• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Terminlisten 2009

Started by krøvel vellevold, December 01, 2008, 16:22:00 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

December 01, 2008, 16:22:00 PM Last Edit: December 02, 2008, 23:43:59 PM by Stian
Terminlisten er klar. Brann åpner mot Sandefjord borte. Første hjemmekamp er mot Stabæk. 16.mai er det Start på Stadion. Siste runde går mot RBK på Stadion.

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=7045&brann=1664b5dbbe09da3392c7c2ee61a7386c


// Wood-EDiT:

Endra emne, til noe mer passende. Hold dere til denne :)

- Wood
Legg ned hele klubben!


Brannesen

Første halvdel av sesongen har vi Rbk (kamp 3), Engen (kamp 5), Bodø Glimt (kamp 6), Fredrikstad (kamp 10) og Viking (kamp 14) alle borte. Disse får jo vi da hjemme i andre halvdel av sesongen og det kan jo være greit å ha det slik. Ellers avslutter jo sesongen med de beste kampene for året...Engen hjemme i runde 28 og rbk hjemme i runde 30.
Bjørn Dahl...respektløst! Se på dette! Nydelig til Huseklepp...Brann har mye folk inne foran måååål åååhåhåå...ja det er 2-1. Det er 2-1...det er Eirik Bakke! Alsaker kommenterer Brann mot Zagreb

Gubrask


thesevs

Tok meg den frihet å sette opp rundene for Branns del:

1. runde (15.mars)
Sandefjord - Brann

2. runde (22.mars)
Brann - Stabæk

3. runde (5.april)
Rosenborg - Brann

4. runde (13.april)
Brann - Tromsø

5. runde (19.april)
Vålerengen - Brann

6. runde (26.april)
Bodø/Glimt - Brann

7. runde (3.mai)
Brann - Lillestrøm

8. runde (6.mai)
Odd - Brann

9. runde (16.mai)
Brann - Start

10. runde (21.mai)
Fredrikstad - Brann

11. runde (24.mai)
Brann - Molde

12. runde (1.juni)
Strømsgodset - Brann

13. runde (14.juni)
Brann - Lyn

14. runde (21.juni)
Viking - Brann

15. runde (24.juni)
Brann - Aalesund

16. runde (28.juni)
Stabæk - Brann

17. runde (5.juli)
Brann - Fredrikstad

18. runde (12.juli)
Molde - Brann

19. runde (26.juli)
Brann - BodøGlimt

20. runde (2.august)
Lyn - Brann

21. runde (15.august)
Brann - Strømsgodset

22. runde (23.august)
Brann - Sandefjord

23. runde (30.august)
Start - Brann

24. runde (13.september)
Brann - Viking

25. runde (20.september)
Aalesund - Brann

26. runde (27.september)
Brann - Odd

27. runde (4.oktober)
Tromsø - Brann

28. runde (18.oktober)
Brann - Vålerenga

29. runde (25.oktober)
Lillestrøm - Brann

30. runde (1.november)
Brann - Rosenborg
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Yngve

Er vel sjelden negativt å møta rbk tidleg for vår del.

Forøvrig litt kosligt å sjå Nilsen verta glad for å få heimakamp 16 mai. Noko anna skulle tatt seg ut.

vebo

Quote from: thesevs on December 01, 2008, 17:24:44 PM
Tok meg den frihet å sette opp rundene for Branns del:



Takk for den, jeg er av den late typen, som ikke gidder å se etter før jeg få det slik;)
Tiocfaidh ár lá

Ferguson

Konge oppsett. Begynner rett på med mange fete borteturer og avslutning hjemme er det vel en stund siden vi har hatt!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Xminator

Kan bli en tøff start for Steinar Nilsen dette. Og en tøff avslutning også...

Brannfan23

Trodde serien skulle vare ut i november?  ???

Huff

Start mot et lag som er vannvittig mye dårligere enn oss etterfulgt av to kamper mot lag som er bedre. Garantert 0 poeng etter 3 serierunder der altså. Brann taper alltid mot seriens dårligste lag og Stabæk og RBK blir fort for sterke. På den positive siden kan det bare gå oppover etter en slik start

Satser på at vi vinner samederbyet i 4.runde. De nye sørsamene (oss) bør ta nordsamene fra TIL.

Spelaren

Gå av.

Tobey

Optimistisk som jeg er tror jeg vi får en pangstart med 9-10 poeng på de 4 første, selv om Rbk borte tradisjonelt sett er en vanskelig nøtt å knekke.
"Snart vet hele Europa kem vi é" Rennes 07.

krøvel vellevold

Kan ikke skjønne noe annet enn at vi kommer til å ta full pott i alle 30 kampene.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Det er i alle fall digg med Stabæk hjemme så tidlig, så vi kanskje kan få en god start, og de en dårlig en.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

KEO


Så jo meget lovende ut dette, likte ikke at vi fikk sandefjord i første men ellers så ser det meget bra ut. Vi slipper også Alfheim i snø helvete så det er jo kanskje 1-3 poeng +
Nu kør vi!

krøvel vellevold

Quote from: KEO on December 01, 2008, 22:49:14 PM

Så jo meget lovende ut dette, likte ikke at vi fikk sandefjord i første men ellers så ser det meget bra ut. Vi slipper også Alfheim i snø helvete så det er jo kanskje 1-3 poeng +


I stedet får vi Alfheim i snø og helvete i oktober...
Legg ned hele klubben!

