• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2010

Started by OmOssSjølOgHansaøl, October 27, 2009, 22:58:49 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Bergenser1

Det vi trenger for å få dobbel dekning er:en venstreback, en venstreving, muligens to stoppere.
I tillegg så synes jeg og at vi bør hente en targetspiss og en defensiv fighter av en løpsmaskin som kan ta over for Gylfi

krakra

Hva er det som gjør deg så sikker på at han signerer en ny kontrakt? Uansett, tror du det bare er i Norge man har merket at økonomien er skrall? Neppe. Det er ingen klubber som vil slenge 30 mill etter en 25 åring med èn god sesong i TL. Uansett hvor god han er. Det finnes uttallige eksempler på one hit wonderes og selv om jeg ikke tror Huseklepp vil floppe neste sesong har jeg ingen tro på at andre klubber er like optimistiske som meg, iallefall ikke nok til å slenge 30 mill på bordet. Så god er han ikke. Hele Europa ligger nede med en økonomisk brukket rygg, selv Man Utd må være mer forsiktige med hvem de kjøper i 2010.

krakra

December 08, 2009, 13:17:54 PM #452 Last Edit: December 08, 2009, 13:37:08 PM by krakra
Quote from: Bergenser1 on December 08, 2009, 13:15:28 PM
Det vi trenger for å få dobbel dekning er:en venstreback, en venstreving, muligens to stoppere.
I tillegg så synes jeg og at vi bør hente en targetspiss og en defensiv fighter av en løpsmaskin som kan ta over for Gylfi
Altså 6 nye spillere. Tror du RBH klarer å skaffe dette? Han klarte ikke å skaffe èn ny spiss engang i 2008 og hans aller beste vindu var sommervinduet i 2009 hvor han hentet èn ny god spiller. Nå skal han altså hente 6 nye, uten penger å handle for?

Og en defansiv fighter? Hva med Gylfi, Austin og Jaiteh? Det eneste vi har på midtbanen er defansive fightere.

Jeg vil uansett ikke kalle det "dobbelt dekning" når dekningen er så dårlig at vi heller henter spillere fra andre posisjoner når førstevalgene er ute.

Dette Branns dekning neste sesong hvis man fjerner spillere som enten har bevist at de ikke er gode nok for TL. Eller fortsatt ikke har bevist det motsatte(våre unge talenter). Jeg legger litt godvilje til og sier at Yaw og Hansen er gode nok:

Keepere: Opdal, Udjus
Høyreback: Sævarsson, Fakiri
Stoppere: Yaw, (Bakke)
Vensteback: Holmvik
Høyrekant: Solli
Sentral midtbane: Jaiteh, Austin, Guastavino
Venstrekant: Vaagan Moen
Spiss: Huseklepp, Hanssen

Spillere som ikke er gode nok, og som neppe aldri blir gode nok igjen: Guntveit, Gylfi, Nielsen og Bjarnason.

Spillere som ikke er gode nok, men som kan bli gode nok i fremtiden: Mohus, Møvik, Haugsdal.

Det er strengt tatt bare på høyrebacken og keeperplassen vi har en reell dobbelt dekning med to spillere som begge sannsyneligvis er gode nok til å konkurrere om en plass i TL neste sesong

I en stall med kun 18 spillere(under kontrakt) som kan kalles etablerte TL-spillere er det ALT for svakt å ha hele fire spillere som ikke forsvarer en plass i noen TL-stall. Bjarnason er delvis unnskyldt pga. stoppersituasjonen og en mulig fremtidig rolle i trenerteamet, men tar fortsatt opp en plass i stallen som han ikke burde hatt. I mine øyne er det bare 14 spillere som er gode nok for et TL-lag som satser på å havne på øvre halvdel av tabellen neste sesong. Blant disse er det fortsatt 3-5 usikkerhetsmomenter(Hansen, Yaw, Bakke, Fakir, Holmvik). Det betyr 9 spillere jeg er sikre på kan gjøre en god jobb. Blant disse igjen ser man at det er manglende komplimentære ferdigheter

9 er dog et krisemaksimeringstall. Jeg tror 14 er et greit tall. I tillegg kommer vi nok til å hente to-tre spillere før sesongen starter, så tallet ender nok på 16-17 når vi sparker igang. I tillegg vil nok vrakgodset erstattes når de etterhvert forsvinner så det er fult mulig å ha en god og sunn stall på 18-19 etablerte spillere innen 2011. I 2010 tror jeg derimot at vi fortsatt må tåle en stall med endel huller og mangler og dobbelt dekning kommer ikke til å skje på veldig lenge. Jeg syns ærlig talt ikke det er nødvendig heller.

Derabilo

Quote from: Bergenser1 on December 08, 2009, 01:42:58 AM
Kunne sikkert fått tårer i øynene av å se Eikrem på benken. Hvis man ikke finner ut at hans kvaliteter trengs på banen(det ville vært litt av en smekk på pungen til alle som ikke tror på hans fremtid i United...)Blir man ikke minimum en squadplayer etter å ha spilt CL, så skjer vel det samme med disse som med Pique. Hvor mange har egentlig falt igjennom etter å ha spilt CL for United? Blås oppi djemba-djemba og Kleberson!


What?

