• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Talentarbeid

Started by Klaus_Brann, October 31, 2008, 12:33:12 PM

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Quote from: ostraume on June 06, 2013, 07:29:13 AM
Quote from: krakra on June 05, 2013, 23:15:51 PM
Det er ikke særlig gode tall heller. Virker helt middels.


Enig. Middels. Men Norge rundspilte altså et middels europeisk lag på bortebane i mesterskap. Sterkt.


PÃ¥ deres hjemmebane i tillegg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: Lasaron on June 06, 2013, 12:47:27 PMSpørsmålene som reiser seg er: Skaper vi vinnere? Utvikler vi vinnermentalitet? Vinnerskaller? Risikerer vi å få opp i A-stallen svært begavede talenter, men med litt mindre vinnermentalitet enn gjennomsnittet?


http://www.brann.no/news/article/1m0fp8h6r5f3711p6ftwljg2m3/title/tv-fikk-en-laerepenge

Nilsen finner i alle fall læring i det meste som skjer og virker ikke å være nevneverdig bekymret.

Mer bekymringsfullt er det at Skaanes gikk ut etter 20 minutter.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

dragn

Quote from: Lasaron on June 06, 2013, 12:47:27 PM

Spørsmålene som reiser seg er: Skaper vi vinnere? Utvikler vi vinnermentalitet? Vinnerskaller? Risikerer vi å få opp i A-stallen svært begavede talenter, men med litt mindre vinnermentalitet enn gjennomsnittet?


Vanskelig å vite hva som skjer inni garderoben før og etter kamp. Men ut ifra hva Nilsen sier i intervju, virker det som vi kan tape uten at spillerne mister nattesøvnen av den grunn. Det vitner jo ikke om noen vinnermentalitet, og det skaper i hvertfall ingen vinnermentalitet...

På en annen side tror jeg uansett de som er nærmest a-stallen har vinnermentalitet "nok", hvis ikke hadde dem aldri vært i nærheten av Branns a-lag...

Tipper Nilsen velger en litt "snillere" approach, enn å være tyrann. Helt greit å ikke ta sjansen på å rævkjøre halve laget pga hard stil...

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Ja, det virker som G19-landslaget holder bra nivå. Knepent tap for Nederland og sterk seier mot Tyskland. Nå har det seg midlertid slik at både Nederland og Tyskland har med seg to spillere til Israel som er ung nok til å spille på G19. Det er sikkert deres beste. Så de var gjerne svekket. På den andre siden kan det være at de spilte de kampene for så å dra ned til Israel litt etter, slik som de norske A-lagsguttene.
Tren på langskudd

StuckedPaaOstlandet

Litt skummelt at G19 gjør det bra, fører fort til at flere speidere før øynene opp for Finne.

Hatleking

Gjesdal startar for U21. Eg har god tru på at han kan spele seg til å bli eit sikkert førsteval. Då blir det kjekt å følgje neste U21-kvalikk.

krakra

Da må han heve seg en del. Ikke imponert så langt.

StuckedPaaOstlandet

Finne med mål og assist fra venstrekant posisjon.

krakra

Også ryker EM på overtid med Nederland-scoring mot Tyskland. Faen meg helt latterlig.

Xminator

Legg  ned hele talentsatsingen. Dette er ikke verdt pengene.

krakra

June 15, 2013, 17:33:47 PM #4111 Last Edit: June 15, 2013, 17:49:37 PM by krakra
Legg ned Brann. Eller gi oss en trener som klarer å få mer ut av talentarbeidet. At to spillere har gått til andre klubber og legger igjen rundt fem millioner tilsammen, mens seks spillere er på proffkontrakt, er ingen grunn til å legge ned talentarbeidet.

Brann burde ta sikte på å være en klubb som Godset, Molde og delvis RBK når det gjelder talentarbeidet. Klubber som hele Norges stortalenter drømmer om å spille for og som kan velge å vrake blant landets stortalenter. Vi har en fordel i forhold til Molde og Godset med en rimelig ekstremt talenttilgang i egen by.

