• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Stordugnad "FULLT HUS på Staddaen" mot VIF

Started by Gulløl, June 22, 2017, 11:11:50 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Flott at Brann fokuserer på de litt over 15000 som var solgt i dag tidlig. Nå skremmer de ikke bort de som tror det kan bli utsolgt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on July 02, 2017, 15:42:33 PM
Flott at Brann fokuserer på de litt over 15000 som var solgt i dag tidlig. Nå skremmer de ikke bort de som tror det kan bli utsolgt.


Ser ut til at jeg kanskje glemte å trekke fra Store Stå ved forrige telling, men det skal uansett være over 16000 solgte nå - også hvis de nå har trukket ut de "for mange" ledige salget startet på på SS og T.
Legg ned hele klubben!

dokken

16.100 "betalende", men ærlig talt: Det var maks 14.000 til stede, trolig bare 13.000 og noe. Som enkelte hadde mistanke om, her var det noen kampanjer ute og gikk, og mange av de som hadde fått billett, ble hjemme.

Dermed ble også den delen litt pinlig, akkurat som været, banen og spillet.

Er nok like glissent som før i neste hjemmekamp.

Billy Elliott

Quote from: dokken on July 03, 2017, 09:08:18 AM
16.100 "betalende", men ærlig talt: Det var maks 14.000 til stede, trolig bare 13.000 og noe. Som enkelte hadde mistanke om, her var det noen kampanjer ute og gikk, og mange av de som hadde fått billett, ble hjemme.

Dermed ble også den delen litt pinlig, akkurat som været, banen og spillet.

Er nok like glissent som før i neste hjemmekamp.


Du så tydeligvis noe annet enn meg. Det var stort sett fullt over alt. Muligens noen partoukortinnehavere som hadde dratt på ferie allerede, men lite å klage på.

At det blir glissent i neste hjemmekamp sier seg selv. Er midt i fellesferien.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

dokken

July 03, 2017, 09:41:32 AM #154 Last Edit: July 03, 2017, 09:50:51 AM by dokken
Quote from: Billy Elliott on July 03, 2017, 09:15:11 AM
Quote from: dokken on July 03, 2017, 09:08:18 AM
16.100 "betalende", men ærlig talt: Det var maks 14.000 til stede, trolig bare 13.000 og noe. Som enkelte hadde mistanke om, her var det noen kampanjer ute og gikk, og mange av de som hadde fått billett, ble hjemme.

Dermed ble også den delen litt pinlig, akkurat som været, banen og spillet.

Er nok like glissent som før i neste hjemmekamp.


Du så tydeligvis noe annet enn meg. Det var stort sett fullt over alt. Muligens noen partoukortinnehavere som hadde dratt på ferie allerede, men lite å klage på.

At det blir glissent i neste hjemmekamp sier seg selv. Er midt i fellesferien.


Da har du sett dårlig etter. Felt N og O på Fjordkraft, for eksempel, var jo "utsolgt". Men knapt halvfulle under kampen. Bare å se på høydepunktene. Store, røde huller med tomme seter både der og på BOB-tribunen.

http://www.brann.no/nyheter/tv-en-nervepirrende-0-0-kamp

Store Stå er også langt fra smekkfull, nederste radene er synlige.

På SPV var det sikkert 10-15 prosent ledig kapasitet, og vippen var halvfull.

Dessuten var det "solgt" en god del på t-feltet, men der sto det ingen.  Betyr vel at de enten har blitt hjemme i regnet, eller funnet ledige plasser på det utsolgte sittefeltet bak dem.

Torvanger

Det var et sted mellom 15 og 16.000 effektivt inne.

Petter Puddefjord

Kampanjer meg her og kampanjer meg der.

