• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hva kan Bataljonen gjøre for å bedre stemningen på stadion?

Started by Stian, April 14, 2009, 00:31:50 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Quote from: Northside on June 14, 2011, 12:46:46 PM
Rart Brann aldri har montert sidevegger der. Kan da ikke koste så grusomt mye med noen sidevegger ned til midtgangen for å verne øvre Hansa for regn og vind. Er slik på mangen tribuner rundt om i Norge. Se bare til bortefeltet på Fredrikstad Stadion, ekstremt trøkk der.


Er ikke det en sak Bataljonen kan ta opp med Brann, i et forsoek paa aa forbedre stemningen?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

stig

Det er en sak vi kan ta opp ja.  Som Northside sier, sÃ¥ mÃ¥ vi tidlig i møte med Brann, og vi tar gjerne med oss forslag fra forumet inn i det møte. Har registrert forsalg om flytting oppover, unummererte billetter, bÃ¥de hvis flytting og hvis fortsatt samme plassering, og fjerning av stoler pÃ¥ felt b og c, samt en variant med fjerning av stoler pÃ¥ halve felt b og c. Og ikke minst montering av vegger

Flere forslag? Det bør tenkes ut bÃ¥de i tillfelle vi ikke fÃ¥r flytte oppover, (fÃ¥tt nei før) ikke fÃ¥r fjerne seter, eller kjøpe partoutkort unummerert.  

Dette gjelder først og fremst i fra neste sesong. Hva kan vi gjøre i Ã¥r? Partoukortene er solgt med sete, og det er ikke bare Ã¥ presse seg frem og stÃ¥ hvor man vil. Da kan de som mister plassen sin enkelt be vaktene fjerne uvedkommende. SÃ¥nn er det bare, og ikke mye vi kan gjøre med det.  Men det gÃ¥r allikevel an Ã¥ trekke sammen nÃ¥r man ser ledige plasser. For det er mye ledig.



Nettsideansvarlig

krøvel vellevold

Quote from: stig on June 15, 2011, 09:25:17 AMFlere forslag?


Ja det med hjørnet SpV/BT. Kanskje en litt unormal plassering for en supportergjeng, men formen på feltet burde være genialt for synging. Står man ytterst på en rad, ser man likevel dem som står ytterst på motsatt side. Det må jo være genialt når det er snakk om å få startet sanger og spredd dem så fort som mulig. Tror også akustikken kunne blitt bra der, både fordi tilstøtende tribuner står 90 grader på hverandre, og fordi tribunen vel går nærmere taket enn den gjør på Nedre Hansa. Her kunne vi også operert helt uavhengig av Z.

Legg ned hele klubben!


Larsi Ã?en

Quote from: krøvel vellevold on June 15, 2011, 09:34:48 AM
Quote from: stig on June 15, 2011, 09:25:17 AMFlere forslag?


Ja det med hjørnet SpV/BT. Kanskje en litt unormal plassering for en supportergjeng, men formen på feltet burde være genialt for synging. Står man ytterst på en rad, ser man likevel dem som står ytterst på motsatt side. Det må jo være genialt når det er snakk om å få startet sanger og spredd dem så fort som mulig. Tror også akustikken kunne blitt bra der, både fordi tilstøtende tribuner står 90 grader på hverandre, og fordi tribunen vel går nærmere taket enn den gjør på Nedre Hansa. Her kunne vi også operert helt uavhengig av Z.




Jeg mener at dette er genialt. Men jeg tror det hadde blitt mye bedre hvis dette feltet hadde vært kun for dem som vil lage og ha stemning. Hvis alle "stemningsdreperene" flytter seg dit ogsÃ¥ vil stemningen  bli dÃ¥rlig igjen.
Opp med det flagget!

Spelaren

I og med at mitt medlemskap har utgått pga somling med faktura, ein naturleg konsekvens av avsmak for vinduskonvolutter - så har eg ikkje brydd meg så mykje med dette. Dei få kampene eg får med meg er som regel frå BT.

Men eg trur supportermiljøet ville hatt godt av ein liten "revolusjon", eller omveltning om du vil.
Etter at gullet kom hem kom tidenes antiklimaks, og alt måles mot gullåret og blir dermed for dårleg - i tillegg har Hansa blitt dei gamle vaners arena. Folk setter seg der dei alltid sitter, og unntaksvis er det folk som bryr seg nok til å stemme i. Det er alltid lettere å synge når ein ikkje er omgitt av røde og kvite plastseter, så med synkende publikumstall øker også terskelen for å hive seg på.