Du tror vi har en fair sjanse med dobbel dekning på alle plasser. Men det har RBH allerede vist han ikke vil ha, med å ikke ville hente Addo. Skal vi være ærlige, sliter vi. Vi har en stjernespiller, som synker i verdi for hver dag som går, ellers har vi en stall med skeivt fordelte egenskaper. Jeg forventer en 4. plass til neste år. Klarer vi ikke det, så er det noen som ikke har gjort jobben sin. Og det er langt fra sikker at den personen er Steinar Nilsen.
Bergen ut av Norge -

Huff

Dette med dobbeldekning kan vi drite i. RBH har vel sagt klart fra om at dette ikke er et mål, noe jeg faktisk har forståelse for. Mye bedre å ha femten gode spillere og syv-åtte talenter enn 22-24 middelmådigheter. Når dette er sagt kan vi ikke ha kun ha femten spillere hvor hver og en kun kan bekle en posisjon. En må ha spillere som holder bra TL-nivå og som kan bekle to posisjoner, dette blir hovedsakelig på kantene hvor det er naturlig å ha spillere som fint klarer å spille både kant og back; jfr Sævarsson på høyresiden.  I tillegg er det naturlig at en sentral midtbanespiller kan spille stopper i krisesituasjoner og det samme gjelder spiss/kant og kant/spiss. Slik dagens Brannstall er kompionert skal det vel derimot ikke mer enn et par skader til før Udjus er venstrekant eller Cato er spiss. Dette går selvsagt ikke an, og ville vel vært ekstremt selv på et luitfattig bunnlag som B/G, men når det indikeres at vi mer eller mindre kun er på stopperjakt ser det ut som den sportslige ledelsen synes at dette er akseptabelt.

Ellers enig i Krakras analyse over, men Bakke kan selvsagt også legges til på sentr midtbane og Sævarsson kan også legges til høyrekantenm selv om han er best som back. Ekkers er Bjarnasson helt unnskyldt. Han er en gammel avdanket spiller fra et konkursbo av et hjemland som ble tilbudt ny kontrakt, han måtte vært mindre intellegent for å takke nei. RBH er dreimot ikke unnskyldt; hvordan i helvete kan en klubb med elendig økonomi og en svak stall forlenge med en spiller som har bevist at han ikke lengre holder nivået? Vi har faktisk ikke råd til å være snille lengre RBH. Forøvrig kan en også mistenke at motivet bak forlengelsen med Guntveit også var å være snille med en trofast tjener, og for min del indikerer ansettelsen av Helland at vi fremeles ansetter gamle kjenninger heller enn det best kvalifiserte vi får tak i.

Faens amatørskap.


Klaus_Brann

Quote from: krakra on December 08, 2009, 13:04:03 PM
Quote from: Bergenser1 on December 08, 2009, 12:59:32 PM
Quote from: krakra on December 08, 2009, 12:56:37 PM
Jeg skjønner ikke hvorfor du tror at vi skal få dobbelt dekning på alle plasser, eller at vi skal få over 30 mill for Huseklepp. Hvilken boble er det du lever i. RBH vil ikke engang hente en 19 år gammel venstreback fra Løv-Ham fordi vi "ikke kan kjøpe spillere i hytt og pine" og du fantaserer om dobbelt deking. Trippel og firdobbel dekning skal du derimot ikke se bortifra, på visse posisjoner i sedvanlig RBH-troppbyggingsstil, men at vi skal få dobbelt dekning på alle posisjoner er en utopi.



Huseklepp er minimum verdt det! Det er det for meg ingen som helst tvil om. Han har mange år igjen på fotballbanen og kan absolutt være kapabel til å gjenskape sine bedrifter i en større liga. Synes faktisk at det er absurd hvis vi ikke får minimum det. Trenger vel ikke å leve i en boble for å mene det...
Jo det trenger du. En 25-åring med en god sesong i en norsk bakgårdsliga med 1 år igjen av kontrakten går ikke for 30 mill. Hvem skulle ville betale det når de kan få ham gratis om et år?


Blir det kamp om ham kan det fort ende opp med noe sånt. Hvis det er flere interessenter på banen, så kan jo ikke de vite at de ender opp med Huse gratis om et år.
Andre klubber kan snappe han opp, han kan signere på nytt osv.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra


Bergenser1

Quote from: Derabilo on December 08, 2009, 13:22:09 PM
What?

Du tror vi har en fair sjanse med dobbel dekning på alle plasser. Men det har RBH allerede vist han ikke vil ha, med å ikke ville hente Addo. Skal vi være ærlige, sliter vi. Vi har en stjernespiller, som synker i verdi for hver dag som går, ellers har vi en stall med skeivt fordelte egenskaper. Jeg forventer en 4. plass til neste år. Klarer vi ikke det, så er det noen som ikke har gjort jobben sin. Og det er langt fra sikker at den personen er Steinar Nilsen.
Krakra: Jeg kom frem til at RBH hentet 8 spillere i 2008. Er det bevisst at du ikke nevner de andre og?
Mye bra som ble hentet der...

Når jeg snakker om defensiv fighter så tenker jeg på god fysisk kapasitet både når det gjelder utholdenhet og hurtighet.
Da bør han være en god takler, god hodespiller og minst en god egenskap til. Enten ett bra skudd, god teknikk, eller pasninger.

Har ikke RBH penger til å hente de spillerne jeg snakket om, da får de som er ansvarlige for kapital til fri bruk gjøre jobben sin bedre!

Huff: hvilken forlengelse med Guntveit tenker du på? Han tjener vel ikke så mye uansett...

krakra

December 08, 2009, 18:06:27 PM #458 Last Edit: December 08, 2009, 18:37:03 PM by krakra
"Krakra: Jeg kom frem til at RBH hentet 8 spillere i 2008. Er det bevisst at du ikke nevner de andre og?
Mye bra som ble hentet der..."


Jasså? Hvem er disse? I vintervinduet hentet vi tre spillere som floppet hele gjengen. I sommervinduet hentet vi Sævarsson og lånte Austin. I tillegg signerte vi vel noen unggutter som vi lånte ut igjen. To spillere hentet vi som i dag bidrar til førstelaget. I sesongen hvor vi skulle handle fra øverste hylle og bygge videre på et seriegull. Lite bra ble hentet, forutenom lånet av Austin. Sævarsson var god nok i forhold til pris, men absolutt ingen klassespiller fra "øverste hylle" og et steg ned fra Dahl anno 2007.



RBH har fått mye penger til å hente for før(2008), men ikke lyktes med dette. Han knapt hentet en eneste forsterkning og nå skal han altså hente 6 spillere.

