• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2010

Started by OmOssSjølOgHansaøl, October 27, 2009, 22:58:49 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Yngve


Bergenser1

Quote from: dudo on November 22, 2009, 17:58:56 PM



han holder TL nivå. Men med de uttalte målsetningene om 18 spillere+resten talenter, så bør ikke utleie være aktuelt.
Nå gjenstår det bare å kaste ut Gylfi som ikke en gang prøver å gjøre noe konstruktivt, og å hente Addo+venstreving+targetspiss(ikke nødvendig targetspiss, men en som kan vinne dueller på utspark, en som er god i boksen. En som er generelt god på hodet, har gode avslutningsferdigheter og god teknikk). Da er stallen komplett.

Huff

Quote from: Bergenser1 on November 22, 2009, 19:36:54 PM
Quote from: dudo on November 22, 2009, 17:58:56 PM



han holder TL nivå. Men med de uttalte målsetningene om 18 spillere+resten talenter, så bør ikke utleie være aktuelt.
Nå gjenstår det bare å kaste ut Gylfi som ikke en gang prøver å gjøre noe konstruktivt, og å hente Addo+venstreving+targetspiss(ikke nødvendig targetspiss, men en som kan vinne dueller på utspark, en som er god i boksen. En som er generelt god på hodet, har gode avslutningsferdigheter og god teknikk). Da er stallen komplett.


Enig i mye her, men hvordan vet du at han holder TL-nivå? I så fall fatter jeg ikke hvorfor han ikke har spilt mer, jeg vil mtp spisssituasjonen og det faktum at fyren er meget ung næmrest karakterisere det som et mirakel, med mindre trenerteamet er langt mindre kompetente enn det selv JoggaBogga beskylder dem for.

Ellers vil jeg legge til at vi trenger anda en stopper. Foruten dette blir stallen komplett med de spillerne inn som du skisserer. Blir Bakke stopper bør vi helst ha en kreativ midtbanespiller i tillegg riktignok, men hvis Addo er så god offensivt som skissert, bør han kunne vikariere på venstre kant.

krakra

Både Holmvik og Addo bør kunne vikariere på venstrekant så hvis vi kjøper Addo og han holder nivået er venstresiden komplett.

Hvis Bakke blir stopper mener jeg at plassen hans bør fylles av en ung og lovende midtbanespiller, enten Næs eller Haugen, dersom Gustav blir endel av midtbanen og funker der. Hvis Gustav ikke får ting til å funke eller blir spiss bør Bakkes plass fylles av en mer etablert midtbanespiller med kreative og offansive ferdigheter, samt en unggutt. Gylfi må ut om det så betyr at vi betaler deler av lønnen hans hos en annen klubb. Vi bør uavhengig av hvor Bakke spiller hente enda en stopper med et visst tempo. Bjarnason tror jeg blir veldig overflødig som spiller neste sesong. Han var langt dårligere i år enn i fjor og vil nok bli enda dårligere neste sesong. Som spiller forsvarer han strengt tatt ikke en ny kontrakt og jeg mistenker at den nye kontrakten skyldes en fremtidig rolle i støtteapperatet og en trenerutdanning.

Når det gjelder Møvik var jeg ganske skeptisk til tidligere i sesongen. Både på grunn av manglende spilletid på a-laget, men også pga. tilsynelatende svake prestasjoner på 2. laget, men han har avsluttet sesong ganske bra. Han hadde et fint innhopp mot Odd hvor han kom til to gode sjanser og hadde en "assist" til Sævarsson. Siden denne kampen har han gjort det godt for andrelaget og han avsluttet altså sesongen med en grei kamp og scoring i går. Jeg håper han bruker vinteren godt og klarer å bli en reell konkurrent til en av spissplassene i førstelaget neste sesong, eller i det minste kvalifisere til innhopp og matching i TL. Hvis ikke dette går bør han være god nok til greit med spilletid i adeccoligaen og bør leies ut til Løv-Ham, samt trene regelmessig med Brann. Et lignende opplegg som Hansen hadde mao. Håper Nilsen gir ham gode råd til hva han bør bruke vinteren til for å nærme seg førsteelveren. Personlig syns jeg det virker som han trenger å forbedre fysikken litt, spesielt i forhold til arbeidskapasitet.

Haugsdal var frisk i går og burde kunne få noen innhopp på høyrekanten etterhvert. God teknikk, fart, arbeidskapasitet og innsatsvilje. Neppe god nok til å danke ut Solli, men god nok til å komme inn fra benken hvis han får en god treningsvinter.

Vi trenger en targetspiss, eller i det minste en spiss som kan score med hodet. Gjør meg lite om vi også henter Moldskred slik at spissene våre neste sesong(med en utleid Møvik) blir Huseklepp, Hansen, Moldskred og Targetspiss.

Bergenser1

QuoteEnig i mye her, men hvordan vet du at han holder TL-nivå? I så fall fatter jeg ikke hvorfor han ikke har spilt mer, jeg vil mtp spisssituasjonen og det faktum at fyren er meget ung næmrest karakterisere det som et mirakel, med mindre trenerteamet er langt mindre kompetente enn det selv JoggaBogga beskylder dem for.

Ellers vil jeg legge til at vi trenger anda en stopper. Foruten dette blir stallen komplett med de spillerne inn som du skisserer. Blir Bakke stopper bør vi helst ha en kreativ midtbanespiller i tillegg riktignok, men hvis Addo er så god offensivt som skissert, bør han kunne vikariere på venstre kant.


så ikke Vikingkampen, men ut i fra det jeg har sett, så er det Hansen som blir valgt når man skal velge hvem som skal lånes ut av han og Møvik. Hansen var horribel i TL i år, så fra mitt ståsted så bør det bli utfallet. Hansen trenger mer tid. Men han bør vel helst lånes ut til en annen TLklubb, evt en liga som er jevn med TL.

Burg91

Quote from: Huff on November 22, 2009, 20:31:45 PM
Quote from: Bergenser1 on November 22, 2009, 19:36:54 PM
Quote from: dudo on November 22, 2009, 17:58:56 PM



han holder TL nivå. Men med de uttalte målsetningene om 18 spillere+resten talenter, så bør ikke utleie være aktuelt.
Nå gjenstår det bare å kaste ut Gylfi som ikke en gang prøver å gjøre noe konstruktivt, og å hente Addo+venstreving+targetspiss(ikke nødvendig targetspiss, men en som kan vinne dueller på utspark, en som er god i boksen. En som er generelt god på hodet, har gode avslutningsferdigheter og god teknikk). Da er stallen komplett.


Enig i mye her, men hvordan vet du at han holder TL-nivå? I så fall fatter jeg ikke hvorfor han ikke har spilt mer, jeg vil mtp spisssituasjonen og det faktum at fyren er meget ung næmrest karakterisere det som et mirakel, med mindre trenerteamet er langt mindre kompetente enn det selv JoggaBogga beskylder dem for.

Ellers vil jeg legge til at vi trenger anda en stopper. Foruten dette blir stallen komplett med de spillerne inn som du skisserer. Blir Bakke stopper bør vi helst ha en kreativ midtbanespiller i tillegg riktignok, men hvis Addo er så god offensivt som skissert, bør han kunne vikariere på venstre kant.


Mener at Guastavino kan være en potensiell kreativ midtbanespiller. Han er utrolig god til å posisjonere seg, samtidig som han er veldig kreativ i både pasninger og det å utfordre ledd.
"Her i Brann har vi det veldig kjekt og det må han forholde seg til!" - Mons Ivar Mjelde

skuteviken

Quote from: Burg91 on November 23, 2009, 17:08:38 PM
Mener at Guastavino kan være en potensiell kreativ midtbanespiller. Han er utrolig god til å posisjonere seg, samtidig som han er veldig kreativ i både pasninger og det å utfordre ledd.


