• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Stemning?

Started by Laxevaag, May 25, 2004, 00:01:25 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

enavgutta


Kagain

Quote from: "Branntilegdør"
Problemet med at folk ikke går i rødt så mye som før er vel fordi det er så mange som er på stadion pga det er kult eller hva faen. De vil tydeligvis ikke assosieres med Brann.


Beklager fransken, men det der er tøys og tull. Pølsevev om du vil. Jeg har aldri gått i rødt på stadion og kommer nok ikke til å gjøre det heller. Det er ikke fordi at jeg synes det er så kult og henge med crewet på stadda, men rett og slett for at jeg ikke kler rødt. Og fotballdrakt? Er man vittig? Jeg som ikke har spilt fotball siden 2 klasse?

Sotraanda

Quote from: "enavgutta"


Sitter du sammen med de folka med trommene? Bra stemning fra den gjengen der, høres ofte ut som at det er de som starter sangene, reiser opp på "reis opp hvis du elsker Brann" osv...
ater, heter, hater NFF!

howie

"Sangertekster".
Eller driter jeg meg skikkelig ut når jeg som ekte brann supporter sier at jeg aldri har hørt den før? Kan bare hende jeg ikke husker den igjen nå midt på natten, som sagt har jeg ikke vert på SS enda i år...

Quote from: "enavgutta"

Du er vel en av "Z-gutta" du?
STÃ? PÃ? HANSA!

brannfrik

då har ikkje du fulgt godt nok med, for vi har sunget begge sangene opptil flere ganger pr kamp, og "vi e født i bergen" har vel gradvis forsvunnet de siste årene og den har desverre ikkje blitt sunget hittil i år.. kanskje på tide å gjøre nåkke med det i dag...;)

kirsti

enavgutta har skjønt det. Eg trur me kan løysa mykje (ikkje alt, men mykje) på den her måten.

"No, no skal det bli leven no! Eg, meg sjølv, Brannsupporter, skal gå på Stadion, og same kor eg trur eg kan gjera best innsats, derifrå skal iallfall ikkje eg spara på noko. Eg skal oppfordra venner, familie, bekjente og alle andre for den saks skyld til å gjera det same, og INGEN skal etterpå kunne sei at eg ikkje gjorde alt eg kunne for å støtta laget mitt. Blø og dø for Brann!"

Om alle som sitt og tenkar "huff, som Brannsupporterane har tapt seg" seier dette til seg sjølv, vil Tromsø fly heim med halen mellom beina etter å ha opplevd eit helvetes trøkk på den atter frykta Brann Stadion. Entusiasme smittar, slepp kjenslene laus og kom an igjen no!
ar du hette og ljå, holder du med rbk.

Helge karlesn

Håper alle synger ivar rønningen, ivar rønningen i 20 minnut.

I kveld skal tromsø skremmest og jagest vekk fra byn.
idenes forsvarer.

espen

INGEN kan si det var dårlig stemmning på tromsø kampen i dag!
Det var rett og slett knall!

fridays

Jaja, alt var så meget bedre før.

Var det ikke før i tiden Brann supporterene var sett på som en gjeng med rasister og slåsskjemper????

Nazismen hadde og større medlemsmasse enn noet politisk parti idag.

Så alt var så meget bedre før??

Mener alle bør støtte Brann på sin måte.
Om vi synger eller siter pent og pyntelig og klapper.

Det viktigste ar ja at folk kommer og ser Brann.
Men jeg tar gjerne med steminingen jeg og.
om

Bardehval

Fullstendig enig med Laxevaag, har intet å tilføye. Hansa-tribunen virker å være det nye samlingsstedet for den litt modnere og mer genuine Brannfansen. Og vær så snill fjortisser: Hold dere på SS!

Stoffi

Quote from: "Bardehval"Fullstendig enig med Laxevaag, har intet å tilføye. Hansa-tribunen virker å være det nye samlingsstedet for den litt modnere og mer genuine Brannfansen. Og vær så snill fjortisser: Hold dere på SS!


Har du vært på SS i det siste? En slik snusfornuftig post kan du spare deg for. Fjortisprosenten på SS har sunket dramatisk siden deling av SS ble innført, og det er nå mange fler synlige, "genuine" brannsupportere.....
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

grei

Quote from: "Stoffi"Fjortisprosenten på SS har sunket dramatisk siden deling av SS ble innført, og det er nå mange fler synlige, "genuine" brannsupportere.....


