• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

TV-avtalen

Started by Torvanger, January 15, 2016, 11:38:47 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

January 15, 2016, 11:38:47 AM Last Edit: January 15, 2016, 13:35:54 PM by Torvanger

Kan storklubbene, RBK, Brann, Viking og RBK gå sammen og forhandle frem en egen tv-avtale? (ikke nå, men ved neste korsvei) Mulig at jeg spør dumt, men i og med at dette har skjedd i andre ligaer, stiller jeg rett og slett spørsmålet.

Lasaron

For å svare på det første spørsmålet ditt:

Jeg mener nei. Det er fordi det lett kan utvikle seg en diskusjon etter spørsmål. Spørsmålene ligger gjerne innenfor et emne det allerede eksisterer en tråd om. Da blir det uoversiktelig at emnet diskuteres to steder. Eksisterer ikke emnet, kan man starte en tråd for det emnet.

Det er min mening.
Tren på langskudd

pidre

Enig med Lasaron. Det er ikke ok, og det utelukker et svar på ditt spørsmål nr to.
Saludar a los monos!

Torvanger

Ok, da er tittelen endret, i og med at det ikke er noe naturlig sted å plassere spørsmålet. Det blir feil å plassere den under Vibeke Johansen og jeg kan ikke se at det er noen andre tråder som passer. Bare i tilfelle noen skulle steile.

BBB-mod

Quote from: Torvanger on January 15, 2016, 13:37:00 PMi og med at det ikke er noe naturlig sted å plassere spørsmålet.


https://www.bataljonen.no/forum/index.php/topic,8637.550.html

Det er en veletablert 12 siders tråd som heter "Fotballrettighetene" ganske høyt oppe i "På sidelinjen".
Det hadde vært et naturlig sted for spørsmålet ditt.

BBB-mod

Torvanger

Quote from: BBB-mod on January 15, 2016, 13:42:29 PM
Quote from: Torvanger on January 15, 2016, 13:37:00 PMi og med at det ikke er noe naturlig sted å plassere spørsmålet.


https://www.bataljonen.no/forum/index.php/topic,8637.550.html

Det er en veletablert 12 siders tråd som heter "Fotballrettighetene" ganske høyt oppe i "På sidelinjen".
Det hadde vært et naturlig sted for spørsmålet ditt.

BBB-mod




Får man en flytende debatt på sidelinjen? Jeg innbiller meg at det er noe dårligere besøk der enn ellers og er ikke TV-avtalen i aller høyeste grad Brannrelatert, i og med at en eventuell ny løsning kan ha mye å si for Branns økonomi?

Ser at siste post er fra 10 desember, det forteller det meste om trafikken.

BBB-mod

Basert på responsen i denne tråden er det nok viktigere at tråden er interessant enn hvor den blir plassert, med tanke på flytende debatt eller ikke...

BBB-mod

Torvanger

Quote from: BBB-mod on January 15, 2016, 20:44:16 PM
Basert på responsen i denne tråden er det nok viktigere at tråden er interessant enn hvor den blir plassert, med tanke på flytende debatt eller ikke...

BBB-mod


Ok.

krøvel vellevold

Slik det ser ut, gir Eurosport et dårligere tilbud enn TV2 gjorde.

Etter hva jeg har forstått fra Eurosport, vil det ikke lenger være mulig å se kampene i ettertid på nett. Man kan gjerne spille inn kampene selv fra vanlig tv. Men det betinger jo at kampene går på vanlig tv. I hver serierunde er det - såvidt jeg skjønner - en del kamper som kun går på nett. Og disse vil altså ikke kunne sees etterpå. Heldigvis går alle kampene våre foreløpig på tv, men hva når det kommer Brann-kamper som kun går på nett? Da vil man ikke etter en herlig 4-0-seier kunne sette seg ned og kose seg med kampen når man kommer hjem. Det kunne man med TV2. For oss som ser kampene der de spilles, men liker å se dem om igjen, er dette en klar forverring av tilbudet. Ja hva skal nå jeg med Eurosports nettabonnement i det hele tatt?
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Dette du peker på er nok en viktig grunn til at det er billigere enn før. Det er ikke en selvfølge i dagens samfunn at prisen går ned når tilbudet blir dårligere. Det skjer nå. Bra.
Tren på langskudd

Spelaren

En manglende arkivering av kampene er helt bak mål. Amatøropplegg.
GÃ¥ av.

dudo

Hva kan rettighetene for å vise eliteserien i opptak koste ..?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: dudo on March 22, 2017, 00:10:53 AM
Hva kan rettighetene for å vise eliteserien i opptak koste ..?


Nettopp. Tviler på at de hadde måttet betale så mye mer om kampene de allerede hadde rettigheter til, kunne være tilgjengelig noen dager - slik som f.eks. Bundesliga og MLS allerede er på samme plattform. Jeg hadde lett betalt noen kroner mer for å kunne se kampene i opptak.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on March 21, 2017, 22:35:18 PM
Dette du peker på er nok en viktig grunn til at det er billigere enn før. Det er ikke en selvfølge i dagens samfunn at prisen går ned når tilbudet blir dårligere. Det skjer nå. Bra.


Men det er ikke en selvfølge at folk betaler for et tilbud de aldri vil få bruk for heller. Så her får Eurosport 0 kr fra meg og alle andre som ser kampene der de spilles, men gjerne vil ha mulighet til å se dem om igjen når de kommer hjem.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Dplay, som det springer ut fra, er jo dårlig på mye. F eks har de ikke muligheten til chromecast.

