• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Internasjonal storkamp - Alle mann på Stadion!

Started by KEA, September 13, 2005, 10:48:31 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Ukjent motstander - "sikkert tap" - 3 varmegrader og snøhatt på Ulriken.

Joda, det ligger an til ~ 5000 tilskuere.

KEA

Quote from: "Xminator"Joda, det ligger an til ~ 5000 tilskuere.


Jeg tror du har så altfor rett i dét, og det er tragisk.

Dette er ikke et lag av klassen Zalgiris, Metalurgs Liepaja, eller Suduva, men et lag som sammen med Arsenal gikk videre i gruppespillet i Champions League for 2 sesonger siden (i gruppe med Inter og Dynamo Kiev), og som ble slått ut i åttendedelsfinalen av finalist Monaco. De leder suverent i Russland foran CSKA Moskva som vant siste UEFA-cup.

Men mitt poeng er egentlig ikke å skryte Lokomotiv Moskva opp i skyene, men å minne om at klarer vi denne tøffe oppgaven så venter flere attraktive kamper mot gode motstandere, og penger i kassen. Om det vil gi mer penger enn Royal League aner jeg ikke, men motstanderne i et eventuelt gruppespill bør i hvert fall være mer attraktive.

Så møt opp til en svært vanskelig og viktig kamp for Brann!

Satan 3

Viktig at folk støtter opp.
Det eneste som er igjen av sesongen er UEFA cupen.

Satan, som skal følge spent med på text-tv torsdag.
Striler ut av Bergen

FredrikOslo

en annen grunn er jo at  denne kampen har vært sinnsykt lite tatt opp i media...
sikkert mange branntilhengere som ikke vet at det er kamp engang.
ser ut til at det er få som skjønner hvor viktig dette er...
kjipt
RANN!

syma

Noen som tar på seg oppgaven å maile/ringe sportsred. i BA, BT? Tipse de om at de må gi folk et spark bak.

Noe sånt som "liten interesse for UEFA-cup" eller. "Brann trenger støtte" hadde nok fått noen flere på kampen

Northside

Quote from: "syma"Noen som tar på seg oppgaven å maile/ringe sportsred. i BA, BT? Tipse de om at de må gi folk et spark bak.

Noe sånt som "liten interesse for UEFA-cup" eller. "Brann trenger støtte" hadde nok fått noen flere på kampen


er ikke bare de som er treig heller... verken bbb, Brann.no eller skbrann.org har noe oppfordring eller opplysning om den kampen på sidene sine annet en info om billetter. skuffet!

KEA

Omsider har brann.no lagd et oppslag om kampen. De sier intet mindre enn at Lokomotiv Moskva "trolig er det beste fotball-laget som har gjestet Bergen siden 1997".

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=4343&brann=c53579de8bb8d72700ba6917d2fdca4d

Alle mann på Stadion!

Xminator

Samtidig er det langt fra sikkert banen er spilleklar. Vannet som kommer ovenfra er ikke noe problem, det er grunnvannet som nå truer kampen.

enavgutta

HELT UTROLIG !!! Hva har skjedd med interesse for internasjonale kamper???????????????????

krøvel vellevold

En opplysning til de som bor i Fana og skal på kampen i morgen: Det vil gå ferge hvert kvarter fra Nesttun til Hop.
Legg ned hele klubben!

Nemesis

Quote from: "enavgutta"HELT UTROLIG !!! Hva har skjedd med interesse for internasjonale kamper???????????????????


Jeg har kjøpt 1 billett, stor mer får jeg ikke gjordt i denne saken :p
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

DJ_ADG

Det é altid lav interese rundt 1.runde kamp i UEFA her i Bergen.

UEFA;
1998; Werder Bremen - 5281
2000; FC Basel    Brann - 4176
Cup vinner cupen;
1996; Cercle Brügge - 6104

Det é første runde kampene, kvalik(som Allanssi) é endå lavere tall.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

abe78

Føler Brann har 2 % sjangse til å gå videre og at det er 1 % sjangse for at vi får se et godt brannlag. Beklager da synker interessen for slike "bonuskamper".
.og husk!

