• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kjøp av spiller

Started by steinbygger, February 02, 2010, 09:03:50 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

steinbygger

Når ingen vil bidra så tar vi ta saken i egne hender. Jeg starter en hardball light i håp om at vi skal kunne hoste opp det som Brarnn mangler for å kjøpe korken. Jeg hoster opp 100.000 mot at Brann gir meg gratis partourkort de neste 20 årene og at vi skal ha en prosent av ett evt overskudd hvis korken blir solgt videre. De som ønsker å være med kan sende meg en PM så tar jeg kontakt med Brann hvis vi kommer opp i 1 mill. Jeg ønsker ikke PM fra folk som bidrar med mindre enn 50.000. Bidrar man med 50.000 så er mitt utgangspunkt at man skal ha gratis patourkort de neste 10 årene.

Tom C

Prisverdig tiltak... Håper det finnes nok supportere der ute med slike summer til overs... Er dessverre ikke så bemidlet selv, men støtter ånden 100%...
Aldri mer Obos....

Brann_ruler

Går det an å støtte, men øremerke pengene til RBH sin fallskjerm?

haak

Er det ikke mulig å starte et spillerfond i Bataljonen?
Vi er mange medlemmer men med ulike muligheter.
Tornekrattet i MFK har gjort det der de nå får pengene tilbake i forbindelse med salg/utleie
av Jose Mota.
Dersom Bataljonen kan administerer dette er jeg sikker på at vi kan få inn mye penger i en slik aksjon.
Jeg bidrar iallefall med noen tusenlapper.

Doffen85

Jeg for min del tror jeg dropper stadionbesøk i år, jeg orker ikke se på at Bakke og Bjarnason blir rundingsbøyer der bak, det går utover humøret og nattesøvnen!

At man på stadion ikke skjønner at interessen og gleden over Brann er borte er jo helt utrolig. Hva i alle dager er det de holder på med?! Når er det vi skal få så voldsomt god råd, når vi har kvittet oss med restene av gode fotballspillere som bosman og skal hente spillere som er to hakk dårligere til en høy pris? Laget har jo blitt svekket for hvert eneste overgangsvindu siden høsten 2007, mens man har valgt å bygge opp andre ting rundt Sportsklubben Brann. Hvis det er sånn at vi ikke tjener penger på disse tingene er det bare å legge ned og fokusere på det sportslige, for det gjør vi ikke nå!

VI ER IKKE OPPTATT AV HVOR MANGE ANSATTE DET ER OG HVOR STORT BUDSJETTET ER, VI BRYR OSS OM DE 11 SOM SKAL SPILLE FOTBALLKAMPER!!!

Klaus_Brann

Snakk for deg selv Doffen. Det budsjettet kan muligens ha litt innvirkninger på de 11.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Doffen85

February 02, 2010, 14:03:33 PM #6 Last Edit: February 02, 2010, 14:08:09 PM by Doffen85
Quote from: Klaus_Brann on February 02, 2010, 13:58:09 PM
Snakk for deg selv Doffen. Det budsjettet kan muligens ha litt innvirkninger på de 11.



Javel? Hvordan kan da mindre klubber handle så mye mer enn oss? Det hjelper ikke med et stort budsjett når man ikke klarer å utnytte fordelen av det, det var poenget. Og jeg vil heller ha et lavere budjsett med færre lønnsposter til diverse innen drift og mer til sportslig satsning, enn å ha 140 millioner hvor 140 millioner går til drift av klubben.

Og de 11 som spiller fotballkamper nå til dags er ikke akkurat allverden i forhold til hva de burde ha vært!

Klaus_Brann

Quote from: Doffen85 on February 02, 2010, 14:03:33 PM
Quote from: Klaus_Brann on February 02, 2010, 13:58:09 PM
Snakk for deg selv Doffen. Det budsjettet kan muligens ha litt innvirkninger på de 11.



Javel? Hvordan kan da mindre klubber handle så mye mer enn oss? Det hjelper ikke med et stort budsjett når man ikke klarer å utnytte fordelen av det, det var poenget. Og jeg vil heller ha et lavere budjsett med færre lønnsposter til diverse innen drift og mer til sportslig satsning, enn å ha 140 millioner hvor 140 millioner går til drift av klubben.

Og de 11 som spiller fotballkamper nå til dags er ikke akkurat allverden i forhold til hva de burde ha vært!


Okei, da misforsto jeg. Forsto det i retning av at du mente at du dret i budsjettet, men det er altså bare størrelsen du driter i.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Doffen85

Quote from: Klaus_Brann on February 02, 2010, 17:12:15 PM
Quote from: Doffen85 on February 02, 2010, 14:03:33 PM
Quote from: Klaus_Brann on February 02, 2010, 13:58:09 PM
Snakk for deg selv Doffen. Det budsjettet kan muligens ha litt innvirkninger på de 11.



Javel? Hvordan kan da mindre klubber handle så mye mer enn oss? Det hjelper ikke med et stort budsjett når man ikke klarer å utnytte fordelen av det, det var poenget. Og jeg vil heller ha et lavere budjsett med færre lønnsposter til diverse innen drift og mer til sportslig satsning, enn å ha 140 millioner hvor 140 millioner går til drift av klubben.

Og de 11 som spiller fotballkamper nå til dags er ikke akkurat allverden i forhold til hva de burde ha vært!


Okei, da misforsto jeg. Forsto det i retning av at du mente at du dret i budsjettet, men det er altså bare størrelsen du driter i.


Altså, størrelsen på budsjettet bør i bunn og grunn ha innvirkning på hvor godt et lag er. Men i Branns tilfelle har budsjettet økt samtidig som kostnader til drift av klubben har økt enda mer.