Det er to-tre klubber som har bevist at man kan kombinere satsing på talenter(selv om det er andres talenter) med å være i toppen av TL. Da handler det om hovedtrener, spillestil, ambisjoner og resultater i talentarbeidet.

Noen mener at Brann gjør en god jobb fordi mange talenter får sjansen. Javell, det er vel å bra at mange får sjansen. Men jeg regner med man satser på kvalitet fremfor kvantitet og vi har til gode å utvikle de store enerne. Vi har bare èn som er så godt som fast i førsteelveren(han ble ikke fostret opp i Brann engang), vi har ingen på U21-landslaget i EM, vi har ingen på a-landslaget, vi har ikke solgt noen til større klubber i utlandet. Vi har fortsett en vei å gå og mye å bevise.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

ostraume

Legg ned talentsatsingen. Det er ikke bra for breddefotballen at lokale tenåringen fjernes fra klubben og lokalmiljøet sitt. Og de som er så gode at de er i nærheten av TL-nivå som tenåringer, de er så gode at de er interessante for "noen" i Europa. Hva er så poenget?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Vi har da Haugen, Larsen og Grønner på lengre kontrakter. Det er flere enn de som har stukket. Gjesdal forlenger vel han og hvis vi ønsker. Barmen tror jeg heller ikke stikker hvis vi ikke vil.

Og det er da andre klubber som klarer å få frem egne talenter, la dem prestere i TL og selge dem for stor profitt. RBK har vel solgt egenproduserte spillere for i nærheten av 100 millioner de siste fem årene.

ostraume

Haugen og Larsen er jo "utenfra"? Og Grønner er ikke i nærheten av spilletid i skrivende stund. Men joda, vi får jo beholde de middelmådige talentene som ingen vil ha. Synd sviker-Finne ikke skrev lengre kontrakt, da kunne vi fått Bakenga-summer for han.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra


ostraume

Quote from: krakra on June 15, 2013, 18:13:56 PM
Det er ikke sånn det funker at et av Norges største talenter er en sviker fordi han ikke vil binde seg til et opplegg han ikke har troen på.


Dette er din antagelse. Nå er det ingenting i det Finne eller agenten til Finne har sagt som underbygger manglende tro på Brann som utviklingsarena.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Nei, men de har hele veien lagt vekt på utviklingsmuligheter og sier nå nei til å forlenge uten konkrete tilbud fra andre klubber.

Nixon

Brann kan sikkert gjøre ting bedre på mange områder, men når jeg skjønner ikke det helt når "opplegget" for talentene blir kritisert. Hva er galt med det? Dersom Skarsfjord er svaret er det greit, men ellers?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Gulløl

June 15, 2013, 22:13:46 PM #4120 Last Edit: June 15, 2013, 22:19:16 PM by Gulløl
Legg ned talentsatsingen Brann. Nå er det brukt over 30 millioner på avdelingen siden gullåret og klubben sliter med å få tilbakebetalt 10-15 % av investeringen. Helt elendig mildt sagt. Definitivt alle bedrifter i Norge med en slik inntjening hadde blitt lagt ned lenge før det hadde gått seks år med en slik elendig lønnsomhet. Brann kunne kjøpt minst 15 spillere av bra eliteseriestandard for de pengene der i tillegg til Bosman spillerne. Så hva er vitsen med denne kostbare talentavdelingen når de beste talentene i samarbeid med agentene bare melker Brann ?? Tipper at det neste store talentet som forsvinner er Håkon Lorentzen. Agentene har vel sirklet rundt talentet som gribber allerede en stund selv om han bare er 15 år og om et par år forsvinner vel han også for småpenger. Helt latterlig det Lillejord argumenterer med at Brann får store inntekter på Finne i Austin klassen. Dette er småpenger i forhold til investeringen Brann gjør. Ser han ikke at dette er elendig butikk for Brann og sier han dette bare i et forsøk for å lette sin egen samvittighet ?
Hadde Brann kunne behold flere av de beste talentene til de var 21-22 år og hadde etablert seg skikkelig i eliteserien kunne de fått et 10 millioners salg av og til og talentavdelingen kunne gått rundt økonomisk. Men det kommer neppe til å skje, agentgribbene sin strategi er å fiske de aller beste mens de er 17-18 år slik at Brann bare sitter igjen med småpenger. De middels gode talentene lar de Brann beholde slik at klubben holder nivået som en middels klubb.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra


