• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Vålerengen kl. 20.00, 18.10.

Started by Læreren, October 04, 2009, 19:01:02 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

TCAC

Quote from: skuteviken on October 19, 2009, 11:23:33 AM
For det første så vil det alltid være mulig å oppdrive penger, det har vi sett hver sesong.


Javel? Hvordan skal Brann oppdrive penger nå da?

Gud

Quote from: TCAC on October 19, 2009, 11:54:45 AM
Quote from: skuteviken on October 19, 2009, 11:23:33 AM
For det første så vil det alltid være mulig å oppdrive penger, det har vi sett hver sesong.


Javel? Hvordan skal Brann oppdrive penger nå da?


Kan alltids få noen av Brann-spillerne til å bedrive torpedovirksomhet. Gjerne i Fana og på Kalfaret..

skuteviken

Quote from: TCAC on October 19, 2009, 11:54:45 AM
Quote from: skuteviken on October 19, 2009, 11:23:33 AM
For det første så vil det alltid være mulig å oppdrive penger, det har vi sett hver sesong.


Javel? Hvordan skal Brann oppdrive penger nå da?


Vi fikk investorer med på 12-15 mill i år....det er en shitload med penger, og vi har handlet hvert år. Ellers er jo det ikke bare penger som sportsjefen har å jobbe med som egentlig var poenget mitt, altså for å kontre han som mente at RBH bør beholde jobben fordi vi ikke har penger å bruke.

Ellers så er vel RBH kritikken i en annen tråd og det blir uendelig gjentagelse viss jeg skal ramse opp igjen.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Gubrask

Fra vpn.no
"Stemninga på stadion var det snaut 200 klansfolk som sørga for. Vi var der hele tida, mens vi kun hørte hjemmetribunen tre ganger med sitt imbesile, altfor enkle og enda mer uforståelige Heia Brann. Det var ved 1) offsideskåringa fra Vaagan Moen, 2) ved stolpeskuddet fra samme mann ti minutter seinere og 3) en eller annen gang etterpå da det så ut til at Brann skulle få taket på kampen for alvor.
Ellers var det helt stille fra 15.850 skarrende medgangssupportere. Faktisk så stille at alle hørte når Bakke ropte at han ville bli bytta ut fordi han skulle rekke pøbben. "

Greit vi ikke sang sammenhengende i 90 minutter, men var det noen som hørte klanen? Det gjorde hvert fall ikke jeg.
I tillegg bør ikke de klage på stemningen på stadion når de så vidt klarer å stille 6000 hjemme.

Nixon

Fra min posisjon på Hansa hørte jeg bare unntaksvis Klanen. Og selv om de selvsagt overdriver en smule hørte de nok heller ikke oss så veldig mye heller hvis de sang litt selv. Sånn er det alltid når supportergruppene står 100 meter fra hverandre.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Markmus

Jeg hørte Klanen nå og da fra min posisjon på BT når resten av Stadion var stille, men noe voldsomt stemning var det ikke.

Klanen var helt klart bedre enn noen andre som har vært på besøk i år. I tillegg har de ikke noe latterlig utstyr ala trommer og megafon. Liker Klanen, jeg, tror det eller ei.

Forresten... på vei til Stadion møtte jeg på 4 stk Klanskaller som hadde fått i seg et par pils og litt til. De ante ikke veien til Stadion, så da gikk det nesten en liten faen gjennom meg og lurte på om jeg skulle sende dem en helt annen vei ;) Men jeg hadde ikke samvittighet til å gjøre det og dessuten var de hyggelige folk :P
Ka du ve?

krøvel vellevold

Jeg må le av disse klovnene som tror de stod for stemningen på Stadion. Jeg hørte dem IKKE! Og at de syns "heia Brann" er uforståelig, forteller jo en god del om IQ-nivået... De lever i sin egen verden der de tror de 200 lager kjempestemning og at sangene deres runger utover Stadion. Som sagt: Jeg hørte dem ikke før kampen var ferdig og VIF hadde vunnet kampen.
Legg ned hele klubben!

olebrann3

Quote from: Markmus on October 19, 2009, 13:44:01 PM
Jeg hørte Klanen nå og da fra min posisjon på BT når resten av Stadion var stille, men noe voldsomt stemning var det ikke.

