• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Løv/Ham - Brann i 3. runde

Started by Lennono8, May 23, 2005, 17:45:25 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lennono8

Så er det klart at vi møter Løv/Ham i tredje runde i cupen, 15. juni.
Dette bør jo være grei skuring, men tør jo selvsagt ikke å ta noe for gitt...
Greit med en "hjemmekamp" (Krohnsminde) i tredje rundt så kan vi evt. få 4. runde (er det kvarten?...eller glemmer jeg en runde?) hjemme på Staddaen

http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=79037

fanagutt

Ja, bør være overkommelig det.. Håper det stiller en del, skuffet over at ikke vi klarer å stille med samlete supportere selv på disse "små"kampene. Er imponert over det vif og klanen klarer å få ut av f.eks. en 1.runde kamp.
rann

pusuren

noen som vet ka kapasiteten til kronsminde e? tror nok det kommmer mange med tanke på kor sentralt det e..

Nixon

Som ventet og veldig greit med bortekamp.
Når det gjelder å samle supportere har ikke akkurat oppmøte i Blomsterdalen og på Radøy vært oppsiktsvekkende god. Ikke bare gamle sittesvin som meg selv har sviktet, men synes vel at den harde kjernen på SS, som vel stort sett ikke har noen forpliktelser å snakke om, ikke akkurat har satt farge på oppgjørene.

Kommer nok flere på Krohnsminde, men å begynne å bekymre seg for kapasiteten er som å tro på julenissen. Blir langt fra halvfullt!
Rød makt på Hansa

Xminator

Blir vel en av de 3 kampene Løvham vinner i år...

Nixon

Quote from: "Xminator"Blir vel en av de 3 kampene Løvham vinner i år...


Skulle ikke forundre meg med tanke på den dype krisen Brann er inne i akkurat nå...
Rød makt på Hansa

BL

Quote from: "fanagutt"Ja, bør være overkommelig det.. Håper det stiller en del, skuffet over at ikke vi klarer å stille med samlete supportere selv på disse "små"kampene. Er imponert over det vif og klanen klarer å få ut av f.eks. en 1.runde kamp.


Klanen stiller for å heie på seg sjøl
Hansa-
Felt Z

pusuren

Quote from: "Nixon"
Kommer nok flere på Krohnsminde, men å begynne å bekymre seg for kapasiteten er som å tro på julenissen. Blir langt fra halvfullt!

Bekymre seg over kapasiteten? lurte bare på kor mange det e plass til!

Så noen som vet sånn cirka kapasiteten?

SKB e BEST!!!

Har prøvd å finne frem kapasiteten, men det var veldig vanskelig å finne. Tror vel at den tar et par tusen ihvertfall..
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

ekte kjuagutt

Har vel vært over 10 000 stk på krohnsminde før, men det er en del år siden. Tror ingen skal bekymre seg over kapasiteten!

odde

de har en kapasitet på 4500... det er det de har fått godkjent av forbundet til 1.divisjon...

espen

Quote from: "Nixon"Som ventet og veldig greit med bortekamp.
Når det gjelder å samle supportere har ikke akkurat oppmøte i Blomsterdalen og på Radøy vært oppsiktsvekkende god. Ikke bare gamle sittesvin som meg selv har sviktet, men synes vel at den harde kjernen på SS, som vel stort sett ikke har noen forpliktelser å snakke om, ikke akkurat har satt farge på oppgjørene.

Kommer nok flere på Krohnsminde, men å begynne å bekymre seg for kapasiteten er som å tro på julenissen. Blir langt fra halvfullt!


Der tror jeg du tar litt feil Nixon. Den harde kjernen på SS har vell sikkert like mange forpliktelser som deg, det er resten av gjengen det er verre om. Forøvrig er vi en gjeng kompisser som går på SS og alle utenom meg har hus, hund, kjerring, kids, beige volvo osv.... Jeg bor forøvrig i utlandet så jeg hakke gått på verken SS eller stadion en stund.. Men jeg tror du undervurderer gutta der nede..

Men når det er sagt, så tror jeg ikke at hverken du eller dem har så store forpliktelser at dere ikke kan avse noen timer til en foppal kamp.

Jeg tror nok det heller er lite interessant å se brann overkjøre LøvHam i en "ubetydelig" kamp. For dem fleste er nok denne kampen allerede vunnet.

Nixon

Jeg har lenge levd i den tro at det stort sett bare er ungdommer på SS. La gå at det selvsagt finnes noen eldre der med skapet fullt av koner, hus, bikkjer og Volvo. Så jeg tar kanskje litt feil, men synes fortsatt at jeg har et poeng, så mange er dere ikke. Resten av de unge bør pine meg stille opp bedre også på disse tidlige cupkampene. Ingen kamper er ubetydelige.

Ellers var jeg både i Blomsterdalen og på Radøy. Men så er heller ikke forpliktelser akkurat mellomnavnet mitt...
Rød makt på Hansa

espen

Poenget mitt var at den lille "harde" kjernen som finnes der nok sikkert er på din alder uten at jeg vet den. Og det er jo de som drar igang sanger og skaper det lille trøkket som finnes.

Problemet er at den kjernen har minsket grunnet at flesteparten av disse føler seg for gamle og flytter opp på Hansa. Så hvis det er forpliktelser som var "unskyldningen" så kan jeg skjønne at det er lite sprell på slike kamper.

