• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Boikott / protest mot NFF ?

Started by JørnAE, September 03, 2009, 11:05:56 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

JørnAE

September 03, 2009, 11:05:56 AM Last Edit: September 07, 2009, 21:46:33 PM by mbersve
Vet ikke om dette er riktig forum, men tar sjansen.
Gjennom hele sesongen har en sett skeivfordelingen av kampdager . Brann spiller sine kamper mandager og lørdager og andre ugunstige tidspunkt. Noen sjeldne ganger er vi oppsatt søndager kl 18.
Dette medfører ofte ekstra belastninger av reiser ,for de av oss som reiser på hver hjemmekamp fra andre steder i landet, og også for de av oss som reiser på de fleste bortekamper. Samme gjelder for de som bor i distriktet. Det er uansett en ulempe å bruke mandager/hverdager til kamper. Mange må "ofre" andre aktiviteter som trening, følge barn til sine aktiviteter, jobb etc etc. De fleste har fri fra jobb og andre aktiviteter en søndag ettermiddag.

Hva med en markering mot NøFF på en av våre hjemmekamper ?
Om vi har nada å spille for i siste kamp , kunne en f.eks vært enige om å forlate arenaen en halvtime før slutt i protest mot NøFF og deres skeivfordeling. Samtidig får vi da forøvrig slippe å se årets seriemestre juble for gullet. Men det blir bare en bonus.
Evt om vi har noe å spille for i siste kamp kunne en kanskje kommet ca 5-10 minutter inn i kampen ?
Andre forslag ?

dudo

Det er vel NrK/TV2 som avgjør hvem som skal spille når, så jeg synes ikke vi skal protestere mot NFF.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

De kunne nok sikkert innført en regel ovenfor TV-kanalene slik at et lag kun kunne få "dårlige" dager et visst antall ganger.
Ka du ve?

JørnAE

Quote from: dudo on September 03, 2009, 11:11:36 AM
Det er vel NrK/TV2 som avgjør hvem som skal spille når, så jeg synes ikke vi skal protestere mot NFF.


Det er jo uansett NøFF som selger seg slik at det blir slik

dudo

Joda, men det er det verdt i mine øyne. Når det nå er sånn, så synes jeg den viktigste kampsaken er å få satt opp kamper i god tid i forveien. Slik det er nå med bare et par uker frem i tid er helt uholdbart. Har man god tid til å planlegge så får man også tid til ordne seg slik at en kan få med seg de kampene som går på ukurante tidspunkt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Ferguson

Jeg skulle gjerne sett at det ikke var mandagskamp. At den kampen gjerne ble flyttet til lørdagen kl 16 også gikk den andre lørdagskampen kl 19. Full runde som vanlig på søndagen og ingen mandagskamp.

Ellers så synes jeg en slik protest blir bare dumt. Vet du hvor mye Brann drar inn på slike kamper eller?
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

JørnAE



Ellers så synes jeg en slik protest blir bare dumt. Vet du hvor mye Brann drar inn på slike kamper eller?
[/quote]

Ja, men alle skulle jo kommet på kampen. Er jo det jeg skriver jo. Men at en uteblir en liten del av kampen. Da er jo billettene betalt uansett . Og Brann går ikke glipp av en krone

Ferguson

Quote from: JørnAE on September 03, 2009, 11:46:05 AM


Ellers så synes jeg en slik protest blir bare dumt. Vet du hvor mye Brann drar inn på slike kamper eller?


Ja, men alle skulle jo kommet på kampen. Er jo det jeg skriver jo. Men at en uteblir en liten del av kampen. Da er jo billettene betalt uansett . Og Brann går ikke glipp av en krone
[/quote]

Men hvis Brann leverer bra på det sportslige så kommer alle uansett ;)
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

SKBMiller

Markedet styrer. Når vi har fått fordelene av TV-avtalen må vi dessverre også godta ulempene.

Så enkelt mener jeg det er, uten at jeg er fornøyd med at kamper flyttes. Det er en stor ulempe for meg som alle andre som reiser rundt.

