• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Enda et sangforslag...

Started by Larsi Ã?en, August 05, 2009, 17:09:41 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Larsi Ã?en

Hver kvinne og vær mann, HOPP ( og da skal man ta et hopp ) for SK Brann
Vi elsker Bergen by, la oss ta gull på ny!

link til melodien: Safri Duo feat. Clark Anderson - All the people in the world      Det er ca. 35 sekunder ut i sangen.. kunne gÃ¥tt litt fortere kanskje..

dere kan gjerne bytte ut noen ord.. kom bare med et forslag :>
Opp med det flagget!

skuteviken

Gleder meg allerede til å stå blant stormen og tornekratt inspirerte supportere å hoppe opp og ned med ungen i hånden som på BarneTV. Hei og hopp og nå tar vi gull og hellidullen, shalalalalala.

:)
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Larsi Ã?en

haha, morsom du... Har tornekrattet den melodien?  :/
Opp med det flagget!

skuteviken

Quote from: Larsi Ã?en on August 05, 2009, 17:35:37 PM
haha, morsom du... Har tornekrattet den melodien?  :/


Neida bare det at enn så kjedelig du måtte finne det, så liker jeg ikke å hoppe og danse på tribunen!
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Rype

Enig med skuteviken! Desverre Larsi, greit forslag men vi skal IKKE hoppe når vi synger!

Yes!wehavenobananas

Gjør som meg, gi opp hele tribunelivgreiene. Det er bare slitsomt uansett.

Northside

Quote from: Rype on August 06, 2009, 00:23:13 AM
Enig med skuteviken! Desverre Larsi, greit forslag men vi skal IKKE hoppe når vi synger!


Hvorfor i alle dager skal vi ikke det? NÃ¥r ble det vedtatt liksom?

Klaus_Brann

Quote from: Rype on August 06, 2009, 00:23:13 AM
Enig med skuteviken! Desverre Larsi, greit forslag men vi skal IKKE hoppe når vi synger!


Vi gjorde da det en del i 2007 da "Tjukk og feit og full" runget.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

skuteviken

Quote from: Northside on August 06, 2009, 10:29:54 AM
Quote from: Rype on August 06, 2009, 00:23:13 AM
Enig med skuteviken! Desverre Larsi, greit forslag men vi skal IKKE hoppe når vi synger!


Hvorfor i alle dager skal vi ikke det? NÃ¥r ble det vedtatt liksom?


For alldel jeg har ikke sagt noe at ikke andre skal gjøre det :) Men for min egen del så er ikke klapping under sanger og hopping en del av det jeg holder på med. Er ikke noe forsøk på skape avstand eller noe slikt, men er det bare jeg som syns det ser ufattelig teit ut med hoppende kanarifugler? eller dansetogene til tornekrattet og klanen?
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Northside

Nja, noe sambadans i 2x45min ser dumt ut. Med hopping nÃ¥r hele tribunen er med til en sang hvor det passer, det er sinnsykt fett ut!  Etter min mening riktignok..

TheRock

Enig med Northside. Hopping under sanger hvor det passer, både sangmessig og stemningsmessig, eksempelvis tjukk og feit og full, er en del av den spontaniteten enkelte supportergrupper rundt om i landet mangler.

Larsi Ã?en

Enig med Northside jeg også :>
Opp med det flagget!

gullet ska hem

hiver meg på den også!

posemedsnopi

Quote from: gullet ska hem on August 06, 2009, 19:03:43 PM
hiver meg på den også!



Ikke enig. Har sterk aversjon mot suportersanger som går i tromme-takt. Som f.eks Bakke sin sang. La enga få kose seg med leikarringen sin i fred.

gullet ska hem

hopping trykker opp stemningen. under "tjukk og feit og full" som klaus nevnte gjorde vi det. å eg følte at hele stemningen ble bedre bare av det. pluss det e flere som e med då også. å det ser mye bedre ut,når du ser en hel tribune som hopper mens de synger,enn når du kun hører sangen. men enig med northside at vi kan ikke gjøre det i 90 min. men en sang eller to;)

bare se her,hele stadion beveger seg;)
Football supporters

Klaus_Brann

Off, det var nok kanskje ikke det beste eksempelt å komme med:) Pippisangen og andre tekstløse sanger er fæle tilfeller, men hopping kan være morro til noen få sanger.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

BRANNFL

Er tungt med nytenking for oss Brann suppotere men er vel ingen ting som er letter aa engasjere hele stadion med enn ett par sanger der vi hopper.................husk ogsaa paa at da er det lettere aa luke ut de som ikke er med.

men kanskje lurt aa ikke kopiere kjedelige kanarifugler og enda kjedeligere engasup....

kanskje en sang fra Uruguay     ;D
Brann e' Best

Markmus

Det var jo et usedvanlig dårlig eksempel å komme med trekkende med :P
Ka du ve?

Yes!wehavenobananas

Supportermiljøet skriker etter fornyelse, men det eldres og blir treigere og treigere i takt med oss supportere. De yngre har ingen formening om supporterkultur i det heletatt, og om 5-10 år er det sikker helt vekke fra Brann Stadion, kun "byen e' Bergen" og Nystemten vil ruge når Brann spiller bra sammen med "heia Brann". Eller noe i den stilen..