Ser at jeg formulerte meg klønete i vredens øyeblikk, men du ser poenget nå? :)

Markmus

Quote from: Doffen85 on February 02, 2010, 23:56:25 PM
Altså, størrelsen på budsjettet bør i bunn og grunn ha innvirkning på hvor godt et lag er. Men i Branns tilfelle har budsjettet økt samtidig som kostnader til drift av klubben har økt enda mer.


Størrelsen bør ikke sånn uten videre si noe om hvor godt et lag er, men det bør definitivt si mye om hvor stor slagkraft en klubb har i overgangsmarkedet.
Ka du ve?

Doffen85

Quote from: Markmus on February 03, 2010, 00:29:16 AM
Quote from: Doffen85 on February 02, 2010, 23:56:25 PM
Altså, størrelsen på budsjettet bør i bunn og grunn ha innvirkning på hvor godt et lag er. Men i Branns tilfelle har budsjettet økt samtidig som kostnader til drift av klubben har økt enda mer.


Størrelsen bør ikke sånn uten videre si noe om hvor godt et lag er, men det bør definitivt si mye om hvor stor slagkraft en klubb har i overgangsmarkedet.


Ja, og de beste spillerne koster mest, hvert fall som regel. Det koker som oftest ned til at de som bruker mest penger gjør det best. Sånn sett er Tippeligaen unik, der har det ofte ikke en sammenheng med pengebruk og tabellplasering (med unntak av Rosenborg). Likevel syns jeg Brann bør kunne ha såpass å rutte med at de skal utkonkurrere "smålag" som Odd og Stabæk i løpet av en sesong pga at de bør kunne ha mer penger til spillerkjøp og derfor skaffe seg et bedre lag som tar flere poeng i løpet av 30 kamper.

Ser vi til eksempelvis England er det ingen tvil om at de lagene som har brukt mest penger siste ti årene er de lagene som ligger i toppen. Man City kommer mest sannsynlig til å danke ut Liverpool eller Arsenal på sikt blant topp fire, pga at de har muligheten til å hente dyrere og da som regel bedre spillere.

krakra

I TL holder det lenge med å ha tanke og en plan bak de spillerne man kjøper. Man ser etter spillertyper og enkelte ferdigheter som fyller ut laget og ikke nødvendigvis navn og spillere som har storspilt andre steder. Det er det Stabæk, Odd og Molde har tjent på. Det var også det som ga TIL medalje og det stikk motsatte av det f.eks. Brann og VIF har gjort de siste sesongene.

Xminator

Det er da ingen motsetning i å ha en plan og tanke OG bruke mer penger enn andre lag. Det laget som kan bruke mer penger står sterkere. I Brann er det som vanlig nye tanker og planer annenhver dag. De årene vi klarte å holde en plan og en tanke mer enn ett par sesonger ble vi jo belønnet med resultater. Uten at jeg tror "ikke bruk penger, la alle etablerte spillere gå som bosman og håp som pokker at 15 talenter slår til i 2011" er en plan eller tanke som kommer til å gi suksess noensinne. Det må i så fall være å vinne 1. divisjon i 2011.


Nixon

Hvordan har responsen vært her? Jeg vil jo tro at det er døden for en folkebevegelse å starte med en inngangsbillett på 50.000 kroner.
Rød makt på Hansa

krakra

Er jo mer enn Brann vil bidra med selv...

steinbygger

dødt som i graven, for meg var dette en måte å forskuddsbetale partourkortet i 20 år frem i tid i, samtidig som jeg kunne tjent litt penger hvis spilleren ble solgt videre

Læreren

Et bra konsept dette, Steinbygger. Men en inngangsbillett på 50.000 setter nok en effektiv stopper for de fleste som kunne tenke seg å bidra.

Innlandsmax

Quote from: Læreren on February 05, 2010, 00:14:48 AM
Et bra konsept dette, Steinbygger. Men en inngangsbillett på 50.000 setter nok en effektiv stopper for de fleste som kunne tenke seg å bidra.

Ingen tvil om det. På den annen side: 25 - 50 personer av denne kategorien kunne ha blitt en sofistikert og betydningsfull forsamling. Håper du får en gjeng med deg, Steinbygger. For meg er nok dette svart hav. Får nøye meg med anonym synsing. Stas det også ;-)

Xminator

Quote from: Læreren on February 05, 2010, 00:14:48 AM
Et bra konsept dette, Steinbygger. Men en inngangsbillett på 50.000 setter nok en effektiv stopper for de fleste som kunne tenke seg å bidra.


Problemet med konseptet er at Brann ikke tjener på det. Sikkert gøy å få inn en haug penger nå, men de samme pengene blir normalt brukt til den daglige drifte. Altså måtte man bundet alle pengene i ett fond i 20årsperioden. Om optimistiske 50 stykker gjør dette hadde brann med optimistiske 5% renter klart å sitte igjen med 125000 kroner i merinntekt. Det forsvarer ikke innsatsen. Klart, om man klarer å få 500 til å tegne ett slikt sesongkort-opplegg, så begynner det å vise igjen i budsjettene.

Det er nok likevel bedre å kjøpe medlemskap i Brann, få rettighetene som medlem og samtidig støtte Brann. Får Brann 2000 nye medlemmer så er det samme gevinst som om 500 blir med på steinbyggers konsept. Og inngangsprisen er spiselige 600 kroner året.

torkri

Det hadde vel og sett bedre ut om flere fornyet partout kortet sitt også? Men når så mange er missfornøyde med ledelsen og styret slik at de ikke vil fornye sine partout kort, ja da må vel kanskje de høye herrer oppe på Brann stadioen komme ned fra sin høye hest og høre på hva "grasrota" har og si. Synest det var et godt forslag Steinbygger, men dette blir nok for dyrt for meg  :(

Go Up