• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Talentarbeid

Started by Klaus_Brann, October 31, 2008, 12:33:12 PM

0 Members and 17 Guests are viewing this topic.

Go Down

ostraume

Wangberg er vel for gammel?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Quote from: krakra on October 17, 2012, 17:37:57 PM
Larsen minner om Huseklepp med andre ord?
Det kan du godt si, begge er late bloomers, selv om vel Larsen viste mer på yngre nivå enn Huse gjorde mtp Milan-greiene.  Men når det gjelder EM tror jeg nesten Larsen har større sjanse til å spille seg inn i den fremste treeren enn Haugen har til å spille seg inn i midtbanetreeren. Dog, om både Nordtveit og Wolf Eikrem blir tatt ut til a-laget åpner det seg en plass for Haugen. Berget kan også fort finne på å bli tatt opp på a-landslaget, han er i ferd med å bli en jævlig god møtende spiss.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Quote from: ostraume on October 17, 2012, 17:43:51 PM
Wangberg er vel for gammel?


Nei, så lenge man ikke var for gammel da kvaliken begynte kan man spille mesterskapet, og han har vel noen kamper i kvaliken?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

osoerli

Quote from: Huff on October 17, 2012, 17:20:59 PM
Forutsatt at vi fortsatt skal spille 4-2-3-1 holder det med to spisser og et talent. Høsten 2010 spilte vi med noen Bakke på topp noe som funket greit. Spørsmålet er og hva en har bak spissen og hva en legger opp til. Hadde en lagt opp til å spille Bakke gjennom i bakrom og at Bakke skulle være den som skulle avslutte alle Branns angrep ville ting gått riktig ille. Når dette er sagt er det selvsagt ingenting galt med å se etter spillere utenlands parallellt med et godt talentarbeid - at Brann mestrer begge deler er en forutsetning for at vi blir en stabil toppklubb i fremtiden.


Hvis du vil at Brann skal slåss om plassering frå 4 til 10 på tabellen er det sikkert greit med 2 spissar og eit talent ja.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Huff

Quote from: osoerli on October 17, 2012, 18:15:26 PM
Quote from: Huff on October 17, 2012, 17:20:59 PM
Forutsatt at vi fortsatt skal spille 4-2-3-1 holder det med to spisser og et talent. Høsten 2010 spilte vi med noen Bakke på topp noe som funket greit. Spørsmålet er og hva en har bak spissen og hva en legger opp til. Hadde en lagt opp til å spille Bakke gjennom i bakrom og at Bakke skulle være den som skulle avslutte alle Branns angrep ville ting gått riktig ille. Når dette er sagt er det selvsagt ingenting galt med å se etter spillere utenlands parallellt med et godt talentarbeid - at Brann mestrer begge deler er en forutsetning for at vi blir en stabil toppklubb i fremtiden.


Hvis du vil at Brann skal slåss om plassering frå 4 til 10 på tabellen er det sikkert greit med 2 spissar og eit talent ja.


Dersom vi skalfortsette å spille med en spiss holder det med tre alternativer på topp ja, dette er faktisk mer enn nok til å vinne TL dersom vi snakker et talent og to etablerte som faktisk er gode. Verdens beste landslag spilte flere kamper i årets EM uten en eneste spiss på banen, skal vi spille 4-4-2 er derimot tre spisser litt dårlig dekning. 

Nixon

Haugen, Larsen og Wangberg, enten en, to eller alle, til EM høres ikke ut som en god del for Brann. Eller får vi utsatt TL-kamper dersom vi får flere med?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]


Falkman

Quote from: Gepard on October 17, 2012, 13:03:37 PM
Nei jeg vil ha vekk skarsfjord fordi det under han alltid kommer til å bli spilt med en enslig spiss, selvsagt er det bra å ha denne spillertypen i stallen, men ikke som premiss for branns spillestil.

Skarsfjord må vekk om vi skal implementere ungdomsavedelingens offensiv anlagte spillmønster, vår teknisk ballbesittende stil i ungdomsavedeligen er ikke forenlig med spill mot en enslig sterk spiss.


