• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Talentarbeid

Started by Klaus_Brann, October 31, 2008, 12:33:12 PM

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

Go Down

Ricky

Quote from: melkegutten on August 17, 2012, 10:22:17 AM
Lillejord tenker vel bare penger fremfor å se hva som er best for spiller...


Det er jo flott, for da signerer nok Finne for Brann, vil jeg tro. Problemstillingen er jo normalt sett høy lønn + lite spilletid i Brann kontra lav lønn + mye spilletid i en mindre klubb.

Spelaren

Søren heller, Doddo hiver seg på debatten med sin særegne overdrevenhet.


Problemet til Doddo er at han ikkje nyanserer. I tillegg har han, dessverre, stor innflytelse i mediebildet.
Gå av.

krakra

Finne ønsker garantert å bli Brannspiller. Men forhåpentligvis ønsker han mer enn å bare være enn del av Branns a-stall

sydnes76

Brann har jo selvfølgelig høy egeninteresse av at talentene de har forvaltet og brukt millioner på, slår ut i full blomst. Det er ingenting som tilsier at klubben i dag har en talentfiendtlig holdning, og jeg tror vi kommer til å se mange TL spillere fra Brann sine yngre generasjon.
Jeg håper de er tålmodig og lojale nok til at det blir for Brann.
Hvis Bård Finne feks slo igjennom i Molde og dro til Salzburg, så vil jeg fremdeles legge hovedæren til SKB for det arbeidet som er nedlagt til nå. Flere av våre håpefulle vil nok få verdifulle innhopp og kanskje en en kamp eller to fra start i tiden som kommer.
Alternativt kan de få starte alle sammen, alle kampene, men da får vi vel gi vekk Ojo, Soko, Piotr, Sævarson og Zsolt ++ først. Sikkert noen som tar i mot...

HenningSB

Rett å slett skammelig om Brann ikke vil gi godt nok tilbud til Bård som han godtar- gi gutten spilletid, kommer til å bli en instant hit med stort videresalgspotensiale! Samme med resten av våre unge gutter.. må ikke brenne oss ved å gi de bort for tidlig!

krakra

Moralen er: Dersom et stort talent går til Brann og faller igjennom er det spillerens ansvar. Dersom et Branntalent går til en annen klubb og slår igjennom er det Branns ære? Brann har fått Finne opp til andredivisjon. De har ennå ikke bevist at de kan få talentene sine på et særlig høyere nivå enn det.

Og selvsagt -ønsker- Brann at talentene slår til, men er de villig til å ta noen som helst risiko for at det skal skje?

sydnes76

Ansvar er et debattert ord i disse tider.
Jeg mener ikke at det kun er spillerens ansvar om han faller igjennom i Brann, det er nok mer komplekst enn som så. Alt fra klubb, supporteres tålmodighet, rådgivere og spilleren selv kan være utslagsgivende for om spilleren slår til.
Brann har fått Finne til 2. divisjon og litt mer. Vi tar risk nok til at ungguttene har fått rimelig mye spilletid tilsammen. Sett i forhold til gamle dager har vi tatt sjumilssteg, men jeg er enig i at vi fremdeles skal ta nye skritt.
Men enkelte er jo voldsomt så bombastiske her. Jeg har troen på at samarbeidet på stadion fungerer bra, mellom Bakkerud, Skars og andre involverte. Og dette til både klubb og talenters beste.

krakra

Det er flott at du har troen, men emperien er ikke på din side. Vi har et av landets beste juniorlag, men talentene får ikke spille med mindre laget er ikke oppløsning. Aktuelle Finne står med to små innhopp i TL og han er en av toppscorerne i hele 2. divisjon. Heller ikke i cupen har han fått noe særlig spilletid.

Xminator

Skjønner ikke denne talentrunkingen. Vil han ikke spille for oss er det andre spillere der ute. Vi kommer til å ha Brannstjerner uten Finne også.

dudo

Men talentsatsingen bør legges ned igjen om vi ikke ønsker å ta noen sjanser med å få spillerne helt opp. Finne har 12 mål i 2. div i år, som 17-åring. Det er knallsterkt, og innhoppet hans mot Hønefoss var også bra. Like forbannet har han ikke fått en eneste sjanse siden, om han i det hele tatt har vært på benken?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

vebo

Han har vel 2 innhopp? Mener å lest at han kun kan spille en kamp til for a-laget som amatør i 5er gjengen.
Tiocfaidh ár lá