Javel, men er de hørbare? Jeg hører de ikke sÃ¥ godt, sÃ¥ jeg er usikker, men kan det  stemme at det er endel sanger den nye generasjonen har "glemt"? Synes det er enkelte sanger man aldri hører.  "Vi e Brann fra Bergen (Brann fra Bergen e vi)""2-0, vi tar seriegull" "Iaiaiao" er eksempler.

Det er selvfølgelig viktigere å komme opp med nye sanger enn de gamle "slitte", men når reportoaret er såpass begrenset fra før gjelder det å bruke det man har for variasjonens skyld.

enavgutta

Ja, repetèr noen av de gamle melodiene! 2-0, vi tar seriegull è fin... Hasund sangen kan jo få en ny vri, og kanskje Frankie Boy sangen.. Vi sang ihvertfall den på Thomas Lund mot FFK på Hansa :-) Var faktisk en del som husket den

Stoffi

Quote from: "grei"
Quote from: "Stoffi"Fjortisprosenten på SS har sunket dramatisk siden deling av SS ble innført, og det er nå mange fler synlige, "genuine" brannsupportere.....


Javel, men er de hørbare? Jeg hører de ikke sÃ¥ godt, sÃ¥ jeg er usikker, men kan det  stemme at det er endel sanger den nye generasjonen har "glemt"? Synes det er enkelte sanger man aldri hører.  "Vi e Brann fra Bergen (Brann fra Bergen e vi)""2-0, vi tar seriegull" "Iaiaiao" er eksempler.

Det er selvfølgelig viktigere å komme opp med nye sanger enn de gamle "slitte", men når reportoaret er såpass begrenset fra før gjelder det å bruke det man har for variasjonens skyld.


Vi har ikke ledet 2-0 på stadion i år så vidt jeg husker.

Istedenfor å syte og klage, kom deg ned på SS selv, eller vær stille. Vi vet alle hva som må og bør gjøres.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Sotraanda

Vi ledet vel 2-0 mot Molde.
ater, heter, hater NFF!

grei

Enkelte tåler visst ikke kritikk. Dersom folk på Store stå ikke tar til seg råd, så blir det aldri noe bedre liv, for der nede er de jo tydeligvis overbevist om at stemningen er helt konge. Sjekk rapporter fra ndre klubbers fans på besøk i Bergen for sannheten, hvis dere ikke tror på oss andre. Resten av Stadion ønsker ikke annet enn deres eget beste, så vær glad for all kritikk som kommer frem, så man vet hva som kan gjøres bedre.

Og det må selvfølgelig ikke være akkurat 2-0 for å synge den, den passer inn når livet smiler om man banker inn mål og kjører over en målløs motstander.

espen

Det er stor forskjell på kritikk og råd, og ja, SS bør ta imot all råd de får. Men 90% av alle postene om stemmningen i dette forumet handler om hvor dårlig det er og hvor mye den suger og hvor mye ss har tapt seg osv osv...

Det er kritikk som vi alle er fullstendig klar over og som har ingen positiv hensikt..

La oss samle en gruppe mennesker på fotbalpuben på mandag kl 14.00 for å diskutere hvordan vi kan forbedre stemmningen er råd eller tiltak.

Hvorfor ikke prøve å ta tilbake noen av de gamle sangene med skikkelig trøkk i som ... er råd eller tiltak..

Hvorfor ikke snakke med noen med krafige stemmer å bli enige om at de drar i gang sanger hele tiden.. råd eller tiltak

osv osv...

Skjønner dere forskjellen? det er det første eksempelet hvertfall jeg klager over, ikke de siste.

Jeg føler problemet ikke er volumet, men det at det finnes perioder som er dødelig stille på SS.

Samtidig det å synge samtstemt og ikke flere forskjellige sanger.

Så å fått gjengen som vanligvis drar i gang sanger til å holde sangene lengre samtidig som de for eksempel plasserer seg 50% - 50% på hver sin side av inngangen kunne være et fornuftig tiltak.

Eller hva synest dere?

monzilla

tror eg flytter meg bort pÃ¥ storestÃ¥ neste hjemmekamp for Ã¥ lære dere hvordan det skal gjøres  :wink:

fra spøk til alvor... har tidliger nevnt såkalt reunion på SS der vi prøver å dra gamlegutta og/eller casual-gutta bort på SS. Disse vet hvordan det skal gjøres, de kan tempo på sanger, de vet hvilke sanger som passer osv.

espen

Flott, og jeg synest både du og gamle gutta bør komme ned på ss neste hjemmekamp mot LSK..

