• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Partoutkort 2010

Started by thesevs, September 07, 2009, 21:41:24 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

thesevs

"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

skuteviken

For oss som vil ha partoutkort på Hansa, når må vi være på tå hev?
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Nixon

Husker gode gamle dager da man fikk sikret cupfinalebillett for å kjøpe partotkort tidlig. Blir ikke det samme med et skjerf!;)

Men det blir spennende å se hvor stort frafallet blir i år. Og Brann har vel heller ingen lang venteliste å fylle på med heller. Men sier man fra seg partoutkoret kan man være sikker på at Brann blander seg inn i gullstriden og folk står i kø utenfor Brannbutikken...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Ricky

HAHAHAHA! Brann skal sette opp prisene på partoutkort igjen... Den så jeg faktisk ikke komme.
Prisene skal opp med nye 300 kr, altså snaut 10% på de fleste plassene. Og for supportermedlemmer og barn blir det i så fall 15-20% økning.

Dette betyr vel også at enkeltbillettprisene settes opp tilsvarende, fra 300 kr for et vanlig sete i dag til 320 eller 325 neste sesong. Har en dårlig følelse for den mer-enn-15.000-tilskuere-rekken til Brann, for å si det sånn.

dudo

Det er drøyt, ja. Med 15k i snitt gir det vel oss 5 mill ekstra til administrasjonen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

1908

Bataljonen vil ikke vudere å flytte rundt på folk igjen? Er jo ikke helt bra hvordan folk er plassert rundtom no.. De beste plassene går jo til løssalg osv.

Markmus

Vi har 1-2000 ledige plasser på nesten hver hjemmekamp og de velger å øke prisen?
Ka du ve?

Markmus

Quote from: 1908 on September 07, 2009, 23:31:46 PM
Bataljonen vil ikke vudere å flytte rundt på folk igjen? Er jo ikke helt bra hvordan folk er plassert rundtom no.. De beste plassene går jo til løssalg osv.


De burde vel strengt tatt i det minste rydde opp i rotet de skapte i fjor.
Ka du ve?

dudo

Quote from: Markmus on September 08, 2009, 00:00:08 AM
Vi har 1-2000 ledige plasser på nesten hver hjemmekamp og de velger å øke prisen?


Jeg tviler på at er priselastisiteten forklarer publikumssvikten. Det er vel helst det at det ikke er spesielt gøy å gå på stadion for tiden. ;-) Men klart, en prisøkning hjelper vel neppe.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Ricky

Quote from: dudo on September 07, 2009, 23:16:15 PM
Det er drøyt, ja. Med 15k i snitt gir det vel oss 5 mill ekstra til administrasjonen.


Alle de Stadion-gjengerne som er "mest troandes" til å godta litt ekstra for billetten, har jo nå fått tilbud om å slippe prisøkningen. Så prisøkningen vil kun gjelde for det segmentet av publikummere som vurderer å hoppe av karusellen (eller allerede har gjort det, og kjøper i løssalg). Med 15.000 tilskuere på Stadion vil det gjerne kun være halvparten av dem som faktisk har betalt denne prisøkningen. Noe som i kroner og øre utgjør i overkant av 2 mill i ekstra inntekter. Mens nedgangen i selve tilskuertallet (fra 15.800 til 15.000) gir et tap på opptil 3,6 mill.. Så kan man jo da spørre seg hvor mye ekstra administrasjonen faktisk vil få.

Men det jeg liker aller minst med dette, er at det kun finnes én eneste grunn til å starte sesongkortfornyingen i september, med prisavslag og skjerf til dem som betaler kjapt.
Brann har likviditetsmessige problemer - igjen.

dudo

Quote from: Ricky on September 08, 2009, 00:22:52 AMMen det jeg liker aller minst med dette, er at det kun finnes én eneste grunn til å starte sesongkortfornyingen i september, med prisavslag og skjerf til dem som betaler kjapt.
Brann har likviditetsmessige problemer - igjen.


Det der er nok dessverre en helt korrekt observasjon.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Yes!wehavenobananas

September 08, 2009, 00:47:20 AM #11 Last Edit: September 08, 2009, 00:53:34 AM by Yes!wehavenobananas
Jeg fornyer ikke partoutkortet neste sesong. Noe heftig kamp om billettene blir det uansett ikke.

