• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

TV2 SUMO VS BT-TV

Started by BRANNFL, June 28, 2009, 00:23:10 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

BRANNFL


Jeg bruker TV2 sumo i dag og lurer paa om pakken som BT-tv tilbyr er like bra?
Med tanke paa komentator, dekning av de andre kampene og tilgang til de andre kampene, finner ikke saa mye info paa BT.no. Starter de sendingen ved kamp start eller 5-10 minuter foer?
Brann e' Best

Klaus_Brann

Vet ikke noe om BT sin dekning, men kan skryte av VG sin i alle fall, den har jeg prøvd gjennom en kamerat.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

nero

Quote from: Klaus_Brann on June 28, 2009, 01:55:19 AM
Vet ikke noe om BT sin dekning, men kan skryte av VG sin i alle fall, den har jeg prøvd gjennom en kamerat.


Joda, dekningen på VG live er god den, men de har det helt håpløse opplegget med å vise resultatet ferdigspilte kamper. Usannsynlig irriterende hvis du skal se en kamp i opptak. Idiotsystem. Er det samme opplegget på Sumo? de pleide ihvertfall å skjule resultatet før....
Lions led by donkeys.

monzilla

Er jeg den eneste som syntes at kvaliteten på sendingene er helt latterlig dårlig? I forhold til TV-sendingene så er den helt grusuom. Og ja, jeg har en rask linje...

Xminator

Selvsagt, men i forhold til internett sist gang vi ble tvunget til dette er det genialt...

vebo

Det som er drit er at de har "eksklusiv" avtale med enkelte leverandører om den beste kvaliteten. Jeg har en god linje fra BKK, men de har avtale med tv2 om å levere med kun 1300 kbit/s's hastighet. Har du derimot altibox (hva nå faen det er) eller internett fra andre "hovedsamarbeidspartnere" kan du få vesentlig bedre kvalitet,
Tiocfaidh ár lá

monzilla

Quote from: Xminator on June 29, 2009, 09:17:53 AM
Selvsagt, men i forhold til internett sist gang vi ble tvunget til dette er det genialt...

Absolutt. Men for min del så er den fortsatt for dårlig. Bildet flyter ikke på langt nær så mye som det bør gjøre for å få med en fotballkamp. Heldigvis har Brann vært treige i angrep i år, så det har gått forholdsvis greit. I tillegg er ikke bildet på langt nært så skarpt. Helt sikkert for å holde bruk av båndbredde nede...

Når det gjelder eksklusive avtaler så er jo det kjedelig, men dessverre slik markedet er. Det som derimot burde ha vært en mulighet er å betale ekstra for å få bedre kvalitet. Mndskort i høykvalitet kunne ha kostet 20-30% mer. Da kan de som er kravstore (slik som meg) betale for det. Og hvorfor i helvete viser Canal + Allsvenskan i HD? Skulle tro at HD-sendinger hadde vært noe feks TV2 kunne ha differensiert seg med i forhold til alle andre tilbydere.


nummer9

Tv2 skal begynne med HD sendinger av hovedkampen både på nett og på tv (Rikstv foreløpig), men da bare av hovedkampen foreløpig: http://webtv.tv2.no/webtv/?treeId=2009&articleId=2785341

monzilla

Det blir liksom ikke det samme å se kamper i BT-kvalitet på nett etter man har trålt seg gjennom en sesong PL i HD..

Henningen

Jeg prøvde meg på BT tv engang.. det var 5 min før kampstart, så jeg var rimelig stresset. Men betalingsløsningen fungerte selvsagt ikke.. Etter det har jeg ikke prøvd meg på det.

VG blir det heller aldri mer. Den kampen jeg så hadde en ubrukelig kommentator, og sidekommentatoren var en trøndersk traktorlesbe. Der går grensen.

Klaus_Brann

Quote from: Henningen on June 29, 2009, 20:17:12 PM
Jeg prøvde meg på BT tv engang.. det var 5 min før kampstart, så jeg var rimelig stresset. Men betalingsløsningen fungerte selvsagt ikke.. Etter det har jeg ikke prøvd meg på det.

VG blir det heller aldri mer. Den kampen jeg så hadde en ubrukelig kommentator, og sidekommentatoren var en trøndersk traktorlesbe. Der går grensen.


Mute. Det var ingen hakking der på en ok linje, og det er det viktigste.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Yngve

Eg har brukt bt si løysing på tre kampar til no i år. Det har funka utan problem i det heile. Ingen bufring eller noko. Bildekvaliteten er dugandes og.

BRANNFL

Takk for info Yngve, jeg bor ikke i Norge derfor maa jeg se Brann sine kamper paa internett, TV2 har veldig mange elendige komentatorer, men paa den andre siden sender de fotball ekstra baade foer og etter kampene, regner med at BTV ikke tilbyr noe slikt. bildekvaliteten er nok ikke i nearheten av HD men tros alt bra, jeg kobler dataen opp paa en 50 toms TV og det er ikke noe problem. har aldri hatt noe problem med hakking og buffeting.
Brann e' Best

Utmedsnolken

Har sendt deg en kode på pm som du kan bruke til å teste BT sin løsning med
"og der snubler Sæternes igjen"

BRANNFL

Quote from: Utmedsnolken on July 02, 2009, 10:29:40 AM
Har sendt deg en kode på pm som du kan bruke til å teste BT sin løsning med


Takk for det skal proeve den paa mandag.
Brann e' Best

Xminator

Om man har bopel i Norge, men finner seg i Eksil noen uker i året, så er en løsning som Slingbox ett alternativ.

Go Up