Nixon

Det er alt for tidlig å ta slike drastiske skritt etter min mening. Men dersom dette blir en vane, og ikke bare et unntak, bør Brann begynne å tenke på å gjøre noe.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Gulløl

June 15, 2013, 22:34:02 PM #4123 Last Edit: June 15, 2013, 22:36:03 PM by Gulløl
Quote from: krakra on June 15, 2013, 22:18:15 PM


Er 6 år nystartet ? Og underskuddet hittil er enormt i forhold til inntjening, det ser alle. Skulle sett de investorene i næringslivet som er fornøyd med en slik grufull "avkastning" og fremdeles like tålmodig. Brann må tenke inntjening de også og hvordan de kan få mest mulig igjen for pengene de bruker. At denne budsjett posten blir heftig diskutert innad og rundt Brann i tiden som kommer sier seg selv. Går det ytterligere et par år uten større spillersalg pluss flere etablerte profiler på førstelaget fra avdelingen henger helle avdelingen i en meget tynn tråd.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

June 15, 2013, 22:38:18 PM #4124 Last Edit: June 15, 2013, 22:43:11 PM by krakra

krøvel vellevold

Quote from: krakra on June 15, 2013, 22:18:15 PM


�n spiller? Han er jo tredjemann på et halvt års tid!
Legg ned hele klubben!

krakra

June 15, 2013, 22:41:59 PM #4126 Last Edit: June 15, 2013, 22:46:03 PM by krakra
Quote from: krøvel vellevold on June 15, 2013, 22:40:12 PM
Quote from: krakra on June 15, 2013, 22:18:15 PM


�n spiller? Han er jo tredjemann på et halvt års tid!
Birkelund, Finne og?

Over 1/4 av stallen vår kommer jo fra juniorlaget.

Spelaren

Sammenligningen med investorer i næringslivet/aksjemarkedet er bare til å riste på hodet av. Epler og grus.

Brann har brukt betydelige summer, og det i eit marked der det er tydelegvis meir enn nok av agenter og knapt ein eineste kjøpevillig klubb. Me mangler også "navnet" som andre klubber har, så oppmerksomheten rundt våre spillere er begrenset. Nok til at ein og annen klubb kan komme og lokke med bosmannoverganger, ikkje stor nok til at det danner seg budrunde eller at våre spelarar er objekter som kjøpende klubber "bare må ha" umiddelbart - med dertilhørende solide pengebunker. Birkelund la igjen småpenger, Finne vil gjere det samme - midler som knapt dekker halvparten av den årlige talentsatsingen.

Brann mister gode spillere fordi kontrakter går ut, og det kan ta mange år før markedet er såpass at ein heilt ok Løvik kan selges for ti millioner igjen. Det spørs om ikkje scouting i nærområdet hadde betalt seg bedre enn sjansespillet vårt i dag. 5-6 millioner i året, det kan kjøpes gode spelarar for dei summene.
GÃ¥ av.

Nixon

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krakra

Quote from: Nixon on June 15, 2013, 23:03:54 PM
Man kan ikke bare legge ansvaret på talentene. Brann er rett og slett ikke veldig attraktiv for talenter som er gode nok for TL i ung aldrer. Det finnes klubber i TL som er det, så det er ikke umulig å bli det. Dette er også toppklubber, så det trenger heller ikke gå på bekostning av den satsingen heller.
Brann må bli bedre i arbeidet som gjøres på a-laget. Jeg tror også et riktig trenerskifte ville hatt en stor betydning. Det er talenter i Norge som sier de vil spille for Solskjær, Rekdal, Deila. Tenk å ha en trener som talentene "drømmer" om å spille under.