Hadde Bataljonen flyttet, kunne dette ha blitt markert ved å presisere kva slags supportere ein ønsket å ha med seg til nytt felt for å sette det på spissen. Nye områder har alltid ein slags "wow"-faktor over seg, sjølv om det er få plasser på Stadion som er ukjente for folk flest. Flytting er ensbetydende med at dei som VIL bidra får anledning til å klumpe seg sammen og bli ein sterk enhet som både høres og drar med seg andre. Denne "klumpen" er pee tee spredd rundt på Hansa, fåtallet av dei diskuterer her, og dei ville kunnet "blomstre" om dei fekk samlet seg på eit fortrinnsvis unummerert område.
GÃ¥ av.

Larsi Ã?en

Er dette noe for Bataljonen Ung?  Da kunne man fÃ¥tt flere engasjerte sjeler, som kunne bidratt til stemning, og hvis de blir bitt at tifo-basillen, vil noen oppgradere etterhvert.

Klippet er om Dynamo Dresden, som har, jeg vil si de beste supporterne i tyskland. De var i 3.Bundesliga da dette klippet ble filmet. Men nå har de rykket opp til 2. Bundesliga.

http://www.youtube.com/watch?v=qGLvx5aSWxU&feature=related
Opp med det flagget!

Northside

Det er litt humor, at en eller flere som diskuterer i denne tråden på død og liv ikke ville bidra med stemningen på bortefeltet i går.

Her prøvde vi å samle alle bakover på tribunen, noe som fungerte bra. Men enkelte sjeler fra puben skulle på død og liv stå aleine i "kamerasonen" helt fremme på rad 1. Viktigere å få trynet trøkt på TV enn å bidra...

Markmus

Ganske "herlig" når kamera zoomet inn på disse noe beduggede sjelene.
Ka du ve?


Danny

Om du gjorde et hederlig forsøk på å bedre inntrykket TV-seerne får av Brannsupportere skal du ha takk for det.

1908

Skjønner ikke hvorfor vi skal gjemme oss helt.. Er vi Brannsupportere blitt redd for å vise at vi er på bortekamper no?

xproz

Hvilken KLOVN fant på å plasere folk bakerst på tribunen for å lage "stemning"........ ?
Spyin og griseri på grunn av formye å drikke, DET er stemning det..., INGEN som sto fremme i "kamerasonen" kastet opp.... og der fremme var det god stemning også....

På grunn av denne drittslengingen av hva folk velger å gjøre, kommer nok folk til å vegre seg fra å gå på kamper....

Jeg sto fremme i "kamerasonen", men jeg er på Brann's kamper uansett...
Og dessuten er det formange medgangssupportere, så stemningen er mest avgjørende for hva som skjer på banen i antal mål osv osv....

synd for tifo gruppen, men slik er det bare....

krøvel vellevold

Jeg har en følelse av at 1908 og xproz er samme person. Begge snakker om å "gjemme seg oppunder taket", men det var jo ikke der folk stod!
Legg ned hele klubben!

1908

Hvor sto folk da krøvel??

PS: Er langt fra samme person...

Nixon

Lyden blir da mye bedre dersom man står under tak enn helt nede ved banen. Det vet alle som har vært på én eller flere fotballkamper.
Rød makt på Hansa

BojeN

Skjønner godt at folk stod sprett - tilstanden på en del av de som kamera fanget opp var ikke akkurat noe jeg ville blitt assosiert med.

Så jo til dels mer ut som fotballpubben sin uteservering en bortefeltet på viking stadion.
ojeN

krøvel vellevold

Quote from: 1908 on June 19, 2011, 09:32:00 AM
Hvor sto folk da krøvel??


Rett bak forhøyningen/skillet, som er ganske lavt nede på Viking Stadion. Når man står ca på rad 8-15 av 22, så står man ikke "oppunder taket".
Legg ned hele klubben!

Brann_ruler86

Ettersom det ligger ann til å bli latterlig lite tilskuere i dag, så tror jeg det ville hjulpet veldig om noen hadde gått foran tribunen nede og bedt folk om å trekke sammen. Mot Sogndal var det veldig mange tommer seter, ihvertfall på nedre C. Det førte til at folk stod med store avstander og man hører stort sett sin egen stemme når man synger. Det kan føre til at folk ikke gidder.