Rasmus_brann

Eg gleder meg som en unge til denne kampen, det e det største laget vi har møtt siden Liverpool, og Manchester United.
Det at folk ikke stiller opp på denne kampen, e at de e medgangs supportere, og resten, de liker ikke fotball, eller har aldri hørt om Lokomotiv Moskva, Russland? spiller de fotball der? De har ingen tro på brann... Eg ville ikke satset alt eg eide på at brann skal vinne denne kampen, men det hadde ikke overasket meg så veldig, noen som husker Brann-liverpool 97? det var vilt, men bare noen måneder før spilte vi 2-2 mot kongsvinger.....
Poenget mitt e` at man kan aldri vite med Brann.

Det som også e` en liten grunn til liten interesse e` liten publisitet av kampen. Så det e` ikke så mange som vet om kmpan en gang.....
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Alexåsane

Quote from: "Rasmus_brann"
Det som også e` en liten grunn til liten interesse e` liten publisitet av kampen. Så det e` ikke så mange som vet om kmpan en gang.....


Akkurat det tviler jeg ikke på. Tror faktisk at det er mange som ikke vet at det er kamp i morgen! Til og med BA har såvitt skrevet noe om den.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Nemesis

Samtlige av oss patout-kort innehavere har jo fÃ¥tt brev i posten, sÃ¥det tilsier vel en 7-8 tusen (orker ikke sjekke nøyaktig antall), itillegg ble det annonsert  pÃ¥ stadda pÃ¥ forrige hjemmekamp, dvs en ca. 4000 til som fikk vite om det utenom dem med patoutkort.    Men skal være enig i at de "brann-vennlige" avisene har gjort en slett innsats pÃ¥ Ã¥ skape interesse og entusiasme rundt kampen. (selv om det er artikkler om Brann hver dag der det refereres til kampen)
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Brann-Peter!

Men uansett, vi som kjenner vaar besokelsestid, vi maa stotte opp om brann og mjelde saa godt vi kan.. husk, mjelde er ikke gaatt av enda - hvis noen lurer! vi er brannsupportere, og vi maa stotte brann like mye i motgang som medgang..

Syng hoyt, syng sakte, syng tydelig!
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

Rasmus_brann

Quote from: "Brann-Peter!"Men uansett, vi som kjenner vaar besokelsestid, vi maa stotte opp om brann og mjelde saa godt vi kan.. husk, mjelde er ikke gaatt av enda - hvis noen lurer! vi er brannsupportere, og vi maa stotte brann like mye i motgang som medgang..

Syng hoyt, syng sakte, syng tydelig!


Helt enig... Spesielt på river-sangen hvis det blir nokke av...
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

DJ_ADG

Quote from: "Rasmus_brann"Eg gleder meg som en unge til denne kampen, det e det største laget vi har møtt siden Liverpool, og Manchester United.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

krøvel vellevold

Quote from: "DJ_ADG"[ I morgen vil eg og noen andre forsøke å dra igang denne sangen;
(Mel: Yellow Submarine)
Robbie Winter
Lord av Bergen By
Ofrer alt han kan for vårt kjære SK Brann

.
Legg ned hele klubben!

Northside

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "DJ_ADG"[ I morgen vil eg og noen andre forsøke å dra igang denne sangen;
(Mel: Yellow Submarine)
Robbie Winter
Lord av Bergen By
Ofrer alt han kan for vårt kjære SK Brann

.


muligens, men vi har en sang til Charlie gutten, ikke noe vits i å lage enda en til han då :wink:

anyway, noen som vet hvordan banen ser ut etter nattens dusj? Håper de har fått vekk mesteparten av vannet så banen ikke ser ut som Sogndal etter kampen.

Candyman

Eller:

Robbie Winters
Lord av Bergen By
Ofrer alt han kan - for han elsker Brann!

Da stemmer vel takten og.....
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Denne sangen var noe av det bedre jeg har sett blitt foreslått her inne! Men har ikke den siste linjen vel mange ord i forhold til taktslag i melodien? Hadde det ikke vært bedre med "Ofrer alt kan kan - for vårt SK Brann"?