Også har man vært naiv i forhold til talentene. Stolt for mye på "lojalitet". Sendt dem på prøvespill uten proffkontrakt, signert korte kontrakter osv. Brann bør om ikke annet slutte å la talentene vise seg frem for andre klubber uten å forplikte seg til Brann. Kanskje gå så langt som å nekte spillere å dra på obligatoriske landslagssamlinger hvis de ikke har kontrakt som strekker seg lengre enn en viss lengde.

Nixon

Quote from: Spelaren on June 15, 2013, 22:59:20 PMDet spørs om ikkje scouting i nærområdet hadde betalt seg bedre enn sjansespillet vårt i dag.


Dette var vel slik POL endret det til i hans regjeringstid. Brann lot de lokale talentene være i sine lokale klubber mye lenger enn i dag før de ble plukket opp. Det var ikke noe særlig suksess da. Men på en annen side. Både Haugen og Larsen kom jo til klubben på en tilnærmet slik måte...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krakra

Quote from: Nixon on June 15, 2013, 23:09:06 PM
Quote from: Spelaren on June 15, 2013, 22:59:20 PMDet spørs om ikkje scouting i nærområdet hadde betalt seg bedre enn sjansespillet vårt i dag.


Dette var vel slik POL endret det til i hans regjeringstid. Brann lot de lokale talentene være i sine lokale klubber mye lenger enn i dag før de ble plukket opp. Det var ikke noe særlig suksess da. Men på en annen side. Både Haugen og Larsen kom jo til klubben på en tilnærmet slik måte...
Jeg tror ikke Larsen hadde vært der han var i dag uten utviklingsavdelingen vår. De fikset en god del på ham.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krakra on June 15, 2013, 23:08:09 PM
Quote from: Nixon on June 15, 2013, 23:03:54 PM
Man kan ikke bare legge ansvaret på talentene. Brann er rett og slett ikke veldig attraktiv for talenter som er gode nok for TL i ung aldrer. Det finnes klubber i TL som er det, så det er ikke umulig å bli det. Dette er også toppklubber, så det trenger heller ikke gå på bekostning av den satsingen heller.
Brann må bli bedre i arbeidet som gjøres på a-laget. Jeg tror også et riktig trenerskifte ville hatt en stor betydning. Det er talenter i Norge som sier de vil spille for Solskjær, Rekdal, Deila. Tenk å ha en trener som talentene "drømmer" om å spille under.

Også har man vært naiv i forhold til talentene. Stolt for mye på "lojalitet". Sendt dem på prøvespill uten proffkontrakt, signert korte kontrakter osv. Brann bør om ikke annet slutte å la talentene vise seg frem for andre klubber uten å forplikte seg til Brann. Kanskje gå så langt som å nekte spillere å dra på obligatoriske landslagssamlinger hvis de ikke har kontrakt som strekker seg lengre enn en viss lengde.


Jeg legger ikke bare skylden på talentene. Jeg heller jo også mot at Skarsfjord kan være litt av problemet her. Men jo, jeg syns et lokalt talent som klubben har brukt mye ressurser på skal være litt mer lojal enn en vanlig leiesoldat. Sikkert naivt, men likevel.

Ellers ville Brann ha lenger kontrakt med Finne. Men han blånektet jo som vi alle husker. Så den kan du ikke legge på klubben.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Nixon

Quote from: krakra on June 15, 2013, 23:10:09 PM
Quote from: Nixon on June 15, 2013, 23:09:06 PM
Quote from: Spelaren on June 15, 2013, 22:59:20 PMDet spørs om ikkje scouting i nærområdet hadde betalt seg bedre enn sjansespillet vårt i dag.


Dette var vel slik POL endret det til i hans regjeringstid. Brann lot de lokale talentene være i sine lokale klubber mye lenger enn i dag før de ble plukket opp. Det var ikke noe særlig suksess da. Men på en annen side. Både Haugen og Larsen kom jo til klubben på en tilnærmet slik måte...
Jeg tror ikke Larsen hadde vært der han var i dag uten utviklingsavdelingen vår. De fikset en god del på ham.