Ellers er det litt skremmende at det er minst like glissent på Hansa, om ikke mer, som på resten av stadion. For å ta en liten (dog gjerne ikke helt rettferdig) sammenligning så husker jeg en Europe Leauge kamp fra Anfield der The Kop var smekkfull, mens resten av stadion var glissent. Jeg har ingen følelser for Liverpool, men akkurat det at en tribune har den statusen det misunner jeg.
GÃ¥ ta banen!

xproz

Quote from: krøvel vellevold on June 19, 2011, 06:26:26 AM
Jeg har en følelse av at 1908 og xproz er samme person. Begge snakker om å "gjemme seg oppunder taket", men det var jo ikke der folk stod!



Og hvem snakker om å "hjemme seg under taket"....... ?

Jeg kan forstÃ¥ at folk vegrer seg for Ã¥ ha noe med bataljonen  og tifo Ã¥ gjøre, nÃ¥r det er "ORDRER" og FORMYNDERI de møter som medlemer....

krøvel vellevold

Quote from: xproz on June 19, 2011, 13:07:12 PM
Quote from: krøvel vellevold on June 19, 2011, 06:26:26 AM
Jeg har en følelse av at 1908 og xproz er samme person. Begge snakker om å "gjemme seg oppunder taket", men det var jo ikke der folk stod!



Og hvem snakker om å "hjemme seg under taket"....... ?

Jeg kan forstÃ¥ at folk vegrer seg for Ã¥ ha noe med bataljonen  og tifo Ã¥ gjøre, nÃ¥r det er "ORDRER" og FORMYNDERI de møter som medlemer....


Du snakker om "bakerst på tribunen", og 1908 snakker om "gjemme seg under taket". Det går vel omtrent for det samme, og begge deler er feil.
Legg ned hele klubben!

1908

Sukk.. Ikke rart det går en vei med Brannsupportere.. Latterlig...

stig

Syns forøvrig det er trist at noen mener at Bataljonen driver med formynderi og gir ordrer til folk, når det som tydligvis har skjedd i Stavanger er at noen har prøvd å få organisert litt stemning på bortefeltet.

SÃ¥vidt meg bekjent er det ingen som har gitt noen ordrer, men det har blitt diskutert, og forsÃ¥vdt kritisert, pÃ¥  forumet til Bataljonen i etterkant om ikke folk burde hengt seg pÃ¥ de som prøvde Ã¥ fÃ¥ igang noe stemning.

Diskusjonen må selvsagt få gå, og det er ikke forventet at alle skal være enig, men å komme dragende med at Bataljonen driver med formynderi er bare helt bak mål.

Nettsideansvarlig

xproz

Det er hovedsaklig NFF og MEDIA sin feil at oppslutningen på tribunene er elendig, de velged de mest idiotiske dager og tidspunkt å ha kampene på. Men Bataljonen må ta sin del av skylden de også, når de skal boikotte kamper med å ANBEFALE om ikke å møte opp på kamper. Da sitter jo folk hjemme å ser kampene på tv. Og da øker jo bare seer oppslutningen til glede for MEDIA, og det gir MEDIA bare MERSMAK. Dette ødelegger for samtlige supporter miljøer i hele landet.Og det er her HELE problemet ligger.

Markmus

Blir for dumt å fortsette med "idiotiske dager"-argumentet når klubbene ikke engang trekker folk til søndag kl 18.
Ka du ve?

xproz

Quote from: Markmus on June 19, 2011, 14:14:28 PM
Blir for dumt å fortsette med "idiotiske dager"-argumentet når klubbene ikke engang trekker folk til søndag kl 18.


Du er sikkert en som kan snu på helen når de endrer kamp datoene på "kort" varsel, men de aller fleste må ha litt tid til å planlegge på. Samfunnet er blitt slik, folk jobber overtid, skal ærender, ha familieliv, ordne seg fri, osv, osv.........

