• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kristiansund - Brann, mandag 20. Mai 2024 kl 17:00

Started by Kagain, May 17, 2024, 08:48:14 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Kagain

I skrivende stund gjør vel Brann-spillerne seg klar til å delta i hovedprosesjonen, men de har kamp allerede på mandag. Da skal de noe lenger nord, og det kan fort bli spennende.

Horneland har jo innrømt at han er litt overtroisk (https://www.ba.no/derfor-gikk-horneland-med-bukse-i-varmen/s/5-8-2627507) så det blir nok ikke de store forandringene på startelleveren.

Jeg kan se for meg at Finne får komme inn i stedet for Heggebø, og jeg ville gjerne sett at Warming kom inn for Blomberg, men tror ikke det kommer til å skje. Vil også tro at med tanke på prestasjonen Kristiansen hadde den 16. mai så blir nok Soltvedt sittende på benken.

Kristiansund ligger i skrivende stund på 11. plass etter et 1-0 tap mot Haugesund. Det blir spennende å se om  tidligere omtalte Håkon Sjåtil får sjansen på backen og hvordan han klarer seg der.

ostraume

Sjåtil, ja. Har vi en update på hvordan han klarer seg i KBK?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Superjack

2 dager til kamp.

BT og BA har begynt å snakke om seriegull.

Her er et typisk bananskall som kan slå ben under det snakket ganske så fort.

Brannsupporter.

Kagain

Ja, jeg tror ikke man skal begynne å fabulere om seriegull på lang tid enda. Det er mye fotball igjen som skal spilles. Ta heller og snakk om dette på andre siden av sommerferien.

Lasaron

Jeg har ikke sett Kristiansund i år, men ser på resultatene at de er i dårlig form. De har to U og tre tap på de fem siste mot eliteserielag. De fikk tre gule kort i 0-1-tapet mot Haugesund nå sist. Jeg lukter et relativt tidlig rødt kort til KBK, og seier til Brann.


Dessuten ser jeg frem til en realitetsorientering. Jeg får nemlig stadig vekk en sånn rar følelse av at jeg er fra Kristiansund. Altså, jeg vet jo at jeg ikke er det, men følelsen melder seg fra tid til annen. Da er det godt å høre fansen der oppe rope: -Det e VI som E fra Kristiansund!
Tren på langskudd

Rossi

Hadde håpet vi kunne slippe dette gullsnakket i media.

Det kan være en tanke å starte med Kartum for Kronvik, så kan han herje mot gamleklubben. Før dansken kom til Brann spilte han lite. Nå har han spilt mye. Tror han trenger en pause og hente seg inn litt.

Dette kan bli en knokkelkamp. Vil ha Palle og Heggebø fra start.

Dyngeland
Crone Palle Larsen Krsen
FHM SHN Kartum
Blom Hegg Castro



An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't." Yes it is!

Rossi

An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't." Yes it is!

Superjack

Brannsupporter.

pælida

Kristiansund er den byen jeg har vært i som minner mest om Bergen. Fantastiske folk, og en pen by. De har sin egen beffen Sundbåten. Den kan du ta og gå øyhopping i sentrum. Pleier å ta en kombi pub til pub og øyhopping nå på sommeren. Ta båten ut, ta en pils, ta båten til neste ny pils osv.

Laget har mye ungt. Det er mange spennende spillere der i dag. Det jeg har sett er et lag som prøver. Uten at de har kvalitet i alle deler. Ulvestad er viktig for dem.

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Churchill

Quote from: pidre on May 18, 2024, 14:07:40 PMHadde håpet vi kunne slippe dette gullsnakket i media.

Det kan være en tanke å starte med Kartum for Kronvik, så kan han herje mot gamleklubben. Før dansken kom til Brann spilte han lite. Nå har han spilt mye. Tror han trenger en pause og hente seg inn litt.

Dette kan bli en knokkelkamp. Vil ha Palle og Heggebø fra start.

Dyngeland
Crone Palle Larsen Krsen
FHM SHN Kartum
Blom Hegg Castro





Galskap å bytte ut Finne nå. Dessuten virker ikke Kornvig å ha tatt særlig skade av kampprogrammet, snarere tvert imot. Begge disse bør starte. På kantene hadde jeg gjerne sett at vi forsøkte med Castro og Warming. Har sett alt for lite til vår fjerde danske denne sesongen.
...we shall never surrender.

Rossi

May 19, 2024, 07:17:00 AM #11 Last Edit: May 19, 2024, 07:19:38 AM by pidre
Enig i at Hornvik har tålt kamp-programmet bra - så langt. På sikt kan det likevel vært lurt med litt hvile, både med hensyn til overskudd og belastningsskader.





An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't." Yes it is!

Lasaron

På de fem siste seriekampene våre der oppe, har vi fire tap og en uavgjort. Dog vant vi der i 2015, i 1. divisjon. Vi sliter der oppe.
Tren på langskudd

Pete05

Quote from: Lasaron on May 19, 2024, 07:57:45 AMPå de fem siste seriekampene våre der oppe, har vi fire tap og en uavgjort. Dog vant vi der i 2015, i 1. divisjon. Vi sliter der oppe.