Kjenner du dem?
evt vet du hvordan du kan få kontaktet dem for å spørre?

Slik at vi faktisk kan få dem fysisk ned på SS og at det ikke bare blir med snakk?

Og jeg vil si at det er et forslag som kan fungere..

Stoffi

Quote from: "grei"Enkelte tåler visst ikke kritikk. Dersom folk på Store stå ikke tar til seg råd, så blir det aldri noe bedre liv, for der nede er de jo tydeligvis overbevist om at stemningen er helt konge. Sjekk rapporter fra ndre klubbers fans på besøk i Bergen for sannheten, hvis dere ikke tror på oss andre. Resten av Stadion ønsker ikke annet enn deres eget beste, så vær glad for all kritikk som kommer frem, så man vet hva som kan gjøres bedre.

Og det må selvfølgelig ikke være akkurat 2-0 for å synge den, den passer inn når livet smiler om man banker inn mål og kjører over en målløs motstander.


Hva slags saklig kritikk kommer fra deg?
Vi vet vi er dårligere enn før, vi prøver å få i gang sanger som er sjeldnere enn de vanlige, vi vet vi har et fjortisstempel. Det vi trenger er fler folk, så kom deg ned å gjør noe med saken, så ordner alt seg.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Kruxleiven

Quote from: "grei"Javel, men er de hørbare? Jeg hører de ikke sÃ¥ godt, sÃ¥ jeg er usikker, men kan det  stemme at det er endel sanger den nye generasjonen har "glemt"? Synes det er enkelte sanger man aldri hører.  "Vi e Brann fra Bergen (Brann fra Bergen e vi)""2-0, vi tar seriegull" "Iaiaiao" er eksempler.


Sitter med en følelse av at de sangene er utgått på dato. Kvinner på randen ødela jo "Vi e Brann fra Bergen..." for de som har hørt CD'en. Om noen andre på SS savner disse så er det da bare å sette i gang, men visse sanger slår ikke an (lenger).

enavgutta

Ja, blir litt som poengtert i en annen tråd her. Dagens supportere har endret seg fra "Harry-imaget" mange bar tidligere. Kvinner på randen køddet med den orginale Brann supporteren, men de er det kanskje ikke så mange av igjen - ihvertfall ikke her i diskusjonene.

Cato

Blir jo litt tamt på SS når folk begynner og klage på at de ikke ser og tar ned skjerfene til andre under "byen er bergen"

villaksen


Nixon

Rød makt på Hansa

grei

Quote from: "villaksen"

Grunnen til at det er sÃ¥pass bra med synging pÃ¥ Hansa er nok at det allerede finnes en rekke sÃ¥nne gjenger av kompiser rundt pÃ¥ Hansa. Det er ikke noe problem Ã¥ synge med nÃ¥r alle kompisene gjør det. NÃ¥r det da startes synging et sted sÃ¥ sprer det seg rundt pÃ¥ tribunen via disse gjengene. Det som gjør at syngingen ofte er i utakt og faller sammen før den er ferdig er vel at alle disse smÃ¥ øyene sitter sÃ¥pass spredt.  Men akkurat dette er bare en fordel de gangene man klarer Ã¥ fÃ¥ med seg hele svingen (alle gjengene pluss de vanligvis tause innimellom).

Det er sikkert sånn at noen av de nølende ("førsteklassingene") kan læres opp til å synge mer etterhvert. Men det er også mange som ikke kommer til å åpne kjeften noengang. Sånn er det bare. Hadde ikke vært meg i mot om det på sikt ble en naturlig utsiling, fordi folk vet at på Hansa blir det liv.

Dermed kan de som er klar for litt synging men ikke så klar at de går på Store stå havne på Hansa, mens de som vil ha litt ro sammen med poden eller bestemor finner seg en annen tribune.

villaksen

Quote from: "Nixon"


Jeg mente Ã? eller Z

monzilla

du mente sikkert fra felt å til felt z :)

Jeg tror ikke at løsningen ligger i at folk skal spre seg rundt på hansa, jeg tror heller at løsninen ligger i at folk må skjønne at det er ingen som peker og ler hvis de reiser seg og prøver å dra igang en sang eller et rop. Holdningskampanjer kunne kanskje være løsningen?

enavgutta

Vi er kommet så langt ut i sessongen nå at folk ikke bryr seg om folk som slenger drit om engasjementet ditt, roper "sett deg ned" .. faktisk så e de sliterene med å synger nå. Folk vil ha brød og sirkus, og det får de på Hansa. Eneste er at det er en del kids og familiys som ikke har partou og dukker opp fra kamp til kamp og får seg en overaskelse fra unge lovende skrikende menn :-D
Kanskje et poeng hadde vært at vi her på forumet alle kjøpte partoukort på noenlunde samme felt til neste år, så synger vi enda bedre... kanskje?

grei

Tja, for de som vil ha partoutkort kan jo det være greit. Selv synes jeg dette er en veldig lite fleksibel løsning, kjedelig å sitte på nøyaktig samme plass med samme sidepersoner hver eneste kamp. Og man får aldri sittet med kompiser som ikke har partoutkort.

