• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Talentarbeid

Started by Klaus_Brann, October 31, 2008, 12:33:12 PM

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

Go Down

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Endte 5-0, Finne sikret hattrick på straffe like før slutt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

A propos Finne, så står det i BT i dag at det ikke er sikkert han skriver under for Brann, og at det er interesse både fra norske og utenlandske klubber. Han representeres av Lillejord, som lar det skinne gjennom at videre sportslig utvikling er det viktigste, og slik jeg leser det virket han ikke overbevist om at det er i Brann den er best. Skarsfjord garanterer heller intet, men mener at det bør gå automatikk i at Branns talenter skriver under for Brann. Noen refleksjon over egen rolle i så måte kommer dog ikke fram.

Og sist, det mest foruroligende: Finne selv kommenterer intet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Om han vil holde klubben som gissel så kan han bare reise for min del. Brann skal ikke garantere spilletid til noen. Brann skal ta flest mulig poeng i tippeligaen.

dudo

Gissel? Hva skjer med retorikken her inne for tiden? Det er snakk om en god sportslig plan som det settes spørsmålstegn ved om eksisterer.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Sindre32

Finne må selvsagt tenke på seg selv, sin egen utvikling og sin egen fremtid. Så kan man jo stille spørsmål ved om ikke Brann burde kjent sin besøkelsestid og tilbudt ham kontrakt tidligere.

Brann kan vel ikke garantere ham spilletid? Finne kan fort glippe, det ville vært veldig synd.

Nixon

Ja, det vil være synd. Men jeg er litt enig med X. Greit nok at de vil ha innsyn i Brann sin sportslige plan for Finne, det skulle bare mangle. Men dersom de har vært så veldig opptatt av dette burde de kanskje snakket med Brann om dette før. Før Finne gjennom flere år nå har nytt godt av Brann sine mange talent-millioner og har kommet i en posisjon at han kan velge mellom flere klubber. Med andre ord: Dersom de ikke har tro på Brann som klubb burde de kanskje funnet seg en annen klubb tidligere.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Nixon

http://www.brann.no/news/article/nneazisb6yws1f9s1enenu975/title/--vi-er-bedre-enn-i-fjor

Brann er på god vei til en ny juniorfinale. Og denne gangen (hvis det blir Brann i finalen...) bør det bli et folkekrav at den skal spilles i Bergen!:)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

vebo

Tipper at Lillejord forsøker å presse opp prisen for Brann og dermed også sitt eget honorar. Kan ikke se noen grunn til at Finne der han er nå ikke burde signere med Brann.
Tiocfaidh ár lá

Xminator

Quote from: dudo on August 17, 2012, 06:31:35 AM
Gissel? Hva skjer med retorikken her inne for tiden? Det er snakk om en god sportslig plan som det settes spørsmålstegn ved om eksisterer.


Jo det er en gisselsituasjon. Det er 20 andre spillere som også vil ha spilletid. Det setter klubben i en vanskelig situasjon. De vil få kritikk uansett hva de gjør. Den sportslige ledelsen kan ikke garantere noen spilletid.

For min del er det to minuser bak Finne og Lillejord om det ikke signeres proffkontrakt. Joda, han kan risikere at Brann henter ett par spisser til som blir vurdert som bedre, men det er utrolig passivt av "talenter" å tenke slik. De som blir gode tar konkurransen og tar vare på sjansene når de får dem.

BA har foresten fått sin egen versjon av Langeland, som er nesegrus forelsket i konkursboet og "talentfabrikken" Sogndal.

Gulløl

August 17, 2012, 09:36:29 AM #2960 Last Edit: August 17, 2012, 09:43:25 AM by Gulløl
Brann er sent ute med å tilby Kristoffer Barmen ny kontrakt som går ut etter sesongen. At Brann vil ha han med videre bør jo være bankers så en kan jo lure på hvorfor ingen ting er gjort. Barmen har vist seg frem enda mer en Finne så trolig han har fått seg en dyktig agent han også. Og med en dyktig agent med dollar i blikket er det "alltid interesse" både fra norske og utenlandske klubber. Blir vel en ny trend at agentene får Brann sine største talenter under sine vinger allerede fra 14-16 års alderen. Blir veldig synd om agentene og spillerne selv stikker av med gevinsten etter at Brann har lagt ut en større utgifts del over flere år. Da kan en lure på om det er noen vits å bruke så mye penger på talentutvikling. Det aller største Brann talentet Emil Hansson(14) er vel allerede tapt for Brann, enten han går til Feyenoord som han har trent med eller en annen utenlandsklubb. Blir spennende å se hva tiltak Brann vil gjøre for å beholde de beste talentene de neste årene, blir ikke helt enkelt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