Brann trenger ikke en defansiv fighter. Jaiteh og Austin har absolutt både farten, utholdenheten, taklingsevnen, duelstyrken og alt det en defansiv midtbanespiller trenger. De er også gode tekniske. Det vi trenger på midten er en ballfordeler. En med både god teknikk, et godt overblikk og en sterk spilleforståelse. Det vi har sett fra Guastavino er en god teknikk, tegn på et godt overblikk, men en heller laber spilleforståelse. Jeg håper dette vil forbedre seg neste år, men jeg ser uansett på ham som mer den som gjør finarbeidet og den "siste touchen" enn mannen som skal styre midtbanen og dermed spillet vårt neste sesong. Nå er ikke dette så prekært og vi trenger ikke denne kreative midtbanespilleren før vi i 2011 har ryddet litt plass i stallen. Stopperplassen, spissplassen og venstresiden bør prioriteres før midtbanen og jeg vil bli positivt overrasket hvis RBH klarer å virkelig forsterke to av disse posisjonene. Gjør han det er han nok fornøyd.

Du skriver så usannsynelig mye dumt at jeg heretter rett og slett får ignorere deg. Du får leve i din egen boble hvor Udjus er god nok for Premier League, Bjarnason er en av TLs beste stopper, vi får 60 mill for Huseklepp, det Brann trenger er en defansiv fighter og RBH klarer å hente 6 spillere som er gode for for TL. Lykke til, and god speak.

Jeg bare avslutter mitt forhold til deg ved å gi deg en link som kommentar til din nyeste idiotpåstand om at Nilsen ikke ville ha Karadas og Bjørnsson i stallen:

http://fotball.adressa.no/eliteserien/article149167.ece
Les siste setning.


Bergenser1

December 08, 2009, 19:12:34 PM #459 Last Edit: December 08, 2009, 19:15:39 PM by Bergenser1
QuoteJasså? Hvem er disse? I vintervinduet hentet vi tre spillere som floppet hele gjengen. I sommervinduet hentet vi Sævarsson og lånte Austin. I tillegg signerte vi vel noen unggutter som vi lånte ut igjen. To spillere hentet vi som i dag bidrar til førstelaget. I sesongen hvor vi skulle handle fra øverste hylle og bygge videre på et seriegull. Lite bra ble hentet, forutenom lånet av Austin. Sævarsson var god nok i forhold til pris, men absolutt ingen klassespiller fra "øverste hylle" og et steg ned fra Dahl anno 2007.


Synes ikke på noen måte at han var dårligere enn Dahl, men det er bare min mening.



QuoteRBH har fått mye penger til å hente for før(2008), men ikke lyktes med dette. Han knapt hentet en eneste forsterkning og nå skal han altså hente 6 spillere.



Sævarsson, Austin, Udjus, Onstad, Guastavino, Haugsdal, Hansen, Nielsen. De fem første regner jeg som forsterkninger, selv om Onstad mest sannsynlig ikke blir permanent. Er vi uenige om at disse fem er forsterkninger, får så være...


QuoteBrann trenger ikke en defansiv fighter. Jaiteh og Austin har absolutt både farten, utholdenheten, taklingsevnen, duelstyrken og alt det en defansiv midtbanespiller trenger. De er også gode tekniske. Det vi trenger på midten er en ballfordeler. En med både god teknikk, et godt overblikk og en sterk spilleforståelse. Det vi har sett fra Guastavino er en god teknikk, tegn på et godt overblikk, men en heller laber spilleforståelse. Jeg håper dette vil forbedre seg neste år, men jeg ser uansett på ham som mer den som gjør finarbeidet og den "siste touchen" enn mannen som skal styre midtbanen og dermed spillet vårt neste sesong. Nå er ikke dette så prekært og vi trenger ikke denne kreative midtbanespilleren før vi i 2011 har ryddet litt plass i stallen. Stopperplassen, spissplassen og venstresiden bør prioriteres før midtbanen og jeg vil bli positivt overrasket hvis RBH klarer å virkelig forsterke to av disse posisjonene. Gjør han det er han nok fornøyd.


her er vi enig.



QuoteDu skriver så usannsynelig mye dumt at jeg heretter rett og slett får ignorere deg. Du får leve i din egen boble hvor Udjus er god nok for Premier League, Bjarnason er en av TLs beste stopper, vi får 60 mill for Huseklepp, det Brann trenger er en defansiv fighter og RBH klarer å hente 6 spillere som er gode for for TL. Lykke til, and god speak.



flere av disse tingene har jeg aldri sagt...


DangerousDan

Quote from: Bergenser1 on December 08, 2009, 19:12:34 PM
QuoteJasså? Hvem er disse? I vintervinduet hentet vi tre spillere som floppet hele gjengen. I sommervinduet hentet vi Sævarsson og lånte Austin. I tillegg signerte vi vel noen unggutter som vi lånte ut igjen. To spillere hentet vi som i dag bidrar til førstelaget. I sesongen hvor vi skulle handle fra øverste hylle og bygge videre på et seriegull. Lite bra ble hentet, forutenom lånet av Austin. Sævarsson var god nok i forhold til pris, men absolutt ingen klassespiller fra "øverste hylle" og et steg ned fra Dahl anno 2007.


Synes ikke på noen måte at han var dårligere enn Dahl, men det er bare min mening.



QuoteRBH har fått mye penger til å hente for før(2008), men ikke lyktes med dette. Han knapt hentet en eneste forsterkning og nå skal han altså hente 6 spillere.



Sævarsson, Austin, Udjus, Onstad, Guastavino, Haugsdal, Hansen, Nielsen. De fem første regner jeg som forsterkninger, selv om Onstad mest sannsynlig ikke blir permanent. Er vi uenige om at disse fem er forsterkninger, får så være...


