• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Huseklepp

Started by Charmless Man, March 16, 2009, 11:17:16 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Charmless Man

Forslag til Huseklepp-sang som ble postet på Barten:

Erik Huseklepp, Erik Huseklepp.
Stadion får sting, når Erik spellar ving,
Erik Huseklepp.

Viva Ronaldo

http://www.youtube.com/watch?v=Gb77jvyly2o

Enkel sang som kan nå ut til hele stadion.



Ladish on the Foot

weirus

joda..for all del, men no kan det se ut til at han skal spille spiss...
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

This Charming Man

Quote from: weirus on March 16, 2009, 11:47:12 AM
joda..for all del, men no kan det se ut til at han skal spille spiss...


Joda, for all del, men det blir flisespikkeri. Dette er en vinner.
Bruun-Hansen, Jæger, Algerøy, Reistad, J. T. Guntveit og Nystemten må gå!

SKBMiller

Om han spiller spiss kan teksten omgjøres til:

Erik Huseklepp, Erik Huseklepp.
Det blir seier hvis, Erik spiller spiss
Erik Huseklepp.

Klaus_Brann

Bedre den siste. "Stadion får sting, når ....... spellar ving" burde vært fredet:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Charmless Man

Er dere seriøse nå? Halve poenget med rimet "sting/ving" er jo at det er nikk til den klassiske Ove Thue-sangen. Kan vi bare synge sanger hvor innholdet er hundre prosent sant?
Ladish on the Foot

mortenaa

Har et forslag til Huseklepp sang, det er samme sang som Arsenal hadde for
Nigel Winterburn, og melodien passer også perfekt til Erik Huseklepp.

Melodien er Chirpy Chirpy Cheep Cheep med Middle of the Road
(hør den her http://www.youtube.com/watch?v=wPThE4tBARQ)

Og teksten kan ikke bli enklere:

E-rik Huse-klepp - Erik Huseklepp

Enkelt, men veldig effektivt :-)

laxn

Fungerer bra den,  bør kunne bli godt "trøkk" på den

Ferguson

"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Northside

Har vi ikke sang til Huseklepp da?

Erik fra Sandseli
finter seg lett forbi
Steinar Nilsen se, Huseklepp alè
Erik fra Sandseli, Sandsli!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

kabelmann

May 01, 2009, 13:36:02 PM #11 Last Edit: May 01, 2009, 17:01:15 PM by kabelmann
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Ferguson

Quote from: Klaus_Brann on May 01, 2009, 13:35:46 PM
Quote from: Ferguson on May 01, 2009, 12:24:16 PM


Den er vel litt ironisk, på tross av gårsdagen.


Den er ironisk helt til den dagen han begynner å putte jevnlig!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

skb!

Quote from: Northside on May 01, 2009, 12:52:18 PM
Har vi ikke sang til Huseklepp da?

Erik fra Sandseli
finter seg lett forbi
Steinar Nilsen se, Huseklepp alè
Erik fra Sandseli, Sandsli!


Kanonsang.

Basert på BMO - Lytt til de muntre toner ( http://www.youtube.com/watch?v=auVb1y20rQ8 -starter etter 1:55)


krøvel vellevold

May 09, 2009, 12:13:57 PM #14 Last Edit: May 09, 2009, 12:17:24 PM by krøvel vellevold
Har et forslag på "Painter man"-melodien (Boney M) som ruller og går på en eller annen tv-reklame for tiden. Enkelt og greit:

"Huseklepp
Huseklepp
Bergens Erik Huseklepp"

Det er kanskje et lite fonetisk problem. Strengt tatt legger sangen opp til at det blir mer "Huseklææp" enn "Huseklepp".
Legg ned hele klubben!

evis

Likte det forslaget. Er jo også en sang man ikke klarer å få ut av hodet, så skulle ikke være noe problem å lære seg den.