Det tror jeg og, laget må øve på samhandlingen så tror jeg dette kan bli bra. Vi kan ikke satse på at alle springer rundt Huseklepp, da vil en spiller som Guastavino gå seg fast.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Markmus

Problemet med Guastavino for tiden er at han vet selv hva han vil med spillet sitt, men det gjør ikke lagkameratene. Satser på at dette går seg til i vinter, for det er et enormt potensiale i den mannen.
Ka du ve?

krakra

November 23, 2009, 19:01:33 PM #209 Last Edit: November 23, 2009, 19:52:57 PM by krakra
Quote from: Bergenser1 on November 23, 2009, 14:30:55 PM
QuoteEnig i mye her, men hvordan vet du at han holder TL-nivå? I så fall fatter jeg ikke hvorfor han ikke har spilt mer, jeg vil mtp spisssituasjonen og det faktum at fyren er meget ung næmrest karakterisere det som et mirakel, med mindre trenerteamet er langt mindre kompetente enn det selv JoggaBogga beskylder dem for.

Ellers vil jeg legge til at vi trenger anda en stopper. Foruten dette blir stallen komplett med de spillerne inn som du skisserer. Blir Bakke stopper bør vi helst ha en kreativ midtbanespiller i tillegg riktignok, men hvis Addo er så god offensivt som skissert, bør han kunne vikariere på venstre kant.


så ikke Vikingkampen, men ut i fra det jeg har sett, så er det Hansen som blir valgt når man skal velge hvem som skal lånes ut av han og Møvik. Hansen var horribel i TL i år, så fra mitt ståsted så bør det bli utfallet. Hansen trenger mer tid. Men han bør vel helst lånes ut til en annen TLklubb, evt en liga som er jevn med TL.
Så fordi Hansen, som fikk spille i TL i år, var dårlig bør han leies ut, mens Møvik som ikke spilte i TL i år er god nok fordi han ikke har spilt og dermed kunne spilt dårlig? Er det ikke mulig at Hansen faktisk har forbedret seg for Løv-Ham i år og vil fortsette å forbedre seg i vinter og starten av sesongen?

Jeg tror ikke Møvik er god nok for TL nå. Ei heller når sesongen settes  i gang. Jobber han hardt i vinter kan han derimot forsvare en utfordrerrolle og være god nok til å få innhopp i TL og matches inn mot TL. Jeg tror uansett Hansen er bedre pdd. og nærmere en skillelig rolle for Brann i TL10.

Møvik er jo i følge Brann.no 176cm og 79 kg. Det er 1kg mindre enn Nielsen og 7cm lavere. Han burde ta av noen kilo.

Nixon

Quote from: krakra on November 23, 2009, 19:01:33 PM
Så fordi Hansen, som fikk spille i TL i år, var dårlig bør han leies ut, mens Møvik som ikke spilte i TL i år er god nok fordi han ikke har spilt og dermed kunne spilt dårlig? Er det ikke mulig at Hansen faktisk har forbedret seg for Løv-Ham i år og vil fortsette å forbedre seg i vinter og starten av sesongen?


Enig at det var en merkelig konklusjon. Jeg tror Hansen er minst ett par hakk over Møvik for øyeblikket. Møvik har ikke imponert nevneverdig mer i 3. divisjon enn Hansen har i Adeccoligaen.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Xminator

Møvik burde få prøve seg ett år på utlån til en 1. divisjonsklubb. Tror ikke han er klar for det antall kamper i eliteserien som han ville trengt for å ha fremgang. Eller skal vi heller si at Brann ikke har råd til å tape poengene som man vil tape på det...

krakra

Det går vel også ann å leie ham ut frem til sommeren og se om han har utviklet seg nok til å konkurrere om regelmessig spilletid da? Hvis ikke så forlenger vi bare lånet. Det burde ikke være vanskelig å få til dersom han leies ut til en klubb i eller i nærheten av Bergen.

DangerousDan

Det blir det samme for både Møvik og Hansen: enten må de satses skikkelig på eller leies ut til en Adeccoklubb der de får spille nok til at de har fremgang.
Jeg er enig i at veien til TL-spill virker- og bør være kortere for Hansen, som slik jeg ser det har spisskompetanse, noe jeg er usikker på om Møvik har, selv om han etter sigende har en fin frisparkfot.
Hansen må bygge litt fysikk og få opp agressiviteten i spillet sitt, så tror jeg fort han kan bidra.

Jeg har en mistanke om at begge hadde hatt veldig godt av en sesong i Sogndal under Aabrekks vinger.

Ellers tar jeg til orde for en smalere midtbane med Diego høyt bak 2 spisser på bekostning av innleggsvinger.
Dette kan endre seg hvis vi henter en targetmann ala Azar/Bengt, men mitt Brannlag neste sesong kan fort se slik ut:

--------------------Opdal--------------
Birkir-----Bakke---Sigurdsson/Ny---Holmvik
--------Solli--Jaiteh--Austin----------
--------------Guastavino------------
----------Huseklepp--Hansen/ny--

Tror Addo kommer inn og gir konkurranse til Holmvik, og enten skjerper ham eller tar plassen.
Han har vist at han "har noe" sies det, og en avklaring kommer vel snart.

Annet sladder, på godt og vondt:

- Yaw er skadet, og må antakelig operere. (Lyskeskade)
+ i morgen reiser laget på ferie. Sammen! (20 mann)
Det synes jeg er fantastisk å høre, må jo bety at vi har en homogen og fin spillergruppe som trives sammen.
Det kan ikke være negativt.

Bergenser1

QuoteSå fordi Hansen, som fikk spille i TL i år, var dårlig bør han leies ut, mens Møvik som ikke spilte i TL i år er god nok fordi han ikke har spilt og dermed kunne spilt dårlig? Er det ikke mulig at Hansen faktisk har forbedret seg for Løv-Ham i år og vil fortsette å forbedre seg i vinter og starten av sesongen?

Jeg tror ikke Møvik er god nok for TL nå. Ei heller når sesongen settes  i gang. Jobber han hardt i vinter kan han derimot forsvare en utfordrerrolle og være god nok til å få innhopp i TL og matches inn mot TL. Jeg tror uansett Hansen er bedre pdd. og nærmere en skillelig rolle for Brann i TL10.

Møvik er jo i følge Brann.no 176cm og 79 kg. Det er 1kg mindre enn Nielsen og 7cm lavere. Han burde ta av noen kilo.



FEIL! Møvik har spilt i TL i år og i fjor. Få dine fakta rett! Når jeg ser en spiller som er farlig med en gang han kommer innpå, da sier det meg at dette er gull. Ikke minst så var det farlig hver gang han fikk ballen. +han scorte i Vikingkampen. Hansen derimot var horribel i TL og var kløne når det var snakk om å avslutte. Det kan godt hende at Hansen får spille TL kommende sesong, men skal noen lånes ut så tror jeg det blir han. han kan umulig få spille på bekostning av en spiller av Møviks kaliber...Møvik imponerte mer på ett kvarter enn Hansen gjorde det han spilte!

Bergenser1

Quote from: Xminator on November 24, 2009, 06:49:33 AM
Møvik burde få prøve seg ett år på utlån til en 1. divisjonsklubb. Tror ikke han er klar for det antall kamper i eliteserien som han ville trengt for å ha fremgang. Eller skal vi heller si at Brann ikke har råd til å tape poengene som man vil tape på det...



Hvorfor tror du at Brann ville tapt poeng med han på banen? Få inn en etablert spiss, så tar møvik plassen bak der. Er sikker på at han kan score en del mål...

Bergenser1

QuoteEnig at det var en merkelig konklusjon. Jeg tror Hansen er minst ett par hakk over Møvik for øyeblikket. Møvik har ikke imponert nevneverdig mer i 3. divisjon enn Hansen har i Adeccoligaen.