Alle ser ihvertfall hvor det bærer.

Mick

Quote from: BRANNFL on August 07, 2009, 00:05:25 AM
Er tungt med nytenking for oss Brann suppotere men er vel ingen ting som er letter aa engasjere hele stadion med enn ett par sanger der vi hopper.................husk ogsaa paa at da er det lettere aa luke ut de som ikke er med.

men kanskje lurt aa ikke kopiere kjedelige kanarifugler og enda kjedeligere engasup....

kanskje en sang fra Uruguay     ;D


Er det så nytenkende å hoppe til sanger? Føler alle gjør det, tillogmed enga har jo kongolinja si.

Det handler rett og slett om identitet. Og selvom det kansje er lettere å få opp stemmningen med hopping, trommer og eksotiske sanger som gjerne ikke inneholder mer en de mest nødvendigste ordene, ofte uten humor og selvironi. Så håper jeg at vi Brannsupportere fortsetter å velge den litt tyngre veien, for det betaler seg mer i enden. For jeg føler at når det er virkelig god stemmning på stadion, så kan det nesten ikke bli bedre noen andre steder i Norge. Vi går fra det laveste lave til det høyeste høye, og det er vanskelig å gjøre noe når folk engasjerer seg så mye, det blir ofte veldig spontant. Men det er der vi kan gjøre noen grep, den bergen munnspillorkesterlåten er jo flott sånnsett fordi den ofte synges når ting går litt imot oss. En sang jeg ikke er så glad i er Bakke sangen, teksten er kjempebra, men jeg føler alle i Norge bruker akkurat den melodien, greit hvis vi hadde vært først ute med den, men det var vi ikke. Jeg vil at vi skal ha flere sanger som er våre, både i tekst og melodi. Om noen kopierer de kan vi ikke gjøre noe med, men den vil uansett da være vår i utgangspunktet.

NÃ¥r Everton supporterne applauderte dere som var nede i Liverpool ifjor, sÃ¥ var det ikke fordi dere stelte istand et kult show, engasjerte med dans og brasilianske rytmer. Det var fordi dere sto rett opp og ned og overdøvet dem i 90 min. Hvis 2000-3000 kan gjøre det mot 30000-40000. Da kan vi f meg lage like god stemning pÃ¥ et nesten fullsatt Brann Stadion. Vi mÃ¥ kunne klare Ã¥ stille opp for Brann sÃ¥pass at vi ikke bare tar den maks ut hvert tiende Ã¥r vi er pÃ¥ Europavisitt i England. Jeg er helt for nytenkning og kreativitet, men det handler ogsÃ¥ om at vi som Brann supportere skal bygge videre pÃ¥ en identitet sÃ¥ vi ikke ender opp som trønderne som har en blanding av alt mulig.  

Men fortsett å kom med bidrag og forslag, det er supert.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Mick

Quote from: Yes!wehavenobananas on August 07, 2009, 00:25:34 AM
Supportermiljøet skriker etter fornyelse, men det eldres og blir treigere og treigere i takt med oss supportere. De yngre har ingen formening om supporterkultur i det heletatt, og om 5-10 år er det sikker helt vekke fra Brann Stadion, kun "byen e' Bergen" og Nystemten vil ruge når Brann spiller bra sammen med "heia Brann". Eller noe i den stilen..

Alle ser ihvertfall hvor det bærer.


Det er greit med populistisk kulturforståelse, men et miljø rundt en klubb som Brann visner ikke inn sånn uten videre. Det kommer alltid en reaksjon. Spørsmålet er mer om man velger en enkel løsning som å kjøpe inn en tromme eller om man tar seg sammen, lager nye bedre låter og ofrer alt for laget og byen og drakta. Men som sagt vi trenger å fornye oss, men vi må ta med hjertet og uttrykket fra det vi har fra før.

Jeg savner ogsÃ¥ engasjement, men jeg nekter fortsatt Ã¥ støtte opp om enkle løsninger, jeg vil ikke at vi skal bli som alle andre supportere i Norge. Men jeg er enig i at det trengs en forandring, og det kan gjerne være ting som er politisk ukorrekt, men please hvis man sier nytenkning sÃ¥ mÃ¥ jeg minne pÃ¥ at det bare er i Norge at det anses som moderne med tromme og hopping.  Jeg vet at vi fotballsupportere ofte velger det vante, men det burde da ogsÃ¥ gjøre ny geniale ideer enda mer effektfulle.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson


Mick

Quote from: Yes!wehavenobananas on August 07, 2009, 01:38:43 AM


Vår supporterstil er ikke noe vanskligere enn noen andres, men det er en enklere løsning å bare trekke inn en tromme eller lage noen autorepeat rop med hopping til. Jeg sier ikke at det er det du ønsker, men det var det jeg refererte til.
Jeg deler absolutt din frustrasjon iforhold til dÃ¥rlig engasjement og er enig at det er vanskelig Ã¥ komme med nye ideer fordi folk har en satt oppfatning av hvordan ting skal være. 
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Yes!wehavenobananas

Ja, tromme og shalalalala blir for enkelt. Og supportermiljøet her er bedre enn de fleste andre steder, selv om vi er nede i en bølgedal.

