• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

Super Hasund

Håper han får prøve seg som spiss. Blir bare idiotisk å bruke han på kant.
La Folket Synge

*Feltz*

krakra

Ja. Når Skarsfjord selv står og snakker om at fyren er en spiss med ferdighetene sine innfor boksen og spesielt i avslutningsfasen er det jo merkelig å sende ham innpå som kant. Virket litt som at Skarsfjord tenkte "Jaja, han er jo brasse, så han kan sikkert drible litt".

Bra at vi forlenger, men Juninho må behandles med tålmodighet og ikke tillegges noe press. Han er både ung og brasiliansk. Så ahn vil nok trenger litt tid.

Klaus_Brann

Det skal også sies at et halvt år til, eller 1 totalt, ikke nødvendigvis er nok for enkelte spillere, spesielt ikke så unge.
Somen Tchyoi og Alanzinho brukte vel begge en stund på å bli varme i trøyen, og har senere vist seg som klassespillere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Nei, men det er da vel mulig å forlenge enda mer hvis man fortsatt ser potensialet?

Huff

Ut fra det jeg så a han i rødhvitt ble jeg heller ikke imponert av Juninho, men det er trolig mye vi ikke så av han som var meget solid.

Ellers var det en ting som slo meg angående prøvespillet til denne Rios Haugen. Kan det tenkes at Brann allerede er i gang med en slags desperat plan b fordi de regner med at Zsolt er tapt?

Tross meget svake backer og en rusten keeper var det eksempelvis noen stopperkonstellasjoner i fjor som fungerte såpass bra defensivt at Brann ikke slapp inn særlig mange mål. Den beste var faktisk Yaw-Austin, da disse spilte stoppere slapp brann inn ''kun'' ett mål per kamp i snitt, og de spilte faktisk en god del kamper sammen. Skulle Brann miste Zsolt er det definitivt et alternativ å flytte Austin ned på stopperplass. Kanskje klubben nå jakter en ny defensiv midtbanemann ved siden av Torp for å flytte Austin ned på stopperplass?

Markmus

Juninho fikk 69 minutter på totalt fem kamper, så han fikk knapt sparket ball.
Ka du ve?

Hatleking

Quote from: Huff on December 15, 2010, 17:11:43 PM
Ut fra det jeg så a han i rødhvitt ble jeg heller ikke imponert av Juninho, men det er trolig mye vi ikke så av han som var meget solid.

Ellers var det en ting som slo meg angående prøvespillet til denne Rios Haugen. Kan det tenkes at Brann allerede er i gang med en slags desperat plan b fordi de regner med at Zsolt er tapt?

Tross meget svake backer og en rusten keeper var det eksempelvis noen stopperkonstellasjoner i fjor som fungerte såpass bra defensivt at Brann ikke slapp inn særlig mange mål. Den beste var faktisk Yaw-Austin, da disse spilte stoppere slapp brann inn ''kun'' ett mål per kamp i snitt, og de spilte faktisk en god del kamper sammen. Skulle Brann miste Zsolt er det definitivt et alternativ å flytte Austin ned på stopperplass. Kanskje klubben nå jakter en ny defensiv midtbanemann ved siden av Torp for å flytte Austin ned på stopperplass?


Grorud blir nok prioritert. Dessutan går eg ut frå at Kalvenes vert henta dersom Zsolt ikkje får fornya tillit. Sjølvsagt vil eg ha begge.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on December 15, 2010, 16:18:52 PM
Nei, men det er da vel mulig å forlenge enda mer hvis man fortsatt ser potensialet?


Jaja, for all del, jeg ville bare tillegge det som noe å tenke på, da en del har en tendens til å dømme folk veldig fort hvis ikke de slår til med en gang.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on December 15, 2010, 22:29:37 PM
Quote from: krakra on December 15, 2010, 16:18:52 PM
Nei, men det er da vel mulig å forlenge enda mer hvis man fortsatt ser potensialet?