Vi sliter ikke det oppe. Dette laget har aldri spilt der. Blir meningsløs statistikk å tenke sånn.

Skal vi henge med i toppen trenger dette laget 3p så regner med at vi har en fair sjanse til å klare det.

Lasaron

Et greit poeng, men psykologien spiller inn. Flere enn meg kommer til å trekke det frem.

Forrige gang vi tapte der oppe, spilte Holmen, Ruben og Blomberg fra start. Simba var på benken.
Tren på langskudd

Hickok

Quote from: Lasaron on May 19, 2024, 07:57:45 AMPå de fem siste seriekampene våre der oppe, har vi fire tap og en uavgjort. Dog vant vi der i 2015, i 1. divisjon. Vi sliter der oppe.
Jeg var der i 2015, som eneste gangen jeg har vært på den banen. Skal igjen på mandag, så dette er lett match!

Morkel

Quote from: Lasaron on May 19, 2024, 07:57:45 AMPå de fem siste seriekampene våre der oppe, har vi fire tap og en uavgjort. Dog vant vi der i 2015, i 1. divisjon. Vi sliter der oppe.

Men det gjør Kristiansund også. De har 2 seiere på hjemmebane siden midten av August. En mot Åsane i fjor høst og en mot Tromsø i våres. Det er et ganske annet lag enn under Christian Michelsen. Sånn alt i alt et ganske spennende lag, mye ungt og de har vist at de kan stå opp mot både LSK og tidvis Bodø/Glimt. Men også et lag som det er lett å straffe pga manglende rutine. Brann skal være favoritter.

andreas1989

Spenningen ligger vel i om Finne kommer inn på laget eller ikke med mindre det er andre som må styre belastningen?
Mathisen ute så da blir det vel Blomberg igjen.

Superjack

Tenker laget blir som laget som startet mot Sandefjord, med unntak at jeg tror Finne kommer inn for Heggebø.
Brannsupporter.

Dickens

Quote from: pidre on May 19, 2024, 07:17:00 AMEnig i at Hornvik har tålt kamp-programmet bra - så langt. På sikt kan det likevel vært lurt med litt hvile, både med hensyn til overskudd og belastningsskader.

På tide at folk begynner å lære seg navnet til en av våre beste spillere denne sesongen. Ser flere sliter med dette. Han heter Kornvig!

Kristiansund borte er aldri lett. Selv om dette er et annet lag enn det vi har slitt mot før. Frykter en reprise av KFUM-kampen, selv om vi da spilte med en mann mindre store deler av kampen. Viktig å ikke undervurdere laget der oppe tross starten de har fått.

Eneste "positive" med skaden til Mathisen er at det er større sjanse for at Waming får mer enn 6 minutter.

Men da må han ta seg sammen på trening. Har visst vist "dårlige holdninger" der. Har virkelig troen på fyren, men frykter han forsvinner i sommer om Brann får et bud som tilsvarer det de ga for ham.

nero

Har du noe mer info/rykter om disse dårlige holdningene til Warming?
Lions led by donkeys.

Gulløl

May 20, 2024, 07:33:35 AM #21 Last Edit: May 20, 2024, 07:38:57 AM by Gulløl
"Dårlige holdninger" er vel helt feil begrep.  Det han sliter med er vel å tilpasse seg intensiteten i press spillet og i tillegg gjøre den defensive jobben godt nok. I forrige kamp viste konkurrenten hans Castro på venstresiden gode takter på begge nevnte områder, i tillegg til at han var god offensiv.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Rossi

Om Warning har dårlige holdninger, er Horneland nådeløs.

Kunne tenkt meg å sett litt mer av han.
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't." Yes it is!

opplett

Warming virker da ikke som en type med dårlige holdninger. Går sikkert mer på å forstå Hornelandsfotballen. Håper han får en halvtime i dag.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Nixon

Quote from: pidre on May 20, 2024, 08:30:02 AMOm Warning har dårlige holdninger, er Horneland nådeløs.

Da får han sikkert en "warning" fra treneren...;)

Men jeg ville ikke blitt overrasket om Warming faktisk har litt dårlige holdninger. Det er jo ikke akkurat en rakt oppadgående karrierestige han har hatt de siste par årene. Ofte er det en grunn til det.
Rød makt på Hansa

Dickens

Quote from: nero on May 20, 2024, 07:16:13 AMHar du noe mer info/rykter om disse dårlige holdningene til Warming?

Nå skal ikke jeg sette ut et rykte som muligens ikke stemmer i det hele tatt. Men en på jobben vanker litt i "Brann-kretsen". Mulig det ble lagt frem feil og at den "dårlige holdningen" bare er at han ikke har skjønt Horneball helt enda. Heller det enn at han sluntrer unna returløp/presspillet eller viser misnøye mot trenerteamet. Jeg har uansett klokketro på dansken og håper for alt i verden at han får gjennombruddet sitt her i byen mellom de syv fjell.