For noe tull!!!!

dragn

Quote from: Gepard on October 17, 2012, 13:03:37 PM
Nei jeg vil ha vekk skarsfjord fordi det under han alltid kommer til å bli spilt med en enslig spiss, selvsagt er det bra å ha denne spillertypen i stallen, men ikke som premiss for branns spillestil.

Skarsfjord må vekk om vi skal implementere ungdomsavedelingens offensiv anlagte spillmønster, vår teknisk ballbesittende stil i ungdomsavedeligen er ikke forenlig med spill mot en enslig sterk spiss.


Amen!

Spelaren

Quote from: krøvel vellevold on October 17, 2012, 21:32:43 PM
http://brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/758800_stor-staahei-for-ingenting


Det er interessant når denne Osdal tar for seg dagsaktuelle tema utenom kampene også, og denne er intet unntak. Artig at Lionel Messi dukker opp i kommentarfeltet, Godwin bør kanskje utforme ein ny lov der alle fotballdiskusjoner om spelarars kvalitet før eller seinere ender opp i sammenligninger med Messi.
For øvrig trur eg Ojo hadde knusemost Messi i dei fleste hodedueller, og skal han springe rundt på Møhlenpris er det greit med eit høgt alternativ der framme - gjerne om me skulle legge om til 4-4-2.
Gå av.

krøvel vellevold

Ja, siden Messi er relativt lav og Maradona var lav, så kan visst alle spillere i hele verden bli like nyttige selv om de er lave. Kniksen er også en bankers. Siden Kniksen var god da han var 17, så er visst alle gode nok når de er 17. Helst skulle vi sluppet innpå hele juniorlaget på A-laget - med 15-åringer og 16-åringer - allerede på mandag.

For øvrig var denne Osdal litt uheldige med BAs vinkling på saken. For de som bare leser overskriften på ba.no sin forside, ser det jo ut som om at dette med høyden er et kjempedrawback for Finne. Det er det jo ikke. Det er jo bare det at han da gjerne har andre styrker/kvaliteter enn det denne Drame har. Er jo ikke dumt å ha flere kvaliteter å spille på der foran.
Legg ned hele klubben!

Xminator


dudo

Messi er ofte falsk nier hos Barca. Ojo tenderer faktisk til å innta den samme rollen hos oss til tider også. Uten at jeg vet om dette er et bevisst taktisk valg.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Ingen anelse, Barcelona har vel knapt noko som kan minne om formasjon i utgangspunktet. Det er like avanserte bevegelser som vatnet i Saltstraumen. Som eit kaleidoskop. Sånt går an når ein ikkje risikerer å miste ein god spelar fordi han har to gode kamper på rad.
Gå av.

dudo

Joda, det er vel stort sett slik at alle er i angrep, bortsett fra stopperne som av og til ikke er i angrep, og Busquets, som av og til er bak midtbanen. Men Messi er altså en type møtende spiss og playmaker. Som selvsagt vender opp, eller går dypt og henter ball.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Quote from: krøvel vellevold on October 18, 2012, 10:00:42 AM
Siden Kniksen var god da han var 17, så er visst alle gode nok når de er 17. Helst skulle vi sluppet innpå hele juniorlaget på A-laget - med 15-åringer og 16-åringer - allerede på mandag.




Der har vi den igjen.
Tren på langskudd

Lasaron

Refleksjoner rundt tapsrekken til Brann 2 og Brann 3:

Kan det være at mange er litt lei? Og det at Brann 3 ikke rykker opp og Brann 2 ikke rykker ned gjør at de ser på sesongen som over? Betyr de beste juniorene så mye at alt klapper sammen uten dem?

Jeg har likt å tro at de nest beste bare er litt mindre god enn de beste, og at også de har ambisjoner om å kunne leve av fotballen. Man skulle gjerne tro at når Grønner, Birkelund, Finne, Skaanes, Haugen og Larsen er opptatt med A-laget og U-landslag - så ville de andre gripe muligheten til å virkelig vise seg fram på Brann 2. Tenker da på f eks Kalve, Heggeland, Gjesdal, Kvist osv. Og likeså vil det da åpne seg muligheter på Brann 3. Men kanskje forskjellen på de beste og nest beste er større enn jeg har trodd.
Tren på langskudd

krakra

Jeg nekter å tro at de er lei. Det ville vært temmelig skandaløst og uakseptabelt. De spiller for å utvikle seg og det bør de aldri gå lei av så lenge de er i Brann. Jeg tror det er flere årsaker. Laget opplever litt motgang for tiden og mangler både ledertypene(som kaptein Grønner) og matchvinnerne(Larsen og Finne) som kunne bidratt til å snu det.