QuoteBrann trenger ikke en defansiv fighter. Jaiteh og Austin har absolutt både farten, utholdenheten, taklingsevnen, duelstyrken og alt det en defansiv midtbanespiller trenger. De er også gode tekniske. Det vi trenger på midten er en ballfordeler. En med både god teknikk, et godt overblikk og en sterk spilleforståelse. Det vi har sett fra Guastavino er en god teknikk, tegn på et godt overblikk, men en heller laber spilleforståelse. Jeg håper dette vil forbedre seg neste år, men jeg ser uansett på ham som mer den som gjør finarbeidet og den "siste touchen" enn mannen som skal styre midtbanen og dermed spillet vårt neste sesong. Nå er ikke dette så prekært og vi trenger ikke denne kreative midtbanespilleren før vi i 2011 har ryddet litt plass i stallen. Stopperplassen, spissplassen og venstresiden bør prioriteres før midtbanen og jeg vil bli positivt overrasket hvis RBH klarer å virkelig forsterke to av disse posisjonene. Gjør han det er han nok fornøyd.


her er vi enig.



QuoteDu skriver så usannsynelig mye dumt at jeg heretter rett og slett får ignorere deg. Du får leve i din egen boble hvor Udjus er god nok for Premier League, Bjarnason er en av TLs beste stopper, vi får 60 mill for Huseklepp, det Brann trenger er en defansiv fighter og RBH klarer å hente 6 spillere som er gode for for TL. Lykke til, and god speak.



flere av disse tingene har jeg aldri sagt...




Skjønner godt at Krakra gir opp.
Du har sagt alle disse tingene, om enn ikke fullstendig ordrett.
Kan ikke bare fjase rundt her og slenge om deg med tullete påstander for så å vifte dem vekk etterpå.
Hvilke "flere" av disse tingene er du selv mener deg feilsitert på da?


Bergenser1

QuoteSkjønner godt at Krakra gir opp.
Du har sagt alle disse tingene, om enn ikke fullstendig ordrett.
Kan ikke bare fjase rundt her og slenge om deg med tullete påstander for så å vifte dem vekk etterpå.
Hvilke "flere" av disse tingene er du selv mener deg feilsitert på da?


hva gir han opp? har aldri slengt rundt noen påstander...Og jeg mener ikke at jeg er feilsitert, jeg VET det.
Siden man klarer å feilsitere meg, selv om det ikke skulle være vanskelig å gjøre det motsatte, så får jeg forklare på nytt igjen her: Udjus kan bli snappet opp av f.eks ett PL lag, hvis han får spille regelmessig i TL og viser seg god nok. 

Har heller aldri sagt at vi får 60 mill for Huseklepp, men at han burde bli prissatt til så mye.
Så sa jeg at vi burde erstatte Gylfi med en bedre defensiv fighter som han faktisk er ment å være.
Jeg har altså ikke sagt at vi burde hente inn flere slike spillertyper. Heller erstatte en som gjør alt annet enn det som er meningen at han skal! Så kan det hende at Steinar og RBH ikke synes at vi trenger inn så mange spillere, men jeg synes at vi trenger det. Om han gir opp etter at han har feilsitert meg i alt jeg sier, det er helt seriøst ikke mitt problem, men hans.

Spelaren

Det at SPV har forlenget sponsoravtalen er nevnt i egen tråd, men interessant nok er det at SPV skryter av Brann for måten klubben er profilert på.






Det er Bjørn Dahl som trekkes fram her...
Gå av.

Xminator

Ostepop, dusjsåpe og kvalikk i 2010!

OmOssSjølOgHansaøl

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Spelaren

Steinar nilsen om 2009, del 2. Del 1 finner du også der. Interessant intervju der han sjarmerer ihvertfall meg ved å karakterisere gymsalen til Stabæk som, nettopp, ein gymsal.
Gå av.

skuteviken

December 21, 2009, 10:59:33 AM #466 Last Edit: December 21, 2009, 11:01:07 AM by skuteviken
Endelig noe bra på Brann-TV. Så akkurat ferdig del 3 nå, latterlig stikk fra Gorm på slutten.

Greitt forslag dog, mye bedre enn en å oppfordre til drakt og store gull street edition.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

posemedsnopi

Quote from: Spelaren on December 21, 2009, 09:38:36 AM
Steinar nilsen om 2009, del 2. Del 1 finner du også der. Interessant intervju der han sjarmerer ihvertfall meg ved å karakterisere gymsalen til Stabæk som, nettopp, ein gymsal.


Del 3 ligger også der. Begynner å bli hakket mer optimistisk med tanke på neste sesong. Håpet bunner i en tro på at andre enn Huseklepp vil stå frem neste sesong.

Likte godt intervjuet med Nilsen. Denne gangen fremstod han litt mer konkret en det han har gjort gjennom hele sesongen. At Brann måtte "jobbe med det reasjonelle offensivt og defensivt og bli bedre på individnivå" blir liksom litt vagt førr å sei det på den måten...

Spelaren

Quote from: skuteviken on December 21, 2009, 10:59:33 AM
Så akkurat ferdig del 3 nå, latterlig stikk fra Gorm på slutten.


Huff så dumt øyeblikk, Gorm har fremdeles greier hengende igjen i hodet frå tida i BA.
Gå av.

skuteviken

Quote from: Spelaren on December 21, 2009, 11:17:15 AM
Quote from: skuteviken on December 21, 2009, 10:59:33 AM
Så akkurat ferdig del 3 nå, latterlig stikk fra Gorm på slutten.


Huff så dumt øyeblikk, Gorm har fremdeles greier hengende igjen i hodet frå tida i BA.


Huff så dumt? Var det ironisk? Jeg fikk flashback fra den artikkelen han hadde i et av Branns promoblad, der han hengte ut alle supportere, og sa at de som ytret seg negativt mot sportsklubben var i mot klubben.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

skuteviken

Og forresten, for nte gang, Doddo er en klovn!

