• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

EM Norge/Sverige 2016

Started by Kjello, February 26, 2009, 17:48:10 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Men er det noen som vet hvor mange sengeplasser og fan-zone plasser man legger opp til i Trondheim? Har ikke funnet noe dokument om det noe sted. Jeg vet at Bergen legger opp til over 100 000 av begge deler (var det ikke 115 000?), mens Stavanger snakker om 60 000. Likevel blir vel Stavanger valgt i stedet for oss...
Legg ned hele klubben!

benny

Ville trodd at Trondheim kom opp med noe bedre enn det der, men de har vel ikke så stor erfaring med TV-produksjon der oppe.
Og hvor blir det av togstasjonens EM-video?

krøvel vellevold

Quote from: benny on July 07, 2009, 19:03:07 PM
Ville trodd at Trondheim kom opp med noe bedre enn det der, men de har vel ikke så stor erfaring med TV-produksjon der oppe.
Og hvor blir det av togstasjonens EM-video?


De er jo valgt allerede, så da trenger de vel ikke presentere seg mer... Har du f.eks. sett noen Oslo-presentasjon?
Legg ned hele klubben!

benny

I følge Kåfjord er det visst bare tull at togstasjonen er valgt allerede. NFF bør være såpass smart at de skjønner det vil være en strategisk tabbe av dimensjoner å plassere de to største stadion i osloområdet dersom de ønsker statsgaranti og støtte fra resten av landet. Oslo får ny nasjonalstadion og en semifinale og åpningskamp og det får være mer enn nok.

Yngve

Skal ein dømma ut ifrå videoane, og det gjere ein jo sjølvsagt ikkje, er det ikkje tvil om at EM bør komma til Bergen om meisterskapen kjem til Noreg.

Eg har ikkje sett søknadane til andre enn Bergen og Stavanger, men det er ikkje tvil om at me knusar siddis-pakket på det punktet og.

Og når det kjem til argumeteringa til Kjello, om kvifor dei absolutt skal få arrangementet, så var det rimeleg tynn suppe det og. Men samstundes så ser eg ikkje på det som unaturleg at dei får arrangera gruppespelskampar. Det basert ut frå storleiken på by og stadionanlegg o.l..

Men Bergen forventar eg er den fjerde byen, og det er me som bør ha 44.000 stadion og.

krøvel vellevold

Her er litt tall fra de kalkylene som ligger på NFFs sider. Ingen tvil om hvem som kommer best ut her:

Hotellkapasitet innenfor 75 km pr 2007:

Bergen --- 4758 (hvorav 3849 innenfor 10 km)
Tr.heim --- 2862 (hvorav 2180 innenfor 10 km)
Stavanger --- 3499 (hvorav 2084 innenfor 10 km)
Bodø ---- 917 (hvorav 713 innenfor 10 km)

Så kan man komme trekkende med øvrige alternativer som skoler og privat utleie. Men så lenge Bergen er den største byen, så har vi nok også flest skoler og flest potensielle leiligheter å leie ut også.

Transportkapasitet til/fra utlandet 2008:

Bergen --- 6000
Tr.heim --- 5000
Stavanger ---- 5000
Bodø --- 0

Transportkapasitet innenriks:

Bergen - Oslo --- 8000
Tr.heim - Oslo --- 6000
Stavanger - Oslo --- 6000
Bodø - Oslo ---- 2000

Bergen - Tr.heim --- 2600
Stavanger - Tr.heim --- 2000
Bodø - Tr.heim --- 2000

Bergen - Stavanger --- 4000
Tr.heim - Stavanger ---- 2000

Reiseavstand/kjøretid bil:

Trondheim - Oslo --- 496 km (7:18)
Bergen - Oslo --- 499 km (7:44)
Stavanger - Oslo --- 535 km (8:06)

Reisetid tog:

Bergen - Oslo ---- 6:28
Stavanger - Oslo --- 7:50
Tr.heim - Oslo --- 6:37

Daglig kapasitet fly utland 2008:

Bergen --- 5095
Stavanger ---- 4322
Tr.heim ---- 2165
Bodø -- - 54

Daglig kapasitet fly innland 2008:

Bergen ---- 9869
Tr.heim --- 9040
Stavanger ---- 6939
Bodø --- 4497


Flykapasitet pr dag 2008:

