• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Lyn - Brann mandag 3. August.

Started by roaldinho, July 27, 2009, 16:01:29 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

nero

Quote from: Tom C on August 03, 2009, 20:06:04 PM
Typisk brann-kommentar fra Huseklepp... "Vi vÃ¥kner for seint"...  PÃ¥ ingen mÃ¥te Husekleppen sin feil at vi ikke vinner, men kan noen forklare meg hvorfor i H11te vi trenger Ã¥ "vÃ¥kne opp" i det hele tatt???  Hvorfor i svarte mÃ¥ vi starte alle kampene vÃ¥re borte "sovende"??? Den gjengen der trenger ikke en trener men en psykolog...


Ja, og det tullet har de holdt på med i snart to år nå.
Lions led by donkeys.

kabelmann

Quote from: Erlend on August 03, 2009, 19:23:46 PM
hvorfor i HELVETE bytter han ut Jaiteh og ikke Bakke?????

Fordi Jaiteh var om mulig enda dårligere.

For et møkkalag Brann er. Dette er en skandalesesong de luxe, og det er intet mindre enn sensasjonelt at vi har klart å kare oss til en femteplass så langt.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Markmus

Fy faen for en skandale det er å ikke banke Lyn med store sifre! Flaut.

Steinar Nilsen var Branns svakeste i dag.

1) Bytter ut Jaiteh som var en av Branns beste i kveld. Bakke, derimot, som muligens var Branns desidert dårligste, var av en eller annen grunn fredet. Og at byttet skulle være med Einarsson? Branns dårligste spiller? Latterlig.

2) Venter helt til 89. minutt før han finner ut det muligens er en god idé å sette innpå matchvinneren Björnsson. Hva faaaen er det for noe? Mannen skulle vært innpå senest i det 80. minutt. Latterlig.

Solli var dog meget positiv når han kom innpå i kveld.
Ka du ve?

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Quote from: dudo on August 03, 2009, 20:17:05 PM


Det var på ingen måter Jaitehs beste kamp i den røde trøyen, men å sammenligne ham med Bakke er latterlig. Jaiteh ofret i det minste kalorier for trøyen, mens Bakke ruslet rundt uten å gidde en dritt utenom å lage unødvendige frispark.
Ka du ve?

ostraume

Jaiteh var elendig i dag. Ingen bidrag offensivt (som vanlig) + at han knapt nok vant en eneste duell.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

nero

Quote from: ostraume on August 03, 2009, 20:19:07 PM
Jaiteh var elendig i dag. Ingen bidrag offensivt (som vanlig) + at han knapt nok vant en eneste duell.


Men Bakke var bedre?
Lions led by donkeys.

Belfort

Tiden har gått fra Bakke,han er konstant på etterskudd. Er overrasket over at Nilsen lar han spille, i Tromsø var Nilsen kjent for og ikke dele ut klippekort. Dette Brann laget må forsterkes kraftig nå i sommer.

dudo

Begge var så dårlige at diskusjonen blir uinteressant. Dét er poenget mitt. De var under null-nivå.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

vebo

Quote from: dudo on August 03, 2009, 20:17:05 PM


Enig, for meg hadde det logiske valget være å bytte Solli mot Jaithe. Solli på kant, Birkir ned på back og Fakiri opp på midt. Men så er jeg jo ingen kompentent trener heller...
Tiocfaidh ár lá

Huff

Begynner bakerst

Opdal har flere gode redninger, et par virkelige klasseredninger, men også en stor tabbe.Videre et par dårlige igangsettinger, men igjen, et par redninger som vanligvis går inn, meget fin innsats der.

