• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kamptråd: Brann - Molde (Man. 25.04 18:00)

Started by abe78, April 16, 2011, 09:45:52 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Molde vinner ALLE andreballer. Alltid. Det slår jo pokker meg ikkje feil heller, og grunnen til det er treige bein og manglende vilje. Og der, igjen Fakiri med pasning som ikkje holder lilleputtnivå.
Gå av.


Spelaren

Gå av.

krakra

Nå mangler det bare at Bentley scorer etter et suverent raid.

Markmus

Quote from: krakra on April 25, 2011, 18:22:42 PM
Nå mangler det bare at Bentley scorer etter et suverent raid.


haha, ja, det hadde virkelig satt et punktum på denne kampen.
Ka du ve?

StuckedPaaOstlandet

Brann skal ha for spillet de siste 10-15 nå, fortsatt mye rusk, men har vært en del mer spill og sjanser hvertfall. Håper på Holmvik inn og kanskje Nico som krakra snakket om. Bentley har også spillt seg litt opp, så ikke se bort fra at han fikser dette :P

krakra


Spelaren

Sedvanlig sjansesløseri no, enten er det keeper eller stolpe  som står i veien.
Gå av.

vekkreist

Ja, men man kan da f .. ikke begynne å spille fotball ute i 2 omgang. 1 omgang er forsatt en katastrofe!

Spelaren

1-3, assist av banemannskapet. Til helsike med gjengen som steller denne åkeren...
Gå av.

magnusnh

Quote from: Spelaren on April 25, 2011, 18:48:12 PM
1-3, assist av banemannskapet. Til helsike med gjengen som steller denne åkeren...

Enig!

krakra

Når man er så daffe som vi var i førsteomgang så fortjener vi ikke mer. Forventer flere utskiftinger til Engenkampen.

Markmus

Nå håper jeg idiotene på Stadion skjønner at sommerpausen SKAL brukes til å legge nytt gress. Som om ikke spillerne er helt på viddene, så er banemannskapet det også.
Ka du ve?

eivhelle

Fytti helvete. Molde har hatt gullhår i rævva i dag. Synes synd på guttene etter å ha rundspillt Molde i andre omgang. Det blir for dårlig innsats i første omgang som gjør at vi taper kampen i dag. Molde hadde vel knapt 4 målsjanser og lager 3 mål. Det ene var offside og det andre var en gavepakke fra banemannskapet. En straffe som blir satt i tverrleggeren og ned og heading i stolpen pluss selvfølgelig mange gode redninger fra Moldes keeper.

Mistenker at Opdal er tilbake i mål i neste kamp. Pjotr virker dårlig samspillt med resten av laget og slipper desverre inn 0-1 målet der jeg trodde han skulle vise seg å ha bedre rekkevidde enn Opdal. Branns beste er vel Zolt som gjør en god kamp helt til han blir felt av den dårlige banen.

krakra

Jeg tror ikke Piotr mister plassen. At han startet i dag tror jeg kommer av en totalvurdering fra Skarsfjord om at han er bedre. Han få må tid på seg til å bli kjent med forsvaret og tempoet i TL.

Han kan ikke akkurat klandres for noen av målene. Personlig tror jeg han er god nok til å ta alle, men det var hans første kamp i TL og jeg tviler sterkt på at Opdal hadde tatt noen av dem. Han hadde jo også et par gode redninger.

Spelaren

Quote from: eivhelle on April 25, 2011, 18:55:50 PM
Fytti helvete. Molde har hatt gullhår i rævva i dag. Synes synd på guttene etter å ha rundspillt Molde i andre omgang.


Har du sett samme kamp? Me dominerte ca ti minutter av andre omgang, resten var det samme gamle drittet me har fått servert dei siste fire årene. Lite framover, mykje på tvers og håpefulle lomper fram mot Ojo. Molde hadde i andre omgang minst fire (derav ein dobbel) sjanser, og scorte på ein av dei.
Gå av.