Jaja, for all del, jeg ville bare tillegge det som noe å tenke på, da en del har en tendens til å dømme folk veldig fort hvis ikke de slår til med en gang.
Men så har ikke Brann hatt til vane å hente spillere som man burde ha sånn voldsom tålmodighet med heller da. Når man henter spillere godt oppe i 20-årene fra andre europeiske land så forventer de fleste at de slår til i løpet av sesongen. Det samme gjelder 19-20 åringer fra Norge. En viss tålmodighet skal alle få, men når gutten bare er 18 og i tillegg kommer fra Brasil så mener jeg at han fortjener litt "spesialbehandling" og ikke de samme kravene som en norsk 23-åring. Eller norsk 18-åring for den saks skyld.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on December 16, 2010, 13:23:18 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 15, 2010, 22:29:37 PM
Quote from: krakra on December 15, 2010, 16:18:52 PM
Nei, men det er da vel mulig å forlenge enda mer hvis man fortsatt ser potensialet?


Jaja, for all del, jeg ville bare tillegge det som noe å tenke på, da en del har en tendens til å dømme folk veldig fort hvis ikke de slår til med en gang.
Men så har ikke Brann hatt til vane å hente spillere som man burde ha sånn voldsom tålmodighet med heller da. Når man henter spillere godt oppe i 20-årene fra andre europeiske land så forventer de fleste at de slår til i løpet av sesongen. Det samme gjelder 19-20 åringer fra Norge. En viss tålmodighet skal alle få, men når gutten bare er 18 og i tillegg kommer fra Brasil så mener jeg at han fortjener litt "spesialbehandling" og ikke de samme kravene som en norsk 23-åring. Eller norsk 18-åring for den saks skyld.


Det er forsåvidt sant, men jeg har mine tvil om hvor stor tålmodighet han møtes med når folk i det hele tatt avskilter han etter å ha spilt 60 (?) min fordelt på noen kamper.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Alzheimer/Silverspurs

Når eg ser på stallen på Brann.no så slår det meg at med Kalvenes inn så har ein nok folk på back, men det slår meg også at kvaliteten ikkje er veldig god.

No har Djurgården valgt å ikkje forlenge med haustens faste venstreback Lucho Rodrigues og han går som bosman (pga dei var litt kjappe med å hente Riddez frå Godset  uten å vite om Rodrigues er var bra nok). Argentinar (ex-Sheriff Tiraspol) på 25 som spelte fast (på lån) i ein ok DIF-haust. Arbeidsjern som i periodar spelte ganske tøft, men er ingen ufin spelar.


dudo

Digger Cato Hansen. Bare digger han. Virkelig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Kan ikke Brann betale mellomlegget til Hansen inntil kontrakten løper ut?

Håper Hansen benkes fra både første- og andrelag. Så kan han bare sitte der på tribunen og se karrieren gå i vasken.
Ka du ve?

SK


Mr. T

Blir vel ikke riktig å kritisere CH for dette vel??
Hva om sjefen din velger å omplassere deg og halvere lønnen din?

Her er det helt klart RBH som, nok en gang, har feilet i forhandlingene om kontrakt og gitt en OK spiller ALT for høy lønn!

dudo

Riktig og riktig, men det er gjerne ikke rasjonelt. Uten at det spiller noen rolle. I mine øyne er han en igle.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

SK

Quote from: Mr. T on December 17, 2010, 15:36:24 PM
Blir vel ikke riktig å kritisere CH for dette vel??
Hva om sjefen din velger å omplassere deg og halvere lønnen din?

Her er det helt klart RBH som, nok en gang, har feilet i forhandlingene om kontrakt og gitt en OK spiller ALT for høy lønn!


RBH dret seg ut da han ga Hansen alt for god lønn, men det betyr ikke at Hansen er fritatt for noe som helst kritikk, situasjonen tatt i betraktning. Det er for øvrig ikke snakk om noen halvering av lønn.

storB

Quote from: SK on December 17, 2010, 15:37:55 PM
Det er for øvrig ikke snakk om noen halvering av lønn.


Jo, fra dagens 800 000 i Brann til 400 000 i Sogndal.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Mr. T

Etter hva jeg har fått med meg i media så er det snakk om noe i nærheten av halvering av lønnen.

-------------
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_sogn_og_fjordane/1.7421088
Berre halve lønna i Sogndal
Ifølgje BA er det Hansen si gode løn i Brann som har gjort det heile komplisert. Spissen har ei årslønn på rundt 800.000 kroner og har to år igjen av kontrakten med Bergens-klubben. Og Sogndal køyrer ein langt strammare lønnspolitikk.