Robbie Winters - lord av SK Brann.
Ofrer alt han kan - for vårt SK Brann.

Men egentlig syns eg Charlie Miller passer bedre til denne teksten...


Helt rett Krøvel om siste linje. Trodde det var etablert i tråden "Robbie Winters sang" på det andre forumet...:)

Men om sangen passer best til Charlie er jeg ikke så sikker på. Charlie har en lei tendens til å ikke gidde å jobbe opp baller han mister. Robbie løper mer.

Ellers flott sang som jeg håper blir innført i morgen!
Rød makt på Hansa

DJ_ADG

Om den ikkje stemmer perfekt med melodien é det kansje for då eg lagde den litt abderledes en melodien. Eg skal forsøke å starte å synge den litt tidlig under oppvarmingen sånn solk får høre melodien.

Men nok om denne sangen, den har egen tråd her; http://www.bataljonen.no/forum/viewtopic.php?t=5107
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Colt

Quote from: "Rasmus_brann"Eg gleder meg som en unge til denne kampen, det e det største laget vi har møtt siden Liverpool, og Manchester United.
Det at folk ikke stiller opp på denne kampen, e at de e medgangs supportere, og resten, de liker ikke fotball, eller har aldri hørt om Lokomotiv Moskva, Russland? spiller de fotball der? De har ingen tro på brann... Eg ville ikke satset alt eg eide på at brann skal vinne denne kampen, men det hadde ikke overasket meg så veldig, noen som husker Brann-liverpool 97? det var vilt, men bare noen måneder før spilte vi 2-2 mot kongsvinger.....
Poenget mitt e` at man kan aldri vite med Brann.

Det som også e` en liten grunn til liten interesse e` liten publisitet av kampen. Så det e` ikke så mange som vet om kmpan en gang.....


Gleder meg vannvittig til denne kampen, og har en skremmende god følelse i kroppen. Er vanligvis superpessimist, men dette blir bra. Jeg tror uansett det blir stor stemning idag, da det ihvertfall er folk som virkelig har et sterkt hjert for Brann som møter opp og støtter laget.

Vi snakkes på stadda!!

Eivind

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article1742764.ece

Leser her at det bare er forhåndsolgt 3600 billetter til kampen.

Vår kjære Kristian Jæger uttaler: " Det er rart. Jeg har ikke noe godt svar på hvorfor publikum svikter oss i europacupkampene, sier han."

Når skal denne klovnen lære? Brann vet meget godt av historie at 1 runde i e-cupen trekker lite folk til stadion. Hvorfor i all verden sitter mann da billettprisen til 250,-kr?

Et fullsatt stadion med billettpris 100-150,-kr må da være bedre enn halvfult til 250,-kr pr stk.

Ingen nølere som blar opp 250kr for en kamp de ikkje er råsugen på i utgangsounktet!

Vi får prøve å lage liv vi som er der, men dette er skuffende!

krøvel vellevold

Quote from: "Colt"[
Gleder meg vannvittig til denne kampen, og har en skremmende god følelse i kroppen. Er vanligvis superpessimist, men dette blir bra. Jeg tror uansett det blir stor stemning idag, da det ihvertfall er folk som virkelig har et sterkt hjert for Brann som møter opp og støtter laget.

Vi snakkes på stadda!!
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Men noe av grunnen til den labre interessen her i byn, er nok prispolitikken. Man mister nok en god del yngre tilhengere når man ikke lenger kan stå for en 70-lapp eller sitte for en 80-mynt.


Akkurat de yngste er det ikke synd på. De går vel under betegnelsen studenter og kan kjøpe billett til 100 kroner i Hansasvingen.

NÃ¥ skinner solen og alle er glade!:) SÃ¥ kanskje vi bikker 5000 i dag?
Rød makt på Hansa

Northside

Quote from: "Eivind"http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article1742764.ece

Leser her at det bare er forhåndsolgt 3600 billetter til kampen.

