• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Norgesmesterskapet 2009

Started by Nixon, April 15, 2009, 15:06:47 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

bulldog

noen som vet om kampen på onsdag blir vist på tv2 sport eller web?
bulldog

vebo

Tiocfaidh ár lá

krøvel vellevold

Nå skal Odd, RBK og Stabæk være de eneste lagene vi kan møte på bortebane i 4.runde.
Legg ned hele klubben!

Ricky

Da blir det med nesten 100% sikkerhet en av dem.

Chrisstah

Quote from: Ricky on June 17, 2009, 22:42:21 PM
Da blir det med nesten 100% sikkerhet en av dem.


håper for guds skyld at det blir Stabæk !
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Chrisstah

Quote from: krøvel vellevold on June 17, 2009, 20:59:15 PM
Nå skal Odd, RBK og Stabæk være de eneste lagene vi kan møte på bortebane i 4.runde.


hvorfor kan vi feks ikke møte Bryne borte ?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Læreren

Quote from: Chrisstah on June 17, 2009, 22:49:06 PM
Quote from: krøvel vellevold on June 17, 2009, 20:59:15 PM
Nå skal Odd, RBK og Stabæk være de eneste lagene vi kan møte på bortebane i 4.runde.


hvorfor kan vi feks ikke møte Bryne borte ?


Fordi de hadde hjemmekamp så sent som denne runden av cupen?

krøvel vellevold

De lagene jeg regner med vi får hjemmekamp mot, er lag som enten har spilt en hjemmekamp allerede, eller har hatt kortere reisevei til sine bortekamper enn det Brann har hatt.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

AaFK, Alta, Bryne, Sogndal, Mjøndalen, Tromsø, Vålerengen, Fredrikstad, Ranheim, Molde, Kongsvinger, Start og Løv-Ham har alle hatt minst én hjemmekamp til nå. Derfor får vi hjemmkamp mot disse.

LSK har hatt tre bortekamper. Total reiselengde: 312 km t/r. Ca reisetid: 4:30.
Stabæk har hatt tre bortekamper. Total reiselengde: 600 km t/r. Ca reisetid: 8:30
Odd har hatt tre bortekamper. Total reiselengde: 578 km t/r. Ca reisetid: 8:15

RBK har hatt tre bortekamper. Total reiselengde: 930 km t/r. Men turen til Gjøvik gikk nok sikkert med fly. Hvis vi regner buss til/fra Værnes og buss til/fra Gardermoen, har de hatt ca 430 km med buss i de tre første rundene - i tillegg til flyturen Værnes - Gardermoen. Ser vi på reisetid, kan vi regne 50 minutters flytur, 40 minutters fremmøtetid og 20 minutters transfer fra fly til buss hver vei. Total reisetid t/r alle tre kampene kan ha vært over 10 timer.

Brann har hatt tre bortekamper. Total kjørelengde: 386 km  t/r + 2 x 20 min. ferge. I reisetid har det blitt ca 7 timer hvis vi regner med fergen og 10 min ventetid.

Både i kilometer og reisetid er LSK den eneste av disse fire vi kan få hjemmekamp mot.
Legg ned hele klubben!

Henrik8

Da blir det Lyn neste. Bør vel regnes som en ok trekning. Vi slapp unna de verste borteoppgjørene, men kunne samtidig vært heldigere ved å få ett 1. divisjonslag. På den annen side er jeg ikke sikker på om det hadde vært lettere å møte ett krigende førstedivisjonslag enn ett Lynlag på skikkelig nedtur.

Tålelig fornøyde med trekningen. Hvem vet - kanskje de går konkurs i mellomtiden?
Kjør over pakket 09`

vebo

Tiocfaidh ár lá

lavtbunn-nivå

Lyn er nok mer enn sugne på revansje og vil nok satse mer offensivt her enn i seriekampen. Ny jevn og hard kamp mot Oslolaget er sannsynlig. Om ikke konkurstrusselen har medført storsalg av spillere på det tidspunktet. Desverre for Brann pleier ikke salgene å skyte fart før i slutten av juli så Lyn-laget som kommer til Bergen for NM-dyst er trolig omtrent samme gjeng som var her på søndag.