Jose Arrogantio

Straffebom, skade på nøkkelspiller, elendig førsteomgang, stolpe, mål i mot på overtid. Dritt.

Jose Arrogantio

Forresten hadde Zsolt en god kamp, men på andremålet burde han fortsatt å presse i stedet for å holde hendene opp for offside.

Markmus

Kjenner at det frister i høyeste grad å klatre inn på Stadion en natt og grave opp hele banen slik at de tvinges til å legge nytt gress.
Ka du ve?

eivhelle

April 25, 2011, 19:04:36 PM #119 Last Edit: April 25, 2011, 19:06:53 PM by eivhelle
Quote from: Spelaren on April 25, 2011, 18:58:45 PM
Quote from: eivhelle on April 25, 2011, 18:55:50 PM
Fytti helvete. Molde har hatt gullhår i rævva i dag. Synes synd på guttene etter å ha rundspillt Molde i andre omgang.


Har du sett samme kamp? Me dominerte ca ti minutter av andre omgang, resten var det samme gamle drittet me har fått servert dei siste fire årene. Lite framover, mykje på tvers og håpefulle lomper fram mot Ojo. Molde hadde i andre omgang minst fire (derav ein dobbel) sjanser, og scorte på ein av dei.


Molde hadde ikke fire målsjanser i andre omgang. De har en skuddmulighet innefor 16 meteren som de avslutter dårlig på pluss dobbeltsjansen og gavepakken som gav 1-3. Ellers lå de bakpå hele andre omgang pluss de siste 20 av første omgang. I første omgang hadde de ingen målsjanser utenom de to de scorer på. Og jeg er ganske sikker på at Diouf ligger innenfor begge Branns stoppere når passningen går forann 0-2 scoringen. Molde skapte få farligheter i den halvtimen de dominerte banespillet.

Hvis du leser cornerstatistikken tror jeg du vil få et godt bilde av hvem som skaper mest.

krakra

Quote from: eivhelle on April 25, 2011, 19:04:36 PM
Og jeg er ganske sikker på at Diouf ligger innenfor begge Branns stoppere når passningen går forann 0-2 scoringen. Molde skapte få farligheter i den halvtimen de dominerte banespillet.
Det gjorde han. Desverre hadde vi en rutinert venstreback som lå og opphevet offsiden.

Markmus

Sjansemessig hadde vel Brann til slutt "overtaket"? Molde skapte egentlig ikke så fryktelig mye utenom målene.
Ka du ve?

Hatleking

Quote from: Markmus on April 25, 2011, 19:03:05 PM
Kjenner at det frister i høyeste grad å klatre inn på Stadion en natt og grave opp hele banen slik at de tvinges til å legge nytt gress.


De hadde ikkje gått. Banemannskapet hadde nok neppe sett forskjell.

eivhelle

April 25, 2011, 19:09:26 PM #123 Last Edit: April 25, 2011, 19:22:33 PM by eivhelle
Quote from: krakra on April 25, 2011, 19:06:13 PM
Quote from: eivhelle on April 25, 2011, 19:04:36 PM
Og jeg er ganske sikker på at Diouf ligger innenfor begge Branns stoppere når passningen går forann 0-2 scoringen. Molde skapte få farligheter i den halvtimen de dominerte banespillet.
Det gjorde han. Desverre hadde vi en rutinert venstreback som lå og opphevet offsiden.

Fra de bildene jeg har sett var stopperen til brann de som låg bakerst. I så fall må Fakiri ha ligger på lur utenfor det området som viste på tv bildene.

Edit : Etter en sjekk av videobildene ser det ut til at Fakiri ligger på linje med Diouf så det er ingen klar offside. Men det var i allefall en tvilsom avgjørelse som gikk i Moldes favør.

vekkreist

noen med oppsummering av kampen? ....


HVA GIKK GALE IDAG??