Ja, det var jo litt av argumentasjonen med å hente de i tidlig alder at mange hadde for mange uvaner med seg når de kom som 18-19 åringer. De hadde vært stjerner på sine lokale lag og både trente for lite, sov for lite og spiste feil. Matias Møvik var f.eks. et godt eksempel på dette. Så jeg vil ikke tilbake der. Det var egentlig bare en liten digresjon.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]


krakra

Quote from: Nixon on June 15, 2013, 23:14:01 PM
Quote from: krakra on June 15, 2013, 23:08:09 PM
Quote from: Nixon on June 15, 2013, 23:03:54 PM
Man kan ikke bare legge ansvaret på talentene. Brann er rett og slett ikke veldig attraktiv for talenter som er gode nok for TL i ung aldrer. Det finnes klubber i TL som er det, så det er ikke umulig å bli det. Dette er også toppklubber, så det trenger heller ikke gå på bekostning av den satsingen heller.
Brann må bli bedre i arbeidet som gjøres på a-laget. Jeg tror også et riktig trenerskifte ville hatt en stor betydning. Det er talenter i Norge som sier de vil spille for Solskjær, Rekdal, Deila. Tenk å ha en trener som talentene "drømmer" om å spille under.

Også har man vært naiv i forhold til talentene. Stolt for mye på "lojalitet". Sendt dem på prøvespill uten proffkontrakt, signert korte kontrakter osv. Brann bør om ikke annet slutte å la talentene vise seg frem for andre klubber uten å forplikte seg til Brann. Kanskje gå så langt som å nekte spillere å dra på obligatoriske landslagssamlinger hvis de ikke har kontrakt som strekker seg lengre enn en viss lengde.


Jeg legger ikke bare skylden på talentene. Jeg heller jo også mot at Skarsfjord kan være litt av problemet her. Men jo, jeg syns et lokalt talent som klubben har brukt mye ressurser på skal være litt mer lojal enn en vanlig leiesoldat. Sikkert naivt, men likevel.

Ellers ville Brann ha lenger kontrakt med Finne. Men han blånektet jo som vi alle husker. Så den kan du ikke legge på klubben.
Neida, snakker ikke om skyld, men at man ikke bare skal legge opp til krav om lojalitet og forpliktelse fra talentene, men også et "tilbud de ikke kan si nei til" fra Brann.

Nixon

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krakra

Joda, men "Finne" har jo sagt at han kommer til Ã¥ stikke. Det har sÃ¥vidt jeg vet ikke Vindheim. 

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: krakra on June 15, 2013, 23:23:32 PM
Joda, men "Finne" har jo sagt at han kommer til Ã¥ stikke. Det har sÃ¥vidt jeg vet ikke Vindheim. 


Men Vindheim er vel strengt tatt nærmere en overgang enn hva Finne er.
Legg ned hele klubben!

Nixon

June 15, 2013, 23:30:41 PM #4141 Last Edit: June 15, 2013, 23:32:42 PM by Nixon
Quote from: krakra on June 15, 2013, 23:23:32 PM
Joda, men "Finne" har jo sagt at han kommer til Ã¥ stikke. Det har sÃ¥vidt jeg vet ikke Vindheim.  


Nei, Vindheim har vel ikke sagt noe som helst. Men jeg synes å huske at agenten hans sa at det nok kom til å skje. Men ikke før han fyller 18 år utpå høsten når utdanningskompensasjonen blir lavere. Så om han ikke kan sidestilles helt med Birkelund og Finne er han absolutt med i totalbildet etter min mening.

Edit. Sitatet jeg lette etter:
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

jala

Rart at ingen stiller spørsmålstegn ved trener teamet til utviklingsavdelingen, disse er ikke god nok. Etter at Bakkerud forsvant og Soltvedt fikk det travelt med, gudene vet, så er de som er igjen ikke dyktig nok.

Ricky

Quote from: Spelaren on June 15, 2013, 22:59:20 PM
Det spørs om ikkje scouting i nærområdet hadde betalt seg bedre enn sjansespillet vårt i dag. 5-6 millioner i året, det kan kjøpes gode spelarar for dei summene.