TheRock

Veldig bra forslag. Melodien er grei å lære seg ja, i tillegg til at jeg føler melodien passer Huseklepp. F.eks Azar roper vi jo som oftest på etter at han har kriget i en duell eller lignende, og det er et småaggressivt rop. Mens dette er en mer gladsang, slik man ofte blir når Huseklepp danser seg forbi de store, stygge sidebackene.

krøvel vellevold

Hvis folk ikke kjenner til sangen, så er refrenget etter 40 sekunder på denne videoen: http://www.youtube.com/watch?v=KgevV4tpXVE

Ikke la dere distrahaere av 70-talls-koreografien i videoen.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Det er i hvert fall en fengende melodi på en populær spiller. Absolutt en sang man kan få med hele Stadion på hvis han nettopp har scoret. (sjeldent, men likevel...)
Legg ned hele klubben!

Markmus

Veldig bra forslag. Fengende og ikke minst veldig enkelt å lære.
Ka du ve?

stormde

et forslag til vi har en gammel tante..
ville vært gøy måsynge ref mens hele stadion veivet m armen slik Huseklepp gjør når han løper.
klar for slakt ;)

vi har en kjuagutt,
som heter Erik H
og når vi går på stadion så hermer vi etter han,
for sånn løper Erik og Erik løper sånn,
ja sånn løper Erik for Erik løper sånn.
eg drakk den skål,som Ulrikken meg skjenkte

thesevs

"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Gubrask


smaalanda

Mot Start ble Huseklepp's Viva Ronaldo sang sunget en del på Felt Z. Bra greier.
KMO!!!

Charmless Man

En enkel og god sang. Kjør på.
Ladish on the Foot

Markmus

Hvilken av de to versjonene synges da? Den når han spiller ving eller den når han spiller spiss? ;)
Ka du ve?

Brann4


JWQ

Har laget en film av Erik Huseklepp.

Erik Huseklepp

Hva synes dere? Legg gjerne igjen en kommentar de som ønsker det.

olebrann3

all for lang intro. Ellers syns eg den andre filmen som har vært her inne var bedre.

Markmus

Som olebrann3 sier er introen for lang. Ble litt mye av det samme som i de andre videoene, men for all del, stå på :up:
Ka du ve?

Charmless Man

Pinlig at vi ikke har klart å kjøre opp en eneste sang til det største talentet fra Bergen siden Kniksen. Det er like tragisk å høre de der "Huseklepp huseklepp"-ropene hver gang han scorer.
Ladish on the Foot

Charmless Man

Hva har det med Huseklepp-sang å gjøre?
Ladish on the Foot

Appelsin

Quote from: Charmless Man on August 17, 2009, 12:42:24 PM
Hva har det med Huseklepp-sang å gjøre?


Mulig som ett: Hvorfor lage sang til noen som er i klubben maks til neste overgangsvindu?

Northside

Denne sangen har blitt prøvd nede på bataljonen noen ganger, selvsagt uten den helt store responsen fra denne elendige gjengen...

Læreren

August 17, 2009, 15:36:29 PM #34 Last Edit: August 17, 2009, 15:38:08 PM by Læreren
Quote from: Charmless Man on August 17, 2009, 12:14:14 PM
Pinlig at vi ikke har klart å kjøre opp en eneste sang til det største talentet fra Bergen siden Kniksen. Det er like tragisk å høre de der "Huseklepp huseklepp"-ropene hver gang han scorer.


Var da vitterlig en Huseklepp-sang på tribunen i går? "Erik Huseklepp, Erik Huseklepp, Stadion får sting når Erik spællar ving, Erik Huseklepp". Melodien får du øverst i tråden.

Charmless Man

Stemmer det, men det var ikke akkurat spesielt mange som sang med.
Ladish on the Foot

kabelmann

Ikke rart. For en tafatt sang.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Charmless Man

QuoteIkke rart. For en tafatt sang.


Sangen er i hvert fall en genistrek sammenlignet med "Huseklepp, Huseklepp etc".

