• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Hvor er Branns versjon??
Det var kanskje ikke overraskende at det fantes en annen side av saken enn først antatt...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Branns versjon var at de hadde sendt et "seriøst svar", at det ikke var de som hadde lekket til media og at Mainz var useriøse. Denne versjonen ble fortalt av RBH.

Hatleking

Ser at Ham-Kam er konkurs. Brann bør kaste seg over Thomas Lehne Olsen før andre klubbar klarar det.

krakra

Andre klubber kommer til å tilby ham kontrakt, det er uunngåelig, men vi kan tilby ganske kort vei til spilletid i TL kombinert med en brukbar lønn i forhold til de som har like kort vei

Markmus

Kan noen fortelle litt om han/hun Lehne Olsen?
Ka du ve?

Klaus_Brann

Jeg vet lite om han annet enn at han er på U 19 og har scoret tre mål på fem kamper der, og at han er angriper, men også kan brukes på midtbanen.

Ung og talentfull mao!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Alzheimer/Silverspurs

Født 1991 og scora nesten 30 i 2.div i fjor. Toppscorar i avdelinga. Ellers veit eg lite :)

Markmus

Ka du ve?

Hatleking

Viss me hentar han, må vel Hansen snart skjøne at det ikkje er bruk for han meir, og så får me kanskje gjennom bytehandelen?

Gulløl

Kan nevnes at Thomas Lehne Olsen med sine 26 mål ble mestscorende spiller i 2. divisjon, avdeling 4 i år.

Ellers på Wikipedia:  http://no.wikipedia.org/wiki/Thomas_Lehne_Olsen
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Markmus

Hvilken type spiss er han da? Kraftfull, rask, tekniker, etc.?
Ka du ve?

Klaus_Brann

Han har ut fra rapporten bra fart og en god teknikk.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

StuckedPaaOstlandet

Etter det jeg har forstått kan han spille off midt også, så hadde passet bra inn i systemet vårt.

Han har ett stort talent, har kompiser som har spillt med og mot han og beskriver han som den offansive spilleren i 2 divisjon (avd 4?). Rosenborg har fulgt han lenge, vet ikke om han er for svak for Tippeligaen, men hadde vært ett stort steg i riktig retning å få ett slikt talent, han er nok verdt ett par millioner.

Markmus

Hvordan blir det hvis HamKam går konkurs? Blir spillerne regnet som eiendeler og dermed selges i konkursboet eller blir de fristilt fra kontrakten?
Ka du ve?

Falkman

Quote from: Gulløl on December 21, 2010, 19:52:46 PM
Kan nevnes at Thomas Lehne Olsen med sine 26 mål ble mestscorende spiller i 2. divisjon, avdeling 4 i år.

Ellers på Wikipedia:  http://no.wikipedia.org/wiki/Thomas_Lehne_Olsen


Hvis han er i nærheten av å ha det samme talentet som den forrige unge spissen vi  hentet fra  Ham/kam, er det jo  ikke mye å stusse på.

pmi

Så langt er det ikke mye å si på de unge spillerne som er kommet fra Hamar til Bergen, så er det en mulighet så bør en få for den ja.

osoerli

Quote from: pmi on December 21, 2010, 22:30:54 PM
Så langt er det ikke mye å si på de unge spillerne som er kommet fra Hamar til Bergen, ......

Corrales?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Corrales var ikke ung da. Og han var jo en brukbar v.back. Inntil han ble sur og grinete.

osoerli

Quote from: krakra on December 22, 2010, 01:09:38 AM
Corrales var ikke ung da. Og han var jo en brukbar v.back. Inntil han ble sur og grinete.

Bare tøysa.
Enig i at det har kommt mykje bra ungt frå HamKam sjølsagt.
Marcus Pedersen kom vel og derfrå.  Verkar å ha bra kontroll på utvikling av spissar.
No som Hardball verkar å vera "back in business" bør Brann sjekke muligheten for å hente Lehne-Olsen.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!


pidre

Quote from: osoerli on December 22, 2010, 01:37:13 AM
Quote from: krakra on December 22, 2010, 01:09:38 AM
Corrales var ikke ung da. Og han var jo en brukbar v.back. Inntil han ble sur og grinete.

