• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Talentarbeid

Started by Klaus_Brann, October 31, 2008, 12:33:12 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

dudo

Og Skarsfjord kan være ille. Spør Mjelde, spør de yngre, spør dem som satt i garderoben før kampen og i pausen mot Hødd.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Huff

Quote from: ostraume on December 11, 2013, 15:56:57 PM
Finne fikk da brukbart med spilletid på våren? Han var jo på full fart inn i laget, før han bestemte seg for å dra. At han til nød skriver en 1-årskontrakt med sin egen klubb som 17 åring er heller ikke særlig stilig.

Og hvor ille kan Skarsfjord være? Om kilden din er en kompisene til Finne eller moren hans spiller egentlig ikke noen stor rolle. Du får bare servert et perspektiv på en sak som åpenbart ikke har noen fasit. Finne vil ikke være den første eller siste tenåringen som ikke klarer å vurderer situasjonen rundt seg selv på en objektiv måte.


Nå er det ikke bare Finne det er snakk om, og behandlingen E.Mjelde fikk står jo som et skoleeksempel på hvordan Skars unne holde på, noe som og ble bekreftet av et par FKH-spillere -som var klokkeklare på at behandlingen var noe de gjenkjente. I FKH var det vel også slik at det ikke bare var ett, men flere spilleropprør mot Skars. Ved et tilfelle var det og slik at brorparten av spillergruppen ikke bare skrev under på at de ville ha ham vekk, men at den behandlingen han gav spillerne hadde ført til at en ikke lenger hadde respekt for personen Rune Skarsfjord.

At Vindheim signerer er en videre indikasjon på at mange spillere mislikte Skars, og jeg har bla hørt fra kilder at Haugen blant annet ble bedt om å komme seg til helvete vekk fra Brann pga samme mann av sine rådgivere. Hvorvidt dette og gjaldt Birkelund aner jeg forøvrig ingenting om, men jeg registrerer jo at han og forlot klubben. Måten Truls Jensen forsvant på lukter og konflikt med Skars lang vei.

Dunkin

Quote from: dudo on December 11, 2013, 16:04:53 PM
Og Skarsfjord kan være ille. Spør Mjelde, spør de yngre, spør dem som satt i garderoben før kampen og i pausen mot Hødd.


Hva ble sagt/gjort/ der?

Spelaren

Gå av.

dudo

Vi får bare enes om uenighet. Det går en grense, og når grensen er nådd på denne måten synes jeg ikke illojalitet bør nevnes.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Quote from: dudo on December 11, 2013, 16:04:53 PM
Og Skarsfjord kan være ille. Spør Mjelde, spør de yngre, spør dem som satt i garderoben før kampen og i pausen mot Hødd.


Hadde Brann vunnet mot Hødd så hadde Skars fått skryt for en "hårføner"-Fergiestyle.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Quote from: ostraume on December 11, 2013, 17:36:58 PM
Quote from: dudo on December 11, 2013, 16:04:53 PM
Og Skarsfjord kan være ille. Spør Mjelde, spør de yngre, spør dem som satt i garderoben før kampen og i pausen mot Hødd.


Hadde Brann vunnet mot Hødd så hadde Skars fått skryt for en "hårføner"-Fergiestyle.


Hvis, om og dersom? Det skjedde ikke. I det hele tatt var det vel ikke for ofte vi snudde kamper etter pause, hårføner eller ikke.

Poenget er uansett ledelse ved frykt, og hevngjerrighet. Dårlig kombinasjon, og spesielt med yngre spillere.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Sant nok. Poenget mitt var at en "hårføner" i pausen ikke er nok til å trekke noe ut av. Det hører med i gamet.

Når det er sagt så er er enig i at Skarsfjord trolig har sine mangler når det gjelder dette, og spillerbehandling generelt. Likevel har vi fått frem masse fin ungdom på a-laget i Skarsfjord sin tid (ref BT sin sak om talent-Brann).

Jeg sier ikke at Skarsfjord er konge, bare at det kan da ikke vært sååå ille, og at spillere generelt, og ungdom spesielt, gjerne feilvurderer når de blir "urettferdig behandlet."