Jeg har en kompis som også er rasende på kvaliteten. Man kan ikke trykke på pause, spole tilbake, se i opptak osv. Kanskje det hjelper å trykke på med kritikk og etterspørsel, så løser det seg?
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on March 22, 2017, 06:56:24 AM
Dplay, som det springer ut fra, er jo dårlig på mye. F eks har de ikke muligheten til chromecast.

Jeg har en kompis som også er rasende på kvaliteten. Man kan ikke trykke på pause, spole tilbake, se i opptak osv. Kanskje det hjelper å trykke på med kritikk og etterspørsel, så løser det seg?


WTF? Kan man ikke spole og se situasjoner om igjen??? Herregud, da er det jo bare boss uansett. Hadde gladelig betalt 299 kr for Sumo med muligheter til å spole, pause, se kamper om igjen så mye jeg vil, osv, fremfor det bosset Eurosport Player serverer til 99 (og senere 149). Det skulle jo bli så fantastisk med Discovery. Joda, det ble billigere, men hvis dette er riktig så er det jo et elendig opplegg.

Og hvem/hvor er disse tilleggskanalene som skal sende de fire kampene som ikke vises på TV Norge, Max eller Eurosport? Blir dette på enda noen andre platformer som man må betale for? Eller skal disse kampene likevel vises bare på nett og dermed bli umulig å spille inn for å se senere?
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Jeg tegnet abonnement på dplay dagen før de lanserte eurosport player, så jeg får prøve eurosport player gratis når den kommer i funksjon, og så tegner jeg etterhvert abonnement der og sier opp dplay.

Slik dplay fungerer nå kan jeg velge mellom ulike kamper. Noen går på kanaler, noen går bare på dplay. Blir sikkert noe lignende med eurosport player, at kampene ligger tilgjengelig og det bare er å trykke på de.
Tren på langskudd

Finfin respons

For å oppklare: Man kan pause og spole på Eurosport player (appen finnes ikke på apple tv), rundt tre timer tilbake, men du kan regne med (ettersom de bruker en variant av p2p-teknologi og de fleste ikke ser sendingen med forskyvelse) at sendingen plutselig stopper om du ser med forsinkelse. Det er Dplay som ikke pause. Eller jo, trykk pause, og du får et fint stillbilde. Men trykk play og du har et stort hull i programmet, de sender bare dønn direkte. Det er nå smått utrolig.

Jeg sendte en indignert epost til Eurosport via nettsiden deres angående opptak/etter-tilgjengelighet på treningskampene i La Manga. De har ikke svart meg - enda.

Jeg tror tingen er å klage til TV Norge. Det er den kanalen som er ansiktet utad, det er TV Norge som må få høre det.

Det er jo først og fremst fryktelig flaut for en kanal som endelig skal kjøre seg opp på norsk fotball, og så ryker troverdigheten på helt enkle og elementære ting i 2017. Kjempepinlig. Synes nesten synd på TV Norge.
Kanskje.

krøvel vellevold

Quote from: Finfin respons on March 22, 2017, 20:29:37 PM
For å oppklare: Man kan pause og spole på Eurosport player (appen finnes ikke på apple tv), rundt tre timer tilbake, men du kan regne med (ettersom de bruker en variant av p2p-teknologi og de fleste ikke ser sendingen med forskyvelse) at sendingen plutselig stopper om du ser med forsinkelse. Det er Dplay som ikke pause. Eller jo, trykk pause, og du får et fint stillbilde. Men trykk play og du har et stort hull i programmet, de sender bare dønn direkte. Det er nå smått utrolig.

Jeg sendte en indignert epost til Eurosport via nettsiden deres angående opptak/etter-tilgjengelighet på treningskampene i La Manga. De har ikke svart meg - enda.

Jeg tror tingen er å klage til TV Norge. Det er den kanalen som er ansiktet utad, det er TV Norge som må få høre det.

Det er jo først og fremst fryktelig flaut for en kanal som endelig skal kjøre seg opp på norsk fotball, og så ryker troverdigheten på helt enkle og elementære ting i 2017. Kjempepinlig. Synes nesten synd på TV Norge.


Svaret jeg fikk fra Eurosport var at de ikke kunne la kampene ligge pga RETTIGHETER. Men det er jo for faen de selv som har rettighetene til live, og det kan da umulig koste så mye ekstra for rettigheter for å vise kamper på nett i ettertid. Og som jeg sa, jeg hadde lett betalt litt ekstra for det. Vi som går på kamp, har jo ikke interesse av Eurosports tilbud slik det er nå. I hvert fall vi som ikke syns det er veldig viktig å se Sarpsborg - Kristiansund live. Så da blir det sannsynligvis 0 kroner fra meg til Eurosport.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

SÃ¥ eurosport player er bedre enn dplay? Bra.
Tren på langskudd

Finfin respons

Quote from: Lasaron on March 22, 2017, 20:46:03 PM
SÃ¥ eurosport player er bedre enn dplay? Bra.


Dersom ca 3 timers spolemulighet er bedre, så ja.
Jeg synes det er ufattelig pinlig. Jeg rødmer her jeg sitter. Jeg forventer at opptak er tilgjengelig fra elite serien. Men jeg frykter at dette ikke går av seg selv. De klarte det ikke med La Manga-kampene.
Kanskje.

Billy Elliott

Quote from: Finfin respons on March 22, 2017, 20:29:37 PM
Eurosport player (appen finnes ikke på apple tv)


At det var? Hæ?