Skandaløse priser har vi fra før av. At Brann skal heve disse med enda noen prosent er direkte sjokkerende. Men med noen ekstra kroner i kassen blir det på en annen side anledning til å ansette en pre-event-sjef, eller kanskje en manikeng som kan verte opp for VIP-ene. Kanskje en god gammeldags narr hadde vært noe som hadde trukket piffen til Stadda i større grad?

smaalanda

Narr er det da rikelig der oppe av fra før av.
KMO!!!

thesevs

Ingen prisøkning for de kjappeste!
Allerede i dag er det mulig å sikre seg retten til å se alle Brann sine hjemmekamper i 2010. Prisen er uforandret for dem som fornyer innen 31. oktober!

Liten prisøkning for dem som fornyer innen 15.12!
Fornyer du i perioden 1. november - 15. desember får du en femmer i prisøkning. Du får fortsatt "Brann é best"-skjerfet som bonus. Men det er vel ingen grunn til å betale midt i julegave-rushet?

Stor prisøkning for dem som fornyer etter 15.12!
Fornyer du etter 15. desember får du 300 kroner i prisøkning. Du får ikke "Brann é best"-skjerfet som bonus.


Partoutkortet trenger ikke bli dyrere som du betaler tidligere, altså før 31.oktober, til Brann. Jeg ser vel her sammenhengen med at klubben ønsker å dra inn litt penger før sesongen avsluttes. Før 15.desember koster partoutkortet deg 75 kroner mer (eller fem kroner mer per kamp). Vil ikke si at akkurat det er en "enorm" prisstigning, selv om jeg også er blant dem som mener vi betaler altfor mye.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

ostraume

Hva snakker vi om her? Søndre, pølseVip, BT eller Hansa? Er det virkelig noen som seriøst mener at sesongkortene på nedre Frydenbø er for dyre?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

skuteviken

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Nymark

Ikke greitt  at Brann kanskje trenger penger nå , men eg må for min egen del si det er større sjanse for at jeg fornyer partoukort nå en slik det var før. Grunnen er at det passer bedre økonomisk for folk å ha et såpass stort utelegg nå , i stedet for rundt juletider som det har vært tidligere. 

vebo

Kan noen fra styret kommentere om dette er noe som gjelder oss med partoutkort gjennom bataljonen?
Tiocfaidh ár lá

Kai-Olai

Jeg sendte mail til Dag Frode Algerøy igår, med spørsmål om det også gjaldt de på Hansa (Bataljonen).. Han bekreftet dette, og jeg fikk samtidig oppgitt både brukernavn og passord..

Northside

Synd dersom Bataljonen ikke for plassert ut folk på nytt til neste sesong.

Kjør unummererte plasser, ellers får vi garantert en ny sesong med dårlig stemning!

Og latterlig at prisene stiger, tiltrekker neppe flere partoutkort-supportere...

vebo

Kjør i så fall unummererte plasser bare på nedre b og c.
Tiocfaidh ár lá

Dan Inge

noen som vet ka partoukort kostet denne sesongen?altså 09 sesongen gjennom bataljonen. står nemlig på ventelist for partoukort  gjennom bataljonen til neste sesong  :)
kjør over pakket!!

Onside !!!

Quote from: Dan Inge on September 08, 2009, 15:29:57 PM
noen som vet ka partoukort kostet denne sesongen?altså 09 sesongen gjennom bataljonen. står nemlig på ventelist for partoukort  gjennom bataljonen til neste sesong  :)


1800,- pluss medlemsskap i bataljonen (200,-) tror jeg.

SKBrannfan

Quote from: Onside !!! on September 08, 2009, 16:11:54 PM
Quote from: Dan Inge on September 08, 2009, 15:29:57 PM
noen som vet ka partoukort kostet denne sesongen?altså 09 sesongen gjennom bataljonen. står nemlig på ventelist for partoukort  gjennom bataljonen til neste sesong  :)


1800,- pluss medlemsskap i bataljonen (200,-) tror jeg.


Var det ikke medlemskapet en ikke trengte å betale hvis en hadde partoutkort gjennom Bataljonen? Mener å ha hørt at dette var inkludert hvis en hadde det.

Dan Inge

så blir noen hundre kroner dyrere?noen som vet hvor lang ventelisten er gjennom bataljonen?
kjør over pakket!!

Ricky

Quote from: Onside !!! on September 08, 2009, 16:11:54 PM
Quote from: Dan Inge on September 08, 2009, 15:29:57 PM
noen som vet ka partoukort kostet denne sesongen?altså 09 sesongen gjennom bataljonen. står nemlig på ventelist for partoukort  gjennom bataljonen til neste sesong  :)


1800,- pluss medlemsskap i bataljonen (200,-) tror jeg.