Bare tøysa.
Enig i at det har kommt mykje bra ungt frå HamKam sjølsagt.
Marcus Pedersen kom vel og derfrå.  Verkar å ha bra kontroll på utvikling av spissar.
No som Hardball verkar å vera "back in business" bør Brann sjekke muligheten for å hente Lehne-Olsen.


Tøysegutten ;)
Saludar a los monos!

ajjah

Lehne Olsen danker lett ut Hansen, så på litt historie, Hansen må være vaksinert mot mål, han puttet bare 5 for Bryne det året vi hentet ham fra 1. div. inkl. cup....og har vel knapt scoret siden. kan ikke forstå at han er Brann spiller. Noen som tipser Brann om Olsen?


krakra

Jeg antar at Brann vet om Lehne Olsen og tror egentlig at vi vil snakke med ham, men som sagt så tviler jeg på at vi blir de eneste. RBK har fulgt ham lenge og skal erstatte Iversen og flere andre klubber i TL og Adecco er nok også interessert.

Xminator

Var vel BA som skrev at pga av de nye reglene kommer 7 unggutter til å kjempe om 5 plasser frem til seriestart.

Hatleking

Quote from: krakra on December 22, 2010, 15:54:46 PM
Jeg antar at Brann vet om Lehne Olsen og tror egentlig at vi vil snakke med ham, men som sagt så tviler jeg på at vi blir de eneste. RBK har fulgt ham lenge og skal erstatte Iversen og flere andre klubber i TL og Adecco er nok også interessert.


Brann kan iallfall skilte med godt med speletid, Noregs beste by og Akvariet.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Og et av Norges mest patetisk dårlige publikum.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

December 26, 2010, 01:18:04 AM #16778 Last Edit: December 26, 2010, 01:21:55 AM by Gulløl
For 400k kan Brann muligens få sin egen "Maradona". Ikke alle som klarer å løpe i høyt tempo med ballen i bena fra egen 30 meter, runde 6-7 motspillere og sette ballen kontrollert i mål. En sponsor som føler seg kallet ?
http://www.h-avis.no/sport/kan-bli-fkh-spiller-for-400-000-1.5913294
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Hvor god er han egentlig lurer jeg på. For all del, et fantastisk mål han scoret, men jeg vet ikke helt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Tjaa vanskelig å si, men han virker veldig rask, uredd og har bra teknikk. Sikkert ikke så mye dårligere en indreløperen vi mistet Jan Gunnar Solli. Motstanderne er ihvertfall desperate i å stoppe han  ;)
http://www.youtube.com/watch?v=BT1W7E2uk_o
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Markmus

Nei, Mads Hansen sitt mål var ikke spesielt bra. Ja, han løp langt og scorte, men herregud, se på motstanderne. De står bare og ser på. Han gjør ikke akkurat noe spesielt for å komme seg forbi annet enn å løpe forbi stillestående "tilskuere".

Et av de absolutt mest oppskrytte målene jeg har sett.
Ka du ve?

Hatleking

Quote from: Gulløl on December 26, 2010, 01:44:40 AM
Tjaa vanskelig å si, men han virker veldig rask, uredd og har bra teknikk. Sikkert ikke så mye dårligere en indreløperen vi mistet Jan Gunnar Solli. Motstanderne er ihvertfall desperate i å stoppe han  ;)
http://www.youtube.com/watch?v=BT1W7E2uk_o


Eg har nemd han her inne før trur eg. Han er - i dei kampane eg har sett - Mjøndalen sitt desidert største uromoment. Han er kvikk, god til å plasere seg og jobbar som ein hest. Kan finte òg, men spørsmålet er om han er god nok for Brann. Ser eigentleg heller for meg at han kan gå til Sogndal, Sarpsborg eller liknande.

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on December 26, 2010, 02:02:02 AM
Nei, Mads Hansen sitt mål var ikke spesielt bra. Ja, han løp langt og scorte, men herregud, se på motstanderne. De står bare og ser på. Han gjør ikke akkurat noe spesielt for å komme seg forbi annet enn å løpe forbi stillestående "tilskuere".