Vi må huske at dette laget har presert over all forventing frem til de siste fire-fem kampene. Nå har de manglet en drøss av nøkkelspillere de siste kampene og det er ikke så rart at de faller litt nedpå.

psv-hasund

Enig med KraKra, men skal ikke se vekk da at belastningen har blitt litt for høy på noen spillere.

Hatleking

Eg synst at Vindheim var imponerande i går sjølv om han spelte på feil side. Høgrebacken på A-laget har stor fart og arbeidskapasitet som sin forse. Vindheim har vel noko av det same. Dette er vel ein spelar som har potensiale til å kunne nå A-laget?

dudo

Ja, Vindheim var en av dem som kom fra det med æren i behold. Dog kunne jeg tenke meg å se mer ekstreme egenskaper i spillere vi antar når a-laget.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Joda, men han spilte jo på feil side. Mener at han har en meget bra innleggsfot. Han har jo allerede debutert på a-laget i cupen.

Markmus

Quote from: Hatleking on October 28, 2012, 11:57:53 AM
Eg synst at Vindheim var imponerande i går sjølv om han spelte på feil side. Høgrebacken på A-laget har stor fart og arbeidskapasitet som sin forse. Vindheim har vel noko av det same. Dette er vel ein spelar som har potensiale til å kunne nå A-laget?


Hadde en del bra løp og posisjonerte seg bra, men avleveringene og skuddet var dårlige.
Ka du ve?

Lasaron

Tren på langskudd

nummer9

Om de er ambisiøse nok, vil de ikke stikke av til en 2. eller 3. div klubb.

krakra


Lasaron

Både Kapinga og hr. Sky har navn som journalister vil ønske at slår gjennom.
Tren på langskudd

Nixon

http://www.nettavisen.no/sport/article3499421.ece

Vi har to spillere på Nettavisen sin kåring av landets 20 største talenter. Kristoffer Larsen (10) og Bård Finne (14).
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

VVB

Birkelund på vei til St.Etienne melder BT. Spilleren selv utelukker ikke et eventuelt konrtaktstilbud.

Markmus

Og vi kan se langt etter å tjene noe på dette regner jeg med?
Ka du ve?

Nixon

"På vei til St. Etienne" er en noe upresis beskrivelse av situasjonen. Han skal på et to ukers treningsopphold med akademilaget, og bare tiden vil vise om han er på vei til noe som helst.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

VVB

Ingen tvil om at det er potensiale i gutten. Får satse på at Roald gir han et kontraktstilbud etterhvert også.

StuckedPaaOstlandet

Kjipt om han stikker, virker som en som er god å ha også utenfor banen etter reportasjen på tv2.

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on October 31, 2012, 14:31:34 PM
Og vi kan se langt etter å tjene noe på dette regner jeg med?


Får vel utdanningskompensasjon?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Når det største ankepunktet mot Birkelund så langt er at han ikke virker som den sterkeste mentalt sett, så er jeg ikke voldsomt redd for at han skal flytte til St Etienne. Jeg håper og tror han trives best med mors kjøttkaker noen år til.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Falkman

Quote from: dudo on October 31, 2012, 17:35:18 PM
Når det største ankepunktet mot Birkelund så langt er at han ikke virker som den sterkeste mentalt sett, så er jeg ikke voldsomt redd for at han skal flytte til St Etienne. Jeg håper og tror han trives best med mors kjøttkaker noen år til.


for ikke å si mors hjemmelagde pizza, jfr innslaget på Vestlandsrevyen, her forleden. hvor mentalt sterk han er, tør jeg ikke si noe om.  Med det innslaget ga iallefall inntrykk av at han er veldig målbevisst og struktert.

krakra

Han virker ganske stresset i stilen iallefall. Jeg tror Birkelund vil tjene veldig godt på trygge rammer og mye tålmodighet, som han neppe får i Frankrike. Uten å kjenne ham personlig. Jeg mener at han har et voldsomt råmatriale i form av fysikken og nærteknikken hans og tror at hvis han får tid og ro så kan han bli veldig god.

