• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kamptråd: Brann - Tromsø mandag 13. april kl 1800

Started by Spelaren, April 06, 2009, 09:32:28 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Kai-Olai

Det ble jo sagt på Fotball-xtra (?) at Svein Oddvar Moen trakk seg unna situasjonen og så det hele an? Og isåfall må han jo ha sett det meste som var å se.. De var jo uansett 4 dommere der, og det var ikke noen som var veldig aktiv når det gjaldt å skille folk.. Så da må de jo ha brukt tiden til å observere? Så ser ikke at de da i ettertid kan si at de ikke fikk ting med seg.. 4.dommer fikk nå med seg ett rødt kort til Austin, så han burde være kapabel..

Markmus

Quote from: Kai-Olai on April 14, 2009, 23:35:09 PM
4.dommer fikk nå med seg ett rødt kort til Austin, så han burde være kapabel..


Fjerdedommer fikk også med seg at Austin taklet Lindpere bakfra... noe som ikke skjedde, så jeg ville ikke festet mye lit på den karen ;)
Ka du ve?

AlltidT.I.L.

Quote from: vebo on April 12, 2009, 15:51:54 PM
Håper at Helge får seg en forkjølelse eller en liten strekk under oppvarmingen i morgen, er helt forferdelig å se han spille mot Brann.

Sorry Stian, bare en gang til:

Til samen: Fotballferdigheter  :P



......kommentere det...Nei hvorfor det..... ;D

Kai-Olai

Quote from: Markmus on April 15, 2009, 00:46:35 AM
Quote from: Kai-Olai on April 14, 2009, 23:35:09 PM
4.dommer fikk nå med seg ett rødt kort til Austin, så han burde være kapabel..


Fjerdedommer fikk også med seg at Austin taklet Lindpere bakfra... noe som ikke skjedde, så jeg ville ikke festet mye lit på den karen ;)


Ja, var det jeg også mente, men ironi på nett er fortsatt noe herk! ;D

Nightfox



Her har vi taklingen. Jeg får ikke til å spole på min tv2 sumo så jeg får ikke sett om det var et utkast eller en klarering som førte til den. Uansett, Lindpere er ikke i besittelse av ballen, han skal til å nå den. På samme måte som Austin. Begge har retning ballen, men ingen er i besittelse av den. Dette er ikke en vanlig takling i så henseende. Først og fremst er det en klarering. Rudy må strekke seg langt og går derfor over i liggende stilling, og det ender med at Lindpere til slutt blir taklet, men som sagt med et lite forbehold på forhånd om at det faktisk var en klokkeren klarering. Vi må derfor komme til noen enigheter rundt situasjonen.

1) Det er ingen tvil om at Rudolph Austin var først på ballen
2) Det er ingen tvil om at hverken Austin eller Lindpere var i besittelse av ballen
3) I gjerningsøyeblikket var Austin et godt stykke borte fra Lindpere.

Det er på grunn av at Austin tross alt var et godt stykke borte fra Lindpere at jeg vil si at det var en klarering som førte til en takling. Selve klareringen er alle enige om at ikke er noe i det hele tatt. Austin er soleklart på ballen og viser ikke knotter. MEN:

Rodolph Austin traff Lindpere akkuratt mellom kneet og leggen. Her er bilde:

http://img14.imageshack.us/img14/9244/utennavnj.png

Dog er dette bildet med et visst forbehold: Her ser det ut som om Austin treffer Lindpere på en måte Cantona ikke kunne gjort bedre. Det er feil. Jeg vil si at det var en mellomting mellom å treffe rett på beinet og en stuss. Jeg forstår dog at Lindpere fikk vondt. På grunn av at Austin traff Lindpere så stygt vil jeg si at det kvalifiserer til gult kort. Ergo: Intet frispark og gult kort til Rudolph Austin.

Videre kommer situasjonen med Sequeira. Sequeira skaper hele krangelen med å løpe x antall meter i full fart og hopper inn i Armann Bjørnson, som i alle fall

Markmus

April 15, 2009, 11:06:27 AM #355 Last Edit: April 15, 2009, 11:09:19 AM by Markmus
Se på den jævla gresstusten som ligger igjen under Austin. Den var der vel ikke før han kom inn i taklingen... Se på første bildet. Det ser ut som at han står akkurat der dette gresset har ligget - kan gressfestet ha forsvunnet under standfoten hans slik at han ble slengt i bakken? Har ikke lagt merke til dette før, og det ville i så fall frikjent Austin totalt. Hvordan er det med denne situasjonen nå egentlig? Dommerne ga jo rødt fordi det var en farlig takling bakfra, men TV-bildene viser jo at det absolutt ikke var tilfelle. Vil hele saken dermed falle pladask pga feil ordbruk av dommeren?

Konklusjonen din er jeg helt enig i. Selv om både Rushfeldt og Munoz kunne fått gult, mener jeg det er greit å løse slike masseslagsmål med et rødt til den spilleren på hvert lag som opptrådte verst.

