• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kamptråd Brann - Start 16 mai 2009

Started by The Boss, May 08, 2009, 12:50:51 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Så dette nettopp jeg og, det skal bli spennende.

Jeg tror vi fort kan ta denne, vinner vi mot Odd er vi stinn av selvtillit og kan fort spille en god kamp hjemme mot Start med en Huseklepp og Nielsen i storslag.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


Brann_ruler86

Gå ta banen!

Torvanger

Dette følger ikke akkurat Nilsens og andre trenerers filosofi med en kamp av gangen. Odd imorgen, gutter, Odd!  ;D

Markmus

I stedet for det tradisjonelle BOO-et mot dommerne, skal jeg denne gangen gi en solid jubel :)
Ka du ve?

Joggi Bogga

 :)
God ide!
Det blir jeg med på, såfremt jeg går på kampen da.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

The Boss


Nixon

Skal vi juble fordi en norsk dommer gjør noen tabber i en CL-kamp? Det gir jo ingen mening. Og ingen god nok grunn til å slutte med den lange og gode tradisjonen med å bue ut dommeren før kampen!
Rød makt på Hansa

brannmann93

Brann vinner mot Start 16.mai . Tror på seier i morgen og da er selvtilliten på topp til sør-lendingene kommer over til bergen by..  

The Boss

Quote from: Nixon on May 08, 2009, 14:33:32 PM
Skal vi juble fordi en norsk dommer gjør noen tabber i en CL-kamp? Det gir jo ingen mening. Og ingen god nok grunn til å slutte med den lange og gode tradisjonen med å bue ut dommeren før kampen!


Heller juble fordi han "sendte ut" chelsea.. Men det skjer neppe, så ta det med ro mr.president!

Henrik8

Hvem bryr seg om Chelsea? Mannen er jo selve symbolet på en Rosenborgdommer, og skal da ikke ha applaus!
Kjør over pakket 09`

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Vestkanten

Tror vi først som sist kan glemme å få straffe.......
Heia Brann!

Nixon

Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on May 08, 2009, 17:19:42 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 08, 2009, 16:11:47 PM


Nonsens! Da kunne vi jo virkelig risikert at han hadde fått applaus...


Ja fra de 55 % av befolkningen som holder med det ett av de andre lagene. Men det hadde så definitivt vært flere sinte enn nå. 
Legg ned hele klubben!

osoerli

Quote from: Nixon on May 08, 2009, 14:33:32 PM
Skal vi juble fordi en norsk dommer gjør noen tabber i en CL-kamp? Det gir jo ingen mening. Og ingen god nok grunn til å slutte med den lange og gode tradisjonen med å bue ut dommeren før kampen!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krøvel vellevold

Quote from: osoerli on May 09, 2009, 12:17:52 PM
Quote from: Nixon on May 08, 2009, 14:33:32 PM
Skal vi juble fordi en norsk dommer gjør noen tabber i en CL-kamp? Det gir jo ingen mening. Og ingen god nok grunn til å slutte med den lange og gode tradisjonen med å bue ut dommeren før kampen!


Har tenkt på det der sjøl. Er jo ikke akkurat en invitasjon til å dømme i vår favør.
Legg ned hele klubben!

dudo

Er det ikke for å gi mannen en forsmak på hva som venter om han ikke er hjemmedommer?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Yes!wehavenobananas

Quote from: dudo on May 09, 2009, 12:22:52 PM
Er det ikke for å gi mannen en forsmak på hva som venter om han ikke er hjemmedommer?


Ingen som vet egentlig. Jeg for min del liker ikke dommere.

osoerli

Quote from: dudo on May 09, 2009, 12:22:52 PM
Er det ikke for å gi mannen en forsmak på hva som venter om han ikke er hjemmedommer?

Det fungerer neppe særleg bra.  Det er nok lettare å få dommaren til å la avgjerdslene gå litt i heimelaget sin favør med ein skikkeleg jubel-applaus på dommaren før  kampen.  Tippar det hadde utgjort 3-4 poeng i løpet av ein sesong.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Yes!wehavenobananas

Quote from: osoerli on May 09, 2009, 12:48:24 PM
Quote from: dudo on May 09, 2009, 12:22:52 PM
Er det ikke for å gi mannen en forsmak på hva som venter om han ikke er hjemmedommer?