Dette er 2017, linær-TV er skrotet hos de fleste for lengst. Hvordan i all verden forventer de at vi skal bivåne dette produktet deres? Med PCen på fanget som om det var 2004. Tragisk...
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Quote from: Billy Elliott on March 23, 2017, 09:47:27 AM
Quote from: Finfin respons on March 22, 2017, 20:29:37 PM
Eurosport player (appen finnes ikke på apple tv)


Dette er 2017


Jepp, og du kan i 2017 fint sende fra laptop eller nettbrett via epleboks til TV uten at appen er innstallert!;)
Rød makt på Hansa

Billy Elliott

Quote from: Nixon on March 23, 2017, 10:16:33 AM
Quote from: Billy Elliott on March 23, 2017, 09:47:27 AM
Quote from: Finfin respons on March 22, 2017, 20:29:37 PM
Eurosport player (appen finnes ikke på apple tv)


Dette er 2017


Jepp, og du kan i 2017 fint sende fra laptop eller nettbrett via epleboks til TV uten at appen er innstallert!;)


Men herrugud så knotete da. Finnes det en IOS-app til denne herligheten, slik at man i det minste kan airplaye skiten?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

mycujoo.tv streamer Norges G17-landskamp mot Israel i Ungarn. Der går det an å trykke på pause og se videre fra der man trykker pause. Det er også markert viktige hendelser på tidslinjen som det går an å "spole" seg tilbake til, og så kan man gå tilbake til live-sendingen når man vil.

En litt annen standard en dplay der, altså.
Tren på langskudd

dudo

Nå har ikke dette noe med eurosport eller dplay å gjøre, men de fleste tv - leverandører har vel nå apper hvor du kan se ting på nett i stedet for tv. Sist ut er canal digital kabel, som med sin t-we-app tilbyr bl a Chromecasting. Det gir helt sikkert ikke tilgang til ekstrakanalene, men det er en ekstra funksjon mtp Apple tv/Chromecast.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

StuckedPaaOstlandet

Discovery har inngått samarbeid med BAMtech, og vil benytte deres løsning for sportssendingene. De er store på det amerikanske markedet med kunder som Major League Baseball, ESPN og HBO Now. Det er et helt annet produkt enn Dplay. Om de lagrer kampene i arkiv eller ikke er nok opp til Discovery, jeg nekter å tro at det er særlig dyrt for å få rettigheter til å lagre kamper i en uke f. eks.

krøvel vellevold

Quote from: StuckedPaaOstlandet on March 23, 2017, 17:18:46 PM
Discovery har inngått samarbeid med BAMtech, og vil benytte deres løsning for sportssendingene. De er store på det amerikanske markedet med kunder som Major League Baseball, ESPN og HBO Now. Det er et helt annet produkt enn Dplay. Om de lagrer kampene i arkiv eller ikke er nok opp til Discovery, jeg nekter å tro at det er særlig dyrt for å få rettigheter til å lagre kamper i en uke f. eks.


MLS og Bundesliga ligger i hvert fall i en uke på Eurosport Player.
Legg ned hele klubben!

Finfin respons

Da har jeg gode nyheter:
Eurosport har svart på min suring, og bekrefter at elite serien lagres i arkiv og er tilgjengelig i opptak. Treningskampene i arkiv var et spørsmål om rettigheter.

Da var alt så mye bedre.
Kanskje.

krøvel vellevold

Quote from: Finfin respons on March 24, 2017, 21:19:25 PM
Da har jeg gode nyheter:
Eurosport har svart på min suring, og bekrefter at elite serien lagres i arkiv og er tilgjengelig i opptak.


Dette er jo stikk motsatt av det svaret jeg selv fikk av dem for tre dager siden. SÃ¥ noen av dem har nok svart feil. Eventuelt at det har blitt forandringer selvsagt.

Det eneste jeg har hørt om muligheter til å se kampene i etterkant, er at man kan spole inntil tre timer tilbake. Med andre ord; man kan ikke begynne å se kampen senere enn en time etter kampslutt - og da vil man ikke ha tid til å se situasjoner om igjen.

Men skal de likevel arkivere kampene, er jo det selvsagt knall!
Legg ned hele klubben!

Koffert1

Quote from: krøvel vellevold on March 24, 2017, 21:49:22 PM
Quote from: Finfin respons on March 24, 2017, 21:19:25 PM
Da har jeg gode nyheter:
Eurosport har svart på min suring, og bekrefter at elite serien lagres i arkiv og er tilgjengelig i opptak.


Dette er jo stikk motsatt av det svaret jeg selv fikk av dem for tre dager siden. SÃ¥ noen av dem har nok svart feil. Eventuelt at det har blitt forandringer selvsagt.

Det eneste jeg har hørt om muligheter til å se kampene i etterkant, er at man kan spole inntil tre timer tilbake. Med andre ord; man kan ikke begynne å se kampen senere enn en time etter kampslutt - og da vil man ikke ha tid til å se situasjoner om igjen.

Men skal de likevel arkivere kampene, er jo det selvsagt knall!


Ser eurosport bekrefter det finfin skriver i sine kommentarfelt på Facebook nå.

Spelaren

Tipper de var engstelig for Denne Osdals vrede.
GÃ¥ av.

Klaus_Brann

Ja, jeg spurte og fikk klart svar.
Ingen grunn til bekymring med andre ord:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on March 26, 2017, 20:32:34 PM
Ja, jeg spurte og fikk klart svar.
Ingen grunn til bekymring med andre ord:)


Da er vi oppe i 3-1 i positive svar fra Eurosport, etter at negative svar ledet 1-0. Holder det inn?
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Quote from: krøvel vellevold on March 26, 2017, 21:02:48 PM
Da er vi oppe i 3-1 i positive svar fra Eurosport, etter at negative svar ledet 1-0. Holder det inn?