Er vel i dag de skulle komme med straffeutmåling eller gi tilleggsstraff til spillere. Blir spennende å se hva NFF kommer frem til. Skulle ikke forundre meg om de presterer å gi karantene til Austin, frikjenne Sequeira og gi ingenting til Einarsson. Da ler jeg.
Ka du ve?

posemedsnopi

Quote from: Nightfox on April 15, 2009, 03:49:51 AM




Konklusjon: Ikke frispark, gult kort til Austin, rødt til Sequeira og rødt til Einarsson. Det ville vært den optimale løsningen.



Har problemer med å se at Austin skal få gult kort så lenge det ikkje er frispark. Skal han få gult for å sparke ballen til innkast?

Løsningen du skisserer hadde absolutt ikje vært optimalt for Brann siden både Austin og Gylfason ville måtte sone neste runde. Så da er det vel dette NFF konkluderer med også...

Snublefot

Jeg må si jeg blir fryktelig oppgitt over store deler av den norske "ekspert-siden", som tydeligvis ikke har noe skjønn eller peiling i hva de snakker om.

På fotball-extra på TV2 sa flere at de til og med mente at Douglas Sequeira (eller hvordan det skrives) ikke gjorde noe galt, og at han ikke engang skulle ha gult.. "Han bare løper opp i situasjonen, men blir stoppet før han REKKER å gjøre noe galt"..

Altså, taklingen til Austin var knallhard, og skal det dømmes noe så er et frispark og muligens gult kort hva jeg mener er maks straff her... Men det som skaper hele situasjonen etterpå er jo nettopp Sequeira sitt 50 meters løp for å ta Austin. Dommern dømmer innkast, og det var ingen av de andre spillerne som satte i et løp eller så ut til å reagere spesielt... utenom denne Douglas, som da skulle ta Rudy.

At han så blir dyttet i bakken av Einarsson ser jeg på som bra.. jaggu ikke godt å vite hva denne Douglas hadde funnet på om han faktisk nådde bort til Rudy.

Rødt kort på Douglas.. selvsagt rødt kort til Einarsson for måten han håndterte situasjonen (selv om jeg er glad han gjorde det han gjorde med tanke på hva som kunne ha skjedd).. og det får være det.

Jeg tror faktisk ikke 4 dommer hadde sagt noe om ingen hadde reagert noe heller.. da hadde spillet fortsatt.


Vestkanten

Quote from: krøvel vellevold on April 14, 2009, 21:46:42 PM
Lindpere skylder på kaffekopper og skriking.

http://fotball.bt.no/eliteserien/article135225.ece


Jeg registrerte en kaffekopp, den kom 50 meter unna Lindpere, når han lå nede og ynket seg verre enn verst over en liten skrape i den delikate huden hans. At de overfølsomme ørene hans ikke tåler skriking kan enkelt ordnes med øreplugger.

Alle omtaler den episoden med gylfi m.fl som slåssing. Ingen ble slått, sparket eller skallet. Det verste var litt knuffing som endte med at noen mistet litt balanse, såpass må man tåle uten at det blir nedsatt en granskningskommisjon.

Tromsø hadde langt verre taklingsforsøk enn Austin under kampen, Helge Haugen som de fleste hyller som en helt, var en av de.....!
Heia Brann!

The Boss

Quote from: Nightfox on April 15, 2009, 03:49:51 AM


Her har vi taklingen. Jeg får ikke til å spole på min tv2 sumo så jeg får ikke sett om det var et utkast eller en klarering som førte til den. Uansett, Lindpere er ikke i besittelse av ballen, han skal til å nå den. På samme måte som Austin. Begge har retning ballen, men ingen er i besittelse av den. Dette er ikke en vanlig takling i så henseende. Først og fremst er det en klarering. Rudy må strekke seg langt og går derfor over i liggende stilling, og det ender med at Lindpere til slutt blir taklet, men som sagt med et lite forbehold på forhånd om at det faktisk var en klokkeren klarering. Vi må derfor komme til noen enigheter rundt situasjonen.

1) Det er ingen tvil om at Rudolph Austin var først på ballen
2) Det er ingen tvil om at hverken Austin eller Lindpere var i besittelse av ballen
3) I gjerningsøyeblikket var Austin et godt stykke borte fra Lindpere.

Det er på grunn av at Austin tross alt var et godt stykke borte fra Lindpere at jeg vil si at det var en klarering som førte til en takling. Selve klareringen er alle enige om at ikke er noe i det hele tatt. Austin er soleklart på ballen og viser ikke knotter. MEN:

Rodolph Austin traff Lindpere akkuratt mellom kneet og leggen. Her er bilde:

http://img14.imageshack.us/img14/9244/utennavnj.png

Dog er dette bildet med et visst forbehold: Her ser det ut som om Austin treffer Lindpere på en måte Cantona ikke kunne gjort bedre. Det er feil. Jeg vil si at det var en mellomting mellom å treffe rett på beinet og en stuss. Jeg forstår dog at Lindpere fikk vondt. På grunn av at Austin traff Lindpere så stygt vil jeg si at det kvalifiserer til gult kort. Ergo: Intet frispark og gult kort til Rudolph Austin.