Han har lesset inn mål i tredje og imponert mer på 15 minutter i TL enn Hansen har gjort over flere kamper. Hadde Møvik fått spilt mer på omtrent samme nivå, da tror jeg han hadde gjort det ganske bra og...Så merkelig konklusjon, det trenger det ikke å være i det hele tatt.

Derabilo

Hallo? Hansen har lesset inn mål i Adecco, imponert mot Lyn i cupen, og har ekstremferdigheter på et meget spennende nivå. Skal det virkelig telle mindre enn at Møvik scorer på frispark i 3. divisjon? Jeg vil påstå at Møvik har imponert mindre i 3. divisjon, enn Hansen har i Adecco. Og da er det klart Hansen kommer først i køen. Må ikke foretrekker fremfor en av Møvik's kaliber? Hallo? Møvik er et ungt talent, ikke noen stjernespiller. Langt ifra - ikke på flere år, om noen gang.

Alle stiller på lik linje, uavhengig av alder. Men det er noe som gjør at Møvik stiller bak i køen. Trolig bakerst av alle spissene i Brann.
Bergen ut av Norge -

Gulløl

Møvik har godt av et år i 1 divisjon. Både Alta og Løv-Ham er klubber Brann har godt samarbeid med, tror at det blir en avtale med en av klubbene for å leie Møvik i 2010 sesonger. Så kan han komme tilbake og bli toppscorer for Brann i 2011 :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Quote from: Xminator on November 24, 2009, 06:49:33 AM
Møvik burde få prøve seg ett år på utlån til en 1. divisjonsklubb. Tror ikke han er klar for det antall kamper i eliteserien som han ville trengt for å ha fremgang. Eller skal vi heller si at Brann ikke har råd til å tape poengene som man vil tape på det...


Han sa vel nylig at han håpet på mer spilletid i Brann, eller å bli leid ut til en 2. divisjonsklubb(?)
Er ikke ambisjonsnivået helt bra, eller har han fått signaler om at han ikke er god nok for 1. divspill?
Send han til Løv-Ham.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Bergenser1

QuoteHallo? Hansen har lesset inn mål i Adecco, imponert mot Lyn i cupen, og har ekstremferdigheter på et meget spennende nivå. Skal det virkelig telle mindre enn at Møvik scorer på frispark i 3. divisjon?


Er det noen som har sagt det da? Ikke gjør sånn at det ser ut som at jeg har skrevet det, for det har jeg ikke!

QuoteJeg vil påstå at Møvik har imponert mindre i 3. divisjon, enn Hansen har i Adecco. Og da er det klart Hansen kommer først i køen. Må ikke foretrekker fremfor en av Møvik's kaliber? Hallo?
QuoteMøvik er et ungt talent, ikke noen stjernespiller. Langt ifra - ikke på flere år, om noen gang.


kan du forklare denne setningen her?


QuoteAlle stiller på lik linje, uavhengig av alder. Men det er noe som gjør at Møvik stiller bak i køen. Trolig bakerst av alle spissene i Brann.


Det finner vi ut av i tide. Men, utleie av noen av disse to bør ikke være aktuelt mtp at man skal ha 18 etablerte+resten talenter.

vebo

Quote from: Bergenser1 on November 24, 2009, 11:25:30 AM
FEIL! Møvik har spilt i TL i år og i fjor. Få dine fakta rett! Når jeg ser en spiller som er farlig med en gang han kommer innpå, da sier det meg at dette er gull.


Her tuller du sant? Eller mener du virkelig at et minimalt innhopp i 2008 og et like lite et i 2009, kvalifiserer til "spilletid i tippeligaen"? I så fall tror jeg du er litt tussete.

BTW: det første Møvik gjorde i årets TL-opptreden var å snuble ballen, og en god sjanse til gjennombrudd, ut til innkast.
Tiocfaidh ár lá

Bergenser1

QuoteHer tuller du sant? Eller mener du virkelig at et minimalt innhopp i 2008 og et like lite et i 2009, kvalifiserer til "spilletid i tippeligaen"? I så fall tror jeg du er litt tussete.

BTW: det første Møvik gjorde i årets TL-opptreden var å snuble ballen, og en god sjanse til gjennombrudd, ut til innkast.



det har jeg aldri sagt. Men jeg sa at han fortjener en sjanse i samme grad som Hansen til å ta steget allerede nå.
Eller jeg sa vel ikke akkurat det, men jeg mener det. Men det jeg sa var at jeg synes Møvik imponerte mer på de 15 enn Hansen gjorde over flere kamper i TL. Vennligst les det skriver før du siterer meg. Har jeg vært uklar så beklager jeg det.

for å utfylle på det du skriver nederst så hadde han mange farlige løp, en assist (til Birkir) og han fikk vist frem skuddbeinet sitt en gang eller to. Det ene av de var ikke så langt unna mål. Ett meget bra innhopp etter min mening.

Huff

Møvik gjorde mye bra de 15 minuttene han spilte i årets TL, skuddet på den første sjansen han fikk hadde enorm fart og god retning. Den andre avslutningen var svak, men i forkant ble det gjort mye bra. Ellers var han relativt statisk og det virket som det var lett å markere ham bort, men mtp

Når det gjelder CH er jeg enig i at han ikke imponerte i TL, og faktisk uenig i at han imponerte mot Lyn i cupen. Riktignok viste han en utmerket evne til å plassere seg riktig i feltet, men han bommet vel og på tilnærmet åpent mål en c.3 ganger. Dette ser derimot ikke ut til å ha vært tilfellet i Løv-Ham, hvor han og tilsynelatende posisjonerte seg utmerket, og skoret mål i tillegg. Dessuten må det legges til at C.H, til tross for at han ikke imponerte, ei heller spilte noe særlig på spissplass i TL for Brann, men kant- en posisjon han selv har uttalt at han ikke føler seg komfortabel med.

Ellers er jeg enig i at en ikke kan sammenligne 3.div og Adecco. Faktisk mener jeg at spill i 3.div ikke gir noe særlig vurderingsgrunnlag for å bedømme om en spiller er god nok for TL. 1.Div er noe helt annet, da nivået neppe er utrolig mye dårligere. Da står vi -slik jeg ser det- igjen med følgende, C:H har prestert bra på et høyt nivå (1.div), Møvik har gjort det bra på 15 min i TL. Det er dermed umulig å si noe om hvor god Møvik virkelig er, men mtp formen til Nielsen i høst, og Møviks ekstreme mangel på spilletid tviler jeg meget sterkt på at han er noen klassespiller. C.H er ikke nødvendigvis god nok å prestere bra i TL, men vi vet at han har prestert bra på et nivå som ikke er så veldig langt unna TL. Dermed er det ikke usannsynlig at han kan prestere på TL-nivå, og det er og -slik jeg ser det- meget sannsynlig at han ligger foran Møvik rent ferdighetsmessig.

Ergo bør Møvik lånes ut, selv om 4 spisser egentlig er et absolutt minimum i TL, vi bør helst ha 5, og jeg mener Gustav bør vurderes som midtbane. Da står vi igjen med Klepp, Nielsen C.H, Møvik og muligens Haugsdal. Vi bør kanskje da hente enda en spiss før Møvik leies ut. Evt kan Møvik vurderes som 3 eller 4-valg (C.H er trolig foran Nielsen) frem til sommeren for så og leies ut. Frtem til sommeren kan han og Haugsdal konkurrere om en offensiv 'innhopprolle'' blant talentene, den som vinner blir, den andre lånes ut til Løvene.