Northside

Dersom Lyn skulle gå konkurs en av de neste dagene. Går vi da bare videre i cupen uten å spille noen kamper? Kan bli artig.

nummer9

Evt om Lyn mot all formodning skulle slå oss, så går konkurs, hva skjer da?

Klaus_Brann

Quote from: Northside on June 20, 2009, 12:54:11 PM
Dersom Lyn skulle gå konkurs en av de neste dagene. Går vi da bare videre i cupen uten å spille noen kamper? Kan bli artig.


Og hva skjer hvis vi taper mot Lyn, før de så går konkurs?Kan bli morsomt fremover ja ;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Falkman


tviler vel litt på om Lyn blir slått  konkurs før vi skal møte dem, det er vel under 3 uker til? men om så skulle skje, kan det vel ikke være noen tvil om at vi får walk-over til  neste runde. på  samme måte som vi overtar plassen deres, hvis de slår oss ut, for så å bli sendt til skifteretten (forutsatt at de ikke har spilt seg frem til semifinale innen det skjer)

Læreren

Quote from: Northside on June 20, 2009, 12:54:11 PM
Dersom Lyn skulle gå konkurs en av de neste dagene. Går vi da bare videre i cupen uten å spille noen kamper? Kan bli artig.


Har ikke sjekket noe reglement, men regner med at Lyns motstander i forrige runde vil gå inn og erstatte Lyn om de skulle gå konkurs, noe jeg ikke tror de gjør før cupkampen.

krøvel vellevold

Quote from: Falkman on June 20, 2009, 14:44:07 PM

tviler vel litt på om Lyn blir slått  konkurs før vi skal møte dem, det er vel under 3 uker til? men om så skulle skje, kan det vel ikke være noen tvil om at vi får walk-over til  neste runde. på  samme måte som vi overtar plassen deres, hvis de slår oss ut, for så å bli sendt til skifteretten (forutsatt at de ikke har spilt seg frem til semifinale innen det skjer)
Legg ned hele klubben!

thesevs

Dette sangforslaget ble lagt ut på vgd i kveld:

"Fra Bjørge til Sikthaugen

Fra Bønes til Seljedalen

Hele Dalen vet at cupen ska hem

Cupen ska hem

Cupen ska he-e-m

Hem te Dalen

Cupen ska hem


Det hersker cupfeber i Fyllingsdalen. 7. juli skal Løvene fra Dalen senke RBK. Så inntar vi Hovedstaden. Then we take Berlin.
"

Tror jeg blir cashewnøtt hvis noen grønnkledde inntar mitt nabolag som dessverre nevnes i sangen...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Yes!wehavenobananas

Eh, noe rivalisering med Løv-Ham hadde ikke jeg orket å kaste meg på. Ser for meg at kidsene om 10 - 15 år går rundt å hater hverandre fordi de støtter et av lagene. Det hadde jo faktisk vært litt morsomt. Jeg har vært på et par kamper med Løv-Ham, og det er ikke mye synging der, jeg har ikke hørt noe ihvertfall. Så den sangen kommer nok ikke akkurat til å ruve i nabolaget ditt heller :)

lavtbunn-nivå

Større fokus på NM og Lynkampen kan trengs i disse tider hvor RBK seiler ifra og hver krone teller.

Brann får faktisk alle pengene for hjemmedysten mot Oslo-laget. Pengene + avansement er viktig.

KEO

Da ble det odd  må si oss fornøyd med det.
Nu kør vi!

Nixon

Kvartfinale mot odd. Noen som har peiling om vi kan få hjemme eller borte?
Rød makt på Hansa

KEO

Nu kør vi!

The Boss

July 10, 2009, 11:12:13 AM #174 Last Edit: July 10, 2009, 11:13:58 AM by The Boss
krøvel?? vet odd hadde hjemmekamp sist, i likhet med oss...
edit: det blir nok bortekamp! helvete.. ikke like positivt som først tenkt!!

KEO

krøvel sitter nok å regner:-)
Nu kør vi!

KEO

Nu kør vi!

Nixon

Odd har spilt mot Vestfossen, Kjelsås og Notodden borte. Det blir nok lengre enn vår tur til Sogn og de to lokale kampene.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Er allerede bestemt at det blir i Skien.
Gå av.