Videre kommer situasjonen med Sequeira. Sequeira skaper hele krangelen med å løpe x antall meter i full fart og hopper inn i Armann Bjørnson, som i alle fall


I alle dager mann! Kast, men gult kort? Gult kort for hva? Den var rimelig ny for meg! Klart at austin takler rett på ball, men han kan IKKE ha så stor kraft som han har, det ene bildet her beviser vel det meste.. Men du nightfox, det hadde tatt seg ut om moen hadde dømt kast (som han gjorde) ingen hadde reagert, og han hadde gitt gult til Austin..!

Nixon

Quote from: The Boss on April 15, 2009, 14:10:25 PMMen du nightfox, det hadde tatt seg ut om moen hadde dømt kast (som han gjorde) ingen hadde reagert, og han hadde gitt gult til Austin..!


Ingen hadde klikket. Vi hadde skjønt at det var den optimale løsningen...;)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

The Boss

Quote from: Nixon on April 15, 2009, 14:22:10 PM
Quote from: The Boss on April 15, 2009, 14:10:25 PMMen du nightfox, det hadde tatt seg ut om moen hadde dømt kast (som han gjorde) ingen hadde reagert, og han hadde gitt gult til Austin..!


Ingen hadde klikket. Vi hadde skjønt at det var den optimale løsningen...;)



oh yes.. ;)

Markmus

Quote from: Nordens on April 15, 2009, 17:52:53 PM
Da va det bestemt ! Sequeiras røde kort står men uten karantene.. riktig av NFF :)
Da er saken over og takker for kampen. og lykke til på alfeim til høsten. vi satser på en ny ydmykelse ;D
håper at Austin ikke blir frikjent for den grisetaklingen.. direkte farlig spill heter det.


Spørst om det blir en returkamp slik som dere roter med økonomien. Er jo ikke sikkert dere har råd til å avvikle den.
Ka du ve?

Nordens

Quote from: Markmus on April 15, 2009, 17:57:48 PM
Quote from: Nordens on April 15, 2009, 17:52:53 PM
Da va det bestemt ! Sequeiras røde kort står men uten karantene.. riktig av NFF :)
Da er saken over og takker for kampen. og lykke til på alfeim til høsten. vi satser på en ny ydmykelse ;D
håper at Austin ikke blir frikjent for den grisetaklingen.. direkte farlig spill heter det.


Spørst om det blir en returkamp slik som dere roter med økonomien. Er jo ikke sikkert dere har råd til å avvikle den.


Returkamp blir det. og TIL sin økonomi er blitt bra mye bedre etter at en bergenser faktisk hjalp til med 10mill ;D

Nightfox

April 15, 2009, 18:15:37 PM #365 Last Edit: April 15, 2009, 18:18:29 PM by Nightfox
Quote from: The Boss on April 15, 2009, 14:10:25 PM
I alle dager mann! Kast, men gult kort? Gult kort for hva? Den var rimelig ny for meg! Klart at austin takler rett på ball, men han kan IKKE ha så stor kraft som han har, det ene bildet her beviser vel det meste.. Men du nightfox, det hadde tatt seg ut om moen hadde dømt kast (som han gjorde) ingen hadde reagert, og han hadde gitt gult til Austin..!


Gult kort for farlig spill. Forøvrig skandale at Sequeira ikke må sone, enhver dement person forstår at det er Sequeira som starter det hele og det i seg selv er utvisningsgrunn og karantene i mange kamper.

Nordens

Quote from: Nightfox on April 15, 2009, 18:15:37 PM
Quote from: The Boss on April 15, 2009, 14:10:25 PM
I alle dager mann! Kast, men gult kort? Gult kort for hva? Den var rimelig ny for meg! Klart at austin takler rett på ball, men han kan IKKE ha så stor kraft som han har, det ene bildet her beviser vel det meste.. Men du nightfox, det hadde tatt seg ut om moen hadde dømt kast (som han gjorde) ingen hadde reagert, og han hadde gitt gult til Austin..!


Gult kort for farlig spill. Forøvrig skandale at Sequeira ikke må sone, enhver dement person forstår at det er Sequeira som starter det hele og det i seg selv er utvisningsgrunn og karantene i mange kamper.


for alt vi vet sprang Sequeira for og ta innkastet.. han utførte ingen regelbrudd, så fremst det ikke er ulovelig og springe på en fotballbane.. noe som jeg vertfall ikke er bekjent med.