"Men for å lykkes må han i større grad lytte til spillernes innspill og tørre å innrømme feil"

Dette sier han som om det var en fasit og at han vet nøyaktig hvordan ting er der oppe. Greitt nok at vi på forumet her kan lire av oss noe slikt, men denne fyren vil jo fremstå som seriøs...
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Spelaren

Quote from: skuteviken on December 21, 2009, 11:27:56 AM
Huff så dumt? Var det ironisk?


Ironisk? Nei? I intervjuet, mot slutten der Gorm spør Nilsen om supporterne burde støttet Brann mer. Det var eit dumt øyeblikk, eg blei flau av å sjå og høyre det. Det er fordummende og platt. Eller meinte du noko anna?
Gå av.

skuteviken

Quote from: Spelaren on December 21, 2009, 11:45:26 AM
Quote from: skuteviken on December 21, 2009, 11:27:56 AM
Huff så dumt? Var det ironisk?


Ironisk? Nei? I intervjuet, mot slutten der Gorm spør Nilsen om supporterne burde støttet Brann mer. Det var eit dumt øyeblikk, eg blei flau av å sjå og høyre det. Det er fordummende og platt. Eller meinte du noko anna?


Neida, bare uttrykket "huff", min paranoia og elendige sosiale antenner for ironi på forum :)
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

kjegil

December 21, 2009, 11:48:56 AM #473 Last Edit: December 21, 2009, 12:02:14 PM by kjegil

Spelaren

Quote from: kjegil on December 21, 2009, 11:48:56 AM


Eg hater det uttrykket der, det er en elendig økonomisk styring som har skapt dagens situasjon. Blårussen er vel det me kan karakterisere forretningsfolkene i Hardball som, og uten dei hadde me talt 46 år uten seriegull. JA takk til bedre økonomisk styring, i BALANSEGANG med respekten for Brann som det Brann skal vere, ein klubb for Bergen og omegn. Elsket og hatet.
Gå av.

Langhår

Quote from: Spelaren on December 21, 2009, 11:59:17 AM
Quote from: kjegil on December 21, 2009, 11:48:56 AM
Ønsker mindre blåruss-fakter på Stadion.


Eg hater det uttrykket der, det er en elendig økonomisk styring som har skapt dagens situasjon. Blårussen er vel det me kan karakterisere forretningsfolkene i Hardball som, og uten dei hadde me talt 46 år uten seriegull. JA takk til bedre økonomisk styring, i BALANSEGANG med respekten for Brann som det Brann skal vere, ein klubb for Bergen og omegn. Elsket og hatet.


Det handler vel mest om måten man omtaler og presenterer klubben utad. At klubben bruker uttrykk som kampprodukt, produkt, bedriften etc er rimelig lite gjennomtenkt. Noe som tyder på at mange i klubben ikke skjønner hva Brann egentlig er for folk. De forretningsmessige uttrykk og sjargong bør holdes internt. Utad bør klubben gjøre sitt ytterste for fri til patriotisme og entusiasme.

Det virker som om enkelte i klubben ikke synes det er fint nok å drive en fotballklubb, men helst vil drive et konsern. Derav blårussfaktor.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Bergenser1

Quote from: skuteviken on December 21, 2009, 11:27:56 AM
Quote from: Spelaren on December 21, 2009, 11:17:15 AM
Quote from: skuteviken on December 21, 2009, 10:59:33 AM
Så akkurat ferdig del 3 nå, latterlig stikk fra Gorm på slutten.


Huff så dumt øyeblikk, Gorm har fremdeles greier hengende igjen i hodet frå tida i BA.


Huff så dumt? Var det ironisk? Jeg fikk flashback fra den artikkelen han hadde i et av Branns promoblad, der han hengte ut alle supportere, og sa at de som ytret seg negativt mot sportsklubben var i mot klubben.



kan skjønne hvor han vil, men da må han vel nesten ta ett oppgjør med generell supporterkultur? mange lags supportere som opptrer sånn. og ikke minst i Stavanger...

psv-hasund

Det er vel mange år siden en klubb drevet etter ren dugnad og idrettsfilosofi hevdet seg i fotballen, så innføring av "blåruss kultur" har vel vært en nødvendighet for at Brann er der vi er idag uansett om vi liker det eller ikke. Fyllingen er det laget jeg klarer å komme på, og de hevdet seg vel bare i cupen og mot Brann.

kjegil

Quote from: psv-hasund on December 21, 2009, 20:57:23 PM
Det er vel mange år siden en klubb drevet etter ren dugnad og idrettsfilosofi hevdet seg i fotballen, så innføring av "blåruss kultur" har vel vært en nødvendighet for at Brann er der vi er idag uansett om vi liker det eller ikke. Fyllingen er det laget jeg klarer å komme på, og de hevdet seg vel bare i cupen og mot Brann.


Har spurt meg selv hvor Brann ville vært i dag uten ostepop, dusjsåpe, tannkost, hjemmedrakter til 749 kroner og relanseringen av 100 årsdrakten? Kall meg gjerne naiv, men jeg tror vi ville klart oss helt fint.

Spelaren

Quote from: kjegil on December 21, 2009, 21:40:58 PM
Quote from: psv-hasund on December 21, 2009, 20:57:23 PM
Det er vel mange år siden en klubb drevet etter ren dugnad og idrettsfilosofi hevdet seg i fotballen, så innføring av "blåruss kultur" har vel vært en nødvendighet for at Brann er der vi er idag uansett om vi liker det eller ikke. Fyllingen er det laget jeg klarer å komme på, og de hevdet seg vel bare i cupen og mot Brann.


Har spurt meg selv hvor Brann ville vært i dag uten ostepop, dusjsåpe, tannkost, hjemmedrakter til 749 kroner og relanseringen av 100 årsdrakten? Kall meg gjerne naiv, men jeg tror vi ville klart oss helt fint.