Bergen - Oslo ---- 5400
Tr.heim - Oslo ---- 4500
Stavanger - Oslo --- 3900
Bodø - Oslo ---- 1650


Setekapasitet tog 2008:

Bergen - Oslo ---- 1671
Stavanger - Oslo ---- 996
Tr.heim - Oslo ---- 987
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: benny on July 07, 2009, 19:11:39 PM
I følge Kåfjord er det visst bare tull at togstasjonen er valgt allerede. NFF bør være såpass smart at de skjønner det vil være en strategisk tabbe av dimensjoner å plassere de to største stadion i osloområdet dersom de ønsker statsgaranti og støtte fra resten av landet. Oslo får ny nasjonalstadion og en semifinale og åpningskamp og det får være mer enn nok.


Logistisk er det jo ikke tull å legge to arenaer til et storbyområde som har tre ganger så mange innbyggere og tre ganger så mange hotellplasser som noen av de andre storbyområdene i landet.

For øvrig er det litt mistenkelig hvis Skedsmo likevel ikke er avgjort. For var det ikke nettopp det at Skedsmo var utpekt de bergenske søkerne fikk vite da de ville høre om muligheten for et 40000-stadion i Bergen? Men nå som Stavanger kom på banen, så var det visstnok ikke så avgjort likevel? Uansett vil det jo være merkelig hvis Stavanger (med lavere overnattingskapasitet og lavere transportkapasitet enn Bergen) skal utpekes til "40000-by". Ifølge kalkylene har en "40000-by" behov for over 100 000 sengeplasser. Stavanger har bare 60 000 i sin søkndad, mens Bergen har 115 000.
Legg ned hele klubben!

Markmus

Quote from: krøvel vellevold on July 07, 2009, 19:50:51 PM
Reiseavstand/kjøretid bil:

Trondheim - Oslo --- 496 km (7:18)
Bergen - Oslo --- 499 km (7:44)
Stavanger - Oslo --- 535 km (8:06)


Tar det 26 minutter å kjøre 3 ekstra km (Bergen/Trondheim - Oslo)?

Tar det kun 22 minutter å kjøre 35 km (Bergen/Stavanger - Oslo)?

:P

Ka du ve?

krøvel vellevold

Quote from: Markmus on July 07, 2009, 20:21:55 PM
Quote from: krøvel vellevold on July 07, 2009, 19:50:51 PM
Reiseavstand/kjøretid bil:

Trondheim - Oslo --- 496 km (7:18)
Bergen - Oslo --- 499 km (7:44)
Stavanger - Oslo --- 535 km (8:06)


Tar det 26 minutter å kjøre 3 ekstra km (Bergen/Trondheim - Oslo)?

Tar det kun 22 minutter å kjøre 35 km (Bergen/Stavanger - Oslo)?

:P




Det har vel noe med veistandard å gjøre.
Legg ned hele klubben!

dudo

Det er jo uansett imponerende å bruke neste 8 timer til Oslo, er det ikke?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Vel, om Stavanger vil ha 40' stadion, og Skedsmo blir vraket, og både Trondheim og Bergen får være med på 30' stadioner, så er det ett greit resultat.

Selv kunne jeg godt tenkt meg å se det på 40' i Bergen, men det blir mer å plukke ned etter EM. Måtte jo betalt folk for å komme om man IKKE skulle plukket ned noe slikt...

Den eneste grunnen til å være 40' by er skrytefaktoren, taktikkeri for å i det hele tatt bli arrangørby og sannsynligheten for kamper med litt mer smell i lagene er større, samt kamper etter gruppespill.

krøvel vellevold

Den store skandalen er jo hvis Stavanger får 40-stadionet, mens vi selv blir droppet som arrangør til tross for at vi er en mye bedre kandidat når det kommer til logistikk/infrastruktur/overnatting.
Legg ned hele klubben!

Yngve

Quote from: dudo on July 07, 2009, 20:48:48 PM
Det er jo uansett imponerende å bruke neste 8 timer til Oslo, er det ikke?


I følge gule sider tar det 7 timar og 17 minutt, raskaste vegen. Og innan 2016 reiser ein ferjefritt til Oslo, uansett kva veg ein vel. Og det er klart planar for store vegutbyggingar her i Hordaland, som vil gjera vegane betre i retning Oslo (Vossapakke og Kvammapakke og Hardangerbru) som vil vera med på å betra kapasiteten monaleg. Slepp flaskehalsen med ferje o.l.