1908

Folk jobbet overtid for 10 år siden også.. Regner med de hadde familieliv på den tiden og.. Er ikke noe unnskyldning.. Klubben i seg selv har å takke for at det ikke kommer folk.. Kjedelig fotball, et styre som kjører klubben på ræv ++ ordner det fint..

stig

xproz:

Nå handler det ikke hele supportermiljøet sin irritasjon over ugunstige kampdager og tidspunkt om hva tv syns gir mersmak eller ei. Det handler om å gi Nff et signal om at folk ikke har anledning å gå på kamper når det spilles på ukedager. At tv-ratingen da går opp er selvsagt bra for tv(hvis ikke interessen er synkende over hele linjen da), men det langsiktige målet er selvsagt å få nff til å endre på kamppakkene de legger ut. Dvs. at de ikke legger opp til mandagskamper. Det er en lang kamp mot et forbund som er sta og konservativ, men kampen må taes. Det er for dumt å være blant de svært få nasjonene der det nesten ikke spilles topp-fotball på lørdager.

I tillegg spilles fotball veldig seint i Norge. Den neste generasjon supportere har jo nesten ikke anledning til Ã¥ se høydepunkter fra tippeligaen. Kanskje ikke det er anledning til Ã¥ se hele hovedkampen engang.  De som mÃ¥ tidlig opp av dagens supportere kan nesten ikke sitte oppe Ã¥ se hele fotballekstra for det varer til midnatt. Til sammenligning er rundene i England og Tyskland ferdig 18 og 19:30 pÃ¥ søndagen.

Hvis du ønsker å lære mer om hva supporter Norge ønsker kan du lese litt på denne linken


http://www.fotballihelgen.no/
Nettsideansvarlig

Northside

Quote from: xproz on June 19, 2011, 14:11:06 PM
Det er hovedsaklig NFF og MEDIA sin feil at oppslutningen på tribunene er elendig, de velged de mest idiotiske dager og tidspunkt å ha kampene på. Men Bataljonen må ta sin del av skylden de også, når de skal boikotte kamper med å ANBEFALE om ikke å møte opp på kamper. Da sitter jo folk hjemme å ser kampene på tv. Og da øker jo bare seer oppslutningen til glede for MEDIA, og det gir MEDIA bare MERSMAK. Dette ødelegger for samtlige supporter miljøer i hele landet.Og det er her HELE problemet ligger.


Gud bedre hjelpe for en fyr.

Tror du vi plutselig får spille alle kampene i helgen når det ikke er noe form for protest mot ukedagene?

Tror TV, NFF osv merker det bedre om bortefeltet er tomt eller om det er 300-500 ekstra TV-seere til eller fra en Mandagskveld...

Nixon

Quote from: 1908 on June 19, 2011, 14:38:32 PM
Folk jobbet overtid for 10 år siden også.. Regner med de hadde familieliv på den tiden og.. Er ikke noe unnskyldning.. Klubben i seg selv har å takke for at det ikke kommer folk.. Kjedelig fotball, et styre som kjører klubben på ræv ++ ordner det fint..


Det er da ingen tvil om at serien var mye mer oversiktelig for 10 år siden og at det var lettere å planlegge frem i tid. Jeg tror nok at usikkerheten har sitt å si for tilskuertallene. Sammen med selvsagt en haug med andre faktorer.

Vi har dog høyere snitt nå enn for 10 år siden...
Rød makt på Hansa

Markmus

Quote from: xproz on June 19, 2011, 14:26:14 PM
Quote from: Markmus on June 19, 2011, 14:14:28 PM
Blir for dumt å fortsette med "idiotiske dager"-argumentet når klubbene ikke engang trekker folk til søndag kl 18.


Du er sikkert en som kan snu på helen når de endrer kamp datoene på "kort" varsel, men de aller fleste må ha litt tid til å planlegge på. Samfunnet er blitt slik, folk jobber overtid, skal ærender, ha familieliv, ordne seg fri, osv, osv.........


Det var heller ikke det jeg mente. Jeg skjønner godt at det reageres på endringer (i alle fall de på kort varsel).
Ka du ve?

TheRock

Bøtte med kudos til dem som gikk foran og dro i gang ett 6 minutter langt rop i dag. Tydelig at det hjalp med et lite spark i ræven til enkelte, selv om jeg fremdeles så flere som var oppslukt av helt andre ting enn kamp og sang.