Denne svakheten hos Skarsfjord er altså formildende for Finne, men fritar han ikke. Og Finne drar til Tyskland(!) og tror ting skal bli lette og koselige der?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Hårfønere kan selvsagt funke, men det forutsetter jo at trener ikke har skremt vettet av gruppen over lengre tid, og at han kjenner sitt publikum.

Jeg tror heller ikke det er snakk om at Finne vil ha det lett og koselig - langt der i fra, men at han skal bli behandlet rettferdig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Straffe!!!

Min svært gode kilde forteller at Finne er muligens den mest selvopptatte guttungen norsk fotball har sett på veldig mange år.

Når han da kommer opp på a-laget og plutselig møter motstand får han vondt i ondten og vil ikke belite seg.

Og så tror han at Köln skal være løsningen?
I call: illojal. Selvopptatt.

Så er det sikkert en interessant versjon Dudo har blitt fortalt, og garantert riktig nok ut fra kildens utgangspunkt. Men den hele og fulle sannhet? Neppe.


dudo

Quote from: Straffe!!! on December 11, 2013, 18:43:22 PM
Når han da kommer opp på a-laget og plutselig møter motstand får han vondt i ondten og vil ikke belite seg.


Det tror jeg faktisk ingenting på. Holdningene er jo noe av det han har fått skryt for av apparatet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on December 11, 2013, 18:17:11 PM
Hårfønere kan selvsagt funke, men det forutsetter jo at trener ikke har skremt vettet av gruppen over lengre tid, og at han kjenner sitt publikum.

Jeg tror heller ikke det er snakk om at Finne vil ha det lett og koselig - langt der i fra, men at han skal bli behandlet rettferdig.


Så kan det jo være et gap i hva som er rettferdig. Spør du krakra får du et annet svar enn meg om hva som er rettferdig spilletid, og han ble ikke frøset ut i nærheten av hva som var tilfelle med Mjelde.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on December 11, 2013, 18:52:06 PM
Quote from: Straffe!!! on December 11, 2013, 18:43:22 PM
Når han da kommer opp på a-laget og plutselig møter motstand får han vondt i ondten og vil ikke belite seg.


Det tror jeg faktisk ingenting på. Holdningene er jo noe av det han har fått skryt for av apparatet.


Det er forskjell på gode holdninger på treningsfeltet og holdningene når man ikke føler man får nok spilletid.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Quote from: Klaus_Brann on December 11, 2013, 18:53:47 PM
Quote from: dudo on December 11, 2013, 18:17:11 PM
Hårfønere kan selvsagt funke, men det forutsetter jo at trener ikke har skremt vettet av gruppen over lengre tid, og at han kjenner sitt publikum.

Jeg tror heller ikke det er snakk om at Finne vil ha det lett og koselig - langt der i fra, men at han skal bli behandlet rettferdig.


Så kan det jo være et gap i hva som er rettferdig. Spør du krakra får du et annet svar enn meg om hva som er rettferdig spilletid, og han ble ikke frøset ut i nærheten av hva som var tilfelle med Mjelde.


120 min på de 13 siste rundene, altså etter skarsfjords forlengelse. Kryssingen av Mjelde var vel bare i vinterpausen? Kritikken fra Finne var nok uansett ikke i nærheten av det Mjelde kom med, så det er ikke så rart. Uten at jeg sett at dét skal være et argument, at Skars tross alt har vært jævligere med andre.

Poenget mitt har hele tiden vært at jeg forstår valget hans, og jeg forstår det svært godt. Hadde han visst at Skars forsvant ville han blitt. Det er jeg helt sikker på.

Og igjen, vi snakker om en ungdom. Husk det. Det er jævlig vanskelig å ta en kamp mot en autoritær leder når man er ung, ny og ikke like god som de andre.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Quote from: Klaus_Brann on December 11, 2013, 18:55:57 PM
Quote from: dudo on December 11, 2013, 18:52:06 PM
Quote from: Straffe!!! on December 11, 2013, 18:43:22 PM
Når han da kommer opp på a-laget og plutselig møter motstand får han vondt i ondten og vil ikke belite seg.