Jeg har ihvertfall ikke ord....... .:/

Markmus

Når selv Austin sende avgårde flere feilpasninger kan en jo lure på hva pokker som feilte laget i dag.
Ka du ve?

krakra

Quote from: eivhelle on April 25, 2011, 19:09:26 PM
Quote from: krakra on April 25, 2011, 19:06:13 PM
Quote from: eivhelle on April 25, 2011, 19:04:36 PM
Og jeg er ganske sikker på at Diouf ligger innenfor begge Branns stoppere når passningen går forann 0-2 scoringen. Molde skapte få farligheter i den halvtimen de dominerte banespillet.
Det gjorde han. Desverre hadde vi en rutinert venstreback som lå og opphevet offsiden.

Fra de bildene jeg har sett var stopperen til brann de som låg bakerst. I så fall må Fakiri ha ligger på lur utenfor det området som viste på tv bildene.
http://bildr.no/view/871024

Jose Arrogantio

Quote from: Markmus on April 25, 2011, 19:07:13 PM
Sjansemessig hadde vel Brann til slutt "overtaket"? Molde skapte egentlig ikke så fryktelig mye utenom målene.


Tja, de hadde en dobbel-trippelsjanse i andre omgang som lett kunne blitt mål. Vi skapte ikke så altfor mye heller. Men vi presset bra i andre omgang, og hadde vi scoret på straffen og hatt litt mer marginer med oss kunne vi faktisk hatt 3 mål i andre.


Det som gikk galt i dag var altfor passivt bakre ledd i første omgang. Ojo var helt alene, mens trioen bak ham ikke fikk til noe uten hjelp fra bakre leddet. Når bakre leddet gikk litt mer opp i press i andre omgang ble øvre kvartetten mye bedre.

Spelaren

Quote from: eivhelle on April 25, 2011, 19:04:36 PM
Molde hadde ikke fire målsjanser i andre omgang. De har en skuddmulighet innefor 16 meteren som de avslutter dårlig på pluss dobbeltsjansen og gavepakken som gav 1-3.


1 + 2 (med min presisering) + 1 = (trommevirvel) 4.

Quote from: eivhelle on April 25, 2011, 19:04:36 PM
Ellers lå de bakpå hele andre omgang pluss de siste 20 av første omgang. I første omgang hadde de ingen målsjanser utenom de to de scorer på. Og jeg er ganske sikker på at Diouf ligger innenfor begge Branns stoppere når passningen går forann 0-2 scoringen. Molde skapte få farligheter i den halvtimen de dominerte banespillet.

Hvis du leser cornerstatistikken tror jeg du vil få et godt bilde av hvem som skaper mest.


Molde lå langt framme bakpå i så fall, og presset oss til å servere håplause langpasninger som stort sett endte med kontring i mot. Du trenger ikkje å rosemale denne miseren her.
Cornerstatistikken forklarer bl.a det at me i motsetning til Molde ikkje får avslutningene våre i mål.
Gå av.

football


Markmus

Quote from: football on April 25, 2011, 19:23:20 PM
Hvordan spilte Yaw i dag?


Som resten av laget; ikke særlig bra. Var ikke mange hodedueller for ham å vinne heller.
Ka du ve?

eivhelle

Quote from: Spelaren on April 25, 2011, 19:17:44 PM
Quote from: eivhelle on April 25, 2011, 19:04:36 PM
Molde hadde ikke fire målsjanser i andre omgang. De har en skuddmulighet innefor 16 meteren som de avslutter dårlig på pluss dobbeltsjansen og gavepakken som gav 1-3.


1 + 2 (med min presisering) + 1 = (trommevirvel) 4.

Quote from: eivhelle on April 25, 2011, 19:04:36 PM
Ellers lå de bakpå hele andre omgang pluss de siste 20 av første omgang. I første omgang hadde de ingen målsjanser utenom de to de scorer på. Og jeg er ganske sikker på at Diouf ligger innenfor begge Branns stoppere når passningen går forann 0-2 scoringen. Molde skapte få farligheter i den halvtimen de dominerte banespillet.