Det vil ikke bli skikkelige "fulle hus" før magien er tilbake. Så lenge alle kamper vises på TV, og "produktet" (som de kaller det i Idrettsveien) er alt annet enn ekte fotballkultur, vil det være ytterst sjelden man vil klare å fylle stadion med faktiske tilskuere. Folk er drittlei Brann. De fleste følger halvveis med på nettet, og gløtter litt på TV. Det handler ikke om at man spiller fin fotball eller ei. Før i tiden følte alle seg "hjemme" på stadion. Nesten alle jeg snakker med, som tidligere gikk fast på stadion, har de samme tankene. Man følger "sine" lag i England med mye større iver, for der opprettholdes fotballkulturen i langt større grad.

Det er trist, veldig trist, men sånn er det. Klubben har et enormt potensial, men det utnyttes ikke i det hele tatt. Det er flere lysår frem til RBK. Feile folk styrer klubben. Face the facts.

dokken

Quote from: Torvanger on July 03, 2017, 09:45:18 AM
Det var et sted mellom 15 og 16.000 effektivt inne.


Nei. Bare å telle ledige seter, som var "utsolgt". På felt N og O alene var det sikkert 500 slike tomme seter. Som sagt, se høydepunktene, så ser du røde seter i fleng - ikke bare på bortefeltet.

Nixon

Quote from: dokken on July 03, 2017, 09:53:59 AM
Quote from: Torvanger on July 03, 2017, 09:45:18 AM
Det var et sted mellom 15 og 16.000 effektivt inne.


Nei. Bare å telle ledige seter, som var "utsolgt". På felt N og O alene var det sikkert 500 slike tomme seter. Som sagt, se høydepunktene, så ser du røde seter i fleng - ikke bare på bortefeltet.


Ja, aldri i verden om det var over 15.000 på Stadion i går kveld.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Petter Puddefjord on July 03, 2017, 09:50:51 AM
Kampanjer meg her og kampanjer meg der.

Det er flere lysår frem til RBK.


Hva tror du Rosenborg gjør? De har kampanjer over en lav sko og fyller Lerkendal med de tilskuerne du ikke vil ha.
Rød makt på Hansa

Billy Elliott

Hvis det bare var 13.000 på kamp i går, så tar jeg gjerne 13.000 oftere. For følelsen av det var så og si fullt var uten tvil til stede. Så om det stemmer, er vi tydeligvis ikke så langt unna til vanlig.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

July 03, 2017, 10:01:37 AM #161 Last Edit: July 03, 2017, 10:04:46 AM by Billy Elliott
Quote from: Petter Puddefjord on July 03, 2017, 09:50:51 AM
Kampanjer meg her og kampanjer meg der.

Det vil ikke bli skikkelige "fulle hus" før magien er tilbake. Så lenge alle kamper vises på TV, og "produktet" (som de kaller det i Idrettsveien) er alt annet enn ekte fotballkultur, vil det være ytterst sjelden man vil klare å fylle stadion med faktiske tilskuere. Folk er drittlei Brann. De fleste følger halvveis med på nettet, og gløtter litt på TV. Det handler ikke om at man spiller fin fotball eller ei. Før i tiden følte alle seg "hjemme" på stadion. Nesten alle jeg snakker med, som tidligere gikk fast på stadion, har de samme tankene. Man følger "sine" lag i England med mye større iver, for der opprettholdes fotballkulturen i langt større grad.

Det er trist, veldig trist, men sånn er det. Klubben har et enormt potensial, men det utnyttes ikke i det hele tatt. Det er flere lysår frem til RBK. Feile folk styrer klubben. Face the facts.


Hadde vært fint om du også kunne presentert oppskriften på å få denne såkalte magien tilbake?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Falkman

Quote from: Billy Elliott on July 03, 2017, 10:01:37 AM
Quote from: Petter Puddefjord on July 03, 2017, 09:50:51 AM
Kampanjer meg her og kampanjer meg der.

Det vil ikke bli skikkelige "fulle hus" før magien er tilbake. Så lenge alle kamper vises på TV, og "produktet" (som de kaller det i Idrettsveien) er alt annet enn ekte fotballkultur, vil det være ytterst sjelden man vil klare å fylle stadion med faktiske tilskuere. Folk er drittlei Brann. De fleste følger halvveis med på nettet, og gløtter litt på TV. Det handler ikke om at man spiller fin fotball eller ei. Før i tiden følte alle seg "hjemme" på stadion. Nesten alle jeg snakker med, som tidligere gikk fast på stadion, har de samme tankene. Man følger "sine" lag i England med mye større iver, for der opprettholdes fotballkulturen i langt større grad.