Litt som Maradona sitt med andre ord.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Maradona sitt mål mener jeg også er litt oppskrytt. Det ville aldri fått like mye medieomtale om det var mot ett annet land, utenom Brasil såklart. Det har blitt hypet opp veldig, selv om det var en glimrende prestasjon.

De fleste har jo glemt en eller annen som gjorde omtrent det samme som Maradona i samme vm eller vm etter. Mener det var en fra Saudi Arabia, men er usikker. Var iallefall ikke en fra ett av de beste landene.  Men såklart, siden det ble gjort av en fra ett antatt dårligere lag så blir det glemt bort. Om noen husker bedre enn meg der? Eneste jeg husker er at det var på nivå med Maradona sitt solomål mot England.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Derabilo

Det kjennetegner jo de aller aller beste at de gjør de aller aller største prestasjonene i de aller aller største kampene. Det å prestere når det virkelig gjelder, gjør det målet stort, ikke bare målet i seg selv. Jeg er enig i at jeg har sett mer fantastiske mål - men kanskje ikke med den samme rammen rundt. Dog, jeg går ikke rundt og husker på alle mål i verden.
Bergen ut av Norge -

SK

December 26, 2010, 17:42:52 PM #16786 Last Edit: December 26, 2010, 17:44:47 PM by SK
Quote from: roaldinho on December 26, 2010, 16:33:04 PM
Maradona sitt mål mener jeg også er litt oppskrytt. Det ville aldri fått like mye medieomtale om det var mot ett annet land, utenom Brasil såklart. Det har blitt hypet opp veldig, selv om det var en glimrende prestasjon.

De fleste har jo glemt en eller annen som gjorde omtrent det samme som Maradona i samme vm eller vm etter. Mener det var en fra Saudi Arabia, men er usikker. Var iallefall ikke en fra ett av de beste landene.  Men såklart, siden det ble gjort av en fra ett antatt dårligere lag så blir det glemt bort. Om noen husker bedre enn meg der? Eneste jeg husker er at det var på nivå med Maradona sitt solomål mot England.


Maradona gikk fra midten og scoret. Saeed Owairan, eller hva han nå het, gikk fra midten av egen halvdel.

http://www.youtube.com/watch?v=y8w89sl7Grc

Gulløl

December 26, 2010, 19:39:23 PM #16787 Last Edit: December 26, 2010, 19:44:46 PM by Gulløl
2 juledag er det lov å mimre litt. Når vi er inne på temaet. Brann hadde en gang sin egen "Maradonna"  8)

Nkosinathi Nhleko, kalt "Toni" eller "Løven". Målet hans mot Molde i 2002 var en fantastisk scoring da han løp fra midtbanen og driblet  alle og scoret et av historiens fineste Brann-mål. Kåret til årets mål av tv2.

Etter kampen kom han med den legendariske kommentaren: "For å bli konge, må du jobbe som en slave. Og i dag var jeg kampens konge".

(jeg klarer dessverre ikke finne igjen noe klipp av det målet på nettet. Noen andre som har en link til det ?)

Scoringen ga ham kolossal selvtillit. En selvtillit som kanskje gjorde at han glemte at det måtte hard arbeid til for å gjenskape suksessen. Han klarte det aldri.
"Toni" blir i tillegg husket for at han var den første afrikaner som fikk heteslag ute på stadiongresset under kamp  ;D
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

SK

Quote from: Gulløl on December 26, 2010, 19:39:23 PM
"Toni" blir i tillegg husket for at han var den første afrikaner som fikk heteslag ute på stadiongresset under kamp  ;D


Ja, haha. Og det i debuten, til og med. Men når man tar i betraktning den fysiske forfatningen han var i, var det kanskje ikke fullt så overraskende. Formen var ikke den beste akkurat, og de gangene han var på lange ferier i Sør-Afrika gjorde han ikke annet enn å ligge på stranden dagen lang.

apop


Markmus

Nei, så definitivt ikke.
Ka du ve?

steinbygger

Mulig jeg banner i kirken nå, men siden økonomien til Brann er så dårlig og vi har kjøpt to midtbanespillere så synes jeg at Brann burde forsøke å selge Austin. Han er i mine øyne ett bomkjøp med tanke på hva de betalte for han, nå har han gjort det bra i det mesterskapet han akkurat var med på så det må ha vært noen speidere som har vært tilstede der og notert navnet hans, så kommer det inn ett bud hvor vi får pengene igjen bør han selges.