Nixon

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

osoerli

Om me skal låna ut ein spiss må det vera Nielsen!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Xminator

Quote from: Bergenser1 on November 24, 2009, 11:25:30 AM
FEIL! Møvik har spilt i TL i år og i fjor. Få dine fakta rett! Når jeg ser en spiller som er farlig med en gang han kommer innpå, da sier det meg at dette er gull. Ikke minst så var det farlig hver gang han fikk ballen. +han scorte i Vikingkampen. Hansen derimot var horribel i TL og var kløne når det var snakk om å avslutte. Det kan godt hende at Hansen får spille TL kommende sesong, men skal noen lånes ut så tror jeg det blir han. han kan umulig få spille på bekostning av en spiller av Møviks kaliber...Møvik imponerte mer på ett kvarter enn Hansen gjorde det han spilte!


Hvilke kamper er det du har sett... Møvik viste overhode ikke noe som skulle tilsi at han er noen Tippeligaspiss for Brann i 2010. Det er ett flott mål, og talentet er der, men det er ett talent som bør få spilletid på 1. divisjon. Nå er Møvik selv giret på utlån til 2. divisjon for å få spilletid...

Hansen har tross alt banket inn mål for Løvham før han ble skadet. Det er ikke umulig enda ett år i 1. divisjon hadde vert best både for Brann og Hansen selv.

Litt synd at ikke Nannskog er 5 år yngre og ledig på markedet. Han hadde passet perfekt som makker til Guastavino.

skuteviken

Jeg mener at Møvik bør lånes ut til løvene og som noen var inne på tidligere, får han sine saker til der så er det bra og han vil ta nye steg. Får han ikke tillit der i det hele tatt som 19 åring neste år, så er vel det en pekepinn på hvordan karrieren hans vil bli, uten at jeg skal høres ut som en bedreviter.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

vebo

November 24, 2009, 16:27:26 PM #228 Last Edit: November 24, 2009, 16:51:55 PM by vebo
Gidder du å quote med navn Bergenser1? - lettere å følge med på diskusjonen da.

Edit: SF
Tiocfaidh ár lá

Bergenser1

QuoteMøvik gjorde mye bra de 15 minuttene han spilte i årets TL, skuddet på den første sjansen han fikk hadde enorm fart og god retning. Den andre avslutningen var svak, men i forkant ble det gjort mye bra. Ellers var han relativt statisk og det virket som det var lett å markere ham bort, men mtp


Du glemte ihvertfall assisten



QuoteDet er dermed umulig å si noe om hvor god Møvik virkelig er, men mtp formen til Nielsen i høst, og Møviks ekstreme mangel på spilletid tviler jeg meget sterkt på at han er noen klassespiller. C.H er ikke nødvendigvis god nok å prestere bra i TL, men vi vet at han har prestert bra på et nivå som ikke er så veldig langt unna TL. Dermed er det ikke usannsynlig at han kan prestere på TL-nivå, og det er og -slik jeg ser det- meget sannsynlig at han ligger foran Møvik rent ferdighetsmessig.



Så fordi han ikke har spilt så mye, så er altså din konklusjon at han derfor ikke er noen god spiller? Beklager hvis dette her er feil ressonert, men det du skriver her tyder egentlig mest på at du personlig har noe i mot Møvik. skulle nesten tro at dere spilte på samme lag, men at han kom lenger.

Jeg velger å konkludere uttakene på en helt annen måte:Gylfi får stadig vekk innhopp i TL og bekrefter altså at uttak av tropper og bytter er av SN's aller svakeste sider. I tillegg scoret Møvik mot Viking. Om Møvik hadde spilt i Adecco, så kunne jo han og scoret minst like mange mål som Hansen. Men, nå har de ikke spilt på samme nivå samtidig og det er umulig å si hvordan de hadde gjort det målt opp i mot hverandre når kun den ene har fått noe særlig med spilletid på høyt nivå.

Så min konklusjon blir at det er ganske fåfengt å si at den ene er bedre enn den andre pga spilletid. Hvilket Gylfi Einarsson's gjentatte sjanser understreker. Men ut i fra det jeg har sett av han, så synes jeg at Møvik ligger bra an til å bli mye bedre enn det CH er i en alder av 20.


QuoteErgo bør Møvik lånes ut, selv om 4 spisser egentlig er et absolutt minimum i TL, vi bør helst ha 5, og jeg mener Gustav bør vurderes som midtbane. Da står vi igjen med Klepp, Nielsen C.H, Møvik og muligens Haugsdal. Vi bør kanskje da hente enda en spiss før Møvik leies ut. Evt kan Møvik vurderes som 3 eller 4-valg (C.H er trolig foran Nielsen) frem til sommeren for så og leies ut. Frtem til sommeren kan han og Haugsdal konkurrere om en offensiv 'innhopprolle'' blant talentene, den som vinner blir, den andre lånes ut til Løvene.



Haugsdal er vel helst høyre ving, ellers bør vi hente en ny spiller på vingen og. Mtp økonomi, så er det mye som taler for å bruke Møvik i årets sesong. Henter vi inn en targetspiss, da ser det bra ut på topp.

vebo

Tiocfaidh ár lá

Huff

Quote from: Bergenser1 on November 24, 2009, 16:28:03 PM
Du glemte ihvertfall assisten


Jepp, glemte assisten, som du sikkert ser mangler det og en setning der som jeg må ha slettet ved en feil. Konklusjonen var da uansett, som resten indikerer; at Møvik gjorde et meget  fint innhopp alderen og spilletid på dette nivået tatt i betraktning.

Quote from: Bergenser1 on November 24, 2009, 16:28:03 PM
Så fordi han ikke har spilt så mye, så er altså din konklusjon at han derfor ikke er noen god spiller? Beklager hvis dette her er feil ressonert, men det du skriver her tyder egentlig mest på at du personlig har noe i mot Møvik. skulle nesten tro at dere spilte på samme lag, men at han kom lenger.


Se øverst på det forrige innlegget mitt som generelt er positivt til Møvik. Begriper ikke hvorfor innlegget skulle tolkes som at jeg har noe imot Møvik. Ja jeg er skeptisk til at han pdd holder TL-nivå, og denne skepsisen baserer seg hovedsakelig på mangel på spilletid. Hadde han konkurrert med forårets Klepp, Helstad og en Winters anno 2007 hadde ikke dette vært noe ankepunkt i det hele tatt, men han fikk kun spille 15 minutter tross konkurranse med en Nielsen som ikke presterte en dritt hele høsten, og Bakke og Gustav. Ingen av disse er spisser. Og ingen presterte bra, Møvik konkurrerte ikke med middelmådigheter, men med direkte svake spillere (ift den posisjonen de spilte i, verken Bakke eller G er svake spillere).

Videre kan jeg garantere at jeg aldri har spilt på samme lag som Møvik, for det første er jeg en god del eldre, og for det andre har jeg aldri spilt fotball på noe annet enn lekenivå. Ekstremt lavt nivå.


Quote from: Bergenser1 on November 24, 2009, 16:28:03 PM
Jeg velger å konkludere uttakene på en helt annen måte:Gylfi får stadig vekk innhopp i TL og bekrefter altså at uttak av tropper og bytter er av SN's aller svakeste sider. I tillegg scoret Møvik mot Viking. Om Møvik hadde spilt i Adecco, så kunne jo han og scoret minst like mange mål som Hansen. Men, nå har de ikke spilt på samme nivå samtidig og det er umulig å si hvordan de hadde gjort det målt opp i mot hverandre når kun den ene har fått noe særlig med spilletid på høyt nivå.


Her vil jeg påstå du argumenterer langt bedre, for dette med Gylfi kan jeg overhodet ikke svare på. Fyren har ikke prestert en dritt, tross mye spilletid, virker uengasjert og er i tillegg gammel. Hvorfor han har spilt er et mysterium. Ellers gjorde jeg det rimelig klart at jeg antok Møvik ikke holdt nivået over, jeg fastslo det ikke, men mente det var mer enn sannsynlig at han ikke var god nok pdd. Jeg mener derimot at det er langt mer sannsynlig at C.H er bedre, basert på det han presterte i første div, og det faktum at C:H -i motsetning til Møvik- fikk spille litt, tross at han ikke fikk spille i favorittposisjonen og tross konkurranse med bedre spillere enn det Nielsen viste på høsten. Jeg finner det mer enn sannsynlig at C.H hadde spilt en del på høsten om han hadde blitt, mtp at Azar og Armann ble solgt.