Nixon

Det blir utrolig kjipt å avslutte sesongen på hjemmebane mot den nybakte seriemesteren.
Jeg gruer meg allerede...
Rød makt på Hansa

Yngve

Quote from: Nixon on December 02, 2008, 08:06:10 AM
Det blir utrolig kjipt å avslutte sesongen på hjemmebane mot den nybakte seriemesteren.
Jeg gruer meg allerede...


Har Krøvel stjåle passordet ditt no..?

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on December 02, 2008, 08:06:10 AM
Det blir utrolig kjipt å avslutte sesongen på hjemmebane mot den nybakte seriemesteren.
Jeg gruer meg allerede...

Vi er erfarne innen gamet:

RBK vant serien mot oss i 1971
RBK vant cupen mot oss i 1988
RBK vant serien mot oss i 1990
RBK vant i praksis serien mot oss i 1992
RBK vant serien mot oss i 1994
RBK var seriemestere da de kom på Stadion i 1994
RBK var seriemestere da vi møtte dem på Lerkendal i 1995
RBK vant cupen mot oss i 1995
RBK vant cupen mot oss i 1999
RBK vant serien mot oss i 2001
RBK var seriemestere da vi møtte dem på Lerkendal i 2002
RBK vant i praksis serien mot oss i 2006


Men vi har klart noe de ikke har klart: Vinne serien og sende dem ned i samme kamp (61/62-sesongen).
Legg ned hele klubben!

Tobey

Quote from: KEO on December 01, 2008, 22:49:14 PM

Så jo meget lovende ut dette, likte ikke at vi fikk sandefjord i første men ellers så ser det meget bra ut.
"Snart vet hele Europa kem vi é" Rennes 07.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

monzilla

Hvordan kan folk si at dette går bra? Det er tap i de 4 siste serierundene!

tr0Ndemann

Tja, vi får se. Det blir i allefall en spennende avslutning.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Baunebob

Kan jo være både og. Henger vi med mot slutten blir det kanon med storkamper og storstemning.
Faller vi av som i år blir dette ubetydelige kamper som snyter oss for spenning og mest sannsynlig god stemning.


SKBMiller

De største kampene vil alltid være morsomme uannsett hvor vi ligger på tabellen. En seier mot RBK i siste kamp vil skape stor stemning selv om ingen av oss får medalje. Om RBK er seriemestere allerede blir saken en annen.

Jeg tror åpningen er 100% optimal. Den første bortekampen er en av de letteste vi kommer til å få neste år. Men på grunn av årets bortestatistikk vil en seier skape stor entusiasme selv om presentasjonen ikke er så stor. Om vi tar med oss litt selvtillit fra seieren i Sandefjord og slår Stabæk i første hjemmekamp så vil stemningen og opptimismen være på plass igjen. Og da har Nilsen fått den perfekte start som trener, og kanskje vi kan flyte året ut på bølgen? Slik som vi gjorde det i fjor.

Det er i alle fall lov å håpe, og ikke minst tro. Det sikreste vil alltid være å være pessimist, for da kan man ikke bli skuffet. Men jeg tør å håpe, Gullet ska hem 2009!

tr0Ndemann

Jeg ser at VG har en poll med følgende spørsmål:

"Er det rettferdig at Rosenborg og Brann alltid spiller hjemme 16. mai? "

# Nei, dette burde blitt fordelt mer jevnt på alle klubbene. 53.36%
# Ja, de trekker jo mest folk på hjemmekampene sine. 46.63%

Litt av noen svaralternativ folk kan velge mellom. Klart det virker mest "logisk" å stemme på det første svaralternativet over det andre, for folk som ikke har sittet seg inn i saken. Kanskje burde VG få med at det har med tradisjon og gjøre?
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Gubrask

Kanskje overskriften bør endres til 2009? ;)

thesevs

Artig å se at Krøvels forslag "Serieavslutning mot RBK hjemme" henger igjen på innleggene, selv etter at man endret det til "Terminlista 2008 (diskuter) og igjen til "Terminlisten 2009".

Men tilbake til topic:

Det er jo latterlig at lag som RBK og Brann skal "miste" tradisjonen de to har bygget opp. Det begynte vel med RBK og Brann fulgte tett etter... kan ikke huske at 16.mai har vært så stort andre steder - før nå i det siste...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Ricky

Eventuelt "Kamptråd 2009"?

Avslutningen ser rimelig beinhard ut. Leder vi serien med to poengs margin etter 26 spilte serierunder, så bytter i alle fall jeg kosttilskudd fra Omega-3 til Valium.
Sleng på en cupfinale mot Viking, så blir det en begivenhetsrik måned.

Klaus_Brann

Det mest gledelige med årets oppsett er vel at vi får bortekamp mot Viking 21. juni, og at det nok en gang ligger an til en flott bortetur med godt vær:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Bajas

Ses på stadion 16. mai!  :)
 IK Start te æ dør! ¤

Go Up