Det er trist, veldig trist, men sånn er det. Klubben har et enormt potensial, men det utnyttes ikke i det hele tatt. Det er flere lysår frem til RBK. Feile folk styrer klubben. Face the facts.


Hadde vært fint om du også kunne presentert oppskriften på å få denne såkalte magien tilbake?


Minst mulig barnefamilier, og mest mulig middelaldrende menn med promille er vel  i alle fall  to av ingrediensene, vil jeg tro.

dokken

Quote from: Billy Elliott on July 03, 2017, 09:58:47 AM
Hvis det bare var 13.000 på kamp i går, så tar jeg gjerne 13.000 oftere. For følelsen av det var så og si fullt var uten tvil til stede. Så om det stemmer, er vi tydeligvis ikke så langt unna til vanlig.


Alt er jo relativt. Hvis vi sier det var 14.000 innenfor portene i går, er jo det sikkert 6000 flere enn det var mot Stabæk. Men jeg ble skuffet over at felt jeg hadde sett utsolgt på brann.no, hadde mange ledige seter. Og dette var felt uten mange sesongkort, så forklaringen må være kampanje og at folk har kastet billetten de fikk i bosset.

Mot RBK i fjor solgte vi 17.300 billetter, men det var "bare" 15.500 inne, ifølge Branns årsmelding. Og da var det fullere enn i går.

Men det var bra kok i går, tatt i betraktning den heller slappe kampen.

Petter Puddefjord

Det er flere lysår frem til RBK hva organisasjonsbygging og klubbkultur angår. Brann var ikke langt unna på 80/90-tallet, men nå er dette gapet stort. Vet utmerket godt at RBK kjører kampanjer. De har tross alt et stadionanlegg med kapasitet på 5000 i lille Trondheim enn vi har i Bergen.
Målet må være at "produktet" (som de kaller det i Idrettsveien) selger seg selv. Da må man få fotballkulturen tilbake. Det handler ikke om "middelaldrende menn med promille", men at de som går på stadion er opptatt av det dette dreier seg om - fotball, identitet, oss mot dem, fellesskap. Slitne mødre med unger som er fullstendig uinteressert i det dette dreier seg om, ødelegger fotballkulturen. Dette er ikke mannssjåvenisme, men "stating a fact". Har sittet i nærheten av flere eksempler på folk som ikke har noe der å gjøre. Man går på kamp for å se Brann og fotball, føle magien og fellesskapet, oss mot dem, kjenne seg hjemme på stadion. Beklager. Det er over. Folk føler seg ikke hjemme der mer. Kanskje det er litt igjen på Hansatribunen, men det er ikke i nærheten av det vi en gang hadde. Alt var ikke bedre før, men by- og klubbkulturen var langt bedre før. Store stå, slik det var på tidlig nittitall. Det var tider.
Beklager. Dere får se om kampanjer hjelper. Det gjør ikke det. Den dagen det blir gjevt å gå på stadion igjen, vil folk komme i hopetall. Nå har kulturen forvitret, og det må en revolusjon til for å få endret på stemningen. Dere må gjerne skyte ned dette innlegget, men jeg er sikker på at de av dere med litt omløp skjønner innerst inne at jeg har noen poeng.