Det tror jeg faktisk ingenting på. Holdningene er jo noe av det han har fått skryt for av apparatet.


Det er forskjell på gode holdninger på treningsfeltet og holdningene når man ikke føler man får nok spilletid.


Du må selvsagt tro hva du vil, men når det gjelder holdninger utenfor feltet har jeg vondt for å se noen verre enn skarsfjord det siste året.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Quote from: dudo on December 11, 2013, 17:12:00 PM
Vi får bare enes om uenighet. Det går en grense, og når grensen er nådd på denne måten synes jeg ikke illojalitet bør nevnes.


Eg synes absolutt det bør nevnes, det er mulig du vurderer alvoret av uttrykket annerledes enn meg. Siden me har frihet til å synse i det lange og breie her inne uten konsekvenser, er det bare av akademisk interesse for meg å drøfte denne saken. Mest skyld; utvilsomt extreneren vår, men eg synes Finne gav for lite igjen for det som ble investert i ham. Det er en vanskelig brøk å vurdere vektingen av, men å frita den ene eller den andre er for svart-hvitt for min del.
Gå av.

13rette

E de noen som vet om ungdoms avdelingen til brann har hentet inn noen nye talenter siden sesong slutt ?

Klaus_Brann

Quote from: dudo on December 11, 2013, 19:01:41 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 11, 2013, 18:53:47 PM
Quote from: dudo on December 11, 2013, 18:17:11 PM
Hårfønere kan selvsagt funke, men det forutsetter jo at trener ikke har skremt vettet av gruppen over lengre tid, og at han kjenner sitt publikum.

Jeg tror heller ikke det er snakk om at Finne vil ha det lett og koselig - langt der i fra, men at han skal bli behandlet rettferdig.


Så kan det jo være et gap i hva som er rettferdig. Spør du krakra får du et annet svar enn meg om hva som er rettferdig spilletid, og han ble ikke frøset ut i nærheten av hva som var tilfelle med Mjelde.


120 min på de 13 siste rundene, altså etter skarsfjords forlengelse. Kryssingen av Mjelde var vel bare i vinterpausen? Kritikken fra Finne var nok uansett ikke i nærheten av det Mjelde kom med, så det er ikke så rart. Uten at jeg sett at dét skal være et argument, at Skars tross alt har vært jævligere med andre.

Poenget mitt har hele tiden vært at jeg forstår valget hans, og jeg forstår det svært godt. Hadde han visst at Skars forsvant ville han blitt. Det er jeg helt sikker på.

Og igjen, vi snakker om en ungdom. Husk det. Det er jævlig vanskelig å ta en kamp mot en autoritær leder når man er ung, ny og ikke like god som de andre.


Etter min mening 120 min han aldri burde fått, så noen utfrysning var det ikke, da hadde han ikke latt han spille.
Poenget med å nevne Mjelde var bare at du kalte det utfrysning, noe jeg er uenig i.

Hvordan kan du være sikker på det? Han visste jo ikke om den nye treneren vi da hadde fått hadde gitt han mer spilletid enn Skars. Eller så vitner det i så fall om et enormt selvbilde hvis han var så skråsikker på at alle andre enn Skars hadde gitt han vannvittig mye mer spilletid.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Quote from: Klaus_Brann on December 11, 2013, 19:18:13 PM
Quote from: dudo on December 11, 2013, 19:01:41 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 11, 2013, 18:53:47 PM
Quote from: dudo on December 11, 2013, 18:17:11 PM
Hårfønere kan selvsagt funke, men det forutsetter jo at trener ikke har skremt vettet av gruppen over lengre tid, og at han kjenner sitt publikum.

Jeg tror heller ikke det er snakk om at Finne vil ha det lett og koselig - langt der i fra, men at han skal bli behandlet rettferdig.


Så kan det jo være et gap i hva som er rettferdig. Spør du krakra får du et annet svar enn meg om hva som er rettferdig spilletid, og han ble ikke frøset ut i nærheten av hva som var tilfelle med Mjelde.