Forsvaret; la meg se...Fakiri var dårlig, de tre andre var mye verre, horribelt dårlig. Midtbanen, PVM jobber, men har en dårlig dag på jobben, dessverre er han likevel den klart beste her, både Jaiteh og Bakke forbigåes i stillhet og i dette tilfellet er det definitivt ikke slik at den som er stille samtykker. Solli gjør riktignok et bra innhopp, og viser at han kan spille foppall for første gang på altfor lenge. På topp er nielsen dårlig, foruten målet er Klepp også svak i første, men sistnevnte spiller seg voldsomt opp i andre, meget bra.

Opdal og Klepp skal ha fortjent ros, Solli får tommelen opp for et bra innhopp, PVM skal ha for innsatsen. Resten er skammelige i dag. Aksepterer at folk ikke har dagen (jfr PVM), men innsatsen i dag er totalt uakseptabel. Lyns andre mål er godt angrepsspill, snarere enn dårlig forsvarsspill, men alt det andre de skaper, inklusivt fire målsjanser de første 16, kommer på at vi ikke gidde å gjøre en dritt. 8-9 mann av 11 gjør ingenting. Skandale. Har egentlig ikke noe å utsette på trenerteamet, hadde vi hatt alternativer til det båset som dasset rundt på Ulevaal i dag hadde jeg krevd Nilsens hode på et fat, men desverre er det bare å innse at vi ikke kommer noen vei før vi har fått skiftet ut store deler av stallen. Nilsens ansiktsutrykk halvveis ut i første sa alt. Han så ut som om han ikke forstod en dritt av hva vi drev med samtidig som han var jævlig forbannet. Personlig tror jeg ikke Nilsen kan gjøre mye annet med forsvaret vårt enn å kvitte seg med det vi har å begynne på nytt. Tror ikke noe hjelper her.

Det er bare så jævlig trist at når vi endelig får på plass en virkelig bergensk klassespiller er dette på noe av det sørgeligste jeg har sett av et brannlag. For en spiller Klepp hadde vært med gode medspillere....

Retter nok en gang en uforbeholden unnskyldning til MIM; du er ikke verdens beste taktiker, men forsvarsspillet i fjor var i langt mindre grad din feil enn jeg antok.

Huff

Quote from: Belfort on August 03, 2009, 20:20:41 PM
Tiden har gått fra Bakke,han er konstant på etterskudd. Er overrasket over at Nilsen lar han spille, i Tromsø var Nilsen kjent for og ikke dele ut klippekort. Dette Brann laget må forsterkes kraftig nå i sommer.


Hvem skal vi heller bruke Gylfen? Han er jo enda værre. For all del, du har ellers helt rett problemety er at det er dette dritet, og bare dette vi har. Er Austin ute har vi ikke noe bedre enn Bakke og Jaiteh.

Markmus

Quote from: Huff on August 03, 2009, 20:31:00 PM
Quote from: Belfort on August 03, 2009, 20:20:41 PM
Tiden har gått fra Bakke,han er konstant på etterskudd. Er overrasket over at Nilsen lar han spille, i Tromsø var Nilsen kjent for og ikke dele ut klippekort. Dette Brann laget må forsterkes kraftig nå i sommer.



Hvem skal vi heller bruke Gylfen? Han er jo enda værre. For all del, du har ellers helt rett problemety er at det er dette dritet, og bare dette vi har. Er Austin ute har vi ikke noe bedre enn Bakke og Jaiteh.


Solli kan trykkes inn på sentral midtbane og Hansen kan bekle kantrollen. Nekter å tro Hansen kan være så dårlig.
Ka du ve?

Tom C

Er bare en ting og gjøre. Få på disse målerne som måler hvor langt man løper under kampen, og innfør kilometergodtgjørelse istedenfor lønn.
Aldri mer Obos....

Belfort

Quote from: Tom C on August 03, 2009, 20:34:57 PM
Er bare en ting og gjøre. Få på disse målerne som måler hvor langt man løper under kampen, og innfør kilometergodtgjørelse istedenfor lønn.