Hvis du leser cornerstatistikken tror jeg du vil få et godt bilde av hvem som skaper mest.


Molde lå langt framme bakpå i så fall, og presset oss til å servere håplause langpasninger som stort sett endte med kontring i mot. Du trenger ikkje å rosemale denne miseren her.
Cornerstatistikken forklarer bl.a det at me i motsetning til Molde ikkje får avslutningene våre i mål.


En dobbeltsjanse teller aldri mer en som en siden du maks kan få et mål. Jeg er også i tvil om en kan kalle en god skuddposisjon for målsjanse når avsluttningen er såpass svak. Derfor blir de 3 sjanser hvis du er snill og 2 sjanser hvis du er streng.

Poenget er uansett at Molde hadde sykt god uttelling og Brann hadde marginene mot seg.

vekkreist

se på første målet..så ser du hvordan det gikk med Yaw...desverre :(

Markmus

Quote from: vekkreist on April 25, 2011, 19:25:42 PM
se på første målet..så ser du hvordan det gikk med Yaw...desverre :(


Hadde strengt tatt en del uflaks der som fikk ballen mellom stilkene.
Ka du ve?

eivhelle

Den dårlige delen av første omgang var preget av at Austin og Torp lå for lavt på banen samtidig som Mjelde og Bently ikke var i stand til å vinne ballen selv om de hadde den i beina. Mjelde rotet bort utrolig mange baller i den perioden. Det ble bedre med en gang Austin og Torp kom lenger opp på banen og begynnte å vinne dueller.

Joggi Bogga

Birkir Mar Sævarsson kan leies ut til Nottingham Forest, slik andre klubber har gjort med bosset sitt. Hent inn en unggutt, ja nærmest hvem som helst istedet. Nå er det faen meg nok.

Vi slurver mye og er litt uheldig. Uforståelig at en forsvarsspiller ble kåret til Branns beste. Blir det servert Absint til juryen?

Publikum må skjerpe seg. Hva pokker er vitsen med å pipe når feks Yaw slår tvers/bak-over istedetfor vanskelige pasninger med høy risiko fremover. Han er ingen Valderrama og skomakere bør bli ved sin lest.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

eivhelle

Quote from: Markmus on April 25, 2011, 19:26:34 PM
Quote from: vekkreist on April 25, 2011, 19:25:42 PM
se på første målet..så ser du hvordan det gikk med Yaw...desverre :(


Hadde strengt tatt en del uflaks der som fikk ballen mellom stilkene.


Jeg ser helt klart ingen grunn til å klandre Yaw i den situasjonen. Han er tidlig nok ute i forsøket på å blokkere skuddet, men bommer desverre med 10 cm. Moldespilleren var heldig der.

Jose Arrogantio

Quote from: eivhelle on April 25, 2011, 19:30:10 PM
Den dårlige delen av første omgang var preget av at Austin og Torp lå for lavt på banen samtidig som Mjelde og Bently ikke var i stand til å vinne ballen selv om de hadde den i beina. Mjelde rotet bort utrolig mange baller i den perioden. Det ble bedre med en gang Austin og Torp kom lenger opp på banen og begynnte å vinne dueller.


Ja, særlig Bentley ble mye bedre med en gang han fikk hjelp bakfra. Jeg synes Bentley viste nok i andre omgang til å fortjene en sjanse til fra start. Han var ikke verre enn resten av laget, og viste noen fine individuelle ferdigheter. Hvis han bare ikke hadde vært så ego...

SK

Uflaks til tross, fortsetter vi som dette blir det nedrykksstrid. Vi kan ikke drive og tape fullt av kamper, spesielt på hjemmebane, mot lag som ikke er bedre enn oss. Det er for sent å begynne å spille fotball når det er en halvtime igjen. Vi har nå ett poeng på de siste tre, mot ganske overkommelig motstand.