Flesland skal byggast ut, og det vil vera klart innan 2016. Det vil auka kapasiteten monaleg innanlands og utanlands. Det som i dag er heile flyplassen, endar opp som utanlandsterminal, og me vil få ny innanlandsterminal. Kapasiteten på den sida vil verta eit veldig bra argument for Bergen.

I tillegg er det vel snakk om utbyggingar på jernbanen melom Oslo og Bergen, mellom anna to spor gjennom Ulriken, og dobbeltspor fleire plassar langs strekka, for å auka kapasiteten. Primært for godstrafikken, men eg tippar det er mogleg å få gjort tillempingar i tre veker i juni 2016.

Desse kapasitetstala, det er vel berre snakk om kapasiteten på dagens rutegåande materiell? For det blir jo sjølvsagt store mengder charterfly og tog i denne perioden. Eit døme er jo t.d. desse ladningane med japanske turistar som kjem til byen i sommar

krøvel vellevold

Jeg tror NFF velger mer med hjertet enn med hjernen. De er sikkert mer opptatt av hva som kan gjøre søknaden eksotisk enn hva som er mest fornuftig og praktisk gjennomførbart. Derfor kan det fort bli Bodø. Det dukker nok snart opp en fiks idé om at de kan ha kampstart kl 2220, slik at man kan oppleve midnattsol under en kamp. Som om solen er annerledes kl. 0000 enn kl. 2300... Men det spørs jo hvor mye hjelp det er i eksotisk midnattsol og natur, hvis hele Europa bare får høre om det komplette kaos der oppe. Ikke mye norgesreklame det...
Legg ned hele klubben!

dudo

Bah, kan vi ikke bare stille klokken?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Forresten merkelig hvor lite EM 2016-stoff det er i media. Svaret på tildelingen av arrangørbyer kommer jo allerede på torsdag. Ingen spekulasjoner, ingen rykter. Ingen "etter det BA erfarer er Bergen satt på sidelinjen" eller "sikre kilder hevder at de fire byene er Oslo, Trondheim, Skedsmo og Stavanger". Hvor er "BT vurderer de seks kandidatene"?

Og er det noen som vet når (klokken) det skal offentliggjøres? Skal de vise pressekonferansen noe sted?
Legg ned hele klubben!

KEA

Quote from: krøvel vellevold on July 07, 2009, 21:35:10 PM
Forresten merkelig hvor lite EM 2016-stoff det er i media. Svaret på tildelingen av arrangørbyer kommer jo allerede på torsdag. Ingen spekulasjoner, ingen rykter.


Nobody cares - EM kommer ikke til Norge/Sverige uansett. Men om det blir Frankrike, Italia eller Tyrkia er vi sikret et godt EM med infrastruktur og mye annet vi ikke kan matche. De eneste som har genuin interesse av EM i Norge er konsulenter med sugerør inn i stats- og kommune-kasser i søknadsbyene - og muligens noen forumdeltakere. Glem det.

krøvel vellevold

Quote from: KEA on July 07, 2009, 21:54:46 PM
Quote from: krøvel vellevold on July 07, 2009, 21:35:10 PM
Forresten merkelig hvor lite EM 2016-stoff det er i media. Svaret på tildelingen av arrangørbyer kommer jo allerede på torsdag. Ingen spekulasjoner, ingen rykter.


Nobody cares - EM kommer ikke til Norge/Sverige uansett. Men om det blir Frankrike, Italia eller Tyrkia er vi sikret et godt EM med infrastruktur og mye annet vi ikke kan matche. De eneste som har genuin interesse av EM i Norge er konsulenter med sugerør inn i stats- og kommune-kasser i søknadsbyene - og muligens noen forumdeltakere. Glem det.


For meg er det ikke viktig at EM kommer til Norge/Sverige. Jeg skal sikkert ikke på noen av kampene, og det er uansett bare snakk om noen ukers moro hele 7 år frem i tid. Men HVIS det kommer hit så SKAL Bergen selvsagt være en av byene. Noe annet er en falitterklæring. Vil si det er ganske pinlig hvis Bergen ikke når opp som en av fire norske byer.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

July 08, 2009, 09:33:48 AM #318 Last Edit: July 08, 2009, 09:36:23 AM by krøvel vellevold
Her er mer statistikk fra kalkylene på NFFs hjemmesider:

Hotell utenfor 75 km:

Bergen --- 5561
Tr.h. ----- 3662
Stav. ---- 2069
Bodø ---- 3192 (!)