Det fungerer neppe særleg bra.  Det er nok lettare å få dommaren til å la avgjerdslene gå litt i heimelaget sin favør med ein skikkeleg jubel-applaus på dommaren før  kampen.  Tippar det hadde utgjort 3-4 poeng i løpet av ein sesong.


På samme måte som elever slikker ræv og ender opp med et høyere snitt i karakterboken?

TheRock

Og blir utstøtt av resten av klassen...

osoerli

Quote from: Yes!wehavenobananas on May 09, 2009, 12:56:20 PM
Quote from: osoerli on May 09, 2009, 12:48:24 PM
Quote from: dudo on May 09, 2009, 12:22:52 PM
Er det ikke for å gi mannen en forsmak på hva som venter om han ikke er hjemmedommer?

Det fungerer neppe særleg bra.  Det er nok lettare å få dommaren til å la avgjerdslene gå litt i heimelaget sin favør med ein skikkeleg jubel-applaus på dommaren før  kampen.  Tippar det hadde utgjort 3-4 poeng i løpet av ein sesong.

På samme måte som elever slikker ræv og ender opp med et høyere snitt i karakterboken?

Eller smarte, høflege og sosialt intellegente elevar.  Litt søkt samanlikning, men OK.  Gjerne det om det er forskjellen mellom gull og sølv, europa og ikkje-europa, kvalik og direkte nedrykk.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dudo

Quote from: osoerli on May 09, 2009, 13:17:11 PM
Quote from: Yes!wehavenobananas on May 09, 2009, 12:56:20 PM
Quote from: osoerli on May 09, 2009, 12:48:24 PM
Quote from: dudo on May 09, 2009, 12:22:52 PM
Er det ikke for å gi mannen en forsmak på hva som venter om han ikke er hjemmedommer?

Det fungerer neppe særleg bra.  Det er nok lettare å få dommaren til å la avgjerdslene gå litt i heimelaget sin favør med ein skikkeleg jubel-applaus på dommaren før  kampen.  Tippar det hadde utgjort 3-4 poeng i løpet av ein sesong.

På samme måte som elever slikker ræv og ender opp med et høyere snitt i karakterboken?

Eller smarte, høflege og sosialt intellegente elevar.  Litt søkt samanlikning, men OK.  Gjerne det om det er forskjellen mellom gull og sølv, europa og ikkje-europa, kvalik og direkte nedrykk.


Sell out! ;-)

Spøk til side, om vi skal ha noen som helst påvirkning på dommeren så er det gjennom buing. Om det slår ut positivt eller negativt for oss er en annen sak, men jeg kan aldri tenke meg at en dommer bryr seg nevneverdig om om det jubles for han.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Yes!wehavenobananas

Quote from: dudo on May 09, 2009, 13:19:17 PM
Quote from: osoerli on May 09, 2009, 13:17:11 PM
Quote from: Yes!wehavenobananas on May 09, 2009, 12:56:20 PM
Quote from: osoerli on May 09, 2009, 12:48:24 PM
Quote from: dudo on May 09, 2009, 12:22:52 PM
Er det ikke for å gi mannen en forsmak på hva som venter om han ikke er hjemmedommer?

Det fungerer neppe særleg bra.  Det er nok lettare å få dommaren til å la avgjerdslene gå litt i heimelaget sin favør med ein skikkeleg jubel-applaus på dommaren før  kampen.  Tippar det hadde utgjort 3-4 poeng i løpet av ein sesong.

På samme måte som elever slikker ræv og ender opp med et høyere snitt i karakterboken?

Eller smarte, høflege og sosialt intellegente elevar.  Litt søkt samanlikning, men OK.  Gjerne det om det er forskjellen mellom gull og sølv, europa og ikkje-europa, kvalik og direkte nedrykk.


Sell out! ;-)

Spøk til side, om vi skal ha noen som helst påvirkning på dommeren så er det gjennom buing. Om det slår ut positivt eller negativt for oss er en annen sak, men jeg kan aldri tenke meg at en dommer bryr seg nevneverdig om om det jubles for han.

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on May 09, 2009, 12:19:06 PM
Quote from: osoerli on May 09, 2009, 12:17:52 PM
Quote from: Nixon on May 08, 2009, 14:33:32 PM
Skal vi juble fordi en norsk dommer gjør noen tabber i en CL-kamp? Det gir jo ingen mening. Og ingen god nok grunn til å slutte med den lange og gode tradisjonen med å bue ut dommeren før kampen!