Nightfox

April 15, 2009, 18:21:37 PM #367 Last Edit: April 15, 2009, 18:24:44 PM by Nightfox
Quote from: Nordens on April 15, 2009, 18:20:41 PM
Quote from: Nightfox on April 15, 2009, 18:15:37 PM
Quote from: The Boss on April 15, 2009, 14:10:25 PM
I alle dager mann! Kast, men gult kort? Gult kort for hva? Den var rimelig ny for meg! Klart at austin takler rett på ball, men han kan IKKE ha så stor kraft som han har, det ene bildet her beviser vel det meste.. Men du nightfox, det hadde tatt seg ut om moen hadde dømt kast (som han gjorde) ingen hadde reagert, og han hadde gitt gult til Austin..!


Gult kort for farlig spill. Forøvrig skandale at Sequeira ikke må sone, enhver dement person forstår at det er Sequeira som starter det hele og det i seg selv er utvisningsgrunn og karantene i mange kamper.


for alt vi vet sprang Sequeira for og ta innkastet.. han utførte ingen regelbrudd, så fremst det ikke er ulovelig og springe på en fotballbane.. noe som jeg vertfall ikke er bekjent med.


Den blir for drøy. Han løp i så fall feil vei, og han hoppet på veien inn i Armann Bjørnson. Se situasjonen før du kommenterer. Bare å hoppe inn i Armann Bjørnsson tilsvarer rødt kort! Det på grunn av at det ikke er en duell hvor de kan nå ballen. Det er usportslig opptreden. Mange vil jo ha Nannskog utvist for å sette fot på en forsvarer i ny og ne når ballen er på andre siden av banen. Dette er verre. Her snakker man 30 meters løpesats.

Ferguson

Quote from: Nordens on April 15, 2009, 18:20:41 PM
Quote from: Nightfox on April 15, 2009, 18:15:37 PM
Quote from: The Boss on April 15, 2009, 14:10:25 PM
I alle dager mann! Kast, men gult kort? Gult kort for hva? Den var rimelig ny for meg! Klart at austin takler rett på ball, men han kan IKKE ha så stor kraft som han har, det ene bildet her beviser vel det meste.. Men du nightfox, det hadde tatt seg ut om moen hadde dømt kast (som han gjorde) ingen hadde reagert, og han hadde gitt gult til Austin..!


Gult kort for farlig spill. Forøvrig skandale at Sequeira ikke må sone, enhver dement person forstår at det er Sequeira som starter det hele og det i seg selv er utvisningsgrunn og karantene i mange kamper.


for alt vi vet sprang Sequeira for og ta innkastet.. han utførte ingen regelbrudd, så fremst det ikke er ulovelig og springe på en fotballbane.. noe som jeg vertfall ikke er bekjent med.


Veldig rart at han løper rett på Armann som står rett foran Austin og ikkje løper ut for å hente ballen då!!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Derabilo

Quote from: Nordens on April 15, 2009, 18:20:41 PM
Quote from: Nightfox on April 15, 2009, 18:15:37 PM
Quote from: The Boss on April 15, 2009, 14:10:25 PM
I alle dager mann! Kast, men gult kort? Gult kort for hva? Den var rimelig ny for meg! Klart at austin takler rett på ball, men han kan IKKE ha så stor kraft som han har, det ene bildet her beviser vel det meste.. Men du nightfox, det hadde tatt seg ut om moen hadde dømt kast (som han gjorde) ingen hadde reagert, og han hadde gitt gult til Austin..!


Gult kort for farlig spill. Forøvrig skandale at Sequeira ikke må sone, enhver dement person forstår at det er Sequeira som starter det hele og det i seg selv er utvisningsgrunn og karantene i mange kamper.


for alt vi vet sprang Sequeira for og ta innkastet.. han utførte ingen regelbrudd, så fremst det ikke er ulovelig og springe på en fotballbane.. noe som jeg vertfall ikke er bekjent med.


Der ekskluderte du deg selv fra alle fornuftige diskusjoner på dette forumet, og bør helst slå av pc'en og kose deg i lavvoen din. Vi har vett nok til å se at Einarsson burde vært utvist, da bør samer ha vett nok til å se at Sequeira fremprovoserer hele situasjonen og fortjener et direkte rødt kort og karantene.
Bergen ut av Norge -

Nordens

Hehe altså det blei nevnt tidligere at "han kom springende 40m for og rive kjeft på austin" og det med innkastet var vell bare for og gjøre et poeng ut av det. at han springer i en brannspiller kan oppfattes som en provoserende handling og er verdig 1 gult kort. jeg trur at dem som sitter i NFF kan tolke regelverket og at dem har tatt rett avgjørelse. da dem ikke fant at sequeira ikke gjorde NOE galt.

Derabilo

Quote from: Nordens on April 15, 2009, 18:29:17 PM
Hehe altså det blei nevnt tidligere at "han kom springende 40m for og rive kjeft på austin" og det med innkastet var vell bare for og gjøre et poeng ut av det.


Det var et jævlig dårlig poeng.
Bergen ut av Norge -

Kai-Olai

Quote from: Nordens on April 15, 2009, 17:52:53 PM
Da va det bestemt ! Sequeiras røde kort står men uten karantene.. riktig av NFF :)
Da er saken over og takker for kampen. og lykke til på alfeim til høsten. vi satser på en ny ydmykelse ;D
håper at Austin ikke blir frikjent for den grisetaklingen.. direkte farlig spill heter det.