dudo

Ja, to innhopp, men det ene var på to minutter eller noe. Teller ikke. Siste innhoppet bør vi bruke snarest, slik at han blir nødt å skrive under om han vil spille mer TL i år.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: dudo on August 17, 2012, 15:33:30 PM
Men talentsatsingen bør legges ned igjen om vi ikke ønsker å ta noen sjanser med å få spillerne helt opp. Finne har 12 mål i 2. div i år, som 17-åring. Det er knallsterkt, og innhoppet hans mot Hønefoss var også bra. Like forbannet har han ikke fått en eneste sjanse siden, om han i det hele tatt har vært på benken?
Han scoret også i cupen. Selv om han ikke var alene om det syns jeg Finne har grepet den berømte sjansen uten å ha fått noe igjen for det. Samme syns jeg gjelder flere talenter i år. Samtidig ser vi at innkjøpte spillere får god tid på seg til å komme inn i det, selv om prestasjonene har vært dårlige og kostet poeng. Så det handler nok ikke bare om å til enhver tid bruke de meste. Det vitner også om en mangel på tillit som er vanskelig å gjøre noe med

dudo

Jeg håper ihvertfall å se han på benken søndag. Har sansen for typen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

eivhelle

Quote from: krakra on August 17, 2012, 15:47:35 PM
Selv om han ikke var alene om det syns jeg Finne har grepet den berømte sjansen uten å ha fått noe igjen for det.


Har har fått tilbud om A lags kontrakt. Hva mer burde han ha fått? Eller hva mer har Brann mulighet for å tilby?

krakra

Han burde spilt tre kamper allerede og vært mer med i cupen

Xminator

Quote from: dudo on August 17, 2012, 15:33:30 PM
Men talentsatsingen bør legges ned igjen om vi ikke ønsker å ta noen sjanser med å få spillerne helt opp. Finne har 12 mål i 2. div i år, som 17-åring. Det er knallsterkt, og innhoppet hans mot Hønefoss var også bra. Like forbannet har han ikke fått en eneste sjanse siden, om han i det hele tatt har vært på benken?


Vi kan legge ned talentsatsingen om ikke talentene ønsker å ta sjansen på å skrive A-kontrakt med Brann.

dudo

Ta sjansen? På det som kan oppfattes som en dårligere vei frem?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Det er tull at talentene får spille så lenge de er gode nok. Empirien viser det, som Krakra sier. Se på hvor mye Kalvenes og Grorud spesielt spilte foran Grønner. Og se hvor mye Labukas spilte foran Larsen. Barmen blir vraket etter en litt svak kamp, mens Soko, Bentley, Nordkvelle og Mjelde utmerket godt kan ha mange dårlige kamper på rad før de blir vraket.
Tren på langskudd

Hatleking

Quote from: Lasaron on August 17, 2012, 17:26:18 PM
Det er tull at talentene får spille så lenge de er gode nok. Empirien viser det, som Krakra sier. Se på hvor mye Kalvenes og Grorud spesielt spilte foran Grønner. Og se hvor mye Labukas spilte foran Larsen. Barmen blir vraket etter en litt svak kamp, mens Soko, Bentley, Nordkvelle og Mjelde utmerket godt kan ha mange dårlige kamper på rad før de blir vraket.


Kalvenes og Grorud var iallfall betre enn Grønner då. Larsen har ikkje vist noko som helst. Sokolowski tek opp plassen til Barmen, fordi han presterar betre.

krakra

Var virkwlig Kalvenes og -Grorud- bedre enn Grønner da? Og Barmen kunne fint wpilt sammen med Woko

dudo

Stavekontroll, kråken. Stavekontroll!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Nå begynner krakra å bli virkelig full på fredagsbørst, sprit og diskusjon rundt talentarbeid er en dårlig kombinasjon  ;D
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Skylder på smart phonen

dudo

Og manglende stavekontroll. ;)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Tar alltid utgangspunkt i at jeg er feilfri

posemedsnopi

Quote from: krakra on August 17, 2012, 15:47:35 PM
Quote from: dudo on August 17, 2012, 15:33:30 PM
Men talentsatsingen bør legges ned igjen om vi ikke ønsker å ta noen sjanser med å få spillerne helt opp. Finne har 12 mål i 2. div i år, som 17-åring. Det er knallsterkt, og innhoppet hans mot Hønefoss var også bra. Like forbannet har han ikke fått en eneste sjanse siden, om han i det hele tatt har vært på benken?
Han scoret også i cupen. Selv om han ikke var alene om det syns jeg Finne har grepet den berømte sjansen uten å ha fått noe igjen for det. Samme syns jeg gjelder flere talenter i år. Samtidig ser vi at innkjøpte spillere får god tid på seg til å komme inn i det, selv om prestasjonene har vært dårlige og kostet poeng. Så det handler nok ikke bare om å til enhver tid bruke de meste. Det vitner også om en mangel på tillit som er vanskelig å gjøre noe med


Finne har 12 mål i 2. divisjon. Hadde du ønsket mer spilletid til han på bekostning av Ojo om han hadde vært 10 år eldre?