Quote from: Bergenser1 on November 24, 2009, 16:28:03 PM
Så min konklusjon blir at det er ganske fåfengt å si at den ene er bedre enn den andre pga spilletid. Hvilket Gylfi Einarsson's gjentatte sjanser understreker. Men ut i fra det jeg har sett av han, så synes jeg at Møvik ligger bra an til å bli mye bedre enn det CH er i en alder av 20.


Einarsson lar vi ligge, jeg begriper ikke hvorfor han spiller jeg heller. Men, ut fra det jeg har sett av Møvik vil jeg ikke konkludere med en dritt angående ferdigheter eller potensiale, men fikk han ikke spille i fjor tviler jeg litt på om det blir så vanvittig mye mer spilletid i år, jaffal med C.H tilbake. Ut fra det jeg har hørt om Møvik, høres han derimot ut som et relativt stort talent, såpass stort at Brann ikke bør vurdere å leie ham ut til 2.div. Jeg ser det ikke usannsynlig at Møvik blir en bedre spiller når han er 20 enn C:H er i dag, men jeg tviler sterkt på at han er bedre enn C.H pdd. Potensialet er dog muligens høyere.

Quote from: Bergenser1 on November 24, 2009, 16:28:03 PM
Haugsdal er vel helst høyre ving, ellers bør vi hente en ny spiller på vingen og. Mtp økonomi, så er det mye som taler for å bruke Møvik i årets sesong. Henter vi inn en targetspiss, da ser det bra ut på topp.


Jepp, derav skrev jeg ''kanskje Haugsdal'', men han kan vel og spille spiss og skal han være 4 eller 5-valg anser jeg det bedre at Møvik leies ut til en klubb der han får spille på et bra nivå. Hvis Haugsdal vurderes som 2.valg på kant og 5-valg på spissplass bør han fp en del spilletid.

Bergenser1

QuoteHvilke kamper er det du har sett... Møvik viste overhode ikke noe som skulle tilsi at han er noen Tippeligaspiss for Brann i 2010. Det er ett flott mål, og talentet er der, men det er ett talent som bør få spilletid på 1. divisjon. Nå er Møvik selv giret på utlån til 2. divisjon for å få spilletid...

Hansen har tross alt banket inn mål for Løvham før han ble skadet. Det er ikke umulig enda ett år i 1. divisjon hadde vert best både for Brann og Hansen selv.

Litt synd at ikke Nannskog er 5 år yngre og ledig på markedet. Han hadde passet perfekt som makker til Guastavino.



som jeg sa så har jeg aldri påstått at han burde spille i TL pga det kvarteret. Hvordan i all verden klarer du å konkludere på den måten???

Derabilo

Quote from: Bergenser1 on November 24, 2009, 13:45:58 PM
QuoteHallo? Hansen har lesset inn mål i Adecco, imponert mot Lyn i cupen, og har ekstremferdigheter på et meget spennende nivå. Skal det virkelig telle mindre enn at Møvik scorer på frispark i 3. divisjon?


Er det noen som har sagt det da? Ikke gjør sånn at det ser ut som at jeg har skrevet det, for det har jeg ikke!

QuoteJeg vil påstå at Møvik har imponert mindre i 3. divisjon, enn Hansen har i Adecco. Og da er det klart Hansen kommer først i køen. Må ikke foretrekker fremfor en av Møvik's kaliber? Hallo?
QuoteMøvik er et ungt talent, ikke noen stjernespiller. Langt ifra - ikke på flere år, om noen gang.


kan du forklare denne setningen her?


QuoteAlle stiller på lik linje, uavhengig av alder. Men det er noe som gjør at Møvik stiller bak i køen. Trolig bakerst av alle spissene i Brann.


Det finner vi ut av i tide. Men, utleie av noen av disse to bør ikke være aktuelt mtp at man skal ha 18 etablerte+resten talenter.


NR 1: Det var det det så ut som du skrev. Hverken Hansen eller Møvik har nok spilletid i TL til at det er rettferdig å bedømme de ut ifra det. Da sitter vi igjen med to spillere der den ene har overbevist i Adecco, mens den andre har til dels overbevist i 3. divisjon. Du foretrekker den i 3. divisjon. Men du velger istedenfor altså å se vekk ifra det at Hansen har overbevist i Adecco? Deg om det. Ser lengre ned at du tror Møvik vil være bedre som 20-åring enn det Hansen er. Hvem vet? Men Hansen er bedre pdd og skal derfor foretrekkes. Så kan Møvik lånes ut.

NR 2: Husk på at Hansen heller ikke fikk store spilletiden. Det er ikke særlig representativt. Såg du Brann-Lyn i cupen? Der spilte Hansen veldig bra, på et kort innhopp. Mye bedre enn Møvik gjorde i siste seriekamp i år.

Og du forstår den setningen. Ikke dum deg.

NR 3: Nei.

NR 4: Med Huseklepp, Guastavino, Nielsen, Møvik og Hansen som aktuelle spisser, i tillegg til Bakke og Gylfi som nødløsninger, vil Møvik spille mye i 3. divisjon det neste året dersom han blir i Brann. Han bør derfor, for egen utviklings skyld, bli utlånt til et høyest mulig nivå der han kan få spille. Forhåpentligvis er dette Løv-Ham. At Møvik fortsetter i 3. divisjon er ikke å foretrekke, det er noe vi kan være enig i.
Bergen ut av Norge -

Bergenser1

November 24, 2009, 19:08:26 PM #234 Last Edit: November 24, 2009, 19:10:24 PM by Bergenser1
Quote from: Bergenser1 on November 24, 2009, 16:28:03 PM
Så fordi han ikke har spilt så mye, så er altså din konklusjon at han derfor ikke er noen god spiller? Beklager hvis dette her er feil ressonert, men det du skriver her tyder egentlig mest på at du personlig har noe i mot Møvik. skulle nesten tro at dere spilte på samme lag, men at han kom lenger.




QuoteSe øverst på det forrige innlegget mitt som generelt er positivt til Møvik. Begriper ikke hvorfor innlegget skulle tolkes som at jeg har noe imot Møvik.



QuoteDet er dermed umulig å si noe om hvor god Møvik virkelig er, men mtp formen til Nielsen i høst, og Møviks ekstreme mangel på spilletid tviler jeg meget sterkt på at han er noen klassespiller



Det så ut som du bare konkluderte slik pga manglende spilletid. Så da tolket jeg det slik pga faktorene Einarsson og Nilsen ikke var tatt med. Men du forklarer bedre der nede, så det er greit.


Quote from: Bergenser1 on November 24, 2009, 16:28:03 PM
Jeg velger å konkludere uttakene på en helt annen måte:Gylfi får stadig vekk innhopp i TL og bekrefter altså at uttak av tropper og bytter er av SN's aller svakeste sider. I tillegg scoret Møvik mot Viking. Om Møvik hadde spilt i Adecco, så kunne jo han og scoret minst like mange mål som Hansen. Men, nå har de ikke spilt på samme nivå samtidig og det er umulig å si hvordan de hadde gjort det målt opp i mot hverandre når kun den ene har fått noe særlig med spilletid på høyt nivå.