Da hadde ikke Bakke hatt til salt i grøten.

tskb

Einarsson? Grusom, null spirit rett og slett, bommet på altfor mye i dag ..

roaldinho

Quote from: Belfort on August 03, 2009, 20:37:21 PM
Quote from: Tom C on August 03, 2009, 20:34:57 PM
Er bare en ting og gjøre. Få på disse målerne som måler hvor langt man løper under kampen, og innfør kilometergodtgjørelse istedenfor lønn.


Da hadde ikke Bakke hatt til salt i grøten.


Og Opdal hadde løpt inni 16-meteren hver gang vi var i angrep og ballen ute av spill  ;) AttpÃ¥til hadde han vært ballhenter selv :)
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Spelaren

Opdal og Huseklepp, resten kan gå hem frå Oslo. Solli må inn på laget igjen fortere enn fy.
GÃ¥ av.

Tom C

Quote from: Belfort on August 03, 2009, 20:37:21 PM
Quote from: Tom C on August 03, 2009, 20:34:57 PM
Er bare en ting og gjøre. Få på disse målerne som måler hvor langt man løper under kampen, og innfør kilometergodtgjørelse istedenfor lønn.


Da hadde ikke Bakke hatt til salt i grøten.


Nettopp...
Aldri mer Obos....

Oldefar

Skandale å ikke slå lyn. Vi skal være glad for at alle andre lag utenom molde og rosenborg er ustabile i år, for dette er en av de dårligste utgavene av brann jeg har sett på mange år. Kun en spiller som holder mål. Ikke er det innsats, og i tillegg kjedelig fotball. Forkastelig.

Noen av spillerne burde bare blitt sendt på free transfer for å frigjøre lønningsmidler.

storB

Quote from: Oldefar on August 03, 2009, 20:57:35 PM
Noen av spillerne burde bare blitt sendt på free transfer for å frigjøre lønningsmidler.


Kan garantere deg at den sluttpakken f.eks Bakke eller Gylfi skulle hatt for å gå ville vært fullt på høyde med det den resterende lønnen i deres kontrakttid tilsier.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Markmus

Ser på Brann.no-feeden overskriften "- Vi har trent godt". På hva da?
Ka du ve?

Romarius

Slutter meg til hylekoret.
Irriterer grenseløst at Brann gang etter gang starter kampene med 11 saltstøtter. Vi kan takke en urutinert 18-åring i Lyn-målet for at vi i det hele tatt scorer i dag, og det er vanskelig å i det hele tatt finne noen lyspunkter - det må i såfall være Opdal og Huseklepp (selv om han var svakere enn han pleier også han), samt Solli som viste litt vilje når han kom inn.
Det verste var jo at vi alle visste at kampen kom til å bli sånn, de fleste hadde jo en uggen følelse før kampen. Vel, hadde dette vært et engangstilfelle skulle man kunne tilgitt dem, men sannheten er jo at vi fremdeles har til gode å spille en virkelig god kamp under Nilsen. Flere respektable kamper, javel. Men ingen virkelig gode så langt. For å fortsette svartmalingen; tenk på dagens Brannlag uten Huseklepp. Det er ingen lystig tanke å ta med seg til sengs.

kabelmann

Hadde vi  bare tapt 6-0 kunne vi i det minste hÃ¥pet pÃ¥ noe stort senere i Ã¥r.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Falkman

Quote from: Romarius on August 03, 2009, 21:24:37 PM
Slutter meg til hylekoret.
Irriterer grenseløst at Brann gang etter gang starter kampene med 11 saltstøtter. Vi kan takke en urutinert 18-åring i Lyn-målet for at vi i det hele tatt scorer i dag, og det er vanskelig å i det hele tatt finne noen lyspunkter - det må i såfall være Opdal og Huseklepp (selv om han var svakere enn han pleier også han), samt Solli som viste litt vilje når han kom inn.
Det verste var jo at vi alle visste at kampen kom til å bli sånn, de fleste hadde jo en uggen følelse før kampen. Vel, hadde dette vært et engangstilfelle skulle man kunne tilgitt dem, men sannheten er jo at vi fremdeles har til gode å spille en virkelig god kamp under Nilsen. Flere respektable kamper, javel. Men ingen virkelig gode så langt. For å fortsette svartmalingen; tenk på dagens Brannlag uten Huseklepp. Det er ingen lystig tanke å ta med seg til sengs.