Etter det BA kjenner til skal Sogndal vere villige til å betale halvparten, og Hansen og hans agent Jim Solbakken har stått steilt på at spissen ikkje kan godta å tape pengar. Spørsmålet blir dermed om Brann er villige til å betale kompensasjon for lønnsnedgangen han vil få i Sogndal.
-------------

Selv skulle jeg gjerne sett denne handelen bli en realitet, men skjønner CH som tross alt har en kontrakt å forholde seg til.

SK

Nei, det siste jeg leste i media angående dette var at Brann var villig til å legge i hvert fall noen penger på bordet. De gikk jo med på å betale Udjus rundt 100 000 i året, og han hadde lavere lønn enn Hansen. Da er det usannsynlig at de nekter å kompensere Hansen helt. Det som også kom frem, var at Hansen forventet full lønnskompensasjon, noe som selvsagt er urealistisk.

Grunnet progressive skattesatser vil det uansett ikke være snakk om at Hansen får halvparten mindre å rutte med, selv om lønnen skulle være den halve.

Mr. T

Bruttolønnen vil halveres, og selvfølgelig ønsker CH en kompensasjon for dette.
Slik det ser ut vil CH tape om lag 800.000 på de to siste årene han "går glipp av" i Brann.
Hvem ville ikke gjort et hederlig forsøk på å redusere dette til det minimale??

Markmus

Quote from: Mr. T on December 17, 2010, 15:55:20 PM
Bruttolønnen vil halveres, og selvfølgelig ønsker CH en kompensasjon for dette.
Slik det ser ut vil CH tape om lag 800.000 på de to siste årene han "går glipp av" i Brann.
Hvem ville ikke gjort et hederlig forsøk på å redusere dette til det minimale??


For å si det slik; fotballønninger er mye høyere enn ved normale jobber.

Ved å velge å ikke gå til Sogndal, velger Hansen å se karrieren gå i dass på de to årene han har igjen av kontrakten. Ja, han tjener 800 000 på dette, men samtidig vil han neppe ha en fotballkarriere å gå tilbake til etter endt kontrakt. Dermed må han ta seg en vanlig jobb og siden han hverken har utdanning eller arbeidserfaring, så får han ikke store lønnen (300 000).

I lengden taper han enormt på dette, både sportslig og økonomisk, og vil se tilbake på valget med skam når han blir eldre.

edit: Hvis han i det hele tatt får seg en vanlig jobb etterpå. Slik som mange rapporterer fra fuktige kvelder på byn, så skulle man tro han er på god vei til å bli alkoholiker når han skjønner at alt har gått til helvete om to år.
Ka du ve?

SK

Quote from: Mr. T on December 17, 2010, 15:55:20 PM
Bruttolønnen vil halveres, og selvfølgelig ønsker CH en kompensasjon for dette.
Slik det ser ut vil CH tape om lag 800.000 på de to siste årene han "går glipp av" i Brann.
Hvem ville ikke gjort et hederlig forsøk på å redusere dette til det minimale??

krakra

Alle snakker om penger, men ville folk her faktisk blitt i på en arbeidsplass for de ikke var ønsket og hvor arbeidsgiver aktiv prøvde å kvitte seg med deg bare for pengenes skyld? Samtidig saboterer han sin egen fremtidige karriere, samt overgangen til Udjus. Brann ga Udjus 120k i kompensasjon. Han har 1 år igjen av kontrakten. Med 10k i månden ville det gitt Cato Hansen 240k. Et totalt lønnskutt på 560k på to år. Det er en bra sum, men jeg ville valgt å gå til en klubb hvor jeg kunne utviklet meg, fått fart på karrieren igjen og ikke minst hvor jeg var ønsket.

krakra

Det verste er at folk faktisk hyller Hansen. En fyr som tydeligvis har store problemer med holdningene sine og flere ganger har brutt de disiplinære reglene og som krever _full_ kompensasjon for å gå til en klubb hvor han faktisk kan få spilletid er ikke en fyr som burde hylles.

At Hansen vil ha en viss kompensasjon er greit det, men alle signalene har tydet på at han ikke vil gå ned et rødt øre i lønn. Det har jeg faktisk problemer med å respektere. Penger er ikke alt.

Edit: Men kanskje Hansen først og fremst ikke vil ofre bylivet i Bergen?