Når det gjelder keeperduellen, var det ikke akkurat noen kanondebut av Piotr, men heller ikke en elendig en. Kommunikasjonen med spillerne foran må forbedres. Skal man bedømme ham på denne kampen alene, er konklusjonen at han verken er bedre eller dårligere enn Opdal. Vi får se hva han kan prestere fremover. Uansett var det bare det første målet han kanskje kunne tatt.

Ellers var Haugen litt skuffende. Han hadde et par veldig gode offensive bidrag, men gjør alt for mange enkle feil, faktisk flere enn Mjelde gjør. Det var likevel en forsterkning at han kom innpå, all den tid Guastavinho var dårlig og ikke gadd å jobbe i det hele tatt. På akkurat det punktet synes jeg at Haugen bedret seg fra tidligere kamper.

Markmus

Jeg skulle til å stille spørsmål ved Skarsfjord om hvorfor han ikke brukte det siste byttet sitt til å sette inn på mer offensive spillere. Men så begynte jeg å stusse; vi bruke pokker meg bare ett av byttene våre i hele kampen. Altså hadde Skarsfjord i hele andre omgang muligheten til å sette inn to offensive spillere til fordel for svake defensive (Fakiri eller Sævarsson), men gjorde det altså ikke.

Skarsfjord lider av handlingsvegring når det butter i mot; det finnes det ikke fnugg av tvil om.
Ka du ve?

SK

Quote from: Markmus on April 25, 2011, 19:37:40 PM
Jeg skulle til å stille spørsmål ved Skarsfjord om hvorfor han ikke brukte det siste byttet sitt til å sette inn på mer offensive spillere. Men så begynte jeg å stusse; vi bruke pokker meg bare ett av byttene våre i hele kampen. Altså hadde Skarsfjord i hele andre omgang muligheten til å sette inn to offensive spillere til fordel for svake defensive (Fakiri eller Sævarsson), men gjorde det altså ikke.

Skarsfjord lider av handlingsvegring når det butter i mot; det finnes det ikke fnugg av tvil om.


Spørs jo hvor godt det vi kan sette inn er. Fakiri var i hvert fall ikke rette mannen å ta ut, han spilte en veldig solid andreomgang, og roen hans var helt nødvendig å ha ved siden av utrygge Yaw.

dudo

Quote from: Markmus on April 25, 2011, 19:37:40 PM
Skarsfjord lider av handlingsvegring når det butter i mot; det finnes det ikke fnugg av tvil om.


Nei, det er det ikke tvil om, men denne gangen er det litt mer forståelig enn det pleier. Vi skapte sjanser, og fortjente i mine øyne en utligning. Ikke var det noen som utpreget seg som spesielt sliten heller, så tanken var vel bare å male på, og ikke ødelegge kombinasjonene.

Når det er sagt så lider vi fortsatt voldsomt under at vi ikke har noe eget spill utover å pole ballen på Ojo. Faen, Skarsfjord, nå må du sette et offensivt spillmønster snart! Jeg er evig lei av å se to Brannspillere ta det samme løpet samtidig!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Vi mangler en plan offensivt og vi mangler kreativitet. Det siste bedret seg riktignok når Haugen kom innpå og Bentley fikk opp dampen.

Jeg tror dog at et av de største problemene offensivt er matten. Det er veldig vanskelig å spille seg igjennom et etablert forsvar langs bakken på en så elendig matte. Derfor er det veldig viktig å ta ledelsen først. Det laget som scoret det første målet har en enorm fordel på den elendige matten.

Gepard

Problemet er ikke Sævarsson, en god tl back etter min mening. Enorm fart, og en stor trussel offensivt.


Tror heller problemet ligger i branns innstilling før kamp. Ser det allerede på oppvarming, Molde har en helt annen intensitet og mye mer "klar" for kamp. Brannspillerne lunter rundt. Resultat ? 2-0 i sekken etter 20 min. Elendig proffesjonalitet rett og slett.