SKBrannfan

Quote from: dudo on September 03, 2009, 11:23:07 AM
Joda, men det er det verdt i mine øyne. Når det nå er sånn, så synes jeg den viktigste kampsaken er å få satt opp kamper i god tid i forveien. Slik det er nå med bare et par uker frem i tid er helt uholdbart. Har man god tid til å planlegge så får man også tid til ordne seg slik at en kan få med seg de kampene som går på ukurante tidspunkt.


En annen ting jeg ikke kan la ver å irritere meg over er at feks. jeg er nødt til å sitte å se kampen på tv når jeg egentlig ville dratt på kampen, men ikke kan pga. kamptidspunkt. Noe tv-kanelen tjener på...

krøvel vellevold

Som om NFF bryr seg om folk går ut av Stadion før kampslutt. Det gjør jo mange uansett... Og hvem blir mest skadelidende for det? Jo dem som eventuelt går glipp av at Brann spiller knallbra og scorer tre lekre mål. Vi må gjerne markere oss, men da er det jo smartest å gjøre det på en måte som ikke går ut over oss selv.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Me kan sjokkere alle ved å synge som pokker den siste halve timen i protest. Hele Hansa i full mundur i samfulle 30 minutter!
Gå av.

dudo

Henger meg på Spelaren her. Selv om jeg tviler på om noen da hadde oppfattet budskapet. ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Northside

Det er ikke TV-kanalene vi må gå etter dersom det skal protesteres. De betaler kun for rettighetene av Norsk fotball og gir blanke i om folk går på kampene de sender så lenge alle andre slår leir foran TV-en.

De som er skyld i dette er selvsagt NFF. Jeg nekter å tro at rettighetene til Norsk fotball ville falt særlig i pris dersom NFF la inn regler som sa at kampene skal spilles lørdag og søndag, og ikke etter 19:00 søndager (eks...).
Problemer er at NFF, (Norges fotball forbund), som skal ta "vare" på det norske fotball produktet, de gir en like god faen i Norske supportere som det TV gjør.

SKBMiller

Selvsagt hadde prisen på avtalen sunket om mandagskampen hadde blitt fjernet. Da blir det jo en kamp mindre å sende for TV-selskapene.

Ferguson

Quote from: SKBMiller on September 03, 2009, 15:09:43 PM
Selvsagt hadde prisen på avtalen sunket om mandagskampen hadde blitt fjernet. Da blir det jo en kamp mindre å sende for TV-selskapene.


Ikke hvis den sendes lørdagen!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

krøvel vellevold

Quote from: Northside on September 03, 2009, 14:50:50 PM
De som er skyld i dette er selvsagt NFF. Jeg nekter å tro at rettighetene til Norsk fotball ville falt særlig i pris dersom NFF la inn regler som sa at kampene skal spilles lørdag og søndag, og ikke etter 19:00 søndager (eks...).


Tidspunktene har mye å si for hvor mange som ser kampene. Det i sin tur har mye å si for hvor mye annonsørene vil betale for reklametid. Og det er det tv-selskapene lever av.
Legg ned hele klubben!

SKBMiller

Quote from: Ferguson on September 03, 2009, 15:17:19 PM
Quote from: SKBMiller on September 03, 2009, 15:09:43 PM
Selvsagt hadde prisen på avtalen sunket om mandagskampen hadde blitt fjernet. Da blir det jo en kamp mindre å sende for TV-selskapene.


Ikke hvis den sendes lørdagen!


Og når på lørdagen skulle den blitt sendt? Det går jo en kamp da allerede. Tror ikke akkurat at NRK og Tv2 har lyst til å "dele" på seerne ved å sende hver sin kamp samtidig. Kunne selvsagt sendt en kamp kl 16, og en kl 19. Men hadde TV-kanalene ønsket dette hadde gjort det slik i dag.

Northside

Hadde TV kanalene bestemt og gjort som de ønsket, så ville det vært kamp kl 20:00 mandag. tirsdag, onsdag, torsdag, fredag, lørdag og søndag!

