• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hvor blir vi tippet av "ekspertene"?

Started by Xminator, March 21, 2014, 07:21:28 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Kjell249

Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

De alle, aller fleste tipper oss altså som en medaljekandidat. Forutenom Tv2 hvor Davy nok har trukket sterkt i trådene.

stigh


ostraume

Quote from: krakra on March 26, 2014, 10:56:14 AM
De alle, aller fleste tipper oss altså som en medaljekandidat.


En litt mer "glasset er havltomt" måte å se det på: Alle tipper oss utenfor pallen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Quote from: ostraume on March 26, 2014, 12:49:16 PM
Quote from: krakra on March 26, 2014, 10:56:14 AM
De alle, aller fleste tipper oss altså som en medaljekandidat.


En litt mer "glasset er havltomt" måte å se det på: Alle tipper oss utenfor pallen.
Det er bare bingo. Jeg mener det er RBK litt over resten også en smørje på 5 lag som kan ende hvor som helst. Brann, Molde, Godset, AaFK og Viking. Med Odd og Haugesund som outsidere.

Klaus_Brann

Der har vi Davy sitt tips også, han er som ventet positiv til Norling og har troen på laget i sitt hjerte;

1. Rosenborg
2. Molde
3. Strømsgodset
4. Vålerenga
5. Haugesund
6. Viking
7. Aalesund
8. Start
9. Lillestrøm
10. Brann
11. Odd
12. Bodø/Glimt
13. Sarpsborg
14. Sandes Ulf
15. Sogndal
16. Stabæk
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Sa.no plasserer Brann på 4 plass, altså avisen i Sarpsborg.
Link til video:

http://www.sa.no/sa_tv/article7251990.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

March 26, 2014, 20:05:15 PM #58 Last Edit: March 26, 2014, 20:16:10 PM by Gulløl
Klipp fra Davy Wathne sin vurdering av Brann som gjør at han plasserer de på 10 plass.

http://studvest.no/sport/vi-tipper-eliteserien

Vet ikke om Davy kan kalles ekspert i sine uttalelser om Brann. Han tipper uansett det verste scenarier når det gjelder Brann. Men ser han har stor tro på VIF med fjerdeplass  :P.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Overrasket over at ikke Wathne tippet Brann lavere.
Legg ned hele klubben!

krakra

Det er jo komisk at Davy skal gjøre et poeng av at de har "latt seg rive med" fordi de tipper oss på 5. plass. En posisjon som er omtrent der vi lå rundt med Skarsfjord som trener, forutenom den forferdelige høstsesongen i fjor.

Selv har han gått hen og tippet oss lengre ned enn vi noen sinne var med Skarsfjord. Selv med fjorårets katastorfehøst. Han tror altså at vi blir et dårligere lag med Norling enn vi noen sinne var med Skarsfjord.

Jeg tror det er Davy som har latt seg rive med. Av sitt eget ego. For ham er det en prestisjesak at Brann ikke blir bedre etter trenerbyttet. Det gnålet han så mye om i fjor at han vil se ut som en klovn hvis vi skulle ta medalje. Derimot vil det være en stor fjær i hatten for ham selv hvis vi faktisk blir dårligere. Da han han hovere og late som han virkelig vet hva han snakker om.

Belfort

Quote from: krøvel vellevold on March 26, 2014, 20:40:10 PM
Overrasket over at ikke Wathne tippet Brann lavere.


Den man elsker, tukter man.

krøvel vellevold

Quote from: krakra on March 26, 2014, 20:45:14 PM
Det er jo komisk at Davy skal gjøre et poeng av at de har "latt seg rive med" fordi de tipper oss på 5. plass. En posisjon som er omtrent der vi lå rundt med Skarsfjord som trener, forutenom den forferdelige høstsesongen i fjor.

Selv har han gått hen og tippet oss lengre ned enn vi noen sinne var med Skarsfjord. Selv med fjorårets katastorfehøst. Han tror altså at vi blir et dårligere lag med Norling enn vi noen sinne var med Skarsfjord.