dudo

Neida, jeg understreker at det med mental styrke utelukkende er mine egne vurderinger utifra hva jeg har sett på banen under litt mer viktige kamper. Selv om han ble kåret til Branns beste i cupfinalen var jeg ikke voldsomt imponert, f eks.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

storB

Rekkefølgen er som følger for talenter i Brann:

1. Prøve å etablere seg på a-laget.
2. Bli så god at Brann selger deg til utlandet for mange skrue kroner ;D

Rekkefølgen er IKKE:

1. Nyte (snylte) så mye en kan på talent ressursene til Brann så lenge som mulig.
2. Bli så god som din sleipe agent sier du kan bli (er!!), for deretter å hoppe på første og beste tilbud.
3. Brann sitter igjen med utdanningskompensasjon!! og derfor ditto motivasjon til å fortsette å pøse millioner inn i talentsatsningen hvor resten av dine kamerater fortsatt befinner seg :-\

"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krakra

Nå er det ingen av våre talenter som har gjort det ennå:) At Finne var usikker var helt naturlig når talentsatsingen på a-laget hadde vært som den var. Men nå har såpass mange fått prøve seg, og sågar etablert seg, at jeg tror ikke det er noen frykt for å bli for de største talentene.

At talentene våre deltar på treningsopphold hos større klubber tror jeg faktisk er noe Brann ser på som positivt. Det er som regel langt fra disse oppholdene til kontrakt.

Birkelund tror jeg kan få en eksplosiv utvikling når han etterhvert finner mer ro i spillet sitt. Har sett ham dominere ganske bra når selvtillitten han vært på plass.

Xminator

Liker denne talentfiskingen særdeles dårlig.

Så nå blir det vel A-kontrakt til Birkelund også.

Lasaron

Ser at Finne og Skaanes spilte hele kampen da G17-Norge slo Portugal 2-1.
Tren på langskudd

posemedsnopi

Quote from: Falkman on October 31, 2012, 17:45:39 PM
Quote from: dudo on October 31, 2012, 17:35:18 PM
Når det største ankepunktet mot Birkelund så langt er at han ikke virker som den sterkeste mentalt sett, så er jeg ikke voldsomt redd for at han skal flytte til St Etienne. Jeg håper og tror han trives best med mors kjøttkaker noen år til.


for ikke å si mors hjemmelagde pizza, jfr innslaget på Vestlandsrevyen, her forleden. hvor mentalt sterk han er, tør jeg ikke si noe om.  Med det innslaget ga iallefall inntrykk av at han er veldig målbevisst og struktert.


Holdningen hans er det ikkje mange som kan konkurrere mot. Er det noen som fortjener å nå målene sine så er det han.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.8374280

Nixon

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6319689.ece

Nok en gang ser det ikke ut til at Brann klarer å avslutte et arbeidsforhold på en skikkelig måte. I alle fall opplever den ansatte det slik.

Jeg poster det her fordi Fossum er arkitekten bak talentarbeidet til Brann. Han håndplukket Nilsen og Soltvedt, og hadde klare ideer om hva slags talenter Brann skulle hente og hvordan hverdagen deres skulle være med blant annet skolegang. Så han fortjener absolutt en takk på veien!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

brann89

Han har iallefall gjort noe riktig når han har vært i Brann :) Talentene begynner å syne nå.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

dudo

November 02, 2012, 12:04:10 PM #3595 Last Edit: November 02, 2012, 13:16:04 PM by dudo
Det er ikke tillitvekkende at vi ikke greier gjøre slikt under ordnete former. Det virker som om ledelsen venter folk ut.

Edit: autocorrect
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Mens RBH ble forfremmet for sin innsats som sportssjef ble Fossum degradert for sin innsats som utviklingssjef. At han ikke har vært ønsket med videre har vært synlig ganske lenge.

Sindre32


dudo

Kasper Skaanes har puttet for Norge G17, han og Finne spiller visst skjorten av Ungarn. Gøy, men sistnevnte hadde vært god å ha i troppen - og laget - i dag.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Jeg tror nok Finne også helst ville vært i Stavanger i dag.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up