Frykter 3-3 og ekstraomganger.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

SpeakerRemi

March 26, 2017, 21:55:44 PM #35 Last Edit: March 26, 2017, 22:00:59 PM by SpeakerRemi
Quote from: Gulløl on March 26, 2017, 21:51:59 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 26, 2017, 21:02:48 PM
Da er vi oppe i 3-1 i positive svar fra Eurosport, etter at negative svar ledet 1-0. Holder det inn?


Frykter 3-3 og ekstraomganger.


Hehe. Går det ikke an å slette innlegg her? Leste ikke hele tråden her så svarte at det ikke var noe å frykte siden kampen onsdag går rett til straffekonk ved uavgjort etter full tid. Men skjønte etterhvert at det ikke var kampen det var snakk om :)


Billy Elliott

Da er Eurosport Player-abonnement kjøpt. Så venter vi i spenning på om tjenesten faktisk kommer til å fungere. Dplay-appen har vært nede hele helgen, og jeg leser også at folk ikke fikk sett landskampen på søndag. Den lovede EP-appen til Apple TV er heller ikke på plass enda. Jeg tror kundeservicen til Discovery kan gå en svett helg i vente.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Corran

Blir ikke noe dplay for meg
Alle kampene første halvdel vises jo på gratis kanaler, jeg går på alle hjemmekamper så om det må bli noen pubturer senere i sesongen så får en ta det med godt humør og en øl ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Billy Elliott

Eurosport lover nå på Facebook-sidene sine at Apple TV-appen skal være klar til nedlastning ved seriestart 1. april. Gode nyheter, men tror det ikke før jeg ser det. Dplay-appen har ikke funket skikkelig på snart en uke, og er fremdeles delvis nede.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Xminator

Om alt er som normalt blir det nok "KJOLEN SNAKKER"-reprise og allday ultra-reklame når du trykker på gamle Brannkamper (skulle se noe på dplay i går og måtte legge bort telefonen og ta en lang tur for å roe ned...)

dudo

Jeg lever etter den gamle kornmo-reklamen om at en reklamepause er en god anledning til å gjøre noe annet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Utmedsnolken

Quote from: Corran on March 28, 2017, 11:28:05 AM
Blir ikke noe dplay for meg
Alle kampene første halvdel vises jo på gratis kanaler, jeg går på alle hjemmekamper så om det må bli noen pubturer senere i sesongen så får en ta det med godt humør og en øl ;-)


Bra du ikke skal abonnere på dplay for alt av sport skal jo over på eurosport player fra 1.april
"og der snubler Sæternes igjen"

Corran

same shit different wraping ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Eurosport Player er ikke mye å skryte av. Spolefunksjonen er jo helt bingo. Skal du spole ti minutter tilbake i tid, ender du gjerne opp i starten av opptaket eller det som sendes live akkurat nå.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

I det hele tatt opplever jeg Eurosport Player som rotete. Spolingen er en del av det.
Tren på langskudd

Spelaren

March 29, 2017, 17:11:22 PM #45 Last Edit: March 29, 2017, 17:20:50 PM by Spelaren
Ummm... er 720p max oppløsning for dere andre på Eurosport Player??



>:( >:( >:(
GÃ¥ av.

Finfin respons

Kanskje.

krøvel vellevold

Spolingen på Eurosport Player er en skandale. Skulle teste greiene ved å se på noe live-greier som skulle kunne spoles tre timer tilbake. Joda, du fikk se to sekunder og så hoppet det tilbake til live igjen.
Legg ned hele klubben!

Ã?rsak

Euro sport player og elite serien er nå tilgjengelig på epletv.
Løsningen fungerer overraskende bra, ganske innovativt kanalbytte-opplegg, etc.
Men spoling skjønner jeg ingenting av. Sjokkerende.

Spelaren

Dere som hadde sumo i fjor, var 720p maks oppløsning også der?
GÃ¥ av.

krøvel vellevold

Jeg kan ikke se at gårsdagens kamp i Kr.sund ligger tilgjengelig på Eurosport Player.

Og fremdeles er det problemer med å spole på Eurosport Player. Da risikerer man at man enten havner på 0:00, eller (hvis det er livesending som pågår) havner tilbake i live selv om man spoler tilbake.

For et elendig opplegg!
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Spilleren legger beslag på enorme ressurser, selv på stasjonærmonsteret mitt går det helt i sirup om eg våger å klikke for mye i menyen mens det streames "high" (haha) kvalitet video. Og arkivet er jo non-funksjonelt.
GÃ¥ av.

tintin

Eg lastet ned eurosport player på apple tv`en i går, og skulle se kristiansund - molde der... men når kampen skulle starte, så var bilde fryst og ingenting skjedde... såg kampen gjennom dplay og eurosport norge på direkte linken der, det funket no greit nok... flere som hadde fryst bilde på eurosport player? ordnet det seg etterhvert?
Talentløst hele greien, og de sliter med absolutt alt på nett for tiden... dplay, eurosport player, lost in time etc...
eurosport appen burde vært utprøvd og klar for leeenge siden, så kunne de tatt oppstartsproblemene i januar feks.

SeLyren

Smør dere med tålmodighet, eg er sikker på de får bukt med problemene etterhvert. Kommentatorene er det verre med.

Spelaren

GÃ¥ av.