Klaus_Brann

Quote from: Brann_ruler on August 17, 2012, 10:27:57 AM
Dersom Finne ikke undertegner kontrakt med brann er det et enormt svik. Var vel en tilnærmet lik situasjon med Bakenga i RBK. Heldigvis tok spiller til fornuften og undertegnet. Lillejord kan reise en viss plass...


Signerer på denne jeg og.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on August 17, 2012, 10:49:39 AM
De fem siste årene da. Faktum er uansett at ingen har tatt steget ennå og mange har stagnert.


Det er jo først nå vi begynner å se fruktene av det, som andre også har påpekt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: ostraume on August 17, 2012, 12:35:39 PM
Altså, vi snakker om en spiller som har vært i Brann sitt system og nytt godt av Brann sin millionsatsing på talenter. At han nå bøtter inn mål på landslagene er mye takket være Brann og den seriøse oppfølgingen han har fått i klubben. I så fall er det et soleklart svik å stikke til en annen klubb så snart muligheten byr seg, i en alder av 17 år.

Når det er sagt så tror jeg han signerer.


Hvor mye sannhet det er i det vet jeg ikke, men jeg overhørte en i styret snakke om at Finne først og fremst var et treningsprodukt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dudo

God nok for kontrakt, og å satses på er ikke synonymt i Brann ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

kabelmann

Skulle han finne på å forlate skuten etter å ha fått "utdannelsen" i hendene av Brann kan han bare drite og dra. Da er han en Judas av verste sort, samme faen hva enkelte her inne mener om utviklingsmulighetene i Brann.

Det sagt så er jeg 99% sikker på at han blir. Ikke fordi jeg vet noe andre ikke vet, men fordi jeg ikke tror hverdagen på Brann Stadion er så forbannet svart/hvitt som noen synes å mene.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Sindre32


vebo

Det hadde vært noe annet om dette var en fyllingspiller som ikke ville til Brann, men dette er en spiller som Brann selv har brukt mye tid og penger på. Så ja, om han da velger en annen klubb så er han en sviker..
Tiocfaidh ár lá

Sindre32

August 18, 2012, 12:49:02 PM #3035 Last Edit: August 18, 2012, 13:00:58 PM by Sindre32
Quote from: vebo on August 18, 2012, 12:37:02 PM
Det hadde vært noe annet om dette var en fyllingspiller som ikke ville til Brann, men dette er en spiller som Brann selv har brukt mye tid og penger på. Så ja, om han da velger en annen klubb så er han en sviker..


Javel? På hvilket grunnlag? Har du innsyn i spesifikke detaljer om kontrakten og det sportslige tilbudet Brann tilbyr?

å forvente at talentene betingelsesløst skal skrive under en hvilken som helst avtale de får fremlagt er selvsagt fullstendig urimelig.

vebo

Virker som du har gode grunner til å synse hvertfall? Minstelønnen på proffkontrakt er i overkant av 200.000, noe som er mer enn nok for en 17-åring, og langt unna det du kaller "betingelsesløst".
Tiocfaidh ár lá

Sindre32

August 18, 2012, 16:34:57 PM #3037 Last Edit: August 18, 2012, 17:26:34 PM by Sindre32
Quote from: vebo on August 18, 2012, 14:46:38 PM
Virker som du har gode grunner til å synse hvertfall?


Det er vel akkurat å synse jeg ikke gjør.

Quote from: vebo on August 18, 2012, 14:46:38 PM
Virker som du har gode grunner til å synse hvertfall? Minstelønnen på proffkontrakt er i overkant av 200.000, noe som er mer enn nok for en 17-åring, og langt unna det du kaller "betingelsesløst".


Eye of the beholder. Nå er det vel heller ikke sikkert at det kun er penger dette handler om.

Xminator

En 17-åring har godt av en lønn som betinger at han bor hjemme med mor, eller må jobbe ekstra på Rema 1000.

dudo

Det er jeg enig med deg i, men samtidig er det jo som nevnt en minstelønn inne i bildet, og noe psykologisk ved om man fortjener mer enn minstelønn. Men mest tror jeg Brann må vise at de setter pris på han,  og ha vilje til å satse på han. Selv må han være tålmodig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

vebo

Mener at det er statens lønnstrinn 1 NFF bruker som referanse. I loven står det at en skal ha mulighet til å leve av fotball alene.
Tiocfaidh ár lá

ostraume

Quote from: Sindre32 on August 18, 2012, 12:49:02 PM
Quote from: vebo on August 18, 2012, 12:37:02 PM
Det hadde vært noe annet om dette var en fyllingspiller som ikke ville til Brann, men dette er en spiller som Brann selv har brukt mye tid og penger på. Så ja, om han da velger en annen klubb så er han en sviker..


Javel? På hvilket grunnlag? Har du innsyn i spesifikke detaljer om kontrakten og det sportslige tilbudet Brann tilbyr?