    *  Rodolph Austin, SK Brann, ilegges to kampers karantene for sin opptreden i Tippeligakampen mellom Brann og Tromsø den 13. april 2009.

    * Douglas Sequeira, Tromsø IL, ilegges ingen karantene etter utvisningen i Tippeligakampen mellom Brann og Tromsø den 13. april 2009.



Velkommen tilbake, Collins! Håper du forsvinner igjen fortere enn du klarte å opprette profil! Og så takker jeg NFF for at TIL - Brann ikke er før i oktober! Skal bli godt med ett halvt års samefri, nå! ;D

krøvel vellevold

For øvrig har jeg funnet på et rykte om at spillselskaper har registrert ekstremt mye spill fra Asia på at Tromsø skule score 4 mål før pause.
Legg ned hele klubben!

Ferguson

Quote from: Nordens on April 15, 2009, 18:29:17 PM
jeg trur at dem som sitter i NFF kan tolke regelverket og at dem har tatt rett avgjørelse.


Det har vi nettopp sett at de ikke kan!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Nordens

Quote from: Kai-Olai on April 15, 2009, 18:33:30 PM
Quote from: Nordens on April 15, 2009, 17:52:53 PM
Da va det bestemt ! Sequeiras røde kort står men uten karantene.. riktig av NFF :)
Da er saken over og takker for kampen. og lykke til på alfeim til høsten. vi satser på en ny ydmykelse ;D
håper at Austin ikke blir frikjent for den grisetaklingen.. direkte farlig spill heter det.


    *  Rodolph Austin, SK Brann, ilegges to kampers karantene for sin opptreden i Tippeligakampen mellom Brann og Tromsø den 13. april 2009.

    * Douglas Sequeira, Tromsø IL, ilegges ingen karantene etter utvisningen i Tippeligakampen mellom Brann og Tromsø den 13. april 2009.



Velkommen tilbake, Collins! Håper du forsvinner igjen fortere enn du klarte å opprette profil! Og så takker jeg NFF for at TIL - Brann ikke er før i oktober! Skal bli godt med ett halvt års samefri, nå! ;D

Hehe æ kan love dokker.. æ mislike Collins like mye som dokker.. han e den hæstkuken på forumet til Isberget også! så måtte noen ta og rive han i rævskjegget te han skrik!!
vist dokker ikke vet det så er supporterne til Tromsø delt i 2.
dem som liker isberget og dem som ikke kan fordra dem. collins er medlem i isberget.
im not.

pidre

Quote from: Kai-Olai on April 15, 2009, 18:33:30 PM
Quote from: Nordens on April 15, 2009, 17:52:53 PM
Da va det bestemt ! Sequeiras røde kort står men uten karantene.. riktig av NFF :)
Da er saken over og takker for kampen. og lykke til på alfeim til høsten. vi satser på en ny ydmykelse ;D
håper at Austin ikke blir frikjent for den grisetaklingen.. direkte farlig spill heter det.


    *  Rodolph Austin, SK Brann, ilegges to kampers karantene for sin opptreden i Tippeligakampen mellom Brann og Tromsø den 13. april 2009.

    * Douglas Sequeira, Tromsø IL, ilegges ingen karantene etter utvisningen i Tippeligakampen mellom Brann og Tromsø den 13. april 2009.



Velkommen tilbake, Collins! Håper du forsvinner igjen fortere enn du klarte å opprette profil! Og så takker jeg NFF for at TIL - Brann ikke er før i oktober! Skal bli godt med ett halvt års samefri, nå! ;D


Som vanlig må jo vi opp dit på høsten, når snøen laver ned...
Saludar a los monos!

Innlandsmax

Quote from: Nordens on April 15, 2009, 18:37:01 PM
Quote from: Kai-Olai on April 15, 2009, 18:33:30 PM
Quote from: Nordens on April 15, 2009, 17:52:53 PM
Da va det bestemt ! Sequeiras røde kort står men uten karantene.. riktig av NFF :)
Da er saken over og takker for kampen. og lykke til på alfeim til høsten. vi satser på en ny ydmykelse ;D
håper at Austin ikke blir frikjent for den grisetaklingen.. direkte farlig spill heter det.


    *  Rodolph Austin, SK Brann, ilegges to kampers karantene for sin opptreden i Tippeligakampen mellom Brann og Tromsø den 13. april 2009.

    * Douglas Sequeira, Tromsø IL, ilegges ingen karantene etter utvisningen i Tippeligakampen mellom Brann og Tromsø den 13. april 2009.