120 min på de 13 siste rundene, altså etter skarsfjords forlengelse. Kryssingen av Mjelde var vel bare i vinterpausen? Kritikken fra Finne var nok uansett ikke i nærheten av det Mjelde kom med, så det er ikke så rart. Uten at jeg sett at dét skal være et argument, at Skars tross alt har vært jævligere med andre.

Poenget mitt har hele tiden vært at jeg forstår valget hans, og jeg forstår det svært godt. Hadde han visst at Skars forsvant ville han blitt. Det er jeg helt sikker på.

Og igjen, vi snakker om en ungdom. Husk det. Det er jævlig vanskelig å ta en kamp mot en autoritær leder når man er ung, ny og ikke like god som de andre.


Etter min mening 120 min han aldri burde fått, så noen utfrysning var det ikke, da hadde han ikke latt han spille.
Poenget med å nevne Mjelde var bare at du kalte det utfrysning, noe jeg er uenig i.

Hvordan kan du være sikker på det? Han visste jo ikke om den nye treneren vi da hadde fått hadde gitt han mer spilletid enn Skars. Eller så vitner det i så fall om et enormt selvbilde hvis han var så skråsikker på at alle andre enn Skars hadde gitt han vannvittig mye mer spilletid.


Jeg er som sagt sikker på det pga det jeg har hørt. Det jeg har skrevet tidligere i denne tråden i dag.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

kabelmann

Quote from: Straffe!!! on December 11, 2013, 18:43:22 PM
Min svært gode kilde forteller at Finne er muligens den mest selvopptatte guttungen norsk fotball har sett på veldig mange år.

Når han da kommer opp på a-laget og plutselig møter motstand får han vondt i ondten og vil ikke belite seg.

Og så tror han at Köln skal være løsningen?
I call: illojal. Selvopptatt.

Så er det sikkert en interessant versjon Dudo har blitt fortalt, og garantert riktig nok ut fra kildens utgangspunkt. Men den hele og fulle sannhet? Neppe.



Jeg hatt blitt fortalt det nøyaktig det samme, så at Finne skal være det lille uskyldige lammet oppe i alt dette er høyst tvilsomt.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Kjell249

En sak har flere sider. Noen spillere digget Skarsfjord og noen hatet han. Finne fikk relativt mye spilletid før sommeren, så dette er det dårlig argument. Skarsfjord fikk Haugen til å ta seg selv i nakken, og ta tak. Så noen av spillerne trengte tydelige beskjeder, for de blir nok litt fort konge i eget hode. Men, det er klart at Skarsfjord virker å ha problemer med å få med seg hele garderoben, noe som er viktig i en prestasjonsgruppe. Noe av utfordringen kan være kulturen i garderoben som hadde fått to tidligere trenere sparket.

At Truls Jensen forsvant pga konflikt med Skarsfjord, virker veldig merkelig når han skamroser han i seinere intervju og anbefaler sønnen å gå til klubben.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

December 11, 2013, 21:43:30 PM #4672 Last Edit: December 11, 2013, 21:46:20 PM by krakra
Vel, det var ingen av spillerne som snakket om at vi måtte hente en trener som var lik Skarsfjord eller at det var viktig at vi fortsatte i Skarsfjord-stilen. Det er jo noe Malmospillerne dro frem når Norling dro. De ville ha en trener lik ham. Er det tilfeldig? Hvis spillere som Askar og Piotr syns Skarsfjord er en så strålende trener. Hvorfor nevnte de aldri at den nye treneren burde ha mye av det samme samme ham? Mitt inntrykk er iallefall at de liker ham personlig fordi han hentet dem fra en ganske grå tilværelse og da dem klippekort hos en av TLs største klubber. Med Piotr er det ikke engang et inntrykk. Han har sagt mange ganger at det er derfor han liker Skars. Fordi Skars hentet ham og satset på ham.

Finne spilte ikke "mye" før sommeren. Han spilte klart minst av spissalternativene, selv om han scoret klart mest. Jeg skjønner godt at han var misfornøyd med spilletiden. Det var ingenting som tydet på at han ville bli satset på som en fast spiller foran verken Pusic eller Huseklepp, selv om han presterte bedre.