TV-kanalene kunne fått tilbud om TV-kamp lørdag og Søndag 16: 00, 18:00 og 20:00. (20:00 er ikke optimalt, men litt får vi tåle så lenge vi slipper midtukekampene).

Ferguson

Quote from: SKBMiller on September 03, 2009, 15:25:22 PM
Quote from: Ferguson on September 03, 2009, 15:17:19 PM
Quote from: SKBMiller on September 03, 2009, 15:09:43 PM
Selvsagt hadde prisen på avtalen sunket om mandagskampen hadde blitt fjernet. Da blir det jo en kamp mindre å sende for TV-selskapene.


Ikke hvis den sendes lørdagen!


Og når på lørdagen skulle den blitt sendt? Det går jo en kamp da allerede. Tror ikke akkurat at NRK og Tv2 har lyst til å "dele" på seerne ved å sende hver sin kamp samtidig. Kunne selvsagt sendt en kamp kl 16, og en kl 19. Men hadde TV-kanalene ønsket dette hadde gjort det slik i dag.


Jepp 16 og 19. Evt. 15 og 19 som jeg foreslo i et par innlegg over. Sloss og sloss om TV seerne. Kampene spilles ikke akkuratt samtidig!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

dudo

Nei, men to kamper på én dag er fort for mye for veldig mange seere. For ikke å snakke om deres bedre halvdeler.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

SKBrannfan

Tok det i en annen tråd, men kan like gjerne ta det her:
Hvor lenge gjelder denne nåværende tv-avtalen for?

monzilla

Er det noen det skal protesteres mot, så er det Brann. Dersom Brann tar det opp i rette instans (Norsk toppfotball?) så er det større sjangs for å få gjennomslag den veien, fremfor at vi skal gi NFF-pampene noe som helst oppmerksomhet.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Ferguson

Quote from: dudo on September 03, 2009, 15:47:58 PM
Nei, men to kamper på én dag er fort for mye for veldig mange seere. For ikke å snakke om deres bedre halvdeler.


Tøffelhelt dudo? hehehe :)

Fra spøk til alvor. Har det ikke gått to lørdagskamper nå en gang i det siste? Noen som vet tallene fra de kontra normalen?
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Derabilo

Det er ufattelig vanskelig å protestere mot NFF på en måte som kan få de til å bry seg. Klubber har protestert før, og det har bare blitt en liten notis. Et samarbeid mellom alle supporterklubbene i Norge om en samlet protest under siste serierunde kunne kanskje laget litt mer oppstyr i media. Det er de vi er avhengige av å få med oss skal det funke å protestere mot NFF. Men vil TV2 og NRK gi det noe oppmerksomhet? Bare hvis de er enige - og jeg mistenker at de trives godt med de kamptidspunktene vi har..

Har gått to lørdagskamper no i det siste en eller to ganger, men det grunnet spill i Europa.
Bergen ut av Norge -

krakra

Ja, de flyttet vell Molde Aafk til lørdag samtidig som en annen kamp gikk samme kveld. Grunnen var vist at det var mer beleilig for supporterne.

JørnAE

Quote from: monzilla on September 03, 2009, 15:51:32 PM
Er det noen det skal protesteres mot, så er det Brann. Dersom Brann tar det opp i rette instans (Norsk toppfotball?) så er det større sjangs for å få gjennomslag den veien, fremfor at vi skal gi NFF-pampene noe som helst oppmerksomhet.


-
Brann har protestert på dette nylig... Faktisk i samarbeid med rosenborg..

JørnAE

Quote from: Spelaren on September 03, 2009, 13:24:55 PM
Me kan sjokkere alle ved å synge som pokker den siste halve timen i protest. Hele Hansa i full mundur i samfulle 30 minutter!


-
He he.. Det hadde jo vært et sjokk nok ja

monzilla

Quote from: JørnAE on September 03, 2009, 19:16:09 PM
Brann har protestert på dette nylig... Faktisk i samarbeid med rosenborg..


