• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongstart - tidspunkt?

Started by dudo, January 16, 2009, 16:09:10 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Kai-Olai

Har ihvertfall aldri betalt noe for å se på nett-tv der tidligere, så en skulle jo tro at det inngår i lisensen, ja..
Men Staten ser vel sitt snitt til å tjene noen små kroner, så da melker de oss vel for litt der også, tenker jeg..

nero

Quote from: dudo on January 22, 2009, 18:34:11 PM
Er ikke NrK nett-tv lisensfinansiert?


Det er ikke alle som betaler lisens.....
Lions led by donkeys.

dudo

Nei, men man får inn NrK selv om man ikke betaler lisens. På samme måte mener jeg NrKs nett-tv er lisensfinansiert, og gratis ihvertfall i Norge.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

vebo

Alle NRKs produkter er lisensfinansiert. I tillegg til en heftig statsstøtte. Tror egentlig ikke at NRK har lov til å ta seg betalt for noe som helst..
Tiocfaidh ár lá

Kai-Olai

Da var det ihvertfall klart at vi fikk mandagskamp i første serierunde..

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=7187

BBB-Tony

Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

The Boss


BBB-Tony

Allerede nå når de 3 første rundene er klare, så ser vi klart hvem som vil bli prioritert denne sesongen. Etter det jeg kan se, så er både vi, RBK og Enga involvert i TV-kamper i alle de 3 første rundene.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

krøvel vellevold

Quote from: tonynord on January 23, 2009, 16:57:50 PM
Allerede nå når de 3 første rundene er klare, så ser vi klart hvem som vil bli prioritert denne sesongen. Etter det jeg kan se, så er både vi, RBK og Engen involvert i TV-kamper i alle de 3 første rundene.


At Brann - Stabæk og RBK - Brann blir vist, er vel ikke så oppsiktsvekkende. Første kamp er siste to års seriemestere. Andre kamp er de to store publikumslagene.
Legg ned hele klubben!

Northside

jaja, Mandagskamp. Fint å vite at man kan bruke pengene på noe annet enn bortetur den helgen da.

Fotball skal spilles i helgene, blir det en ukedag så dropper jeg fint turen, men mindre det står om gull.

Nixon

Ja, mandagskamp er ikke å foretrekke. Og jeg er litt redd for at flere av bortekampene våre vil gå på mandagene nå som TV2 ikke trenger å fylle opp TV2 Sport med attraktive kamper på søndagen.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Tja...

Kjører frå Kristiansand omtrent kl 15, så er eg i Sandefjord litt over 18... Går jo greit dette.
Gå av.

Kjello

Hvor har dere det fra at NRK skal sende på nett? NRK har ikke rettigheter til å sende på nett. Lørdagskampen i likhet med de andre syv kampene vil bli sendt av TV 2 Sumo, VGTV og 100% Fotball på nett. Løsninger man må betale for.

Yes!wehavenobananas

Skulle ikke forundre meg om det ble en drøss med mandagskamper i år. Satans irriterende.

posemedsnopi

Quote from: Kjello on January 24, 2009, 04:12:59 AM
Hvor har dere det fra at NRK skal sende på nett? NRK har ikke rettigheter til å sende på nett. Lørdagskampen i likhet med de andre syv kampene vil bli sendt av TV 2 Sumo, VGTV og 100% Fotball på nett. Løsninger man må betale for.


Hvis kampen går direkte på NRK TV går eg ut fra at du kan se den på nettsidene deres.

http://www1.nrk.no/nett-tv/direkte

Nixon

Quote from: posemedsnopi on January 26, 2009, 01:56:41 AMHvis kampen går direkte på NRK TV går eg ut fra at du kan se den på nettsidene deres.


Ikke sikkert, det har med rettigheter til de ulike plattformene å gjøre. Slik som da NRK ikke kunne legge ut et radioprogram om Bealtles som podcast. De kunne altså spille Beatles så mye de ville på radio, men ikke legge samme program ut på nettet.
Rød makt på Hansa

dudo

De kunne strengt tatt det, men de var nødt å fjerne det innen en mnd (eller noe) etter sending.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Rød makt på Hansa

olebrann3

positivt at tv kampene blir sotte tidlig opp

Gud

Helt greit at Brann sin bortekamper blir vist på riksdekkende TV. Heia TV 2!

BBB-Tony

Slik det ser ut nå, så kan den nye TV-avtalen komme oss supportere til gode i den form av at kampene blir fastsatt tildligere, og det blir enklere for oss å planlegge transport til bortekamper. I og med at det er flere ulike medier en må ta hensyn til, så er det mindre sannsynlighet at kamper flyttes kort tid før kampen skal spilles.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Brannmann10

De siste årene har alltid de første rundene blitt valgt ut tidlig. Når sesongen skrider frem og tabellen blir avgjørende kommer nok dette til å bli adskillig kortere tid i forveien. Og selv om det er å banne i kirken, så forstår jeg jo at de ønsker de beste kampene. De har betalt litt for disse kampene.... Det handler om å følge med når disse pressemeldingene går ut. Hvis man er kjapp får man fremdeles billige flybilletter.

Alle mann til Oslo 19. april!