At Skarsfjord fikk noen spillere til å skjerpe seg er bra nok det, men man trenger neppe være noen tyrrant for å få til det. Jeg tror ikke at Deila hadde hatt  problemer med å få hodet til Haugen på rett sted. Han har jo hatt større utfordringer selv med spillere som Marcus Pedersen og Stefan Johansen.

Problemet med SKarsfjord er jo at det etterhvert ikke var en eneste spillere som fremstod som selvsikker og rolig. De var nervøst og frykten lå utenpå drakten til alle spillerne. Også de som "digget ham". Det vitner om et ganske svakt lederskap og Skarsfjord aller største svakhet.

Klaus_Brann

Quote from: dudo on December 11, 2013, 20:05:11 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 11, 2013, 19:18:13 PM
Quote from: dudo on December 11, 2013, 19:01:41 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 11, 2013, 18:53:47 PM
Quote from: dudo on December 11, 2013, 18:17:11 PM
Hårfønere kan selvsagt funke, men det forutsetter jo at trener ikke har skremt vettet av gruppen over lengre tid, og at han kjenner sitt publikum.

Jeg tror heller ikke det er snakk om at Finne vil ha det lett og koselig - langt der i fra, men at han skal bli behandlet rettferdig.


Så kan det jo være et gap i hva som er rettferdig. Spør du krakra får du et annet svar enn meg om hva som er rettferdig spilletid, og han ble ikke frøset ut i nærheten av hva som var tilfelle med Mjelde.


120 min på de 13 siste rundene, altså etter skarsfjords forlengelse. Kryssingen av Mjelde var vel bare i vinterpausen? Kritikken fra Finne var nok uansett ikke i nærheten av det Mjelde kom med, så det er ikke så rart. Uten at jeg sett at dét skal være et argument, at Skars tross alt har vært jævligere med andre.

Poenget mitt har hele tiden vært at jeg forstår valget hans, og jeg forstår det svært godt. Hadde han visst at Skars forsvant ville han blitt. Det er jeg helt sikker på.

Og igjen, vi snakker om en ungdom. Husk det. Det er jævlig vanskelig å ta en kamp mot en autoritær leder når man er ung, ny og ikke like god som de andre.


Etter min mening 120 min han aldri burde fått, så noen utfrysning var det ikke, da hadde han ikke latt han spille.
Poenget med å nevne Mjelde var bare at du kalte det utfrysning, noe jeg er uenig i.

Hvordan kan du være sikker på det? Han visste jo ikke om den nye treneren vi da hadde fått hadde gitt han mer spilletid enn Skars. Eller så vitner det i så fall om et enormt selvbilde hvis han var så skråsikker på at alle andre enn Skars hadde gitt han vannvittig mye mer spilletid.


Jeg er som sagt sikker på det pga det jeg har hørt. Det jeg har skrevet tidligere i denne tråden i dag.


Jo, men det gir jo ingen mening. Han ville ha mer spilletid, det var pri 1. Hvordan han da konkluderte med at hvis vi hadde fått en ny trener hadde han blitt uansett, skjønner jeg ingenting av. Det er jo ikke gitt at denne nye da hadde gitt han spesielt mye mer spilletid.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Quote from: Klaus_Brann on December 12, 2013, 00:12:07 AM
Quote from: dudo on December 11, 2013, 20:05:11 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 11, 2013, 19:18:13 PM
Quote from: dudo on December 11, 2013, 19:01:41 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 11, 2013, 18:53:47 PM
Quote from: dudo on December 11, 2013, 18:17:11 PM
Hårfønere kan selvsagt funke, men det forutsetter jo at trener ikke har skremt vettet av gruppen over lengre tid, og at han kjenner sitt publikum.

Jeg tror heller ikke det er snakk om at Finne vil ha det lett og koselig - langt der i fra, men at han skal bli behandlet rettferdig.


Så kan det jo være et gap i hva som er rettferdig. Spør du krakra får du et annet svar enn meg om hva som er rettferdig spilletid, og han ble ikke frøset ut i nærheten av hva som var tilfelle med Mjelde.