Fordi, som du så pent sier det, de fleste på ss er unge supportere. Og jeg skal ikke argumentere mot det.

Hva jeg heller bør argumentere for et at gammle griser som deg bør få den late ræven opp fra stolen og stille seg på SS ;)

Men som sagt, så tror jeg ikke det heller er forpliktelser som stopper folk for å dra. Heller det at det er en lite interessant kamp som de ikke gidder å bruke tid og penger på.

Hvem vet hvorfor, det er hvertfall mitt beste tips ;)

Nixon

Quote from: "espen"Men som sagt, så tror jeg ikke det heller er forpliktelser som stopper folk for å dra. Heller det at det er en lite interessant kamp som de ikke gidder å bruke tid og penger på.

Hvem vet hvorfor, det er hvertfall mitt beste tips ;)


Er nok en kombinasjon vil jeg tro. Jeg har lest her på forumet der folk med familie har skrevet at det ikke er så populært at de skal gå på absolutt alt. Og nå som kampprogrammet er så tett kan man jo forstå det.
Rød makt på Hansa

espen

Forøvrig så leste jeg faktisk en artikkel på nettavisen (tror jeg) om at foppal ødelegger for et flertall av ekteskap. Gjør som meg, kjøp henne supporterutstyr og dra henne med deg, kjerringen min likte det godt og forstår mer hvorfor jeg har slike følelser for klubben.

Ellers er det vanskelig å vite, men har ikke BBB noe epost arkiv hvor de kan sende ut diverse spørreskjema? Det er jo viktig å utvilke seg i tråd med hva medlemmene ønsker å føler..

Det er jo en del ting her som har blitt diskutert utallige ganger:

- Hvorfor reiser så få på bortekamp
- Hvorfor kommer så få på "ubetydlige" kamper
- Hvorfor slutter folk å gå på SS

Og ikke minst, hvordan kan disse trendene snu?

Jeg synest det er mye gode argumenter ute å går, men problemet er at alt bare er synnsing. Bataljonen kan selvsagt ikke tilfredstille alle ønsker, men jeg tror det ville vært ett steg i riktig retning.

Espen

YadaYada

Hadde ikke vært dumt å prøvd å ta tak i noe sånt nei.
Synes det er synd at vi ikke er flere på borteturene spesielt.
Vi ligger i toppen på tabellen med 3 poeng opp til første og noen hundre
stiller på start-kampen. En buss fra Bergen, et par privat-biler fra her og der og en del boende i Kristiansand.
Husker i 97, når vi reiste til Haugesund, hele byen var rød og hvit hele helgen. Toget som gikk fra Wembley var enormt. Den gang lå vi på sølvplass og iveren til borteturene var mye større.
Håper ikke det skal bli sånn at vi er nødt til å ligge på første plass før vi kan stille en stor gjeng igjen.
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

mr-bolstad

Quote from: "YadaYada"Hadde ikke vært dumt å prøvd å ta tak i noe sånt nei.
Synes det er synd at vi ikke er flere på borteturene spesielt.
Vi ligger i toppen på tabellen med 3 poeng opp til første og noen hundre
stiller på start-kampen. En buss fra Bergen, et par privat-biler fra her og der og en del boende i Kristiansand.
Husker i 97, når vi reiste til Haugesund, hele byen var rød og hvit hele helgen. Toget som gikk fra Wembley var enormt. Den gang lå vi på sølvplass og iveren til borteturene var mye større.
Håper ikke det skal bli sånn at vi er nødt til å ligge på første plass før vi kan stille en stor gjeng igjen.


tror det største problemet er at SS er i generasjonskifte.
Det betyr en del under 18 med vanskelige mødre og dårlig råd, det e nok til å ikke komme seg på borteturer!
get land, Eget Landslag.
Brann!!

Brannfrelst

Blir gøy med et "byderby" i 3.runde,men det kunne godt ventet til 4.runde. Hadde blitt litt mer fart over det da. Men vi får håpe på fint vær, en 2-3000 på Kronhsminde og samle en syngende gjeng under taket (for å få LITT akkustikk over det) Og ta med flagg og bannere.
2.10.07-Gullet kom hem!

Lennono8

Klarte jo å samle over 2000 hjemme mot Hødd i 3.runde i fjor. Da var det i tillegg elendig vær. Ville overraske meg hvis vi ikke passerer 3000 på Krohnsminde mot Løv/Ham.

Er ofte i slike kamper man får de gode minnene. Målet til Walde i 6-0-seieren mot Hødd er en klassiker.

Det kan bli et problem dersom Løv-Ham går helt bananas med billettprisene for å tjene ekstra penger. Det kan skremme folk vekk. En 50-lapp bør holde lenge.

Northside

Klarte vi ikke 1800 personer mot Løv Ham sist treningskamp der?  greit at vi var en del, men det var bare 10 stykker som sang! :P

Håper på bedre steming denne gang, eg gjør hvetfall mitt for å fikse det!

(litt synd at kampen mot viking bare e to dager før..

StoreS gutt 16

Løv-ham kommer til å stille med en "god" gjeng av syngende supportere så stiller vi under 20 sangere blir vi slått.

Burde ikke være noe problem. Eller?

Go Up