SK

I 2.omgang var det veldig god stemning, til tross for det dårlige oppmøtet. Det skal folk ha ros for.

handlevogn

Bra gjort av dem som fyrte opp stemningen  ;D

Men jeg blir fortsatt like gal i hodet av dem som bare står og snakket under syngingen, eller snur seg og ser dumt på dem som skriker på dommer eller spillere. Er det negativt å engasjere seg?

evenskb

Quote from: handlevogn on June 19, 2011, 20:23:57 PM
Bra gjort av dem som fyrte opp stemningen  ;D

Men jeg blir fortsatt like gal i hodet av dem som bare står og snakket under syngingen, eller snur seg og ser dumt på dem som skriker på dommer eller spillere. Er det negativt å engasjere seg?

evenskb

Kan ikke de/noen gå frem og fyre opp stemningen hver kamp da?
ser jo at det fungerer.

olebrann3

Bra gjort å gå forran, det funket og absolutt vært å gjøre det til folk kan synge igjen

Klaus_Brann

Godt tiltak. Er det noe som kan funke, er det å "konfrontere" folk med at de er for slappe med stemningen på denne måten. Uten at vi skal ha noe capo.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


krøvel vellevold

Ble nesten litt overrasket over trøkket på vekselropet i går. Der viste vi virkelig potensiale. Fortsett med å sende folk ned foran gjengen for å fyre opp stemningen når den er dårlig! Presterer vi på tribunen, vil det kanskje lokke flere til supportergjengen, som er latterlig liten for tiden. Er jo litt mer interessant å stå med en supportergjeng med bra trøkk, enn en som sover i 90 minutter.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Jeg satt et stykke borte på Sp.V i går. Trøkket på vekselropet i 2 omgang var så bra at mange på denne tribunen såg mer mot Frydenbø en på spillet på banen. Imponerende og fandeninvolsk, spesielt mellom 70 - 80 min. Håper dette er noe å bygge videre på og at stemningen kan komme tilbake på Stadion. På onsdag blir jeg med på Frydenbø og bidrar. Håper mange andre følger etter. Det å sende folk fremfor gjengen bortover tribunen for å fyre opp stemningen er et veldig godt tiltak, minner om 80 - 90 tallet da enkelte hang i og oppe på gjerdet på store stå og gjorde det samme.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Wingfoot

Ja, det var artig å endelig få sunget skikkelig ut, har irritert meg lenge på de som står rundt meg (nede på B).
Men mange av de som aldri synger hang seg faktisk på også...

Gleder meg til Cupkamp pÃ¥ onsdag nÃ¥, da bør stemmen være klar igjen  :P ;)
Går i halspastiller idag (og heldigvis lite telefoner på jobben)
Står på Frydenbø og synger av full hals!

Langhår

Quote from: Northside on June 11, 2011, 20:27:14 PM
Synd at man har den oppfattelsen av styret i Bataljonen som det Langhår har.

Jeg er enig i at det ble gjort en del feil under ledelse av Hellebø, men føler meg sikker på at styret med Roger i spissen kan få Bataljonen til å fremstå mer positivt.


At du velger å være negativ fordi Roger ikke hudflettet RBH i bankgaranti-saken får være ditt valg. Siste årene er Bataljonen blitt kritisert for å ikke ta standpunkt i diverse saker. Her svarte derimot Roger fornuftig, han valgte å ikke stole 100% på det media kom med og klarte dermed å styre unna noen typiske puben-uttalelser.
Siste man bør gjøre er å stole på media før det er bevis i saken. TV2 er blitt spurt om de kan bevise disse påstandene, om de kan bevise at en bankmann i mafia-landet har uttalt seg om bankgarantien i det hele tatt.
TV2 har bare "hørt" disse ryktene, og uten å sjekke videre opp om ting stemmer eller ikke, så har de blåst opp en stor sak.

Bataljonen sitter titt og ofte i møter med ledelsen i Brann, alt fra sikkerhetssjef, trener og RBH selv. Der blir det diskutert alt mulig, og jeg vet Bataljonen sier i fra dersom det er noe de er uenig med Brann i. Men det er også viktig at Bataljonen forholder seg saklig og ikke hudfletter Brann i media grunnet noe fjas fra TV2 eller andre kanaler.

Når RBH var sportssjef og ting virkelig begynte å gå nedover, så mener jeg Bataljonen burde sagt i fra, men dette var da igjen under den tidligere lederen sin tid. Det kan likavel nevnes at styremedlemmer i Bataljonen var med på RBH-bannerne i siste seriekampen i fjor, så helt knyst var de ikke!