Corleone

Vinner vi denne, satser vi på å få hjemmekamp mot Molde eller RBK i semien, da blir det fullt hus på stadion!

Spelaren

Blir uansett trekning i semien, vel? Altså at tidligere reisebelastning er uinteressant?
Gå av.

KEO

Semien er vel ren trekning??
Nu kør vi!

Corleone

Ja, tror det. Første lag som trekkes får hjemmekamp.

Gubrask

Før forrige trekning skrev Krøvel følgende:
*Odd har hatt tre bortekamper. Total reiselengde: 578 km t/r. Ca reisetid: 8:15
*Brann har hatt tre bortekamper. Total kjørelengde: 386 km  t/r + 2 x 20 min. ferge. I reisetid har det blitt ca 7 timer hvis vi regner med fergen og 10 min ventetid.

Siden begge hadde hjemmekamp denne runden, blir nok kampen spilt i skien der odd er utrolig sterke.

KEO

Er jo litt artig at topp 4 møter hverandre i kvarten.
Nu kør vi!

The Boss

Ja, semien er trekning.. Så klarer vi bragden i kvarten blir det vel lerkendal i semien og bye bye ullevål...

thesevs

Da sier vi takk til cupen 2009, for fortsetter trenden med dårlige kamper så ryker vi
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

1908

Syns vi bør ta denne bortekampen.. Det er 2 kamper igjen til finalen og vi må på 1 bortekamp.. Vil heller ha bortekamp i kvarten enn i semifinalen.. Tenk deg festen i Bergen når vi vinner kvarten på hjemmebane :D

Mobben

Intervjurunden etter trekningen kan tyde på at det også i semien blir bestemt hvem som får hjemme avhengig av tidligere reiselengde. Sjøl husker eg ikkje hvordan det foregår.

skuteviken

Quote from: 1908 on July 10, 2009, 11:22:22 AM
Tenk deg festen i Bergen når vi vinner kvarten på hjemmebane :D


Regner med du mener semifinale? :) Da skal jeg være positiv her, viss laget vårt gir alt de har tar vi Odd, de har mye å spille for, og jeg tror ikke det er ren walkover og at Odd vinner. Men det er klart Odd er et vanskelig lag å møte i år, og i tillegg så er det på plaststadion deres.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

1908

Molde, Rbk, Stabæk borte er no verre vil jeg si borte enn mot Odd... Engen borte hadde heller ikke vert noe enkelt.. aafk er jo ikke branns beste bortebane heller..

Mobben

Quote from: Mobben on July 10, 2009, 11:29:53 AM
Intervjurunden etter trekningen kan tyde på at det også i semien blir bestemt hvem som får hjemme avhengig av tidligere reiselengde. Sjøl husker eg ikkje hvordan det foregår.


Ser no i NM-reglementet at det er rein trekning i semien, som andre har nevnt over her.
http://ekstranett.fotball.no/Documents/Norgesmesterskapene/2008/Turnering%20NM%20menn2.pdf

Henrik8

Grei trekning. RBK eller Stabæk borte ville vært verst. Presterer vi på topp skal dette være en jevn kamp. Tror det blir tett i Skien, vi skal ha en brukbar mulighet.
Kjør over pakket 09`

lavtbunn-nivå

July 10, 2009, 14:20:39 PM #193 Last Edit: July 11, 2009, 14:47:29 PM by mbersve
Først nå syter Brann over at reiseavstanden går i disfavør av NFFs kampstedsvalg.
Hvorfor agiterer de ikke før de første rundene da om at bartene og tiggerstadslaget
er favorisert med lange reiser til bygdelandet da ? Følger de ikke med.

I 20 år har jo RBK fått lange gokkereiser og de siste 7-8 også laget fra tiggerstaden.

Alle vet jo at NFF hater Bergen, Brann og Hordaland.

Eksemplene er utallige, Brann er vel eneste klubb i Norden som har måttet spille på ny
en kamp de vant ( i Molde ) etter NFF-vedtak.

For mange år siden var det en episode med en nøkkelspiller med rød trøye og en  dommer på vei inn til garderoben etter en innekamp. Karantene halve sesongen. En kjent RBKspiller ble utvist etter grov opptreden i finalen år senere, fikk  karantene akkurat sålenge at han var klar til påfølgende seriestart.

