• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Talentarbeid

Started by Klaus_Brann, October 31, 2008, 12:33:12 PM

0 Members and 16 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

FInne med assist på sistemålet også.

dudo

Samtidig ble det femte strake tapet for andrelaget. Bakkegud er sinna, og det kan man like. Bra det stilles krav!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: dudo on October 13, 2012, 16:16:03 PM
Samtidig ble det femte strake tapet for andrelaget. Bakkegud er sinna, og det kan man like. Bra det stilles krav!


Ja, det er litt bekymringsfullt med tapsrekken til andrelaget. Greit nok at de har manglet mange spillere i disse kampene, men prestasjonen har likevel vært for dårlig. Det lover ikke godt foran juniorfinalen desom spillerne har en negativ utvikling for tiden. Ikke alltid lett å snu slike ting. Forhåpentligvis kommer landslagsspillene tilbake med gode opplevelser og løfter de andre.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

dudo

Quote from: esp123 on September 27, 2012, 10:57:14 AM
Var litt usikker på hvor jeg skulle poste dette, men i 5. divisjon er en spiller som absolutt hører hjemme under talentarbeidet til Brann sine vinger. Bjarte Vik Larsen, født 1994. 34 mål på 18 kamper så langt for Osterøy denne sesongen er Tonny Tysnes-nivå, men Larsen er ikke en gang spiss. Han er offensiv midtbane med så uendelig mye mer til spillet sitt enn fart og avslutningsferdigheter. Han har god teknikk, god til å drible, godt overblikk, god pasningsfot, er god på hodet og har meget gode avslutningsferdigheter.

Spilte mot han selv tidligere i sesongen og har aldri spilt mot en bedre spiller. Greit nok dette er 5. divisjon, men på det nivået er han Messi og vel så det, og det er rimelig sinnsyke tall for en som ikke en gang er spiss.


Angivelig oppe i 41 nå. Her er det jo bare å få han inn, koster oss minimalt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Ja, heilt klårt - han verkar særs spanande. Få guten hem!

Markmus

Når det ikke er flere Kristoffer Larsen-er å oppdrive, så får en heller gå etter de med etternavnet. Kjør på ;)
Ka du ve?

Nixon

http://fotball.bt.no/eliteserien/article253889.ece

Birkelund, Skaanes og Lorentzen.
Den neste bergensbølgen.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krakra

HAugen og Larsen starter mot Nederland klokken 18.00 i kveld

dudo

Vises kampen noe sted?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Norge vant 4-2. Haugen scorte to.

Lasaron

Sterkt. Og så mot Nederland også, da.
Tren på langskudd

Hatleking

To mål, faktisk. Får håpe det er ketchup-effekten som visar seg kva mål angår frå hans side!

Gulløl

October 15, 2012, 20:08:24 PM #3512 Last Edit: October 15, 2012, 20:11:37 PM by Gulløl
En av hovedrollene spilte Branns Fredrik Haugen som dunket inn to mål.

- Det var veldig gøy. Nederland har mange gode spillere så dette var en sterk seier. Ballteknisk var dette laget bedre enn halvparten av de som spiller i eliteserien, men vi tok de på det taktiske, sier Fredrik Haugen til bt.no.

Han satte inn kampens første mål etter seks minutter, et langskudd fintet ut nederlendernes keeper da den gikk via en forsvarer. På 3-2-målet var han iskald da han gikk på løp og kom alene med målvakten. Ruben Gabrielsen trygget ledelsen helt på tampen.

Bergenseren er fornøyd med sjansene han har fått i sin U21-debut. Forrige uke vant Norge 2-1 mot Nederland, da startet Haugen på benken.

- Jeg håper jeg har vist at jeg har en fremtid på dette U21-landslaget neste sesong. Nå håper jeg de klarer å kvalifisere seg tll EM i morgen, sier Haugen, som sikter til U21-landslaget som må ta igjen Frankrikes 1-0-ledelse hjemme på Marienlyst.