vebo

Jeg tror norske talent (og forsåvidt spillere generelt) ofte blir innbilt at de er bedre enn det de er.
Tiocfaidh ár lá

krakra

Quote from: vebo on August 17, 2012, 08:31:13 AM
Tipper at Lillejord forsøker å presse opp prisen for Brann og dermed også sitt eget honorar. Kan ikke se noen grunn til at Finne der han er nå ikke burde signere med Brann.
En grunn kan jo være at bortimot ingen talentet som har skrevet undet for Brann de siste ti årene har lykkes

melkegutten

Lillejord tenker vel bare penger fremfor å se hva som er best for spiller...

Spelaren

http://fotball.bt.no/eliteserien/article247085.ece artikkelen er på nett.

Finne er oppflasket i vårt system, eit system som har fått allokert mangfoldige millioner dei siste årene. Det burde vere ein selvfølge at han i det minste prøver seg på toppnivå for klubben som har fått ham fram.

Agenter på småunger, forbannet uting  >:( .
Gå av.

Brann_ruler

Dersom Finne ikke undertegner kontrakt med brann er det et enormt svik. Var vel en tilnærmet lik situasjon med Bakenga i RBK. Heldigvis tok spiller til fornuften og undertegnet. Lillejord kan reise en viss plass...

krakra


Hatleking

Det er ein ukultur dersom eigne, lokale unggutar ikkje vil skrive under for Brann i den alderen. No seier eg ikkje at han ikkje gjer det, men det er noko som må debatterast dersom det skjer. Eg har all mogleg grunn til å tru at Finne vil få god oppfølgjing. Me har eit andrelag i 2. divisjon som han er fast på. I tillegg får han jo innhopp. Dersom det ikkje er nok, kan me jo låne han vekk. Eg ser ikkje for meg kva norske klubbar som skal gje han fleire sjansar mtp permanent overgong?

Spelaren

Man kan også be om eit fnugg av lojalitet til systemet som har brakt deg fram dit du er i dag, på dørterskelen til ein stor sjanse. Om det ikkje fungerer, så har Brann ein særdeles fin track record på å la folk få prøve seg andre plasser.
Gå av.

krakra

Quote from: Spelaren on August 17, 2012, 10:33:06 AM
Man kan også be om eit fnugg av lojalitet til systemet som har brakt deg fram dit du er i dag, på dørterskelen til ein stor sjanse. Om det ikkje fungerer, så har Brann ein særdeles fin track record på å la folk få prøve seg andre plasser.
En lojalitet som kan ødelegge karrieren før den i det hele tatt har startet?
Det var ganske opplagt at Finne ville få tilbud andre steder etter å ha bøttet inn mål for G17- og 18-landslagene samt andrelagene. At han automatisk skulle si nei til disse for å signere for Beann hvor talentene stor sett dør ut før de blir sendt til Fyllingsdalen i ren lojalitet er mye å forvente

Brann er åpenbart en stor del av problemet her. Hadde vi vært dyktige på å få talenter til å ta steget hadde dette neppe vært aktuelt. Og det handler ikke om å garantere spilletid

Hatleking

Du gløymer jo at talentsatsinga dei siste åra har vorte intensivert og eigentleg gravd fram or oska. Då blir det heil tøvete å kome med 'dei ti siste åra'.

krakra

De fem siste årene da. Faktum er uansett at ingen har tatt steget ennå og mange har stagnert. Det er en  stor risiko for et talent å skrive under for Brann og det er naturlig å være usikker dersom man har flere alternativet.
At Brann trodde de bare kunne sitte å se på mens Finne bøttet inn mål overalt uten å tilby ham kontrakt uten at andre klubber ville komme på banen er utrolig. Finne burde fått profdkontrakt allerede i juni

Spelaren

Brann gir talentene meir speletid i år enn tidligere, sjølv om det ikkje er optimalt enno. Dersom det ender opp med at han ikkje ein gang prøver seg på A-nivået, så blir eg veldig skuffet. Det ville vere tragisk om dette skulle bli normen; at millionene som er brukt ikkje gir nokon forpliktelser for dei som viser seg såpass gode at dei vil ha ein sjans til å ta steget, men at ungguttene i stedet forsvinner til andre klubber. Brann har brukt masse midler her, det minste som kan forventes er signatur - me er ikkje talentfiendtlige som enkelte skal ha det til (lenger). Dersom han er så jækla god vil det vere mange som kan tenke seg å leie ham dersom det ikkje skulle fungere i Brann. Sjanser vil han nok få, han også.
Gå av.