Flott. Tror vi supportere ønsker oss lørdagskamper, klubbene ønsker seg hovedkampen kl 20, mens TV-kanalene ønsker lag som trekker seere på en mandagskveld.

monzilla

Forøvrig, hvor har du fra at Brann har protestert? En mus hvisket meg i øret at RBK hadde protestert, men ikke Brann. For Brann sin del passer mandagskamper best pga sponsorene. Brann ønsker mao. å spille på mandager.

dudo

Ah, det kan jo forklare at vi er ekstremt overrepresentert i mandagskamp-statistikken.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

C@Bøe_79

Quote from: monzilla on September 03, 2009, 19:51:00 PM
Forøvrig, hvor har du fra at Brann har protestert? En mus hvisket meg i øret at RBK hadde protestert, men ikke Brann. For Brann sin del passer mandagskamper best pga sponsorene. Brann ønsker mao. å spille på mandager.


Ikke Brann, men Kristian Jæger...
Det pga de pengesterke aktørene er som oftest vekkreist i helgene, og da blir det vanskelig..
Har hørt fra en kamerat som var på en sponsormiddag på Stadion for noen år siden at Jæger kom med følgende utsagn(Mer eller mindre):
Supporterne tror de er kjernen til fotballen, men egentlig er det dere...
Det er dere vi bryr oss om det er dere som driver oss frem, og uten dere kan vi bare ligge ned..

Og det ble sagt noe annet nedvergende om supportere, om det var bare salgteknikk eller alvor vet jeg ikke, men men...

Og Brann tjener fett på Mandagskamper (tv-kamper generelt), derfor vil de heller spille Mandag en Søndag kl.1800..
Ser for meg at man ikke tjener like mye på NRK-kamp som Tv2, men vet ikke om det er noe forskjell...
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Ferguson

Quote from: C@Bøe_79 on September 04, 2009, 07:31:07 AM
Supporterne tror de er kjernen til fotballen, men egentlig er det dere...
Det er dere vi bryr oss om det er dere som driver oss frem, og uten dere kan vi bare ligge ned..


Akkuratt det er jo sant da. Ikke akkuratt det med kjernen i fotballen, men uten sponsorene og Vip'ene ligger klubben nede. Brann bør ha som mål å suge mest mulig penger ut av sponsorene. Det er jo der de store pengene ligger, ikke hos vanlige supportere som bare bruker 4-6000 kr i året på Brann. Men supporterne er viktige de å for hvis de er vekke så svekkes produktet. Tror nok denne kommentaren var rævslikkeri fra Jæger til en eller annen pamp.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

kabelmann

Quote from: C@Bøe_79 on September 04, 2009, 07:31:07 AM
Supporterne tror de er kjernen til fotballen, men egentlig er det dere...
Det er dere vi bryr oss om det er dere som driver oss frem, og uten dere kan vi bare ligge ned..


Det blir jo litt som hønen og egget dette her. Brann må gjerne si at sponsorene er viktigst, men uten tilskuerne/tilhengerne så driter sponsorene i Brann.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

thesevs

Quote from: kabelmann on September 04, 2009, 08:36:25 AM
Quote from: C@Bøe_79 on September 04, 2009, 07:31:07 AM
Supporterne tror de er kjernen til fotballen, men egentlig er det dere...
Det er dere vi bryr oss om det er dere som driver oss frem, og uten dere kan vi bare ligge ned..


Det blir jo litt som hønen og egget dette her. Brann må gjerne si at sponsorene er viktigst, men uten tilskuerne/tilhengerne så driter sponsorene i Brann.