Også Brann-kollega Kristoffer Larsen startet oppgjøret i Holland. Han spilte høyrekant, mens Haugen var høyre indreløper på midtbanen.

http://fotball.aftenposten.no/landslaget/article253952.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra


Lasaron

Forsøk på en liten foreløpig oppsummering av året som har gått.

G13 og G14-laget har gjort det ganske greit i seriene sine, men er ikke helt i toppen. Hvordan de har klart seg i diverse turneringer vet jeg fint lite om. Noen som vet?

G16-laget gjør det dårlig i sin serie. Risikerer de å måtte spille i 2. divisjon neste år? Noen som vet? Så vidt jeg vet har de ikke gjort det spesielt bra i turneringer.

G19-laget gjør det dårlig i sin serie. Finale i NM. Forøvrig har de vel ikke herjet i andre turneringer.

Brann 3 gjorde det lenge ganske bra, men taper for tiden alt som er. Det samme med Brann 2.
Tren på langskudd

Lasaron

For en tid tilbake diskuterte vi hvorvidt det var plass til to gode talentarbeid i regionen, i forbindelse med at Brann prøvde å "støvsuge" markedet.   

Noen som vet noe om hvordan det går med Fyllingsdalen sine lag? A-laget har vel skuffet, og Kallevik og Glesnes har vel stagnert. Men hva med de yngre lagene? Jeg mener å ha fått med meg at de har ganske gode lag i 98-kullet og yngre. Noen som vet noe?
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on October 15, 2012, 19:55:57 PM
Sterkt. Og så mot Nederland også, da.


Mot '2-laget' dog;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


vebo

Finnes det video av målene/høydepunkter?
Tiocfaidh ár lá

krakra

October 16, 2012, 13:58:07 PM #3520 Last Edit: October 16, 2012, 14:00:49 PM by krakra

Klaus_Brann

Quote from: dudo on October 16, 2012, 06:22:32 AM
Quote from: Klaus_Brann on October 16, 2012, 03:21:51 AM
Quote from: Lasaron on October 15, 2012, 19:55:57 PM
Sterkt. Og så mot Nederland også, da.


Mot '2-laget' dog;)


Og MED 2.-laget.


Det gjør jo at det ikke er noe å slå opp på alle landets forsider, det var poenget.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: vebo on October 16, 2012, 08:28:05 AM
Finnes det video av målene/høydepunkter?


Ligger ute på tv2.no.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Quote from: Klaus_Brann on October 17, 2012, 03:53:06 AM
Quote from: vebo on October 16, 2012, 08:28:05 AM
Finnes det video av målene/høydepunkter?


Ligger ute på tv2.no.


Gidder du direktelinke? Jeg finner dem ikke.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Wingfoot

Her er link:

http://www.tv2.no/play/sport/fotball/se-scoringene-fra-norge-frankrike-5-3-671433.html

Måtte faktisk lete en del for å finne den, men fant den til slutt ;)
Står på Frydenbø og synger av full hals!

osoerli

Trur det var U21-laget til Haugen og Larsen sin kamp mot Nederland han meinte.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Edit; Pokker så surrete det skal være med to U21-lag da.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

vebo

Quote from: osoerli on October 17, 2012, 08:17:19 AM
Trur det var U21-laget til Haugen og Larsen sin kamp mot Nederland han meinte.


Nettopp.
Tiocfaidh ár lá

ostraume

Klovneland og Doddo kappes om å hyle høyt om Dramé sitt prøvespill. Latterlig, når Walstad påpeker at Dramé er en annen spillertype enn Finne. En spillertype (stor sterk spiss) som ikke finnes i talentpoolen i Brann pr. dag.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

October 17, 2012, 10:53:46 AM #3529 Last Edit: October 17, 2012, 11:09:11 AM by Nixon
Det er klart at når vi har Finne er vi godt forspent på spissplassen i overskuelig fremtid. Så det er utidig og et klart tegn på mistillit å komme trekkende med noen andre.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Christian

Landslagspausen og en sesong som i all hovedsak er over gjør sitt med sportsjournalistikken. Eller vent; slikt tull lever vi jo med hele året...