Ladish on the Foot

Henrik8

Sangen er da ikke tafatt i det hele tatt. Knallmelodi, og den runger skikkelig hvis folk trøkker. I tillegg er den enkel og med gjentagelse, hvilket bør være positivt for innlæring ettersom dette er minimumsvilkår for at noe nytt skal innføres. At de fleste har brukt ca ett år på å lære seg "Her kommer Bergen igjen" er jo bare ett bevis på hvor mye vi sliter med å få innført lengre sanger.
Kjør over pakket 09`

dex1974

August 17, 2009, 20:59:43 PM #39 Last Edit: August 17, 2009, 21:03:04 PM by dex1974
Altfor mye klapping samt at altfor mange virker som har dårlig tid sliter vi med å få frem sanger som "Her kommer Bergen".

Ja det blir litt off-topic her men kunne det vært en idé å sløyfe " i medgang,motgang,oppgang,nedgang,gjennomgang så synger vi vår sang igjen"? Da tror jeg vi får mer trøkk i hele sangen. Trist men nødvendig :(

Selv liker jeg veldig godt Husekleppsangen,men enig i at det blir feil å synge ving når jo Huse for tiden spiler spiss. Godt forslag lenger oppe med å bytte til "Brann vinner hvis Erik spiller spiss" eller "Huse spiler spiss" kan og være et alternativ:)
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

smaalanda

OT: Overhodet ikke aktuelt.
KMO!!!

dex1974

Ikke misforstå,jeg digger hele sangen,men i det partiet er det om å gjøre for noen å bli ferdig fort som mulig. Minner om siste refrenget i "Så går vi rundt om en enebærbusk"!

Hater (unødvendig) klapping!!!
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

kabelmann

Det eneste som fenger med Her kommer Bergen (og som har allsangpotensiale) er de to første versene. Allerede i slutten av andre vers begynner den å dø ut, når ordene kommer tett som hagl. Er helt enig med dex, i medgang, motgang etc. burde vært sløyfet.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

crm

Quote from: Henrik8 on August 17, 2009, 20:50:55 PM
Sangen er da ikke tafatt i det hele tatt. Knallmelodi, og den runger skikkelig hvis folk trøkker. I tillegg er den enkel og med gjentagelse, hvilket bør være positivt for innlæring ettersom dette er minimumsvilkår for at noe nytt skal innføres. At de fleste har brukt ca ett år på å lære seg "Her kommer Bergen igjen" er jo bare ett bevis på hvor mye vi sliter med å få innført lengre sanger.


"Her kommer Bergen igjen" er kanskje landets vanskeligste supportersang, så akkurat det lar seg gjerne forsvare (men den er nå fin som den er i sin helhet, og det var herlig trøkk den ene gangen i går). Men det er oppsiktsvekkende tafatt på en del enklere nye sanger.

Forresten:
Dag-Eilev Fagermo
Vi vet kor du bor
Var eg i dine sko, ville eg løpt no
Dag-Eilev Fagermo
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

dudo

Melodi? (Få se på daiene?)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Exim

Eg trodde det var Viva ronaldo! Passer i mine øyne iaf !

dudo

Eller Huseklepp-sangen som den burde hete på dette forumet.

Edit: Og der gikk det opp for meg hvilken tråd jeg skrev i ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

skuteviken

Syns ikke den viva ronaldo sangen er noe. Og jeg driter i om folk syns det er teit, men jeg tenker på ManU og Ronaldo når folk drar i gang den, og det er ikke noe postivt i mine øyner uten at vi skal starte videre debatt om det, men det var nå en gang mitt syn på det :)
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Yngve

Den songen (Ronaldo-songen) fungerer strålande, og er det einaste dugande forslaget som er kome på Husekleppen.

Hadde me fått den til på stadda hadde det vorte veldig bra.

Markmus

Den har jo blitt dratt i gang flere ganger de siste hjemmekampene. Vil tro det bare er et tidsspørsmål før nok folk husker teksten slik at vi får et greit trøkk på den.
Ka du ve?

Go Up