Billy Elliott

Quote from: Petter Puddefjord on July 03, 2017, 10:47:37 AM
Det er flere lysår frem til RBK hva organisasjonsbygging og klubbkultur angår. Brann var ikke langt unna på 80/90-tallet, men nå er dette gapet stort. Vet utmerket godt at RBK kjører kampanjer. De har tross alt et stadionanlegg med kapasitet på 5000 i lille Trondheim enn vi har i Bergen.
Målet må være at "produktet" (som de kaller det i Idrettsveien) selger seg selv. Da må man få fotballkulturen tilbake. Det handler ikke om "middelaldrende menn med promille", men at de som går på stadion er opptatt av det dette dreier seg om - fotball, identitet, oss mot dem, fellesskap. Slitne mødre med unger som er fullstendig uinteressert i det dette dreier seg om, ødelegger fotballkulturen. Dette er ikke mannssjåvenisme, men "stating a fact". Har sittet i nærheten av flere eksempler på folk som ikke har noe der å gjøre. Man går på kamp for å se Brann og fotball, føle magien og fellesskapet, oss mot dem, kjenne seg hjemme på stadion. Beklager. Det er over. Folk føler seg ikke hjemme der mer. Kanskje det er litt igjen på Hansatribunen, men det er ikke i nærheten av det vi en gang hadde. Alt var ikke bedre før, men by- og klubbkulturen var langt bedre før. Store stå, slik det var på tidlig nittitall. Det var tider.
Beklager. Dere får se om kampanjer hjelper. Det gjør ikke det. Den dagen det blir gjevt å gå på stadion igjen, vil folk komme i hopetall. Nå har kulturen forvitret, og det må en revolusjon til for å få endret på stemningen. Dere må gjerne skyte ned dette innlegget, men jeg er sikker på at de av dere med litt omløp skjønner innerst inne at jeg har noen poeng.


Men du sier jo ingenting om hvordan dette skal gjøres? Det eneste løsningen du tilbyr er å bytte ut dagens ledelse fordi de er feile folk. Da blir det litt vanskelig å forholde seg til.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Torvanger

Dersom man prøver å rakke ned på tilskueroppmøtet igår, må man ta seg et eller annet medikament, for tallet endte på 16.100, uavhengig av antall effektivt oppmøtte, som dere er så hellbent på. Noen sammenligner med RBK, tror dere virkelig at samtlige av de 17.500, som løste billett for å se RBK-SIL var tilstede? Ut fra tv-bildene så det ganske glissent ut, på flere felter, kanskje det bare var 12-13.000 fysisk til stede? Jeg har sett andre oppgjør fra Lerkendal i år, der det har undret meg stort at tiskuertallet antydet 90% fullt.

Nixon

Quote from: Petter Puddefjord on July 03, 2017, 10:47:37 AM
men jeg er sikker på at de av dere med litt omløp skjønner innerst inne at jeg har noen poeng.


Det er som det står i diktet: "Det er den draumen me ber på at noko vedunderleg skal skje." Klart at du har noen poenger i forhold til hvordan vi vil ha det. Ingen sier noe på at alle på Stadion bør være interessert i de som skjer på banen. Men veien dit? Ja, det blir med en gang litt vanskelig.
Rød makt på Hansa

Utmedsnolken

Quote from: Nixon on July 03, 2017, 11:34:25 AM
Quote from: Petter Puddefjord on July 03, 2017, 10:47:37 AM
men jeg er sikker på at de av dere med litt omløp skjønner innerst inne at jeg har noen poeng.


Det er som det står i diktet: "Det er den draumen me ber på at noko vedunderleg skal skje." Klart at du har noen poenger i forhold til hvordan vi vil ha det. Ingen sier noe på at alle på Stadion bør være interessert i de som skjer på banen. Men veien dit? Ja, det blir med en gang litt vanskelig.


Spesielt hvis alle skal komme ferdig utdannet første gang de er på stadion. rekruttering blant de yngre er livsviktig, ellers blir stadion som dette forumet
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Rød makt på Hansa