Mr. T

Quote from: Markmus on December 17, 2010, 16:00:23 PM
Quote from: Mr. T on December 17, 2010, 15:55:20 PM
Bruttolønnen vil halveres, og selvfølgelig ønsker CH en kompensasjon for dette.
Slik det ser ut vil CH tape om lag 800.000 på de to siste årene han "går glipp av" i Brann.
Hvem ville ikke gjort et hederlig forsøk på å redusere dette til det minimale??


For å si det slik; fotballønninger er mye høyere enn ved normale jobber.

Ved å velge å ikke gå til Sogndal, velger Hansen å se karrieren gå i dass på de to årene han har igjen av kontrakten. Ja, han tjener 800 000 på dette, men samtidig vil han neppe ha en fotballkarriere å gå tilbake til etter endt kontrakt. Dermed må han ta seg en vanlig jobb og siden han hverken har utdanning eller arbeidserfaring, så får han ikke store lønnen (300 000).

I lengden taper han enormt på dette, både sportslig og økonomisk, og vil se tilbake på valget med skam når han blir eldre.

edit: Hvis han i det hele tatt får seg en vanlig jobb etterpå. Slik som mange rapporterer fra fuktige kvelder på byn, så skulle man tro han er på god vei til å bli alkoholiker når han skjønner at alt har gått til helvete om to år.


Kan godt tenkes at CH skyter seg selv i foten ved ikke å ta denne muligheten som finnes i Sogndal, men det er heller ikke umulig at spilleren får mange kamper for Brann i året som kommer om han velger å bli.
Brann skal ha en stall på 20 spillere, skader og suspensjoner vil komme og det igjen vil åpne opp for bruk av spillere som CH.
For alt vi vet kan CH ha et sterkt ønske om å bevise seg som en nyttig spiller for klubben og kanskje han til og med føler han har noe å tilføre....??

Til syvende og sist tror jeg nok dette bare er et taktisk spill fra CH og hans agent(er) i håp om å presse Sogndal og Brann til en løsning som han er bedre tjent med.

osoerli

Hylling og hylling?  Det vart vel ropt på Hansen frå tribunen av mangel på noko betre å hiva innpå.

Neppe nokon som hyllar Hansen no lenger.  Snarare tvert om.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Håper iallefall at Brann tar av silkehanskene med Hansen neste sesong hvis han virkelig skulle ødelegge denne overgangen.

Han bør ikke få spille et sekund neste sesong med mindre han tar store steg. At han ikke kan dominere i et innhopp på 10 minutter er fair enough, men han har full anledning til å gjøre seg bemerket på trening og for andrelaget også. Det har han heller ikke klart. Han er i en alder der Brann ikke kan la ham spille kamp etter kamp selv om han ikke holder nivået i håp om at "tillitt skal gjøre ham bedre". Da syns jeg heller vi bør satse på Juninho, som har vært bedre på både treningene og andrelagskampene. Hansen bør med andre ord være 3. valg på spissplassen, med mindre han selv tar seg sammen og begynner å gjøre seg fortjent til spilletid.

Det bør gjøres klart ovenfor Hansen at med det nivået han holder i dag og den utviklingen han har hatt siden han kom hit så er han ikke en spiller vi ønsker å satse på. Holmvik har blitt satt fullstendig ute i kulden(nærmest) av Skarsfjord. På tide å gjøre det samme med Hansen. Jeg ser ikke at vi taper noe på det.

Med farten og spensten sin så innehar Hansen alltid et visst potensiale. Det er jo mulig at han jobber knallhardt på trening neste sesong og forbedrer holdningene sine og begynner å klare å utnytte de ekstremferdighetene han har. At han klarer å være først på ballen i feltet, at han klarer å løpe fra motstanderne sine, at han klarer å komme som et "prosjektil" i feltet på innlegg. Skulle det skje må han selvfølgelig få spille.

krakra

Quote from: osoerli on December 17, 2010, 16:15:18 PM
Hylling og hylling?  Det vart vel ropt på Hansen frå tribunen av mangel på noko betre å hiva innpå.

Neppe nokon som hyllar Hansen no lenger.  Snarare tvert om.
tja. Du kan jo lese kommentarfeltet på BT når saken kommer ut:)

Hatleking

Dette var svært skuffande. Dette må vel framkalle sanksjonar frå fansen? Om ikkje buing når han har ballen, så iallfall ikkje noko positivt...