120 min på de 13 siste rundene, altså etter skarsfjords forlengelse. Kryssingen av Mjelde var vel bare i vinterpausen? Kritikken fra Finne var nok uansett ikke i nærheten av det Mjelde kom med, så det er ikke så rart. Uten at jeg sett at dét skal være et argument, at Skars tross alt har vært jævligere med andre.

Poenget mitt har hele tiden vært at jeg forstår valget hans, og jeg forstår det svært godt. Hadde han visst at Skars forsvant ville han blitt. Det er jeg helt sikker på.

Og igjen, vi snakker om en ungdom. Husk det. Det er jævlig vanskelig å ta en kamp mot en autoritær leder når man er ung, ny og ikke like god som de andre.


Etter min mening 120 min han aldri burde fått, så noen utfrysning var det ikke, da hadde han ikke latt han spille.
Poenget med å nevne Mjelde var bare at du kalte det utfrysning, noe jeg er uenig i.

Hvordan kan du være sikker på det? Han visste jo ikke om den nye treneren vi da hadde fått hadde gitt han mer spilletid enn Skars. Eller så vitner det i så fall om et enormt selvbilde hvis han var så skråsikker på at alle andre enn Skars hadde gitt han vannvittig mye mer spilletid.


Jeg er som sagt sikker på det pga det jeg har hørt. Det jeg har skrevet tidligere i denne tråden i dag.


Jo, men det gir jo ingen mening. Han ville ha mer spilletid, det var pri 1. Hvordan han da konkluderte med at hvis vi hadde fått en ny trener hadde han blitt uansett, skjønner jeg ingenting av. Det er jo ikke gitt at denne nye da hadde gitt han spesielt mye mer spilletid.


Det er ikke alltid det harmonerer mellom hva som blir sagt i media og hva som er realiteten. Når det er sagt er både min og helt sikkert hans vurdering at han ville fått mer tid under en annen trener.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kagain

Når det gjelder Finnegutten får vi følge han litt i Tyskland og se om vi får tilsvarende situasjon som her på berget. La oss si at Finnegutten ikke får spille. Finner han seg i det der nede i øl&pølse-land, så snakker vi antageligvis om at det har vært en større person-konflikt mellom Finnegutten og Rune'n. Begynner han å jamre seg, få vondt i viljen og så videre, så snakker vi nok mest sannsynlig om en selvopptatt fyr som ikke helt ser sine begrensninger. Og da kan det blir interessant å se hva som skjer med han videre. Ser for meg at han blir kjøpt til Stabæk eller noe, får spilletid som en stjerne og begynner å få oppfylt sitt potensial. Deretter kan det jo hende at Brann eller noen kjøper han for en 8-10 millioner og lar han floppe skikkelig.

Kjell249

Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Nixon

Tipper visse forumdeltagere måtte finne frem tørkerullen i dag... Norling sier til BA at han vil satse på lokale spillere. Og at dersom det er jevnt mellom to spillere skal han prioritere den lokale ungdommen.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Lasaron

Gjorde han det? Kult! Fortell!  :)
Tren på langskudd

brann89

Quote from: Nixon on December 13, 2013, 07:33:45 AM
Tipper visse forumdeltagere måtte finne frem tørkerullen i dag... Norling sier til BA at han vil satse på lokale spillere. Og at dersom det er jevnt mellom to spillere skal han prioritere den lokale ungdommen.


Det høres jo veldig flott ut, gleder meg spesielt til å se Larsen under Norling, tipper han greier å få ut max potensialet hans.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Kagain

Norling sa også at Rune'n hadde lagt et godt grunnlag. Og reaksjonen hans på navnet "Messias" var "Herregud".

brann89

Det med messias var vel det han mente var media skapt og at å kalle han messias før han hadde bevist noe var å gå litt vel langt. Men tviler han er så skuffet overnevnte :)
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Kagain

Ja, det var den forståelsen jeg også fikk av intervjuet. Men han fikk nå snakket litt om pasjon og slikt...

krakra

Quote from: Nixon on December 13, 2013, 07:33:45 AM
Tipper visse forumdeltagere måtte finne frem tørkerullen i dag... Norling sier til BA at han vil satse på lokale spillere. Og at dersom det er jevnt mellom to spillere skal han prioritere den lokale ungdommen.
Jeg syns det er en veldig naturlig holdning som burde vært ganske udiskutabel og lite kontroversiell, men av en eller annen grunn har det ikke vært sånn med Brann de siste årene. Det har liksom vært "stråmyhrsk" å mene noe sånt.

