• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

vi e brann bergens stolthet- sk bra..... mellom SS og Hansa

Started by mr-bolstad, April 07, 2005, 15:24:42 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

På 16.mai hadde Canal+ tydeligvis mikrofoner inne i reklameplakatene. For det var noe helt sinnssykt hvor godt man hørte at folk dundret løs. Syns folk kunne ventet med "tromming" til dagen etter! Det var i hvert fall forferdelig irriterende på opptakene fra kampen. Jeg vet at Canal+ er veldig opptatt av stemningen på tribunene. Kanskje vi skal gi dem et hint om at mikrofoner bør settes foran Felt Z og Store Stå?
Legg ned hele klubben!

pusuren

Quote from: "Stoffi"Husker ikke hvilken kamp det var, men så den på Canal pluss, hjemmekamp.
Motstander supporterene var rundt 10 stk, og overdøvet brann supporterne når de sang.... Sier vel egentlig det meste om mikrofonbruken.
molde kampen. syns det var merkelig eg å. hørte ikkje driten av de i kampen når eg var på stadion.

Endre

Quote from: "krøvel vellevold"Kanskje vi skal gi dem et hint om at mikrofoner bør settes foran Felt Z og Store Stå?


Det stod en mic foran Hansa, på høyresiden av målet (sett bakfra). Om det var Canal+ eller noen andre vet jeg ikke.

viks

Quote from: "krøvel vellevold"Jeg vet at Canal+ er veldig opptatt av stemningen på tribunene. Kanskje vi skal gi dem et hint om at mikrofoner bør settes foran Felt Z og Store Stå?


Hvorfor i huleste skal vi være opptatt av hva de hjemme i stuen hører på TV?

Det viktigste, og primærobjektet mitt er i hvert fall og støtte Brann så mye og høyt som jeg makter, om noen hører meg på TV driter jeg i, så lenge spillerne hører det..

La oss nå for all del ikke selge sjelen vår! Heie på seg selv overlater jeg til Klanen!
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

abe78

Hvordan synes folk dette fungerte i går?

Det gleder meg at vi klarte å dra det i gang et par tre ganger uten store problemer. Men forsatt er det mange som ikke er med. Tror vi skulle hatt med en type med mikrofon for å veilede det hele en gang. Da hadde folk lært seg det hele en gang for alle. Tror vi kommer til å få det til uten også, da vil det bare ta lengre tid.

PS! Hva sier vi egentlig?

Vi é Brann - Bergens stolthet
Elsker Brann - Bergens stolthet

(Mange svarer med:
SK Brann - Bergens stolthet)
.og husk!

Nixon

Quote from: "abe78"Hvordan synes folk dette fungerte i går?

Det gleder meg at vi klarte å dra det i gang et par tre ganger uten store problemer. Men forsatt er det mange som ikke er med. Tror vi skulle hatt med en type med mikrofon for å veilede det hele en gang. Da hadde folk lært seg det hele en gang for alle. Tror vi kommer til å få det til uten også, da vil det bare ta lengre tid.

PS! Hva sier vi egentlig?

Vi é Brann - Bergens stolthet
Elsker Brann - Bergens stolthet

(Mange svarer med:
SK Brann - Bergens stolthet)


Er vel SK Brann. Eller?

Ellers trenger man ikke noen med mikrofon som skal veilede. Blir regissert stemning, noe jeg er sterkt imot. De som ikke har skjønt det til nå blir ikke med uansett. For så vanskelig er det vel ikke å skjønne?
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "abe78"Hvordan synes folk dette fungerte i går?

Det gleder meg at vi klarte å dra det i gang et par tre ganger uten store problemer. Men forsatt er det mange som ikke er med. Tror vi skulle hatt med en type med mikrofon for å veilede det hele en gang. Da hadde folk lært seg det hele en gang for alle. Tror vi kommer til å få det til uten også, da vil det bare ta lengre tid.


Nei til koreografert stemning! Vi trenger for f... ikke noen jævla mikrofoner! Dette er Rosenborg-opplegg! (På Lerkendal måtte de bruke storskjerm for å vise hvordan "R-B-K" skulle veksle mellom tribunene). Stemning må komme SPONTANT! Ikke fordi folk blir fortalt at de skal synge! Tror dessuten at de som VIL synge, synger. De som ikke vil synge, synger ikke. Og da syns jeg det er unødvendig å latterliggjøre oss selv med en fyr som skal dirigere oss over høyttaleranlegget!
Legg ned hele klubben!

abe78

Jeg tenkte dette kunne gjøres 1 (EN) gang - ikke på hver kamp. Les innlegget gutter ;-)
.og husk!

krøvel vellevold

Quote from: "abe78"Jeg tenkte dette kunne gjøres 1 (EN) gang - ikke på hver kamp. Les innlegget gutter ;-)


En gang er en gang for mye! Det neste blir vel at Klanen skal ut på Stadion-gresset før kampen, og lære oss hvordan vi skal lage stemning. Det skal jo bare gjøres 1 (EN) gang - ikke på hver kamp.