SK

Quote from: osoerli on December 17, 2010, 16:15:18 PM
Hylling og hylling?  Det vart vel ropt på Hansen frå tribunen av mangel på noko betre å hiva innpå.

Neppe nokon som hyllar Hansen no lenger.  Snarare tvert om.

Klaus_Brann

Quote from: dudo on December 17, 2010, 15:20:10 PM
Digger Cato Hansen. Bare digger han. Virkelig.


Da bør du gå inn på Brann.no og digge han der og!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Heheh, ja er ikke han den mest diggete på brann.no? Mitt verk, alt sammen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Han knuser Huse i alle fall, og det sier vel litt...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Huff

Quote from: Mr. T on December 17, 2010, 16:13:08 PM

Kan godt tenkes at CH skyter seg selv i foten ved ikke å ta denne muligheten som finnes i Sogndal, men det er heller ikke umulig at spilleren får mange kamper for Brann i året som kommer om han velger å bli.
Brann skal ha en stall på 20 spillere, skader og suspensjoner vil komme og det igjen vil åpne opp for bruk av spillere som CH.

haak


Markmus

Quote from: Mr. T on December 17, 2010, 16:13:08 PM
Kan godt tenkes at CH skyter seg selv i foten ved ikke å ta denne muligheten som finnes i Sogndal, men det er heller ikke umulig at spilleren får mange kamper for Brann i året som kommer om han velger å bli.
Brann skal ha en stall på 20 spillere, skader og suspensjoner vil komme og det igjen vil åpne opp for bruk av spillere som CH.
For alt vi vet kan CH ha et sterkt ønske om å bevise seg som en nyttig spiller for klubben og kanskje han til og med føler han har noe å tilføre....??

Til syvende og sist tror jeg nok dette bare er et taktisk spill fra CH og hans agent(er) i håp om å presse Sogndal og Brann til en løsning som han er bedre tjent med.


Få mange kamper? Alt tyder jo på at Hansen brenner alle broer ved å ikke gå med på en rimelig avtale som kan få fart på karrieren hans igjen. Hvis jeg var Skarsfjord ville ikke Hansen fått ett minutt på benken engang.

Fyren har ingenting å bidra med i Brann. Det vi nå kan håpe på er at Brann sparker ham uten å måtte kompensere ham hvis han fortsetter (etter ryktene) med drikkingen.
Ka du ve?

Mr. T

Quote from: Markmus on December 17, 2010, 21:24:29 PM
Quote from: Mr. T on December 17, 2010, 16:13:08 PM
Kan godt tenkes at CH skyter seg selv i foten ved ikke å ta denne muligheten som finnes i Sogndal, men det er heller ikke umulig at spilleren får mange kamper for Brann i året som kommer om han velger å bli.
Brann skal ha en stall på 20 spillere, skader og suspensjoner vil komme og det igjen vil åpne opp for bruk av spillere som CH.
For alt vi vet kan CH ha et sterkt ønske om å bevise seg som en nyttig spiller for klubben og kanskje han til og med føler han har noe å tilføre....??

Til syvende og sist tror jeg nok dette bare er et taktisk spill fra CH og hans agent(er) i håp om å presse Sogndal og Brann til en løsning som han er bedre tjent med.


Få mange kamper? Alt tyder jo på at Hansen brenner alle broer ved å ikke gå med på en rimelig avtale som kan få fart på karrieren hans igjen. Hvis jeg var Skarsfjord ville ikke Hansen fått ett minutt på benken engang.

Fyren har ingenting å bidra med i Brann. Det vi nå kan håpe på er at Brann sparker ham uten å måtte kompensere ham hvis han fortsetter (etter ryktene) med drikkingen.


Rimelig avtale? For hvem da?
Eneste denne avtalen er rimelig for er jo i grunnen Brann (som sparer penger) og Sogndal (som får 2 spillere i retur på 1 uten å øke sine lønnsutgifter)

Som jeg har nevnt tidligere så ser jeg gjerne at denne byttehandelen går sin gang og at CH spiller i saftbygda neste sesong. Men jeg kommer ikke til å kaste meg på hylekoret som kritiserer spilleren for å ivareta sine egne økonomiske interesser. Penger er ikke alt, men uansett hvordan man vrir og vender på det.... 800.000 er ikke noe man bare kaster ut vinduet heller da!