Jeg tror det er Davy som har latt seg rive med. Av sitt eget ego. For ham er det en prestisjesak at Brann ikke blir bedre etter trenerbyttet. Det gnålet han så mye om i fjor at han vil se ut som en klovn hvis vi skulle ta medalje. Derimot vil det være en stor fjær i hatten for ham selv hvis vi faktisk blir dårligere. Da han han hovere og late som han virkelig vet hva han snakker om.
Legg ned hele klubben!

ostraume

Davy klovner som vanlig, ikke noe å bry seg med.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Største klovningen tror jeg uansett er med Engen.  4!? Totalt galskap. I dem klubben har tydeligvis treneren ALT å si. Men der tror jeg det bare er for å føkke med dem. Bygge opp og rive ned.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Det er bare storkjeften igjen av Davy. Når han ikke var MANN nok til å stå for veddemålet om å svømme over Vågen etter at gullet kom hem ble han stående igjen som en storkjefta pingle til evig tid.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Davy er og blir en pitte liten (i størrelse) klovn
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

aleksanderhjelleseth

Det er så mye Brannstoff for tiden, prøver å nå over alt. Det er deilig. Synst dog litt synd på Norling som må svare på de samme spm dag etter dag, men det er en del av gamet. Jounalistene kan godt ligge kreativitets-listen litt høyere.

Huff

8.plass i Dagbladet, som ikke gidder å begrunne det.
6.plass i NRK

Giles

Davy elsker å være pessimist på vegne av Brann men han har unektelig et poeng når han sier at laget som var en katastrofe i fjor faktisk ikke er forsterket. Og han har rett i at det dessverre heller ikke er noe stort uforløst potensiale i det samme laget. Det er naivt, nesten rørende at Norling tillegges magiske evner. Verden er rund og ikke flat.

dudo

Er ikke laget forsterket? Jeg vil hevde Demidov er hakket over Gjesdal. Pusic tror jeg er erstattet, og jeg tror Skjønningen er et bedre alternativ enn Demir. Også taler alt for at vi er enormt forsterket på benken.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Og det er forøvirg helt latterlig å tro at en ny og mye bedre trener ikke skal klare å løfte spillerne som var her i fjor. Både individuelt og som kollektiv. Det er jo å nekte for at treneren har noen rolle i prestasjonene overhodet. Utover å velge hvilke spillere vi skal kjøpe.

Er det noen, som helt ærlig og oppriktig mener at Rune Skarsfjord i fjor fikk ut absolutt det maksimale av hver enkelt spiller og av laget som kollektiv? Jeg mener han ikke var i nærheten. Det var ikke noe kollektiv og flere spillere underpresterte. Nesten alle faktisk.

Det er utrolig mye å hente i forhold til fjorårssesongen på bortebane. Uten at det trenger å gå på bekostning av nivået hjemme. Høstsesongen var ekstraordinær med en ekstremt dårlig stemning og et kaotisk lag. Etter første halvdel lå vi på 4. plass i fjor med like mange poeng som bronselaget.

dudo

Det ble jo f eks nevnt på NRK sin sending i dag av Pamer at de trener utrolig mye mer fotball, bevegelser med ball, løp og andre ting vi skrek etter i fjor. Jeg tillater meg å tro at det kan spille en rolle. Når treningskampene også viser stor fremgang i etablert forsvar må jo laget ha blitt bedre. Jeg kan ikke skjønne annet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Når det er sagt så tar det tid å sette et nytt system, og ihvertfall når det er så krevende som Norlings angivelig er. Så jeg tror vi kommer til å se perioder i hver kamp hvor det ikke ser bra ut, og hvor spillerne våre kommer med en og annen brainfart.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Det kan nok ta tid, men husk at Solskjær tok gull i sin første sesong. Da tok han over et lag som hadde gjort det dårligere enn vi gjorde i fjor, med en bedre trener enn Skarsfjord og han gjorde ikke akkurat noen revolusjonerende endringer i stallen. De startet jo også treigt, men kom som en kule på slutten-

Giles

March 27, 2014, 21:27:44 PM #75 Last Edit: March 27, 2014, 21:29:32 PM by Giles
Skal vi da geniforklare Skarsfjord og Branns vårsesong. Fullt mulig spillerne overpresterte i vårsesongen og viste sitt sanne ansikt når høsten kom. Bak resultatene på våren skjulte det seg mange tilfeldige seire og knapt en hvor Brann hadde noen som helst kontroll over kampen.
Så vi får vente å se.
Jeg unner Norling to- tre spillere som kan heve resten. Verre er det ikke. Ellers kan godt Demidov være en forsterkning men ellers ser det tynt ut. En tilårskomnen Hanstveit er et sjansespill og neppe bedre enn Demir. Merkelig forsterkning. Orlov har litt å bevise, vi får se om han er bedre enn Pusic. Resten av forsterkningene er uprøvde talenter og "gamle" talenter som har alt å bevise.

krakra

Nei, Skarsfjord skal ikke genierklæres for en vårsesong som i mine øyne var resultatsmessig akkurat der vi burde ligget med den stallen vi hadde i fjor. Det er utrolig lett å knuse en påstand om at høstsesongen viste vårt "sanne ansikt". Det var så mye turmulter både innad og rundt klubben som påvirket klubben at det er helt håpløst å mene at den perioden var "normalen" mens resten var unormalt.