Slik jeg ser det er Brann et Bergenslag og i utgangspunktet et lag for bergensere. Og skal spillere fra andre steder danke ut bergenserne må de gjøre seg fortjent til det. Det er altså "utlendingene" som har bevisbyrden og må bevise at de fortjener å spille fra start på bekostning av sin unge, lokale konkurrent. Gjør de det skal de selvsagt spille.

Under Skarsfjord var det motsatt. Det var de unge, lokale spillerne som hadde bevisbyrden og måtte gjøre seg fortjent til å danke ut leiesoldatene. Var det jevnt ble leiesoldatene prioritert. Med noen ytterst få unntak.

Det er bra at Norling har denne holdningen. Jeg har savnet den helt siden vi begynte å se at talentarbeidet vårt faktisk er veldig bra. Jeg tror det blir en ganske annen hverdag for Bergens talenter fremover, og at vi som klubb kommer til å tjene på det.

Nixon

Don't flatter yourself. Det har ikke vært en veldig kontroversiell holdning. Stridsspørsmålet her på forumet har har heller vært når det har vært jevnt mellom ulike spillere.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Corran

Leiesoldater blir ofte valgt foran pga at det er investeringer treneren og klubben har gjort og hvis de ikke er mye dårligere en lokale alternativer så blir de valgt for å "forsvare" pengebruken
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Jose Arrogantio

Quote from: Corran on December 13, 2013, 23:50:07 PM
Leiesoldater blir ofte valgt foran pga at det er investeringer treneren og klubben har gjort og hvis de ikke er mye dårligere en lokale alternativer så blir de valgt for å "forsvare" pengebruken


Men unge talenter er også investeringer treneren har gjort.

Tror ikke spillervalg blir gjort for å forsvare pengebruk, men klart at om en trener hentet inn en spiller i en posisjon vi allerede har ungdom så mente han at spilleren som ble hentet var såpass bedre at "leiesoldaten" blir foretrukket. Og det er nok med trenere som folk flest, har man først tatt en beslutning så må det litt overbevisning til før man revurderer beslutningen.

krakra

Quote from: Jose Arrogantio on December 14, 2013, 00:04:28 AM
Quote from: Corran on December 13, 2013, 23:50:07 PM
Leiesoldater blir ofte valgt foran pga at det er investeringer treneren og klubben har gjort og hvis de ikke er mye dårligere en lokale alternativer så blir de valgt for å "forsvare" pengebruken


Men unge talenter er også investeringer treneren har gjort.

Tror ikke spillervalg blir gjort for å forsvare pengebruk, men klart at om en trener hentet inn en spiller i en posisjon vi allerede har ungdom så mente han at spilleren som ble hentet var såpass bedre at "leiesoldaten" blir foretrukket. Og det er nok med trenere som folk flest, har man først tatt en beslutning så må det litt overbevisning til før man revurderer beslutningen.
Men det er noen trener som ønsker å bygge satsingen rundt de egenproduserte, lokale talentene også er det de som gjerne ser talenter på laget, men ikke før de har gjort all jobben selv om blitt stabile kvalitetsspillere som er klart bedre enn sine konkurrenter. Da kan de få tillitt. Norling virker som en som tilhører kategori en. Han vil være med å dyrke frem fremtidens stjerner. Skarsfjord var nummer to. Tok gjerne talentarbeid så lenge han ikke måtte ta noen risiko med det selv.