OmOssSjølOgHansaøl

Det er ganske menneskelig å holde seg til det bestående og det trygge - ikke minst når det samtidig er det mest innbringende. Jeg forstår CH hvis han nå vil melke mest mulig penger ut av den eksisterende kontrakten.

Men jeg gir ham null respekt.

Og hvis jeg hadde vært Skarsfjord, hadde jeg - i den grad det hadde vært sportslig forsvarlig - prioritert andre unge spillere i kamptroppene til A-laget.

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Derabilo

Jeg synes ikke CH ivaretar sine økonomiske interesser. Her får han kortsiktig tjene en del penger, men langsiktig kommer han til å tape på det. Blir han i Brann tipper jeg han er ferdig som topp fotballspiller om 2 år. I Sogndal kan han tjene penger som en middelmådig fotballspiller til opp i tredveårene. Hvis han har innsett at han er ferdig som fotballspiller allerede - så forstår jeg valget, selv om jeg synes det er defensivt. Det er egentlig totalt defensivt i forhold til sin egen fotballmessige karriere uansett.

Grunnen til at Bjørndalen og Solskjær er to av våre mest aktede idrettsmenn er at de virkelig har gjort sitt ytterste for å bli så god som overhodet mulig. CH virker jo å være totalt på andre siden av skalaen i så henseende. Enig med OmOssSjølOgHansaøl - han får ingen respekt. Det er ikke ofte jeg ikke liker Brannspillere. Jeg kan være skuffet over ferdighetsnivå og lignende, men det ytterst sjeldent jeg misliker noen i eget lag sånn som jeg misliker CH no. Jeg kommer til å bue.
Bergen ut av Norge -


Huff

December 18, 2010, 00:32:26 AM #16692 Last Edit: December 18, 2010, 00:36:19 AM by Huff
Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on December 17, 2010, 22:44:09 PM
Det er ganske menneskelig å holde seg til det bestående og det trygge - ikke minst når det samtidig er det mest innbringende.



Dette med det mest innbringende kan jeg forstå dersom en tenker kortsiktig på det, men at Brann er et trygt valg er jeg mildt sagt uenig i. Er det trygt å holde seg til en arbeidsgiver som anser deg som persona non grata? I Brann er det lite sannsynlig at C.H får spilletid, han er et svært dårlig i den formasjonen vi spiller i per nå. Han fungerer såvidt jeg vet dårlig som enslig spiss og vil her være milevis bak Juninho og ikke minst Ojo. Bak disse er det slettes ikke umulig at han og er bak Yaw, Gustav og Klepp, og apropos de to siste er vel og disse soleklare førstevalg på kantene. En anne plass der han strengt tatt er et dårlig alternativ. Han er en typisk bakromsspiss i 4-4-2. På kanten konkurrerer han vel og potensiellt med Torp, Haugsdal, Haugen og eller Kalve/Birkelund, fellesnevneren for de fem sistnevnte er at det ikke koster en million ekstra å bruke noen av dem. Dermed er det naturlig å anse C.H som tredje til sjettevalg på topp og tredje til syvendevalg på kant, og jeg anser det som lite sannsynlig at han er tredjevalg i noen av posisjonene. Til det koster han alt for mye i forhold til hva han har og bidra med. Skal han bli et reellt alternativ må han ta syvmilssteg ift spilleforståelse og teknikk, ser ikke at dette skjer, og de må forøvrig trolig skje allerede i år. Ellers er han et alternativ det koster en ekstra mill å bruke med en sesong igjen av kontrakten. Det er fristende med å konkludere med at fyren allerede har lagt opp...

Det økonomiske er selvsagt viktig, men her kommer en ikke bort fra det Derabilo er inne på over. Forstetter C.H i Brann ut kontrakten er det slettes ikke usannsynlig at han ved endt kontrakt er en spiller som har fått marginalt med spilletid på anstendig nivå i to sesonger, etterfulgt av to sesonger uten spilletid i det hele tatt. Jeg ser det som svært usannsynlig at en spiller som ikke har spilt toppfotball på fire år skal klare å komme tilbake, han er riktignok ingen olding etter endt kontrakt med Brann, men 25-år er ingen unggutt heller, og har en da ike spilt fotball siden en var 21 ser det stygt ut.