QuoteHer vil jeg påstå du argumenterer langt bedre, for dette med Gylfi kan jeg overhodet ikke svare på. Fyren har ikke prestert en dritt, tross mye spilletid, virker uengasjert og er i tillegg gammel. Hvorfor han har spilt er et mysterium. Ellers gjorde jeg det rimelig klart at jeg antok Møvik ikke holdt nivået over, jeg fastslo det ikke, men mente det var mer enn sannsynlig at han ikke var god nok pdd. Jeg mener derimot at det er langt mer sannsynlig at C.H er bedre, basert på det han presterte i første div, og det faktum at C:H -i motsetning til Møvik- fikk spille litt, tross at han ikke fikk spille i favorittposisjonen og tross konkurranse med bedre spillere enn det Nielsen viste på høsten. Jeg finner det mer enn sannsynlig at C.H hadde spilt en del på høsten om han hadde blitt, mtp at Azar og Armann ble solgt.



CH ble vel dyrket opp gjennom Bryne og hadde vel spilt en del Adecco. var vel lettere for han å få spilletid i TL fordi han hadde spilt i første. Tror det hadde vært lettere for Møvik å få spilletid i år hvis han hadde gått samme veien. Men han kan fremdeles komme lengre enn Cato har gjort i en alder av 20/21.





DangerousDan

Quote from: Bergenser1 on November 24, 2009, 18:44:46 PM
QuoteHvilke kamper er det du har sett... Møvik viste overhode ikke noe som skulle tilsi at han er noen Tippeligaspiss for Brann i 2010. Det er ett flott mål, og talentet er der, men det er ett talent som bør få spilletid på 1. divisjon. Nå er Møvik selv giret på utlån til 2. divisjon for å få spilletid...

Hansen har tross alt banket inn mål for Løvham før han ble skadet. Det er ikke umulig enda ett år i 1. divisjon hadde vert best både for Brann og Hansen selv.

Litt synd at ikke Nannskog er 5 år yngre og ledig på markedet. Han hadde passet perfekt som makker til Guastavino.



som jeg sa så har jeg aldri påstått at han burde spille i TL pga det kvarteret. Hvordan i all verden klarer du å konkludere på den måten???


Du har kanskje ikke påstått at han burde spille i TL pga det kvarteret.
Du har imidlertid bastant hevdet; "Han holder TL nivå".

Det er minst like overdrevet.

Og hvis du i tillegg kan quote med navn blir det enklere å følge med.
Takk.

Bergenser1

QuoteNR 1: Det var det det så ut som du skrev. Hverken Hansen eller Møvik har nok spilletid i TL til at det er rettferdig å bedømme de ut ifra det. Da sitter vi igjen med to spillere der den ene har overbevist i Adecco, mens den andre har til dels overbevist i 3. divisjon. Du foretrekker den i 3. divisjon. Men du velger istedenfor altså å se vekk ifra det at Hansen har overbevist i Adecco? Deg om det. Ser lengre ned at du tror Møvik vil være bedre som 20-åring enn det Hansen er. Hvem vet? Men Hansen er bedre pdd og skal derfor foretrekkes. Så kan Møvik lånes ut.




har aldri sagt at jeg foretrekker noen og har heller ikke sagt at han er mye bedre. Jeg sa bare at Møvik imponerte mer på 15 min enn Hansen gjorde over flere kamper i TL.


QuoteNR 2: Husk på at Hansen heller ikke fikk store spilletiden. Det er ikke særlig representativt. Såg du Brann-Lyn i cupen? Der spilte Hansen veldig bra, på et kort innhopp. Mye bedre enn Møvik gjorde i siste seriekamp i år.



husker ikke, men tenkte generelt på serien.

QuoteMå ikke foretrekker fremfor en av Møvik's kaliber?


QuoteOg du forstår den setningen. Ikke dum deg.



nei. hvilken av disse skal det være: foretrekkes/foretrekker/foretrekke. I tillegg er
Quotefremfor en av Møvik's kaliber
trukket helt ut av sammenheng. hvilken setning er det svar på og nøyaktig hva er det du sier selv her?

NR 3: Nei.

QuoteMøvik er et ungt talent, ikke noen stjernespiller. Langt ifra - ikke på flere år, om noen gang.



det var voldsomt slik du konkluderer synes jeg. Det er i grunn svært få spillere i TL som kan omtales som stjernespillere eller som kan bli det heller. Ser ikke at han skal ha mindre sjanse til å bli stjernespiller, enn de fleste andre.

QuoteNR 4: Med Huseklepp, Guastavino, Nielsen, Møvik og Hansen som aktuelle spisser, i tillegg til Bakke og Gylfi som nødløsninger, vil Møvik spille mye i 3. divisjon det neste året dersom han blir i Brann. Han bør derfor, for egen utviklings skyld, bli utlånt til et høyest mulig nivå der han kan få spille. Forhåpentligvis er dette Løv-Ham. At Møvik fortsetter i 3. divisjon er ikke å foretrekke, det er noe vi kan være enig i.



Mener at Guastvino ikke bør spille spiss. håper at Steinar også ser det. Ut i fra det Brann har sagt så skal de ha omtrent 18 etablerte+ resten talenter. Pr. nå har vi vel ikke 18 en gang. Hvis det skal være enda flere unge i stallen så sier regnestykket klart i fra om at det ikke går uten de vi har.

Bergenser1

QuoteDu har kanskje ikke påstått at han burde spille i TL pga det kvarteret.
Du har imidlertid bastant hevdet; "Han holder TL nivå".

Det er minst like overdrevet.

Og hvis du i tillegg kan quote med navn blir det enklere å følge med.
Takk.



nei, jeg mener ikke det. Jeg var kanskje litt uheldig og kom til skade for å si det en gang, men det var vel litt i frustrasjon over at man hevdet at Hansen er soleklart bedre...

Tror jeg har quotet bedre de siste innleggene. Men vil gjerne ha de spredt og ikke ha sitatene rett oppunder hverandre. blir mer leselig da.

posemedsnopi

Quote from: Bergenser1 on November 24, 2009, 20:02:10 PM
QuoteDu har kanskje ikke påstått at han burde spille i TL pga det kvarteret.
Du har imidlertid bastant hevdet; "Han holder TL nivå".

Det er minst like overdrevet.

Og hvis du i tillegg kan quote med navn blir det enklere å følge med.
Takk.



nei, jeg mener ikke det. Jeg var kanskje litt uheldig og kom til skade for å si det en gang, men det var vel litt i frustrasjon over at man hevdet at Hansen er soleklart bedre...

Tror jeg har quotet bedre de siste innleggene. Men vil gjerne ha de spredt og ikke ha sitatene rett oppunder hverandre. blir mer leselig da.


Du mangler fortsatt navnet på personen du har quotet fra.

Derabilo

Quote from: Bergenser1 on November 24, 2009, 19:57:48 PM
QuoteNR 1: Det var det det så ut som du skrev. Hverken Hansen eller Møvik har nok spilletid i TL til at det er rettferdig å bedømme de ut ifra det. Da sitter vi igjen med to spillere der den ene har overbevist i Adecco, mens den andre har til dels overbevist i 3. divisjon. Du foretrekker den i 3. divisjon. Men du velger istedenfor altså å se vekk ifra det at Hansen har overbevist i Adecco? Deg om det. Ser lengre ned at du tror Møvik vil være bedre som 20-åring enn det Hansen er. Hvem vet? Men Hansen er bedre pdd og skal derfor foretrekkes. Så kan Møvik lånes ut.




har aldri sagt at jeg foretrekker noen og har heller ikke sagt at han er mye bedre. Jeg sa bare at Møvik imponerte mer på 15 min enn Hansen gjorde over flere kamper i TL.


QuoteNR 2: Husk på at Hansen heller ikke fikk store spilletiden. Det er ikke særlig representativt. Såg du Brann-Lyn i cupen? Der spilte Hansen veldig bra, på et kort innhopp. Mye bedre enn Møvik gjorde i siste seriekamp i år.



husker ikke, men tenkte generelt på serien.

