• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brannsupportere på bortebane

Started by BrannSupporter, March 17, 2009, 13:26:16 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

vebo

Quote from: krøvel vellevold on September 20, 2009, 20:21:43 PM
Quote from: vebo on September 20, 2009, 20:18:00 PM
Og dere lagde bra stemning!


Var ikke så verst lenge, men på slutten var det jo selvsagt elendig.


Selvsagt, og det med rette.
Tiocfaidh ár lá

krøvel vellevold

Quote from: skuteviken on September 20, 2009, 20:32:35 PM
Quote from: krøvel vellevold on September 20, 2009, 20:21:43 PM
Quote from: vebo on September 20, 2009, 20:18:00 PM
Og dere lagde bra stemning!


Var ikke så verst lenge, men på slutten var det jo selvsagt elendig.


Hva var det Nilsen sa ordrett til dere?


Vet ikke. Det var for mye diskomusikk til at jeg kunne høre det.
Legg ned hele klubben!

BrannSupporter

Quote from: krøvel vellevold on September 20, 2009, 20:15:26 PM


Vi fylte hele bortefeltet og jeg synes det virket som vi var flere faktisk. Regner med bortefelet har vært større tidligere?

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

BrannSupporter

Ok, da er det bare Tromsø-kampen igjen. Ikke noe tall derfra? Var vel kanskje rundt 40-50.

krøvel vellevold

Vårt oppmøte på bortekampene i 2009 sammenlignet med hva Klanen stilte samme sted:

vs Sandefjord (mandag) 716 - Klanen stilte 1283 (lørdag)
vs RBK (søndag) 291 - Klanen stilte 630 (søndag)
vs VIF (søndag) 1223 - Klanen stilte 240 i Bergen (søndag)
vs Glimt (mandag) 45-50 - Klanen stilte 87 (søndag)
vs Odd (lørdag) 448 - Klanen stilte 702 (søndag)
vs FFK (helligdag) 546 - Klanen stilte 1015 (lørdag)
vs Godset (tirsdag) 671 - Klanen stilte 820 (søndag)
vs Viking (søndag) 901 (utsolgt) - Klanen stilte 257 (helligdag)
vs Stabæk (mandag) 988 - Klanen stilte 1088 (søndag)
vs Lyn (mandag) 1142 - Klanen stilte 4785 (helligdag)
vs MFK (søndag) 358 - Klanen stilte 101 (onsdag)
vs Start 328 (søndag) - Klanen stilte 445 (søndag)
vs AaFK (lørdag) 352 - Klanen stilte 555 (søndag)
vs TIL (søndag) 50 - Klanen stilte 200 (mandag)
vs LSK (søndag) 558 - Klanen stilte 1650 (helligdag)

Verd å merke seg:
- At vi stilte fem ganger så mange i Oslo som de stilte i Bergen, men det skal selvsagt poengteres at det nok bor flere Brann-tilhengere i Oslo enn det bor VIF-tilhengere i Bergen.
- At Klanen bare stilte litt flere enn oss i Bodø på en søndag, enn vi gjorde der en mandag. Enklere reise har de også.
- At Klanen bare stilte litt flere i Drammen en søndag, enn vi gjorde der en tirsdag.
- At Klanen bare stilte vel 100 flere i Stabæk en søndag, enn vi gjorde der en mandag. (Bortefeltet er ikke markert som utsolgt på klanen.no)
- At vi stilte 3,5 ganger så mange i Molde. Her skal det sies at VIF spilte en onsdag, mens vi spilte en søndag. Reiseveien er antagelig enklere for dem enn for oss.
- At Klanen bare stilte litt flere enn oss i Kristiansand, selv om reisetiden vel er omtrent halvparten for dem.

Oppmøtet på bortefeltet på VIFs hjemmekamper:

RBK-fansen 2164 (søndag)
FFK-fansen 2073 (lørdag og 16.mai)
LSK-fansen 1409 (søndag)
Brann-fansen 1223 (søndag)
Lyn-fansen 1200 (søndag)
Start-fansen 1183 (søndag)
Stabæk-fansen 1066 (søndag)
AaFK-fansen 808 (lørdag)
MFK-fansen 600 (søndag)
Odd-fansen 449 (søndag)
Godset-fansen 433 (søndag)
TIL-fansen 428 (mandag)
Viking-fansen 274 (mandag)
Glimt-fansen 244 (onsdag)
Sandefjord-fansen 225 (søndag)

Ganske utrolig at vi stiller omtrent like mange som LSK-fansen, og FLERE enn Lyn-fansen! Vi stiller flere enn Stabæk-fansen også. Godset markerer seg også med skandaløst dårlig tall med tanke på at det vel er mindre enn en time å kjøre. Vikings tall er også pinlig.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Yngve

Eg gidd ikkje reistrera meg på Origo, men til orientering heng ikkje dette med lengda på ferjestrekningane heilt på plass. Eit døme er over Bjørnafjorden, der tar det 40 minutt, og er rundt 20 kilometer over.