Vår kjære Kristian Jæger uttaler: " Det er rart. Jeg har ikke noe godt svar på hvorfor publikum svikter oss i europacupkampene, sier han."

Når skal denne klovnen lære? Brann vet meget godt av historie at 1 runde i e-cupen trekker lite folk til stadion. Hvorfor i all verden sitter mann da billettprisen til 250,-kr?

Et fullsatt stadion med billettpris 100-150,-kr må da være bedre enn halvfult til 250,-kr pr stk.

Ingen nølere som blar opp 250kr for en kamp de ikkje er råsugen på i utgangsounktet!

Vi får prøve å lage liv vi som er der, men dette er skuffende!


Ganske enig!
Men de har bare godt av det, når de ikke tenker på publikum så gidder ikke enkelte å tenke på de heller....

men så har du alltid de som går uansett økonomi og alt som er, og heldigvis for det.

Nemesis

Det skal jo sies ogsÃ¥ at laget vi møter er av verst tenkelig sort. Kan være fult pÃ¥ høyde med de største "publikumsmagnetene", og er uinteresant som Skippergura IL.  Ergo; Knalltøff motstand og tilnærmet null interesse utenom fra oss "slitere"........
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

mobli

Men du går jo ikke på Stadion for å se Lokomotiv, Rosenborg, Vålerengen, Alliansi, Løv-Ham, eller hvem det måtte være, du går jo på Stadion for å se Brann.
Med mindre du holder med bortelaget, da.

Nemesis

Quote from: "mobli"Men du går jo ikke på Stadion for å se Lokomotiv, Rosenborg, Vålerengen, Alliansi, Løv-Ham, eller hvem det måtte være, du går jo på Stadion for å se Brann.
Med mindre du holder med bortelaget, da.


Så du mener helt seriøst at hadde vi møtt Real Madrid i kveld, så hadde kommet like mange som det hadde gjort til kveldens kamp mot lokomotiv?? og ikke et fnugg mer????
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

mobli

Quote from: "Nemesis"
Quote from: "mobli"Men du går jo ikke på Stadion for å se Lokomotiv, Rosenborg, Vålerengen, Alliansi, Løv-Ham, eller hvem det måtte være, du går jo på Stadion for å se Brann.
Med mindre du holder med bortelaget, da.


Så du mener helt seriøst at hadde vi møtt Real Madrid i kveld, så hadde kommet like mange som det hadde gjort til kveldens kamp mot lokomotiv?? og ikke et fnugg mer????


Nei, poenget var at selv om det er "bare" Lokomotiv Moskva som spiller i kveld, så bør ikke det være noen unnskyldning for å ikke gå på Stadion.

abe78

En fotballkamp spilles mellom to lag. Jeg kommer for å se en fotballkamp. Kunne like godt bare sett de trene om det var kun det ene laget jeg kom for å se. Hint: De beste kampene er der Brann hever seg mot sitt beste og knuser en knallgod motstander.
.og husk!

Nemesis

Quote from: "mobli"
Quote from: "Nemesis"
Quote from: "mobli"Men du går jo ikke på Stadion for å se Lokomotiv, Rosenborg, Vålerengen, Alliansi, Løv-Ham, eller hvem det måtte være, du går jo på Stadion for å se Brann.
Med mindre du holder med bortelaget, da.


Så du mener helt seriøst at hadde vi møtt Real Madrid i kveld, så hadde kommet like mange som det hadde gjort til kveldens kamp mot lokomotiv?? og ikke et fnugg mer????


Nei, poenget var at selv om det er "bare" Lokomotiv Moskva som spiller i kveld, så bør ikke det være noen unnskyldning for å ikke gå på Stadion.
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Falkman

.. kall meg gjerne medgangssupporter.. men for meg forsvant siste hÃ¥p om  redde denne  begredelige sesongen  sist søndag. i forhold til kampen  i dag, føler eg ingenting.. ingen sommerfugler i magen, i ingen sitrende forventning.. absolutt ingenting!! ska ærlig innrømme at eg e skuffet over  meg sjøl, men etter kampen pÃ¥ søndag, har eg vært helt tom. at denne sesongen, som lovet sÃ¥ mye, ska ende sÃ¥ uendelig trist.. fÃ¥r nesten lyst te Ã¥ henge meg!!