På Stadion-priskartet for 2009 står det kr 2080,- (pluss service- og kortavgift)
Sammenligner vi forresten de nye prisene med priskartet for gullsesongen 2007, så har de fleste partoutkortene nå steget med ufattelige 50% siden den gangen. Synd underholdningsverdien ikke ser ut til å stige i samme tempo... :p

skuteviken

Koster det bare 2080 for partoutkort på Nedre Hansa? Trodde jeg så 2700 eller noe slikt som det billigste alternativet i fjor under siste hjemmekamp. 2080 ,- er kjempe billig.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Dan Inge

 :) jaja, skal no ha partoukort hvis eg står langt nok fremme på ventelistene til bataljonen  :)
kjør over pakket!!

SKBMiller

Du kan nok regne med at det går i orden  ;)

BBB-Tony

September 09, 2009, 14:15:59 PM #29 Last Edit: September 09, 2009, 14:26:03 PM by BBB-Tony
Quote from: vebo on September 08, 2009, 11:46:45 AM
Kan noen fra styret kommentere om dette er noe som gjelder oss med partoutkort gjennom bataljonen?


Fornyelsen gjelder for de med partoutkort gjennom Bataljonen også.

Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

olpi

At nedre Hansa skal få billigere billetter enn resten av oss er jo latterlig. Det er ikke akkurat som om de bidrar noe særlig med stemningen.

Hat hatt partoutkort i 8 år, og står på Z. For min del er det ikke aktuelt å fornye, til det e det for mange klovner både på banen og i administrasjonen. Når de i tillegg presterer å øke prisene med 10% viser de en total mangel på bakkekontakt. At de tror Brann er immun mot trenden med nedadgående tilskuertall over resten av fotball-Norge, er dessverre ikke overraskende.

Når Brann prioriterer å ansette event-managere , webjournalister og offmatchproduktutviklere fremfor å forsterke det sportslige som ligger, og har lagt brakt i 2 år, så sier det sitt. De sager av greinen som de sitter på hvis de fortsetter å drite så fullstendig i vanlige supporterne.

Vi er 5-6 stykker av en gjeng på 12 som ikke fornyer, og jeg har inntrykk av at dette er en generell trend. Folk er rett og slett drittlei.

vebo

Ok, jeg kommer for min egen del til å støtte laget mitt gjennom tykt og tynt. Men at noen er der for underholdningsverdien er vel på et vis foreståelig, kos deg!!
Tiocfaidh ár lá

Nixon

Dersom kriteriet for å ha partoutkort er at Brann skal være i den absolutte toppen hele tiden, og at man er enig i alt som blir gjort oppe på Stadion, så er det vel bare å si takk for innsatsen...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

olebrann3

bare ikke stå å grin på tv neste gang vi kjemper om noe og du ikke har billett

Spelaren

Eg vurderer å kjøpe eit partoutkort utav pur latskap*. Er lei av å stresse. Sjølv om eg er i Kristiansand bør det gå an å ordne seg ein 5-6 heimekamper enkelt kvart år.


* endret :)
Gå av.

olpi

Quote from: olebrann3 on September 17, 2009, 12:18:18 PM
bare ikke stå å grin på tv neste gang vi kjemper om noe og du ikke har billett
Quote from: Nixon on September 17, 2009, 12:16:03 PM
Dersom kriteriet for å ha partoutkort er at Brann skal være i den absolutte toppen hele tiden, og at man er enig i alt som blir gjort oppe på Stadion, så er det vel bare å si takk for innsatsen...


Har hatt sesongkort siden 01, og kun 2 sesonger har Brann kjempet i toppen, så drop de gloryhunter-antydningene du kommer med.

Nixon

Quote from: olpi on September 17, 2009, 12:48:54 PM


Nei, dere insisterer på å bli sladdet når dere er ute og morer dere...

Quote from: olpi on September 17, 2009, 12:48:54 PMHar hatt sesongkort siden 01, og kun 2 sesonger har Brann kjempet i toppen, så drop de gloryhunter-antydningene du kommer med.