QuoteMå ikke foretrekker fremfor en av Møvik's kaliber?


QuoteOg du forstår den setningen. Ikke dum deg.



nei. hvilken av disse skal det være: foretrekkes/foretrekker/foretrekke. I tillegg er
Quotefremfor en av Møvik's kaliber
trukket helt ut av sammenheng. hvilken setning er det svar på og nøyaktig hva er det du sier selv her?

NR 3: Nei.

QuoteMøvik er et ungt talent, ikke noen stjernespiller. Langt ifra - ikke på flere år, om noen gang.



det var voldsomt slik du konkluderer synes jeg. Det er i grunn svært få spillere i TL som kan omtales som stjernespillere eller som kan bli det heller. Ser ikke at han skal ha mindre sjanse til å bli stjernespiller, enn de fleste andre.

QuoteNR 4: Med Huseklepp, Guastavino, Nielsen, Møvik og Hansen som aktuelle spisser, i tillegg til Bakke og Gylfi som nødløsninger, vil Møvik spille mye i 3. divisjon det neste året dersom han blir i Brann. Han bør derfor, for egen utviklings skyld, bli utlånt til et høyest mulig nivå der han kan få spille. Forhåpentligvis er dette Løv-Ham. At Møvik fortsetter i 3. divisjon er ikke å foretrekke, det er noe vi kan være enig i.



Mener at Guastvino ikke bør spille spiss. håper at Steinar også ser det. Ut i fra det Brann har sagt så skal de ha omtrent 18 etablerte+ resten talenter. Pr. nå har vi vel ikke 18 en gang. Hvis det skal være enda flere unge i stallen så sier regnestykket klart i fra om at det ikke går uten de vi har.


NR 1: Ok

NR 2: Lyn var et TL-lag, selv om vi møtte de i cupen. Og Lyn var nærmt Brann sitt nivå i den kampen.

NR 3: Jeg har tro på deg. Dette kan du klare.

NR 4: Her kommer sammenhengen

Quote from: Bergenser1han kan umulig få spille på bekostning av en spiller av Møviks kaliber


Og slik var svaret: Må ikke foretrekkes fremfor en av Møvik's kaliber?

NR 5: Du klarte den ja. Imponerende. Er det konkluderende å si at han ikke er en stjernespiller? Er du uenig? Er du uenig i at han er langt ifra å være det, gutten som spiller i 3. divisjon? Eller er du uenig i at det ikke er sikkert han noengang blir det? Hvis det gjør det noe lettere for deg kan du bytte ut ordet stjernespiller med nøkkelspiller. Og det kan godt være Møvik har samme potensial som alle andre, og muligens større. Men pdd er han dårligere. Og det er faktisk det viktigste.

NR 6: Skal vi ha talenter i stallen for at det ser fint ut, eller skal vi tenke på hvordan vi best kan utvikle talentene? Jeg vil heller sende ut talenter til det nivået de hører hjemme. Da tenker jeg hovedsakelig på Mohus, M. Møvik og Haugsdal. Addo, Næs, Amankwah, 3. keeper, Jaiteh, Hansen kan være talentene i neste års Brann stall.
Bergen ut av Norge -

Xminator

Kan vi konkludere med at sannsynligvis hverken Møvik eller Hansen er gode nok for ett medaljejagende Brann i 2010? Møvik hadde vel en ballberøring ut over målet i kampen mot Viking, så det er overhode ingen grunn til å ta av.

Min holdning er at Brann ikke er riktige arenaen til å utvikle talenter. En sterkere satsing på Løvham som talentfabrikk er en mye mer sannsynlig vei å gå for bergensfotballen. Talentene trenger spilletid, Brann trenger poeng. Det er en kombinasjon som er omtrent like vellykket som bursdagsselskap for ukastrerte hankatter.

krakra

Nå klarer jo andre medaljejagende klubber å gi sine talenter mer spilletid enn Brann.
Men jeg er enig i at for Møvik kan et utlån til adeccoligaen være ideelt. Han var ikke dominerende på noen måte mot Viking, selv om han klarte å innvolvere seg mer i 2. omgang før han ble utslitt og er neppe god nok for TL allerede nå. Det kan jo hende at han får en kjempeutvikling i vinter og er klar til sesongstart, men det er ikke supersannsynelig. Det trenger ikke være uforenelig med ønske om medaljer å gi noen unggutter noen innhopp her og da i TL, men for Møvik må man vurdere hva som er best for utviklingene hans 5-10 innhopp alà 10-15 minutter i TL eller regelmessig spilletid i adeccoen samt 1-2 treninger med a-laget i uken? Jeg tror nok adeccoen vil være best og siden vi er så heldige å ha et adeccoligalag i byen så er det jo en enkel sak.

I forhold til Hansen er jeg mer usikker. Han begynner å bevege seg ut av talentalderen og inn i en alder hvor han bør begynne å etablere seg i førsteelveren, eller i det minste få endel spilletid i TL. Slik som spissituasjonen er nå burde han iallefall bli. Han er maks 4. valg hvis han er veldig dårlig, men kan like gjerne være 2. valget foran Nielsen, hvis Gustav blir midtbane. Henter vi inn et par spiss som er foran han i køen og man ser at han ikke er i stand til å ta konkurransen når seriestart nærmer seg burde vi vurdere et utlån på ham og, men ikke nødvendigvis til Løv-Ham. Hva med en av disse miniklubbene som sannsyneligvis blir å kjempe med nebb og klør mot nedrykk? Haugesund er jo ikke lengre unna enn at han kan komme seg til Bergen og få en økt med a-laget en gang i uken og da får han spilletid i TL. Jeg kjenner ikke til spissituasjonen i Haugesund så jeg vet ikke hvor enkelt det er for Hansen å etablere seg i førsteelveren deres, men noen lag i TL burde da kunne ha bruk for en lynkjapp, ung spiss?

Uansett så burde Brann vente til sesongstarten nærmer seg før de bestemmer seg for om de skal leie ut noen. Noen kan jo utvikle seg og bli god nok for Brann. Vi burde også ikke leie dem ut lengre enn til sommeren og ta en ny vurdering på om de kan gå inn i første 14-15eren. Hvis ikke forlenger vi bare lånet.

Lidenskapen

ser at mange vil låne ut spillere her og har kanskje rett i det, men alt i alt så tror jeg at steinar ser hvem som trenger og leies ut og hvem som blir i stallen. alt i alt så handler det om tillit, ingen blir bedre av og slite benken og bare få trenings matching.

Men se på Erik, nilsen trodde på han gang etter gang etter gang, han bommet og bommet og bommet, alle(inkledert meg) rev seg i håret at det var mulig og bomme på de største sjangser. men nilsen var rolig, han visste at det lå i erik og at han bare trengte spilletiden så ville målene komme, at de rant inn i den store grad det gjorde til slutt overrasket nok Nilsen og.

Så mitt store poeng er: visst det er noen som sjangs til og bedre branns eller utfordre branns første 11 så vil de få tillit i løpet av 2010, dette vil nok allerede vise seg i trenings kampene ettersom Nilsen allerede da vil prøve og sette sin første 11 og benk med utfordrere, vi leker ikke fotball vi er tross alt brann.
Så ser vil lite til hansen,haugsdal,møvik i løpet av januar-mars så gjør vi nok lite av det i løpet av sesongen og.(min mening)
Jeg er en tiger, jeg er en løve. For å bli konge må du jobbe som en slave. I dag jobbet jeg som en slave, derfor ble jeg konge.
Toni Nhleko: ^^Strandløve^^

Bergenser1

Derabilo:

QuoteOg slik var svaret: Må ikke foretrekkes fremfor en av Møvik's kaliber?



bra vi fikk nøstet opp i det. Dette har jeg svart på, så konsentrerer meg om nr.5.