en meget uhyggelig tanke. var vi avhengig av Helstad i fjor, vet jeg ikke hvilke  ord som best beskriver Huseklepps rolle i Ã¥r. uten han er vi absolutt nada. ryker vi mot Odd pÃ¥ lørdag, blir resten av sesongen en ren  og skjær lidelse.

Markmus

NÃ¥r kommer uttalelsen fra RBH? Skulle visst nok komme med en uttalelse etter kampen (hvor lenge etter kampen er jo dog meget relativt).
Ka du ve?

Lurkin

Berømte Brann fra Bergen

Klaus_Brann

Quote from: Belfort on August 03, 2009, 20:37:21 PM
Quote from: Tom C on August 03, 2009, 20:34:57 PM
Er bare en ting og gjøre. Få på disse målerne som måler hvor langt man løper under kampen, og innfør kilometergodtgjørelse istedenfor lønn.


Da hadde ikke Bakke hatt til salt i grøten.


Ikke Opdal heller, hoho.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Huff

Quote from: Markmus on August 03, 2009, 20:33:39 PM
Quote from: Huff on August 03, 2009, 20:31:00 PM
Quote from: Belfort on August 03, 2009, 20:20:41 PM
Tiden har gått fra Bakke,han er konstant på etterskudd. Er overrasket over at Nilsen lar han spille, i Tromsø var Nilsen kjent for og ikke dele ut klippekort. Dette Brann laget må forsterkes kraftig nå i sommer.



Hvem skal vi heller bruke Gylfen? Han er jo enda værre. For all del, du har ellers helt rett problemety er at det er dette dritet, og bare dette vi har. Er Austin ute har vi ikke noe bedre enn Bakke og Jaiteh.


Solli kan trykkes inn på sentral midtbane og Hansen kan bekle kantrollen. Nekter å tro Hansen kan være så dårlig.


Tror nok desverre at Klepp er en defensiv bauta ift Hansen, dette vil aldri gÃ¥ i en vanlig 4-4-2 slik jeg ser det. Vi vil blottlegges totalt defensivt (er litt usikker pÃ¥ om det gÃ¥r an Ã¥ bli dÃ¥rligere enn oss defensivt, men hypotetisk  :-\). Dessuten var jeg langt fra imponert over Solli sentralt borte mot Molde. Men for all del, du har helt rett i at Bakke ikke holder mÃ¥l, jeg har bare vanskelig for Ã¥ se noen halvgod erstatter sÃ¥ lenge Austin er ute, ser da heller at Fakiri trekkes inn igjen sentralt, men kampen i dag viste vel at prosjekt ''inn igjen med Holmvik'' ikke akkurat ser ut til Ã¥ bli en suksess, og med Sævarsson pÃ¥ venstre trenger vi etter min mening Fakiri pÃ¥ høyre.

Ellers er jeg rent prinsippiellt helt enig med dette med disse målerne, men for sent. Nå er det faen meg nok, disse idiotene var akkurat like patetiske i fjor, og klarer faen meg ikke å lære av sine feil i kamp etter kamp. Mot Godset viste Marcus Pedersen mer guts enn hele laget vårt i den kampen, Helge Haugen løp mer på en halvtime i en gjennomsnittskamp våren 2006 enn det Bakke, Gylfen og co har gjort de siste to sesongene. Vi hadde faen meg ikke alltid klassestoppere tidlig på 2000-tallet heller, men de vi hadde som ikke hadde teknikk til å trikse til 3 prøvde heller ikke å drible seg ut av egen sone heller da de var under press -de polte ballen langt faen unna farlig sone (foruten Geddi, men han var back -og kultspiller).