Nixon

Det er fullt forståelig at et talent ser på historikken til klubben. Og den er som alle vet ikke blant de beste. Men jeg synes likevel at man kan stille andre krav til lojalitet til en spiller som har nytt godt av Brann sine millionressurser de siste årene, enn dersom det var snakk om en spiller fra en annen lokal klubb,
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krakra

Denne spilletiden kom stort sett når alle var skadet og laget ikle fungerte. Etter aommeren har de ikke spilt så mye. Hvem vil være talent i en klubb hvor man bare for spille når laget iike funker?
Selvsagt skal vi forvente lojalitet fra spillerne vi utvikler, men da må vi ha et akseptabelt tilbud for dem. Det er ikke bare å prøve seg i Brann et par år og gå videre hvis opplegget er for dårlig. Da har man kastet bort to viktige år.

Xminator

Quote from: krakra on August 17, 2012, 10:01:05 AM
Quote from: vebo on August 17, 2012, 08:31:13 AM
Tipper at Lillejord forsøker å presse opp prisen for Brann og dermed også sitt eget honorar. Kan ikke se noen grunn til at Finne der han er nå ikke burde signere med Brann.
En grunn kan jo være at bortimot ingen talentet som har skrevet undet for Brann de siste ti årene har lykkes


Og hvor mange som IKKE har skrevet under har lykkes? Det må være spillere som faktisk var i Branns system før de hoppet av i svingen...

Xminator

Krakra, når du blir så oppkavet at du ikke lenger klarer å treffe tastene, så er det på tide å reise seg og gå ut en tur.

Utmedsnolken

Historisk sett har Brann vært elendig på å få spillere til å ta steget fra lovende talent til eliteseriespiller. Er lite som tyder på at det er så mye bedre nå, så skjønner de er skeptiske til å spille i Brann. Utviklingen stanser opp hvis man ikke får spille på et høyere nivå.
"og der snubler Sæternes igjen"

krakra

Quote from: Xminator on August 17, 2012, 11:00:40 AM
Quote from: krakra on August 17, 2012, 10:01:05 AM
Quote from: vebo on August 17, 2012, 08:31:13 AM
Tipper at Lillejord forsøker å presse opp prisen for Brann og dermed også sitt eget honorar. Kan ikke se noen grunn til at Finne der han er nå ikke burde signere med Brann.
En grunn kan jo være at bortimot ingen talentet som har skrevet undet for Brann de siste ti årene har lykkes


Og hvor mange som IKKE har skrevet under har lykkes? Det må være spillere som faktisk var i Branns system før de hoppet av i svingen...
Det finnes ingen store talenter fra Branns system som ikke har skrevet under proffkontrakt for Brann. Forutenom de som fortsatt er i klubben eller har forlatt oss som vrakgods

krakra

Folk må jo skjønne hva de ber om. Vi snakker om en spiller som kan være nær starten av karrieren sin og det første klubbvalget kan være temmelig avgjørende for hvordan den karrieren blir. Hvis Finne har tilbud fra klubbene som har utviklet TL-profiler og sendt dem til satsende klubber i utlandet og det står mellom disse og Brann med benke-Barmen som den foreløbig største suksesshistorien så skjønner vel alle at han tviler?

ostraume

Altså, vi snakker om en spiller som har vært i Brann sitt system og nytt godt av Brann sin millionsatsing på talenter. At han nå bøtter inn mål på landslagene er mye takket være Brann og den seriøse oppfølgingen han har fått i klubben. I så fall er det et soleklart svik å stikke til en annen klubb så snart muligheten byr seg, i en alder av 17 år.

Når det er sagt så tror jeg han signerer.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

August 17, 2012, 12:44:15 PM #2981 Last Edit: August 17, 2012, 12:50:37 PM by Gulløl
Om Bård Finne blir lovet/forespeilet at han er førstevalget på spissplass om Kim Ojo må ut, signerer han nok.

Blir Azar blir signert og Bård blir bak han i køen kan han sikkert begynne å tvile om det blir mye benk og tribune for han.