Du veit godt at det ikkje er dette me assosierer med blårusskultur. Greit nok at disse husholdningsartiklene kunne godt ha forblitt på idéstadiet...
Gå av.

psv-hasund

December 21, 2009, 22:06:33 PM #480 Last Edit: December 21, 2009, 22:09:44 PM by psv-hasund
Quote from: kjegil on December 21, 2009, 21:40:58 PM
Quote from: psv-hasund on December 21, 2009, 20:57:23 PM
Det er vel mange år siden en klubb drevet etter ren dugnad og idrettsfilosofi hevdet seg i fotballen, så innføring av "blåruss kultur" har vel vært en nødvendighet for at Brann er der vi er idag uansett om vi liker det eller ikke. Fyllingen er det laget jeg klarer å komme på, og de hevdet seg vel bare i cupen og mot Brann.


Har spurt meg selv hvor Brann ville vært i dag uten ostepop, dusjsåpe, tannkost, hjemmedrakter til 749 kroner og relanseringen av 100 årsdrakten? Kall meg gjerne naiv, men jeg tror vi ville klart oss helt fint.


men jeg tror ikke vi ville vært like langt med kun en sportslig administrasjon uten innspillene og arbeidet som er lagt ned av et profesjonelt styre og administrasjon som marked, økonomi etc.

kjegil

Skal ikke kverrulere for mye. Poenget mitt er bare at alt må være med måte :-\ Er selvsagt ikke mot at Brann har en økonomiavdeling.


Klaus_Brann

Quote from: kjegil on December 21, 2009, 21:40:58 PM
Quote from: psv-hasund on December 21, 2009, 20:57:23 PM
Det er vel mange år siden en klubb drevet etter ren dugnad og idrettsfilosofi hevdet seg i fotballen, så innføring av "blåruss kultur" har vel vært en nødvendighet for at Brann er der vi er idag uansett om vi liker det eller ikke. Fyllingen er det laget jeg klarer å komme på, og de hevdet seg vel bare i cupen og mot Brann.


Har spurt meg selv hvor Brann ville vært i dag uten hjemmedrakter til 749 kroner...


I 2007 solgte man vel rundt 17.000 slike, så litt penger har det vel generert...

Det er vel heller ikke uvanlig å selge slike "unyttige" produkter:

http://www.fredrikstadfk.no/content/view/2469/609/

"FFK muddypaste

Muddypaste lukter svært lite eller ingenting i håret. Produktet har et grått utseende for å gi et kaldt moteriktig uttykk i håret"


I tillegg selger både FFK og VIF chips, og sikkert andre klubber også...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

kjegil

Quote from: Klaus_Brann on December 21, 2009, 23:26:18 PM
Quote from: kjegil on December 21, 2009, 21:40:58 PM
Quote from: psv-hasund on December 21, 2009, 20:57:23 PM
Det er vel mange år siden en klubb drevet etter ren dugnad og idrettsfilosofi hevdet seg i fotballen, så innføring av "blåruss kultur" har vel vært en nødvendighet for at Brann er der vi er idag uansett om vi liker det eller ikke. Fyllingen er det laget jeg klarer å komme på, og de hevdet seg vel bare i cupen og mot Brann.


Har spurt meg selv hvor Brann ville vært i dag uten hjemmedrakter til 749 kroner...


I 2007 solgte man vel rundt 17.000 slike, så litt penger har det vel generert...



Har ikke noe imot at Brann selger drakter. Aksepterer også at de byttes ut annethvert år. Men synes 749 kroner er uanstendig dyrt for en t-skjorte...

Brann solgte kanskje 17.000 drakter i 2007. Noen som vet hvor mange de har solgt i 2008 og 2009?


olebrann3

Quote from: Klaus_Brann on December 21, 2009, 23:26:18 PM
Quote from: kjegil on December 21, 2009, 21:40:58 PM
Quote from: psv-hasund on December 21, 2009, 20:57:23 PM
Det er vel mange år siden en klubb drevet etter ren dugnad og idrettsfilosofi hevdet seg i fotballen, så innføring av "blåruss kultur" har vel vært en nødvendighet for at Brann er der vi er idag uansett om vi liker det eller ikke. Fyllingen er det laget jeg klarer å komme på, og de hevdet seg vel bare i cupen og mot Brann.


Har spurt meg selv hvor Brann ville vært i dag uten hjemmedrakter til 749 kroner...


I 2007 solgte man vel rundt 17.000 slike, så litt penger har det vel generert...

Det er vel heller ikke uvanlig å selge slike "unyttige" produkter:

http://www.fredrikstadfk.no/content/view/2469/609/

"FFK muddypaste

Muddypaste lukter svært lite eller ingenting i håret. Produktet har et grått utseende for å gi et kaldt moteriktig uttykk i håret"


I tillegg selger både FFK og VIF chips, og sikkert andre klubber også...


Til og med godset selger chips under navnet godset gull:P så har vell kanari fuglene ostepop

Klaus_Brann

Quote from: kjegil on December 22, 2009, 00:51:19 AM
Quote from: Klaus_Brann on December 21, 2009, 23:26:18 PM
Quote from: kjegil on December 21, 2009, 21:40:58 PM
Quote from: psv-hasund on December 21, 2009, 20:57:23 PM
Det er vel mange år siden en klubb drevet etter ren dugnad og idrettsfilosofi hevdet seg i fotballen, så innføring av "blåruss kultur" har vel vært en nødvendighet for at Brann er der vi er idag uansett om vi liker det eller ikke. Fyllingen er det laget jeg klarer å komme på, og de hevdet seg vel bare i cupen og mot Brann.


Har spurt meg selv hvor Brann ville vært i dag uten hjemmedrakter til 749 kroner...


I 2007 solgte man vel rundt 17.000 slike, så litt penger har det vel generert...



Har ikke noe imot at Brann selger drakter. Aksepterer også at de byttes ut annethvert år. Men synes 749 kroner er uanstendig dyrt for en t-skjorte...