OmOssSjølOgHansaøl

Tja, jeg fikk sett kampen, men kvaliteten pÃ¥ streamingen var dÃ¥rligere enn i fjor, og av en eller annen grunn fortsatte lyden pÃ¥ ipadden samtidig som det var bÃ¥de lyd og bilde pÃ¥ tv-en - via Chromecast. Skrudde jeg ned lyden pÃ¥ padden, gikk ogsÃ¥ lyden ned pÃ¥ chromecastingen. Ganske teit, og første gang jeg har mÃ¥ttet legge padden i et annet rom enn tv-en mens jeg bruker Chromecast.  ::)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Lasaron

Jeg hadde mac'en koblet til fjernsynet, og det gikk smertefritt. Men bildet var ikke spesielt bra, lite flyt på en måte.
Tren på langskudd

Finfin respons

TV NORGE har FOR TREDJE GANG pÃ¥ to uker snytt meg for Ã¥ se Brann-kamp !!!! 
(i opptak, jeg jobber nesten alltid på ettermiddagene).
Til tross for at de lovet at det skulle være ok.
Det gjør meg FLY FORBANNA!!!


Dette er en melding til Tv Norge/Eurosport /Discovery:

Dere er en skam for fotballen.
Dere legger ikke sjelen i å få helt elementære ting på plass.
Dette står bare på viljen.
Men dere har ingen vilje til ypperlighet.
Dere er fornøyd med middelmådighet.
Folk blir flau av dere.
Jeg kommer aldri til å betale for kanalene deres
resten av livet mitt om dere fortsetter slik.
Ikke engang via tredjepartstjenester.
Jeg forsaker dere, alle deres gjerninger, og alt deres vesen.
Som Luther konkluderte så finfint:
Finally: you cannot help yourself but spew out good, fat, strong lies, and like a mad person speak against yourself.
(From Against the Heavenly Prophets, pg. 202 of Luther's Works, Vol. 40). You are not human beings, but empty shells and shadows. (From The Keys, pg. 351 of Luther's Works, Vol. 40) We despise your whorish impudence. (From Against Latomus, pg. 205 of Luther's Works, Vol. 32) What happened to the house built on sand in Matthew 7 will also happen to you. From Defense and Explanation of All the Articles, pg. 83 of Luther's Works, Vol. 32
Kanskje.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Jeg hadde håpet at det lå ute høydepunkter fra kampene nå i dag tidlig, men nei. Ser nå at det ligger en del videoer ute på eurosport.no.
Tren på langskudd

Spelaren

Noen som har funnet ut av eurosport player og arkivet deres? Ser de har en "kort"-kampen versjon på et kvarter lagt ut - i om mulig enda dårligere oppløsning enn live-streamen.
GÃ¥ av.

Kai-Olai

April 03, 2017, 14:27:25 PM #61 Last Edit: April 03, 2017, 14:30:29 PM by Kai-Olai
Mener å ha lest i et svar til en kommentar på facebook at de hadde noen utfordringer, men håpet at arkivet/opptak av kampene skulle være klare når det nærmet seg helg igjen.
Så spørs det hvor spennende det er å se runde 1 i reprise etter at en har sett runde 2 på Stadion.

Her har de virkelig lagt seg i selen for å ha et suverent produkt klart til sesongstart!

Her følger svaret til Eurosport:
Hei Bjarte. Det vil komme opptak av alle kampene, men vi har dessverre noen tekniske utfordringer med overføringen nå i disse dager. Når det nærmer seg helg bør alt være på plass og fungerer i tiden fremover. Da skal det komme opptak av kampene innen maks et par timer etter kamp.

Billy Elliott

Har de ikke et magasinprogram lignende Fotballkveld på TV 2, hvor man får både høydepunkter, intervjuer og analyse? Prøver å finne det inne Playeren, men til ingen nytte så langt.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krøvel vellevold

Håper de også får fikset spolefunksjonen.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Litt innkjøringsproblemer er vel innafor. Det er tross alt totalt sett milevis bedre og billigere enn tv2.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Quote from: Klaus_Brann on April 03, 2017, 17:15:39 PM
(...)milevis bedre (...) enn tv2.


Hva er bedre, egentlig? Er år og dag siden eg hadde abonnement på noe, men slo til siden prisen virket ålreit og produktet uten masse unødvendig ekstra å betale for - men er så langt skuffet over max HD ready og hakkete bilde. Ingenting i veien med linjen her, for øvrig.
GÃ¥ av.

Lasaron

Eurosport.no har mange videoer ute, men alt kommer i en salig blanding. Ingen system. Det virker også som om de ikke har vanlige høydepunktsvideoer. Derimot har de noe de kaller kortkamper, som virker som redigerte opptak av kampene. De videoene er lange, mangler grafikk og mangler av og til kommentator.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on April 03, 2017, 17:15:39 PM
Litt innkjøringsproblemer er vel innafor. Det er tross alt totalt sett milevis bedre og billigere enn tv2.


Bedre er det på ingen måte. Det er mye verre. Hjelper ikke stort at det er billigere. Hadde gjerne betalt "full TV2-pris" for å få kampene i arkiv relativt kjapt etter kampslutt, og med en spolefunksjon som funker. Slik det er nå, kan man kun se kampene live. For oss som ser Brann-kampene der de spilles, og er under halvinteressert i å se de andre lagene spille mot hverandre, er Eurosport Player-abonnement da temmelig lite verd. Men kanskje jeg ser en Bundesliga-kamp en dag.
Legg ned hele klubben!

Koffert1

Det lages bÃ¥de høydepunktspakker og kortkamper fra alle eliteseriekamper. I utgangspunktet skal alt publiseres pÃ¥ eurosport.no, i alle fall kortkampene. Høydepunktene blir ogsÃ¥  levert ut til klubbene, og var vel ganske raskt ute pÃ¥ brann.no?

krøvel vellevold

Quote from: Koffert1 on April 03, 2017, 18:53:45 PM
Det lages bÃ¥de høydepunktspakker og kortkamper fra alle eliteseriekamper. I utgangspunktet skal alt publiseres pÃ¥ eurosport.no, i alle fall kortkampene. Høydepunktene blir ogsÃ¥  levert ut til klubbene, og var vel ganske raskt ute pÃ¥ brann.no?


