker siden. Og så har jeg hørt rykter om Michael Ballack. Volleviken skal bruke opp pengene sine. :)
Brannsupporter.

Candyman

Quote from: "espen"Freddy Adu - D.C. United og Andy Williams - Real Salt Lake. Begge kan nok brukes som spiss eller midtbane..

Hahahaha.....helt seriøst espen, er du på fylla?

Kan nok brukes som spiss eller midtbane??? Kan nok brukes? Hva mener du med kan nok brukes? At han kanskje blir benket av Sanne og Dylan??

Du får ringe til Donald Trumph og få han inn som investor sammen med Vollviken i så fall...for det skal mer til enn en liten gul sportsbil for å signe han.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Texas

jaja espen, alle kan ta feil :) men eg tror dette e den mest tullete traaden eg har sett i forumet paa aldri saa lang tid.

En del andre paa forumet har forklart deg hvorfor brann bare kan glemme Freddy Adu, saa eg tenkte at kunne hjelpe deg aa forstaa hvorfor fotballen i USA ikke "dies" ut (har amerikansk tastatur). fotball vokers noe sinnsykt i USA for tiden. universitetene rekrutterer spillere fra hele verden. og en del av spillerene er det meget bra kvalitet over. interessen i USA vokser ogsaa mye fordi det er stor innvandring fra mexico og mellom/south america, der fotball er den store folkesporten, med baseball paa andreplass.

saa naa vet du det:)

KennethS

Så henter vi  han her også http://www.vivadiego.com/ , til neste år har vi gammelt og ungt på midten, for et Brann lag!
tå på Brann


KNUDSEN

POL & co venter til adu blir langtidskadet før de vudere og hente han
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

Go Up