Nixon

Sett fra talentene sitt ståsted må det da være mye bedre å konkurrere mot andre talenter enn mot etablerte spillere...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krakra

Det er greit at vi holder andre spillere under oppsikt, men Brann har ikke hatt veldig høy treffprosent på spillerne de har hentet utenfor europa. Forutenom Austin og Seyi er vel de fleste ikke-europeiske suksessene hentet fra andre norske eller europeiske klubber.

Nixon

Det er sant. Men jeg synes likevel ikke at vi skal lukke den døren helt. Spesielt ikke nå som vi har Walstad, som beviselig har hatt litt mer suksess på dette området. Blir det holdt på et greit nivå trenger det heller ikke komme i konflikt med vårt eget talentarbeid.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Spelaren

Høy og sterk, er det ein Ojo-erstatter me har på besøk? I så fall kan det bli mykje ungt på topp hvis det går i boks neste år.
Gå av.

Gepard

Dette er jo nok et prov på at Skarsfjord må vekk, mannen er besatt av å spille med en enslig stor spiss. Bård Finne hadde passet fantastisk bra i et spisspar, og er helt krise at vi har en trener som er vegret mot dette, og ergo ser etter Ojo-erstatter allerede. Et utrolig dårlig signal for Finne dette her.

Sindre32

Quote from: Gepard on October 17, 2012, 11:59:48 AM
Dette er jo nok et prov på at Skarsfjord må vekk, mannen er besatt av å spille med en enslig stor spiss. Bård Finne hadde passet fantastisk bra i et spisspar, og er helt krise at vi har en trener som er vegret mot dette, og ergo ser etter Ojo-erstatter allerede. Et utrolig dårlig signal for Finne dette her.


Vi skal altså spille hele neste sesong med Finne som enslig spiss og Huseklepp som eneste backup hvis Ojo forsvinner?

At vi sonderer markedet er altså et bevis på at Skarsfjord må vekk, til tross for at vi ikke har særlig mange spisser. Spenstig!

Det er heller ikke noe i veien for å ha flere kort å spille på. Det er en fordel, selv om vi spiller med bakromsspisser, å kunne variere ved å sette innpå en annen spisstype i enkelte kamper.

ostraume

Quote from: Gepard on October 17, 2012, 11:59:48 AM
Dette er jo nok et prov på at Skarsfjord må vekk, mannen er besatt av å spille med en enslig stor spiss. Bård Finne hadde passet fantastisk bra i et spisspar, og er helt krise at vi har en trener som er vegret mot dette, og ergo ser etter Ojo-erstatter allerede. Et utrolig dårlig signal for Finne dette her.


Du vil altså ikke ha en stor, sterk spiss i stallen? Og Skarsfjord må vekk siden han åpenbart vil det? Håpløst.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

October 17, 2012, 12:36:21 PM #3538 Last Edit: October 17, 2012, 14:08:03 PM by Lasaron
Vi henter 17-18-åringer fra Loddefjord, Sotra, Askøy og Fyllingsdalen. At vi da en sjelden gang henter en 17-18-åring fra Afrika går an å leve med, hvis han er god.

Med god så mener jeg slik som Mikel, Edu, Ighalo, og kanskje Jaiteh før han stagnerte. Noen som vet hvordan det går med Edu og Ighalo?
Tren på langskudd

Gepard

October 17, 2012, 13:03:37 PM #3539 Last Edit: October 17, 2012, 13:06:06 PM by Gepard
Nei jeg vil ha vekk skarsfjord fordi det under han alltid kommer til å bli spilt med en enslig spiss, selvsagt er det bra å ha denne spillertypen i stallen, men ikke som premiss for branns spillestil.

Skarsfjord må vekk om vi skal implementere ungdomsavedelingens offensiv anlagte spillmønster, vår teknisk ballbesittende stil i ungdomsavedeligen er ikke forenlig med spill mot en enslig sterk spiss.

monzilla

Syntes at Stig Lillejord bommer i dagens BT. Greit nok at han representerer en del unge talenter, men han virker jo oppriktig sur for at Brann ønsker å ha flere tanker i hodet samtidig.

ostraume

Lillejord representerer spillerne og har en agenda. Det er fair nok. Langeland og Doddo er "journalister" (vel, sistnevnte er vel strengt tatt entertainer) og bør evne et mer balansert syn.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Xminator

Langeland har jo sin egen agenda. I sitt eget hode. Litt avskilt fra resten av verden.