Brann må egentlig velge, med Azar får de en mer kortsiktig nytte og med Bård må de være litt med tålmodige.

Det beste hadde kanskje vært kontrakt med Azar ut denne sesongen og en 4 års kontrakt med Bård.

Men tror nok at Azar nå på slutten av karrieren vil ha en lengre kontrakt med en klubb, det vil nok ikke Brann gi han og derfor blir de neppe enige heller.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Hvis det er mye takket være Brann at Finne er et veldig stort talent er det vel også mye takket være Brann at ingen talenter har slått igjennom ennå og at talenter som forlater Brann utelukkende går til dårligere klubber? Da er det ikke så rart at det er litt skremmende
Branns utviklingsavdeling og a-lag er to forskjellige ting. Mens utviklingsavdelingen ser ut til å være blant de beste i landet virker talentarbeidet hos a-laget å være i bunnen av TL. Man kan jo mene at når man får nyte godt av det gode fra utviklingsavdelingen må man tåle det dårlige på a-laget, men jeg skjønner godt at de største talentene ikke tenker sånn. Spesielt hvis det ligger tilbud fra klubber med en god historie på området.

Istedenfor å sutre over grådige agenter og illojale talenter bør man se på hvordan Brann kan bli attraktiv for talenter som skal ta ateget

Lasaron

Det er mye sant og godt i snakket om lojalitet til klubben som har gjort ham god. Men med Skarsfjord som trener kan jeg ikke annet enn skjønne at Finne tviler. En hvilken som helst seniorspiller Skarsfjord henter utenfra vil bli prioritert foran Finne så lenge ikke Finne bøtter inn mål for A-laget i de få innhoppene han får. Selv om Finne faktisk skulle være bedre.
Prestasjonene til Finne på diverse u-landslag gjør det naturlig for ham å ha målsetninger som er klart høyere enn fast eliteseriespill. Da vil ikke jeg klandre ham for å være "illojal" med den treneren vi har.
Tren på langskudd

Spelaren

Eg antar uansett at BT har blåst dette opp, og at det omtalte møtet mellom Brann, Finne, foreldrene hans og agenten resulterer i at han signerer ein kontrakt med Brann. Så får han ta vare på mulighetene når han får sjansen. Går det dårlig, pleier Brann å vere greie med utleie eller billigsalg.
Gå av.

krakra

Men er det ikke trist at det beste Brann har å tilby er at det er enkelt å komme seg vekk når du ikke blir satset på?

Spelaren

Quote from: krakra on August 17, 2012, 13:19:18 PM
Men er det ikke trist at det beste Brann har å tilby er at det er enkelt å komme seg vekk når du ikke blir satset på?


Hvis ein ikkje blir satset på (premisser lagt ned i ditt innlegg), kva trenger ein egentlig å tilby då utover velvilje mtp å komme seg videre?
Gå av.

Nixon

Ja, Brann kan jo bare være ærlig med Finne: - Vi vil at du skal skrive under for syns skyld slik at vi ikke taper ansikt. Når det viser seg at du ikke blir satset på, noe vi alle vet kommer til å skje, skal vi ikke være vanskelig med en utlånsavtale og senere overgang til en annen klubb. Dette er det beste vi kan tilby. Hva sier du?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Spelaren

Dersom han signerer er det jo naturlegvis fordi Skarsfjord og co har lagt fram eit scenario han kan tenke seg å prøve seg i. Om det går eit år, halvannet - og han får signaler om at han ikkje blir satset på, så er det vel greit å vite at ein lett kan komme seg ut?
Gå av.

eivhelle

Det største problemet med disse talentene er at de er så jækla utålmodige. Av en eller annen grunn er ikke norsk tippeliga godt nok mål å sikte mot. Alt dreier seg om å komme videre utenlands og da må alt være planlagt og tilrettelagt slik at det passer dem.

Saken er såpass enkel at hvis du har ambisjoner om å bli god nok til å spille en en større liga enn den norske, må du først bli for god til å spille i tippeligaen. Og da er det en forutsetning at du ikke er redd for å mislykkes med å spille deg inn på førstelaget til Brann. Jeg nekter å tro at Skarsfjord ikke vil la et talent få sjansen til å spille hvis han er god nok for laget. Er du god nok spiller trenger du heller ikke at laget legger opp spillet til å passe spesielt for deg. Du må være god nok til å løse den rollen du får tildelt og jobbe med å forbedre deg hele tiden.