Lasaron

Palle er ute med skade. Ruben inn som stopper og Sol som back. Da får vi det stopperparet jeg ønsker meg. Så får vi se.

Finne er inne for Heggisen.

Thore P tilbake i troppen for første gang i år.
Tren på langskudd

fortune

Nå blir det spennende å se om spisskonkurransen i Brann er såpass fair at man plukker av Finne halvspilt dersom han bare leverer helt ok..
First is first, second is nothing

Lasaron

Jeg leser meg til at KBK starter med to spillere som må stå over neste kamp om de får gult i denne. Det er Gueye og Jarl. Videre leser jeg at syv av spillerne er født i år 2000 eller senere. Det er altså et ganske ungt og urutinert lag.
Tren på langskudd

Lasaron

Når Ballspark skal vurdere hva det vil ha å si at Palle er ute og at Ruben er inne som stopper, så sier de ingenting om hvorfor det da er tryggere å stå høyt, og hva det har å si for det offensive spillet. Er det fordi de ikke vil, eller fordi de ikke vet? Uansett svakt.
Tren på langskudd

ostraume

Nå har vi stått høyt med Palle i fem kamper uten baklengsmål så kanskje poenget ikke står så støtt som for to år siden.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Morkel

Det skumle med KBK er vingene deres. Gueye og Sivertsen er gode og står for halvparten av målene til laget fra klippfiskbyen.

Ellers er de et lag som slipper motstanderen litt lett til. De har kun holdt nullen i en kamp og er i toppen når det kommer til sjanser i mot, redninger og klareringer. De har også nest flest gule kort i eliteserien.

Statistikken stemmer godt overens med de 2, 3 kampene jeg har sett av dem i år. Det er høy energi i det laget der. Men er også litt urutinerte og uvørne noen ganger.

Lasaron

Quote from: ostraume on May 20, 2024, 15:47:05 PMNå har vi stått høyt med Palle i fem kamper uten baklengsmål så kanskje poenget ikke står så støtt som for to år siden.

Men Ruben er raskere, bedre til å slå pasninger gjennom ledd og bedre til å ta med seg ballen oppover. Derfor tror jeg Brann blir enda bedre med dette byttet.
Tren på langskudd

ostraume

Håper det!

Selv frykter jeg at vi blir dårligere i stand til å stå i mot trykk, men laget ser jo bra ut.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

SeLyren

Linjemannen mangler flagg? Det er nesten ikke til å tro.

Nixon

Flott! Da kan vi spille på de andre resultatene!
Rød makt på Hansa

RepublikkenBergen

Kan ikke få sagt det nok hvor jævlig tragisk det er med trommer på stadioner...


SeLyren

Latterlig dommeravgjørelse. Felix må jo stå et sted?

Nixon

Billig straffe. Han er jo i luften før han oppsøker Felix.
Rød makt på Hansa

RepublikkenBergen

At VAR godkjenner at dommer har dummet seg ut sier hva VAR står for.. Latterlig!!

krakra

Mer filming enn straffe. Umulig å se hva Felix gjør galt der, eller hvorfor KBK-spilleren skulle løpe gjennom ham. Han står jo faktisk ikke i veien, men KBK-spilleren tar en liten omvei for å bli felt.

vekkreist

Hvor mange straffer har Dyngeland reddet?

Altså, jeg er glad han er Brann sin keeper, men han bør øve med på straffer altså.


Ellers enig, det dere var IKKE straffe. Felix kan jo ikke gjøre seg gjennomsiktig....

Denne dommeren mener jeg har vært dårlig før.

Billy Elliott

Hvorfor i helvete har vi VAR når det eneste det brukes til er at dommeren står og holder seg til øret i 3 minutter? Gå nå heller ut å se på skjermen!! Hadde tatt halvparten så lang tid, og selvsagt avslørt at det der er frispark til oss, ikke straffe.

Faens inkompetent piss. Her har man jo teknologien, men ender opp med å ikke bruke den (bare masse tid) pga en eller annen fullstendig subjektiv og usynlig list om hva som er clear and obvious og ikke.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Jaja, både Molde og Glimt ligger også under. Regner med alle tre snur dette. Men vi har vært svake så langt, nytter ikke å syte over dommeren.

Spelaren

Mål etter corner igjen, gitt! Begynner å bli bra uttelling nå!
Gå av.

RepublikkenBergen


krakra

Soltvedt er jo en fin test på påstanden om at Erik og Eirik virkelig heller vil vinne 4-3 enn 1-0, for det er dag og natt offensivt og defensivt med ham.

Lasaron

Tren på langskudd

krakra

Ikke akkurat vanntette bakover KBK heller. Ganske rotete kamp så langt. Klarer vi å skru opp kvaliteten bør vi vinne med en del mål.

Go Up