Brann solgte kanskje 17.000 drakter i 2007. Noen som vet hvor mange de har solgt i 2008 og 2009?




Uanstendig dyrt? Det er da ingen som tvinger deg til å kjøpe den.
Jeg tipper på at VIF og RBK selger for nogenlunde samme priser.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

thesevs

Draktprisene til Brann er langt på vei unike.. de aller fleste Tippeligalag selger drakter til denne prisen. That being said - prisen er høy...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

kjegil

December 22, 2009, 16:46:31 PM #487 Last Edit: December 22, 2009, 16:48:10 PM by kjegil
Quote

Om Brann-drakt til 749 kroner...

Uanstendig dyrt? Det er da ingen som tvinger deg til å kjøpe den.
Jeg tipper på at VIF og RBK selger for nogenlunde samme priser.



Jeg har ikke kjøpt drakt heller de siste årene... Hadde kanskje gjort det hvis den kostet 599. Manchester United sin hjemmedrakt koster forøvrig 403 kroner med dagens kronekurs (42,99 pund).

http://store.manutd.com/stores/manutd/products/kit_selector.aspx?selectorid=122

skuteviken

Quote from: kjegil on December 22, 2009, 16:46:31 PM
Quote

Om Brann-drakt til 749 kroner...

Uanstendig dyrt? Det er da ingen som tvinger deg til å kjøpe den.
Jeg tipper på at VIF og RBK selger for nogenlunde samme priser.



Jeg har ikke kjøpt drakt heller de siste årene... Hadde kanskje gjort det hvis den kostet 599. Manchester United sin hjemmedrakt koster forøvrig 403 kroner med dagens kronekurs (42,99 pund).

http://store.manutd.com/stores/manutd/products/kit_selector.aspx?selectorid=122


I England...

Nå er jeg ikke typen som springer å handle drakt, men selve prisen har jeg ikke reagert på. Det er det drakten koster.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Klaus_Brann

Quote from: kjegil on December 22, 2009, 16:46:31 PM
Quote

Om Brann-drakt til 749 kroner...

Uanstendig dyrt? Det er da ingen som tvinger deg til å kjøpe den.
Jeg tipper på at VIF og RBK selger for nogenlunde samme priser.



Jeg har ikke kjøpt drakt heller de siste årene... Hadde kanskje gjort det hvis den kostet 599. Manchester United sin hjemmedrakt koster forøvrig 403 kroner med dagens kronekurs (42,99 pund).

http://store.manutd.com/stores/manutd/products/kit_selector.aspx?selectorid=122


http://www.fotballshop.no/shopexd.asp?id=3938

799.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Under artikkelen om at Steinar mener at vi får klare oss med det vi har på BAs nettside står det en kommentar om at Steinar ønsker seg en dansk type inn i trenerteamet. Er dette noe det står om i papirutgaven eller er det tatt ut av løse luften?

Yngve

Slik som det ligg an er det absolutt ingenting å sjå fram til neste sesong, med unntak av eit par heiderlege resultat i løpet av sesongen. Me kjem ikkje til å kjempa om gull, og truleg ikkje nedrykk. Me kjem til å vasa rundt i ingenmannsland.

Me kjem til å ha ein særs middels stall, og ein latterlig ubrukeleg sportssjef.

Men likevel, når eg ser klippa som Krøvel har funne fram i sin kalendar kjenner eg entusiasme, engasjement, positive følelsar, gåsehud og den deilige følelsen av å væra suportar av verdas beste lag med verdas beste suportarar.

Eg kjenner eg er ikkje anna enn fortvila.

Fortvila over alt det potensialet som er i klubben, og som var bevist gjennom 2006 og 2007. Ein klubb som engasjerer, spelar deilig fotball, det kokar på tribunane.

Slik det ligg an no vert 2010 ikkje anna enn eit pliktløp. Problemet er at me faen ikkje har ein plan om kvar me skal gå. Det er jo ikkje noko å sjå fram til i 2011 basert på gode resultat i 2010.

Dei medgangssuportarane* Monsamjelden skaffa klubben frå 2004 til 2007 forsvinn. Snitt på 16.000 ++ på tribunane forsvinn. Me kjem så brutalt tilbake til kvardagen. Og det heilt unødvendig.

Me hadde alt i nevane, og rota det vekk.

Kven eg skal skulda på har eg ikkje konkludert med enno, men det er ikkje tvil om at RBH står usedvanleg høgt oppe på den lista.

Monsamjelden er fritatt omtrent all skuld med bakgrunn i det han skaffa oss som spelar og trenar. Er det nokon som fortener ein statue på stadda er det han.


*Medgangssuportar: dei tullingane som kom for berre å ta del i klubben når det gjekk bra. Folk som grein i trappene på galleriet utan å ha vore på ein kamp tidlegare. Follk som kjem på kamp berre når det er 16.mai og rbk kjem på besøk. Folk som den godt vaksne dama eg møtte i byn etter cupfinalen 2004, og eg gjekk med eit Brann-skjerf rundt halsen, og sa; "Eg og vil ha et sånnt no". Då eg svara "Du har hatt 22 år på å skaffa deg det.."

Beklagar om eg vart litt "Bergenser1" i innlegget, men eg hadde ein del frustrasjon som berre måtte ut her og no.

thesevs

Kanskje foreningen "Ups and Downs" hadde vært noe for oss?
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Klaus_Brann

Hehe, "ups" var nytt for meg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Kunne laget en ny tråd om "Journalister uten bakkekontakt", men passer vel her. Brann.no har spurt en del journalister om hvordan det går i 2010. Tore Strand forventer bedre poengfangst og tabellplassering. BA vil ikke tippe plassering, men velter allerede nå ansvaret for eventuelt dårlige resultater over på Nilsen.
Nettavisen mener vi kommer til å hente ett par forsterkninger. Og utelukker oss fra enhver medaljekamp om det ikke skjer.
VG tror fortsatt det spilles fotball på stadion annenhver søndag, alle vet jo at slikt bare skjer på lørdager og mandager nå for tiden. Vi utelukkes fra gullkampen.
NRK mener vi kjemper om medaljer om vi henter ett par forsterkninger i forsvar, en spiss som scorer over 10 mål og om Huseklepp blir til over sommeren.
TV2 mener ett knep her og ett knep der er nok til gullkamp.