Gulløl

July 03, 2017, 11:55:11 AM #170 Last Edit: July 03, 2017, 12:59:03 PM by Gulløl
Quote from: Petter Puddefjord on July 03, 2017, 10:47:37 AM
Det er flere lysår frem til RBK hva organisasjonsbygging og klubbkultur angår. Brann var ikke langt unna på 80/90-tallet, men nå er dette gapet stort. Vet utmerket godt at RBK kjører kampanjer. De har tross alt et stadionanlegg med kapasitet på 5000 i lille Trondheim enn vi har i Bergen.
Målet må være at "produktet" (som de kaller det i Idrettsveien) selger seg selv. Da må man få fotballkulturen tilbake. Det handler ikke om "middelaldrende menn med promille", men at de som går på stadion er opptatt av det dette dreier seg om - fotball, identitet, oss mot dem, fellesskap. Slitne mødre med unger som er fullstendig uinteressert i det dette dreier seg om, ødelegger fotballkulturen. Dette er ikke mannssjåvenisme, men "stating a fact". Har sittet i nærheten av flere eksempler på folk som ikke har noe der å gjøre. Man går på kamp for å se Brann og fotball, føle magien og fellesskapet, oss mot dem, kjenne seg hjemme på stadion. Beklager. Det er over. Folk føler seg ikke hjemme der mer. Kanskje det er litt igjen på Hansatribunen, men det er ikke i nærheten av det vi en gang hadde. Alt var ikke bedre før, men by- og klubbkulturen var langt bedre før. Store stå, slik det var på tidlig nittitall. Det var tider.
Beklager. Dere får se om kampanjer hjelper. Det gjør ikke det. Den dagen det blir gjevt å gå på stadion igjen, vil folk komme i hopetall. Nå har kulturen forvitret, og det må en revolusjon til for å få endret på stemningen. Dere må gjerne skyte ned dette innlegget, men jeg er sikker på at de av dere med litt omløp skjønner innerst inne at jeg har noen poeng.


Brann var mye lenger unna Rosenborg på 80-tallet en siste tre år, det burde du vite om du kan historien og gikk på kamper den gang. Ikke grunn til til å romantisere det verste tiåret for Brann på 50 år med tre nedrykk og mye elendighet. På 80/90 tallet var det utrolig mye styr og bråk på trener, ledelse og styrenivå i Idrettsveien, har du glemt det ? Den roen som er nå er flere lysår foran den tiden(for å bruke ditt begrep) og en grunnlag for å bygge opp noe varig og et fundament for fremtiden.

Unger var det på Stadion på 80/90 tallet også, MANGE flere en i dag og grunnlag for videre rekruttering. At det er noen flere slitne mødre med ungene sine i dag en slitne fedre på 80-90 tallet kan ikke utgjøre store forskjellen for "kulturen". I dag er det mange damer som er veldig interessert i fotball og engasjerte publikummere på Stadion. Når jeg ser meg rundt på øvre Frydebø for tiden er det like mange engasjerte og "uinteresserte" av begge kjønn prosentmessig fordelt slik jeg ser det.

Det er ellers en god del år siden ordet "produktet" ble brukt av ledelse på Brann Stadion. Siden den gang er ledelsen skiftet ut. Den nye ledelsen har fått utrolig mye ut av små midler og ressurser og bygget opp veldig mye bra på kort tid etter at klubben var omtrent bankerott etter 2014 sesongen, så meningsløst å angripe den nye ledelsen på dette tidspunkt.

At det er mer akseptert av deg med kampanjer på et Stadion som har 5000 mer i kapasitet(Lerkendal) er rart å mene, når Brann Stadion er rikelig stort nok som det er og kun har solgt ut noen ytterst få kamper siste 7-8 år. Stort sett holder det med 12-13000 i kapasitet på Brann Stadion, slik det også gjorde på 80/90 tallet. Hvorfor du kaller Trøndelagsbyen for lille Trondheim er også underlig. Tror du innbyggertallet er som for 100 år siden fremdeles, følger du ikke med ?
https://www.ba.no/bergen/hordaland/byradet/bergen-kan-miste-2-plassen-i-norge/s/5-8-600019

Ellers er det "like gjevt" å gå på Stadion nå som på 90-tallet, studer tilskuerstatistikkene så ser du det. Folk kom ikke i hopetall den gang heller om en ser på snitt tallene, selv om det var noen ytterst veldig få kamper med over 20000 på tribunene det tiåret.