Har tenkt på det der sjøl. Er jo ikke akkurat en invitasjon til å dømme i vår favør.


Ikke godt å si. Det er kanskje like smart som å pipe mot egne spillere i håp om at skal spille bedre...
Rød makt på Hansa

osoerli

Quote from: dudo on May 09, 2009, 13:19:17 PM
Quote from: osoerli on May 09, 2009, 13:17:11 PM
Quote from: Yes!wehavenobananas on May 09, 2009, 12:56:20 PM
Quote from: osoerli on May 09, 2009, 12:48:24 PM
Quote from: dudo on May 09, 2009, 12:22:52 PM
Er det ikke for å gi mannen en forsmak på hva som venter om han ikke er hjemmedommer?

Det fungerer neppe særleg bra.  Det er nok lettare å få dommaren til å la avgjerdslene gå litt i heimelaget sin favør med ein skikkeleg jubel-applaus på dommaren før  kampen.  Tippar det hadde utgjort 3-4 poeng i løpet av ein sesong.

På samme måte som elever slikker ræv og ender opp med et høyere snitt i karakterboken?

Eller smarte, høflege og sosialt intellegente elevar.  Litt søkt samanlikning, men OK.  Gjerne det om det er forskjellen mellom gull og sølv, europa og ikkje-europa, kvalik og direkte nedrykk.


Sell out! ;-)

Spøk til side, om vi skal ha noen som helst påvirkning på dommeren så er det gjennom buing. Om det slår ut positivt eller negativt for oss er en annen sak, men jeg kan aldri tenke meg at en dommer bryr seg nevneverdig om om det jubles for han.

Tør du å prøva i ein kamp?  Denne.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dudo

Jaiteh står over mot Start pga gule kort. Hvem kommer inn, Hassan eller Bakke?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kai-Olai

Quote from: dudo on May 09, 2009, 18:48:49 PM
Jaiteh står over mot Start pga gule kort. Hvem kommer inn, Hassan eller Bakke?


Noe sier meg at Hassan blir høyreback denne kampen. Vanskelig for å tro at Holmvik starter..
Så da blir det vel fort Bakke eller Gylfi..

Edit: Og ja, jeg vet at Holmvik ikke er høyreback, men Birkir må vel skifte side som idag, og Gunn Tveit og Dahl er vel ute litt til?

Læreren

May 09, 2009, 22:43:05 PM #30 Last Edit: May 09, 2009, 22:45:16 PM by Læreren
For Holmviks del, så håper jeg han ikke starter kampen mot Start. Han mot Bolanos kan bli stygge scener! Men jeg tror ikke Nilsen setter han ut av laget uansett hvor dårlig han spiller.

Henrik8

Jeg synes ikke akkurat Sævarsson imponerer heller. Med ham, Holmvik og en Bjørn Dahl langt over toppen har vi dårlige løsninger på backplassen uansett hvem som starter.

Etter min mening er Guntveit også for dårlig, men det har jo uansett lite å si når han er skadet likevel.
Kjør over pakket 09`

Læreren

Sævarsson bør i mine øyner ta venstebacken i denne kampen. Om han er dårlig defensivt (det er også Holmvik), så har han hvertfall farten han kan spille på når Bolanos kommer oppover sidelinjen...

tsf

Hater NøFF -Bergen ut av Norge -Bergen = Egen stat og Republikk vært godt


Nixon

Rød makt på Hansa

posemedsnopi

Quote from: Yes!wehavenobananas on May 09, 2009, 12:43:04 PM
Quote from: dudo on May 09, 2009, 12:22:52 PM
Er det ikke for å gi mannen en forsmak på hva som venter om han ikke er hjemmedommer?


Ingen som vet egentlig. Jeg for min del liker ikke dommere.


Du mener fotballen ville vært bedre uten?


Markmus

Quote from: Northside on May 11, 2009, 16:37:00 PM
La oss heller pipe på Bruun, er han som er grunnen til at vi taper på Lørdag!


Går ikke an å pipe på Bruun uten at folk tror det er laget det pipes på. Skal det protesteres mot Bruun skal det være med ord/sang slik at alle er klar over hvem man retter seg til.
Ka du ve?