Tenkte eg kunne påpeika det, når det trass alt får såpass med merksemd i utrekningane dine..

krøvel vellevold

Quote from: Yngve on April 01, 2010, 15:03:33 PM
Eg gidd ikkje reistrera meg på Origo, men til orientering heng ikkje dette med lengda på ferjestrekningane heilt på plass. Eit døme er over Bjørnafjorden, der tar det 40 minutt, og er rundt 20 kilometer over.

Tenkte eg kunne påpeika det, når det trass alt får såpass med merksemd i utrekningane dine..


Det er omregnet til hvor langt man normalt kunne kjørt på samme tid som fergen bruker. 20 km høres ikke allverden ut, men når det er snakk om 20 km med ferge er det noe helt annet... Da må man nesten regne det ut på den måten. Det går jo ikke akkurat like fort med bil som med ferge, kan man si... Poenget er tross alt reisebelastningen, og den blir større av ferger.
Legg ned hele klubben!

BrannSupporter

Synes vi skal være fornøyd med oppmøtet i Hønefoss i går. Jeg vil anslå vi var like mange som på Ullevaal mot Stabæk. At Hønefoss er et stopp på Bergensbanen, har nok en del å si for at vi stilte flere i går enn vi f. eks gjorde i Skien tidligere i år. Sikkert noen som kombinerte kampen med pinselanghelgen også.

Relativt dårlig stemning i går, på en bortetribune som minner veldig om den i Sandefjord. En pølseformet tribune det ikke er lett å lage god stemning på.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Henrik8

Kjør over pakket 09`

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Problemet på mange bortekamper er: 1) Det er et stort innslag av familier. 2) Vi står spredt, bl.a. fordi tribunen gjerne er lav. 3) Det er ofte ikke tak over tribunen.

Når det gjelder Hasund og Kottila, så er det åpenbart at mange syns dette er vittig i det uendelige. "Haha! Hør! Vi synger om to spillere som ikke har spilt hos oss på ørten år! Hør kor herlig ironiske vi e! Vi e jaggu tidige vi! Skikkelig alternative asså!"
Legg ned hele klubben!

dex1974

Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Yngve

I Sandefjord var og noko av problemet at det var enkelte "suportarkongar" som gjekk rundt og kjefta og smelte over kor elendig stemmninga var, og at folk måtte synga meir. Kvar gong desse kongane heiv seg med på songar, kunne dei anten ikkje songen eller hadde ingen ide om tempoet songane skulle syngast i, slik at det i det heile vart katastrofalt.

No kom det seg monaleg etterkvart som me gjekk opp i leiinga, forsåvidt ikkje unaturleg.

Men som Krøvel peikar på, har spreiinga og samansetjinga av folk og mykje å seia. Men samstundes så ser ein stadig vekk på tur gjenngangarar, både frå austlandet og stadda, som burde vera så van med dette at ein samla seg mest mogleg i midten. T.d i Sandefjord burde dette vore lett å få til, mtp at tribunen ikkje var så verst å stå på.

Her har kanskje Bat al jonen ei oppgåve, sørga for å samla mest mogleg folk midt på. Dette vil ha ei positiv effekt, då folk alltid stiller seg rundt der det er folk. Og er det stemmnig, så hiv folk seg med.

Det verste eg veit, er når eg syng, og så høyrer eg mi eiga stemme. Det er fælt, og mange har det garantert slik. Dermed kvir mange seg for å synga. Med ei kjerne som kan styra trøkket, vil fleire garantert hiva seg på.

Det er ikkej store grepa som må takast, men nokon må ta initiativet.

Markmus

Quote from: Yngve on August 02, 2010, 00:33:03 AM
Det verste eg veit, er når eg syng, og så høyrer eg mi eiga stemme. Det er fælt, og mange har det garantert slik. Dermed kvir mange seg for å synga. Med ei kjerne som kan styra trøkket, vil fleire garantert hiva seg på.


Problemet er ikke at jeg hører min egen stemme, men vissheten om at mange som ikke synger gjør det - noe som fort blir et problem på BT :p
Ka du ve?

Spelaren

Quote from: Markmus on August 02, 2010, 00:57:35 AM
Quote from: Yngve on August 02, 2010, 00:33:03 AM
Det verste eg veit, er når eg syng, og så høyrer eg mi eiga stemme. Det er fælt, og mange har det garantert slik. Dermed kvir mange seg for å synga. Med ei kjerne som kan styra trøkket, vil fleire garantert hiva seg på.


Problemet er ikke at jeg hører min egen stemme, men vissheten om at mange som ikke synger gjør det - noe som fort blir et problem på BT :p


BT, ja. I går ble det ein del mumling på "SK Brann - Bergens stolthet"-responsen første gangen Hansa dro den i gang. Sjølv på 1-0 var det elendig frå vår side...
Gå av.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Markmus

Ka du ve?

krøvel vellevold

Klanen på bortebane:

I år: gj 711
I fjor: gj 924

På direkte sammenlignbare kamper:

I år: 685
I fjor: 664

Tall for andre klubber i 2009 har jeg ikke.
Legg ned hele klubben!

abe78

Litt spennende om hva lenger sesong\flere lag har å si. Det blir selvsagt spekulasjoner.
.og husk!

Go Up