Redigerte kamper er ikke godt nok.
Legg ned hele klubben!

Koffert1

Quote from: krøvel vellevold on April 03, 2017, 18:57:20 PM


Redigerte kamper er ikke godt nok.
[/quote]

I forhold til opptak - det er jeg helt enig i. Var mer et svar til lasaron som etterlyste høydepunktene

Utmedsnolken

Skjønner godt det ikke er førsteprioritet. Hva er markedet for å se hele kamper i reprise? Kanskje viktig for de ti-femten mest hardbarkede, men det kan unulig være flere enn det
"og der snubler Sæternes igjen"

krøvel vellevold

Quote from: Utmedsnolken on April 03, 2017, 19:16:20 PM
Skjønner godt det ikke er førsteprioritet. Hva er markedet for å se hele kamper i reprise? Kanskje viktig for de ti-femten mest hardbarkede, men det kan unulig være flere enn det


Det kommer jo an på. Hvis ens favorittlag spiller en god kamp eller får en overraskende seier, er det nok mange som ønsker å se en kamp i opptak. Det kan også gjelde folk som ikke har anledning til å se kamper direkte, men kanskje vil se den fire timer senere. Og det er ikke sikkert de nødvendigvis vil se hele kampen heller, men bare deler av den. Spesielle situasjoner. Og det er ikke alltid høydepunkt-pakkene dekker alt som er av interessante situasjoner man vil se om igjen. F.eks. hvis man vil se hva som var foranledningen for corneren TIL fikk mål på i går. Eller hvorfor den og den fikk gult kort.
Legg ned hele klubben!

Ã?rsak

Quote from: Utmedsnolken on April 03, 2017, 19:16:20 PM
Skjønner godt det ikke er førsteprioritet. Hva er markedet for å se hele kamper i reprise? Kanskje viktig for de ti-femten mest hardbarkede, men det kan unulig være flere enn det


Vektløfting for kvinner, karateslåsting i bur, fri isdans med trippel piruett, sykkel-på-brostein og kinesisk snooker ligger inne i opptak. Det forteller meg at her står det utelukkende på vilje og prioritering. Skal vedde på de er redde for å overbelaste serverne i helgen når tech-folkene er hjemme for å se på lineær tv.

De reklamerer med opptak, de lover opptak, de selger deg opptak, men de leverer ikke.

Her gleder man seg gjennom en hel vinter, analyserer og tenker, og gjør praktisk talt jobben til selveste Hauge. Og så blir man rundtlurt i sin egen stue klokken 22.30 en søndagskveld. Da er det ikke rart noen og enhver klikker i vinkel og fyrer løs uten beklagelser.

For min del er jeg opptatt på torsdag kamptid med jobb. Folk er gjerne opptatt med livet. Slik er det sikkert også for denne Bjarte nevnt i en av de nylige postene. Kanskje.

Ã?rsak

Det fine slik det var med sumo i fjor, var at man kunne hoppe ti sekunder frem med ett trykk på eple-kontrollen. Da sparte man seg kjedelige Piotr-henter-ballen-for-å-sparke-den-ut-med-max-uthaling. En kamp kunne sees i opptak på en knapp time, med alt av banespill, og likevel kunne en danne seg solide inntrykk av hva som var bra og dårlig utenfor høydepunktene.

Slik er det i de fleste fall med meg: De nest-kjedeligste delene av kampen er vel så interessant som høydepunktene.

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on April 03, 2017, 17:43:06 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 03, 2017, 17:15:39 PM
(...)milevis bedre (...) enn tv2.


Hva er bedre, egentlig? Er år og dag siden eg hadde abonnement på noe, men slo til siden prisen virket ålreit og produktet uten masse unødvendig ekstra å betale for - men er så langt skuffet over max HD ready og hakkete bilde. Ingenting i veien med linjen her, for øvrig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Corran

At tv2 har forsømt EL de siste årene er jo ikke så rar. De mistet det til Canal Digital og når de kjøpte CD så ble jo rettighetene solgt til Discovery
En kan si mye dritt om tv2 men de fikk pisket opp interessen for EL på en annen måte enn CD når de fikk det og Discovery klarer nå.
Eg har ikke fått med meg noe opphausing av EL i år f.eks
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Utmedsnolken

Seriøst? Jeg har sett snakk on eliteserien overalt på nettet og i media
"og der snubler Sæternes igjen"

Corran

Ja seriøst
Husker når TV 2 fikk avtale første gangen og fram til det var kjent at det var solgt til CD så var det mye mer trøkk rundt ES
Kanskje det har litt med mine TV/nyhets vaner da jeg stort sett ser på NRK og TV2 nyheter på tv ;-) og dermed ikke får med meg ES reklame på discovery sine kanaler? Men de har vel en del færre seere så er vel naturlig at de ikke når ut til like mange?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

DÃ¥rlig sammenligning.
Tv2 har jo helt andre og mye bedre markedsføringsmuligheter som den nyhetstilbyderen de er enn hva Discovery har.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Norlings hund

TV2 var med på å bygge opp entusiasme rundt norsk fotball, men også med på å drepe den så snart de ikke hadde rettighetene. Den forrige medieavtalen var ødeleggende for norsk fotball, så får vi se om denne også er det.

Det virker som om Discovery faktisk har en plan for å bygge opp interessen, noe som er positivt. Det hadde ikke Canal Digital, det var dyre sendinger på en betalingskanal og sendinger som startet 5 minutter før (derav 3 minutter reklame).