QuoteNR 5: Du klarte den ja. Imponerende. Er det konkluderende å si at han ikke er en stjernespiller? Er du uenig? Er du uenig i at han er langt ifra å være det, gutten som spiller i 3. divisjon? Eller er du uenig i at det ikke er sikkert han noengang blir det? Hvis det gjør det noe lettere for deg kan du bytte ut ordet stjernespiller med nøkkelspiller. Og det kan godt være Møvik har samme potensial som alle andre, og muligens større. Men pdd er han dårligere. Og det er faktisk det viktigste.



Jeg mener at det er umulig å si om han blir det. kanskje du ikke konkluderte, men synes at det er litt rart å gjøre ett poeng av det. Ihvertfall når det kommer til Møvik. Han ser jo ut til å ha potensial...Ihvertfall hvis det stemmer at han ikke hadde en berøring av ballen forutenom målet. Om han er dårligere mener jeg at det er umulig å si.
Det går på mitt eksempel med Steinar/Gylfi. Det ser ut som om Steinar har tatt seg en skarp en og danset kalinka på bordene når det kommer til Gylfi. Synes og det er helt absurd at ikke Møvik har fått mye mer spilletid.

Men med konklusjonen jeg nå svarer på, så er vel ikke Hansen heller kvalifisert for vi vet at han bare har scoret litt i Adecco. Han kan fremdeles falle sammen i 2010. Så derfor må det jo bli opp til Steinar. Men mtp gylfi's spilletid i år så liker jeg det ikke.



QuoteNR 6: Skal vi ha talenter i stallen for at det ser fint ut, eller skal vi tenke på hvordan vi best kan utvikle talentene? Jeg vil heller sende ut talenter til det nivået de hører hjemme. Da tenker jeg hovedsakelig på Mohus, M. Møvik og Haugsdal. Addo, Næs, Amankwah, 3. keeper, Jaiteh, Hansen kan være talentene i neste års Brann stall.



Synes det ville være synd hvis man låner ut Møvik uten å la han vise seg skikkelig frem. Tror det du skisserer vil bli alt for lett. Ihvertfall hvis vi ikke henter en ny spiss. Vi får bare la Steinar gjøre det han har tenkt å gjøre, så får vi se i treningskampene. Men han skylder ihvertfall Møvik en sjanse i disse kampene, han fortjener å få vise hvor han står i forhold til resten av spissene!

krakra

Det er uansett naturlig å tro at en spiller som har prestert meget godt i adeccoen(han reddet Løv-Ham fra nedrykk og ble vel deres toppscorer på disse få kampene) ligger hakket foran en som ikke har overbevist i 3. divisjon. Hansen har også en ekstremferdighet i form av farten sin, noe vi ikke har sett hos Møvik enda.
Møvik vil selvfølgelig få sjansen til å vise seg frem før sesongstart og overbeviser han blir han neppe leid ut. Det er ingen som mener at han skal leies ut nå. Det enkelte av oss derimot mener er at Møvik sannsyneligvis ikke kommer til å være god nok for TL neste sesong og derfor bør leies ut. Hvis han i sesongoppkjøringen viser at vi tar feil bør han selvfølgelig bli. Hansen har vist at han holder godt adeccoliganivå og bør derfor ligge nært TL-nivå, nærmere enn Møvik. Han må uansett også vise at han er god nok i vinter, hvis ikke bør han og leies ut.

Men hele diskusjonen startet med at du mente at hvis noen  burde leies ut så burde det være Hansen, fordi Møvik var bedre. Dette fordi Møvik hadde et ok innhopp mot Odd og Hansens innhopp ikke var veldig vellykkede(selv om han etter samme standar som gjør at Møviks innhopp mot Odd var godt hadde en bra kamp mot Lyn). Dette er for tynt. Verken Møvik eller Hansen har spilt nok i TL til at vi kan ta en rettferdig vurdering basert på det. Vi kan derimot sammenligne Hansens innsats i adeccoen med Møviks innsats i 3. divisjon og den sier at Hansen pdd. er en bedre spiller. Noe som er ganske naturlig siden Møvik er 18 år og Hansen 21.

Xminator

Hele poenget med utlån ER å la ham vise seg frem skikkelig - uten at man gambler med Branns poengfangst. Overbeviser han for Løvham (eller Alta...), så er jo det bare positivt, flopper han så er det veldig lite sannsynlig at fasiten ville blitt noen annen i Brann.

Nixon

Det er kanskje bedre for noen å la en spiller floppe i Brann enn i Løv-Ham. Slik at man kan rette pekefingeren til de rette personene...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krakra

Når det gjelder å vise seg frem vil jeg tro at "Bergenser1" mener i oppkjøringen. Det gjør iallefall jeg og jeg ser på det som en selvfølge at både Møvik, Hansen og resten bruker oppkjøringen sammen med Brann og får sjansen til å vise seg frem der. Hvis de overbeviser er det unødvendig å leie dem ut, men for Møvik er det snakk om ganske store steg på kort tid. Hansen er mer usikkert, han tok jo noen steg hos Løv-Ham i fjor, kan ta flere i vinter og dermed være klar for å konkurrere om en plass hos Brann. Skal han leies ut mener jeg fortsatt at det bør være til et bunnlag i TL. Han burde matches i TL denne sesongen.

Nixon

Ja, det er ingen grunn til å ta sorgene på forskudd. Brann skal trene mye og spille flere treningskamper før neste overgangsvindu stenger. Så Nilsen vil kunne få et godt bilde av situasjonen før det blir snakk om eventuelle utleieavtaler.

Mitt stalltips er dog fortsatt at Møvik ikke kommer til å være i nærheten av å kunne få mye spilletid neste år heller. Så utleie virker som et godt alternativ.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Bergenser1

Quote from: krakra on November 26, 2009, 01:10:50 AM
Det er uansett naturlig å tro at en spiller som har prestert meget godt i adeccoen(han reddet Løv-Ham fra nedrykk og ble vel deres toppscorer på disse få kampene) ligger hakket foran en som ikke har overbevist i 3. divisjon. Hansen har også en ekstremferdighet i form av farten sin, noe vi ikke har sett hos Møvik enda.
Møvik vil selvfølgelig få sjansen til å vise seg frem før sesongstart og overbeviser han blir han neppe leid ut. Det er ingen som mener at han skal leies ut nå. Det enkelte av oss derimot mener er at Møvik sannsyneligvis ikke kommer til å være god nok for TL neste sesong og derfor bør leies ut. Hvis han i sesongoppkjøringen viser at vi tar feil bør han selvfølgelig bli. Hansen har vist at han holder godt adeccoliganivå og bør derfor ligge nært TL-nivå, nærmere enn Møvik. Han må uansett også vise at han er god nok i vinter, hvis ikke bør han og leies ut.

Men hele diskusjonen startet med at du mente at hvis noen  burde leies ut så burde det være Hansen, fordi Møvik var bedre. Dette fordi Møvik hadde et ok innhopp mot Odd og Hansens innhopp ikke var veldig vellykkede(selv om han etter samme standar som gjør at Møviks innhopp mot Odd var godt hadde en bra kamp mot Lyn). Dette er for tynt. Verken Møvik eller Hansen har spilt nok i TL til at vi kan ta en rettferdig vurdering basert på det. Vi kan derimot sammenligne Hansens innsats i adeccoen med Møviks innsats i 3. divisjon og den sier at Hansen pdd. er en bedre spiller. Noe som er ganske naturlig siden Møvik er 18 år og Hansen 21.



Tenkte ikke over cupen når jeg skrev(den må jo og telles med), men mener ikke at de bør få plass i noe lag pga 1 eller 2 kamper. Gjør de det bra i sesongåpningen så har de en god sjanse til å få spille TL i 2010. Er stort sett helt enig med deg her.

Go Up