Sogndal er defintivt det trygge valget, i Brann kan han være rimelig trygg på sportslig fiasko. Nå er det Brann som har valgt å gi gutten en lønn på 800.000 i året, en lønn han ikke kan regne med noe annet sted. Hadde dette vært snakk om en spiller på slutten av karriæren som ville melke de siste kronene ut av sin siste arbeidsgiver hadde jeg hatt en viss forståelse for guttens valg. Dette er derimot overhodet ikke tilfellet. Vi snakker en spiller som har sagt seg fornøyd med å la karriæren råtne bort for en kortsiktig gevinst med kanonlønn i to år fremover. Selv om det var jævlig irriterende å se en elendig Gylf ta opp plass på Branns benk/tribune var jeg ikke forbannet på islendingen, men RBH som hadde gitt en elendig spiller uten noe å vise til annet enn skader i senere år en gullkantet kontrakt. Jeg kunne forstå islendignens økonomiske motiver. I Hansens tilfelle er jeg bare forbannet.

Forøvrig må vi beholde denne Zsolt, som han viser i innlegget over har han ikke bare overbevist på banen, men lært seg norsk i en overraskende fart. Han er allerede antageligvis superintegrert, ser ikke bort fra at han feirer jul i Ungarn med Pinnekjøtt eller Grandiosa.

Markmus

Quote from: Mr. T on December 17, 2010, 22:18:52 PM
Quote from: Markmus on December 17, 2010, 21:24:29 PM
Quote from: Mr. T on December 17, 2010, 16:13:08 PM
Kan godt tenkes at CH skyter seg selv i foten ved ikke å ta denne muligheten som finnes i Sogndal, men det er heller ikke umulig at spilleren får mange kamper for Brann i året som kommer om han velger å bli.
Brann skal ha en stall på 20 spillere, skader og suspensjoner vil komme og det igjen vil åpne opp for bruk av spillere som CH.
For alt vi vet kan CH ha et sterkt ønske om å bevise seg som en nyttig spiller for klubben og kanskje han til og med føler han har noe å tilføre....??

Til syvende og sist tror jeg nok dette bare er et taktisk spill fra CH og hans agent(er) i håp om å presse Sogndal og Brann til en løsning som han er bedre tjent med.


Få mange kamper? Alt tyder jo på at Hansen brenner alle broer ved å ikke gå med på en rimelig avtale som kan få fart på karrieren hans igjen. Hvis jeg var Skarsfjord ville ikke Hansen fått ett minutt på benken engang.

Fyren har ingenting å bidra med i Brann. Det vi nå kan håpe på er at Brann sparker ham uten å måtte kompensere ham hvis han fortsetter (etter ryktene) med drikkingen.


Rimelig avtale? For hvem da?
Eneste denne avtalen er rimelig for er jo i grunnen Brann (som sparer penger) og Sogndal (som får 2 spillere i retur på 1 uten å øke sine lønnsutgifter)

Som jeg har nevnt tidligere så ser jeg gjerne at denne byttehandelen går sin gang og at CH spiller i saftbygda neste sesong. Men jeg kommer ikke til å kaste meg på hylekoret som kritiserer spilleren for å ivareta sine egne økonomiske interesser. Penger er ikke alt, men uansett hvordan man vrir og vender på det.... 800.000 er ikke noe man bare kaster ut vinduet heller da!


Rimelig fordi hans langsiktige inntekt vil bli svært lav hvis han lar karrieren gå i dass. Kortsiktig tenking er ikke økonomisk fornuftig - langsikt derimot...
Ka du ve?

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Huff on December 18, 2010, 00:32:26 AM
Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on December 17, 2010, 22:44:09 PM
Det er ganske menneskelig å holde seg til det bestående og det trygge - ikke minst når det samtidig er det mest innbringende.


Dette med det mest innbringende kan jeg forstå dersom en tenker kortsiktig på det, men at Brann er et trygt valg er jeg mildt sagt uenig i.
 (...)
Sogndal er defintivt det trygge valget, i Brann kan han være rimelig trygg på sportslig fiasko. Nå er det Brann som har valgt å gi gutten en lønn på 800.000 i året, en lønn han ikke kan regne med noe annet sted. (...)