Meget riktig sagt.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

paf

Det er et faktum at Brann har ønsket seg mandagskamper. Kristian Jæger gikk for noen år siden ut i media og ønsket seg dette siden det var kultur for mye folk på mandag i og med at folk var på "hytten" i helgene. Dessuten var det mange sponsorer som hadde reagert fordi de måtte "jobbe" på søndager gjennom å gå på kamp.
Forøvrig er NSA invitert til møte om terminlisten med NFF. Ett av målene fra NSA sin side er at ulempekampene blir bedre fordelt mellom klubbene og at det tas hensyn til reiseavstand når det settes opp mandagskamper. TV2 har respondert med at akkurat det står langt nede på prioriteringslisten når de velger mandagskamp. vpn.no har en grei oppsummering av hva det snakkes om mellom NFF og NSA.

skuteviken

Quote from: C@Bøe_79 on September 04, 2009, 07:31:07 AM

Og Brann tjener fett på Mandagskamper (tv-kamper generelt), derfor vil de heller spille Mandag en Søndag kl.1800..
Ser for meg at man ikke tjener like mye på NRK-kamp som Tv2, men vet ikke om det er noe forskjell...


Trodde ikke det hadde noe å si. Jeg er ikke sikker så hvis noen har fasiten så kom gjerne med den. TV-avtalen som vart laget rett før denne sesongen gjør til at tippeligaklubbene får en viss sum penger, pengene fordeles etter tabellplassering ved slutten av sesongen. Det eneste som er positivt for en klubb som Brann med mye TV-eksponering er selvfølgelig sponsorene og de er selvfølgelig opptatt av TV. Ellers tror jeg ikke det varierer om du har TVkamp eller ikke hvor mye penger du får fra NFF? Tar jeg feil?
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

dudo

Jo, man får penger utifra hvor mange ganger man blir vist på tv, men jeg lurer på om det bare gjelder hjemmelaget. Kall det gjerne en kompensasjon.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Northside

Quote from: Ferguson on September 04, 2009, 07:39:15 AM
Akkuratt det er jo sant da. Ikke akkuratt det med kjernen i fotballen, men uten sponsorene og Vip'ene ligger klubben nede. Brann bør ha som mål å suge mest mulig penger ut av sponsorene. Det er jo der de store pengene ligger, ikke hos vanlige supportere som bare bruker 4-6000 kr i året på Brann. Men supporterne er viktige de å for hvis de er vekke så svekkes produktet. Tror nok denne kommentaren var rævslikkeri fra Jæger til en eller annen pamp.


Sant til en viss grad. Viktig å suge penger ut av sponsorer, men uten supportere ville vi neppe hatt noen sponsorer.

Ferguson

Quote from: Northside on September 04, 2009, 14:38:51 PM
Quote from: Ferguson on September 04, 2009, 07:39:15 AM
Akkuratt det er jo sant da. Ikke akkuratt det med kjernen i fotballen, men uten sponsorene og Vip'ene ligger klubben nede. Brann bør ha som mål å suge mest mulig penger ut av sponsorene. Det er jo der de store pengene ligger, ikke hos vanlige supportere som bare bruker 4-6000 kr i året på Brann. Men supporterne er viktige de å for hvis de er vekke så svekkes produktet. Tror nok denne kommentaren var rævslikkeri fra Jæger til en eller annen pamp.


Sant til en viss grad. Viktig å suge penger ut av sponsorer, men uten supportere ville vi neppe hatt noen sponsorer.


Stemmer det. Ingen folk på stadion, ingen sponsorer!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

JørnAE

Quote from: monzilla on September 03, 2009, 19:51:00 PM
Forøvrig, hvor har du fra at Brann har protestert? En mus hvisket meg i øret at RBK hadde protestert, men ikke Brann. For Brann sin del passer mandagskamper best pga sponsorene. Brann ønsker mao. å spille på mandager.


Det har jeg fra her :
http://brann.no/index.php?mapping=215&valg=nyhet&nyhet=8042

monzilla

Hm, jeg tolket ikke den teksten som om at Brann ikke ønsket mandagskamper.  Mer som om at de ikke ønsket tirsdag- onsdag- torsdag og fredags-kamper.

JørnAE

Mulig jeg har ordlagt meg feil da at jeg mente de har protestert på KUN mandagskamper. Men mener jo selvsagt på ugunstige dager. Mandag er ikke den verste dagen uansett.

Go Up