Hva du leser ut av mitt innlegg får bli opp til deg. Men trodde du at det sutreinnlegget skulle få noe særlig sympati? Du må selvsagt få lov til å stikke av med halen mellom beina så mye du lyster, men ingen er særlig imponert!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

olpi

Quote from: Nixon on September 17, 2009, 13:02:13 PM
Quote from: olpi on September 17, 2009, 12:48:54 PM


Nei, dere insisterer på å bli sladdet når dere er ute og morer dere...





Jeg er IKKE casual bare så det er sagt. Hvor fikk du det fra? Fordi jeg står på Z?



ostraume

Hva er egentlig problemet ditt? Er det for dyrt å gå på stadion? Er ikke Brann høyt nok på tabellen? Er ikke fotballen sexy nok?

Du forventer vel ikke 06-07-tilstander hvert år?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

olpi

Quote from: ostraume on September 17, 2009, 13:31:13 PM
Hva er egentlig problemet ditt? Er det for dyrt å gå på stadion? Er ikke Brann høyt nok på tabellen? Er ikke fotballen sexy nok?

Du forventer vel ikke 06-07-tilstander hvert år?


Jeg forventer ikke ikke gull hvert år, selvsagt ikke, men Brann har foredlet gullet fra 07 på en særdeles dårlig måte. 
Fotballen vi spiller er langt fra sexy, vi minner mer om Lillestrøm, enn Brann07. 
Prisene er desidert høyest i Norge, og ja det er dyrt. Men det er ikke pengene det står på, jeg har en høy utdannelse og en god jobb, men prinsipielt er syntes jeg det er latterlig at Brann  skal utnytte  det engasjementet det er rundt klubben. Og å øke prisene, sånn som situasjonen er nå både for Brann og resten av fotball-Norge, er en skam, og viser etter min mening, fullstendig mangel på ydmykhet og bakkekontakt. Men heller ikke dette er grunnen, det er bare jævlig irriterende.

Hovedgrunnen til at jeg ikke fornyer kortet mitt er en erkjennelse av at Brann har utviklet seg mer og mer i en retning av en hvilken som helst bedrift, der ord som kjerneverdier, produktutvikling, lønnsomhet, markedsandeler brukes som om det skulle være den mest naturlige ting.  Brann er en FOTBALLKLUBB,(tross navnet), bygget på lidenskap, som er hele byens eiendom. Jeg, for min del, klarer ikke å "heie" på en bedrift. Brann må innse at de er en fotballklubb, og legge disse BI-frasene fra seg. Jeg driter overhodet i hvor mange tannpirkere, badehåndklær og undikker Brann selger.

Klart at dette er et tveegget sverd, for på den ene siden er jeg, som dere, opptatt av sportslige resultater, og innser selvsagt at man må ha inntekter for å matche de sportslige ambisjonene, men dersom hovedfokuset blir å tjene penger, uten at en bruker disse pengene på å forbedre det sportslige, så forsvinner noe av det magiske. At Bataljonen ikke har hatt, så vidt jeg vet, noen prinsipiell debatt rundt dette er overraskende. Dere burde jo være de som bryr seg mest om slike ting. Men konsensus her på forumet virker å være at alt er greit så lenge Brann tjener penger på det.



Nixon

Quote from: olpi on September 17, 2009, 13:15:46 PMJeg er IKKE casual bare så det er sagt. Hvor fikk du det fra? Fordi jeg står på Z?


Jeg står på Z selv. Tok bare en råsjans!;)

Men tilbake til oppsigelsen din. Du klager på at Brann har event-managere og slike ting. Har du god kjennskap til hva som blir gjort og ikke gjort oppe på Stadion. Jeg vet ikke så mye, men slik jeg ser det klarer ikke Brann å hente inn nok penger bare på billett- og effektsalg. Jeg tror at Brann må hente inn penger de andre 6 dagene i uken, og utenfor sesongen, dersom de skal klare å henge med i toppen. Og dette kommer ikke helt av seg selv. Man må som i så mange andre sammenhenger bruke litt penger for å tjene penger!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Nixon

Quote from: olpi on September 17, 2009, 13:46:19 PMJeg driter overhodet i hvor mange tannpirkere, badehåndklær og undikker Brann selger.