Toppfotballpenger til kun RBK, penger til støtte til matte på Bartedal, hundre eksempler
på hjemmefordel i vippesituasjoner i NM, osv osv.

Alle vet jo at NFF hater oss. Sentralregjeringen i rikshovedstaden liker oss
heller ikke, utarmer Bergen og Hordaland og lar oss kjøre på krøtterstier og betale
blodbompenger overallt. Stemmer anti-dem på pur faen selv om jeg er rød.

***

Moderatormelding: Overdreven bruk at bokstaven Z vil heretter føre til at innlegg slettes!

skuteviken

July 10, 2009, 14:53:56 PM #194 Last Edit: July 11, 2009, 14:47:43 PM by mbersve
Uten at jeg skal spekulere, så er dette litt rart ja. Hvorfor i H skulle de få så lange reiser først, har de ikke nok lokale lag rundt seg?
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krøvel vellevold

Quote from: 1908 on July 10, 2009, 11:31:52 AM
Molde, Rbk, Stabæk borte er no verre vil jeg si borte enn mot Odd... Engen borte hadde heller ikke vert noe enkelt.. aafk er jo ikke branns beste bortebane heller..


Engen hadde blitt på Stadion.
Legg ned hele klubben!

lavtbunn-nivå

July 10, 2009, 15:30:52 PM #196 Last Edit: July 11, 2009, 14:49:57 PM by mbersve
Må være bevisst, under dekke av at hele landet skal få oppleve de "kjente stjernene fra RBK og VIF".

Seriemesteren 2007 vil vel ingen langt unna se. Bare bløff selvsagt, men et argument må jo NFFste opp ikke sant.

Ekstremeksempel på motsatthet hvor Brann ble ekstremt dårlig behandlet :

I 1968 måtte Brann spille borte i TREDJE RUNDE mot Viking !! SELV OM DET da
altså var 32 lag igjen i NM og begge var i elitedivisjonen da, som talte 10 lag.

NFF "plyndret" oss før i tiden egentlig. ( Sarkasme/Ironi, satt litt på spissen, ) På 60 og 70-tallet da Brann var dominante på tilskuersiden måtte hjemmelaget avgi 25% av inntektene til gjestende lag og mye til NFF også.

"Flertallstyranniet" i form av fotballtinget gjorde at lag som Mjøndalen, Sarp mm kunne tvinge gjennom dette år etter år på tinget. Spesiellt Brann led av dette, pluss tildels Viking og RBK.

Senere når de inflytelsesrike trønderne fikk store tilskuertall fikk de NFF og tinget med på dagens fordeling. Akk ja den egeninteressen den egeninteressen, kjekt å ha bysbarn sentral plassert.

Brann kjempet mer alene mot galskapen før det.

I store og små saker motarbeidet de oss også, litt her og litt der.


***

Moderatormelding
: Overdreven bruk at bokstaven Z vil heretter føre til at innlegg slettes!

Klaus_Brann

Quote from: 1908 on July 10, 2009, 11:31:52 AM
Molde, Rbk, Stabæk borte er no verre vil jeg si borte enn mot Odd... Engen borte hadde heller ikke vert noe enkelt.. aafk er jo ikke branns beste bortebane heller..


Nei nei nei. Odd har jo vært supersterke hjemme i år. De har ingen tap hjemme, så dette er etter min mening kanskje det vanskeligste laget vi kunne trekke borte.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Ricky

Quote from: lavtbunn-nivå on July 10, 2009, 15:30:52 PM
Ekstremeksempel på motsatthet hvor Brann ble ekstremt dårlig behandlet :
I 1968 måtte Brann spille borte i TREDJE RUNDE mot Viking !! SELV OM DET da
altså var 32 lag igjen i NM og begge var i elitedivisjonen da, som talte 10 lag.


Brann spilte mot Vigør i tredje runde i 1968.
Brann møtte Viking i 4.runde (altså 8.delsfinalen) i 1969.
Ser ikke helt hvordan dette skal være så ekstremt.

Spelaren

Det er faktisk sjokkekstremskandale.
Gå av.

Go Up