CFD

Mandagskamper er pesten ,men nå som ting blir satt opp MEGET lang tid i forveien så kan man faktisk planlegge litt.  Heldigvis går det en tog fra Oslo 23:09 over til Bergen og dette blir redningen i mange tilfeller. Fly over etter jobb , og ta natttoget hjem siden dette ofte er vesentlig rimeligere.

Runde4 er horribel:
Onsdag 08.04.09 Start-Rosenborg 20:00 NRK1
Mandag 13.04.09 Lillestrøm-Vålerenga 20:00 TV2
Tirsdag 14.04.09 Fredrikstad-Stabæk TV2 Zebra

Onsdag , Mandag og Tirsdag? Fotball skal spilles i helgen!

Kai-Olai

For det har ikke noe å gjøre med at det er påske.....

Northside

Quote from: Kai-Olai on February 03, 2009, 17:03:46 PM
For det har ikke noe å gjøre med at det er påske.....


Det bør ikke ha noe å si! Fotball SKAL spilles i helgene. Alt dette ukedage-tullet bare reduserer antallet bortesupportere.

Kai-Olai

Jammen herregud da, mennesker.. mandag 13.04 er 2. påskedag! Ergo helligdag! Ergo FRI!
Tirsdag 14.04 blir da "mandag", og dermed ikke noe værre enn en vanlig mandagskamp...

Så kan en godt ta diskusjonen om fotball burde vært forbeholdt lørdager og søndager.. Noe jeg forsåvidt er enig i.. Men akkuart disse dagene her er ikke noe forskjellig fra alle andre helger, resten av året..

CFD


Kai-Olai

Mandagskamper er vel ikke noe nytt fenomen etter at de innførte 16-lags serien?
Og det har vel aldri vært pause i påsken?
Ser ingen som klager over kamper 16. mai, selv om denne datoen som oftest er en helt annen dag enn lørdag/søndag..
Jeg beklager, men kan ikke se at dette skal være noe problem.. Det er jo sånn det har vært de siste årene.. Og samtidig har vel totalt antall tilskuere økt jevnt og trutt?

CFD

Så hvis noe har foregått i et par år så er det helt greit og man fratas retten til å klage på dette, evt forbedre noe?

Mandagskamper ER et problem , spesiellt for bortesupportere. Det er ikke positivt uansett hvordan man vrir og vender på det. Prøv å kom deg på Tromsø Away klokken 18 uten å ta deg fri fra en arbeidsdag. Søndag klokken 20 er også veldig vanskelig mtp på at det ikke går et kveldsfly hjem igjen, noe som også er tilfellet flere andre steder i landet. Somregel kommer man seg hjem med en supporterbuss, men Supporterbuss til Tromsø er å dra det litt langt.

Jeg er ikke naiv og tror at alle kampene kan spilles samtidig pga TV-avtaler ,men man burde holde kampene på Lørdag og Søndag.

Kai-Olai

Jeg sier ikke at en ikke skal kunne klage på det, evt. forbedre det.. Jeg bare opplyste om at det var påske de kampene som var nevnt her, og at det dermed kunne sees på som søndagskamper, og en mandagskamp..

Jeg har også sagt at jeg er positiv til at alt blir konstentrert til lørdag og søndag..

Men jeg klarer fortsatt ikke se forskjellen på en mandagskamp, kontra 16. mai.. Greit nok, det er fri dagen etterpå.. Men de fleste vil vel fort feire 17. mai på ett sted de har tilknyttning til? Og dermed er en jo tilbake i samme smørja..

SAS sliter forøvrig om dagen.. Kanskje NFF skulle spyttet inn noen millioner, mot at SAS ble pliktig til å stille opp med ett fly pr. serierunde, som var ubetinget forbeholdt bortesupportere?
Det er selvsagt ikke nok til de fleste kamper, men hadde i det minste løst litt av floken..
Utenkelig, ja.. Men fortsatt en festlig tanke.. :)

Northside

sorry, tenkte ikke at det muligens var fridag den Mandagen. Men generelt så er midtukekamper en utrolig dårlig løsning.

Men desverre så overkjørers vi supportere av alle millionene som har blitt kastet inn i fotballen siste årene. Håper alikvel at vi kan vise vår mening i fremtiden og kjempe for å endre på en del ting.

Kai-Olai

Quote from: Northside on February 03, 2009, 18:32:05 PM
sorry, tenkte ikke at det muligens var fridag den Mandagen. Men generelt så er midtukekamper en utrolig dårlig løsning.

Men desverre så overkjørers vi supportere av alle millionene som har blitt kastet inn i fotballen siste årene. Håper alikvel at vi kan vise vår mening i fremtiden og kjempe for å endre på en del ting.


Da forstår jeg frustrasjonen.. Da hadde jeg nok reagert på samme måte selv.. Men jeg mener det er ganske vanlig at de utsetter runden i påsken til 2. påskedag (mandagen) og en kamp tirsdag.. :)

Og midtukekamper er utrolig dårlig.. ikke bare om du skal på bortekamp, men også hjemmekamp.. enten en jobber skift, en bor langt unna ( som i annen by ), eller andre ting..

Det beste hadde vært og hatt 2-3 kamper lørdagen, og de resterende søndagen..

Go Up