Velkommen tilbake, Collins! Håper du forsvinner igjen fortere enn du klarte å opprette profil! Og så takker jeg NFF for at TIL - Brann ikke er før i oktober! Skal bli godt med ett halvt års samefri, nå! ;D

Hehe æ kan love dokker.. æ mislike Collins like mye som dokker.. han e den hæstkuken på forumet til Isberget også! så måtte noen ta og rive han i rævskjegget te han skrik!!
vist dokker ikke vet det så er supporterne til Tromsø delt i 2.
dem som liker isberget og dem som ikke kan fordra dem. collins er medlem i isberget.
im not.
Så du er gratispassasjer på de organiserte supporternes arrangementer, aktiviteter og tjenester, altså? Skulle det være positivt?

Nordens

Quote from: Innlandsmax on April 15, 2009, 18:52:10 PM
Quote from: Nordens on April 15, 2009, 18:37:01 PM
Quote from: Kai-Olai on April 15, 2009, 18:33:30 PM
Quote from: Nordens on April 15, 2009, 17:52:53 PM
Da va det bestemt ! Sequeiras røde kort står men uten karantene.. riktig av NFF :)
Da er saken over og takker for kampen. og lykke til på alfeim til høsten. vi satser på en ny ydmykelse ;D
håper at Austin ikke blir frikjent for den grisetaklingen.. direkte farlig spill heter det.


    *  Rodolph Austin, SK Brann, ilegges to kampers karantene for sin opptreden i Tippeligakampen mellom Brann og Tromsø den 13. april 2009.

    * Douglas Sequeira, Tromsø IL, ilegges ingen karantene etter utvisningen i Tippeligakampen mellom Brann og Tromsø den 13. april 2009.



Velkommen tilbake, Collins! Håper du forsvinner igjen fortere enn du klarte å opprette profil! Og så takker jeg NFF for at TIL - Brann ikke er før i oktober! Skal bli godt med ett halvt års samefri, nå! ;D

Hehe æ kan love dokker.. æ mislike Collins like mye som dokker.. han e den hæstkuken på forumet til Isberget også! så måtte noen ta og rive han i rævskjegget te han skrik!!
vist dokker ikke vet det så er supporterne til Tromsø delt i 2.
dem som liker isberget og dem som ikke kan fordra dem. collins er medlem i isberget.
im not.
Så du er gratispassasjer på de organiserte supporternes arrangementer, aktiviteter og tjenester, altså? Skulle det være positivt?


Gratispassasjer? nei så aldeles ikke. når et forum er åpent for alle så er det vell ikke ulovelig? dem har jo fritt muligheten til og velge og stenge deler av forumet for dem som ikke er betalende medlem!.
Og går jeg på kamp så er vell ikke det en supporterklubbs aktivitet?
Det med at supporterne her oppe er delt i 2 var for og pengtere at collins e en fjott. og han kommer fra isberget.

Markmus

Quote from: Nordens on April 15, 2009, 18:20:41 PM
for alt vi vet sprang Sequeira for og ta innkastet.. han utførte ingen regelbrudd, så fremst det ikke er ulovelig og springe på en fotballbane.. noe som jeg vertfall ikke er bekjent med.


HAHAHAHAHHA... han løp for å ta innkastet... hahahah, det er noe av mest fantastiske jeg har hatt gleden av å lese i denne diskusjonen!

Når man starter massebråk skal man ha rødt kort, udiskutabelt rødt kort.
Ka du ve?

Markmus

Quote from: Nordens on April 15, 2009, 18:29:17 PM
jeg trur at dem som sitter i NFF kan tolke regelverket og at dem har tatt rett avgjørelse.


Det har de nok bevist flere ganger at de ikke kan. Du husker vel for eksempel at de frikjente Pelu for filming i fjor? Et av de mest åpenbare skuespillene vi har sett i  norsk fotball slapp unna med "krampe i begge beina".
Ka du ve?

kabelmann

Quote from: Nordens on April 15, 2009, 18:20:41 PM
for alt vi vet sprang Sequeira for og ta innkastet..

Så du er enig i at det var innkast? Flott. Det er jo det vi har hevdet hele tiden.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Klaus_Brann

Quote from: Nightfox on April 15, 2009, 03:49:51 AM


Her har vi taklingen. Jeg får ikke til å spole på min tv2 sumo så jeg får ikke sett om det var et utkast eller en klarering som førte til den. Uansett, Lindpere er ikke i besittelse av ballen, han skal til å nå den. På samme måte som Austin. Begge har retning ballen, men ingen er i besittelse av den. Dette er ikke en vanlig takling i så henseende. Først og fremst er det en klarering. Rudy må strekke seg langt og går derfor over i liggende stilling, og det ender med at Lindpere til slutt blir taklet, men som sagt med et lite forbehold på forhånd om at det faktisk var en klokkeren klarering. Vi må derfor komme til noen enigheter rundt situasjonen.

1) Det er ingen tvil om at Rudolph Austin var først på ballen
2) Det er ingen tvil om at hverken Austin eller Lindpere var i besittelse av ballen
3) I gjerningsøyeblikket var Austin et godt stykke borte fra Lindpere.