Men som sagt er jo nettopp det at folk sitter spredt bra de gangene man faktisk får med seg alle tausingene som sitter mellom - for da er hele svingen med, ikke bare en liten klynge på felt z eller hvor man nå skulle plassert seg.

espen

angående stemmningen leste jeg på BA nett at både trener og spillere synest stemmningen på stadion er fantastisk. Så det er positivt..

Men ja, kan ikke BBB ta en snakk med de vanlige sang starterene å få den delt over ingangen på ss? jeg tror det ville vært en enorm forskjell.. Problemet er at de på den ene siden ikke hører hva dem på andre synger på, hvor de er osv osv..

Jeg synests denne debatten begynner å bli meget konstruktiv, ser ut som den fører noen steder..

Men er det noen som kan sitte dette ut i live?
Kanskje noen fra styret kan komme med synspunkter

monzilla

Hva med å dele ut flyers på hansa med slagordet : "syng hvis du elsker brann" der det også står noe med at folk må dra i gang sanger og lede laget til seier?

Tror dette enkle lille forslaget kunne ha skapt eletrisk stemning.

enavgutta

Vi kan jo trykke 3500 flyers som vi legger på setene med en høflig oppfordring:-)

fridays

Hei
Høres ut som om vi er på rett vei nå ja.

Flyers er en god ide, eller som nevnt tidliger en "sangbok".
Føler at mangen ikke kan sangene og derfor naturlig nok ikke synger med.
Jeg bruker som regel kampdager til å kjøre igjennom alle BRANN cd eg har og begynner å synge med.
Syns og det er flott at vi nå fokuserer på hva som kan gjøre stemningen bedre og ike om vi er bedre/ dårligere en før.

Og til han som syns at partout kort var en dum ide fordi han da ikke kunne sitte med sine kompiser som ikke hadde partout kort. Vær selger og få de med deg på å kjøpe partout kort.

Vel ha en god helg og håper vi seees alle sammen i Stavanger på mandag.
om

enavgutta

Ja, tror alle kan ha godt av Ã¥ friske opp sangene av og til...  merker selv at jeg kan blande rekkefølgen pÃ¥ ..."fra lindÃ¥s i nord til haljem i sør.. og omvendt .. osv :D eksempel. Gleder meg til Stavanger, blir min første bortetur i Ã¥r.

monzilla

eg tror ikkje rette måten å gjøre det på er å proppe hansa-publikummet med masse sanger. Alle kan de mest kjente sangene...

espen

Tror det er det som er poenget, å friske opp de gamle slagerne.. Er ikke så mange av dem som blir sunget, mye det samme for tiden.. Jeg synest sangbok ideen kan være bra.. både til ss og hansa.. Samtidig er det en unik mulighet til å fortelle publikum når og hvor de skal klappe..

Siden det har vært et problem at klappingen i tide og utide fyrer opp hastigheten i sangene..

Men kanskje noen kan ta styringen her å sitte det ut i live?
Jeg kan gjerne hjelpe til

grei


enavgutta

Jeg tror vi bør bygge videre på disse idèene. Hvis det viser seg å være mislykket, så er det jo forsåvidt en ærlig sak. Uansett vil det rette fokus og sette en tankevekker, tror jeg.

fridays

Flott at folk er med på ideen om en sangbok.
Jeg stiller gjerne opp og jobber med den saken.

Jeg reiser med båt 1 til Stavanger så det kunn jo kanskje vært en ide å ta opp tråden der eller på Checkpoint Charlie?

Jeg er han med Branndrakt;-)

Vi må jo komme igang og få ting ut i livet.

Uansett blir vel det bra stemining i høst når vi tar hjem theDouble
om

Erik

Det jeg syns vi hadde trengt er nye sanger, det er veldig lite med sånt og gammle sanger synger vi ikke, så vi er ganske lik kjernen snart med og bare synge 3-4 sanger om og om igjen!!! forandring fryder...