Blir ikke dette en veldig forenkling av regnestykket? Utviklingsarbeidet i Brann kostet vel 2,5 mill i året selv når det ikke fantes noen aktiv talentsatsning. Mer relevant blir det vel å se på merkostnaden vi har tatt på oss ved å profesjonalisere opplegget for spillerne i G17-alder og oppover, og den er på rundtom 3 mill i året.
Men dette er jo kun kostnadssiden, det er jo en inntektsside her også. Bedrifter støtter den nye utviklingsavdelingen vår økonomisk; Trond Mohn alene har donert 6 mill over en toårsperiode. Og fra tv-avtalens spillerutviklingspott kan vi regne med 1,5 - 2 mill ekstra i året.

Samtidig er spillerne våre 'bosmanforsikret' i form av trenings- og utdanningskompensasjon. Hvis noen vil hente våre talenter, så må hver og en av dem kjøpes ut for ca 1,5 - 2,5 mill (avhengig av tid tilbragt i klubben).

Jeg stiller meg sterkt tvilende til at man vil kunne reallokere 5-6 friske millioner til spillerkjøp hver sesong ved å stenge utviklingsavdelingen. Joda, det er kjedelig når et lovende talent som Bård Finne forsvinner til utlandet, men synes diskusjonen kanskje blir i overkant unyansert.. Hvis det er én ting som fungerer i Brann pr 2013, så er det utviklingsavdelingen. Jeg kan ikke med min beste velvilje forstå hvordan noen kan mene at det ville betalt seg bedre å legge den ned og heller drive scouting i nærområdet.

kabelmann

Quote from: krakra on June 15, 2013, 23:08:09 PMMan kan ikke bare legge ansvaret på talentene. Brann er rett og slett ikke veldig attraktiv for talenter som er gode nok for TL i ung aldrer.


Nei, Branns lommebok er tydeligvis bare attraktiv helt til gutta er blitt gamle nok til å skrive under for en annen klubb. Her bruker Brann millioner på millioner for å bygge opp disse spillerne og får å gi de en karriere, så stikker de så snart sjansen byr seg. I tilfellet Finne får det meg til å tenke litt på et par av målfeiringene hans når han står og peker på seg selv. Det er meg, meg, meg. Sympatisk fyr.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Spelaren

Quote from: Ricky on June 16, 2013, 14:25:37 PM
Joda, det er kjedelig når et lovende talent som Bård Finne forsvinner til utlandet, men synes diskusjonen kanskje blir i overkant unyansert..


Dette er i ferd med å bli ein årlig foreteelse, og det er neppe tilfellet at agentvirksomheten rundt de mest talentfulle vil avta med tiden. Brann gambler på lojalitetsfølelsen ved å samle juvelene før forpliktende avtaler er signert. Me har rett og slett ingenting å tilby gutter som har kontinentale akademier sirklende over seg.
GÃ¥ av.

Lasaron

Det gode talentarbeidet må videreføres, men to ting må til. Lengre kontrakter og ny hovedtrener.
Tren på langskudd

dragn

Hvor tidlig kan man signere proffkontrakt, anyone?

Spelaren

June 17, 2013, 11:54:50 AM #4148 Last Edit: June 17, 2013, 13:53:36 PM by Spelaren
Quote from: dragn on June 17, 2013, 11:47:04 AM
Hvor tidlig kan man signere proffkontrakt, anyone?


Er det ikkje 18 då? Hvilket vil sei at dette vil gjenta seg, pga talentfabrikkene utenlands.
Edit, ok 15. Men 18 for folk utenfor EU (som Dramé).
GÃ¥ av.

Jose Arrogantio

15 år om jeg tolket NFFs regler riktig.

Quote§3-1. Spillerkontrakter generelt
a)   En klubb kan inngÃ¥ amatørkontrakt eller profesjonell kontrakt med spillere som er fylt 15 Ã¥r. Ved inngÃ¥else av kontrakt mellom klubb og spiller, skal NFFs standardkontrakt for amatør eller profesjonell spiller, benyttes. Alle forpliktende forhold skal være skriftlig og inntas i kontrakten eller i vedlegg til denne.

Go Up