Klanen var helt klart bedre enn noen andre som har vært på besøk i år. I tillegg har de ikke noe latterlig utstyr ala trommer og megafon. Liker Klanen, jeg, tror det eller ei.

Forresten... på vei til Stadion møtte jeg på 4 stk Klanskaller som hadde fått i seg et par pils og litt til. De ante ikke veien til Stadion, så da gikk det nesten en liten faen gjennom meg og lurte på om jeg skulle sende dem en helt annen vei ;) Men jeg hadde ikke samvittighet til å gjøre det og dessuten var de hyggelige folk :P


Spør noen meg sender eg de alti feil vei

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on October 19, 2009, 13:49:10 PM
Jeg må le av disse klovnene som tror de stod for stemningen på Stadion.


Slike skriblerier skal vel heller ikke bli tatt så veldig seriøst. Vi snakker tross alt om svært subjektive supportere som vi også har noen av her i byen.
Det blir jo litt som vår vi synger "kan vi høre bønder synge" når vi tross alt kan høre de...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

KEA

Quote from: skuteviken on October 18, 2009, 22:43:14 PM
Stemningen var årsbeste


Totalt uenig. Med unntak av noen få høydepunkter underveis var stemningen begredelig, en av de absolutt dårligste kampene i år stemningsmessig. Og det sier ikke lite. Trøsten får være at Klanen knapt var hørbare, i hvert fall fra min posisjon.

Men stemningen stod i hvert fall i stil med kampen: Begredelig. Og som om ikke det var nok, så presterte jamen speaker å si at neste og siste hjemmekamp er mot SELVESTE Rosenborg. Eier han ikke skam i livet. Herregud!

Northside

Brann.no med film fra innmarsjen:
http://webtv.tv2.no/webtv/?progId=354409

Klanen var ca 300stk på bortefeltet som sang, vi var rundt 1000stk borte mot VIF tidligere i år. Desverre bare rundt 300 som sang hos oss også. Ser ikke den helt store forskjellen, klanen slapp bare unna litt daukjøtt på tribunen...

krøvel vellevold

Quote from: Northside on October 19, 2009, 15:08:48 PM
Brann.no med film fra innmarsjen:
http://webtv.tv2.no/webtv/?progId=354409

Klanen var ca 300stk på bortefeltet som sang, vi var rundt 1000stk borte mot VIF tidligere i år. Desverre bare rundt 300 som sang hos oss også. Ser ikke den helt store forskjellen, klanen slapp bare unna litt daukjøtt på tribunen...


Det er fordi klubben vår apellerer til flere enn bare dem som er med i supporterklubben.

For øvrig er det vittig når de anklager OSS for å være medgangssupportere. Jaja... våre "medgangssupportere" dukker i det minste opp på kampene...
Legg ned hele klubben!

Northside

VIF apellerer ikke en gang til mer enn halvparten av de som er med i supporterklubben :)

Utmedsnolken

Jeg har sittet på de billige plassene rett ved bortesupporterne halve sesongen og Klanen har definitivt vært de som har laget mest lyd i år. Virket som nesten hele feltet sang med på alt også. De har god sangvariasjon også imotsetning til visse andre supporterklubber som har holdt på å gjøre meg gal med lalling og tromming. På plassen min er det lite man hører til Hansa om det ikke er bra trøkk og det var mye mindre av det i går enn f.eks. på Odd.

De stilte tilogmed med en 7-8 forskjellige Eirik Bakke sanger/rop.
"og der snubler Sæternes igjen"

Alzheimer/Silverspurs

October 19, 2009, 16:41:41 PM #214 Last Edit: October 19, 2009, 16:44:01 PM by Alzheimer/Silverspurs
Det Klanen er "heldige" med er at dei har, i motsetning til mange andre, ganske garva supporterkjerne som har masse basstemmer. Det er vesentlig betre enn unge jenter og gutar i stemmeskiftet (fint at dei også er tilstades altså!) for då blir det så lite trøkk. Klanen er normalt gode i norsk målestokk, men det hindrer meg likevel ikkje i å håpe at samtlige får svineinfluensa og blir tvangsflytta (samt sterilisert) og sendt til Bouvet-øya.