At by- og klubbkulturen var langt bedre før er bare enda et av mange tøvete utspill fra deg. Nå f.eks. synger alle nystemten med innlevelse og handen på hjertet før kamp, det hadde vi ikke den gang. Nå ha vi også tifo i flere kamper som bygger opp under by- og klubbkultur, den gang på 80/90 tallet var det tynt med tifo, gikk vel mest i skjerf og dassruller. Det var artig med Ove Thue på kassett og hans opptredener før kamp den gang men det holder ikke i dag.

Nei alt var definitivt ikke bedre før på Brann Stadion, alle med litt omløp og litt opp i alder ser det. Men noen romantiserer vel det meste fra den tiden en var  ung og "på topp" og det en holdt på med og opplevde da.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

6347

Normalt sett er det kampene med flest solgte billetter som også har høyest reelt oppmøte.

Dette er kampene med over 15 000 solgte billetter 2014-2016

2014                    Solgt         Oppmøte          Prosent
v Glimt                17032         16728             98,2 %
v Molde               15240         14883             97,7 %
v Sogndal            17686         17366             98,2 %

2015
v Nest-Sotra        17284         16995             98,3 %
v Hødd                15172         14520             95,7 %

2016
v Stabæk            17686          17140            96,9 %
v RBK                 17366          15555            89,6 %
v S08                 17644           17591           99,7 %


7 av disse 8 kampene har hatt en oppmøteprosent på over 95 %, mens RBK-kampen i fjor skiller seg litt ut med rett under 90 % oppmøte. Gårsdagens kamp skiller seg antagelig mer ut igjen med et oppmøte på godt under 90 % vil jeg tro.


De to feltene ved siden av bortefeltet, felt P og O, var begge utsolgt. Hva var oppmøtet der? Rundt 50 %? Kapasiteten på disse to feltene er 858. Kun 140 av plassene er solgt som partoutkort. Det ble altså solgt 718 enkeltbilletter der. Allerede for to uker siden var felt O i praksis utsolgt, så der var det åpenbart noe kampanje-greier. Det er jo veldig tydelig at mange enkeltbillettkjøpere og kampanje-billettinnehavere (hvis det er et ord) ikke dukket opp.

Hvis man ser bort fra bortefeltet, var det kun 44 ledige billetter på hele tribunen. På BOB var det kun 10 ledige billetter. Også det var det i hvert fall noen hundre ledige plasser.

Når det gjelder kampdagssalget, kom jeg frem til 1112 solgte i går (180 siste to timer). På Stabæk-kampen ble det solgt 1316 på kampdagen (429 siste to timer). Bortefelt og VIP er ikke inkludert i disse tallene.


Klaus_Brann

Quote from: Petter Puddefjord on July 03, 2017, 09:50:51 AM
De fleste følger halvveis med på nettet, og gløtter litt på TV. Det handler ikke om at man spiller fin fotball eller ei. Før i tiden følte alle seg "hjemme" på stadion. Nesten alle jeg snakker med, som tidligere gikk fast på stadion, har de samme tankene. Man følger "sine" lag i England med mye større iver, for der opprettholdes fotballkulturen i langt større grad.

Det er trist, veldig trist, men sånn er det. Klubben har et enormt potensial, men det utnyttes ikke i det hele tatt. Det er flere lysår frem til RBK. Feile folk styrer klubben. Face the facts.


Hvorfor i alle dager føler de seg ikke hjemme på stadion nå?
Det er ikke mye fokus på "produktet" nå i forhold til hvordan det var under den forrige ledelsen på stadion.
Noe må det for øvrig være, vi kan ikke leve på Mohn hele tiden.

At du først klager på 'produktet' og så snakker om at fotballkulturen opprettholdes i langt større grad i England er morsomt. Der de bygger nye stadioner over en lav sko for å kunne skape et bedre produkt, kun har sittende supportere og masse plastikksupportere.

Feile folk styrer klubben sier du.

Kan du komme med noe litt mer spesifikt hva dagens ledelse gjør feil? Hva skal de gjøre for å utnytte potensialet bedre? Bortsett fra å bygge stadion med plass til 25.000 da.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up