Får håpe det blir skikk på Eurosport Player etter hvert, da kan dette bli bra. Men såpass billige abonnementer tyder på at de har tenkt til å gjøre mye for øke interessen og skape merverdi (selvsagt kombinert med at spillselskapene betaler ekstra for å kunne sende reklame under sendinger).

Utover det håper jeg TV2 får smekk på egen pung ved at de andre kanalene gjør det samme med Premier League, og devaluerer rettighetene deres der tilsvarende.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Corran

Quote from: Klaus_Brann on April 10, 2017, 17:04:00 PM
DÃ¥rlig sammenligning.
Tv2 har jo helt andre og mye bedre markedsføringsmuligheter som den nyhetstilbyderen de er enn hva Discovery har.

Nei ikke dårlig sammenligning all den tid det er samme produktet på tilsvarende flater. Ja TV2 hadde noen fordeler som ikke discovery har i dag som var med på å skape det ekstra trøkket, men det er jo det som er poenget mitt At tv2 hadde mulighetene og utnyttet de slik at det ble bedre trøkk og interesse. Dette er jo ting som de som selger bør ha med i sin vurdering når de velger hvem de selger til.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

OmOssSjølOgHansaøl

I dag var streamingen på kampen (/Chromecast) under enhver kritikk. Lav bitrate, hakking og avbrudd. Rett og slett elendig.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Corran

Staddaen derimot var det sylskarpt bilde og nesten ikke noe hakking foruten en liten periode i starten av andre omgangen. Men så lite at i det hele var det ikke noe å bry seg om
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Quote from: Norlings hund on April 10, 2017, 17:16:56 PM
TV2 var med på å bygge opp entusiasme rundt norsk fotball, men også med på å drepe den så snart de ikke hadde rettighetene. Den forrige medieavtalen var ødeleggende for norsk fotball, så får vi se om denne også er det.

Det virker som om Discovery faktisk har en plan for å bygge opp interessen, noe som er positivt. Det hadde ikke Canal Digital, det var dyre sendinger på en betalingskanal og sendinger som startet 5 minutter før (derav 3 minutter reklame).

Får håpe det blir skikk på Eurosport Player etter hvert, da kan dette bli bra. Men såpass billige abonnementer tyder på at de har tenkt til å gjøre mye for øke interessen og skape merverdi (selvsagt kombinert med at spillselskapene betaler ekstra for å kunne sende reklame under sendinger).

Utover det håper jeg TV2 får smekk på egen pung ved at de andre kanalene gjør det samme med Premier League, og devaluerer rettighetene deres der tilsvarende.


Dessverre er mediebildet endret siden TV2 fikk rettighetene første gang. Folk ser ikke på TV på samme måte som før, spesielt unge mennesker. Da ble reklamehypene for norsk fotball sett av stort sett alle. Nå er det mye mer spredd.
At de "Store" lagene, som Brann og RBK vises på åpne kanaler, + lokaloppgjør er viktig for at folk skal se på.

Brann må selv ta mye mer ansvar for å markedsføre produktet sitt enn det de måtte når TV2 var en av 2 kanaler folk så på, og hypet Tippeligaen i stort sett hver eneste reklamepause.

For dem født før 1985 så husker kanskje alle diskusjonene om å i det hele tatt å vise norsk fotball på TV. Om kampene gikk på TV så ville ikke folk gå på stadionene.
Så viste det seg i land etter land at når det ble TV avtaler så skjedde det stikk motsatte. Fotball på TV fikk ikke tilskuertallene ned, men opp.

Dessverre har ikke innkjøperne i NFF forstått at det viktigste med en TV avtale burde være å få mest mulig god reklame for norsk fotball. De har vært mer opptatt av cash til klubbene.

Brannsupporter.

Spelaren

Arkivopplegget til europlayer er kommet noenlunde opp og gå, men det er en dårlig, slitt VHS-kvalitet som serveres. I tillegg er det umulig å finne høydepunkter fra spesifikke kamper, men "påskerunden" serveres i fabelaktige 240p-oppløsning vi var flaue over allerede på 90-tallet.

Hva pokker er det de har røykt? Sitter det virkelig IT-folk og tenker "flott, nå kan jeg ta tidlig helg - arbeid utført, godt produkt" på jobb hos dem? Ubrukelig kvalitet.
GÃ¥ av.

OmOssSjølOgHansaøl

Eurosport-spilleren blir bare mer og mer ubrukelig. I dag viser den ikke bilde fra Brannkampen på Chromecast. Andre "kanaler" som tennis funker, men ikke Brannkampen. Utrolig dårlig.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Spelaren

Eurosport har nå klart å gjøre nettjenesten deres enda dårligere. En kan ikkje lengre velge oppløsning, og maks 5 minutter tilbakespoling på direktesending.
GÃ¥ av.

Lasaron

TV2 mister rettane til PL. Kan vi då håpe på at dei kan ta over eliteserien? Og at det kostar oss sjåarar omtrent det same som Eurosport krev i dag?
Tren på langskudd

Spelaren

Ønsker TV2 hjertelig velkommen til å hause opp norsk fotball igjen.
GÃ¥ av.

Lasaron

Det er nettopp det. Dei var enormt flinke på 00-talet.
Tren på langskudd

Nixon

Ikke umulig. TV2 er opptatt av å ha gode sportsrettigheter, og de har jo også en haug med folk som de sikkert ønsker å sysselsette.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Men for kor lenge har Eurosport rettane no?
Tren på langskudd

Nixon

For perioden 2017-2022.
Rød makt på Hansa

SK

TV2 blir for tabloide for min smak. Men greit, vi vil slippe Davy Wathne og tullet hans, og da er mye gjort.