Vi hadde også en veldig sterk periode i 2012 over seksten sammenhengende kamper hvor vi var TLs nest beste lag poengmessig. Hvor vi bøttet inn mål og knapt slapp inn mål. Den sesongen ble ødelagt av starten og slutten hvor vi knapt tok poeng. Også var vi marginer unna medalje i 2011 der folk som deg var bombesikre på nedrykk. Vi viste gjennom hele Skarsfjord-perioden at det lå potensialet til et medaljelag der. Desverre var det for dype og lange bølgedaler. Når vi nå har fått et av Skandinavias største trenernavn syns jeg det er naturlig å ha forhåpninger om at vi skal stabilisere oss nær toppnivået og jeg har null forståelse for de som er så bombesikre på at vi heller skal legge oss rundt bunnivået.

Når vi forsterker fjorårets soreklare akilleshæl, forsvaret, med en av de beste spillerne som har vært i TL de ti siste årene og du ikke klarer å gå lengre enn å erkjenne at han "nok forsterker oss" gir det et lite bilde av hva slags utgangspunkt du har for å vurdere Brann. Dette er en spiller som supporternes av RBK, som har TLs klart beste stall i år, var bitre for at klubben ikke hentet. Selv om forsvaret er deres aller sterkeste lagdel. Det er ikke et lag i TL han ikke hadde løftet. Både i form av kvaliteter som spiller og i form av sin personlighet.

Jeg tror de fleste unner Norling 2-3 skikkelige forsterkninger, men jeg unner ham også supportere som ikke dømmer laget nord og ned allerede før første serierunde.

dudo

Om Hanstveit ikke er bedre enn Demir tror jeg heller ikke han kommer til å spille. Tviler på det er noen prestisje i den saken. Pusic var en høyst middelmådig spiller, og jeg blir overrasket om Orlov er dårligere. Tror det blir mye det samme. Demidov er omtrent TLs sikreste forsterkning. Det er usikkerhet rundt alle overganger, men mindre i den enn andre. Han skal ikke bevise all verden for å være bedre enn den han erstattet. Men jeg er enig i at jeg gjerne hadde sett flere spillere inn. Og når det gjelder de gamle talentene, så får man jo anta de har blitt et år bedre. Det er jo helt naturlig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra


dudo

Det vet jeg.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Giles

Halvparten av argumentene dine kan like gjerne framføres som et forsvar for Skarsfjord og hans trenerevner. Demidov vil være en forsterkning hvis han nærmer seg gammel klasse, men det er usikkerhet også ved han grunnet siste års utvikling. Når det gjelder troen på resten så er det nettopp det. Noen tror, andre venter til det finnes prestasjoner som underbygger stor optimisme.
At Norling og hans regime kan bringe Brann fremover har jeg tro på. Innstillingen er upåklagelig men realistisk sett må laget tilføres ferdigheter og kvalitet som ikke er der nå.

krakra

Skarsfjord var en elendig trener. At laget klarte tre sesonger på rad på øvre halvdel med ham og hadde flere lengre perioder på medaljenivå sier sitt om hvilket potensiale som ligger i stallen.

Du venter da ikke. Du har allerede slått fast at Brann umulig kan ta medalje med dagens stall.

Giles

Ja, det siste står jeg på. Men jeg blir gjerne gledelig overrasket.
Flere av spillerne som har forlatt laget de siste årene ville definitivt forsterket årets. Da er ikke potensialet spesielt høyt lenger.

Jose Arrogantio

Quote from: Giles on March 27, 2014, 21:27:44 PM
Skal vi da geniforklare Skarsfjord og Branns vårsesong. Fullt mulig spillerne overpresterte i vårsesongen og viste sitt sanne ansikt når høsten kom. Bak resultatene på våren skjulte det seg mange tilfeldige seire og knapt en hvor Brann hadde noen som helst kontroll over kampen.
Så vi får vente å se.
Jeg unner Norling to- tre spillere som kan heve resten. Verre er det ikke. Ellers kan godt Demidov være en forsterkning men ellers ser det tynt ut. En tilårskomnen Hanstveit er et sjansespill og neppe bedre enn Demir. Merkelig forsterkning. Orlov har litt å bevise, vi får se om han er bedre enn Pusic. Resten av forsterkningene er uprøvde talenter og "gamle" talenter som har alt å bevise.