Det er på grunn av at Austin tross alt var et godt stykke borte fra Lindpere at jeg vil si at det var en klarering som førte til en takling. Selve klareringen er alle enige om at ikke er noe i det hele tatt. Austin er soleklart på ballen og viser ikke knotter. MEN:

Rodolph Austin traff Lindpere akkuratt mellom kneet og leggen. Her er bilde:

http://img14.imageshack.us/img14/9244/utennavnj.png

Dog er dette bildet med et visst forbehold: Her ser det ut som om Austin treffer Lindpere på en måte Cantona ikke kunne gjort bedre. Det er feil. Jeg vil si at det var en mellomting mellom å treffe rett på beinet og en stuss. Jeg forstår dog at Lindpere fikk vondt. På grunn av at Austin traff Lindpere så stygt vil jeg si at det kvalifiserer til gult kort. Ergo: Intet frispark og gult kort til Rudolph Austin.

Videre kommer situasjonen med Sequeira. Sequeira skaper hele krangelen med å løpe x antall meter i full fart og hopper inn i Armann Bjørnson, som i alle fall


Fullstendig enig i det meste du skriver, bortsett fra at mannen som diskuteres RODOLPH...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Nordens on April 15, 2009, 17:52:53 PM
Da va det bestemt ! Sequeiras røde kort står men uten karantene.. riktig av NFF :)
Da er saken over og takker for kampen. og lykke til på alfeim til høsten. vi satser på en ny ydmykelse ;D
håper at Austin ikke blir frikjent for den grisetaklingen.. direkte farlig spill heter det.


Og vi satser på et nytt gull, slik vi nettopp hadde hentet hem sist i 07. Mmm.

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Nordens on April 15, 2009, 18:20:41 PM
Quote from: Nightfox on April 15, 2009, 18:15:37 PM
Quote from: The Boss on April 15, 2009, 14:10:25 PM
I alle dager mann! Kast, men gult kort? Gult kort for hva? Den var rimelig ny for meg! Klart at austin takler rett på ball, men han kan IKKE ha så stor kraft som han har, det ene bildet her beviser vel det meste.. Men du nightfox, det hadde tatt seg ut om moen hadde dømt kast (som han gjorde) ingen hadde reagert, og han hadde gitt gult til Austin..!


Gult kort for farlig spill. Forøvrig skandale at Sequeira ikke må sone, enhver dement person forstår at det er Sequeira som starter det hele og det i seg selv er utvisningsgrunn og karantene i mange kamper.


for alt vi vet sprang Sequeira for og ta innkastet.. han utførte ingen regelbrudd, så fremst det ikke er ulovelig og springe på en fotballbane.. noe som jeg vertfall ikke er bekjent med.


JA!Det var det han sprang etter din inkompetente faen. Hadde ikke Björnsson og Einarsson stoppet han, noe jeg nesten skulle ønske ikke hadde skjedd, hadde han hatt mer enn utvisning de siste min. av kampen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on April 15, 2009, 22:05:32 PMDommeren la til minst fem minutter for lite i andre omgang:


Nå er det vel mer regel enn unntak at dommeren legger til for lite med tanke på skader, uthaling og innbytte. Og mer enn fire-fem minutter er vel meget sjelden.

Uansett ikke der vi tapte kampen. Tror sjansen var minimal for at vi skulle klare å skåre noen mål dersom vi hadde fått fem ekstra minutter. Vi hadde knapt nok klart å skape en halvsjanse...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Henki

Quote from: Nixon on April 16, 2009, 07:58:39 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 15, 2009, 22:05:32 PMDommeren la til minst fem minutter for lite i andre omgang:


Nå er det vel mer regel enn unntak at dommeren legger til for lite med tanke på skader, uthaling og innbytte. Og mer enn fire-fem minutter er vel meget sjelden.

Uansett ikke der vi tapte kampen. Tror sjansen var minimal for at vi skulle klare å skåre noen mål dersom vi hadde fått fem ekstra minutter. Vi hadde knapt nok klart å skape en halvsjanse...


Nå er vel heller ikke hovedpoenget at vi er bombesikker på at vi hadde scoret på den overtiden, men at ved å legge til så lite viser dommeren at det er greit å sløse tid og være usportslig.

I kampen på søndag skulle det legges til for en del åpenbare ting som at det gikk med rundt to minutter på slossing og herjing, halvannet til to minutter på skaden til Koppinen i tillegg til seks bytter. Disse tingene tilsier mer enn fire minutter tillegg.
Og på toppen av dette kommer Tromsø sin sløsing av tid på absolutt alt som var av noe som kunne minne om stopp i spillet. Og der gikk Moen på en smell på søndag.
Ballen skal fremover!

krøvel vellevold

Quote from: Henki on April 16, 2009, 09:05:31 AM
Quote from: Nixon on April 16, 2009, 07:58:39 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 15, 2009, 22:05:32 PMDommeren la til minst fem minutter for lite i andre omgang:


Nå er det vel mer regel enn unntak at dommeren legger til for lite med tanke på skader, uthaling og innbytte. Og mer enn fire-fem minutter er vel meget sjelden.