Jeg vet iallefall hva jeg foretrekker. Skars var kanskje god som hjelpetrener på feltet med ungguttene i RBK, men som sjef og leder var han overhodet ikke i stand til å gi dem trygghet og selvtillitt. Det var en ganske solid forskjell i kroppsspråket på talentene som spilte for både første- og andrelaget, spesielt Larsen. Det har neppe kun med nivåforskjellene å gjøre.


ostraume

Du har gjerne noen poenger, men ikke overdriv dette med nervøsitet og Skarsfjord sitt "skrekkvelde." Stadiontrollet og underpresterende spillere er ikke noe som kom inn døren med Skarsfjord.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Quote from: ostraume on December 14, 2013, 08:50:16 AM
Du har gjerne noen poenger, men ikke overdriv dette med nervøsitet og Skarsfjord sitt "skrekkvelde." Stadiontrollet og underpresterende spillere er ikke noe som kom inn døren med Skarsfjord.


Ikke underdriv det heller. Se på stallen vår. Det er ikke tilfeldig at vi ikke har ledere. Det er ganske drøyt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Fantastisk. nå er han signert også  :) :) :)

Emil Hansson (15) har signert for Brann
Talentfulle Emil Hansson skrev onsdag under sin første proffkontrakt med Brann.

http://www.brann.no/news/article/xtbfnei45ou714gbnqq9xz3ei/title/emil-hansson-15-har-signert-for-brann
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Veldig gode nyheter!:)

Og for en gang skyld gikk "familien trives ikke" i vår favør!:)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

På en liten uke:

Vindheim(18) vraker St. Etienne og signerer for Brann.
Hansson(15) som har vært på flere treningsopphold med Feyenoord siste par årene signerer for Brann.

Sensasjonelt kan vel det sies å være. Brann har blitt attraktiv  :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Litt rått at en svensk familie nå kan skilte med 3 generasjoner i Brann (har jo kunnet det en stund men nå også med kontrakt)
Jan Hansson (og Kalle Bjørklund)
Patrik Hansson (og fetteren Jokke Bjørklund (en av mine favoritt Brann spillere gjennom tidene)
Emil Hansson
Då mangler det bare en sønn av Jokke og :-)
Gratulerer til Emil og håper på en kjempe utvikling de neste årene
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.


Huff

December 19, 2013, 16:48:45 PM #4696 Last Edit: December 19, 2013, 16:51:35 PM by Huff
Når enkelte på andre forum har skrevet om Branns mange supertalenter, hypertalenter, superduper, og hyperduperekstremtalentertalenter, har mange påpekt at Brann hadde mange store talenter, men at ingen kunne sies å være supertalenter- med ett unntak.

Unntaket var Emil Hansson, men han kunne en bare glemme, ettersom han var mer eller mindre klar for Nederlendene. Nå er han vel ikke fast på de svenske u-landslagene, så mye tyder på at godeste Hansson har stagnert noe, for ut fra det jeg har lest tidligere var han blant Europas beste i sin aldersgruppe. Men, en kan uansett håpe på at vi nå får vår egen Møller Dæhli på litt sikt. Og det er ingen tvil om at vi plutselig er langt mer attraktive for talentene.

esp123

Du kan ikke si at han har stagnert. Han er i en alder der man utvikler seg VELDIG forskjellig, og han har ikke akkurat fysikken på sin side.

Klaus_Brann

Quote from: Huff on December 19, 2013, 16:48:45 PM
Når enkelte på andre forum har skrevet om Branns mange supertalenter, hypertalenter, superduper, og hyperduperekstremtalentertalenter, har mange påpekt at Brann hadde mange store talenter, men at ingen kunne sies å være supertalenter- med ett unntak.

Unntaket var Emil Hansson, men han kunne en bare glemme, ettersom han var mer eller mindre klar for Nederlendene. Nå er han vel ikke fast på de svenske u-landslagene, så mye tyder på at godeste Hansson har stagnert noe, for ut fra det jeg har lest tidligere var han blant Europas beste i sin aldersgruppe. Men, en kan uansett håpe på at vi nå får vår egen Møller Dæhli på litt sikt. Og det er ingen tvil om at vi plutselig er langt mer attraktive for talentene.


Nja, jeg vil vel påstå at også Lorentzen er et "supertalent".
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Apropos talentarbeid. Er Rune Soltvedt i familie med Trond-Egil?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up