Så i en post sier du at det ikke er noe uforløst potensiale i klubben, men i allerede neste post klager du over uprøvde talenter og talenter med noe å bevise? Hva er det om ikke uforløst potensiale?




krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Giles

Jose, jeg ser ikke det store potensialet i de gamle talentene lenger. Ikke de litt yngre heller. Da ser det bedre ut med de som ikke helt er gamle nok. De såkalte talentene er ikke dårlige og kan selvfølgelig fortsatt bli bedre men spektakulært blir det ikke. Langt større talenter i de årsklassene i andre tippeligaklubber.

Corran

Må være litt trist å gå inn i en ny sesong med så mye negativitet og lite tro
Selv velger jeg å være entusiastisk og glede meg til å se hva Norling får til med de spillerne vi har og hvor mye de kan utvikle seg i år
Om jeg blir skuffet har eg i alle fall kost meg fram til da. Du får ikke kost deg om ikke det viser seg at du tar fullstendig feil
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Jose Arrogantio

Quote from: Giles on March 27, 2014, 22:57:25 PM
Jose, jeg ser ikke det store potensialet i de gamle talentene lenger. Ikke de litt yngre heller. Da ser det bedre ut med de som ikke helt er gamle nok. De såkalte talentene er ikke dårlige og kan selvfølgelig fortsatt bli bedre men spektakulært blir det ikke. Langt større talenter i de årsklassene i andre tippeligaklubber.


Så du ser ingenting i Skaanes og Lorentzen som ble omtalt som en av Norges 15 største talenter av Lars Tjærnås, en av Norges beste fotballeksperter? Eller Vindheim som holdt på å dra til Frankrike?


Spelaren

BT tipper i dag godset på fjerdeplassen, og med det er tredje- og førsteplassen igjen. Det betyr nok Brann på tredje og bartene på første.
Gå av.

Xminator

Quote from: krakra on March 27, 2014, 21:05:19 PM
Og det er forøvirg helt latterlig å tro at en ny og mye bedre trener ikke skal klare å løfte spillerne som var her i fjor. Både individuelt og som kollektiv. Det er jo å nekte for at treneren har noen rolle i prestasjonene overhodet. Utover å velge hvilke spillere vi skal kjøpe.

Er det noen, som helt ærlig og oppriktig mener at Rune Skarsfjord i fjor fikk ut absolutt det maksimale av hver enkelt spiller og av laget som kollektiv? Jeg mener han ikke var i nærheten. Det var ikke noe kollektiv og flere spillere underpresterte. Nesten alle faktisk.

Det er utrolig mye å hente i forhold til fjorårssesongen på bortebane. Uten at det trenger å gå på bekostning av nivået hjemme. Høstsesongen var ekstraordinær med en ekstremt dårlig stemning og et kaotisk lag. Etter første halvdel lå vi på 4. plass i fjor med like mange poeng som bronselaget.


Nei det er ikke latterlig å mene det. Latterlig er måten du har hauset en del spillere på de siste sesongene. Ett tips inn mot midten av tabellen er edruelig og objektivt. Jeg har ikke sett noe som tyder på at Huseklepp har funnet tilbake til formen, eller at Orlov har tosifret antall scoringer i seg, Skaanes har en god treningskamp og en skadepause og viste nedadgående formkurve ved siste fremvisning. Larsen og Badji har for høy feilprosent og Haugen har denne vinteren gått tilbake til gamle synder og fremstår igjen som primadonnaspilleren. I det hele tatt virker tips over midtstreken i overkant påvirket av en times allsang etter fjorårssesongen.

BT er som i fjor totalt på bærtur. Davy tipper jo av gammel vane, men jeg tror han treffer bedre med tipset i år enn de fleste "ekspertene".

ostraume

Har du ikke set t noe som tyder på at Orlov har tosifret antall scoringer i seg? Det har jeg. Han trenger nok et lag som fungerer, han er ikke akkurat Ronaldo, men fremstår veldig giftig i boksen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

aleksanderhjelleseth

Som en bleik kobra! Han kommer til å score 12mål før 17mai

Tom C

Jeg tror også at det er lurt å mane til edruelighet. Husker godt at det var veldig mye stang-inn i fjor på hjemmebane. Usikker på hvem det var mot, men minnes ihvertfall at det i flere kamper var helt utrolig at ikke motstanderen puttet en haug med mål på oss. Satt med en følelse at vi hadde vært griseheldige i flere hjemmekamper i fjor. Får håpe at vi gjør oss mer fortjent til seirene fremover.
Aldri mer Obos....