Jeg er lei disse drittspillerne, hadde de vært dårlige hadde det vært en ting, men de er jo faen meg bare late og/eller nonschalante.

Erlend

Skjønner ikke hvorfor jeg gidder Ã¥ komme pÃ¥ stadion og støtte de til beste evne i kamp etter kamp nÃ¥r jeg ikke fÃ¥r en jævla dritt tilbake.  DÃ¥rlig innsats og dÃ¥rlig spill av stort sett alle spillerne selv om vi alle vet at de kan utrolig mye bedre.  Nilsen bør bare begynne forfra igjen med innsidepasninger og enkel markeringsteknikk. 

Møkkalag!

Henki

Quote from: Erlend on August 03, 2009, 23:04:46 PM
Skjønner ikke hvorfor jeg gidder Ã¥ komme pÃ¥ stadion og støtte de til beste evne i kamp etter kamp nÃ¥r jeg ikke fÃ¥r en jævla dritt tilbake. 


Såså, de har da vært langt dårligere enn dette her før, så å sette spørsmålstegn ved hvorfor man går på Stadion er det ikke rette tidspunktet for.

Når det er sagt er det jo litt nitrist slik det er nå. Spenningen er jo vekke egentlig. Ikke har vi noen reell sjanse på medalje slik vi spiller, og ikke (takk og pris) ser det ut til at vi kan blande oss inn i bunnstriden. Så da sitter vi her, og det eneste som er spennende er hvor mellom 5. og 10.plass vi havner. Og om vi kommer over engen på tabellen. Happy days.
Ballen skal fremover!

monzilla

Mye folk på stadion i dag eller? Var lysene slått på?

roaldinho

Quote from: Henki on August 03, 2009, 23:12:26 PM
Quote from: Erlend on August 03, 2009, 23:04:46 PM
Skjønner ikke hvorfor jeg gidder Ã¥ komme pÃ¥ stadion og støtte de til beste evne i kamp etter kamp nÃ¥r jeg ikke fÃ¥r en jævla dritt tilbake. 


Såså, de har da vært langt dårligere enn dette her før, så å sette spørsmålstegn ved hvorfor man går på Stadion er det ikke rette tidspunktet for.

Når det er sagt er det jo litt nitrist slik det er nå. Spenningen er jo vekke egentlig. Ikke har vi noen reell sjanse på medalje slik vi spiller, og ikke (takk og pris) ser det ut til at vi kan blande oss inn i bunnstriden. Så da sitter vi her, og det eneste som er spennende er hvor mellom 5. og 10.plass vi havner. Og om vi kommer over engen på tabellen. Happy days.



Ikke glem cupen ;)
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."


Henki

Quote from: roaldinho on August 03, 2009, 23:22:16 PM
Quote from: Henki on August 03, 2009, 23:12:26 PM
Quote from: Erlend on August 03, 2009, 23:04:46 PM
Skjønner ikke hvorfor jeg gidder Ã¥ komme pÃ¥ stadion og støtte de til beste evne i kamp etter kamp nÃ¥r jeg ikke fÃ¥r en jævla dritt tilbake. 


Såså, de har da vært langt dårligere enn dette her før, så å sette spørsmålstegn ved hvorfor man går på Stadion er det ikke rette tidspunktet for.

Når det er sagt er det jo litt nitrist slik det er nå. Spenningen er jo vekke egentlig. Ikke har vi noen reell sjanse på medalje slik vi spiller, og ikke (takk og pris) ser det ut til at vi kan blande oss inn i bunnstriden. Så da sitter vi her, og det eneste som er spennende er hvor mellom 5. og 10.plass vi havner. Og om vi kommer over engen på tabellen. Happy days.