Mjelde er også enormt dårlig i denne perioden. Han fungerer rett og slett ikke i denne rollen, når det kreves pasningsferdigheter og kreativitet. Borte er han bra, da han kan la beina jobbe i en "defensiv" rolle. Men som ballfører mot kompakte lag er en rett og slett boss pdd.

Noen ,må snart en gang for alle ta tak i brannspillerne og fortelle at når fløyten blåses skal det være bånn pinne med en jævla gang. Ellers blir det neppe siste gangen man må jobbe seg inn i kamper. Helt latterlig.

Markmus

Noen andre som la merke til at vi gang på gang slo pasninger på spillere som står feilvendt med flere MFK-spillere rundt seg i stedet for å slå enkle pasninger til bedre alternativer? Endte jo selvfølgelig med balltap i de aller fleste tilfeller...
Ka du ve?

dudo

Quote from: Markmus on April 25, 2011, 19:47:58 PM
Noen andre som la merke til at vi gang på gang slo pasninger på spillere som står feilvendt med flere MFK-spillere rundt seg i stedet for å slå enkle pasninger til bedre alternativer? Endte jo selvfølgelig med balltap i de aller fleste tilfeller...


Det er fordi vi ikke har et offensivt spillsystem, og slår pasninger på lykke og fromme.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Brann_ruler

Vi spiller godt i 20 minutt. Meget gode tendenser og mange gode sjanser. Men et bunnlag sliter gjerne med å score, og gir mye bakover på få sjanser. Marginer pleier ofte å gå imot dårligere lag.

Innsatsen i år er bedre, men vi er ikke bedre besatt. Den bebudete nedrykkstriden vil nok vise seg å ikke være helt borte vekke. Man må ha 100% i 90 minutt når det skorter på andre ferdigheter.

Fremtiden ser ikke lyseroda ut, men vi får håpe den fandenivolske innstillingen kommer tilbake. Forøvrig synes jeg Skarsfjord opptrer bra i media. Jeg hadde rablet mot dommer i pauseintervjuet, og vært rivende gal mot baneansvarlige etter kampen :) Fatter ikke at han klarer å la være...

Ps RBH sitt glis har nok stivnet nå...

steinbygger

Vi for skylde på Gud og Kim Ojo sin mor.

OmOssSjølOgHansaøl

Ingen av nykommerne i start-11-eren hadde en god inngang på kampen. Det hjalp dem nok ikke at resten av laget var langt under pari - men på den annen side spredde det seg kanskje en usikkerhet i resten av laget nettopp på grunn av "alle" endringene? Var det hønen eller egget ...?

Uansett synes jeg Bentley begynte å ta seg opp mot slutten av kampen, så vi får håpe dette bidrar til å spille ham i form.

Haugen var veldig frisk idet han kom inn, og jobbet bra både fremover og bakover. Han falt litt, men viste absolutt at han fortjener spilletid fremover.

Jeg synes også El Fakiri gjorde mye bra i dag. Ja visst hadde han noe rusk, men hvem hadde ikke det i dag? Selv Torp hadde noen svake involveringer (men viste igjen høyt nivå).

Jeg synes Ojo ble mye bedre etter at han misset på straffen (noe som i større grad var en bra prestasjon av Bugge Pedersen enn en direkte dårlig prestasjon av Ojo). Synd at det må en straffemiss til for å våkne.

Og synd at hele laget trengte så lang tid på å komme i gang. Vi får håpe noen lærer et eller annet av dette og starter kampen allerede ved avpark neste gang ...
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Belfort

En skuffende stadion opplevelse i dag. Uten den voldsomme arbeidsinnsatsen er brann en nedrykkskandidat. Som flere sier så har skarsfjord ennå ikke satt et offensivt samhandlingsmønster, når har han tenkt og gjøre det? Vi kan ikke fortsette og tape hjemme, da går vi ned. Ellers får jeg vondt av og se hvor treg mjelde er. Han må være blant tippeligaens aller tregeste spillere

Go Up