Helt alvorlig! Tror du ikke folk har skjønt hvordan dette tostemt-ropet fungerer? Hva skulle en sånn mikrofonmann forklare, som de ikke allerede vet? Problemet er ikke at folk ikke skjønner hva som skjer, men at de ikke gidder å synge samme faen!
Legg ned hele klubben!

viks

SS prøvde faktisk og få med Hansa et par-tre ganger i går, uten at Hansa var med. Då skjønte jeg ikke så mye. Gikk vel bare to ganger i går tror jeg. Det er for lite. Et par ganger hver omgang bør "Vi er Brann Bergens stolthet" runge..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Snublefot

det fungerte sånn nesten følte jeg på søndag.. var ikke helt 100%, men er jo på vei mot noe.. synes vi skal fortsette med dette de neste kampene, så håper jeg alle forstår etterhvert hva de skal synge når;)

Nemesis

På søndag var det selfølgelig noen på Hansa som ikke hadde fått med seg at ropet var mellom SS og Hansa. (kun to-tre stykker), heldigvis ble disse hysjet ned. Så må si at på Hansa er alt inntakt :-)    

Føler av og til at ropet er litt dårlig timet. (ikke noe å gjøre med det), oppstår gjerne en farlig situasjon rett etter ropet er i gang, og da ebber det fort ut....
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

krøvel vellevold

Quote from: "Nemesis"Føler av og til at ropet er litt dårlig timet. (ikke noe å gjøre med det), oppstår gjerne en farlig situasjon rett etter ropet er i gang, og da ebber det fort ut....


Helt typisk at når vi akkurat har kommet i gang med denne, eller "Byen e Bergen" er på vei til å runge noe sinnssykt, så blir en Brann-spiller felt uten at dommeren blåser, publikum brøler og sangen er ødelagt. Kanskje kampene burde bli mer innholdsløse?
Legg ned hele klubben!

jegløh

Quote from: "Nemesis"Føler av og til at ropet er litt dårlig timet. (ikke noe å gjøre med det), oppstår gjerne en farlig situasjon rett etter ropet er i gang, og da ebber det fort ut....


Sitter på gamle tribunen og synes at ingenting høres bedre ut enn et kraftfull "Vi è Brann... "osv. Stemmer i med Hansa delen.

Men det er uungåelig at ropet drukner med en gang det oppstår en farlig sjanse.

Hvorfor er folk kritiske til akkurat dette supporterropet? Synes det fungerer veldig bra.
Det som jeg ikke synes fungerer bra er den rolige biten av "Byen è Bergen", da folk hever skjerf. Den la-la biten høres knapt på gamle sitte.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Nemesis

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Nemesis"Føler av og til at ropet er litt dårlig timet. (ikke noe å gjøre med det), oppstår gjerne en farlig situasjon rett etter ropet er i gang, og da ebber det fort ut....


Helt typisk at når vi akkurat har kommet i gang med denne, eller "Byen e Bergen" er på vei til å runge noe sinnssykt, så blir en Brann-spiller felt uten at dommeren blåser, publikum brøler og sangen er ødelagt. Kanskje kampene burde bli mer innholdsløse?


Helt enig! Mer innholdsløse kamper! Synes det er unødvendig av brann å storme i angrep når vi starter ropet. Kan de ikke heller bare trille litt ball til vi er ferdig å synge?  :-)
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

krøvel vellevold

Quote from: "Nemesis"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Nemesis"Føler av og til at ropet er litt dårlig timet. (ikke noe å gjøre med det), oppstår gjerne en farlig situasjon rett etter ropet er i gang, og da ebber det fort ut....


Helt typisk at når vi akkurat har kommet i gang med denne, eller "Byen e Bergen" er på vei til å runge noe sinnssykt, så blir en Brann-spiller felt uten at dommeren blåser, publikum brøler og sangen er ødelagt. Kanskje kampene burde bli mer innholdsløse?