Kapasitet i hytter i distriktet: (Regnet ut fra en mal om at x antall % av områdets hytter leies ut til et x antall personer i hver)

Bergen --- 18203
Tr.h.----- 17920
Stavanger ---- 11206
Bodø ---- 18358

De har også en tabell der man tar utgangspunkt i at det leies ut privat til tilsvarende 5 % av innbyggertallet i kommunen. For egen regning har jeg utvidet dette til å gjelde hele regionen, siden det er mer relevant enn bare selve kommunen.

Bergen --- ca 17500 (av ca 350 000)
Tr.h. ---- ca 13000 (av ca 260 000)
Stavanger ---- ca 12500 (av ca 250 000)
Bodø --- ca 5000 (av ca 100 000?)

Utleie av studentboliger:

Bergen ---- 3350
Tr.h. ----3000
Stavanger --- 700
Bodø ---- 500

Overnatting skoler ut fra en mal der man regner 0,33 overnattinger pr skoleelev:

Bergen --- 10150
Tr.h.--- 6671
Stavanger ---- 5127
Bodø --- 2092

Den siste statistikken gjelder sannsynligvis bare selve kommunen. Men siden Stor-Bergen er mye større enn Stor-Trondheim og Stor-Stavanger, og %-andelen skoleelever sikkert er omtrent den samme alle steder, kommer Bergen selvsagt også bedre ut her.
Legg ned hele klubben!


skuteviken

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Nixon

Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Har de tromme med i videoen? Eller handler den mest om tog?
Legg ned hele klubben!

Yngve

Quote from: krøvel vellevold on July 08, 2009, 11:55:42 AM
Har de tromme med i videoen? Eller handler den mest om tog?


Lite trommer, men mykje tog, innandørs foppa, handball og bilder av eit tomt åråsen.

Spelaren

Quote from: krøvel vellevold on July 08, 2009, 11:55:42 AM
Har de tromme med i videoen? Eller handler den mest om tog?


Her er eit lite sammendrag:
Gå av.

krøvel vellevold

Alle jeg snakker med er pessimistiske med tanke på at Bergen blir en av de fire. Jeg og. Bergen er den klart beste kandidaten av Bergen, Trondheim, Stavanger og Bodø. Likevel tror jeg (og flere andre tydeligvis) at vi ryker til.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Vel, i morgen kl 1700 blir det offentliggjort korvidt me kan gå i skyttergravene og forberede lausrivelsen frå Norge eller om me noget motvillig blir med på (det lite sannsynlige) spetakkelet som betyr kroken på døren for Brann som heimehøyrende på Nymark, Kniksens Plass 1. Men igjen, Brann var vel i utgangspunktet ein sentrumsklubb så me kan kanskje begynne å synge at "Brann ska heeeem"?
Gå av.

Utmedsnolken

Disse du snakker med er selvsagt mennesker høyt oppe i fotball norge eller bare dine like pessimistiske venner?
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

July 08, 2009, 14:05:52 PM #328 Last Edit: July 08, 2009, 14:18:06 PM by Nixon
Det er jo som alltid tryggest å være pessimist. Da kan man stolt si "hva sa jeg" når vi ikke blir valgt. Og blir vi valgt spiller det ingen rolle hva man mente før. Krøvel lever f.eks. godt på den strategien i de fleste sammenhenger!:)
Rød makt på Hansa

thesevs

Oh herre jemini for en video. Den som laget den burde fått pisk på pungen, for maken til lite appellerende promovideo skal man lete lenge etter. Som andre nevner - hva skjer med 80-talls musikken? Er det et skoleprosjekt for drama/media-linjen på den lokale videregående skolen?
Fikk vibber fra de ytterst primitive info-reklamene som dukker opp på tv2 i påsken.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

krøvel vellevold

Quote from: Utmedsnolken on July 08, 2009, 14:00:28 PM
Disse du snakker med er selvsagt mennesker høyt oppe i fotball norge eller bare dine like pessimistiske venner?