Corran

Orlov har vel scoret i de kampene han har vært med på et noenlunde toppet lag?
Så da ligger han på et snitt opp mot et mål pr kamp og det skulle vel tilsi at han bør klare over 10 mål i år :-)
Vi får se når det starter, men jeg har troen på at Orlov sammen med Huse eller Drame kan putte jevnt og trutt. Men tror han er avhengig av gode pasninger/innlegg
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

nero

Har ingen tro på medalje, og tror nok også 4.plassen blir for tøff. Et sted mellom 5. og 8. tror jeg er mest realistisk. Men for all del, ingenting ville glede meg mer enn om jeg skulle ta fullstendig feil og at det blir metall i skapet og e-cup neste år!
Lions led by donkeys.

krakra

Quote from: Tom C on March 28, 2014, 08:55:13 AM
Jeg tror også at det er lurt å mane til edruelighet. Husker godt at det var veldig mye stang-inn i fjor på hjemmebane. Usikker på hvem det var mot, men minnes ihvertfall at det i flere kamper var helt utrolig at ikke motstanderen puttet en haug med mål på oss. Satt med en følelse at vi hadde vært griseheldige i flere hjemmekamper i fjor. Får håpe at vi gjør oss mer fortjent til seirene fremover.
Det er forskjell på edruelighet og ren og skjær negativitet og pessimisme. Når man nekter for at treneren kan komme inn og gjøre en forskjell på spillernes prestasjoner og kaller troen på at han kan det som "naiv tro på Norlings magiske evner", nekter for at det er et potensiale i spillergruppen, avfeier alle talentene over 15 år og avskriver alle forsterkningene unntatt den ene spilleren som trolig ville forsterket alle lag i TL hvor man klarer å strekke seg til "er nok en forsterkning" så mener jeg at "edruelig" er feil ord å bruke.

Jeg ser ikke hvordan negativitet og svartmaling er det Brann trenger i år. Vi har hatt nok grå nå. Jeg merker også at de "edruelige" som avskriver Branns medaljesjanser og snakker om disse enorme manglene er mange av de samme som snakket om at vi ville rykke ned hvis vi ikke forsterket der og der foran de fleste sesongene under Skarsfjord.

Tom C

Såvidt jeg har fått med meg, er de fleste her nøkterne optimister. At du velger å dra ut de (få) mest ekstreme, blåse opp enkeltuttalelser med negativt fortegn,  og sette dette som malen på hva "alle" mener, så får det stå for din regning. Jeg tror i likhet med mange andre her at vi kommer til å havne rett utenfor medaljene, og dersom du mener at dette er "ren skjær negativitet og pessimisme", så sier jeg meg uenig.

Synes forøvrig at du har en merkelig måte å argumentere på. Når noen mener at ikke treneren ikke kommer til å utgjøre en stor forskjell på spillernes prestasjoner på kort sikt, så konstaterer du at de "nekter på at treneren kan komme inn og utgjøre en forskjell". "Det er helt latterlig å tro...", er en annen måte du omtaler en som mener noe annet enn deg. Synes du skal respektere at folk har forskjellige meninger om hvordan brann kommer til å gjøre det i 2014, og behandle motdebattanter med en smule respekt.
Aldri mer Obos....

krakra

Nei, nå dikter du ting. Jeg har aldri sagt at "alle" mener dette, men din kommentar kom nå engang som følge av en diskusjon med en av disse "ekstreme".

Min kommentar på at det er latterlig å tro at Norling ikke kan gjøre noen forskjell kom etter denne kommentaren:

"Davy elsker å være pessimist på vegne av Brann men han har unektelig et poeng når han sier at laget som var en katastrofe i fjor faktisk ikke er forsterket. Og han har rett i at det dessverre heller ikke er noe stort uforløst potensiale i det samme laget. Det er naivt, nesten rørende at Norling tillegges magiske evner. Verden er rund og ikke flat."

krakra

Og ja, jeg synes det er latterlig å påstå at det er rørende naivt å tro at en ny trener kan løfte spillernes i forhold til fjorårets prestasjoner. Hadde ikke en trener kunnet gjøre det hadde det vært meningsløst å bytte trener og det hadde vært meningsløst å bruke tre millioner i året på en trener når vi like gjerne kunne brukt pengene på en speider istedenfor siden det eneste som betyr noe er hva spillerne har prestert før.

dudo

Det er jo bare å se på United. Ett år, ny trener - vanvittig forskjell.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up