Uansett ikke der vi tapte kampen. Tror sjansen var minimal for at vi skulle klare å skåre noen mål dersom vi hadde fått fem ekstra minutter. Vi hadde knapt nok klart å skape en halvsjanse...


Nå er vel heller ikke hovedpoenget at vi er bombesikker på at vi hadde scoret på den overtiden, men at ved å legge til så lite viser dommeren at det er greit å sløse tid og være usportslig.

I kampen på søndag skulle det legges til for en del åpenbare ting som at det gikk med rundt to minutter på slossing og herjing, halvannet til to minutter på skaden til Koppinen i tillegg til seks bytter. Disse tingene tilsier mer enn fire minutter tillegg.
Og på toppen av dette kommer Tromsø sin sløsing av tid på absolutt alt som var av noe som kunne minne om stopp i spillet. Og der gikk Moen på en smell på søndag.


Austin-Shakira-saken tok alene 3 minutter og 5 sekunder. Nå kan man ikke legge til seks bytter sånn uten videre. Det første byttet kom før avspark, og et av de andre kom mens en spiller likevel var skadet. Men faktum er at de tre skadesituasjonene, de fire byttene utenom og dommerens tilsnakk til TIL-keeperen tok tilsammen 9 minutter og 10 sekunder. Og i tillegg kommer uthalingen.
Legg ned hele klubben!

Nordens

litt artig og se at Steinar blei forbanna på tromsø for uthaling av tid. han forsvarte jo sead Ramovic i fjor i akkurat de samme situasjonene. ;D

Markmus

Quote from: Henki on April 16, 2009, 13:13:26 PM
Sead Ramovic er vel antageligvis det største kukhodet som har satt sine ben på en norsk fotballbane. Og ja, da har jeg tatt med Vidar Riseth i vurderingen.
Har det i det hele tatt hendt en eneste kamp at han der forpulte fittetrynet ikke har funnet på et eller annet kødd i løpet av 90 minutter. Mannen er jo en vandrende bøtte full av usportslig opptreden.


Müller troner nok på toppen over det største kukhodet som har spilt i Norge, men dette er jo idolet til Ramovic, så han prøver sikkert å ta ham igjen etter hvert. Han hadde jo et lignende forsøk på mandag :)
Ka du ve?

Innlandsmax

Quote from: Nordens on April 16, 2009, 11:12:02 AM
litt artig og se at Steinar blei forbanna på tromsø for uthaling av tid. han forsvarte jo sead Ramovic i fjor i akkurat de samme situasjonene. ;D
Hørt om opptreden i henhold til den profesjonelle rollen man er i?

Langhår

Quote from: Nordens on April 16, 2009, 11:12:02 AM
litt artig og se at Steinar blei forbanna på tromsø for uthaling av tid. han forsvarte jo sead Ramovic i fjor i akkurat de samme situasjonene. ;D


Artig å se Helge Haugen i TIL drakt. Ikke lenge siden han hadde branndrakt på seg i akkurat samme kampen!
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-


gullet ska hem


Brannmann!

Lindpere får 7500 i bot for fingeren, høgmo får 1 kamps karantene. ellers så blir det bare irettesettelse for nilsen og skarsfjord som gikk inn på banen. gylfi får ingen straff.

dudo

Aiai, også får vi brev om at man ikke liker at det kastes kaffekopper på banen. Når kommer nettet? http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=7590
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Læreren

April 23, 2009, 13:25:19 PM #397 Last Edit: April 23, 2009, 13:27:20 PM by Læreren
Noe retferdighet hvertfall, men at Sequeira (vet at det var avgjort for en stund siden) ikke får noen straff er for meg en gåte! Høgmo burde forøvrig at mer enn en kamps karantene. I motsetning til Nilsen og Skarsfjord, som tross atgår inn for å roe ned spillerene, har ikke Høgmo noen interesse av å roe ned spillerene sine!

Når det gjelder Gylfi, så er det helt klart at han skulle hatt karantene, men jeg skal ikke klage for at han ikke får det for å si det slik...

Markmus

Quote from: Læreren on April 23, 2009, 13:25:19 PM
Når det gjelder Gylfi, så er det helt klart at han skulle hatt karantene, men jeg skal ikke klage for at han ikke får det for å si det slik...


Einarsson skulle definitivt hatt to kampers karantene, men NFF hadde neppe baller nok til å havne i en større konflikt med Brann. Noen annen årsak til at Gylfi ikke fikk karantene kan jeg virkelig ikke se - den grunnen de førte opp er i alle fall bullshit :P
Ka du ve?

Nixon

http://fotball.bt.no/eliteserien/article137540.ece

Lindpere får én kamps karantene for fingeren. Mens Høgmo ser ut til å slippe unna karantene.

Så moralen må være at dersom du gjør noe galt er det best å gjøre det foran dommeren...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Go Up