Det er litt skremmende å se Tore Strand ha så lite kontakt med virkeligheten. Hvor blir det av den kritiske avisen som kan fortelle om hvor dårlig arbeid Brann faktisk har gjort med lagbyggingen siden 2007? Det er ikke sjans i havet for at Brann skal klatre på tabellen med den stallen vi har nå. Jeg tror heller vi må se litt opp for ett par andre lag under oss og ett eller to av lagene som rykket opp. Knipe inn på forspranget til RBK? Feil fokus om det ikke hentes forsterkninger, da må Brann se seg over skulderen og sikte mot 32 poeng så tidlig som mulig.

Langhår

Tore Strand fortsetter i det feige sporet. Det eneste som overrrasker er at han ikke får inn noen spark mot Mjelde denne gangen. Det Brann gjorde etter 2008 er nøyaktig som BT forlangte, ut med Mjelde og inn med Nilsen.

Han tørr ikke annet enn å tippe stor forbedring. Nettopp fordi han selv personlig styrte hylekoret mot Mjelde. Det var mange som var med i det koret, men kun Tore Strand og BT forlangte Nilsen hentet. Derfor ser mann i artikkelen at BA koster på seg kritikk og krav til forbedring hos Nilsen, mens Strand kniper nebbet igjen hva angår treneren.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Xminator

December 26, 2009, 11:51:51 AM #496 Last Edit: December 26, 2009, 11:53:28 AM by Xminator
Jeg ser det ikke som naturlig å rette kritikk mot Nilsen ut fra det spillermateriellet han har til rådighet. Om han hadde fått pengene og handlerommet han var lovet - ja da var det en helt annen historie.

Slik det er nå burde Nilsen fått det midlene som var lovet. Selv om det betyr kutt i administrasjonen. Det er eneste fornuftige vei fremover for Brann som seriøs toppklubb. Derfor kritikken mot en sportslig leder som gjennom feilinvisteringer og dårlig teft har bygget ned den sportslige kvaliteten, for det har gått nok kroner gjennom nevene på ham til at vi burde forvente ett helt annet resultat.
Styret som virker å ha mistet fokuset på hva Brann egentlig er fortjener også rikelig kritikk. Rekordunderskudd, elendige resultater og rot i organisasjonen (for du kan ikke kalle det noe annet når du sparker hjelpetreneren...) burde være nok til at nye koster burde få ansvaret for styret i Brann. Problemer er vel bare at de nok ser på seg selv som overlegne alle andre kandidater og som de eneste som kan drive Brann...
Bjørn Dahl bør heller ikke slippe fri. Han har vert uunnværlig i snuoperasjonen etter nestenhavariet, men man må kunne stille spørsmålet om han er riktig mann til å lede en bedrift med over 100 millioner i omsetning. Hvordan Brann fremstår uttad rett før vi går inn i 2010 gjør det helt naturlig å stille ett slikt spørsmål.

Min konklusjon, med mindre noe helt ekstraordinært skjer, som en åpenbart umotivert Nilsen på benken, så er Steinar Nilsen den siste personen i organisasjonen som skal ta ansvar for resultatene i 2010. Slik Mjelde fikk plassert altfor mye skyld på sine skuldre i fjør høst.

Markmus

Det defensive er Nilsens spesialitet, så han fortjener selvsagt en porsjon kritikk selv om det var i overkant mange forsvarstabber som førte til mål - noe bare spilleren kan få bukt med.
Ka du ve?

Nixon

En annen ting som vi kanskje hadde forventet mer av er at spillerne skulle være mer på hugget når kampene startet. Men ellers enig i at Nilsen må få mer tid, og forhåpentligvis noen flere spillere før noen hugger hodet av han.
Rød makt på Hansa

nero

December 26, 2009, 14:04:50 PM #499 Last Edit: December 26, 2009, 14:22:03 PM by nero
Blir helt feil å skyte på Nilsen for ting som er RBHs feil. Hovedproblemet er og blir stallen. Vi har fks pr idag en og en halv spiss (Huseklepp & Nielsen), slike at vi blir tvunget til "løsninger" som å putte Bakke på topp. Vi har kun to venstrebente spillere, og de er av variabel kvalitet, for å si det sånn. Forsvaret har vist over flere år at de enkelt og greit ikke holder mål. Hadde nok forventet at han godeste Steinar skulle forbedre det defensive litt mer, men vi kan heller ikke forvente at mannen skal kunne gå på vannet. Jeg tviler sterkt på at det blir medaljer i 2010 uten forsterkninger. Som mange har pekt på før, så hadde vi denne sesongen flørtet med nedrykk hvis det ikke var for at Huseklepp til grader slo til. Jeg tror ikke at vi kan regne med at Huseklepp skal redde oss en gang til.

Jeg vet at mange liker å drive med ønsketenkning og i fullt alvor sier at denne stallen er god nok for gull. "Vi har jo bare mistet to-tre spillere fra gullaget" var jo et refreng i fjor. Jeg mener vel at denne stallen har vist klart og tydelig de to siste sesongene at de ikke er kapable til gull. Det er også klart at man må se med adskillig mildere øyne på Mjelde anno 2008 etter denne sesongen, det skal jeg ærlig innrømme. Da må vi rette pekefingeren mot den sportslig ansvarlige, mannen som skulle handle på "en hylle vi tidligere ikke hadde vært i nærheten av". Og vi kommer heller ikke utenom en evaluering av Dahl og styrets innsats.
Lions led by donkeys.

Go Up