I år har RBH en helt annen stilling. Jeg vil selv ha han vekk fra klubben, men ser på det som fornuftig av Bataljonen å ikke gå i krig mot Brann nå. En slik konflikt og negativitet kunne fort sendt oss rett ned i Adeccoligaen!


På stemningsfronten har fortsatt Bataljonen mye å gjøre. Men det hjelper ikke at enkelte i "kjernen" av gruppen nekter å prøve ut litt nye ting for å bedre stemningen.
BGG har vokst og starter mye sanger nå, med bedre plassering så tror jeg det ville blitt lettere å dra igang flere supportere på Hansa. Hadde i tillegg Bataljonen gjort noen endringer, fortsette fokuset på stemning (som de har begynt med i år) og i tillegg oppfordre folk om å samle seg mer i midten, så tror jeg stemningen vil komme seg.
Dette vil derimot ikke skje over natten, spesielt ikke når det ikke gjøres eller vil gjøres tiltak blant "kjernen" på supporterfeltet.

En supportergruppe er derimot svært viktig å ha. Det blir organisert turer, ofte dekket litt av Bataljonen selv. Vi betaler IKKE flere tusen kroner for feltene våre på Stadion. Bataljonen er et viktig talerør hos Brann i flere saker, og kan helt sikkert gjøre enda mer her.

Er litt artig når personer som Langhår, som ikke bidrar med noe som helst, kommer med slik kritikk. Hvem stemte du på som styrerepresentanter sist årsmøte?


Beklager ekstremt sent svar på dette, men man har vært avkoblet en stund.

Ikke så mye å kommentere her bortsett fra det jeg har sitert. For det første vet Northside neppe hvem jeg er og kan således umulig ane hva jeg "bidrar med". For det andre så er de slik for enkelte av oss at man bor såpass langt unna at et årsmåte er ganske utopisk å delta på. Som bergenser og Brannpatriot forbeholder jeg meg uansett retten til å uttale meg.

Dersom det er slik man har tenkt å møte kritikk så ønsker jeg lykke til med rekrutteringen. Det kommer sikkert til å gå kjempebra. Men så er det gjerne slik med den type organisasjoner at man får smaken på det komfortable med å være liten. Det ser man uansett ut til å lykkes med.

Jeg skjønner forresten overhodet ikke poenget i å ta all kritikken på bakrommet. Hva er da vitsen? Greien må jo være å først ta kritikken til dem det gjelder i et internt fora. Men dersom det ikke virker så må man selvsagt ta det offentlig. Det er jo hele vitsen! Media og offentligheten er det eneste riset bak speilet Bataljonen har. Når de velger å ikke rasle med sabelen engang så ender de kun opp som klakkører og støttespillere for sportsklubbens ledelse. Hva er da poenget med å melde seg inn? Hvem melder seg inn i et reiseselskap? Noen, men ikke mange. Hvem orker å engasjere seg i en "fagforening" som aldri tar en konflikt, men heller støtter opp under det synkende skip og dem som fører det?

Hvordan kan det ha seg at supporterklubben stort sett har holdt kjeft (bortsett fra noen påståtte kritiske møter) i den perioden vi har vært igjennom og er midt oppi? Også lurer man på hvor medlemmene blir av? Hvorfor skal man være med? Hva er vitsen? Supporterklubben burde være et middel for å presse klubben i riktig retning.

Se bare på hva supporterne i Liverpool fikk til? De tidligere eierne har selv uttalt at det var umulig for dem å opprettholde eierskapet når supporterne samlet seg mot dem. Hvordan kan det da ha seg at vi ikke har sett noe i nærheten av dette i Bergen? Etter alt som har skjedd, alle elendige avgjørelse, Roald Bruun Hanssens hårreisende styre så hører vi ingenting! Bataljonens bane har vært at de selv har gjort seg irrelevante. De regnes idag blant folk som en del av establishmentet. Ikke akkurat noe som øker medlemsmassen. 
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Langhår

Quote from: stig on June 12, 2011, 12:55:35 PM
Forøvrig syns jeg det er litt drøyt å kreve at BBB skal gå i strupen på Brann hver gang det kommer noe negativt i media. Ville vi egenlig ikke da bare vært et talerør for tv 2 dets like? De vil jo helst at vi halshogger Rbh med fler i media. Da får de klikk. Å bruke media til å diskutere Branns drift er ikke vår vei.