Læreren

Vi har riktignok handlet inn 2 midtbanespillere, og det hadde vært greit å fått en del penger for Austin, men jeg mener Austin innehar ekstremferdigheter som ingen andre midtbanespillere vi har i klubben innehar. Derfor mener jeg det blir feil å selge en spiller som garantert vil være en av bærebjekene i laget til neste år. Torp har riktignok et par år bak seg som toppspiller i Norge, men jeg er usikker på om han kan stå frem som den store midtbanespilleren vi trenger for å overleve i TL.

Jose Arrogantio

Quote from: steinbygger on December 27, 2010, 20:53:15 PM
Mulig jeg banner i kirken nå, men siden økonomien til Brann er så dårlig og vi har kjøpt to midtbanespillere så synes jeg at Brann burde forsøke å selge Austin. Han er i mine øyne ett bomkjøp med tanke på hva de betalte for han, nå har han gjort det bra i det mesterskapet han akkurat var med på så det må ha vært noen speidere som har vært tilstede der og notert navnet hans, så kommer det inn ett bud hvor vi får pengene igjen bør han selges.


Skal vi selge Austin må Zsolt eller en annen like god stopper være på plass først. Ellers får vi altfor tynn stopperrekke igjen.

SK

Nå har vi mistet Solli og PVM, så hva har vi på sentral midt hvis også Austin går, da? Haugen, Torp, Jaiteh og Mjelde. Det blir alt for svakt. Austins ekstremferdigheter og duellkraft er noe vi absolutt trenger på midten neste år. Jeg tror at han og Torp kan utfylle hverandre bra.

Alzheimer/Silverspurs

December 28, 2010, 00:14:13 AM #16795 Last Edit: December 28, 2010, 00:49:33 AM by Alzheimer/Silverspurs
Engen ser potensialet i Aleksander Solli og berre medisinsk test gjenstår. Kjipt syns eg. Mykje skada siste året, men viste i haust at han har både talent og potensiale. Betre enn dei fleste defensive på Brann når det kjem til pasning og generell ballfølelse.

Klaus_Brann

Nja, som sagt har han vært mye skadet, i tillegg til at Brann har tre (hvis Zsolt kommer) relativt unge stoppere, med Austin som en fjerde back up. Han hadde per nå blitt unødvendig stallfyll.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

SK

Solli ble tilbudt Brann for 15 000 i måneden, men Skarsfjord sa nei etter å ha sett ham i Vestlandshallen 21.november.

http://www.ba.no/sport/fotball/1__divisjon/article5428062.ece

Synes det er helt greit. Vi har nok spillere på midtstopperplass, og skal ikke bruke penger på flere. Selv om det hadde vært billig.

Alzheimer/Silverspurs

Men billig stallfyll om Zsolt faktisk ikkje kjem og fx Amankwah blir skada. Alt er så usikkert at ein lokal backup til 150-300 000 i året ville eg hatt (om det så hadde vore å hente han og så sendt han på lån til løvene i sommar). Om han pr dags dato er bra nok er jo eit spørsmål, men har først og fremst veldig interessante kvalitetar i det at han er veldig klok fotballmessig og har veldig ro med ballen pga bra teknikk. Slår sjukt deilige dødballar når han får lov til det.

Klaus_Brann

Quote from: SK on December 28, 2010, 01:05:16 AM
Solli ble tilbudt Brann for 15 000 i måneden, men Skarsfjord sa nei etter å ha sett ham i Vestlandshallen 21.november.

http://www.ba.no/sport/fotball/1__divisjon/article5428062.ece

Synes det er helt greit. Vi har nok spillere på midtstopperplass, og skal ikke bruke penger på flere. Selv om det hadde vært billig.


Akkurat. Vi kan ikke kjøpe billig bare for å fylle på.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up