Skal dog seiast at eg faktisk ikkje ein gong høyrte Klanen juble når det blei mål fordi dei blei overdøva av "sukk" blant Brann-fans så dei kan ikkje ha vore så fantastiske.

skuteviken

Quote from: Alzheimer/Silverspurs on October 19, 2009, 16:41:41 PM
Det Klanen er "heldige" med er at dei har, i motsetning til mange andre, ganske garva supporterkjerne som har masse basstemmer. Det er vesentlig betre enn unge jenter og gutar i stemmeskiftet (fint at dei også er tilstades altså!) for då blir det så lite trøkk.

Skal dog seiast at eg faktisk ikkje ein gong høyrte Klanen juble når det blei mål fordi dei blei overdøva av "sukk" blant Brann-fans så dei kan ikkje ha vore så fantastiske.


Hørte ikke de i det hele tatt, ellers er jeg enig i det meste som blir sagt her. Trøkket i kampen (innledningsvis) var det beste så langt i år noe som gjorde skuffelsen enorm, stemningen var ikke god som jeg sa tidligere, men tenningen.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Utmedsnolken

Nå er vel ikke plasseringen av supporterne i forhold til hverandre helt optimal for å høre hverandre. er som sagt ikke så mye å høre av Hansa fra der bortesupporterne holder til, så når man ser på antallet er det ikke så rart at man ikke kan høre de om man sitter langt borte. Utifra de borteturene jeg har vært på, så var Klanen ett par hakk over igår
"og der snubler Sæternes igjen"

Spelaren

Forresten, andre enn meg som har Bataljonen på venstre kanal i surrounden?? Ytterst merkeleg mtp at Hansa er på høgre side av skjermen... surrounden er kalibrert riktig...
Gå av.

Markmus

Quote from: Spelaren on October 19, 2009, 18:42:11 PM
Forresten, andre enn meg som har Bataljonen på venstre kanal i surrounden?? Ytterst merkeleg mtp at Hansa er på høgre side av skjermen... surrounden er kalibrert riktig...


TV2 (eller hvem det nå er som har ansvar for mikrofoner og lyd) er helt på jordet når det gjelder Stadion, så det overrasker meg ikke at du opplever dette. Ellers er det rart hvordan de justerer opp volumet fra mikrofonen nær bortesupporterne/BT, noe som gir et heeeeelt annet bilde av stemningen enn det som faktisk er. Jævlig irriterende. Kanskje de var lei av at vi overdøvet kommentatorene?
Ka du ve?

krøvel vellevold

Quote from: Utmedsnolken on October 19, 2009, 16:32:36 PM
Jeg har sittet på de billige plassene rett ved bortesupporterne halve sesongen og Klanen har definitivt vært de som har laget mest lyd i år. Virket som nesten hele feltet sang med på alt også.
---
De stilte tilogmed med en 7-8 forskjellige Eirik Bakke sanger/rop.
Legg ned hele klubben!

Dan Inge

håper de starter med passningstrening no, er visse spiller som må lære seg det samt hvordan presse motspillere!!!!!!!!!!!!
heller ikke dumt hvis de prøver å vinne ballen tilbake når de taper den...  >:(
kjør over pakket!!

skuteviken

I blant all elendigheten så fant jeg et innlegg som ikke akkurat hjelper siden vi faktisk tapte denne kampen, men som viser hvorfor det er så viktig å vinne denne kampen.

Quote
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Klaus_Brann

Quote from: Utmedsnolken on October 19, 2009, 16:32:36 PM
De stilte tilogmed med en 7-8 forskjellige Eirik Bakke sanger/rop.


Det i seg selv er en prestasjon, spesielt med tanke på at nesten alle hadde ordet "alkohol" i seg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on October 19, 2009, 21:17:01 PM
Quote from: Utmedsnolken on October 19, 2009, 16:32:36 PM
De stilte tilogmed med en 7-8 forskjellige Eirik Bakke sanger/rop.