å forvente at talentene betingelsesløst skal skrive under en hvilken som helst avtale de får fremlagt er selvsagt fullstendig urimelig.


Du legger altså følgende premiss: Siden vi ikke kjenner kontraktstilbudet så kan det hende det er elendig og vi kan følgelig ikke si noe om Finne sitt valg. Latterlig!

Finne er et Brann-produkt, og får nå tilbud om en proffkontrakt, som trolig er helt kurant. Velger han nå, i en alder av 17 år, å gå til Odd (e.l) så er det soleklart at han er en sviker.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Mener du at Brann ikke er en del av problemet i.det hele tatt?

Sindre32

Quote from: ostraume on August 18, 2012, 17:55:53 PM
Quote from: Sindre32 on August 18, 2012, 12:49:02 PM
Quote from: vebo on August 18, 2012, 12:37:02 PM
Det hadde vært noe annet om dette var en fyllingspiller som ikke ville til Brann, men dette er en spiller som Brann selv har brukt mye tid og penger på. Så ja, om han da velger en annen klubb så er han en sviker..


Javel? På hvilket grunnlag? Har du innsyn i spesifikke detaljer om kontrakten og det sportslige tilbudet Brann tilbyr?

å forvente at talentene betingelsesløst skal skrive under en hvilken som helst avtale de får fremlagt er selvsagt fullstendig urimelig.


Du legger altså følgende premiss: Siden vi ikke kjenner kontraktstilbudet så kan det hende det er elendig og vi kan følgelig ikke si noe om Finne sitt valg. Latterlig!

Finne er et Brann-produkt, og får nå tilbud om en proffkontrakt, som trolig er helt kurant. Velger han nå, i en alder av 17 år, å gå til Odd (e.l) så er det soleklart at han er en sviker.


Jeg vil heller si det er latterlig å synse rundt en 17-årings personlighet og kalle ham sviker, uten å vite hva tilbudet spesifikt inneholder - verken økonomisk eller sportslig.

Brann er først og fremst en bedrift. Verken Finne eller agenten har sagt at de uansett ikke ønsker å signere, de sier at det avhenger av hva Brann kan tilby. Dette er selvsagt helt uproblematisk, å forvente at en person skal sette bedriften Brann foran sine egne interesser er i beste fall naivt supporter-fjas.

Nixon

Kontraktstilbudet vil sannsynligvis være på nivå med det Barmen og Grønner har takket ja til. Så det bør ikke være her problemet skal ligge. Da gjenstår det om han har troen på det sportslige. Og her er det selvsagt godt mulig å argumentere for at det er forståelig at han takker nei. Men som jeg har sagt tidligere. Har de tvilt på det burde de tatt konsekvensen av det tidligere, og ikke nå som Brann har gjort han så god at andre klubber også blir interessert.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

dudo

Men uansett er det jo snakk om utdanningskompensasjon. Noen som har oversikt over summene der? De kan meget vel være høye nok til at andre klubber egentlig ikke er aktuelle.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: Nixon on August 18, 2012, 18:46:40 PM
Kontraktstilbudet vil sannsynligvis være på nivå med det Barmen og Grønner har takket ja til. Så det bør ikke være her problemet skal ligge. Da gjenstår det om han har troen på det sportslige. Og her er det selvsagt godt mulig å argumentere for at det er forståelig at han takker nei. Men som jeg har sagt tidligere. Har de tvilt på det burde de tatt konsekvensen av det tidligere, og ikke nå som Brann har gjort han så god at andre klubber også blir interessert.
Nå kom vel Finne til Brann i 2008. Da Brann startet storsatsingen på talentarbeidet. Det er vel ikke urimelig hvis han antok at denne satsingen ville la seg gjelde på A-laget.

dudo

Utdanningskompensasjon er for øvrig på 10 000 pr år frem til fylte 15, så 100 000 kr pr år (for TL-klubber) frem til fylte 23. Så vil noen hente han må de ut med i overkant av 200k. Ikke allverden, men nok til å hindre klubber som Odd og Sogndal, tror jeg.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

http://fotball.bt.no/nm/article247255.ece

Brann fortsatt i bunnsjiktet når det gjelder spilletid for talenter. Ikke heeelt nederst da, men mestparten av spilletid kom mens vi hadde mange skader. Nå som vi er skadefri faller vi vel ned til jumboplassen

Skarsfjord syns, ikke overraskende, at det blir feil måte å regne på. Han peker på at spilletiden har økt kraftig fra i fjor uten å nevne at spilletiden i fjor var ekstremt lav og at mestparten av årets spilletid har kommet i perioder med store skadeproblemer

Hatleking

Kva er det du vil, eigentleg? Plassere Ojo, Bentley og Jonsson på benken?

Go Up