Lillejord synest jeg skal gå litt stille i gangene. Det er ikke få millioner som ligger i grunnen for de spillerene han representerer i Brann. I min bok er det agentene driver med ren snylting.

osoerli

Mykje piss ein skal lesa i aviser om dagen.  Eg veit ikkje om eg skal le eller grina.  Skal Brann slutta å henta spelarar utanfrå fordi me har eiga talentsatsing?  Eller skal Brann slutta å henta talent utanfrå, berre etablerte spelarar?  Eller er det Afrika som er problemet?
Brann klarar uansett aldri å henta eit komplett lag frå eiga talentsatsing.  Det må frå tid til anna fyllast på med spelarar utanfrå.  Slik er det i alle toppserieklubbar i heile Europa.  Om dei er 17 eller 27 år når dei kjem, om dei kjem frå Ghana eller Tana, spelar då for pokker inga rolle.
Me har då henta Juninhoer og Diegoer før.  Er det plutseleg feil no fordi nokre frå klubbens eiga talentsatsing ligg nær førsteelveren?
Kjære Langeland, Lillejord og Doddo:
-Det kan jo hende Brann vil spela 4-4-2 i 2013.
-Det kan jo hende Ojo blir selt etter denne sesongen.
-Det kan jo hende Finne blir langtidsskadd i 2013-sesongen.
-Skal Brann ta medalje bør minst 4 gode spissar vere stallen til eikvar tid, det har vore unntakstilstand i Brann sidan 2009.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Xminator


Eilif

Jeg har skrevet en blogg om Finne, Lillejord og Brann utifra dagens BT-saker. http://stoltogkry.wordpress.com/2012/10/17/sagaen-om-bard-finne-fortsetter/
Denne omgangen med bråk er et resultat av ettårskontrakten til Finne.

Huff

Forutsatt at vi fortsatt skal spille 4-2-3-1 holder det med to spisser og et talent. Høsten 2010 spilte vi med noen Bakke på topp noe som funket greit. Spørsmålet er og hva en har bak spissen og hva en legger opp til. Hadde en lagt opp til å spille Bakke gjennom i bakrom og at Bakke skulle være den som skulle avslutte alle Branns angrep ville ting gått riktig ille. Når dette er sagt er det selvsagt ingenting galt med å se etter spillere utenlands parallellt med et godt talentarbeid - at Brann mestrer begge deler er en forutsetning for at vi blir en stabil toppklubb i fremtiden.


dudo

http://fotball.bt.no/landslaget/article254188.ece

Dette liker jeg! Haugen er offensiv i hodet, og vil inn på laget til u21-EM neste år. Da blir det knallhard jobbing fremover, noe som utelukkende gagner Brann. Så gjelder det bare å få forlenget, jeg er overbevist om at han står foran et virkelig gjennombrudd i 2013.

Larsen bærer litt mer preg av at han er førstereisgutt i landslagssammenheng, og bekrefter til en viss grad inntrykket mitt av han som en litt mer forsiktig type som ikke er like trygg på seg selv. Igjen noe som gagner oss, for om han hadde hatt ståltroen på seg selv og fått ut det han kan i kamp etter kamp ville han reist for lenge siden. Bare å klinke til med ny kontrakt der òg!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Larsen minner om Huseklepp med andre ord? Forsiktig type som tar ting som det kommer.

Det ville vært fett å ha med noen i EM. Wangberg tror jeg har spilt i kvalikken og er derfor aktuell han og.

Huff

Dersom Haugen spiler EM neste sommer er det total katastrofe dersom han ikke har signert ny kontrakt med Brann. Skulle han derimot forlenge med tre år, og skore to mål mot eksempelvis Nederland i en gruppespillskamp blir det derimot fort meget kjekt å legge frem regnskapet for 2013 for Bruuniken.

Go Up