At våre medlemstall er for lave er vi ikke i tvil om, og mulig er det pga manglende halshogging, Jeg tror BBB sitt lave medlemstall og Branns lave tilskuertall har samme årsak: Manglende suksess,dessverre. Så får vi jobbe med å få folk interessert i vår organisasjon, komme på stadion og bidra på Hansa. Å legge ned er ikke et tema,selvsagt.


Å bruke media er altså ikke deres vei. Neivel. Hva er så deres vei og hvordan funker det så langt? Det virker ikke å være noen suksess akkurat. Å svare med at jeg krever at BB skal "gå i strupen på Brann hver gang det kommer noe negativt i media" er så useriøst at jeg blir enda mer motløs med tanke på Bataljonens framtid. Hvor hevder jeg det? Poenget her er at det har vært en sportslig og administrativ ørkenvandring siden 2007 (!) På tide at Bataljonen rører på seg eller?

Jada, sportslig suksess hjelper på rekrutteringen ingen tvil om det. Men poenget er hva man gjør når denne uteblir? Svaret til Bataljonen synes å være svært lite bortsett fra en og annen støtteerklæring til det ansvarlige regimet, samt påstander om at man kjefter litt på Brann internt. Slik skaper man ikke entusiasme eller ønsker om å engasjere seg blant folk. Man må av og til stikke fingen i jorden og ta de ubehagelige avgjørelsene også. I mine øyne burde Bataljonen for lenge siden satt foten ned og gjort det klinkende klart for Brann at BruunH og resten av regimet ikke hadde tillitt hos dem. Siden de ikke har gjort det så tyder det på at Bataljonen faktisk har tillitt til eksempelvis daglig leder. En ærlig sak, men ikke akkurat medlemsskapende.

Mye tyder dessverre på at Brann har lykkes i å få supporterklubben til å tro at hvis de ikke holder kjeft og sitter i ro så ødelegger de enda mer for klubben. Noe som jeg mener er vås. Av og til må man ta konflikten å rydde opp. Det blir alltid mye bedre etterpå.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

LikeABoss

Leste her på forumet for en stund siden at det var en idè å ta utskrift av sanger på botekamper..
Men etter timesvis med leiting, fant eg aldri dette igjen..

Hvis det er ønskelig, kan eg godt ta meg av den biten der  :)

abe78

Quote from: LikeABoss on August 03, 2011, 09:38:56 AM
Leste her på forumet for en stund siden at det var en idè å ta utskrift av sanger på botekamper..
Men etter timesvis med leiting, fant eg aldri dette igjen..

Hvis det er ønskelig, kan eg godt ta meg av den biten der  :)


Hei, den er fin! Bra om du gjør den jobben!

Sangene finnes ikke på forumet, men ligger på selve websiden. Her er linken: http://www.bataljonen.no/?page=35
.og husk!

abe78

Quote from: krøvel vellevold on June 20, 2011, 09:35:50 AM
Ble nesten litt overrasket over trøkket på vekselropet i går. Der viste vi virkelig potensiale. Fortsett med å sende folk ned foran gjengen for å fyre opp stemningen når den er dårlig! Presterer vi på tribunen, vil det kanskje lokke flere til supportergjengen, som er latterlig liten for tiden. Er jo litt mer interessant å stå med en supportergjeng med bra trøkk, enn en som sover i 90 minutter.


Kanskje noe av det beste som har blitt prestert siste 2-3 årene. Deilig!
.og husk!

Klaus_Brann

Når vi trøkket til i dag var det 07-nivå. Vekselropet runget bra, og flere av de gode gamle var det voldsomt trøkk i.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

TheRock

Er utrolig deilig når vekselropet både modellerer og samtidig øker i volum, høres utrolig aggressivt ut. Ellers skuffet over trøkket på 2-1, hørtes ut som om vi lå under 0-5.

Utmedsnolken

Quote from: TheRock on August 04, 2011, 00:17:41 AMEr utrolig deilig når vekselropet både modellerer og samtidig øker i volum, høres utrolig aggressivt ut. Ellers skuffet over trøkket på 2-1, hørtes ut som om vi lå under 0-5.

Modulerer mener du? De spilte jo som om de lå under med 5 mål også
"og der snubler Sæternes igjen"

Go Up