Northside

Probleme er at de krative sjelene står samlet på Felt Z, uten den helt store interessen for å drive stemning på stadion. Kun når det passer dem liksom.

Bataljonen er blottet for kreative sjeler virker det som. Det er mer blitt en supportergruppe som står der som et spørsmålstegn uten noe drahjelp for å komme igang.

Dette tullet med identited og bla bla er bare kødd. Den tiden vi var store var når vi hadde litt variasjon, litt galskap og ikke alt så jævlig politisk korrekt.

Folk må slutte å være så redde for kanari, det går an å fornye seg uten å dra i gang trommer og shalalala i 2x45min. Våkn opp!

gullet ska hem

Quote from: Markmus on August 07, 2009, 00:13:00 AM
Det var jo et usedvanlig dårlig eksempel å komme med trekkende med :P


nå mente jeg ikke at vi skulle gjøre akkurat dette,å begynne å synge pippi sangen. det var bare selve hoppingen,kossen det ser ut;) i mine øyne e det ser det drit kult ut.og stemningen betydelig bedre

kapteinen

August 07, 2009, 20:47:39 PM #26 Last Edit: August 07, 2009, 20:49:35 PM by kapteinen
Brann-Lyn 07/10-07 Tjukk og feit og full og SERIEGULL!

Kjedelig når det er sånn som dette.Best å stå musestille, selv om jeg ikke helt skjønner den løpingen i "løse luften".Men ka faen, det er jo bare til å gi gass.
Z

Mick

Quote from: kapteinen on August 07, 2009, 20:47:39 PM

Kjedelig når det er sånn som dette.Best å stå musestille, selv om jeg ikke helt skjønner den løpingen i "løse luften".Men ka faen, det er jo bare til å gi gass.


Ingen som har sagt at man skal stå stille, min aversjon er mot arrangert hopping i takt. Dette ser sinnsykt mye bedre ut, skjønner ikke hvorfor alle har slik en fetisj for alt på død og liv skal være så strømlinjeformet.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Markmus

August 07, 2009, 22:05:18 PM #28 Last Edit: August 07, 2009, 22:24:57 PM by Markmus
Enig med Mick. TFFS var spontant og egentlig jævlig latterlig, men ble jævlig bra fordi. Spontanitet er stikkordet når det gjelder slikt

edit: S, ikke K ;)
Ka du ve?

psv-hasund

Mitt største øyeblikk pÃ¥ tribunen med andre lag er you'll never walk alone pÃ¥ Anfield uten hopping, men da 55.000 Marseille supporter hoppet og sang fem min. etter 1-0 scoringen pÃ¥ Stade de Velodrome var imponerende. Det var flere enn meg som fikk frysninger pÃ¥ den ene sangen. Jeg ønsker ikke hopping som Fugla men en sang hvor mange er med  som eks. TFFS kan være kult og trenger ikke bryte med stilen vÃ¥r. 

mort3en

Quote from: gullet ska hem on August 06, 2009, 22:29:47 PM
hopping trykker opp stemningen. under "tjukk og feit og full" som klaus nevnte gjorde vi det. å eg følte at hele stemningen ble bedre bare av det. pluss det e flere som e med då også. å det ser mye bedre ut,når du ser en hel tribune som hopper mens de synger,enn når du kun hører sangen. men enig med northside at vi kan ikke gjøre det i 90 min. men en sang eller to;)

bare se her,hele stadion beveger seg;)
Football supporters



Enig! Det ser so masse bedre ut og da følger kansjer resten av stadion på etterhvert! ;)

skuteviken

Quote from: mort3en on August 17, 2009, 20:13:54 PM
Quote from: gullet ska hem on August 06, 2009, 22:29:47 PM
hopping trykker opp stemningen. under "tjukk og feit og full" som klaus nevnte gjorde vi det. å eg følte at hele stemningen ble bedre bare av det. pluss det e flere som e med då også. å det ser mye bedre ut,når du ser en hel tribune som hopper mens de synger,enn når du kun hører sangen. men enig med northside at vi kan ikke gjøre det i 90 min. men en sang eller to;)

bare se her,hele stadion beveger seg;)
Football supporters


Liker mannen der og, kanskje han kunne komt seg opp hit. Megafon er en skandale at vi ikke har fått på stadion enda. Tenk dere 20 mennesker nederst på Hansa med mikrofonen som pisker folk opp til hopping og synging.

Enig! Det ser so masse bedre ut og da følger kansjer resten av stadion på etterhvert! ;)
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Derabilo

Noe av det verste jeg vet er folk som står med ryggen til kampen og står og synger mot publikum. Hvis du går på stadion for å synge, begynn i kor. Men kunne gjerne plassert noen med megafon bak alle sammen, så vi fikk trøkket ifra toppen av tribunen.
Bergen ut av Norge -

Go Up