Sogndal trenger ikke være et tryggere valg for ham enn Brann.

Du argumenterer godt for at han ikke vil få mye spilletid i Brann. Hvorfor er det så sikkert at han vil få mye spilletid i Sogndal? Se for deg at CH går til Sogndal og ikke klarer å spille seg inn på laget. Da risikerer han å sitte igjen i en liten bygd med en ødelagt karriere og noen hundre tusen færre på kontoen.

To årslønner på f.eks. 500.000 og en del usikkerhet rundt spilletid er ikke nødvendigvis et tryggere valg enn to årslønner på 800.000 og liten sjanse for spilletid.

Quote from: Huff on December 18, 2010, 00:32:26 AM
Forøvrig må vi beholde denne Zsolt, som han viser i innlegget over har han ikke bare overbevist på banen, men lært seg norsk i en overraskende fart. Han er allerede antageligvis superintegrert, ser ikke bort fra at han feirer jul i Ungarn med Pinnekjøtt eller Grandiosa.


Hehe, kongekommentar! :)

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Jose Arrogantio

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on December 18, 2010, 02:09:11 AM
Quote from: Huff on December 18, 2010, 00:32:26 AM
Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on December 17, 2010, 22:44:09 PM
Det er ganske menneskelig å holde seg til det bestående og det trygge - ikke minst når det samtidig er det mest innbringende.


Dette med det mest innbringende kan jeg forstå dersom en tenker kortsiktig på det, men at Brann er et trygt valg er jeg mildt sagt uenig i.
 (...)
Sogndal er defintivt det trygge valget, i Brann kan han være rimelig trygg på sportslig fiasko. Nå er det Brann som har valgt å gi gutten en lønn på 800.000 i året, en lønn han ikke kan regne med noe annet sted. (...)


Sogndal trenger ikke være et tryggere valg for ham enn Brann.

Du argumenterer godt for at han ikke vil få mye spilletid i Brann. Hvorfor er det så sikkert at han vil få mye spilletid i Sogndal? Se for deg at CH går til Sogndal og ikke klarer å spille seg inn på laget. Da risikerer han å sitte igjen i en liten bygd med en ødelagt karriere og noen hundre tusen færre på kontoen.

To årslønner på f.eks. 500.000 og en del usikkerhet rundt spilletid er ikke nødvendigvis et tryggere valg enn to årslønner på 800.000 og liten sjanse for spilletid.





Sogndal ledes jo av Aabrekk, mannen som nettopp oppdaget dette "supertalentet". Dessuten vil vel neppe Sogndal gjøre dette byttet uten at de planlegger å bruke Hansen. Det er stor sjanse for at Sogndal vil i hvert fall gi ham en rimelig sjanse før de skroter ham som Brann.

Xminator

Hmm. Brann vil da tjene penger på å gi fyren 800 000 og sende ham på dør. Isolert sett selvsagt, Piotr skal jo ha sin del.

Hansen i Brann i 2 år. 1.6 millioner uten at han spiller ett minutt. Hansen til Sogndal + 800 000. Brann har tjent 800 000 over 2 år. Enkel matematikk, så kan det være at Solbakken har gjort det samme regnestykket og forlanger 1.6 millioner, og kanskje enda litt til fordi det jo ligger litt Brynepenger i potten? Når det gjelder agentjævler er ingenting umulig. GM Kjenner skulle vel ikke stå litt i kulissene her også?

Og for å si det slik, spillere som Kalve og Haugsdal hadde IKKE gjort det dårligere på banen enn Hansen.

Markmus

Quote from: Jose Arrogantio on December 18, 2010, 02:26:37 AM
Det er stor sjanse for at Sogndal vil i hvert fall gi ham en rimelig sjanse før de skroter ham som Brann.


Brann har ikke gitt CH en rimelig sjanse, mener du? ;D
Ka du ve?

krakra

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on December 17, 2010, 22:44:09 PM
Det er ganske menneskelig å holde seg til det bestående og det trygge - ikke minst når det samtidig er det mest innbringende.


Personlig syns jeg det er feigt og ambisjonsløst.

Klaus_Brann

Stemmer i den. Og det er jo litt feil å si at det er trygt for han i Brann. Med kjøpet av Ojo kommer Hansen enda lengre bak i køen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up