Ikke glem cupen ;)


Der henger vi jo med fortsatt selvfølgelig. Har ikke glemt det. Men i Tippeligasammenheng er det litt kjedelige dager for tiden.
Ballen skal fremover!

Markmus

Ka du ve?

Markmus

Quote from: Belfort on August 03, 2009, 20:37:21 PM
Quote from: Tom C on August 03, 2009, 20:34:57 PM
Er bare en ting og gjøre. Få på disse målerne som måler hvor langt man løper under kampen, og innfør kilometergodtgjørelse istedenfor lønn.


Da hadde ikke Bakke hatt til salt i grøten.


Bruker du salt i grøten?
Ka du ve?


Ricky

Quote from: Markmus on August 03, 2009, 23:30:55 PM
RA og BS = ?


Klarer du ikke å resonnere deg frem til disse? Rodoph Austin og Birkir Sævarsson

Markmus

Jeg tenkte faktisk så det knaket i flere minutter :P
Ka du ve?

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Ewen

Quote from: dudo on August 03, 2009, 23:44:46 PM
Hvorfor vrake Opdal?


Hvorfor ikke? Han har vært mye opp og ned.. Itillegg har Kenneth gjort sine saker bra når han har fått sjansen. Ser ikke logikken i at Opdal skal ha klippekort selv om han var norges/verdens beste keeper for 2 år siden..

monzilla

Quote from: nero on August 03, 2009, 23:32:04 PM
Davy fikk rett.

http://davywathne.tv2blogg.no/article987744.ece#comments

For å stjele en fra Sopranos, "Even a broken watch is right two times a day". Davy en klovn, og jeg er flau over at han skal representere Bergen på TV2.

dudo

Joda, men timingen er litt rar. Han sto bra i dag, synes jeg.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

roaldinho

Da er det vel bare, om man får odds på det, å sette pengene på at Lyn rykker ned :) Med tanke på det Davy nevnte i artikkelen sin, så _skal_ de rykke ned :) Ikke at sjansen er så stor for at de overlever om det ikke var sånn, men.. De er jo garantert minst ett poeng mot Engen.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

gunnar

Vet ikke hvem som har blogget dette, men ikke vanskelig å være enig i det meste her (eller?):

http://fotballsynseren.blogspot.com/2009/08/jeg-ma-le-nar-jeg-ser-brann-spille.html
"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

Ferguson

Quote from: gunnar on August 04, 2009, 08:56:10 AM
Vet ikke hvem som har blogget dette, men ikke vanskelig å være enig i det meste her (eller?):

http://fotballsynseren.blogspot.com/2009/08/jeg-ma-le-nar-jeg-ser-brann-spille.html


Kom over denne bloggen! En nesten ren utskjelling(men begrunnet) av Roald Bruun Hansen her

http://sklitakling.blogg.no/1246254665_derfor_er_du_udugelig.html

Innlegget er fra tidligere i sesongen!

Egentlig ikke noe særlig nytt i forhold til hva som er diskutert her på forumet!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Spelaren

Quote from: Erlend on August 03, 2009, 23:04:46 PM
Skjønner ikke hvorfor jeg gidder Ã¥ komme pÃ¥ stadion og støtte de til beste evne i kamp etter kamp nÃ¥r jeg ikke fÃ¥r en jævla dritt tilbake. 


Tja, dersom du tenker på Brann Stadion så er faktisk Brann nokså bra :). 6-2-1 gir eit poengsnitt på 2,22. På høgde med rbk, molde, odd og gymsalpakket.
GÃ¥ av.

Spelaren

GÃ¥ av.

Klaus_Brann

Quote from: monzilla on August 03, 2009, 23:12:40 PM
Mye folk på stadion i dag eller? Var lysene slått på?


Maaasse. Vi var vel en del fler enn Bastionen i alle fall, det satt en del Brannsupportere på hovedtribunen og.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up