Hvis Finne ikke vil skrive A lags kontrankt med Brann, fordi han er redd for utfordringen med å bli god nok til å få spilletid, vil jeg si at han mangler ambisjoner. Brann er pr idag et middels tippeligalag og klarer du ikke å få spilletid her er du ikke god nok for tippeligaen. Jeg kan ikke tenke meg at du blir noe bedre spiller av å flytte ned i adeccoligaen for å spille fast, sammenlignet med å spille hele kamper i 2. div pluss muligheter for innhopp i tippeligaen.

posemedsnopi

Quote from: Sindre32 on August 17, 2012, 07:05:16 AM
Finne må selvsagt tenke på seg selv, sin egen utvikling og sin egen fremtid. Så kan man jo stille spørsmål ved om ikke Brann burde kjent sin besøkelsestid og tilbudt ham kontrakt tidligere.

Brann kan vel ikke garantere ham spilletid? Finne kan fort glippe, det ville vært veldig synd.


Så lenge Finne ikkje har kommet så langt han har gjort bare ved hjelp av egentrening og rått talent, ville det overraske meg om Brann ikkje har et sportslig tilbud som er godt nok også de kommende årene.

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on August 17, 2012, 09:29:06 AM
BA har foresten fått sin egen versjon av Langeland, som er nesegrus forelsket i konkursboet og "talentfabrikken" Sogndal.


Blir håpløst når man sammenligner med Sogndal. Sogndal er nødt til å satse på unge talenter og sånt. De har ikke noe valg. Og om de hadde hatt det, så spiller de uten noe press om resultater. Det er ingen i Sogndal som forventer seier etter seier, og medaljer i serien. Rykker de ned, så lever de helt fint med det også. Da er det jo klart at man kan gamble mer på spillere som gjerne ikke innehar nivået ennå. Det er sikkert også enklere for en ururinert å gjøre en god jobb når han ikke har 12000 på tribunen som blir sur hvis du slår en feilpasning.
Legg ned hele klubben!

krakra

August 17, 2012, 13:54:56 PM #2992 Last Edit: August 17, 2012, 13:57:45 PM by krakra
Quote from: Spelaren on August 17, 2012, 13:35:06 PM
Quote from: krakra on August 17, 2012, 13:19:18 PM
Men er det ikke trist at det beste Brann har å tilby er at det er enkelt å komme seg vekk når du ikke blir satset på?


Hvis ein ikkje blir satset på (premisser lagt ned i ditt innlegg), kva trenger ein egentlig å tilby då utover velvilje mtp å komme seg videre?
Jeg syns det hadde vært greit hvis vi kunne tilby gode muligheter til å slå igjennom så det ikke ble et så stort poeng at det er lett å komme seg vekk hvis man ikke lykkes. Skjønner godt at Finne vurderer å hoppe over de to årene med stagnasjon. Jeg håper jo at Brann kan tilby Finne et opplegg han kan gå med på. Deretter håper jeg -virkelig- at de setterhandling bak ordene. Dette "Du må bare gripe sjansen når du får den"-pisset holder ikke

krakra

Quote from: krøvel vellevold on August 17, 2012, 13:51:11 PM
Quote from: Xminator on August 17, 2012, 09:29:06 AM
BA har foresten fått sin egen versjon av Langeland, som er nesegrus forelsket i konkursboet og "talentfabrikken" Sogndal.


Blir håpløst når man sammenligner med Sogndal. Sogndal er nødt til å satse på unge talenter og sånt. De har ikke noe valg. Og om de hadde hatt det, så spiller de uten noe press om resultater. Det er ingen i Sogndal som forventer seier etter seier, og medaljer i serien. Rykker de ned, så lever de helt fint med det også. Da er det jo klart at man kan gamble mer på spillere som gjerne ikke innehar nivået ennå. Det er sikkert også enklere for en ururinert å gjøre en god jobb når han ikke har 12000 på tribunen som blir sur hvis du slår en feilpasning.
Nei. Det er mer naturlig å sammenligne oss med RBK, VIF og Viking. Klubber som har sendt spillere til utlandet mens vi ikke har en eneste egenutviklet spiller i førsteelveren en gang. Det er en stor nivåforskjell der

eivhelle

Quote from: krøvel vellevold on August 17, 2012, 13:51:11 PM
Quote from: Xminator on August 17, 2012, 09:29:06 AM
BA har foresten fått sin egen versjon av Langeland, som er nesegrus forelsket i konkursboet og "talentfabrikken" Sogndal.