Det i seg selv er en prestasjon, spesielt med tanke på at nesten alle hadde ordet "alkohol" i seg.


Som jeg har sagt før: Det blir latterlig når alkiser og narkiser skal latterliggjøre en som har tatt seg noen glass...
Legg ned hele klubben!

kabelmann

Quote from: krøvel vellevold on October 19, 2009, 21:18:54 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 19, 2009, 21:17:01 PM
Quote from: Utmedsnolken on October 19, 2009, 16:32:36 PM
De stilte tilogmed med en 7-8 forskjellige Eirik Bakke sanger/rop.


Det i seg selv er en prestasjon, spesielt med tanke på at nesten alle hadde ordet "alkohol" i seg.


Som jeg har sagt før: Det blir latterlig når alkiser og narkiser skal latterliggjøre en som har tatt seg noen glass...


Det var vel ikke akkurat dèt som var problemet med Bakke?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

osoerli

Andresen var ikkje overraska over kamputviklinga, og alle overgangane dei fekk mot Brann.  No har me tapt for Vif, Ålesund, Sandefjord i kampar der ein ser at laga har lagt opp ein taktikk for å slå Brann.  Taktikken går ut på å setja Huseklepp ut av spel.  Det er bekymringsfullt kor enkelt dette later til å vera, og kor dårlege Brann blir når det skjer.

Taktikken til Vif var å ha ein rask kar veldig nært Huseklepp, og ein til i sikring.  Kvar gong Husekklepp fekk ballen var denne raske karen fort tett på Huseklepp og sikringa nokre meter bak.  Dette burde jo skapa rom for andre i Brann der framme.  Men Bakke er ikkje rask nok, ikkje bevegeleg nok og ikkje god nok 1 mot 1.  Spørst om ikkje Guastavino burde vore Huseklepp sin makker i denne kampen, og Bakke trekt ned på midtbana og heller ofra jaiteh eller Austin.  Guastavino skulle i såfall bevega seg i romma mellom Huseklepp og vif-målet.  Guastavino er heller ikkje så rask, men han er god 1 mot 1.  På raske kontringar, Huseklepp binder opp 2 mann litt ute på sida og ein ledig og løpsvillig Guastavino nærare goalen trur eg iallefall me hadde hatt vesentleg meir å by på offensivt.  Møvik kunne kanskje også bekledt denne rolla.

Så fekk kanskje heller Guntveit eller Gylfi tatt kantrolla til Solli.  Sånn generellt syns eg ikkje Nilsen evnar å gjera taktiske grep frå benken undervegs.  Brann blir rett og slett lett match når me møter lag med gode taktikarar på motsatt benk som Rekdal, Walker og no Andresen.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

olebrann3

Syns heller ikke alle disse 17 mai sangene de har er fantastisk

Markmus

Er det ikke Internationalen de synger? Aner ikke hva de synger, men selve melodien er faktisk ganske fet.
Ka du ve?

Klaus_Brann

De synger vel i alle fall "Norge i rødt, hvitt og blått".
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Ka du ve?

Ingo

Vi hadde god trykk til tider, personlig hørte eg ikke klanen før 1-0 scoringen samt ved seiersmålet.
De var sikkert bra når man tar i betraktning antallet.

vebo

Quote from: Markmus on October 20, 2009, 18:59:39 PM
aka Internationalen? ;o


Tror du misforstår litt, det er stor forskjell på den sosialistiske sangen "Internationalen" og den Nasjonalromtiske, på grensen til nasjonalistiske "Norge i rødt hvitt og blått". ;)
Tiocfaidh ár lá

Markmus

hmm, jeg forveksler nok en del nå, ja.
Ka du ve?


Markmus

"Her kunne jeg fortelle at dette er den eneste Domkirke i verden som har funnet det nødvendig å montere egen ferist. Dessverre er selve risten borte, men stuter er det fremdeles mange av."

ha ha ha
Ka du ve?

vebo

Begynner vel strengt tatt å bli litt gammel, er vel 46. gang den er linket til her på forumet...
Tiocfaidh ár lá

Go Up