Helt enig! Mer innholdsløse kamper! Synes det er unødvendig av brann å storme i angrep når vi starter ropet. Kan de ikke heller bare trille litt ball til vi er ferdig å synge?  :-)


Utrolig irriterende med Brann-scoring midt i en sang...
Legg ned hele klubben!

SKB e BEST!!!

Dette e vel det eneste ropet som funker mellom Hansa og SS.. For det e jævlig irrterende at når SS synger en sang, så synger Hansa en annen sang. HAdde det ikkje vært bedre hvis begge hadde sunget samme sang så det ble mye høyere?

Dette gjelder ikkje Brann Bergens Stolthet, som omtrent e det eneste ropet de samarbeider på.
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Brannfrelst

Det som er irriterende er når hansa synger en sang,så hiver store stå seg på og ødelegger alt.
2.10.07-Gullet kom hem!

krøvel vellevold

Quote from: "SKB e BEST!!!"Dette e vel det eneste ropet som funker mellom Hansa og SS.. For det e jævlig irrterende at når SS synger en sang, så synger Hansa en annen sang. HAdde det ikkje vært bedre hvis begge hadde sunget samme sang så det ble mye høyere?

Dette gjelder ikkje Brann Bergens Stolthet, som omtrent e det eneste ropet de samarbeider på.


I en perfekt verden hadde det ikke vært lydforsinkelse. Hvis Hansa prøver å synge samtidig med Store Stå, vil lyden slå tilbake til Store Stå som et irriterende ekko fra Hansa. Det er forsåvidt det som skjer også når Store Stå henger seg på en sang fra Hansa. Naturlovene er det dessverre lite å gjøre med. Selvsagt er det herlig når alle synger samme sang, men jeg syns ikke det gjør noe med "lydkaos" heller. Det beviser nemlig at folk er engasjerte i å starte sanger rundt om på hele Stadion, og at ikke folk sitter og venter på at Store Stå skal gjøre det hele tiden.
Legg ned hele klubben!


Nemesis

Hvis det skal bli noen som helst samstemte sanger mellom SS og Hansa (uten 3 sek forsinkelse fra den ene parten), må vi rett å slett ta stadion uret i bruk.

Eksempel: i det uret viser 15:00 (15 spillte minutter) starter vi på "vi e berømte brann fra.."   Det er eneste måten vi kan klare å synge uten lydforsinkelse.

Dette er kun et forslag. Er selv imot alt som har med påtatt stemning og gjøre, som f.eks megafon og til dels mitt eget forslag :-) (schizofren?), hvertfall, alltid greit å komme med forslag og få en liten diskusjon rundt det....  ..var forslaget genialt eller helt bort i gamperæven?  (heller mest mot det siste :-)
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

krøvel vellevold

Quote from: "Nemesis"Hvis det skal bli noen som helst samstemte sanger mellom SS og Hansa (uten 3 sek forsinkelse fra den ene parten), må vi rett å slett ta stadion uret i bruk.

Eksempel: i det uret viser 15:00 (15 spillte minutter) starter vi på "vi e berømte brann fra.."   Det er eneste måten vi kan klare å synge uten lydforsinkelse.

Dette er kun et forslag. Er selv imot alt som har med påtatt stemning og gjøre, som f.eks megafon og til dels mitt eget forslag :-) (schizofren?), hvertfall, alltid greit å komme med forslag og få en liten diskusjon rundt det....  ..var forslaget genialt eller helt bort i gamperæven?  (heller mest mot det siste :-)


Hehe! Skal man sitte og følge med på klokken hele tiden? Et skjema til alle tilskuerne med:

00:02:  Byen e Bergen
00:05:  og laget e Brann
00:08:  Stedet e Stadion
00:11:  og syng alle mann
00:14:  Heia Brann
00:16:  Brann
00:17:  Bra-a-ann
00:19:  Heia
00:21:  Bra-ann!
Legg ned hele klubben!

Nemesis

hehe..  var nå egentlig bare starttidspunktet da...  men men, som jeg skrev var dette kun skrevet som en den eneste løsningen på å synge samstemt, m.a.o  lar det seg ikke gjøre...........
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

abe78

Tror dette vil fungere bedre i år. Vi har treningen og det bør bli konkuranse mellom Hansa og storestå på hvem som roper høyest. Det beste hadde vært å fått med speaker den første gangen, men har tro på at vi skal få det til uten også.
.og husk!

Rasmus_brann

Her graver vi fram gamle topic ja.... Synt denne syngingen er orgamisk, helt utrolig. Vi klarte det helt fint i fjor, da klarer vi det nok i år også..
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Go Up