Det gjør på mange måter jeg også. Men det plager meg da ikke når jeg er på kamp. Eller ødelegger dette selve kampopplevelsen for deg? Brann kunne vært et multimilliardselskap med forretninger over hele verden uten at det hadde gjort noe med min kampopplevelse. Og det er tross alt viktigst!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Klaus_Brann

Akkurat! Det er kampopplevelsen som er viktigst, og at noen klarer å ergre seg over at Brann prøver å tjene penger, er merkelig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

SKBMiller

Olpi burde med sin høye utdannelse og gode jobb skjønne at man ikke overlever i dagens fotball uten penger. At han kritiserer websatsningen er rimelig festlig da TV-avtalen har mye fokus på nett. Med andre ord skal klubben ha kjeft for å følge med i tiden i følge Olpi. Og eventansvarlig? Fysj, tenk å bruke lokalene vi har!

Alle er vel misfornøyde med hva som har blitt gjort gjort etter 2007. Men å slutte å dra på kamper av den grunn? Det er det heldigvis ikke så mange av supporterne som har gjort.

Så får heller Olpi sitte med prinsippene sine og angre hjemme når neste års Tippeliga sparkes i gang igjen på Stadion. Tar nok ikke så lang tid før han er tilbake.

Nixon

Quote from: SKBMiller on September 18, 2009, 00:00:06 AM
Olpi burde med sin høye utdannelse og gode jobb skjønne at man ikke overlever i dagens fotball uten penger. At han kritiserer websatsningen er rimelig festlig da TV-avtalen har mye fokus på nett. Med andre ord skal klubben ha kjeft for å følge med i tiden i følge Olpi.


I BA i går kom det forøvrig frem at Brann faktisk tjener penger på nettsiden sin. Og at den dermed ikke tapper det sportslige for penger slik som noen ser ut til å tro.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Angeln

Møter mange slike folk som olpi gjennom jobb og på privaten, dog har de fleste vært "hjemmesittere" lenge. Fellesnevneren synes å være at de følger med og er noenlunde interesserte, men har på et eller annet tidspunkt utviklet et bittert forhold til Brann. Hver gang Brann diskuteres så er de der med sure oppstøt og negativitet.

Enten er det administrasjonen som gjeng med griske idioter, treneren som disponerer laget totalt feil eller så er rett og slett spillerne en gjeng med grinete kyllinger som bare tenker på seg selv.

Til enhver tid er minst en av de tre påstandene over mer eller mindre riktige, men det er jo også en del av pakken når du holder med Brann. At Brann har blitt en bedrift som har hovedfokuset på å tjene penger er litt for enkelt, selv om det nok har blitt satset for hardt på utenomsportslige aktiviteter.

Jeg velger å tro at Brann blir styrt av folk som ønsker å vinne fotballkamper og fornyer mitt overprisede partourkort. Forhåpentligvis har de lært noe av nedgangstidene.

olpi

Quote from: SKBMiller on September 18, 2009, 00:00:06 AM
At han kritiserer websatsningen er rimelig festlig da TV-avtalen har mye fokus på nett. Med andre ord skal klubben ha kjeft for å følge med i tiden.
Quote from: SKBMiller on September 18, 2009, 00:00:06 AM
Så får heller Olpi sitte med prinsippene sine og angre hjemme når neste års Tippeliga sparkes i gang igjen på Stadion. Tar nok ikke så lang tid før han er tilbake.


Er tilbake når Brann er nede i første...

skuteviken

Herlig olpi :) Er enig i mye av det du sier, og ikke så enig i mye annet, at du er et friskt pust er ikke tvil om.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

SKBMiller

Quote from: olpi on September 18, 2009, 14:58:11 PM
Quote from: SKBMiller on September 18, 2009, 00:00:06 AM
At han kritiserer websatsningen er rimelig festlig da TV-avtalen har mye fokus på nett. Med andre ord skal klubben ha kjeft for å følge med i tiden.


Følger med i tiden??? Ffs.. Ser du ikke det håpløst latterlige av at overføringer fra NFF skal avhenge av hvor fin internettside man har? Som om det har noe som helst med saken å gjøre. Hvis man skal gi klubbene incentivbaserte overføringer, burde i avhenge av talentutvikling, lokalt veldedig engasjement, fotballskoler for barna osv. De klubbene som gir noe tilbake burde fått overføringer, ikke de som har finest internettside...


Hva er det du presterer å si? Er det min skyld at TV-avtalen premierer gode nettsider?

Du får skylde på NFF om du er så i mot TV-avtalens nettdel, og ikke Brann som tilpasser seg den. Men du som er så likegyldig til penger ser vel helst at Brann starter en storsatning på tekst TV?


vebo

Jeg støtter olpi så og si alt jeg, bare ikke i det å svikte klubben.
Tiocfaidh ár lá

Go Up