Mullah

May 14, 2009, 20:00:11 PM #39 Last Edit: May 14, 2009, 20:24:49 PM by Mullah
Hva gjør vi med venstrebacken?

Holmvik har ikke levert varene, og var fryktelig svak mot Odd. Ryktene sier at han ikke var komfortabel mot Høyang heller. Hva gjør vi så mot Start? Blir det riktig å fortsette med Holmvik mot lettbente Start-spilllere foran et fullsatt Stadion, eller bør det gjøres endringer?

Selv ønsker jeg å se Sævarsson på venstreback mot Start. Han er en liten potet i Brann-laget, alltid løpsvillig og uredd. Han sier selv han liker best å spille back, og er ikke låst til høyresiden.

På motsatt side håper jeg å se Hassan, selv om det ikke er favorittplassen hans. Når alternativet er benken, bør valget være enkelt, og han har tidligere levert på høyt internasjonalt nivå på høyreback.

Med Jaiteh ute med gule kort, går det mot Bakke og Austin på midtbanen, selv om Bakke neppe holder hele kampen. Spennende blir det å se om Bakke klarer å ta lederrollen sentralt, og får laget til å heve seg over hele linjen fra sist.

Da blir laget mitt som følger:


                                         Opdal

       Hassan  - Bjarnason        -       Sigurdsson - Sævarsson

       Solli    -    Bakke               -         Austin    -      V. Moen


                             Huseklepp -   Nielsen


Folder hendene, og ber om at fotballguden er med oss ;D Lykke til!

vebo

Tror Cato burde ha spillt på venstresiden før Birkir. Sævarson var tydelig ukomfortabel når han ble satt på venstre midtbane.
Tiocfaidh ár lá


Mullah

Om Jaiteh ikke er suspendert, velger jeg å tro at vi faktisk starter med Jaiteh og Austin på midten. Ettersom det er tidlig for Bakke, ser jeg på ham som førsteinnbytter for en av midtbaneduoen etter 60 minutter.

Cato tror jeg blir for tung på foten mot Bolanos, og holder en knapp på Sævarsson på venstreback....

Innlandsmax

Quote from: Mullah on May 14, 2009, 20:00:11 PM
Hva gjør vi med venstrebacken?

Holmvik har ikke levert varene, og var fryktelig svak mot Odd. Ryktene sier at han ikke var komfortabel mot Høyang heller.
Kan ikke han og PVM bare bytte plass, da? Har absolutt sansen for PVM, men utpreget kreativ og uforutsigbar er han ikke. Derimot er han et arbeidsjern, og er solid i de litt mindre kreative oppgavene som å løpe opp, presse, vinne dueller, gi raske og rimelig presise pasninger fremover. Løps-styrken hans er dessuten vel så verdifull når han bruker den til offensive løp fra dyp posisjon, som å bruke den til å komme en hjelpeløs venstreback til unnsetning.

thesevs

Det PVM viste i kampen mot Odd var til tider en skam. Han ble løpende i mellom, var så og si aldri i press og plasserte seg merkelig til tider. Han bør virkelig ha tatt seg sammen siden sist...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Innlandsmax

Kanskje han rett og slett ikke passer i rollen han heller? Altså ytterligere grunn til å bytte plasser på disse to. Verdt et forsøk i alle fall.

Markmus

Tror PVM hadde surmulet i flere tiår om han ble omplassert til back.
Ka du ve?

thesevs

Jeg er relativt pessimistisk i forhold til denne kampen. Er stygt redd for at Bolaños og Hulsker kommer til å overprestere i denne kampen, og at Start leder 1- eller 2-0 til pause. I 2.omgang våkner Brann og scoret utrolige 1 -ett- mål før kampen blåses av 3 minutter på overtid. Brann får 3 gule kort.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Innlandsmax

Quote from: Markmus on May 14, 2009, 23:20:19 PM
Tror PVM hadde surmulet i flere tiår om han ble omplassert til back.
Vel, so what. Fyren er vel proff?

Spelaren

Quote from: Innlandsmax on May 15, 2009, 10:09:21 AM
Quote from: Markmus on May 14, 2009, 23:20:19 PM
Tror PVM hadde surmulet i flere tiår om han ble omplassert til back.
Vel, so what. Fyren er vel proff?
Gå av.

Go Up