Sharpy

Quote from: "mobli"
Quote from: "Nemesis"
Quote from: "mobli"Men du går jo ikke på Stadion for å se Lokomotiv, Rosenborg, Vålerengen, Alliansi, Løv-Ham, eller hvem det måtte være, du går jo på Stadion for å se Brann.
Med mindre du holder med bortelaget, da.


Så du mener helt seriøst at hadde vi møtt Real Madrid i kveld, så hadde kommet like mange som det hadde gjort til kveldens kamp mot lokomotiv?? og ikke et fnugg mer????


Nei, poenget var at selv om det er "bare" Lokomotiv Moskva som spiller i kveld, så bør ikke det være noen unnskyldning for å ikke gå på Stadion.


Nei, men sånn er det nå en gang. Og da kunne både BT og BA gjort sitt for å hause opp kampen, i og med at disse tross alt VET at det er et storlag som kommer på besøk...
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

enavgutta

Kom igjen !!! Vi må klare å bikke 10 000 ihvertfall !!

Jeg kan ikke fatte å begripe annet enn den jevne Brann supporter gleder enormt seg til denne kampen ! Med f.eks en parmålseier i dag.. har vi muligheten til å gå videre og kvalifisere oss til gruppespillet i uefa cupen! Dette er jo gull

DonCorlione

kor faen e alle de som skulle ha billett te cupfinalen, no må de for faen dra seg opp på stadion...
rann + Hansa = Ekte Bergenser

Erik

Altså, skjønner ikke no hvorfor vi skal ha en stadion som tar over 21000?? Her skal vi møte et av de beste i Europa i kveld, Så sliter vi med og få mer enn 10000 på kampen.. Tror Brann gjør rett med å bygge stadion med ca 21000 plasser..

capp

For oss fattige sjeler som ikke har råd til billett, går kampen på tv?? ser det står på nettet at den skal vises på fotballpuben...

Er det web-tv eller går den på nrk, tv2 eller noe??
mm...

Christophe

den går vertfall på webtv får 50 kr, både nrk og tv2. Men ikke noe på televisjonen tror jeg...

enavgutta

Generaltabben Brann gjør er å kreve blodrpisen 250. Jeg ser helt klart at man ikke kan variere prisene etter hvilke lag man møter i en europeiske turning, men taket burde likevel lagt på 200-220 mener jeg. Ikke den store prisforskjellen altså, men nok til å selge til et større segment.

Alzheimer/Silverspurs

Tenkte eg kunne poste denne og håpe at dei som blir heime fordi Brann ikkje har sjans, likevel kjem;) Tenkjer sjølvsagt ikkje på Brann Bataljonen, men dei "vanlege" som berre vurderar å gå. Har skrive den sjølv og det er ikkje difor eg postar den her, hehe. Vi har sjans!!

http://www.alltidfotball.no/?module=articles&id=449&tournament=1

jako

Det er vel bare oss fotballnerder som vet at Lokomotiv er et skikkelig storlag. Tror vi skal være veldig fornøyd hvis det kommer 6000.

Synd vi ikke trakk Boro. Hadde nok kommet betraktelig flere da. Sjansen avansement hadde også vært mer overkommelig.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

enavgutta

Bare tull å ta et tap på forhånd. Kan RBK som ligger med brukket rygg i nedrykkstriden ydmyke et gresk topplag på bortebane, så kan da saksens vi vinne hjemme mot et antatt bedre lag ! Jeg tror vi har meget gode muligheter til en seier idag. Mitt tips 2-0 her, og et ettmålstap i Moskva ! Så er vi videre folkens !

Erik

så direkte fra stadion kl 1855.. ca halvfullt..

Alexåsane

Quote from: "Erik"så direkte fra stadion kl 1855.. ca halvfullt..


tv2 webtv? kommer meg fan ikke inn der eg
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Erik


Go Up