Bl.a. journalister.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on July 08, 2009, 14:05:52 PM
Det er jo som alltid tryggest å være pessimist. Da kan man stolt si "hva sa jeg" når vi ikke blir valgt. Og blir vi valgt spiller det ingen rolle hva man mente før. Krøvel lever f.eks. godt på den strategien i de fleste sammenhenger!:)


Tja. Flagger man sin pessimisme høyt, vil man jo få høre det hvis det likevel går bra. Det mest taktiske er selvsagt å være enig med alle andre. Hvis alle er optimistiske, er det lurest opptre optimistisk selv hvis man vil unngå fallhøyde...
Legg ned hele klubben!

Texas

EM videoen til lsk må jo være noe av det mest talentløse som har blitt laget. Så jo faktisk ut som en promo video for en eller annen leirskole. Helt utrolig at man kan bruke flere minutter uten å komme med et eneste argument for hvorfor akkurat de skal få være med å arrangere EM.

krøvel vellevold

Videoen bør jo ikke spille noen rolle. Det er jo ikke en innpakningen som er viktig - det er innholdet. Og med innholdet mener jeg den praktiske gjennomførbarheten. Ting som logistikk, infratstruktur, overnattingsmuligheter, osv.
Legg ned hele klubben!

Markmus

Det var vel ikke et krav at man lager video til søknaden. Men når man først lager en video, så kan man virkelig bruke mer enn et par minutter i Windows Movie Maker.
Ka du ve?

thesevs

Quote from: krøvel vellevold on July 08, 2009, 21:39:07 PM
Videoen bør jo ikke spille noen rolle. Det er jo ikke en innpakningen som er viktig - det er innholdet. Og med innholdet mener jeg den praktiske gjennomførbarheten. Ting som logistikk, infratstruktur, overnattingsmuligheter, osv.


Ingen tror vel videoen i seg selv er avgjørende, men det går vel på hvordan en velger å presentere seg selv. Men i morgen kl 17 får vi svaret....
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

krøvel vellevold

July 08, 2009, 23:15:29 PM #336 Last Edit: July 08, 2009, 23:17:27 PM by krøvel vellevold
I følge de siste ryktene er Bergen ute av dansen. Det ble Oslo, Skedsmo, Trondheim og Stavanger. Eller for ordens skyld: Ryktet er vel egentlig at Stavanger er valgt. Det er visstnok noe som står på trykk i morgendagens VG, i følge en som har snakket med journalisten som skrev det. Vedkommende som fortalte meg dette er troverdig, så da gjenstår det å se om VG er det... Uansett: At Stavanger er valgt, betyr antagelig at Bergen ikke er det. Kan ikke se at Trondheim blir forbigått, og det er jo i tillegg ganske klart at Skedsmo blir 40000-stedet. Grunnen til ryktet skal visstnok være at kommunene skulle få vite svaret allerede i dag. Noen i Stavanger har ikke klart å holde kjeft. Nå skal det sies at det i følge NFF ikke skulle avgjøres noe før på forbundsmøtet i morgen, men det er sikkert sagt for å unngå spekulasjoner og påtrengende spørsmål.

Legg ned hele klubben!

thesevs

Jaja, det er jo ikke det verste som kunne ha skjedd. Hvis ryktene stemmer må jeg si at jeg ikke er nevneverdig skuffet at ikke EM blir lagt til Bergen, da jeg ikke ser poenget med å bygge en enorm arena for et par kamper. Da foretrekker jeg en stadion Brann kan stå inne for i etterkant.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

thesevs

Og da velger jeg å se bort i fra det hypotetiske spørsmålet om Brann kunne tjent gode penger på en kommunal arena hvor flerbruk, matbutikker og annet faenskap skal smeltes sammen.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

krøvel vellevold

Har aldri vært viktig for meg at EM skal spilles i Bergen i seg selv. Det pinlige er imidlertid at vi som Norges nest største by ikke engang er god nok til å være av de fire utvalgte. Dessuten er dette en fin fjær i hatten for siddisene som sikkert syns det er helt fantastisk deilig å slå storebror. Og det til tross for at deres søknad er mye dårligere enn vår når det kommer til sengekapasitet og kapasitet i fan-zoner, og at de heller ikke er bedre enn oss på infrastruktur og transportkapasitet. Norge/Sverige får neppe EM, men dette er helt klart pinlig for Bergen.
Legg ned hele klubben!

benny

Quote from: krøvel vellevold on July 08, 2009, 23:15:29 PM
I følge de siste ryktene er Bergen ute av dansen.