HappyRoy

Synes som mange andre at forslaget om "sangbok" er bra. Tror dette kanskje kunne vært noe for TIFO gruppen. En kombinert TIFO med "sangbok"??

På den ene siden av arket kan man trykke de mest aktuelle sangene man ønsker at folk skal synge med på, for så å bruke den andre siden til TIFO. Kunne dette vært en løsning?

Om man kun vil kjøre TIFOen på Hansa eller også inkludere resten av stadion er ett fett.. Uansett så ser en god TIFO best ut på Hansa og evt Umbro. (Soma TIFO på Hansa?...) Tror mange vil synge med hvis de føler seg tryggere på tekstene.

Dette er og en unik mulighet til å få med noen av de "nye" sangene som har vært foreslått her inne på forumet... evt resirkulering av gamle tekster. En forutsetning er selvfølgelig at det er enkle melodier som folk flest kjenner til. Er det mulig å få dette til allerede til LSK kampen evt RBK kampen?

monzilla

Gode forslag dette, men jeg tror fortsatt at folk kan de mest kjente sangene... Jeg tror kanskje at i første omgang må man oppfordre folk til å synge. "Vi e brann, bergens stolthet" og "Byen e bergen" er sanger som alle kan, og sanger det er lett å bruke mye stemme på, for ikke å glemme å holde tempoet nede...

monzilla

for å komme med en kommentar til side 1, 2 og 3 i posten...

Hva hvis vi kunne fått en tribune med ølservering? 18-års aldersgrense (eller 20 for den slags skyld). Tror dette ville bli et naturlig samlingspunkt for både gamlegutta, casual-gutta (bare pass på å ikke selg ølflasker :)) og andre feststemte mennesker, og denne tribunen ville garantert blitt en fargerik, artig og ikke minst støyende tribune.

Syntes at NFF burde tenke mer på oss. Det er vi som egentlig er fotballen. Tenk dere hvordan sporten ville vært uten oss da. Penger ville vært et like ukjent ord som ryddighet var for ledelsen på midten av 90-tallet. Se over til England der de selger øl under kampene. i USA selger de øl i mange sammenhenger, og så vidt jeg vet er det ikke særlig tribune bråk der (har ikke peiling)

Mr_Soma

NFF er like konservative som NRK,Valgjerd, og hele KRF tilsammen.

Så noe ølservering hadde nok ikke blitt til om det så hadde snødd kameler fra ulrikken hver dag i 3 uker.

Men det høres ut som et bra tiltak.
Tror mange av de godt voksne fra gamle sitte hadde flyttet over til Hansa om dette kunne blitt ett alternativ.

monzilla

det har jo vært oppe til diskusjon i NFF et par ganger... Var vel mr Bratseth eller noe i den duren som sa at rosenborg kom til å nekte uansett, og da gadd jo heller ikke NFF. Ingen som kjenner noen i securitas ? (bestikke :))

fridays

Glimrende forslag med ølservering på stadion.
Får opp stemningen, Brann kan tjene noen kroner ekstra (øremerket spillerkjøp) og ikke minst at folk muligens kommer tidliger til stadion.

Kanskje alle supportera i Norge skulle stemt FRP så vi kunne fått ølserverering på stadderen.

Sitter nå å venter på avreise til Stavanger og 3 nye poeng på vår vei mot the double.
om

KennethS

Brann kommer ALDRI til og få øl servering på stadion, eneste steder de kan få det e i VIP boksene, sånn e dette tragiske landet, alkohol og idrett skal for all del ikkje forenes, untatt når du har flere mill på bok, da har du dine egne love og regler.
tå på Brann

grei

Det er ikke mange land du har lov til å servere alkohol inne på arenaene, og med god grunn. I Tyskland var det lov før, men etter at en full type drepte en annen på en håndballkamp ble det forbudt. Selv om tanken på å ha en Hansa i neven på ..eh.. Hansa høres forlokkende ut, så er det tungtveiende grunner til å ikke ha det sånn. (Skal man innføre 18-årsgrense i samme slengen kanskje?)

Men pubfasiliteter inne i Stadionanlegget (men adskilt fra tribunen), er en annen sak. Dette kunne vært noe, men de får nok neppe lov til det. Brann er også klar over at publikum innimellom kommer i negativ fokus, det kan derfor tenkes at de er skeptiske til ting som kan gjøre publikum vanskeligere å kontrollere

KennethS

Tyskland og Norge e som natt og dag når deg gjelder alkohol.
tå på Brann

Go Up