Nixon

Quote from: SK on February 06, 2020, 08:46:43 AMTV2 blir for tabloide for min smak. Men greit, vi vil slippe Davy Wathne og tullet hans, og da er mye gjort.

Kremt... Davy Wathne gikk av med pensjon for flere år siden!;)
Rød makt på Hansa

Lasaron

Quote from: Nixon on February 06, 2020, 08:58:24 AM
Quote from: SK on February 06, 2020, 08:46:43 AMTV2 blir for tabloide for min smak. Men greit, vi vil slippe Davy Wathne og tullet hans, og da er mye gjort.

Kremt... Davy Wathne gikk av med pensjon for flere år siden!;)

Slik eg las SK, veit han det. Les ein gong til.
Tren på langskudd

SKBCPH

TV 2 var en av de største faktorene for interessen for norsk fotball på 00-tallet. Det at de har daglige sportsnyheter etc, til å hause opp eget produkt (som de gjør med PL nå) skal ikke undervurderes.

Krysser fingrene for at TV 2 overtar, selv om jeg lever godt med at Eurosport har rettighetene nå (ser alt av Eliteserien for 100 kr med Eurosport DK).
- Vi har den treneren vi har.

SK

Quote from: Lasaron on February 06, 2020, 09:21:31 AM
Quote from: Nixon on February 06, 2020, 08:58:24 AM
Quote from: SK on February 06, 2020, 08:46:43 AMTV2 blir for tabloide for min smak. Men greit, vi vil slippe Davy Wathne og tullet hans, og da er mye gjort.

Kremt... Davy Wathne gikk av med pensjon for flere år siden!;)

Slik eg las SK, veit han det. Les ein gong til.

Ja, det var det jeg forsøkte å få frem. Altså at hvis TV2 skulle ta over igjen, så slipper vi i hvert fall Davy.

Nixon

Quote from: SK on February 06, 2020, 13:50:04 PM
Quote from: Lasaron on February 06, 2020, 09:21:31 AM
Quote from: Nixon on February 06, 2020, 08:58:24 AM
Quote from: SK on February 06, 2020, 08:46:43 AMTV2 blir for tabloide for min smak. Men greit, vi vil slippe Davy Wathne og tullet hans, og da er mye gjort.

Kremt... Davy Wathne gikk av med pensjon for flere år siden!;)

Slik eg las SK, veit han det. Les ein gong til.

Ja, det var det jeg forsøkte å få frem. Altså at hvis TV2 skulle ta over igjen, så slipper vi i hvert fall Davy.

Ja, jeg fikk det for meg at du var glad du slapp Wathne i de engelske sendingene. Men det gir jo ikke mening når man leser hele setningen. Legger meg flat!
Rød makt på Hansa

Billy Elliott

Hmm, interessant, ser at en ekspert spår at TV 2 vil prøve å sikre seg Eliteserie-rettighetene allerede i år.

Klipp fra BT:
Medieekspert Lasse Gimnes tror TV 2 i nær fremtid vil ta grep for å sikre seg rettighetene til å vise norsk fotball.

- For Discovery har ikke disse rettighetene vært en stor suksess. TV 2 trenger nå flere bein å stå på. Min spådom er derfor at de ikke kommer til å vente, men vil prøve å overta disse rettighetene før seriestarten i april, sier Gimnes.
https://www.bt.no/sport/i/Adgj53/ekssjef-om-premier-league-tapet-tv-2-er-blitt-for-smaa
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

TV2 fra 2023-2028. Glimrende!
Tren på langskudd

Spelaren

Hvis "produktet" kan behandles som verdens viktigste uviktige ting blir det bra. Masse reklame, fokus på rivalisering og forhåpentligvis med publikumslag som setter an tonen.
GÃ¥ av.

Lasaron

TV2 har mye av æren for oppsvinget på 0-tallet.
Tren på langskudd

Nixon

Det har vel vist seg det som mange advarte om da TV2 mistet rettighetene; at daglige sportssendinger med mulighet for hyping er vel så viktig som hva som blir gjort rundt selve kampene.
Rød makt på Hansa

Corran

Tv2 har fått det og mister vel PL innen den tid. Det betyr stort fokus fra dem og mao mest sannsynlig et nytt oppsving for ES og norsk fotball.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Quote from: Corran on December 19, 2020, 01:45:05 AMTv2 har fått det og mister vel PL innen den tid. Det betyr stort fokus fra dem og mao mest sannsynlig et nytt oppsving for ES og norsk fotball.

Yes, akkurat dette. Folk ser TV2, og her vil TV2 hype ES. Engelsk fotball blir borte. Her blir det Alsaker Børslid og gjengen med Norsk fotball prime time.
Utrolig undervurdert.
Brannsupporter.

Giles

Kjempeboost for norsk fotball, happy days to come.

Corran

Kan vi håpe på et lignende oppsving som på starten av 2000 tallet når de første gangen fikk ES?
Nå er kanskje det litt mindre folk som ser på TV2 enn da , men likefult tror jeg det blir bra hype
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Quote from: Corran on December 19, 2020, 15:19:39 PMKan vi håpe på et lignende oppsving som på starten av 2000 tallet når de første gangen fikk ES?
Nå er kanskje det litt mindre folk som ser på TV2 enn da , men likefult tror jeg det blir bra hype

Nei. Så stor hype blir det ikke. Den gangen sammenfalt det med en ekstrem utbygging av stadioner. Det skjer ikke nå. Men oppsving? Absolutt. Jeg håper de for med Bernt Hulsker og Christian Gauseth på laget. Og Erik Hanøy.
Tren på langskudd

Go Up