Blir håpløst når man sammenligner med Sogndal. Sogndal er nødt til å satse på unge talenter og sånt. De har ikke noe valg. Og om de hadde hatt det, så spiller de uten noe press om resultater. Det er ingen i Sogndal som forventer seier etter seier, og medaljer i serien. Rykker de ned, så lever de helt fint med det også. Da er det jo klart at man kan gamble mer på spillere som gjerne ikke innehar nivået ennå. Det er sikkert også enklere for en ururinert å gjøre en god jobb når han ikke har 12000 på tribunen som blir sur hvis du slår en feilpasning.


Selv om Sogndal satser på talenter betyr ikke det at de ikke spiller med spillerene som til en hver tid er best. Det er heller ikke slik at Sogndal er til bare for å la talenter få sjansen. De prøver som alle andre lag å gjøre det best mulig, men har ikke penger til høye lønninger og overgangssummer. Derfor vil de heller aldri bli et stabilt topplag.

Er det noen her som ville vært fornøyd med at Brann hadde samme ambisjonsnivå?

eivhelle

Quote from: krakra on August 17, 2012, 13:59:41 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 17, 2012, 13:51:11 PM
Quote from: Xminator on August 17, 2012, 09:29:06 AM
BA har foresten fått sin egen versjon av Langeland, som er nesegrus forelsket i konkursboet og "talentfabrikken" Sogndal.


Blir håpløst når man sammenligner med Sogndal. Sogndal er nødt til å satse på unge talenter og sånt. De har ikke noe valg. Og om de hadde hatt det, så spiller de uten noe press om resultater. Det er ingen i Sogndal som forventer seier etter seier, og medaljer i serien. Rykker de ned, så lever de helt fint med det også. Da er det jo klart at man kan gamble mer på spillere som gjerne ikke innehar nivået ennå. Det er sikkert også enklere for en ururinert å gjøre en god jobb når han ikke har 12000 på tribunen som blir sur hvis du slår en feilpasning.
Nei. Det er mer naturlig å sammenligne oss med RBK, VIF og Viking. Klubber som har sendt spillere til utlandet mens vi ikke har en eneste egenutviklet spiller i førsteelveren en gang. Det er en stor nivåforskjell der

I rettferdighetens navn vil jeg regne med Huseklepp som egenutviklet, og han er pr. i dag et klart førstevalg.

posemedsnopi

Har en uggen følelse av at Solskjær ligger og lokker i bakgrunnen...

krakra

Huseklepp var i sitt andre seniorår da han kom hit. Like gammel Wangberg.

posemedsnopi

Quote from: eivhelle on August 17, 2012, 14:05:03 PM
Quote from: krakra on August 17, 2012, 13:59:41 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 17, 2012, 13:51:11 PM
Quote from: Xminator on August 17, 2012, 09:29:06 AM
BA har foresten fått sin egen versjon av Langeland, som er nesegrus forelsket i konkursboet og "talentfabrikken" Sogndal.


Blir håpløst når man sammenligner med Sogndal. Sogndal er nødt til å satse på unge talenter og sånt. De har ikke noe valg. Og om de hadde hatt det, så spiller de uten noe press om resultater. Det er ingen i Sogndal som forventer seier etter seier, og medaljer i serien. Rykker de ned, så lever de helt fint med det også. Da er det jo klart at man kan gamble mer på spillere som gjerne ikke innehar nivået ennå. Det er sikkert også enklere for en ururinert å gjøre en god jobb når han ikke har 12000 på tribunen som blir sur hvis du slår en feilpasning.
Nei. Det er mer naturlig å sammenligne oss med RBK, VIF og Viking. Klubber som har sendt spillere til utlandet mens vi ikke har en eneste egenutviklet spiller i førsteelveren en gang. Det er en stor nivåforskjell der

I rettferdighetens navn vil jeg regne med Huseklepp som egenutviklet, og han er pr. i dag et klart førstevalg.


Hvor mange talent har Viking og vif videreutviklet og sendt til utlandet. Eg spør av uvitenhet.

krakra

August 17, 2012, 14:22:05 PM #2999 Last Edit: August 17, 2012, 14:25:46 PM by krakra
De sendte nettopp ut Valon Berisha. Lillebror og De Lanley følger nok om ikke alt for lenge.

Edit: Videreutviklet ja. Da kommer jeg iallefall på Moa i VIF. Mos også, selv om mye av æren for det lå hos TIL

Go Up