Skal i såfall like å høre begrunnelsen fra NFF. "Det må jo bygges en helt ny stadion i Bergen" Synes jeg allerede hører den fra Kåfjord, men er ikke det samme tilfellet i Oslo og Lillestrøm?

benny

Quote from: krøvel vellevold on July 08, 2009, 23:28:30 PM
men dette er helt klart pinlig for Bergen.


Dersom vi skal tro disse ryktene sitter de sikkert allerede på NFF's kontorer og godter seg. Egentlig ganske drastisk av NFF å skyve ut en av byene og klubbene som overhodet har mulighet til å fylle et megastadion i ettertid.

krøvel vellevold

Quote from: benny on July 08, 2009, 23:30:47 PM
Quote from: krøvel vellevold on July 08, 2009, 23:15:29 PM
I følge de siste ryktene er Bergen ute av dansen.


Skal i såfall like å høre begrunnelsen fra NFF. "Det må jo bygges en helt ny stadion i Bergen" Synes jeg allerede hører den fra Kåfjord, men er ikke det samme tilfellet i Oslo og Lillestrøm?
Legg ned hele klubben!

thesevs

Jeg tror du legger for mye i det...  høres jo nesten ut som borgerkrig sånn som du ordlegger deg til tider  ;)

Jeg er enig i det du sier om at vi som by er bedre rustet enn andre byer, så om ryktet stemmer skal det bli interessant å se hva NFF sier om den saken. Uansett må en til Oslo for å se de store kampene, så noen kamper her i byen ville jeg aldri gått på. Unntaket måtte vært England, Tyskland eller Spania om de kom her.
Norges kamper overlater jeg til Rune Tribune.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

thesevs

"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

benny

Quote from: krøvel vellevold on July 08, 2009, 23:36:57 PM
Jeg tror hovedproblemet ikke er nytt stadion i seg selv, men at det skal jævlig godt gjøres at det er klart innen UEFAs frist som er 2014. Det betyr nemlig spadetak senest i 2012. Og er det noen som tror at man får kastet ut containerhavnen og plassert den et annet sted på bare tre år?


Så NFF har bestemt seg for at vi ikke kan finne en egnet stadiontomt og få bygget et nytt stadion innen alle disse årene når byen har et EM hengende over seg?

benny

Quote from: krøvel vellevold on July 08, 2009, 23:15:29 PM
Grunnen til ryktet skal visstnok være at kommunene skulle få vite svaret allerede i dag. Noen i Stavanger har ikke klart å holde kjeft. Nå skal det sies at det i følge NFF ikke skulle avgjøres noe før på forbundsmøtet i morgen, men det er sikkert sagt for å unngå spekulasjoner og påtrengende spørsmål.


Hadde kommunepolitikerne fått vite dette allerede i dag ville det allerede vært i pressen.

Texas

Quote from: krøvel vellevold on July 08, 2009, 21:39:07 PM
Videoen bør jo ikke spille noen rolle. Det er jo ikke en innpakningen som er viktig - det er innholdet. Og med innholdet mener jeg den praktiske gjennomførbarheten. Ting som logistikk, infratstruktur, overnattingsmuligheter, osv.


ser poenget ditt, men når man først velger å lage en video så bør vel kanskje videoen representere hva lillestrøm har å by på.

hvis ryktene du har hørt stemmer, så er det faktisk en liten skandale, men det har vel ingen praktisk betydning all den tid norge ikker kommer til å få arrangere EM.

Exim

QuoteJa, en som har snakket med noen som har snakket med noen. Jeg har for øvrig en mistanke om at denne "krøvel vellevold" er Aleksander Osdal som skriver bloggen i BA. Det vil i så fall være en ganske troverdig kilde i seg selv.


Liten skarping han der og ja Thesevs :o)

krøvel vellevold

Det står likevel ingenting i dagens VG om at Stavanger har kibbet ut Bergen. Ryktet om at de har det, kommer antagelig fra journalisten som har skrevet dagens VG-artikkel om EM-byene. Jeg kan i hvert fall si at jeg regner min kilde som troverdig, men jeg vet selvsagt ikke om hans kilde (VG-journalisten) er det. Det er også godt mulig at de droppet å skrive det, siden det tross alt er snakk om noen som har forsnakket seg.

Dagens BA antyder forøvrig at Stavanger er på god vei til å bli valgt fremfor Bergen.

   
Legg ned hele klubben!

Go Up